abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 maart 2012 @ 10:48:23 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108962142
Bezuinigen horen we uit den Haag.
In principe is het natuurlijk goed dat de overheid zaken als sociale zekerheid betaalbaar wil houden. Het commentaar daarop dat het afbraak is, is onterecht. Wat mij echter al jaren stoort is dat de overheid wel bezig is de positie van de mensen in het bedrijfsleven aan de omstandigheden aanpassen wil, zoals ontslagrecht en ontslag vergoedingen, maar dat de overheid zo verdomt weinig snijdt in eigen vlees.

Sinds Paars 2 groeit het aandeel van de overheid in het BNP weer, al zo'n tien jaar. Maar de dienst die de overheid levert wordt er niet beter op. In de periode 2000 tot 2008 groeide het aantal werknemers in de collectieve sector met 13% (tegenover het bedrijfsleven met 1%) maar de productitviteit van de collectieve sector steeg van 1995 tot 2008 0,0%

Let wel, dit was in de tijd dat Balkenende ons het zoet na het zuur beloofde, er werd geen fuck op orde gebracht, er werd eenvoudigweg meer belast en meer uitgegeven
De kosten van de collectieve sector stegen de afgelopen 10 jaar met meer dan 11% ten opzichte van het BNP, van 45% naar meer dan 50%, anders gezegt, een stijging alle economische groei die we de afgelopen 10 jaar hadden, plus 11%.

Maar wat pakt de overheid aan? De mensen die de welvaard bij elkaar werken in het bedrijfsleven.

Toch is de overheid in staat nog steeds meer geld uit te geven dan er binnen komt. De roep van Links hierover is, dat de inkomsten (lees, belastingen) verhoogd moeten worden om dit verschil te dekken.
Kortom, de overheid moet nog groter worden, nog meer geld uit de zakken kloppen, nog een groter deel van de economie worden.
Volgens de wereldbank is de maximale grote van de overheid een procent of 40 van het BNP, daarboven kost het economische groei. De 25% of 10 punten die de overheid in NL groter is, kost ons ca 1 procentpunt aan economische groei.

Dit is de weg naar de ondergang
De Overheid moet structureel onder de 40% van het BNP worden gebracht, en dat moet bereikt worden door de overheid kleiner te maken, de overhead te snijden, efficienter te laten werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 11-03-2012 15:23:25 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 maart 2012 @ 10:50:53 #2
368503 S_Holmes
"You know my methods Wats
pi_108962172
enter, gebruik het
  zondag 11 maart 2012 @ 10:59:41 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108962282
Gewoon drugs legaliseren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108962310
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zodat we miljarden aan verslavingszorg extra kunnen ophoesten. Goed plan.

Ik zeg drugs verbieden,alcohol verbieden, langstudeerboete verdrievoudigen, huursubsidie afschaffen, HRA afschaffen, PvdA afschaffen, boetes verdrievoudigen, bankerbonussen 75% belasten.
  zondag 11 maart 2012 @ 11:04:34 #5
pi_108962340
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zodat we miljarden aan verslavingszorg extra kunnen ophoesten.
Niets extra. Drugs zijn nu ook gewoon verkrijgbaar, er is geen enkele reden om aan te nemen verslavingsproblematiek toe zou nemen met legalisatie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_108962431
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niets extra. Drugs zijn nu ook gewoon verkrijgbaar, er is geen enkele reden om aan te nemen verslavingsproblematiek toe zou nemen met legalisatie.
Dat zeggen alleen de potheads ja.
pi_108962455
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 maart 2012 @ 11:14:19 #8
pi_108962467
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeggen alleen de potheads ja.
Is ex-minister Borst een pothead?

* Papierversnipperaar trots is.
  zondag 11 maart 2012 @ 11:20:24 #9
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_108962560
Bezuinigen hoeft niet zo hard, als je maar wat minder uitgeeft.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  zondag 11 maart 2012 @ 11:24:02 #10
354945 dikkebroekzak
pi_108962625
En dit is geen Nederlandse zinsconstructie TS. :|W Hier stopte ik dan ook met lezen:

quote:
Wat mij echter al jaren stoort is dat de overheid wel bezig is de positie van de mensen in het bedrijfsleven aan de omstandigheden aanpassen wil, zoals ontslagrecht en ontslag vergoedingen, maar dat de overheid zo verdomt weinig snijdt in eigen vlees.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_108962637
Ik vind het vooral vreemd dat ze het hebben over bezuinigingen zelfs wanneer ze het hebben over belastingverhogingen en andere lastenverzwaringen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 11 maart 2012 @ 11:25:26 #12
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_108962657
quote:

[..]

Ik zeg drugs verbieden,alcohol verbieden, langstudeerboete verdrievoudigen, huursubsidie afschaffen, HRA afschaffen, PvdA afschaffen, boetes verdrievoudigen, bankerbonussen 75% belasten.
Wat geld kost hier is de controle en handhaving van de drugsscene, wat niet mogelijk is als je het toezicht hierover in handen geeft van criminelen.
  zondag 11 maart 2012 @ 11:28:20 #13
354945 dikkebroekzak
pi_108962734
Je spaart er wel veel bakken met geld door al die op vrije voet blijvende mensen die anders opgesloten zouden zijn zonder legalisatie.
― Albert Einstein
pi_108962813
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
De Overheid moet structureel onder de 40% van het BNP worden gebracht, en dat moet bereikt worden door de overheid kleiner te maken, de overhead te snijden, efficienter te laten werken.
Eens, al geloof ik niet dat de overheid efficiënt kan werken, daar ontbreekt gewoon totaal een incentive voor (tucht van de markt). Het wordt dus vooral afstoten van zaken die ook door de burger, bedrijven of diverse (vrijwillige) samenwerkingsverbanden geregeld kunnen worden.

Daarnaast moet de overheid op een passieve manier innovatie stimuleren door in Nederland een aantrekkelijker vestigingsklimaat te creëren voor bedrijven, denk aan minder bureaucratie/regeltjes, minder vennootschapsbelasting, versoepeling van het ontslagrecht en eventueel het afschaffen van het minimumloon.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 11 maart 2012 @ 11:46:35 #15
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_108963208
Bijzonder overigens dat er meer geld dan ooit tevoren is, maar dat er toch overal tekorten zijn.

Kritisch kijken naar bestuur en management waar deze verdeling plaatsvindt is dan echt het eerst waar je naar moet kijken. Met celstraffen bij wangedrag (Staal, Vestia) behoor je zulke neppe leiders weg te jagen bij onze publieke ondernemingen.
pi_108963306
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Bijzonder overigens dat er meer geld dan ooit tevoren is, maar dat er toch overal tekorten zijn.

Kritisch kijken naar bestuur en management waar deze verdeling plaatsvindt is dan echt het eerst waar je naar moet kijken. Met celstraffen bij wangedrag (Staal, Vestia) behoor je zulke neppe leiders weg te jagen bij onze publieke ondernemingen.
Sowieso moeten we af van het hele (zoals ik het altijd noem) politieke niemandsland waarin diverse organisaties als woningcorporaties, gezondheidsinstellingen et cetera zich in bevinden: geen tucht van de markt en geen tucht van de democratie; dat is vragen om excessen. Zo'n geval als bij Vestia is daar een voorbeeld van, maar ook de wanprestaties bij de spoorwegen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 11 maart 2012 @ 11:59:35 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108963514
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:24 schreef dikkebroekzak het volgende:
En dit is geen Nederlandse zinsconstructie TS.
[..]

In tegenstelling tot dit pareltje?

quote:
3s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
Je spaart er wel veel bakken met geld door al die op vrije voet blijvende mensen die anders opgesloten zouden zijn zonder legalisatie.
|:(
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_108963671
quote:
Let wel, dit was in de tijd dat Balkenende ons het zoet na het zuur beloofde, er werd geen fuck op orde gebracht, er werd eenvoudigweg meer belast en meer uitgegeven
Rutte doet het niet veel beter met zijn kaasschaaf methode. Hij bezuinigt niet constructief (wat hij straks wel zal moeten doen) maar doet het juist een beetje overal wat er voor zorgt dat hij tegen het verkeerde been van veel mensen aanschopt (zie de SP enorm groeien). Maar in de toekomst zal er nog steeds enorm veel bezuinigd moet worden. Mocht er een regering komen met SP etc, zal dat vies tegenvallen, en ja, daar geef ik met name Rutte de schuld van. Angsthaas als VVD'er.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 11 maart 2012 @ 15:21:10 #19
45206 Pietverdriet
pi_108971150
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Rutte doet het niet veel beter met zijn kaasschaaf methode. Hij bezuinigt niet constructief (wat hij straks wel zal moeten doen) maar doet het juist een beetje overal wat er voor zorgt dat hij tegen het verkeerde been van veel mensen aanschopt (zie de SP enorm groeien). Maar in de toekomst zal er nog steeds enorm veel bezuinigd moet worden. Mocht er een regering komen met SP etc, zal dat vies tegenvallen, en ja, daar geef ik met name Rutte de schuld van. Angsthaas als VVD'er.
Ik refereerde aan de tijd van Balkenende toen er nog economische groei was, maar de staat nog harder groeide dan de economie.
Verder ben ik het niet oneens met je, de overheid bezuinigd niet hard genoeg, en met voorliefde niet op zichzelf maar op de Burger.
  zondag 11 maart 2012 @ 15:57:12 #20
354945 dikkebroekzak
pi_108972716
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In tegenstelling tot dit pareltje?

[..]

|:(
De TS van een topic heeft altijd een veel grotere verantwoordelijkheid tov de reageerders. Dat soort zinsopbouw is jammerlijk gewoon. Want de OP bepaalt de toon voor het topic.
― Albert Einstein
  zondag 11 maart 2012 @ 17:30:30 #21
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_108976505
Is er nog sprake van die investeringsstrategie waar een tijd geleden door VVD, PVV en CDA over gesproken werd?
  zondag 11 maart 2012 @ 20:51:14 #22
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_108985085
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Overal??!!?? Hij zorgt er voor dat juist al de kwetsbare mensen in nederland nog meer naar de klote gaan door zijn bezuinigingen, de klootzak.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_108986451
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:31 schreef teknomist het volgende:

[..]

Eens, al geloof ik niet dat de overheid efficiënt kan werken, daar ontbreekt gewoon totaal een incentive voor (tucht van de markt). Het wordt dus vooral afstoten van zaken die ook door de burger, bedrijven of diverse (vrijwillige) samenwerkingsverbanden geregeld kunnen worden.

Daarnaast moet de overheid op een passieve manier innovatie stimuleren door in Nederland een aantrekkelijker vestigingsklimaat te creëren voor bedrijven, denk aan minder bureaucratie/regeltjes, minder vennootschapsbelasting, versoepeling van het ontslagrecht en eventueel het afschaffen van het minimumloon.
Helemaal mee eens.

Vooral door de riante sociale zekerheid is het erg aantrekkelijk voor kansarmen om zich hier te vestigen. Voor ondernemers is het echter niet aantrekkelijk door de hoge belastingen en vele regeltjes. Het minimumloon is ook een dorn in het oog en houdt mensen ook nog eens werkloos. Iedereen die niet werk kan leveren dat het minimumloon waard is, zal dus al snel op de bank moeten zitten. Daarnaast worden mensen met een hoog minimumloon sneller vervangen door machines.
pi_108989962
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:51 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Overal??!!?? Hij zorgt er voor dat juist al de kwetsbare mensen in nederland nog meer naar de klote gaan door zijn bezuinigingen, de klootzak.
Je moet niet de vuilnisman de schuld geven dat hij andermans rotzooi moet opruimen, heel simpel gezegd.
pi_108994037
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 17:30 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Is er nog sprake van die investeringsstrategie waar een tijd geleden door VVD, PVV en CDA over gesproken werd?
Ik hoop het niet, daar zijn bedrijven zelf veel beter in. De overheid moet niet investeren maar zich bezig houden met een goed institutioneel raamwerk creeren. Denk aan het opheffen van handelsbeperkingen en het terugdringen van onzekerheid in de economie. Industriepolitiek dient vooral om de politieke belangen veilig te stellen, niet om economische groei te realiseren.
pi_108994845
quote:
...
...
Terecht, maar..

dat is iedereen allang vergeten.

Het is wel heel raar dat Nederland al zo lang in een recessie zit, terwijl Duitsland zich zo sterk ontwikkelt.

Kijk naar de uitstekende ligging van Nederland; de rivieren, de havens, de locatie, de wegen en anere factoren.

Het probleem ligt natuurlijk niet bij het huidige kabinet; het is een structurele ontwikkeling van vastgeroeste belangen, dat er ingeslopen is sinds omstreeks 1990. Heilige huisjes heeft men nooit willen aanpakken. Ook gebrek aan visie. Kijk naar de belabberde staat van onze NS, de woningbouwcorporaties, de zorg, het onderwijs, de arbeidsmarkt, het gevoel van veiligheid.

Hervormingen zijn nog noodzakelijker dan bezuinigingen denk ik.
  maandag 12 maart 2012 @ 00:11:59 #27
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108996624
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat sowieso.
En gokken natuurlijk ook.
  maandag 12 maart 2012 @ 00:14:31 #28
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108996720
Één ding is in ieder geval zeker.
De overheid krijgt momenteel meer dan genoeg geld binnen om de taken die zij zichzelf heeft toebedeeld naar behoren uit te voeren. Dat zij hier niet toe in staat is heeft te maken met achterlijke regels en inefficiënte logge organisaties. Lasten verzwaringen zijn compleet onnodig.
pi_108997203
Wat denken jullie van het op termijn stopzetten van subsidies voor de bus en in plaats hiervan enkel een kleine groep een kortingskaart te geven? Denk dan met aan de ouderen die te zwak zijn.
De combinatie van een trein en een fiets zorgt ervoor dat je overal wel geraakt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 12 maart 2012 @ 00:36:41 #30
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108997467
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat denken jullie van het op termijn stopzetten van subsidies voor de bus en in plaats hiervan enkel een kleine groep een kortingskaart te geven? Denk dan met aan de ouderen die te zwak zijn.
De combinatie van een trein en een fiets zorgt ervoor dat je overal wel geraakt.
Niet iedereen woont in de randstad.
pi_108997888
10-15 km. fietsen gaat best wel. Daarmee kom je ook buiten de Randstad toch overal?
#NoDAPL
pi_108997909
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:51 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen voorstander van Rutte maar waarom zou hij juist de kwetsbare mensen naar de klote willen helpen? Dat het een bizar slecht bestuurder is wil niet zeggen dat hij ook een slecht mens is toch?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_108997926
OV studentenkaart vind ik eerlijk gezegd ook een overbodige luxe.
pi_108997931
Natuurlijk moet de overheid dan wel de NS verplichten om geen extra geld te eisen wanneer je je fiets meeneemt in de trein.
#NoDAPL
pi_108997964
Mark Rutte is natuurlijk ook nog veel te jong om premier te zijn. Dat is een baan voor mensen die rond de 60 zijn: jong genoeg om nog niet teveel te zijn afgetakeld, oud genoeg om voldoende relevante ervaring te hebben.
#NoDAPL
pi_108997978
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:51 schreef Debenijde het volgende:
OV studentenkaart vind ik eerlijk gezegd ook een overbodige luxe.
OV studentenkaart is geen overbodige luxe
pi_108998609
quote:
Alle sociale problemen kunnen als sneeuw voor de zon verdwijnen als je het systeem fundamenteel verandert. Dat is ideologisch, dit kapitalisme en de energie waar het op draait. Precies de twee grote dingen die geen millimeter worden veranderd, want het systeem wil absolute macht zien te bereiken, dus blijft alles achteruit hollen wat hard nodig is en alles wat niet nodig is erdoor worden gedrukt.
  maandag 12 maart 2012 @ 02:28:53 #38
354945 dikkebroekzak
pi_108999504
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
10-15 km. fietsen gaat best wel. Daarmee kom je ook buiten de Randstad toch overal?
10-15 km in ieder richting wel :') Het dubbele voor retour waardoor het algauw een soort dagtrip wordt. Je moet vroeg s'ochtends weg om laat s'avonds weer terug te keren. Je gaat die reis toch geen 2 keer doen per dag
― Albert Einstein
pi_109000118
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:11 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat sowieso.
En gokken natuurlijk ook.
En poker.
pi_109000121
quote:

Wat bedoel je met meer geld? Meer euro's in omloop? Of meer welvaart?
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 06:47:41 #41
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_109000209
Roepen dat de overheid veels te groot is, hoe Amerikaans.

Wat ook op Amerikaanse toestanden begint te lijken is de kloof tussen arm en rijk.

Onder andere door de aanhoudende rechtse neoliberale koers van de afgelopen decenia, zeker de afgelopen tien jaar, heeft de rijkste 10% nu meer dan 60% van het vermogen in handen.

De onderste 60% daarentegen, de meerderheid dus en waar de meeste gewone burgers toe behoren, heeft maar 1%!! van het totale vermogen.

Hoe wil je met deze werkelijkheid in godesnaam de economie gezond en stabiel krijgen?? Onmogelijk. We komen nu op het punt dat zolang men dit ongemoeid laat de koopkracht blijft stagneren en achteruit gaan. Simpelweg omdat het vermogen veel te geconcentreerd is geraakt. In 2011 heeft de onderste 90% van de bevolking weer een duw van 8% verlies gehad.

Als men dit aanpakt en oplost en zorgt voor een betere verdeling van de welvaart trekt men in een keer de hele zaak uit het slob.
pi_109000398
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 06:47 schreef NorthernStar het volgende:
De onderste 60% daarentegen, de meerderheid dus en waar de meeste gewone burgers toe behoren, heeft maar 1%!! van het totale vermogen.
U heeft daar een bron voor?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 12 maart 2012 @ 12:56:02 #43
45206 Pietverdriet
pi_109007007
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 06:47 schreef NorthernStar het volgende:
Roepen dat de overheid veels te groot is, hoe Amerikaans.
Hoe groot moet de overheid dan volgens jou zijn, en vind je het terecht dat iedere herverdeelde euro nog een extra euro kost aan overhead?
Vind jij het terecht dat de overheid veel harder groeit dan de economie?
pi_109007360
De politiek moet een keer beslissen wat overheidstaak is en wat niet. Dus niet meteen een probleem of iets anders wat in de krant staat willen 'aanpakken', eerst afvragen of de overheid daar wel iets mee moet.

Dat geldt overigens ook andersom. Als het tot de overheidstaken gerekend wordt, dan moet de overheid ook zorgen dat het goedkomt. Aan dat schemergebied waarin de minister niet verantwoordelijk is omdat die niet de controle heeft maar er wel belastinggeld heengaat hebben we niks.

Neem nou de beeldende kunst bijvoorbeeld. Dan wordt overheidssubsidie verdedigd met het argument dat kunst en cultuur belangrijk is. Daar ben ik het mee eens, alleen het feit dat het belangrijk is wil helemaal niet zeggen dat het dan ook maar meteen een overheidstaak is. Immers, leidt de overheidsbemoeienis tot goede beeldende kunst, en zou die er zonder overheid niet zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_109007452
De meningen zijn dan ook scherp verdeeld over wat wel en geen overheidstaak zou moeten zijn.

Tevens zitten we met de ellende van democratie in combinatie met een wispelturige mensheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 12 maart 2012 @ 13:25:16 #46
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109007900
quote:

[..]

Gecontroleerd legaliseren zal juist leiden tot minder verslavingen. Ook zal het een enorme besparing opleveren voor politie en justitie. Het zal accijns en andere belastingen opleveren.

Alcohol verbieden is zo mogelijk nog dommer dan drugs verbieden, hoewel de gevolgen vergelijkbaar zullen zijn is de vraag naar alcohol veel groter, dus zullen de problemen ook veel groter zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 12 maart 2012 @ 13:25:57 #47
45206 Pietverdriet
pi_109007928
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
De politiek moet een keer beslissen wat overheidstaak is en wat niet. Dus niet meteen een probleem of iets anders wat in de krant staat willen 'aanpakken', eerst afvragen of de overheid daar wel iets mee moet.

Dat geldt overigens ook andersom. Als het tot de overheidstaken gerekend wordt, dan moet de overheid ook zorgen dat het goedkomt. Aan dat schemergebied waarin de minister niet verantwoordelijk is omdat die niet de controle heeft maar er wel belastinggeld heengaat hebben we niks.

Neem nou de beeldende kunst bijvoorbeeld. Dan wordt overheidssubsidie verdedigd met het argument dat kunst en cultuur belangrijk is. Daar ben ik het mee eens, alleen het feit dat het belangrijk is wil helemaal niet zeggen dat het dan ook maar meteen een overheidstaak is. Immers, leidt de overheidsbemoeienis tot goede beeldende kunst, en zou die er zonder overheid niet zijn?
Je zou echt een Parliament of Whores moeten lezen.
Zeer scherpe kritiek hoe politiek functioneert met veel humor.
  maandag 12 maart 2012 @ 13:27:03 #48
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109007968
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:24 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat ze het hebben over bezuinigingen zelfs wanneer ze het hebben over belastingverhogingen en andere lastenverzwaringen.
Je bent dom en je kan niet rekenen.

En nu snel weer aan het werk zodat we je kunnen leegzuigen ter behoeve van onze goede vrienden, de falende bankiers, waar we het allemaal voor doen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 12 maart 2012 @ 13:28:48 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109008031
quote:

Ja, maar dan gaan al dat soort topmensen naar het buitenland om daar de boel leeg te stelen. En dat moeten we niet willen natuurlijk.
  maandag 12 maart 2012 @ 13:33:15 #50
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109008187
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen voorstander van Rutte maar waarom zou hij juist de kwetsbare mensen naar de klote willen helpen? Dat het een bizar slecht bestuurder is wil niet zeggen dat hij ook een slecht mens is toch?
Miljarden weghalen bij onderwijs, zorg, politie en leger, en miljarden zonder voorwaarden aan falende bankiers geven. Verder is hij geen slecht mens hoor, hij maakt alleen wel de maatschappij kapot zodat hij zijn corrupte vriendjes kan blijven betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')