Nee hoor, tis een heel leuk en lief vrouwtje, wat je computer fikst in ruil voor ijs met aardbeien en slagroomquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:16 schreef Duvel het volgende:
"Een leuk blond nerdje" klinkt alsof je een schandknaapje in de aanbieding hebt. Ik weet niet hoor...
Ben al een keer in Noord-Wales geweest een paar jaar geleden met school toendertijd. Super naar mijn zin gehad daar! Op de top van de Snowdon gestaan en nog twee tochten daar in de regio gemaakt. Ook op Holyhead geweestquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:04 schreef Dingest het volgende:
[..]
Denk dat de UK je op zich qua kosten nog mee gaat vallenNoorwegen is behoorlijk duur en Stockholm is vanuit de Randstad een stuk verder weg dan noord-Wales (en dan zit je in Zweden dan nog niet eens zó noordelijk). Je hebt wel een overtocht naar de UK, maar die prijzen vallen redelijk mee als je de wat minder populaire tijden kiest. Naar Noorwegen/Zweden heb je of ook een boot, of twee keer tol bij bruggen per reis. En Scandinavië is een stuk groter dan je denkt, de UK juist een stuk kleiner
![]()
Scandinavië is overigens wel een beduidend stuk mooier, vooral Noorwegen langs de kustgebieden en gletsjers. Maar de UK heeft - vooral in Wales en Schotland - ook erg mooie stukken natuur en meer geschiedenis, en leuke wegen/weggetjes om te rijden. Als je wat krapper bij kas zit zou ik een UK-vakantie ook gewoon eens uitrekenen, beetje afhankelijk wat je in beide landen wilt kon het nog wel eens voordeliger zijn dan je dacht![]()
Je moet dan alleen wel even links durven rijden
Zo goedkoop, dat kan niet goed zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee hoor, tis een heel leuk en lief vrouwtje, wat je computer fikst in ruil voor ijs met aardbeien en slagroom
Wij hebben daar op dat meer een boottocht gemaaktquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben al een keer in Noord-Wales geweest een paar jaar geleden met school toendertijd. Super naar mijn zin gehad daar! Op de top van de Snowdon gestaan en nog twee tochten daar in de regio gemaakt. Ook op Holyhead geweest
Begon op een gegeven moment toen ik steeds met mijn ouders meeging een afkeer tegen al die kerkjes te krijgenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:18 schreef Dingest het volgende:
[..]
Wij hebben daar op dat meer een boottocht gemaaktMaar we zijn toen in 3 weken heel 'vasteland' UK doorgereden; zuidkust, door Wales omhoog naar Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, dan door naar Edinburg, westkust omhoog naar Inverness, via de Lochs (o.a. Loch Ness) en Skye langs de oostkust naar beneden naar Stratford-upon-Avon en Oxford en dan nog een paar dagen omgeving London - en ik heb alles in de UK gereden dus heb mij ook best vermaakt
![]()
Alleen mijn ouders houden meer van steden en oude gebouwen en minder van natuurwandelingen, en die bouwsels heb ik na 3 weken ook wel gezien
Ja, mijn ouders doen hetzelfde. Ik vind die oude meuk best aardig zo nu en dan, en in de UK hebben ze heel veel van die oude kastelen - maar ik hoef ze niet allemáál te zienquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Begon op een gegeven moment toen ik steeds met mijn ouders meeging een afkeer tegen al die kerkjes te krijgen. Mijn ouders moesten altijd maar binnen kijken en dat had ik op een gegeven moment wel gezien na al die jaren
.
Ben dan met vrienden die paar dagen in Salzburg geweest. Hebben één dag een beetje rond gelopen daar en één dag hebben we in het kasteel een audiotour gedaan en voor de rest op het terras gezetenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:30 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders doen hetzelfde. Ik vind die oude meuk best aardig zo nu en dan, en in de UK hebben ze heel veel van die oude kastelen - maar ik hoef ze niet allemáál te zien![]()
Afgelopen zomer ook in de Baltische staten: we zijn in Gdansk, Vilnius, Riga, Tallinn en Helsinki geweest. Beetje teveel steden voor mijn doen in één vakantie (hoewel Tallinn wel echt mooi was). En dan moeten ze bij elk bijzonder gebouw ook nog naar binnen. Maar ja, het is wel een gratis vakantie en op zich ook wel boeiend om er geweest te zijn - en ik heb 5500 km mogen rijden - en ik heb niets anders te doen anders, dus tsja...
We hebben door de jaren heen een stuk of 5 fietstochten door het land gehouden met onze groep, en zijn 3 keer op vakantie geweest. Maakt niet zoveel uit wat je aan het doen bent, of gewoon niets aan het doen bent, gezellig is het toch welquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben dan met vrienden die paar dagen in Salzburg geweest. Hebben één dag een beetje rond gelopen daar en één dag hebben we in het kasteel een audiotour gedaan en voor de rest op het terras gezeten.. 's Avonds op de camping de barbecue aan, de Italiaanse tweeling begluren die naast ons stonden met hun ouders en kaarten op een koelbox met een zaklamp erboven
.. Wel één van mijn tofste vakanties tot nu toe
Mijn ouders blijven tegenwoordig binnen Nederland. Heb zelf niet zoveel behoefte om met hun te gaan fietsen in Friesland ofzoquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:51 schreef Dingest het volgende:
[..]
We hebben door de jaren heen een stuk of 5 fietstochten door het land gehouden met onze groep, en zijn 3 keer op vakantie geweest. Maakt niet zoveel uit wat je aan het doen bent, of gewoon niets aan het doen bent, gezellig is het toch wel![]()
Qua avontuur denk ik dat de eerste trekvakantie, door Scandinavië o.a. helemaal naar de Noordkaap, wel de mooiste was. Wel met mijn ouders, maar ik had een vriend bij me voor het gezelschap en zaten met z'n tweeën in een tweede autoAan de andere kant, de passenroute die ik door Zwitserland een stukje Italië heb gemaakt was ook ontzettend gaaf en die heb ik helemaal in mijn eentje gereden
![]()
Afgelopen zomer met Paladijn en consorten de Carbage Run gereden, ook erg mooiDit jaar met een eigen team van 2 of 3 man, heb ik ook erg zin in
![]()
Maar ja, zolang mijn ouders nog voor mij willen lappen wil ik best met ze mee. Is beter dan 3 weken thuis zitten te niksen en ik kom nog eens ergens - gratis
Wel heel ander soort vakantie dan op een "gewone" camping hangen. Douchen is er niet bij en schijten doe je op een Dixie omdat die gratis isquote:Op woensdag 14 maart 2012 00:14 schreef Dingest het volgende:
Die van mij gaan juist steeds verder weg volgens mijOf in ieder geval uitgebreider.
Ik weet nog niet of ik dit jaar nog meega, hangt er vanaf waar ze heen willen en wat te doen. Sowieso zouden het de drie weken pal voor de Carbage Run zijn, die laatste week wil ik voor de laatste voorbereidingen eigenlijk wel weer thuis zijn...
Festivals kosten tegenwoordig ook al meer dan genoeg, als je dan al een week weg bent heb je gewoon al een lekker vakantie te pakken ja
Ik heb een Mac.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
Voor jou worden het dan ws. een tankwagen met ijs, een container met aardbeien, en een tankwagen met verse slagroom![]()
Buitenland tarieven en idioten toeslag he
quote:
Nou feest ik niet veel (nooit dusquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:23 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dan zou ik er niet teveel achter zoeken en gewoon beschouwen als een soort van herinnering van 'als je wilt feesten, is dit niet de beste plek'
Ik ben nog nooit op vakantie geweest. Daar hadden mijn ouder geen zin inquote:Op woensdag 14 maart 2012 08:08 schreef Duvel het volgende:
Vakantie met ouders... Ik denk dat dat vanaf een bepaalde leeftijd niet meer werkt. Tot je kinderen hebt en zo een oppas mee op vakantie neemt of zo?
Hangt er vanaf. Als je gewoon hetzelfde wilt als je ouders toch al doen, waarom nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 08:08 schreef Duvel het volgende:
Vakantie met ouders... Ik denk dat dat vanaf een bepaalde leeftijd niet meer werkt. Tot je kinderen hebt en zo een oppas mee op vakantie neemt of zo?
Precies, ik hoef niet elke avond in de disco op Ibiza te staan ofzo. Mijn ouders gelukkig ook nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef Dingest het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Als je gewoon hetzelfde wilt als je ouders toch al doen, waarom nietHet is niet alsof ik dan geen keuzes of inbreng heb
Te modern om mijn 'ouderwetse' LEGO trein mee uit breiden in elk gevalquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
2CV : [TK] Lego trein en technic helicopter volledig in doos
Toen was ik er nog niet.quote:
In mijn tijd had je niet eens van die tech zooi, ik had een soort zwart blok, dat was elektrisch aangedreven via een draad. En volgens mij was de rails idd blauw.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:07 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Te modern om mijn 'ouderwetse' LEGO trein mee uit breiden in elk geval
Zouden ze daar wel op tijd aankomen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[ afbeelding ]
Een NS VIRM-4 van Lego
Zelfmoordpogingen kunnen veel sneller worden opgeruimd. Mja zodra de trein ontspoort knikkert 'ie van de tafel af en dat kan flink vertraging opleveren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:58 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Zouden ze daar wel op tijd aankomen?
Je klikt de stukjes in elkaar en rijden maar.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zelfmoordpogingen kunnen veel sneller worden opgeruimd. Mja zodra de trein ontspoort knikkert 'ie van de tafel af en dat kan flink vertraging opleveren.
nostalgiequote:
Ik koop ze van je. Nostalgiequote:Op woensdag 14 maart 2012 16:13 schreef Anne het volgende:
Mijn ouders hebben nog heel veel lego. Ze hebben laatst nog een paar kilo weg gedaan geloof ik. Maar dan hebben we nog steeds een grote bak vol.
schande.. dat soort speelgoed moet je koesterenquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:13 schreef Anne het volgende:
Mijn ouders hebben nog heel veel lego. Ze hebben laatst nog een paar kilo weg gedaan geloof ik. Maar dan hebben we nog steeds een grote bak vol.
Bedankt voor de tip ! De helicopter is verleidelijk. Maar eigelijk ben ik op zoek naar een VW-bus voor >¤100,- inclusief verzenden en pneumatische cilindertjes die niet lekken en soepel lopen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
2CV : [TK] Lego trein en technic helicopter volledig in doos
Hoe bedoel je 'weg gedaan' ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:13 schreef Anne het volgende:
Is een Flappie zonder flappies ook een Flappie?quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:04 schreef Anne het volgende:
Ik moest lachen![]()
.
flappie doodgetrapt door camera man
ga je van het zomer naar Denemarken? lekker naar Legolandquote:
En het risico lopen dat ik 2CV tegenkom? neeeehhquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:08 schreef lipje het volgende:
[..]
ga je van het zomer naar Denemarken? lekker naar Legoland
ohja te dicht bij Vriesland en Gruningenquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En het risico lopen dat ik 2CV tegenkom? neeeehh
Ja, dát weet ik niet meer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:43 schreef 2cv het volgende:
Allemaal niet belangrijk. Hoe vond je Legoland ?
eilandjeshoppenquote:
Als dat die bij de garage was en die al lawaai maakte; sowieso weglopen. Als je nu al het druklager goed kunt horen gaat die écht niet 1 jaar mee, laat staan 4. Paar maanden hooguit. Op zichzelf is het geen ongewone reparatie, maar een fatsoenlijke garage zou een auto niet met zo'n defect verkopen maar het oplossen voor verkoopquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
Die carisma gaat 't niet worden. Zou de koppeling zijn. En dat kon na 1 of 2 jaar, max 4 jaar voor een reparatie van 500 euro gaan zorgen. Ja doehoei
Maar dan wordt ie 400 euro duurder en wil niemand hem meer hebben want "te duur".quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als dat die bij de garage was en die al lawaai maakte; sowieso weglopen. Als je nu al het druklager goed kunt horen gaat die écht niet 1 jaar mee, laat staan 4. Paar maanden hooguit. Op zichzelf is het geen ongewone reparatie, maar een fatsoenlijke garage zou een auto niet met zo'n defect verkopen maar het oplossen voor verkoop
Ik zou thuis alles na willen maken in verbeterde versie. Ik heb foto's gezien en de bouwstijl die Legoland aanhoudt vind ik niet mooi.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben ook een keer naar Legoland in Denemarken geweest, dat was echt gaaf (toen was ik ook jonger). Daarna thuis natuurlijk alles na proberen te maken
Komt omdat ze de oude bouwstijl gebruiken, met alleen blokjes bij bijvoorbeeld auto's enzo en geen 'speciale' onderdelen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:00 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zou thuis alles na willen maken in verbeterde versie. Ik heb foto's gezien en de bouwstijl die Legoland aanhoudt vind ik niet mooi.
Wat?!quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:18 schreef 2cv het volgende:
En ze bouwen alles 'plat', dus niet of nauwelijks SNOT-technieken.
Niet als je een fatsoenlijke garage hebt, die ook met dit soort dingen rekening houdt. Heb dat wel vaker meegemaakt. Zeiden ze ook gewoon toen ik uitwees dat de koppeling slipte 'o, nou ja, dan moeten we die maar gewoon vervangen als je hem koopt, zo kunnen we hem niet afleveren'quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan wordt ie 400 euro duurder en wil niemand hem meer hebben want "te duur".
Google maar eensquote:
Daar hoef je geen expert voor te zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:30 schreef Dingest het volgende:
O god, er rijdt een bus op een muur van een vluchthaven in een tunnel, en opeens is iedereen tunnel-, wegen- en veiligheidsexpert over hoe zo'n nis eigenlijk gebouwd zou moeten worden
Voeg het woordje 'lego' eens toe.quote:
Dat is waar. Je kunt ergens jarenlang voor geleerd hebben, en er dan gedegen onderzoek naar doen omdat iets ontzettend complex is en aan tal van eisen moet voldoen alvorens je iets bouwt. Of je kunt het door een stel emotionele pipo's die niet verder kijken dan hun neuzen lang zijn op een forum in vijf seconden laten regelen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Daar hoef je geen expert voor te zijn.
Hee het is 2cv waar je op reageert, nuance in uitspraken is voor hem nog niet bedachtquote:Op donderdag 15 maart 2012 04:46 schreef Dingest het volgende:
Gast![]()
Je kunt ook gewoon uit je nek gaan lullen, doen alsof je het hele project en de constructie van binnen en buiten kent en weet waar de ingenieurs en bouwkundige jaren mee bezig zijn geweest én ze dat dan nog even corrigeren. Nogal makkelijk om even uit te wijzen wat beter had gekund als je op een heel select feit afgaat - namelijk alleen dat het een rechte hoek is - en de rest van (deze specifieke) tunnelbouw gemakshalve negeert. Genoeg mogelijke technische of financiële beperkingen waar jij geen weet van hebt waardoor de 'common sense' oplossing niet haalbaar is, of misschien zelfs dat besloten is dat deze situatie veiliger is dan het met een flauw hoek. Hoe kortzichtig kun je zijn door alleen te zeggen 'een bergmuur frontaal raken is hard, dus ik weet het beter'?
Ik verwacht niet dat ze het gaan corrigeren. Dan moet de hele tunnel dicht. Daarbij is het wellicht achteraf moeilijk of onmogelijk om te implementeren en de kans dat zoiets nog eens gebeurt klein. En voor dit ongeluk heb ik ook nooit gedacht 'hee, die wanden haaks op de rijrichting, dat is levensgevaarlijk'. Maar als ze slim zijn zetten ze dat soort wanden bij nieuwe tunnels onder een hoek van 30º t.o.v. de rijrichting.quote:Op donderdag 15 maart 2012 04:46 schreef Dingest het volgende:
Gast![]()
Je kunt ook gewoon uit je nek gaan lullen, doen alsof je het hele project en de constructie van binnen en buiten kent en weet waar de ingenieurs en bouwkundige jaren mee bezig zijn geweest én ze dat dan nog even corrigeren. Nogal makkelijk om even uit te wijzen wat beter had gekund als je op een heel select feit afgaat - namelijk alleen dat het een rechte hoek is - en de rest van (deze specifieke) tunnelbouw gemakshalve negeert. Genoeg mogelijke technische of financiële beperkingen waar jij geen weet van hebt waardoor de 'common sense' oplossing niet haalbaar is, of misschien zelfs dat besloten is dat deze situatie veiliger is dan het met een flauw hoek. Hoe kortzichtig kun je zijn door alleen te zeggen 'een bergmuur frontaal raken is hard, dus ik weet het beter'?
Oud nieuws.quote:
ben je nu helemaal niet meer verzekerd?quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:32 schreef 2cv het volgende:
Overigens heb ik gelukkig geen dubbele ziektekostenverzekering (meer). Dat scheelt me ±¤150,- per maand
Ik verwacht wél dat ze het gaan corrigeren, het zou wel héél erg onbeschoft zijn tegenover de slachtoffers en nabestaanden als ze zelfs nádat het kalf verdronken is, de put niet dempen.. Tevens is het voor zover ik zag. best een easy fix.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ze het gaan corrigeren. Dan moet de hele tunnel dicht. Daarbij is het wellicht achteraf moeilijk of onmogelijk om te implementeren en de kans dat zoiets nog eens gebeurt klein. En voor dit ongeluk heb ik ook nooit gedacht 'hee, die wanden haaks op de rijrichting, dat is levensgevaarlijk'. Maar als ze slim zijn zetten ze dat soort wanden bij nieuwe tunnels onder een hoek van 30º t.o.v. de rijrichting.
Mijn idee, mijn laatst gekochte fiets was een jaar of 15 geleden, voor de heb, omdat ik geld zat had, en het ding is doodgemarteld door de elementen, en ik denk dat er in totaal nog geen 25 km op gereden isquote:Op donderdag 15 maart 2012 19:40 schreef Barcaconia het volgende:
ik schrijf bij 85 meter het idee van de fiets al af. Laat staan 85km
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |