Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. _________________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers About2Break1, hiker regio Rotterdam BAC92, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht dery1990, hiker regio Groningen Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Fleauris, hiker regio Rotterdam Franknfurter, hiker regio Utrecht Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) joppie_saus, hiker regio Groningen Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) RangeRover, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RTS91, hikere regio Groningen Sobajo, hiker regio Eindhoven S-RS, hiker regio Zwolle -tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset) tw4n, hiker regio Nijmegen verse_vis, hiker regio Rotterdam Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Jorian29, (tijdelijk) ex-hiker regio Arnhem/Ede Keuzer, ex-hiker regio Tilburg Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Privechauffeurs BetweenTheRays, privéchauffeur regio Amsterdam/Utrecht invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Op maandag 12 maart 2012 16:27 schreef joppie_saus het volgende: Dat is inderdaad een groot heikel punt. Jongen die ik ken had bij zowel EW als AR gesolliciteerd en beide bedrijven wisten dat donders goed van elkaar op de een of andere manier.
quote:
Op maandag 12 maart 2012 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Vandaag lekker dagje gehad het was lekker weer, de auto was best fijn (C4 Picasso diesel automaat met cruise control) dus lekker onderuit gezakt gereden, koffie van de BP erbij, zonnetje, prachtig.
quote:
Op maandag 12 maart 2012 16:57 schreef joppie_saus het volgende: Nou, ik heb één rit morgen, een wereldreis naar Steenwijk. Moet er ook nog eens voor half tien zijn, dus mooi op tijd mijn nest uit.
quote:
Op maandag 12 maart 2012 17:14 schreef RangeRover het volgende: Opzich prima dagje. Moest voor de groene uit Meerkerk een relatief nieuwe Scénic (Bose uitvoering) van Haarlem naar een particulier in Renswoude brengen. Vanaf daar een huurtoeran naar Veenendaal. Beetje balen alleen dat ik een krasje over het oog heb gezien en de particulier er op stond dat ik het wel noteerde. Benieuwd of het gevolgen heeft voor m'n eigen risico.
quote:
Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Irritatie100 het volgende: Wat betreft weinig werk: nergens last van in regio Rotterdam. Maar mij vinden ze dan ook heel aardig natuurlijk
Ik heb vandaag gewerkt op de vestiging van de voormalig Oranje, in Rotterdam NW. Was weer prima uit te houden, niet erg druk qua transporten en ik mocht om 16.00 alweer naar huis.
Weet je hoe leuk het is om een vrouw te zijn? Je kunt werkelijk waar álles gillen want je kunt het óf afschuiven op je hormonen en anders heeft sowieso niemand er aandacht aan besteed
Op maandag 12 maart 2012 17:44 schreef Franknfurter het volgende: Weet je hoe leuk het is om een vrouw te zijn? Je kunt werkelijk waar álles gillen want je kunt het óf afschuiven op je hormonen en anders heeft sowieso niemand er aandacht aan besteed
ik kan wel meer dingen verzinnen wat voor voordelen vrouwen hebben
Schade gereden dan? Zo nee: geen probleem. Ik heb ook met auto's gereden die flink misbruikt waren. Zelfs een keer met een auto die net APK was afgekeurd
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
RangeRover, omdat hij ineens vraagt over het eigen risico
Hij postte in het vorige topic dat hij bij de inname een kras over het hoofd had gezien en dat de klant waar hij de auto afleverde per se wilde dat die kras nog genoteerd werd.
Ik 1 keertje, alleen dat was iets anders. Ik moest de auto ophalen bij een garage en afleveren bij een particulier. Voor die rit hoefde je alleen geen transportformulieren mee te nemen, maar kreeg je van die garage een uitgifteformulier met daarop de schades die die garage geconstateerd had. Dat moest je dan laten tekenen en terugsturen per post. Alleen zij hadden ook een paar krassen niet genoteerd (gebruikerskrassen waren dat, die je vaak rond de deurhendels ziet). Dat wilde die man per se erop hebben staan, dus dat had hij genoteerd. Ik heb er verder nooit meer wat van gehoord trouwens.
Ik had een keer een deuk in het dak die ik niet heb genoteerd. Klant was het met me eens dat ik die er nooit in had kunnen rijden, maar hij wilde (logisch) het wel op het formulier. Even gebeld en het was bekend bij de maatschappij, dan is het geen probleem.
Ik heb hier volgens mij wel eens gelezen dat de reistijd van en naar de vestiging voor vestigingswerk bij EW niet uitbetaald wordt, weet iemand hoe dit bij AR zit? Moet toch 2x een uurtje reizen
Op maandag 12 maart 2012 19:17 schreef Jieuwst het volgende: Ik heb hier volgens mij wel eens gelezen dat de reistijd van en naar de vestiging voor vestigingswerk bij EW niet uitbetaald wordt, weet iemand hoe dit bij AR zit? Moet toch 2x een uurtje reizen
Bij ons zijn de innameformulieren slechts een indicatie van de schade, mocht er op de vestiging nog iets te zien zijn wat niet op de formulieren staat kan dat alsnog doorbelast worden. Dus daar hebben we eigenlijk nooit gezeik mee.
Hoe kan ik bij het lijstje toegevoegd worden? Ik ben privéchauffeur regio Arnhem in dienst van Easyway.
Woensdag weer een rit voor een vriendelijke meneer (staat zo in de ritgegevens ). de auto is een Citroen C5, niet mijn type auto maar we zullen zien hoe het rijd, wat ik zo op het internet zie is het nog best een interessante auto.
Hiken is inderdaad wel echt ideaal. Ik zou het echt geen fijn gevoel vinden als ik wist dat er iemand achter me zat die afhankelijk is van hoe ik rij. Als ik met m'n ouders auto ergens heen ga en er gaan vrienden mee dan heb je dat natuurlijk niet, want dat is gewoon relaxed, maar met mensen die je niet kent vind ik het toch een nare gedachte denk ik Geef mij maar gewoon een auto die ergens heen moet en als ik dan in de drie over een rotonde wil ipv in de 2 dan kan dat lekker
Werd gisteren tijdens me eerste rit gebeld of ik even wat brandstof naar een collega kon brengen, die dacht het tankstation nog wel te halen...niet dus .
Net in Steenwijk-Centrum in zijn 5 over een rotonde. Moest de eerste afslag er weer af, dan is het gewoon een kwestie van het gas erop houden en een paraboolvorm rijden
Op dinsdag 13 maart 2012 10:35 schreef enpe het volgende: Werd gisteren tijdens me eerste rit gebeld of ik even wat brandstof naar een collega kon brengen, die dacht het tankstation nog wel te halen...niet dus .
Haha dat is wel een beetje raar ja, als je dan je collega brandstof moet gaan brengen Daarom moeten ze ook gewoon een pas geven die je overal kunt gebruiken (die bestaan toch?), dan krijg je niet dat mensen door blijven rijden tot een esso.
Wat ben ik blij dat ik overal gewoon kan tanken. Moet het wel voorschieten maar ik heb wel eens een auto opgehaald met een lege tank, dan heb ik echt geen zin om een Esso te gaan zoeken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Yep die bestaan. Onze leasel thuis kunnen we overal vol gieten. Maar dit heeft vast (financiële) voordelen voor EW oid. Anders is zo'n universele pas net zo makkelijk, zo niet makkelijker. Maar ik denk dat je voor een universele moet betalen omdat die lui die dat regelen er ook geld aan willen verdienen. Ik denk dat Esso ze goedkoop of zelfs gratis verstrekt. Die zijn al tevreden als er bij hun getankt wordt.
quote:
Op dinsdag 13 maart 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Wat ben ik blij dat ik overal gewoon kan tanken. Moet het wel voorschieten maar ik heb wel eens een auto opgehaald met een lege tank, dan heb ik echt geen zin om een Esso te gaan zoeken.
Wij kunnen ook gewoon overal tanken, maar dan moeten we het inderdaad voorschieten. En zoek liever een esso op dan dat ik een 70 liter tank benzine moet af tanken
Op dinsdag 13 maart 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Wat ben ik blij dat ik overal gewoon kan tanken. Moet het wel voorschieten maar ik heb wel eens een auto opgehaald met een lege tank, dan heb ik echt geen zin om een Esso te gaan zoeken.
Wij kunnen ook overal tanken, maar bij de Esso hoeven we het niet voor te schieten.
Voor 5 a 10 liter ga ik niet moeilijk doen, voor meer rijdt ik om. Vooral aan het begin van de maand.
Op dinsdag 13 maart 2012 11:26 schreef Viezze het volgende: Op de snelweg heb je echt amper Esso's, heel kut. Dan schiet ik het wel voor, maar als ik nog in de bebouwde kom rij zoek ik altijd een Esso op.
Langs de snelweg zitten meer Esso's dan je denkt, maar soms moet je even van de weg af. Langs de A7 bij Marum zit een Esso direct naast de snelweg (afrit Marum) en langs de A28 afrit De Wijk nemen, dan rij je er gelijk tegen aan bij het einde van de afrit. Je kunt ook A28 afrit Zuidwolde en einde afrit naar rechts, t-splitsing links dan kom je bij een Esso pomp waar er nog voor je getankt wordt
Verder heb ik gewoon mijn TomTom altijd bij me. Ik kijk even hoeveel km ik nog kan rijden volgens de boordcomputer, dan laat ik de TT zoeken naar dichtsbijzijnde Esso (handig die functie ) en dan bel ik EW op dat ik een gat van x-kilometer heb en dan mag ik dat gewoon bijtanken.
Op dinsdag 13 maart 2012 11:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Waarom zou ik een volle tank tanken? We moeten zo min mogelijk tanken dus ik tank ook alleen voor de afstand die ik nog moet rijden
Bij EW moeten auto's soms afgetankt afgeleverd worden
Langs de snelweg zitten meer Esso's dan je denkt, maar soms moet je even van de weg af. Langs de A7 bij Marum zit een Esso direct naast de snelweg (afrit Marum) en langs de A28 afrit De Wijk nemen, dan rij je er gelijk tegen aan bij het einde van de afrit.
Daar kom ik elke weekO+ En die afslag neem ik heeeeuuul vaaak. Die gaat richting het mooiste dorp van Nederland Kughhh, heeft iemand een kots zakje?
Ik heb op m'n navi ook alle tankstations staan. Kan ook zoeken speciaal op wasstraat e.d. als dat nodig is. En ik kan ook nog zien welke tankstations er op de route liggen en hoe ver dat nog is. Ideaal
Mijn record is iets van 140 euro op één dag getankt Auto die ik ophaalde moest afgetankt worden afgeleverd en was leeg bij ophalen, daar ging dus totaal al voor 100 euro in. Dan ben je blij met een tankpas
Op dinsdag 13 maart 2012 11:59 schreef Viezze het volgende: Mijn record is iets van 140 euro op één dag getankt Auto die ik ophaalde moest afgetankt worden afgeleverd en was leeg bij ophalen, daar ging dus totaal al voor 100 euro in. Dan ben je blij met een tankpas
Zoiets had ik ook een keer ja, moest toen een station afgetankt inleveren. Ging toen 70 liter in:') Ben even vergeten welke auto het was.
Had net een auto, boordcomputer gaf aan dat er nog 5km gereden kon worden tot leeg, ik tank 8 liter en ineens kan dat ding nog 390km rijden. Ik vertrouw die dingen nooit.
Zo, net even bijna de koppelingsplaten van mijn auto eruit gebrand. Stond in de parkeergarage, reed de helling naar boven op toen ik ineens moest remmen voor een auto voor mij. Uit stilstand weggekomen met 7000rpm en een flinke stankgeur in de auto
Op dinsdag 13 maart 2012 14:24 schreef joppie_saus het volgende: Zo, net even bijna de koppelingsplaten van mijn auto eruit gebrand. Stond in de parkeergarage, reed de helling naar boven op toen ik ineens moest remmen voor een auto voor mij. Uit stilstand weggekomen met 7000rpm en een flinke stankgeur in de auto
Ja dan kun je gewoon niet rijden
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Ben wel benieuwd wat je nu gaat doen, of heb ik dat al gemist?
Oh ik weet niet of ik het heb verteld maar ik ga bij een sushizaak hier om de hoek werken. Kan er meer verdienen dan bij EW en heb ook een regelmatiger inkomen dan. Mag telefoontjes aannemen, koks orders geven en de 16-jarige scooterbroekies wegsturen
Oh ik weet niet of ik het heb verteld maar ik ga bij een sushizaak hier om de hoek werken. Kan er meer verdienen dan bij EW en heb ook een regelmatiger inkomen dan. Mag telefoontjes aannemen, koks orders geven en de 16-jarige scooterbroekies wegsturen
Oké, dat is op zich nog niet zo heel erg. Zolang je maar niet in de bediening oid staat is het in de horeca wel uit te houden!
Op dinsdag 13 maart 2012 15:08 schreef Franknfurter het volgende: Nope, is alleen afhaal en bezorgen. Maar bij dit baantje hoef ik niet een kilometer door een weiland te lopen
Dat heb ik sowieso nog nooit gedaan
Ik vindt het bij EW echt super relaxt werken. Alleen de hoeveelheid werk is op het moment een beetje bagger...
Ik kreeg net een mailtje van EW met als onderwerp 'bekeuring'.... altijd fijn om in je mailbox te zien staan. Ik moet 44 euro lappen voor gecorrigeerd 6km te hard. Da's weer een dagje voor niets gewerkt door die zakkenvullers bij de politie.
Op dinsdag 13 maart 2012 15:40 schreef maxmin het volgende: Ik kreeg net een mailtje van EW met als onderwerp 'bekeuring'.... altijd fijn om in je mailbox te zien staan. Ik moet 44 euro lappen voor gecorrigeerd 6km te hard. Da's weer een dagje voor niets gewerkt door die zakkenvullers bij de politie.
Balen! Ik heb gelukkig nog nooit een bon gehad, maar het kan je natuurlijk altijd gebeuren. Het is echt schandalig dat een winkeldiefstal lager gestraft wordt dan door rood rijden!
Aan de Hogeweg in Amersfoort... Ik had een uur om een BWM 1serie 10km te verplaatsen dus ik ging maar even wat rondrijden. Uiteindelijk een duur ritje geworden:p
quote:
En toen stond er weer een kansloze 316i op de EW-FB
Ik zie alleen een audi staan. Maar either way, men stuurt echt elke auto duurder dan een golf op naar EW, beetje jammer. Ik vond m'n bwm 5 laatst ook een erg mooie bak, maar zo'n ding heeft iedereen al wel een keer gereden dus overbodig om op te sturen.
Ik heb morgen eerste ritje voor ar! Maar welke tijd is betaald? Ik ga morgen vanuit school van A naar B en dan met de trein weer terug. Krijg ik dan betaald vanaf het moment dat ik van school ga en tot ik weer thuis ben?
Je krijgt betaald vanaf het moment dat je van huis weggaat totdat je weer thuis aankomt -30 minuten.
Ik weet niet of ze moeilijk doen als het vanaf je school langer reizen is naar het ophaaladres dan vanaf je huisadres. Heb zelf alleen maar vanaf huis gewerkt, dus geen ervaring mee.
Op dinsdag 13 maart 2012 11:59 schreef Viezze het volgende: Mijn record is iets van 140 euro op één dag getankt Auto die ik ophaalde moest afgetankt worden afgeleverd en was leeg bij ophalen, daar ging dus totaal al voor 100 euro in. Dan ben je blij met een tankpas
Wij tanken gemiddeld 200 euro per dag denk ik Auto's moeten bij ons altijd afgetankt worden als ze terugkomen in Nijmegen. (Record voor 1 auto is overigens 130 euro, Volvo S80 T4 die helemaal leeg was)
Op dinsdag 13 maart 2012 17:51 schreef Pizzabodem het volgende: Je krijgt betaald vanaf het moment dat je van huis weggaat totdat je weer thuis aankomt -30 minuten.
Ik weet niet of ze moeilijk doen als het vanaf je school langer reizen is naar het ophaaladres dan vanaf je huisadres. Heb zelf alleen maar vanaf huis gewerkt, dus geen ervaring mee.
vanuit school duurt juist korter. Is maar der vraag of school morgen doorgaat. Anders 45 , minuten onderweg.
Ze gaan er vanuit dat je vanaf huis reist volgens mij, en als het vanaf school korter reizen is, dan is het zeker geen probleem lijkt mij hoor.
Kijk, als je in Utrecht woont en je studeert in Eindhoven, en je moet een auto ophalen in Maarssen bijvoorbeeld, dan zal het wel opvallen als je vanaf je school/uni gaat werken En daar zullen ze dan niet blij mee zijn lijkt me.
Ik moet de laatste tijd trouwens bijna elke rit tanken. Niet echt leuk met die hoge brandstofprijzen.... Had liever een tankpasje
[ Bericht 20% gewijzigd door Pizzabodem op 13-03-2012 19:12:20 ]
Wij tanken gemiddeld 200 euro per dag denk ik Auto's moeten bij ons altijd afgetankt worden als ze terugkomen in Nijmegen. (Record voor 1 auto is overigens 130 euro, Volvo S80 T4 die helemaal leeg was)
Waar werk je dan, als je uit Nijmegen werkt?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Vandaag eerste dag vestigingswerk gedaan. Werd om half 11 al weer gebeld of ik donderdag weer wilde. Ik vond het wel prima, heb haast alleen maar gereden, 2 busjes schoongemaakt (met z'n tweeën).
Ik had alleen nog een vraagje. Toen ik net mn uren van vandaag wilde gaan invoeren stonden er geen uren voor me open om in te voeren. AR is dus waarschijnlijk vergeten de opdracht in het systeem aan mij te koppelen. Of is dit normaal bij vestigingswerk? Ik bel morgenochtend sowieso wel even, anders heb ik dadelijk de hele dag voor niks gewerkt
Op dinsdag 13 maart 2012 19:47 schreef Jieuwst het volgende: Vandaag eerste dag vestigingswerk gedaan. Werd om half 11 al weer gebeld of ik donderdag weer wilde. Ik vond het wel prima, heb haast alleen maar gereden, 2 busjes schoongemaakt (met z'n tweeën).
Ik had alleen nog een vraagje. Toen ik net mn uren van vandaag wilde gaan invoeren stonden er geen uren voor me open om in te voeren. AR is dus waarschijnlijk vergeten de opdracht in het systeem aan mij te koppelen. Of is dit normaal bij vestigingswerk? Ik bel morgenochtend sowieso wel even, anders heb ik dadelijk de hele dag voor niks gewerkt
Vestigingswerk uren worden ingevuld door het bedrijf waar je gewerkt hebt, en zodra dit is gedaan krijg je een mailtje, en dan staan ze ook pas in het systeem om ze te controleren. Sommige bedrijven doen het gelijk als je daar de deur uitloopt, andere doen dit niet direct misschien.
Vestigingswerk uren worden ingevuld door het bedrijf waar je gewerkt hebt, en zodra dit is gedaan krijg je een mailtje, en dan staan ze ook pas in het systeem om ze te controleren. Sommige bedrijven doen het gelijk als je daar de deur uitloopt, andere doen dit niet direct misschien.
Oke, in dat geval wacht ik het nog een paar daagjes af
Oke, in dat geval wacht ik het nog een paar daagjes af
Dat zou ik niet doen, gewoon morgen nog even afwachten/morgenmiddag bellen. Straks krijg je een week later pas uitbetaald ofzo Misschien zijn ze het wel vergeten.
Ik heb morgen een ritje van ongeveer 45 minuten maar met de OV terug duurt het wel 3 uur (!) Als ik morgen ochtend bel, zou ik kans hebben dat ze vanaf locatie B weer een ritje terug hebben?
Ik heb nog een kwart tank in m'n auto.. Ik ga naargeestig op zoek naar het goedkoopste pompstation hier in de omgeving als ik hem weer vol moet gooien.
Toen ik 12 was heb ik een jaartje in Saudi-Arabië gewoond, daar was er nationale verontwaardiging als de benzineprijzen boven de 50 guldencent per liter kwam
Kom ik op het station waar de klant klaar staat, zie ik geen citroen c5, maar een volvo v70. Klant heeft net een nieuwe auto georegen. Prima!! Auto rijdt echt heerlijk, enige waar ik aan moet wennen is het start/stop systeem. Vooral tijdens het parkeren, wil je hem in zijn achteruit zetten, slaat ie even af. ^^ maar over het algemeen zit ik goed met deze klant en auto.
Op woensdag 14 maart 2012 10:53 schreef Franknfurter het volgende: ik ga denk ik stoppen bij ew.. Dan kan ik de loonheffingskorting gebruiken bij m'n nieuwe werkgever.
Je krijgt het geld uiteindelijk gewoon terug hè..en de loonheffingskorting kan je het beste aanzetten bij het bedrijf waar je het meeste verdient.
Mijn auto heeft een (benzine) tank van 63L. Do the math
Over benzineverhalen van vroegah:
Ik reed 's in een C1 (geloof ik, iig een soortgelijk model waarin die achterlijke benzinemeter met onnauwkeurige streepjes werkt). Ik reed op ring Utrecht en dacht dat ik de Esso voorbij Utrecht (ri. Almere) wel zou halen. Afslag Esso in zicht, houdt dat ding ermee op. Zover mogelijk laten uitrollen...en letterlijk 5m voor de afslag kwam ik tot stilstand. De laatste 100m heb ik 'm geduwd tot aan de pomp
Mijn auto heeft een (benzine) tank van 63L. Do the math
Over benzineverhalen van vroegah:
Ik reed 's in een C1 (geloof ik, iig een soortgelijk model waarin die achterlijke benzinemeter met onnauwkeurige streepjes werkt). Ik reed op ring Utrecht en dacht dat ik de Esso voorbij Utrecht (ri. Almere) wel zou halen. Afslag Esso in zicht, houdt dat ding ermee op. Zover mogelijk laten uitrollen...en letterlijk 5m voor de afslag kwam ik tot stilstand. De laatste 100m heb ik 'm geduwd tot aan de pomp
[..]
Als fiscalist adviseer ik mensen meestal 't omgekeerde
Ik heb ook een keer stil gestaan met een C1, maar dat was niet voor EW. Gelukkig kwam een random persoon ons toen afslepen want we moesten nog een flink stuk.
Vestigingswerk uren worden ingevuld door het bedrijf waar je gewerkt hebt, en zodra dit is gedaan krijg je een mailtje, en dan staan ze ook pas in het systeem om ze te controleren. Sommige bedrijven doen het gelijk als je daar de deur uitloopt, andere doen dit niet direct misschien.
Je had helemaal gelijk, heb vanochtend al een mailtje ontvangen dat de vestiging mijn uren heeft ingevoerd
Ik heb ook een keer stil gestaan met een C1, maar dat was niet voor EW. Gelukkig kwam een random persoon ons toen afslepen want we moesten nog een flink stuk.
Hoezo adviseer je het omgekeerde?
Omdat mensen er vaak vanuit gaan dat ze 'toch wel hun heffingskorting' terugkrijgen (ik heb het nu over mensen met bijbaantjes, dit gaat uiteraard niet op voor mensen met een fulltime baan), en dan erg gedesillusioneerd zijn als blijkt dat hun volledige heffingskorting nodig was en dat ze vrij weinig tot niets terugkrijgen.
Door het bij het laagste inkomen te doen weet je meestal zeker dat je overhoudt, en je maakt zo een spaarpotje voor jezelf wat ook handig is voor mensen met bijbaantjes.
Omdat mensen er vaak vanuit gaan dat ze 'toch wel hun heffingskorting' terugkrijgen (ik heb het nu over mensen met bijbaantjes, dit gaat uiteraard niet op voor mensen met een fulltime baan), en dan erg gedesillusioneerd zijn als blijkt dat hun volledige heffingskorting nodig was en dat ze vrij weinig tot niets terugkrijgen.
Door het bij het laagste inkomen te doen weet je meestal zeker dat je overhoudt, en je maakt zo een spaarpotje voor jezelf wat ook handig is voor mensen met bijbaantjes.
Ja je hebt wel gelijk. Ik weet dat ik wel altijd geld terug krijg omdat ik te weinig verdien om belasting te betalen. Dit jaar ook weer het volledige bedrag terug gekregen
Hoe zit het met hoeveelheid werk rond Nijmegen? Aangezien ik waarschijnlijk volgend jaar toch Nijmegen ga studeren?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Op woensdag 14 maart 2012 17:23 schreef Boterbartje het volgende: Hoe zit het met hoeveelheid werk rond Nijmegen? Aangezien ik waarschijnlijk volgend jaar toch Nijmegen ga studeren?
Uhm, bij AR krijg ik meestal wel een ritje op de dagen dat ik beschikbaar ben, soms 2. Een enkele uitzondering 3. Maar ik heb tot nu to weinig meegemaakt dat ik een auto ook echt moest oppikken vanuit Nijmegen zelf, de meeste keren in Arnhem/Wijchen/Duiven/Tiel en zo kan je nog wel even doorgaan.
Als ik zo die Facebook van EW zie, lijkt het alsof alle luxe auto's door EW getransporteerd worden
Ik ken weinig verhalen van mensen van AR die specialere auto's dan een A6 2.7L hebben gehad. Daar staan maserati's, maybach, dikke Mercs, RR's en noem het maar op
Op woensdag 14 maart 2012 18:21 schreef Jieuwst het volgende: Als ik zo die Facebook van EW zie, lijkt het alsof alle luxe auto's door EW getransporteerd worden
Ik ken weinig verhalen van mensen van AR die specialere auto's dan een A6 2.7L hebben gehad. Daar staan maserati's, maybach, dikke Mercs, RR's en noem het maar op
Hopelijk is het hier ook nog een keer raak
De mooie auto's bij jullie geven ze aan de senioren.
De mooie auto's bij jullie geven ze aan de senioren.
De senioren die ik heb gesproken hebben ook niet echt hele dikke auto's gereden. Eentje vertelde me dat hij 9 van de 10 keer een 2 of 3 cilinder auto moest rijden, en dat hem dat in vergelijking met zijn eigen auto wel tegen viel. Man was 70 en had net een nieuwe Ford Mustang V8 gekocht, met jawel een handbak
Bij EW is waarschijnlijk het grootste deel van de auto's ook gewoon een of ander muesli model. Ken weinig mensen die tegenwoordig nog een S klasse leasen ofzo.
Ojah, een senior die ik sprak rijdt regelmatig 'dikke' wagens voor AR: Scania's en touringcars. Dingen kosten toch snel 200k+
De senioren die ik heb gesproken hebben ook niet echt hele dikke auto's gereden. Eentje vertelde me dat hij 9 van de 10 keer een 2 of 3 cilinder auto moest rijden, en dat hem dat in vergelijking met zijn eigen auto wel tegen viel. Man was 70 en had net een nieuwe Ford Mustang V8 gekocht, met jawel een handbak
Tsjah, ik geloofde die man wel. Ruim een uur met hem gesproken. Hij had z'n hele levens in de zware machines gezeten, hij moest altijd met machines en voertuigen bezig zijn. En hij vond het helemaal prachtig dat hij nu zelf een Mustang had. En toen kwamen ook nog de verhalen over zijn diensttijd, ging het weer over de vrachtwagens die hij daar gereden had.
Mijn eigen oma geloof ik niet als ze iets verteld, maar deze man wel of hij kon goed liegen.
Op woensdag 14 maart 2012 17:23 schreef Boterbartje het volgende: Hoe zit het met hoeveelheid werk rond Nijmegen? Aangezien ik waarschijnlijk volgend jaar toch Nijmegen ga studeren?
Bel Adecco even over een baan bij Athlon tegen de tijd dat je naar Nijmegen komt
vriend van me die bij AR werkte heeft een keer een spoedje gehad, audi a8 4.0 TDI van Den Bosch naar Drachten, en kreeg vanaf daar, tegen zijn verwachting in ook de volkswagen phaeton van de bestuurder mee die hij even moest breng naar Waalwijk voor een onderhoudsbeurtje. Over het algemeen had hij idd geen dikke auto's.
Op woensdag 14 maart 2012 22:47 schreef BAC92 het volgende: vriend van me die bij AR werkte heeft een keer een spoedje gehad, audi a8 4.0 TDI van Den Bosch naar Drachten, en kreeg vanaf daar, tegen zijn verwachting in ook de volkswagen phaeton van de bestuurder mee die hij even moest breng naar Waalwijk voor een onderhoudsbeurtje. Over het algemeen had hij idd geen dikke auto's.
Dat zijn fikse uitzonderingen
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
En ja, dikke bakken. Elke keer als ik het kenteken in de mail zie dan kijk ik met spanning op de autoweeksite. Maargoed, punt is, ik rijd in veel verschillende auto's met elk zijn eigen verhaal en dat is gewoon heel leuk, ik kom in auto's terecht waar ik normaal niet eens aan denk. Echt prachtig werk nog steeds.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Op woensdag 14 maart 2012 22:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende: En ja, dikke bakken. Elke keer als ik het kenteken in de mail zie dan kijk ik met spanning op de autoweeksite. Maargoed, punt is, ik rijd in veel verschillende auto's met elk zijn eigen verhaal en dat is gewoon heel leuk, ik kom in auto's terecht waar ik normaal niet eens aan denk. Echt prachtig werk nog steeds.
Klopt, soms een minder fijn verhaal dan anders. Maar een dikke bak tussendoor is ook lekker Range Rover en Cayenne zijn fijn maar een A5 met goede motorisering rijdt leuker. 2.0T die ik eens heb gereden was al snel
Met de hoeveelheid werk zal er ook niet zo veel zijn geweest om te moeten verwerken denk ik. Hoop het eigenlijk maar, want mijn centjes zijn op en de buik rommelt
Ik heb even gemaild met de telefoondames over de geringe hoeveelheid werk. Zij geven aan dat er gewoon niet meer werk is en dat het belachelijk rustig is. Hopen dat het weer aantrekt.
Ik heb even gemaild met de telefoondames over de geringe hoeveelheid werk. Zij geven aan dat er gewoon niet meer werk is en dat het belachelijk rustig is. Hopen dat het weer aantrekt.
Op donderdag 15 maart 2012 12:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Auto vanochtend afgeleverd in Schiphol, heb daar gelukkig nog even rond kunnen kijken, je komt daar immers niet elke dag.
Op donderdag 15 maart 2012 12:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Auto vanochtend afgeleverd in Schiphol, heb daar gelukkig nog even rond kunnen kijken, je komt daar immers niet elke dag.
En, wat zag je? Vliegtuigen?
Ik vind Schiphol ook altijd wel cool, hangt altijd wel een leuke sfeer ook.
Afgelopen tijd denk ik iets meer dan 50% van de keren dat ik beschikbaar stond kunnen werken, blijkbaar mag ik dan nog van geluk spreken. Maar rustig is het wel, zo was ik deze week in Barneveld (bij het bedrijf dat niet ook in Houten zit) en daar zag ik toevallig een lijst liggen van auto's die die dag gebracht werden. Stonden er welgeteld twee op...
Veel te zien ja, moest aan de andere kant van Schiphol zijn en daarna naar het station lopen in die grote hal. Was nog nooit op zo'n uithoek van Schiphol geweest, leuk om te zien.
Daarbij is het weer natuurlijk ideaal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Grappig feitje trouwens, kreeg van mijn pa door dat ze in China dus plastic replica's van politiewagens neerzetten langs de snelweg, om zo de mensen het idee te geven dat de verkeerspolitie ze in de gaten houdt
Heerlijk gewerkt vandaag, uiteindelijk nog twee ritten gehad. Gelijk ook de meest relaxe wagen tot nu toe gereden. Nieuwe Lexus met een cataloguswaarde van ong een ton
Blijkt dat ik vanmiddag om 1715 nog gebeld ben, voor maandag al. Alleen was m'n batterij door, dus hoor net m'n voicemail pas Morgen om 8.30 gelijk maar bellen.
Ook nog niets voor morgen, maar heb vanmiddag pas m'n beschikbaarheid ingeschakeld. Meestal krijg ik nog wel een ritje op de dag zelf omdat ik redelijk centraal woon.
Gelukkig begin april weer bijna 3 weken vrij. Hopelijk is er dan redelijk wat werk.
Morgen moet ik gi-gan-tisch noordelijk zijn. Een ritje in een Hyundai i40 van Sassenheim naar Ternaard en vervolgens in een Golf Variant van Sint Annaparochie naar Barneveld.
Vader van een vriend van me heeft net een nieuwe auto gekregen van de grote in Breda. Aan de ene kant zou het grappig zijn om de oude weg te moeten brengen naar Breda, aan de andere kant zou dat betekenen dat ik een Zafira moet rijden...
Hoe zit het eigenlijk met de kledingsvoorschriften? Ik heb een blouse en ben bereid een pantalon te kopen. (Gehoord dat bij C&A kan voor 25-30 euro). Maar in nette schoenen heb ik niet zoveel zin. Ik heb zulk soort schoenen, gaan ze daar moeilijk om doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder vroegen ze of ik ervaring heb met automaat, ik zei ja, maar eigenlijk helemaal niet
Op vrijdag 16 maart 2012 11:24 schreef Warrick21 het volgende: Hoe zit het eigenlijk met de kledingsvoorschriften? Ik heb een blouse en ben bereid een pantalon te kopen. (Gehoord dat bij C&A kan voor 25-30 euro). Maar in nette schoenen heb ik niet zoveel zin. Ik heb zulk soort schoenen, gaan ze daar moeilijk om doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder vroegen ze of ik ervaring heb met automaat, ik zei ja, maar eigenlijk helemaal niet
Ik moest ook aangeven of ik ervaring had met een automaat, ik heb nee ingevuld en m'n 2e rit was gelijk een automaat. Maar als je een schakelbak kan rijden, dan kan je ook automaat rijden. (Ik ben er nu zelfs van overtuigd dat mijn 1e auto een automaat gaat zijn) Net als dat je moet aangeven of je ervaring hebt met bestelbusjes, ik vul nee in. Maand later een grote Sprinter bakwagen ophalen voor een ritje. Volgens mij wordt er niet echt op gelet op de ervaring die je invult.
Heb ook niet echt super nette schoenen aan, ik kan daar echt niet goed op lopen, en ook autorijden gaat met soepele schoenen een stuk beter. Zorg wel altijd dan m'n schoenen gewoon schoon zijn, dus niet op van die vertrapte en versleten schoenen aankomen.
Heb jij ooit wel eens genoeg gekregen joppie ? Volgens mij klopt het van mij wel, maar zal het over anderhalve week moeten checken, zo richting de Franse Alpen .
Maandag weer op de vestiging in Rotterdam. Financieel gezien is dat prima En ik vind het sowieso wel leuk daar, zonder OV en met aanspraak van collega's.
Paar auto's weggebracht naar klanten, auto's tanken en twee auto's stofzuigen en ramen schoonmaken en een auto met lekke band naar de garage/dealer moeten rijden (Ja, daar kan je best wel ff 5km mee rijden zeiden ze. Als het mijn eigen auto was had ik het nooit gedaan, bij de eerste drempel klonk het al niet echt gezond, en later toen ik een stoeprand op moest helemaal niet:') Vind zelf ritjes leuker dan vestigingswerk, maar dan kan natuurlijk ook aan de locatie liggen.
Fuck, net iets te vroeg weg uit Barneveld. Loop ik weg, komt er net een vrouwelijke hikster aan rijden in een passat. Door het raam zag het er nog goed uit ook!
@RangeRover Kwam jij net aanlopen toen ik naar binnen reed? Er stond al een golf variant.
Op vrijdag 16 maart 2012 16:37 schreef dery1990 het volgende: Van mij klopt min of meer. De OV-onkosten lijken niet te zijn vergoedt. Het gaat maar om een bedrag van 6 euro...
Tja toch 6 euro die jij zelf voorgeschoten hebt... En hun maar cashen, ik zou er gewoon achteraan gaan, bij mij klopt t ook niet volgens mij. Net trouwens weer voor een dichte deur gestaan, moest een v50 ophalen en naar Utrecht brengen. Auto bleek in de kop van noord Holland te staan...
Op vrijdag 16 maart 2012 14:59 schreef S-RS het volgende: Fuck, net iets te vroeg weg uit Barneveld. Loop ik weg, komt er net een vrouwelijke hikster aan rijden in een passat. Door het raam zag het er nog goed uit ook!
@RangeRover Kwam jij net aanlopen toen ik naar binnen reed? Er stond al een golf variant.
Dat was niet mijn Variant, maar ik weet welke je bedoelt, die aan het begin op het parkeerterrein. Ik kwam er pas 15:45, achteruit/schuin tegen het achterste hek geparkeerd. Nog wel even opgelet of ik een C-klasse zag staan. Heb er twee geteld, een witte estate en een champagne sedan. Welke was van jou?
Dat was niet mijn Variant, maar ik weet welke je bedoelt, die aan het begin op het parkeerterrein. Ik kwam er pas 15:45, achteruit/schuin tegen het achterste hek geparkeerd. Nog wel even opgelet of ik een C-klasse zag staan. Heb er twee geteld, een witte estate en een champagne sedan. Welke was van jou?
Ja klopt, die ene op het begin van het parkeer terrein zag ik staan waarvan ik dacht dat die van jou was. Dat champagne ding had ik mee
Vlak voor Barneveld stopte ik nog even bij een pompstation. Ik parkeer de auto en loop naar die shop toe. Onderweg loop ik langs z'n witte bestelbus met 2 van die typische paupers erin die niet van andermans spullen kunnen afblijven. En als je bus van achter zou openbreken zou je je eigen tv tegen komen die de nacht daarvoor is gejat. Draait die gast z'n raampje open en vraag: '' Hoe kom je aan die auto'' ''Die is van m'n werk'' ''Lul niet, die heb je gejat. Die heb je gejat man!'' Al dus mijn WTF momentje van de dag
Vlak voor Barneveld stopte ik nog even bij een pompstation. Ik parkeer de auto en loop naar die shop toe. Onderweg loop ik langs z'n witte bestelbus met 2 van die typische paupers erin die niet van andermans spullen kunnen afblijven. En als je bus van achter zou openbreken zou je je eigen tv tegen komen die de nacht daarvoor is gejat. Draait die gast z'n raampje open en vraag: '' Hoe kom je aan die auto'' ''Die is van m'n werk'' ''Lul niet, die heb je gejat. Die heb je gejat man!'' Al dus mijn WTF momentje van de dag
Nops, een handbak. En wat voor, alle jezus De gemiddelde C1,107,Aygo met 3 ton op de klok schakelt nog beter. Ik heb echt nog nooit zo'n ontzettend slecht schakelende handbak meegemaakt.
Vond de auto sowieso een beetje tegenvallen. Lawaaig, en maakt wat mede kwam door de 2300/2400 tmp bij 120km/u. Nee, zo'n auto moet echt een automaat hebben of een fatsoenlijke handbak.
Overigens is 2300tpm op de snelweg wel netjes hoor.
Vindt ik niet. Had laatst een nieuwe passat 1.6tdi handbak 6 mee. Die deed 2200 bij 140km/u Een auto uit deze klasse hoort op de snelweg lekker rustig te zijn, mooi soepel lopen e.d.
Zulke auto's zijn kilometervreters. Die moeten op de snelweg lekker stil zijn. Deze auto plaats ik toch echt een klasse hoger als een Passat/laguna/508/C5, en is ook een stuk duurder. Met al die andere auto's heb ik ook ervaring, en die vond ik een stuk rustgevender op de snelweg, het loopt gewoon soepel. De C deed dat niet, en dat vindt ik slecht voor een auto van deze prijs. Mercedes had dat laatste verzet gewoon langer moeten maken, dat zou echt ontzettend schelen.
@ZMS Maar die oltimerslee was vast geen 40k+ Je moet het allemaal in verhouding zetten tegen de prijs. De prijs kwaliteit was met deze combinatie gewoon zoek is mijn mening. Maar ik heb genoeg ervaring met auto's dat ik kan weten dat een andere aandrijf lijn de auto compleet anders kan maken. Dus de C is met een ander blok+bak combinatie vast prima
Het hoogtoerige was niet echt een probleem. Genoeg auto's die met 2400 tmp bloedjestil zijn. Ligt helemaal aan het karakter van de motor en natuurlijk de isolatie. Maar het was een lawaaiblok idd
Op vrijdag 16 maart 2012 20:21 schreef S-RS het volgende: Het hoogtoerige was niet echt een probleem. Genoeg auto's die met 2400 tmp bloedjestil zijn. Ligt helemaal aan het karakter van de motor en natuurlijk de isolatie. Maar het was een lawaaiblok idd
Renault Clio die ik gister reed was uit geheugen ongeveer tegen 2800 aan bij 130km/u Was dan een benzine en 5 schakel. Best een lekkere auto, cruise control was leuk om mee te spelen.
Vlak voor Barneveld stopte ik nog even bij een pompstation. Ik parkeer de auto en loop naar die shop toe. Onderweg loop ik langs z'n witte bestelbus met 2 van die typische paupers erin die niet van andermans spullen kunnen afblijven. En als je bus van achter zou openbreken zou je je eigen tv tegen komen die de nacht daarvoor is gejat. Draait die gast z'n raampje open en vraag: '' Hoe kom je aan die auto'' ''Die is van m'n werk'' ''Lul niet, die heb je gejat. Die heb je gejat man!'' Al dus mijn WTF momentje van de dag
Ik had laatst een bwm 520d mee en stopte er even mee bij een tankstation in Breukelen voor een toiletbezoek. Toen ik er even een foto van maakte fietsten er net 3 blaagjes van een jaar of 14 langs: "Die heeft 'ie zeker gejat", zeiden ze met een neergeslagen, jaloerse toon....:p
Vind het sowieso altijd wel leuk als je bij een winkelcentrum of tankstation staat inderdaad. Laatst weer een paar mensen die me aan zaten te kijken met een blik van, gvd wat heb ik fout gedaan in mijn leven
Ik had laatst een bwm 520d mee en stopte er even mee bij een tankstation in Breukelen voor een toiletbezoek. Toen ik er even een foto van maakte fietsten er net 3 blaagjes van een jaar of 14 langs: "Die heeft 'ie zeker gejat", zeiden ze met een neergeslagen, jaloerse toon....:p
Haha als je een foto van je auto gaat maken val je natuurlijk keihard door de mand.
Op vrijdag 16 maart 2012 21:32 schreef S-RS het volgende: Wat dacht je van de blik van die lui achter de kassa als je in je nette kleren en je Mercedes 5 magere litertjes gaat tanken
Dat is ook zo kut! Helemaal als je inderdaad net te weinig benzine hebt. Verschrikkelijk.
Vlak voor Barneveld stopte ik nog even bij een pompstation. Ik parkeer de auto en loop naar die shop toe. Onderweg loop ik langs z'n witte bestelbus met 2 van die typische paupers erin die niet van andermans spullen kunnen afblijven. En als je bus van achter zou openbreken zou je je eigen tv tegen komen die de nacht daarvoor is gejat. Draait die gast z'n raampje open en vraag: '' Hoe kom je aan die auto'' ''Die is van m'n werk'' ''Lul niet, die heb je gejat. Die heb je gejat man!'' Al dus mijn WTF momentje van de dag
Haha no shit. Ik had ook een wtf momentje vandaag. Ik rij weg met die Golf uit Sint Annaparochie. Ik rij de straat op en ineens loopt midden op de weg een vent die mij vraagt te stoppen. Ik doe mijn raam open en vraag "what's up?". "ja, ik stond hier een week geleden en toen stak jij je middelvinger naar me op vanuit je auto". Ik zei daarop "nou meneer dat lijkt me sterk, dit is de eerste keer dat ik in dit dorp ben. Ik denk dat u iemand van dit bedrijf moet hebben want daarvoor transporteer ik deze auto." vervolgens komt iemand van dat bedrijf naar buiten gerend en roept dat ik terug moet komen. Ik draai om en vraag weer "what's up?". "Ja, wat bedoel je met 'matig schoon'?". Waarop ik zeg dat de auto matig schoon is en dat het hem geen geld kost ofzo. Alles is okay en ik rij weer weg. Had toch even van wtf was dat.
Haha no shit. Ik had ook een wtf momentje vandaag. Ik rij weg met die Golf uit Sint Annaparochie. Ik rij de straat op en ineens loopt midden op de weg een vent die mij vraagt te stoppen. Ik doe mijn raam open en vraag "what's up?". "ja, ik stond hier een week geleden en toen stak jij je middelvinger naar me op vanuit je auto". Ik zei daarop "nou meneer dat lijkt me sterk, dit is de eerste keer dat ik in dit dorp ben. Ik denk dat u iemand van dit bedrijf moet hebben want daarvoor transporteer ik deze auto." vervolgens komt iemand van dat bedrijf naar buiten gerend en roept dat ik terug moet komen. Ik draai om en vraag weer "what's up?". "Ja, wat bedoel je met 'matig schoon'?". Waarop ik zeg dat de auto matig schoon is en dat het hem geen geld kost ofzo. Alles is okay en ik rij weer weg. Had toch even van wtf was dat.
Ik had ook eens dat ik de tankinhoud in procenten op het formulier moest zetten. De naald stond ergens tussen de helft en driekwart, dus ik gokte hem op 60%. Zegt die kerel: "Nou, er zit toch echt nog wel voor 65% in hoor" Het is maar waar je je druk om maakt
Op vrijdag 16 maart 2012 21:32 schreef S-RS het volgende: Wat dacht je van de blik van die lui achter de kassa als je in je nette kleren en je Mercedes 5 magere litertjes gaat tanken
Wat dacht je van mijn blik naar de klant als blijkt dat hij zijn auto helemaal leeg gereden heeft en ik nog net een tankstation kan bereiken
Wat dacht je van mijn blik naar de klant als blijkt dat hij zijn auto helemaal leeg gereden heeft en ik nog net een tankstation kan bereiken
Zo ontzettend asociaal is dat.
Dat heb ik echt zo vaak. En die gasten hebben 9 van de 10 keer ook een tankpasje van de leasemaatschappij. Maar vaak zijn diezelfde mensen zijn ook verbaasd dat ik niet met een trailer kom, en ze verontschuldigen zich dan wel dat de tank leeg is. Die hadden gewoon verwacht dat ik dat ding kwam opladen, en niet dat ik hem rijdend kwam ophalen.
Ik had laatst een klant die stond erop dat ik zijn identificatie ging bekijken omdat ik volgens hem moest checken dat hij de afnemer van de auto was. Zit op zich wel wat in eigenlijk.
Wat dacht je van mijn blik naar de klant als blijkt dat hij zijn auto helemaal leeg gereden heeft en ik nog net een tankstation kan bereiken
Zo ontzettend asociaal is dat.
Dat gebeurt zo vaak, echt belachelijk inderdaad..
Ik heb dat volgens mij altijd bij schadebedrijven. Ergens vermoed ik dat ze de auto's aftappen en dat er niemand is die het merkt. Maarja dat zal wel niet
Op vrijdag 16 maart 2012 20:05 schreef S-RS het volgende: Nops, een handbak. En wat voor, alle jezus De gemiddelde C1,107,Aygo met 3 ton op de klok schakelt nog beter. Ik heb echt nog nooit zo'n ontzettend slecht schakelende handbak meegemaakt.
Vond de auto sowieso een beetje tegenvallen. Lawaaig, en maakt wat mede kwam door de 2300/2400 tmp bij 120km/u. Nee, zo'n auto moet echt een automaat hebben of een fatsoenlijke handbak.
Op vrijdag 16 maart 2012 21:11 schreef MuurStraat het volgende: Vind het sowieso altijd wel leuk als je bij een winkelcentrum of tankstation staat inderdaad. Laatst weer een paar mensen die me aan zaten te kijken met een blik van, gvd wat heb ik fout gedaan in mijn leven
Nederlanders zijn rare mensen. De doe maar gewoon-mentaliteit heerst hier. Je moet niet uit de pas lopen, maar met een C-Klasse denken ze gelijk al dat je rijk bent of vragen zich af waarvan je het doet. En dan zijn niet zelden mensen die elke 3 jaar een nieuwe Ford, Opel of Peugeot kopen.Kan je beter je geld door de plee spoelen, wat een afschrijving.
Dan rij ik liever in een 4 jaar oude Mercedes en daar een jaar of 8 mee door.
In Duitsland is een C-klasse gewoon een nette compacte sedan, niet meer dan dat.
[ Bericht 4% gewijzigd door Lagrinta op 17-03-2012 22:17:23 ]
Zeker weten. Daardoor is het niet eerlijk te vergelijken. Maar Duitsers rijden doorgaans ook vrij afgeladen auto's. Ze zijn bereid meer geld uit te geven aan auto's dan Nederlanders.
Dus een C is bereikbaarder maar dan nog geven ze meer uit en rijden groter dan wij Nederlanders.
Pff.. al de zoveelste keer dat ik niet word gebeld terwijl ik een volle dag beschikbaar ben. Dat is eigenlijk het enige grote nadeel aan dit baantje, de onzekerheid of je wel werk hebt. Vraagje aan de PCs bij Easyway of bijv. ABAZ: komt het bij jullie heel vaak voor dat er geen werk is?
Op maandag 19 maart 2012 16:27 schreef Thrasyllus het volgende: Pff.. al de zoveelste keer dat ik niet word gebeld terwijl ik een volle dag beschikbaar ben. Dat is eigenlijk het enige grote nadeel aan dit baantje, de onzekerheid of je wel werk hebt. Vraagje aan de PCs bij Easyway of bijv. ABAZ: komt het bij jullie heel vaak voor dat er geen werk is?
Net zo vaak als bij de hikers denk ik, maar wij worden wel ingezet voor hiker klussen. Terwijl jullie niet ingeroosterd worden als pc's
Ik had gisteravond laat me voor vanmiddag nog beschikbaar gezet en ik werd gewoon gebeld vanochtend. Ik ben eigenlijk altijd nog gebeld, nog er nog geen last van gehad dat het rustig is. Waren niet echt chille ritjes trouwens... moest een 3008 omwisselen voor een Avensis, maar kon in beide auto's maar een km of 15 rijden. Stuur mij maar lekker naar maastricht of groningen ofzo.
Mijn loonstrook klopt qua uren precies met wat ik zelf had bijgehouden, dat is ook redelijk uniek. Zeker met 120,5 uur en alles wat ik voorgeschoten heb aan taxi- en tankkosten. Chapeau.
Op maandag 19 maart 2012 17:30 schreef maxmin het volgende: Ik had gisteravond laat me voor vanmiddag nog beschikbaar gezet en ik werd gewoon gebeld vanochtend. Ik ben eigenlijk altijd nog gebeld, nog er nog geen last van gehad dat het rustig is. Waren niet echt chille ritjes trouwens... moest een 3008 omwisselen voor een Avensis, maar kon in beide auto's maar een km of 15 rijden. Stuur mij maar lekker naar maastricht of groningen ofzo.
Dat zijn klote ritjes. Het invullen van de formulieren duurt langer dan de ritjes zelf. Maargoed, het verdiend hetzelde
Net zo vaak als bij de hikers denk ik, maar wij worden wel ingezet voor hiker klussen. Terwijl jullie niet ingeroosterd worden als pc's
O ik ben ook PC maar dan bij een ander bedrijf. Lijkt me wel grappig om af en toe weer eens een keer een hiker klusje te doen (heb het hiervoor een jaar gedaan), heb ik bij mijn huidige werkgever niet. Ik ga denk ik maar een wat vastere bijbaan zoeken en dit voor de leuk er bij houden.
Hangt van het contract af dat de maatschappij heeft met EW. Er zijn bedrijven die per rit betalen maar ook bedrijven die contracten hebben per maand, daar staat dan een x-aantal uur per rit voor. Alles wat je er langer over doet komt voor rekening van EW. Dus reken maar van yes dat er ook dagen zijn waarop EW verlies maakt; als het sneeuwt, je pech krijgt, snelwegen afgesloten worden door file's etc.
Oh en ze hebben me laatst in Groningen een berekning laten zien waaruit bleek dat wij goedkoper zijn dan de rit zelf te laten doen door eigen personeel.
Op dinsdag 20 maart 2012 10:24 schreef joppie_saus het volgende: Oh en ze hebben me laatst in Groningen een berekning laten zien waaruit bleek dat wij goedkoper zijn dan de rit zelf te laten doen door eigen personeel.
Ja maar dat is ook wel logisch.. waarom zouden ze het anders doen? Zeker in deze tijden.
Net zo vaak als bij de hikers denk ik, maar wij worden wel ingezet voor hiker klussen. Terwijl jullie niet ingeroosterd worden als pc's
Ik werd vroegah netjes ingeroosterd voor PC klussen als 't moest. Punt was dat ik eigenlijk altijd wel hiker werk had omdat ik al 't langst werkte in 't noorden.
Ik werd vroegah netjes ingeroosterd voor PC klussen als 't moest. Punt was dat ik eigenlijk altijd wel hiker werk had omdat ik al 't langst werkte in 't noorden.
Ik heb 1x een hiker gezien die pc moest zijn en dat was dit jaar bij Horecava.. over het algemeen worden hikers niet ingeroosterd als PC.
Vandaag heerlijk dagje gehad. Zonnetje, fijne wagen, aansluiting met het ov, geen schade noteren, muziek klonk lekker en een lekkere grote koffie. EW mag me vaker van die lange ritten geven met dit weer, heerlijk. Klein smetje is het terug ov'en, zo'n ruime 3,5 uur vanuit Oldenzaal, maar dat kan het heerlijke gevoel vooralsnog niet onderdrukken..
Ja maar dat is ook wel logisch.. waarom zouden ze het anders doen? Zeker in deze tijden.
Ik weet dat dit bedrijf zelf ook ritten doet. Dat wij zulke korte ritten voor dit bedrijf rijden is alleen als het niet anders kan, en dan nog is het goedkoper.
Op dinsdag 20 maart 2012 12:49 schreef Shefkee het volgende: Vandaag heerlijk dagje gehad. Zonnetje, fijne wagen, aansluiting met het ov, geen schade noteren, muziek klonk lekker en een lekkere grote koffie. EW mag me vaker van die lange ritten geven met dit weer, heerlijk. Klein smetje is het terug ov'en, zo'n ruime 3,5 uur vanuit Oldenzaal, maar dat kan het heerlijke gevoel vooralsnog niet onderdrukken..
Pas op dat je niet per ongeluk naar Bad Bentheim gaat