Britse club. Tong80 stelt graag strikvragen. Ze wonnen van Inter met 2-1.quote:
Het was tegen de Sovjet-Unie, maar inderdaad was Italie die wedstrijd veel beter in Kop-of-Munt.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:30 schreef tong80 het volgende:
Er werd na de wedstrijd tegen ik meen Joegoslavië door de scheidsrechter een muntstuk opgegooid om de winnaar te bepalen.
Celticquote:
?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:42 schreef tong80 het volgende:
Met welk nummer deden ze mee aan het songfestival ?
Cliff Richard
Lenny Kuhr
Ben Cramer
Mouth & McNeal
Les Humphrey singers
Rainer Bonhofquote:Op zondag 11 maart 2012 13:19 schreef tong80 het volgende:
Welke Duitser uit de WK-74 finale had ook voor Nederland international kunnen zijn wegens dubbele nationaliteit ?
Troubadour is goed.quote:
De oude muzikant toch ook?quote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:34 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
De oude muzikant toch ook?
Power to all our friends
.
.
I see a star
Mexico (?)
quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:26 schreef drakin het volgende:
Hoe vaak is pipo de clown herhaald op tv? 3 keer ?
Hoe heet het paard van Pipi Langkous? Nonono ?
Wanneer kon je voor het eerst surfen op het internet(ook voor 30 plussers deze vraag) 93 ?
welke smaak ben-bits was je favoriet? lemon
hoe lang moest je wachten op de foto's van de zomervakantie van '78? 2 weken ?
wanneer kon je voor het eerst je eigen band plakken? Nooit gedaan
Hoeveel kinderen pasten in je zelfgebouwde hut? Alleen meisjes.
ja genoeg vragen
Juist.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:40 schreef Rucky het volgende:
Adam West was Batman volgens mij (in de oude tv serie)
Welnee. Het was een hit van Rob de Nijsquote:
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 18:44 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Welnee. Het was een hit van Rob de Nijs
1e 2 letters goed, denk aan een Russische tsarinquote:
93 ?quote:Op zondag 25 maart 2012 10:06 schreef drakin het volgende:
ok ik heb wel een vraag:
In welk jaar is de zomer en wintertijd ingevoerd?
De Fred Oster show heette anders.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:35 schreef Rucky het volgende:
Erika Terpstra -
Sandra Reemer - Wedden dat...
Joop Stokkermans -
Bob Bouma -
Hans Kazan - Ren je Rot
Tonnie Eijck - Klassewerk
Rinus Ferdinandusse -
Dr. Krijn en van Pesch -
Barend Barendse -
Sjaak Swart, André van Duin en Simon Tahamata - De Fred Oster show
Ria Bremer - Stuif es in
Ben Bril -
Albert Mol - Wie van de drie
Niks goeds toegevoegd.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:42 schreef chufi het volgende:
Erika Terpstra -
Sandra Reemer - Wedden dat...
Joop Stokkermans -
Bob Bouma - 2 voor 12
Hans Kazan - Ren je Rot
Tonnie Eijck - Klassewerk
Rinus Ferdinandusse -
Dr. Krijn en van Pesch -
Barend Barendse -
Sjaak Swart, André van Duin en Simon Tahamata - De Fred Oster show
Ria Bremer - Stuif es in
Ben Bril -
Albert Mol - Wie van de drie
Degene die ik niet wist heb ik wel even opgezocht en dat was toch een paar keer een O, ja momentje.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niks goeds toegevoegd.
Dacht dat het een makkelijke vraag was.
quote:Op maandag 26 maart 2012 20:25 schreef chufi het volgende:
Ben Bril, was dat geen jury-lid bij zeskamp of Spel zonder Grensen ?
Nee, een kwis voor scholieren.quote:
Avro's Wiekentkwis van de marmottenracequote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:01 schreef tong80 het volgende:
Deze nog :
Sjaak Swart, André van Duin en Simon Tahamata -
Erica Terpstraquote:
Google is je beste vriend.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:14 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Erica Terpstra
Erica Terpstra presenteert nu Erica op Reis. Als presentator is Erica Terpstra onder meer bekend van Ernst Bobbie en de rest.
Erica Terpstra was jurylid bij Wie van de Drie.
Onlangs was Erica Terpstra te gast bij Tijd voor MAX.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:45 schreef sacha het volgende:
[..]
Avro's Wiekentkwis van de marmottenrace![]()
Ren je Rot?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Google is je beste vriend.
Ik zoek een TV-scholieren kwis uit de jaren 70.
Tweekamp is goed.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:00 schreef Gravedigger het volgende:
Scholierenkwis was tweekamp
Joop Stokkermans moet ook nog hoor!
Krijn en van Pesch was toch ook Tweekampquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tweekamp is goed.
Joop Stokkermans heb ik weggelaten
Omdat ie bij iedere kwis aanwezig was.
Krijn en van Pesch nog.
En de legendarische kwis met Rinus fernandussen nog.
kom er maar in Tongquote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:52 schreef Gravedigger het volgende:
Hardlopen-100 meter. Wie liep als eerste onder de 10 seconden?
Grrr... ik zie hem voor me maar kan niet op zijn naam komen. Kleiner en ranker dan Lewis en niet zo opvallend.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:52 schreef Gravedigger het volgende:
Hardlopen-100 meter. Wie liep als eerste onder de 10 seconden?
Dit alaat werkelijk nergens op.Tarado wijst je er met bewijs op dat je een onjuist antwoord had.quote:Op zaterdag 7 april 2012 03:47 schreef tong80 het volgende:
Steven Spielberg won met Chindlers List zijn eerste Oscar als regisseur,
Wat wil je duidelijk maken ?
alaatquote:Op zaterdag 7 april 2012 08:55 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Dit alaat werkelijk nergens op.Tarado wijst je er met bewijs op dat je een onjuist antwoord had.
De Vierde man was een grote filmhouse hit in Amerika.quote:
Maakt verder niet uit hoor maar ik wilde het wel even meldenquote:Op zaterdag 7 april 2012 09:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Vierde man was een grote filmhouse hit in Amerika.
Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar dacht dat het zijn doorbraak was.
Is okquote:Op zaterdag 7 april 2012 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maakt verder niet uit hoor maar ik wilde het wel even melden
Hij heeft een tijd in Azië gezeten (vanaf de Vietnam oorlog dacht ik) dus dat hoeft niet aan jou te liggen, maar die foto kende je toch wel?quote:
Tong het is Schindler's listquote:alaat
Je moet die film niet zo zwart/wit zien, Tong.quote:
Hans Teeuwen was nog orgineelquote:Op zaterdag 21 april 2012 02:37 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Je moet die film niet zo zwart/wit zien, Tong.
Want ze hebben het wel eens over de joden in de oorlog, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor ....
Denk eens aan Jack Nickolson die langzaam gek wordt in een hotel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:16 schreef Tarado het volgende:
Clockwork Orange is de enige spontaan in me opkomt
The Shining? wist ik niet, met Tom Cruise moet Eyes Wide Shut zijn over die andere 3 denk ik nog evenquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Denk eens aan Jack Nickolson die langzaam gek wordt in een hotel.
Peter Sellers in een anti-oorlogsfilm.
Film die samen met Platoon uitkwam.
Film naar een boek van Nabakov.
Zijn laatste film met Tom Cruise.
Correctquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
The Shining? wist ik niet, met Tom Cruise moet Eyes Wide Shut zijn over die andere 3 denk ik nog even
Goed en Lolita ookquote:
Uiteindelijk wel jaquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:46 schreef tong80 het volgende:
Toch wel Oh-jaatjes denk ik
1956: The Killing
1957: Paths of Glory
1960: Spartacus
1962: Lolita
1964: Dr. Strangelove
1968: 2001: A Space Odyssey
1971: A Clockwork Orange
1975: Barry Lyndon
1980: The Shining
1987: Full Metal Jacket
1999: Eyes Wide Shut
Die eerste is goed, hockey niet nee, ik meen dat daar ook wat spelers van niet meededen of het hele team zich terugtrokquote:
Wielrennen, Kanoën, Roeienquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:13 schreef tong80 het volgende:
Dus nog 3 andere medailles ?
Mag ik een hintje vragen ?
Hennie Kuiper is goed Mieke Jaapies is ook goed, de laatste nietquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:24 schreef tong80 het volgende:
Hennie Kuiper ? Iepe Japies en Jan Wienesse ?
Tonia Harding had criminelen ingeschakeld om Kerrigan bij de Amerikaanse trials de knieen te breken.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:10 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Winterspelen 1994: hoe heette de kunstrijdster die een rivale trachtte uit te schakelen middels een aanval met een wapenstok op haar benen? (Geen van beiden won.)
Zeker niet happy end usa stylequote:Op vrijdag 27 april 2012 16:14 schreef tong80 het volgende:
Nooit een film over gekomen. Want Kerrigan werd tweede op de spelen. Dat past niet bij een happy end.
Geen idee, gokje: Tom Egbersquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:19 schreef tong80 het volgende:
In 1992 won Ellen van Langen goud op de spelen. Vlak na de finish zei ze de historische woorden in een soort mobieltje : 'Heb je het gezien liefie ?' Wie hield die microfoon onder haar neus ?
Wel een generatiegenootquote:
Hij heeft er niet lang gezeten. Een te groot ego. Je hoort hem nog elke week als je er voor wil betalen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij de enige was van zijn generatie bij Studio Sport maw ik heb geen idee
Koekoek Sierd de Vos?quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij heeft er niet lang gezeten. Een te groot ego. Je hoort hem nog elke week als je er voor wil betalen.
Anekdote :quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]grappig, wat een mannetje is dat, de Wethouder Hekking van de sport journalistiek
Verbaast me nietsquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Anekdote :
Hij kwam op zijn eerste werkdag bij de NOSredactie binnen met een bos bloemen :
'Gefeliciteerd dat jullie mij hebben aangenomen.'
Northrop? Ik ken die naam nog uit de tijd dat ik airfixmodellen in elkaar plakte.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:57 schreef Tarado het volgende:
Het ging om de F5 "Freedomfighter" misschien zegt je dat wat
quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:21 schreef trabant het volgende:
[..]
Northrop? Ik ken die naam nog uit de tijd dat ik airfixmodellen in elkaar plakte.
Keetie heb je fout. Stien goed, Nellie goed, Kloppenburg goed.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:07 schreef Tarado het volgende:
Keetie etc. schaatsster? Stien schaatsster Nellie Cooman sprinter atletiek, die andere 2 weet ik niet, die Kloppenburg tafeltennis?
Klopt.quote:Op zondag 29 april 2012 17:54 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Keetie Hage was een wielrenster, Pruhl geen idee.
Op google 0 hits is wel weinig voor een wereldtopperquote:Op zondag 29 april 2012 18:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt.
Pruhl was een wereldtopper in een wintersport.
Nu je het zegtquote:Op maandag 30 april 2012 09:43 schreef Gravedigger het volgende:
Keetie. En skister
En het is Moser-Pröll
Dat hit iets meer ... 125Kquote:Op maandag 30 april 2012 09:43 schreef Gravedigger het volgende:
Keetie. En skister
En het is Moser-Pröll
Gokje, die naast Mr Peacock staat, Mr Humphries die nicht? Zijn echte naam weet ik nietquote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:47 schreef Kingstown het volgende:
Wie is het enige nog levende personage uit de oorspronkelijke cast van "Are you being served" ?
[ afbeelding ]
Nee, de afdelingschef, Inman is al dood volgens mij... weet ook niet hoe hij heet.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gokje, die naast Mr Peacock staat, Mr Humphries die nicht? Zijn echte naam weet ik niet
Is ook maar een gok maar ik dacht dat eerste 4 van links allemaal al dood zijn , Peacock zeker, dan blijven er 3 over en daar heb ik maar de jongste uitgepiktquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, de afdelingschef, Inman is al dood volgens mij... weet ook niet hoe hij heet.
Nee, okee, logisch, maar ik meen gelezen te hebben, toen Peacock overleed, dat idd de laatste van die 4 links, de afdelingschef, nog leefde...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is ook maar een gok maar ik dacht dat eerste 4 van links allemaal al dood zijn , Peacock zeker, dan blijven er 3 over en daar heb ik maar de jongste uitgepikt
Correct!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:01 schreef Ryan3 het volgende:
Ook even gecheckt, hij was de adjunct-directeur: Mr. Rumbold. 79 nu.
Was dat niet de tijd van Tsjernenko en Andropov?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:12 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, welke secretarissen-generaal had de communistische partij van de Sovjet-Unie tussen 1982 en 1985?
Dat zijn er 2 idd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Was dat niet de tijd van Tsjernenko en Andropov?
Brezjnew idd en dan nog 3.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Naar hoeveel ben je op zoek?
Klopt het dat het de leiders na Brezjnev zijn?
Andropov en Tsjernenko ken ik nog als korte tussenpausen, maar wie er dan nog meer voor Jeltsin zat is me helaas ontschoten.quote:
Ene Gorbatsjov schijnt er ook rondgelopen te hebben, kwam na Tsjernenko volgens mij. Dat zal dus wel in 1985 geweest zijn. Wie dan de laatste 2 zijn is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Andropov en Tsjernenko ken ik nog als korte tussenpausen, maar wie er dan nog meer voor Jeltsin zat is me helaas ontschoten.
Gorbatsjov dus en dan blijven er nog 2 over.quote:
Brezjnew, Tsjernenko, Andropow, Gorbatsjow: correct.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gorbatsjov dus en dan blijven er nog 2 over.
Zal wel een instinker zijn want meer waren er volgens mij niet.
Dat zijn ze ? Dacht dat je bedoelde dat je er nog 3 moest hebben naast Brezjnev, Andropov en Tsjernenko. Snapte het al niet erg.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Brezjnew, Tsjernenko, Andropow, Gorbatsjow: correct.
Nee, 3 na Brezjnew.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zijn ze ? Dacht dat je bedoelde dat je er nog 3 moest hebben naast Brezjnev, Andropov en Tsjernenko. Snapte het al niet erg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |