abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:03:12 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_120027681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Alcohol is ook een stuk goedkoper dan in het vliegtuig.
Flesje Whiskey bij de tax free met de boardingpass van een Amerikaan en ik kom die 40 minuutjes naar Stansted wel door :')
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_120027707
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef XL het volgende:

[..]

Flesje Whiskey bij de tax free met de boardingpass van een Amerikaan en ik kom die 40 minuutjes naar Stansted wel door :')
Zonder verdoving krijg je mij sowieso geen vliegtuig in :P
pi_120042669
Over 2 weekjes vlieg ik van Amsterdam naar Londen en van Londen weer richting San Francisco met British Aiways.

Nou kan je natuurlijk van te voren altijd stoelen reserveren, maar vinden jullie dit het geld waard?
De beste standaard stoelen zijn uiteraard al bezet. De te dure 'Exit' stoelen zijn nog wel vrij, maar die vind ik persoonlijk dus toch wel iets te prijzig...

Er is nog één twin seat vrij. Zouden jullie deze snel reserveren?

Zoniet wacht ik denk ik gewoon tot de laatste 24 uur ingaan dan kan je gratis een stoel uitkiezen.

Een stoel bij het raam lijkt mij dan het beste, maar als je dan even naar de wc moet, moet je dan over iedereen heen klimmen of valt het wel mee bij zo'n 747?
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:47:34 #129
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_120043454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:31 schreef Jef1919 het volgende:
Over 2 weekjes vlieg ik van Amsterdam naar Londen en van Londen weer richting San Francisco met British Aiways.

Nou kan je natuurlijk van te voren altijd stoelen reserveren, maar vinden jullie dit het geld waard?
De beste standaard stoelen zijn uiteraard al bezet. De te dure 'Exit' stoelen zijn nog wel vrij, maar die vind ik persoonlijk dus toch wel iets te prijzig...

Er is nog één twin seat vrij. Zouden jullie deze snel reserveren?

Zoniet wacht ik denk ik gewoon tot de laatste 24 uur ingaan dan kan je gratis een stoel uitkiezen.

Een stoel bij het raam lijkt mij dan het beste, maar als je dan even naar de wc moet, moet je dan over iedereen heen klimmen of valt het wel mee bij zo'n 747?
Als je een wandelaar naast je hebt en jij zit aan de gang moet je de hele tijd opstaan. De twinseat gaat nog wel weg, als je met twee personen reist kun je die pakken. Als je alleen reist zou ik wachten tot er gratis checkin is en dan een raamplaats pakken van achter waar de gang al weg is. Dan heb je de meeste kans dat de middenstoel leegblijft.


---Al verkopen vluchten naar San Francisco vaak wel uit, tenminste... die van mij zitten bijna altijd zo goed als vol.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:35:10 #130
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120047790
Dit topic gaat over ervaringen!!! Zie post 111 als voorbeeld! TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #10

Tevens:
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:41 schreef Thetallguy het volgende:
Als je na de securitycheck bent kan je gewoon een flesje/blikje drinken kopen om deze aan boord op te drinken.

En: TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
pi_121270755
Pff even klagen over United.. Ik kan me deze maatschappij nog herinneren als een van de betere Amerikaanse airlines. Tegenwoordig (sinds de merge met Continental?) is het echt een drama geworden.

Ik had tickets geboekt van Brussel naar Pensacola. Ik zou op de heenweg 1 overstap hebben in Washington en op de terugweg 2 (Houston en Chicago). De ellende begon al vrij snel na het boeken en uiteindelijk is ons vluchtschema 4 keer aangepast nog voordat we vertrokken waren. Helaas moesten we nu op de heenweg ook al 2 keer overstappen (wat niet zo fijn is als je reist met een kind van 5).

Ik heb zelf een keer met United moeten bellen toen bleek dat een van onze layovers totaal niet klopte na een wijziging (we zouden later in Houston arriveren dan dat onze connectie naar Chicago van daar zou vertrekken). Dit werd gewijzigd maar dan zouden we nog altijd maar een layover van 30 minuten hebben. Dit zou voldoende moeten zijn volgens een medewerker van United.

Helaas bleek mijn vrees terecht en hebben we het vliegtuig gemist door de te korte layover in Houston. We hebben meer dan een uur moeten wachten bij de service desk voor het regelen van een vervangende vlucht want alle intercontinentale vluchten zaten bijna vol.

Uiteindelijk zijn we wel goed geholpen aan de balie en zijn we via Londen weer terecht gekomen in Brussel en konden we bij elkaar zitten in het vliegtuig. Daarvoor heeft de United medewerkster wel een andere groep uit elkaar getrokken die nog niet waren ingechecked (fijn voor ons, klote voor hen).

In Brussel aangekomen bleek onze bagage niet met ons mee te zijn gereisd (dit was wel te verwachten natuurlijk). De koffers werden nageleverd en zijn de dag erna om 00:30 bezorgd bij ons thuis ;(

Al met al zal ik niet snel meer United boeken. Wij waren zeker niet de enigen die een veel te korte layover hadden in Houston, er waren vele anderen die daardoor gestrand waren op die luchthaven.

Edit: Dan nog even over de vliegtuigen:

BRU - ORD: een 767 met personal entertainment systeem. Je kon zelf niet de films kiezen. We zaten in Economy Plus stoelen. Deze hadden we zonder extra kosten gekregen maar ik zou hier nooit de 100+ Dollars voor betalen per stoel. Bij oa. Delta is het goedkoper en krijg je er ook nog gratis bier/wijn bij.

ORD - IAH: een 757 met een beter personal entertainment systeem. Groter scherm en je kon zelf films/shows kiezen

IAH - PNS: een klein vliegtuig voor een korte vlucht. Was verder prima in orde.

PNS - IAH: zelfde klein vliegtuig

IAH - LHR: een 777-200. Zelfde systeem als in de 757 maar dan met meer films en series. Het vliegtuig was nieuwer dan va 767 en daardoor ook iets stiller en comfortabeler.

LHR - BRU: een Airbus van Brittish Airways.. ook weer een korte vlucht, verder alles OK

[ Bericht 1% gewijzigd door falling_away op 07-01-2013 15:27:49 ]
Alpha kenny one
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:51:17 #132
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_121311615
# Vliegtuig/Maatschappij
Delta Air Lines A330-300
Canadair CRJ
Air France 777-200
KLM 737-700

# Traject
Amsterdam - Detroit
Detroit - Toronto
Toronto - Parijs
Parijs - Amsterdam

# Vertraging
Op alle vluchten geen vertraging gehad en overal enkele minuten voor op schema geland.

# Vriendelijk personeel
Op de lange vlucht richting Detroit vriendelijk personeel, voornamelijke ouder personeel. Op de korte vlucht naar Toronto was er maar 1 stewardess, die geen enkele keer door het gangpad liep. Wat wil je ook in een vlucht van 40 minuten.
De vlucht naar Parijs wederom ouder personeel, en iets minder vriendelijk. Ligt dat toch aan de Franse mentaliteit? 4de keer dat ik vloog met Air France en ze zijn altijd tikkeltje chagranijg. Op de vlucht naar Amsterdam Nederlandse dames.

# Eten
Voldoende te eten. Begonnen met een omelet met reepje ham en broodje op de vlucht naar Detroit. Voor de landing nog een pizzarol en ijsje gekregen. Drinken voldoende aanwezig en je kon dit ook voldoende vragen. Kwaliteit van eten was niet optimaal. Op de korte vlucht richting Toronto geen versnapering gekregen.
Richting Parijs een visgerecht gekozen wat best lekker was. Daarna nog zoutjes aangeboden gekregen en voldoende te drinken. Drinken kon je ook zelf pakken. Voor de landing nog een klein ontbijtje gekregen maar dit was niet mijn ding. Dus laten staan. Op de korte vlucht richting Amsterdam een zakje zoutjes en drinken aangeboden gekregen.

# Entertainment
Voldoende films en series aangeboden op de PES. 7 films in totaal gekeken.. Op de korte vluchten van het uitzicht genoten.

# Algehele indruk
Eerste ervaring met Delta en overwegend positief (volgt zo meer). Vriendelijke service aan boord, voldoende beenruimte voor mijn vriendin en mij (zijn allebei rond de 1.78).
De beenruimte bij Air France was iets meer naar ons gevoel, dit was ook voldoende.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is bekend. Wat voor mij nieuw bleek te zijn (tijdje niet gevlogen richting de USA) was het feit dat je al bij de gate in Amsterdam door een "security officer" wordt aangesproken en je enkele vragen moet beantwoorden. Detroit is een overzichtelijk vliegveld met duidelijke aanwijzigingen waar je moet zijn en voldoende eettenten waar je wat lekkers kunt halen. Redelijke prijzen ook, niet te duur. Eenmaal aangekomen in Toronto begon onze speurtocht naar de bagage. Persoonlijk nog nooit problemen gehad op Toronto maar deze keer bleken ze het koffer van mijn vriendin te zijn "vergeten" op Detroit. Kan gebeuren natuurlijk. Na het melden bij de balie kregen we te horen dat het koffer diezelfde avond nog bezorgd zou worden. Ideaal voor ons, omdat wij die volgende ochtend een autoreis van 4 uur voor de boeg hadden. Helaas werd die avond het koffer niet bezorgd. Volgende morgen 10.00 nog altijd niks. Wederom met Delta gebeld waarmee we de melding kregen dat het koffer aangeboden was aan de koerier en deze het zou afhandelen. Het nummer van de koerier gekregen en deze gebeld. Het koffer was nog op vliegveld en zou tussen 13.00 en 15.00 bezorgd worden. Dit zou probleem zijn omdat we nog moesten rijden en de locatie waar we naartoe zouden gaan stuk noordelijker (meer sneeuw en gladheid) zou zijn. Toen persoonlijk het koffer gaan halen met de vraag of we ook een vergoedingsformulier konden krijgen. Geen probleem en enkele sorry's gekregen voor het ongemak.

Koffer vergeten/verliezen kan natuurlijk altijd, achteraf gezien geen grote problemen mee gehad. Maar mijn vriendin vind het nog altijd een drama. Tsja :)

Parijs vond ik echt een doolhof, al staat wel alles duidelijk aangegeven. We landden in 2E, vervolgens met de trein naar 2M, vervolgens lopen richting 2F, door de douane heen, richting de security check, hier weer doorheen, linksaf richting de gates en dit is een grote verzamelzaal. Aparte ervaring.

# Prijs
510 euro voor alle vluchten in totaal, per persoon.
pi_121313693
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:16 schreef falling_away het volgende:
Pff even klagen over United.. Ik kan me deze maatschappij nog herinneren als een van de betere Amerikaanse airlines. Tegenwoordig (sinds de merge met Continental?) is het echt een drama geworden.
Alle Amerikaanse airlines zijn waardeloos, dus je kunt nooit iets van ze verwachten helaas...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121313866
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:43 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Alle Amerikaanse airlines zijn waardeloos, dus je kunt nooit iets van ze verwachten helaas...
Geen enkele Amerikaanse Airline kan tippen aan bijv. Singapore Airlines, maar ik heb de laatste jaren, in tegenstelling tot vroeger, best goede ervaringen met oa. Delta
Alpha kenny one
pi_121314071
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:47 schreef falling_away het volgende:

[..]

Geen enkele Amerikaanse Airline kan tippen aan bijv. Singapore Airlines, maar ik heb de laatste jaren, in tegenstelling tot vroeger, best goede ervaringen met oa. Delta
Zelfs niet aan de Europese, BA met name steekt ver boven de US competitie uit. Maar de Aziaten en Arabieren doen het het best inderdaad...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121314292
Ga je nu zeggen dat Cathay Pacific bijvoorbeeld beter is dan onze eigen KLM?
Ergo wil je China Airlines boven onze eigen KLM zetten?
pi_121314464
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zelfs niet aan de Europese, BA met name steekt ver boven de US competitie uit. Maar de Aziaten en Arabieren doen het het best inderdaad...
Buiten BA vind ik de overige airlines persoonlijk niet beter dan Amerikaanse.. KLM vroeger misschien
Alpha kenny one
pi_121319632
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Buiten BA vind ik de overige airlines persoonlijk niet beter dan Amerikaanse.. KLM vroeger misschien
Ik heb nog steeds liever Lufthansa, BA, Finnair, KLM, Air France. Persoonlijke voorkeur, denk ik. Ik vind ze ook echt niet goed (op BA na), maar altijd nog fijner dan de Amerikanen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121319733
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:58 schreef Iwanius het volgende:
Ga je nu zeggen dat Cathay Pacific bijvoorbeeld beter is dan onze eigen KLM?
Ergo wil je China Airlines boven onze eigen KLM zetten?
Cathay staat ver boven KLM, de Chinese airlines vermijd ik. Met Aziatisch bedoel ik Thai Airways, Singapore Airlines, Cathay, Malaysia Airlines, etc. Eigenlijk alle grote buiten de Chinezen ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:33:45 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121323358
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Cathay staat ver boven KLM, de Chinese airlines vermijd ik. Met Aziatisch bedoel ik Thai Airways, Singapore Airlines, Cathay, Malaysia Airlines, etc. Eigenlijk alle grote buiten de Chinezen ;)
Cathay kan wellicht qua service en entertainmentsysteem boven KLM staan, maar niet met de 747 en tegenwoordig de uberlangzame A340 die ze inzitten met de bestemming Amsterdam met die naar voren glijdende stoelen in de economy classe wat absoluut voor geen meter zit.

Intra Asia waren de vluchten naar Kuala Lumpur, Singapore in een oudere cabine indeling een stuk relaxter om op te zitten, ook de vlucht naar Melbourne waar een weer nieuwere cabine indeling is dan de naar voren glijdende stoeltjes waren wel prima, maar op de Amsterdam route, als ze mij ooit nog als passagier willen terugzien moet dat verbeteren, ik vlieg nu zeker niet met Cathay zolang dat niet gebeurd is. (Overigens, Cathay luistert wel naar de passagier, dit fiasco met stoelen is opgepakt en langzamerhand wordt de complete vloot weer met de nieuwere indeling uitgerust).

Overigens, KLM heeft qua manage mijn boeking met mogelijkheid tot (al dan niet betaalde) stoelkeuze (al dan niet betaalde maaltijdkeuze) toch wel een groot pluspunt qua vluchtvoorbereiding voor de gemiddelde passagier voor een vakantievlucht, dit is bij Thai, Cathay en Malaysia airliners als je geen status hebt een stuk minder. En laat ik nu net geen enkele status hebben bij Oneworld of Skyteam, enkel bij Miles en More van Lufthansa wat bij Thai nou ook weer niet veel opschiet..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121324566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
Miles en More van Lufthansa wat bij Thai nou ook weer niet veel opschiet..
zolang je geen Senator bent schiet het ook niet op bij de eigen Lufthansa. Alhoewel ik ben wel heel erg gelukkig met de Buisness lounge en mijn baas met het tweede stuk extra bagage.
maar dat er verder wat te regelen valt, dat valt zwaar tegen.
pi_121325489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Cathay kan wellicht qua service en entertainmentsysteem boven KLM staan, maar niet met de 747 en tegenwoordig de uberlangzame A340 die ze inzitten met de bestemming Amsterdam met die naar voren glijdende stoelen in de economy classe wat absoluut voor geen meter zit.

Intra Asia waren de vluchten naar Kuala Lumpur, Singapore in een oudere cabine indeling een stuk relaxter om op te zitten, ook de vlucht naar Melbourne waar een weer nieuwere cabine indeling is dan de naar voren glijdende stoeltjes waren wel prima, maar op de Amsterdam route, als ze mij ooit nog als passagier willen terugzien moet dat verbeteren, ik vlieg nu zeker niet met Cathay zolang dat niet gebeurd is. (Overigens, Cathay luistert wel naar de passagier, dit fiasco met stoelen is opgepakt en langzamerhand wordt de complete vloot weer met de nieuwere indeling uitgerust).

Overigens, KLM heeft qua manage mijn boeking met mogelijkheid tot (al dan niet betaalde) stoelkeuze (al dan niet betaalde maaltijdkeuze) toch wel een groot pluspunt qua vluchtvoorbereiding voor de gemiddelde passagier voor een vakantievlucht, dit is bij Thai, Cathay en Malaysia airliners als je geen status hebt een stuk minder. En laat ik nu net geen enkele status hebben bij Oneworld of Skyteam, enkel bij Miles en More van Lufthansa wat bij Thai nou ook weer niet veel opschiet..
Ik heb Cathay enkel business vanuit Londen en intra-Azie gevlogen en dat was altijd top, dus zou best kunnen dat andere bestemmingen en cabines anders zijn. Bij BA kan ik ook stoelen kiezen dankzij status inderdaad, maar kan nou niet zeggen dat mij dat normaal enorm interesseert.

Alles zijn voor- en tegens, dit was enkel mijn voorkeur.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 28 januari 2013 @ 12:56:04 #143
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122158548
Normaal gesproken post ik mijn ervaringen niet hier, daarvoor vlieg ik te vaak. Nu Lufthansa echter in 2013 alle vluchten die niet via de hubs (drehkreuzen) Frankfurt of München gaan met Germanwings laat uitvoeren en daar de veelvliegers een minder interessant pakket krijgen aangeboden wil ik toch wel eens reviewen. Lufthansa richt zich met dit beleid op de voor hun winstgevende intercontinentale vluchten waar Lufthansa naar eigen zeggen een premium produkt aanbiedt.

# Maatschappij
Lufthansa

# Vliegtuig

Airbus A321
Boeing 747
Boeing 757 (operated by United)
Boeing 757 (operated by United)
Airbus A340

# Traject
Düsseldorf - Frankfurt
Frankfurt - Denver
Denver - San Francisco
San Francisco - Chicago
Chicago - Düsseldorf

# Vertraging
Frankfurt - Denver 1,5 uur te laat vertrokken 1 uur te laat aangekomen

# Vriendelijk personeel
Uiteraard

# Eten
Het eten van Lufthansa is bedroevend slecht! Precies dezelfde kwaliteit als 10 jaar geleden. Het beste presenteer je jezelf als vegetarier zodat je geen vlees hoeft te eten. Het is het plastic bakje met aluminium deksel zoals bekend, maar waar de meeste airlines daar inmiddels presenteerbaar eten in stoppen is het premium produkt van Lufthansa hier ver te zoeken. Het aanbod van drank en ook sterke drank is goed.

Bij United was het eten te koop, ik heb alleen gesnacked. Daarbij kan weinig fout gaan. Drinken was gratis (blikjes ipv kleine glaasjes).

# Entertainment
In de wandelgangen hoor je wel eens dat Lufthansa nog 747's heeft die niet de nieuwe cabine hebben gekregen. Bevestiging! Een 30 jaar oude kist waarin de ramen nog vergeeld zijn van het roken vroeger. De stoelbekleding is compleet op en je bent 10 uur actief ermee bezig niet van je stoel af te glijden. Dat kun je direct als entertainment beschouwen want de overhead tv die 4x in het gangpad hangt (toch ruim 30 rijen) heeft inkijkhoeken waardoor je alleen naar kunt kijken als je ook in het gangpad gaat zitten. Naast mij een ervaren man uit Denver: Hij plaatste aan het begin van de vlucht zijn hoofd tegen de rugleuning van de stoel voor hem. Gleed zo niet van zijn stoel af en sliep 10 uur in die positie. Aan het gangpad zat een onervaren reiziger zonder iPad, die las 5 minuten het inflight magazine en is daarna van verveling doorgedraaid (probeerde nog elke 15 minuten opnieuw het magazine te lezen, maar daar stond echt niets in). In combinatie met het slechte eten is deze vlucht echt geen premium produkt Lufthansa. Hier zou je je echt voor moeten schamen.

De terugweg op de A340 was wel ok. SkyNet is natuurlijk fantastisch!

# Algehele indruk
De 747 van Lufthansa is een schande! De rest van de reis was prima. Lufthansa moet als ze zich niet op de lokale markt willen richten echt aan de lange afstandsvluchten gaan werken, want ze zijn niet de premium airline die ze claimen te zijn. Zelfs de concurrenten van Air Berlin zijn Lufthansa ver vooruit. Het enige highlight is SkyNet en dat is een betaalde service! Ook voor veelvliegers en business classers.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Denver was overdreven druk. 70 minuten van tevoren op de vluchthaven en 3 minuten voor sluiten bij de gate. Alleen maar in de rij gestaan voor de security, de trein, de baggage-drop... die rijen kennen Europeanen niet meer. Is echter geen uitzondering op Denver.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:58:54 #144
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126031731
• Maatschappij: Ryanair

• Traject:
Eindhoven-Reus (EIN-REU)
Reus-Eindhoven (REU-EIN)


• Vertraging: 0 min. Dat vertellen ze ook graag bij de landing: je hoort dan een soort triomfantelijke toeter en iemand die zegt dat je vlucht alweer op tijd geland is :P Ik moet wel zeggen dat dat bij andere maatschappijen niet altijd zo is, dus dat is een puntje voor, voor Ryanair.

• Vriendelijk personeel:
Je merkt wel echt een verschil met de grotere airlines. Deze stewardessen weten hun ergernis wat minder goed te verbergen, zijn erg gehaast (het moment tussen instappen en vertrekken is kort en daarom moeten ze iedereen snel in zijn stoel krijgen en hun safety-instructions hebben uitgelegd). Onderweg moeten ze dan ook nog allerlei 'zooi' verkopen: je krijgt een rondje drankjes en eten, een rondje parfums en een rondje krasloten. Je ziet zelf ook dat het een dagelijks riedeltje voor ze is.

• Eten: niets :P Dat zou je zelf aan boord moeten kopen (je bent een prijsvechter of je bent het niet), en dat hebben we niet gedaan. Verwacht niks en het kan alleen maar meevallen :P

• Entertainment: niet aanwezig :P Ik vermaakte me echter prima met het uitzicht bij het raam en mijn muziekjes.

• Algehele indruk: als je op tijd komt, heb je nog voldoende plekken bij het raam of naast elkaar. Kom je te laat, dan moet je her en der je stoelen gaan zoeken, ik merkte dat gezinnen dat vervelend vonden (uiteraard). Kortom: reis je met een gezin: kom dan op tijd! Zodra je ziet dat de gate opengaat, ga bij de juiste queue staan. Of boek een priority stoel.
Met wat muziekjes hoef je de verkooppraatjes niet aan te horen.

• Eventueel informatie over de luchthavens:
heen werd de grootte van mijn rugzak niet gecontroleerd (hij was iets te breed voor het handbagagevak wat ze als voorbeeld hebben), terug wel. Ook werd er op Reus airport strenger gecontroleerd op teveel kilo's bij de normale bagage. Meer dan 15 kilo = bijbetalen. Handbagage mag maar 10kg zijn.
Taxi's en bussen zijn op Reus Airport goed geregeld. Er is geen wifi.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126084666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Zonder verdoving krijg je mij sowieso geen vliegtuig in :P
Verdoving? Als je zulke vliegangst hebt,waarom dan sowieso vliegen? :?
  donderdag 30 mei 2013 @ 23:23:11 #146
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_127230814
Bij mijn zoektocht naar tickets voor een lastminute zonvakantie naar de caribbean kwam ik tickets tegen naar Punta Cana voor ¤ 300,- per persoon retour incl. tax bij Jetairfly. Geen geld. Niet heel veel ervaringen te vinden en degene die er waren waren niet al te positief maar ook niet heel recent. Aangezien het onderdeel van TUI is het er gewoon op gewaagd :)

# Maatschappij
Jetairfly

# Vliegtuig
Boeing 767-300ER

# Traject
Heen: JAF103: BRU-SDQ-PUJ
Terug: JAF 304: PUJ-BRU

# Vertraging
Zowel heen als terug ongeveer 10 minuten later vertrokken maar ongeveer 20 minuten voor schema aangekomen

# Vriendelijk personeel
Op de heenweg een wat oudere crew die niet allemaal even vriendelijk waren. Toen ik aan 1 van de stewardessen vroeg of ik snacks kon kopen aan boord kreeg ik een snauwerige reactie "ik heb hier geen tijd voor". Op de terugweg een jonge, vriendelijke crew.

# Eten
Het eten was o.k. maar niet bijzonder. Op beide vluchten warme maaltijd en ontbijt/lunch.
Geen keuze bij beide. Heenreis was een pasta gerecht met kip in een soort tomatensaus. Met daarbij een broodje, camembert, boter, kleine salade en een klein gebakje. Terugreis was rijst met kip in een soort curry achtige saus (erg flauw) met eveneens een kleine salade en een gebakje.

Ontbijt/lunch was in beide gevallen 2 broodjes, vruchten yoghurt, brie en jam. Drinken werd naar mijn mening vaak genoeg geserveerd en mocht je toch nog extra willen kon je dit gewoon achter in het vliegtuig pakken/krijgen.

# Entertainment
Enige entertainment wat er is (zonder bijbetaling) is het scherm waarbij je kan zien waar het vliegtuig zich bevindt. Bijna aan het einde van de vlucht worden daar nog wel een paar cartoons vertoond.

Voor ¤ 10,- per persoon per enkele reis kun je echter een Bluebox Ipad Entertainmet Systeem huren. Na onze ervaringen met de entertainment systems bij Martinair en Delta leek ons dit wel wat. Maar wát een teleurstelling. Ik denk dat er in totaal 10 films op staan (onderverdeeld in categorieeën, de categorie "actie" bevatte maar liefst 1 film: Batman the Dark Knight), een paar spelletjes, een paar Belgische series en wat oude muziek albums. Ik vond het echt zonde van mijn geld. Maar goed, weer een ervaring rijker.

# Algehele indruk
Prima vlucht/maatschappij. Bij de tussenstop op Santo Domingo was er echter wel chaos op de heenweg. Jetairfly had passagiers die daar het vliegtuig in kwamen dezelfde stoelnummers gegeven als mensen die nog doorvlogen naar Punta Cana. Behoorlijk wat woordenwisselingen daardoor gezien. Iedereen die binnenkwam moest dus maar even op een vrije plek gaan zitten en vanaf Punta Cana konden ze dan op hun juiste stoel gaan zitten.

Vliegtuig zelf is netjes, nog niet zo heel oud volgens mij. Beenruimte zou wel iets meer mogen. Maar goed, voor 60 euro per persoon per enkele reis kan je dat ook krijgen (comfort class) maar dat heb ik niet gedaan.

Verder vind ik de prijs/kwaliteit verhouding in mijn geval erg goed. ¤ 150,- voor een enkele reis Brussel - Punta Cana inclusief tax en eten en drinken. Ik weet niet of ze bij Jetairfly altijd zo goedkoop zijn of dat dat komt doordat het laagseizoen is of dat het last minute tickets zijn.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Brussel: Kleine luchthaven. Niet echt winkels/restaurants open toen wij er waren (vlogen om 8 uur 's ochtends) met uitzondering van de Delifrance en Starbucks. En ik vraag me af of wij hier in Nederland zo "goed" gemanierd zijn of die Belgen zo slecht. Bij het inchecken/boarden gaan wij Nederland vaak netjes in een rij/rijen staan. In Belgie niet, gewoon lekker met z'n allen als een zwerm bijen jezelf het vliegtuig in drukken/duwen :X

Punta Cana: Geweldig!! Kleine, open luchthaven. Je komt uit het vliegtuig, loopt een paar meters en staat bij de bagageband. Koffers heb je dus snel. En als je weer vertrekt, stap je uit bij de incheckbalies. Paar stukje lopen en je komt bij de gates (een paar poortjes) met wat winkeltjes en restaurantjes vanwaar je weer zo je vliegtuig in kan lopen.
pi_127607328
Maatschappij
Scandinavian Airlines
# Traject
Amsterdam - Oslo
Oslo - Stockholm
Stockholm - Kokkala Finland
# Vertraging
30 min, 30 min, aansluiting gemist. Vandaag pm 12 uur
Beide bij vertrek niet in gelopen

# Vriendelijk personeel
Niets mis mee
# Eten
Geen, koffie en thee gratis. Rest bijkopen...
# Entertainment
Infilght magazine
# Algehele indruk
Tijdens mijn eerste vlucht werd er op geroepen dat we de aansluiting naar Stockholm zouden halen. Om een of andere reden vertrok ook die vlucht later waardoor ik mijn aansluiting miste. Had een overstap tijd van 30 minuten maar als ik het zo zag was het nog een aardig eind lopen. Als ik geen vetraging had had ik de aansluiting waarschijnlijk net wel/niet gehaald.
# Eventueel informatie over de luchthavens
ams Bekend.
Oslo te kort op geweest maar zag er netjes uit. Gate wad gelukkig er naast zodat ik bijna geen overstap had.

Stockholm
Groot straks maar verder verkennen. Maar zit nu in het hotel.
Kokkala moet ik nog landen.
pi_127911606
# Maatschappij
Air Transat

# Traject
Heen: TS373: Amsterdam - Calgary (AMS-YYC)
Terug: TS372 Vancouver (via Calgary) - Amsterdam (YVR-YYC-AMS)
Beide vluchten uitgevoerd door een Airbus A330-243

# Vertraging
Op de heenreis ongeveer een half uur, terug geen vertraging.

# Vriendelijk personeel
Mwoah, ze waren niet bijzonder hartelijk maar ook niet onaardig.

# Eten
Op beide vluchten keuze uit chicken, beef of pasta. Heen had ik pasta, smaakte goed. Tegen het einde van de vlucht kregen we nog een snack, een soort pizzabroodje. Was erg lekker. Terug heb ik de kip gekozen als maaltijd, dat was niet lekker. Heel droog en de tomatensaus waar het in zat was smakeloos. Vlak voor de landing kregen we een 'ontbijt'; bekertje yoghurt, klein glaasje jus d'orange en een soort koekje.
Alle overige snacks zoals chips en chocolade en alcohol moest gekocht worden aan boord en zat niet standaard inbegrepen in je ticket.

# Entertainment
Op Amsterdam - Calgary waren er alleen van die gezamenlijke schermen in het toestel waar films op werden gedraaid. De kwaliteit was belabberd, de schermen hadden allerlei mankementen (bibberende beelden, vaak van die strepen erdoor die je vroeger had bij videobanden).
Op Vancouver - Amsterdam hadden we een toestel met een nieuwere inrichting met eigen schermpjes, gelukkig. Er was ruime keuze uit films, series, documentaires en spelletjes.

# Algehele indruk
Ik weet niet of ik nog een keer met Air Transat zal vliegen. Deze maatschappij gebruikt nog van die ouderwetse smalle stoelen waardoor je ontzettend rot zit voor 9+ uur. Zelfs bij Ryanair en Corendon zit je beter dan bij Air Transat. De beenruimte was daarentegen wel vrij ruim.
Het feit dat we op de heenreis geen persoonlijke entertainment hadden vond ik niet leuk, helemaal omdat de kwaliteit van schermen die in de cabine hingen zo slecht was. Je kunt wel een boek gaan lezen, maar dat doe je ook niet voor 9 uur.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam lijkt me bekend. Op de luchthaven van Calgary ga je 20 jaar terug in de tijd. Overal ligt vloerbedekking en de inrichting bestaat vooral uit bruintinten. De bagage was er wel erg snel en de douane werkte snel.
Vancouver vond ik een mooie, ruime luchthaven. De rij voor de douane was lang maar toch ging het heel vlot. Er zijn veel winkels en eetgelegenheden achter de douane en er is veel ruimte om te zitten.
pi_128228832
Bij deze mijn ervaringen met onderstaand traject en de Trial silver prefered status die ik apart erbij had gekocht.

# Maatschappij
US Airways (een vlucht met United)

# Traject

1. BRU - PHL - LAS
2. LAS - DEN (United Airlines vlucht)
3. DEN - PHL - BRU

# Vertraging

Geen

# Vriendelijk personeel

Ik had gemengde reviews gelezen over US Airways maar ik ben blij verrast door het personeel. Ze hebben me meerdere keren goed geholpen. Bijv. op hun initiatief een betere plek vinden in het vliegtuig. En tijdens een binnenlandse vlucht werkte mijn credit card niet bij het afrekenen van een maaltijd (de magneetstrip werd niet goed gelezen).. toen hebben ze me de maaltijd gratis gegeven!

# Eten

Tijdens de intercontinentale vluchten: Standaard vliegtuigmaaltijden.. zijn nog net niet vies te noemen. Maar ook niet slechter dan bij andere maatschappijen. Ik werd tijdens de vlucht PHL - LAS geupgrade naar 1ste klasse waar het eten een stuk beter was.

# Entertainment

Dat is bij US Airways wel slecht te noemen. Ze hebben bij alle binnenlandse vluchten de entertainment systemen uit de vliegtuigen gehaald (dus geen films en muziek, zelf bij lange vluchten van 5+ uur). Bij de intercontinentale vluchten was er geen persoonlijke entertainment systeem en moest je naar het grote scherm kijken. Tegenwoordig hebben steeds meer mensen hun eigen tablets etc. bij zich in het vliegtuig dus het is nu ook weer geen drama.

# Algehele indruk (+ Silver prefered trial)

Ik had van tevoren op UsAirways.com een proef 'silver prefered' status gekocht. Deze is 3 maanden geldig en als je binnen die 3 maanden een x aantal miles vliegt wordt het met nog eens 6 maanden verlengd. Het koste mij 160 Euro maar dit is het meer dan waar geweest. De voordelen:

- Je mag bij de priority balie inchecken
- Je mag als een van de eersten het vliegtuig in (zone 1 boarding)
- Je mag gratis de plekken voorin het vliegtuig en de exit-rows uitkiezen (normaal is dat vrij duur)
- Je binnenlandse vluchten in de USA worden automatisch geupgrade naar 1ste klasse indien er plek is (dit was zo voor mijn 5.5 uur vlucht van Philly naar Las Vegas)
- De bagage kwam steeds als een van de eerste uit het vliegtuig op de band
- Je krijgt extra bonus miles (voor mijn vluchten zo'n 3000 Extra miles)
-Je mag zonder kosten met een vroegere vlucht mee op dezelfde dag indien gewenst

Ik denk dat je buiten het hoogseizoen de meeste kans maakt op gratis upgrades. Mocht je dus een aantal binnenlandse vluchten in Amerika hebben tijdens je trip kan ik deze trial zeker aanraden! Ook de extra miles zijn fijn als je vaker met US vliegt

Voordat ik vertrok had ik zo mijn twijfels over de maatschappij maar, op het gebrek aan entertainment na, ben ik heel tevreden over de service!

# Eventueel informatie over de luchthavens

BRU: Bij de meesten wel bekend. Een goede luchthaven die enkel met het uitladen van de bagage wat traag is

PHL: Een wat warrige luchthaven maar verder geen problemen gehad

LAS: Vreemd om bij het uitstappen van het vliegtuig direct gokautomaten in de terminal te zien :P Maar verder een erg prettig en ruim vliegveld

DEN: Ook een vrij nieuw mooi vliegveld, alleen ver buiten de stad

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 25-06-2013 10:18:01 ]
Alpha kenny one
pi_128860816
15-6-2013
# Maatschappij: Delta
# Traject: Ams - Dwt
# Vertraging 10 min
# Vriendelijk personeel: ze leken moe te zijn.
# Eten: lunch redelijk kreeg een stuk kip met wat pure.
# Entertainment: Eigen Ipad. Maar ze hebben een nieuwe systeem die qua GUI er beter uit zit.
# Algehele indruk: standaard rustige Delta vlucht.
# Eventueel informatie over de luchthavens: schiphol is en blijft een saaie grijze doos!

15-6-2013
# Maatschappij: Delta
# Traject: Dwt - Ord
# Vertraging 5
# Vriendelijk personeel: omdat we in een klein vliegtuigje (Bombardier) zaten was er maar 1 dame
#Eten: geen omdat de vlucht maar 50 min was.
# Entertainment: Eigen Ipad.
# Algehele indruk: ik haat deze kleine vliegtuigjes ze voelen zo instabiel aan. Vind ze eng als ze een bocht maken.
# Eventueel informatie over de luchthavens: Dwt heeft een leuke tunnel onder de vliegtuigen door. Ik noem het de LSD tunnel ;-)


Terug weg 7-7-2013
# Maatschappij: KLM
# Traject: SF - AMS
# Vertraging: 15 min. Ongeveer.
# Vriendelijk personeel: zeer vriendelijk
# Eten: niet speciaal. Gewoon standaard fabriek voer. Had kip mexicaan
# Entertainment: eigen ipad
# Algehele indruk. Stanaard kleine KLM zittingen voor een klein Nederlandse man
# Eventueel informatie over de luchthavens. SF luchthaven is een redelijke "kleine" luchthaven. Best jammer aan deze luchthaven is dat bij de uitgang van BART geen schermen met vlucht gegevens zijn opgehangen. Dit zou het zoeken makkelijker maken. Ondanks dat er een dag eerder een vliegtuig ongeluk gebeurde zijn wij met maar 15 min vertraging weg gegaan.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')