Vandaag terug van 3 weken Johannesburg heen met Airlingus/KLM terug Air France (code-sharing, maar toch verschillen) en wil bij deze met name mijn negatieve ervaring met KLM herstellen:
Heen:
# Maatschappij
Airlingus
# Traject
Dublin - Amsterdam
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken.
# Eten
Niks, dat heeft Airlingus geschrapt. Ik verwacht voor een vlucht van 1,5 uur dan ook niks. Laten ze die vloeistoffenonzin maar afschaffen. Niet hun schuld
# Entertainment
Goed weer, dus stoel aan het raampje was een goede keuze als ook voor een comfortabele slaappositie
# Algehele indruk
Geen klachten en geinteresserd personeel
# Eventueel informatie over de luchthavens
Voor de eerste keer via de nieuwe Terminal 2. Alle vluchten van Airlingus vertrekken daar, dus inchecken en lopen naar de gate ging vloeiend
AMS-JNB
# Maatschappij
KLM
# Traject
Amsterdam- Johannesburg
# Vertraging
Geen (Te vroeg, vanwege goede weersomstandigheden)
# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken.
#Eten
Geen Uncle Benz shit meer. KLM heeft de de kritiek serieus genomen, was mijn indruk. Ze deden hun uiterste best en hebben kwaliteitsvoer!
# Entertainment
Mijn systeem (scherm) liep vast na enige tijd. Wel lullig voor een dagvlucht enr de stoelen naast me waren bezet, dus geen reden voor een alternatief (personeel wist het ook niet). Gelukkig heeft mijn MP3-player het overleeft.
# Algehele indruk
Ik heb me in het verleden negatief mijn mening geventileerd over KLM: Niet meer van toepassing na deze ervaring.
Schiphol heeft gekozen om deze vlucht via de US-terminal te laten vertrekken wat betekend, dat je door een body-scan moet gaan. Normaal inchecken duurt 15 min. Die body-scan zorgt voor vertragingen en je wordt als een crimineel behandeld en inchecken duurt 45 min. Dit gaat nergens over

Onze belastingcenten
TERUG
# Maatschappij
Air France
# Traject
Johannesburg - CDG (Paris Charles De Gaule)
# Vertraging
1 uur
# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken (zeker niet voor Frans personeel)
# Eten
Zijn de bezuinigingen te ver doorgevoer door de luxe van Air France af te schaffen: In het verleden was KLM een drama, nu doen ze het beter, dan Air France: Voorheen kwam er voor het slapen gaan een mandje met een cognacje langs, nu niet meer: Een digestive na het eten and thats it!
Laat ik vooropstellen, dat ik dit niet als eis stel voor een goede service, maar het valt me op!
# Entertainment
In-flight service werkte en was prima
# Algehele indruk
Geen klachten en geinteresserd personeel
De vlucht had 1 uur vertraging en dan is CDG geen leuke transfer: Van 2E naar 2E verwacht je dezelfde terminal: Niet op CDG dus: Na door het doolhof te zijn geweest, wacht je op een tram/metro en wordt je naar de echte gate gebracht, en dan ga je 10-15 min naar je vliegtuig terwijl je het gevoel hebt, dat je naar de haven gebracht wordt om per boot verder te gaan. Vliegtuig vanaf gate vertrekbaan idem dito (Polderbaan x 4). La douce France en wat eenchaos, dat vliegveld

Door de vertraging was ik sneller via transfer in CDG naar DUB, dan mijn koffer (niet gearriveerd). Netjes thuis bezorgd deze avond trouwens!
Conclusie: In het verleden kon KLM iets leren van Air France, nu was mijn ervaring het tegenovergestelde.
Verder geen klachten, ik ben geen zeikerd, maar sta wel in voor verbeteringen, nu de Fransen nog...
CDG-DUB:
Ik heb mijn oogluiken gesloten en was zo thuis, ze hebben nog iets te drinken aangeboden of zoiets maar hebben me niet lastiggevallen.
Vliegtuig was een AVRO en stoel 16A was vrijwel achterin, schattig klein vliegtuigje, geen Airbus, thats all!
[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 24-10-2012 23:12:41 ]