quote:Rutte: dichter bij SGP dan bij SP
` Premier Rutte heeft bij een bezoek aan de SGP-jongerendag een staande ovatie gekregen.Hij benadrukte dat de SGP en de VVD het op de meeste punten eens en zei dat hij meer verschillen ziet met de SP.
Rutte zei dat het geloof voor hem een persoonlijke zaak is,maar dat het wel een belangrijke drijfveer is.Hij stelde dat het liberalisme wortelt in de joods-christelijke beginselen.
De premier zei het bijzonder te vinden bij de SGP-jongerendag te zijn,maar ontkende dat hij er was om de banden aan te halen.Het kabinet heeft de steun van de SGP in de Eerst Kamer nodig.
Dit vond ik wel het meest verwerpelijke..quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:40 schreef Arcee het volgende:
wortelt het liberalisme in de joods-christelijke beginselen?
Religie en politieke beslissingen van de regering gaan sowieso niet tezamen. Wanneer begrijpen de mensen dat toch s een keer.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:40 schreef Arcee het volgende:
En hoezo wortelt het liberalisme in de joods-christelijke beginselen?
Liberalisme en religie.
RDquote:DE MEERN - SGP-prominenten zullen niet langer zeggen dat ze een theocratie voorstaan, maar dat ze Bijbels genormeerde politiek nastreven of woorden van dergelijke strekking.
Het SGP-kader heeft besloten om het begrip theocratie te vermijden omdat het gauw misverstanden oproept. Te gemakkelijk worden associaties gelegd tussen de SGP en moslimfundamentalisten die streven naar een islamitische dictatoriale theocratie. SGP-fractievoorzitter Van der Vlies maakte gisteravond tijdens een jubileumbijeenkomst van zijn partij in De Meern melding van deze afspraak.
De SGP-voorman voegde daar in de pauze aan toe dat de afspraak geen koerswijziging tot gevolg zal hebben. „Het gaat om het opnieuw verwoorden van hetzelfde gedachtegoed”, aldus Van der Vlies.
Verder meldde de SGP-fractievoorzitter dat het hoofdbestuur een commissie gaat instellen die moet doordenken wat de betekenis is van de grondrechten voor de beginselen van de SGP. In principe is het mogelijk dat deze bezinning leidt tot herformulering van de SGP-beginselen. In eerste instantie is het de bedoeling dat de commissie een nota schrijft met aanbevelingen.
Van der Vlies staat niet direct te juichen bij de suggestie van ds. W. Visscher uit Amersfoort om uit tactische overwegingen de neutrale staat te aanvaarden. De predikant van de Gereformeerde Gemeenten doet zijn voorstel in de jubileumbundel ”Op weg naar honderd jaar SGP” die gisteren in De Meern is gepresenteerd. „Ik heb moeite om een neutrale staat te aanvaarden. De overheid is Gods dienaresse. Dat uitgangspunt wil ik niet loslaten”, aldus Van der Vlies.
Ach het is gewoon opportunisme.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:40 schreef levanteudtherevival het volgende:
[..]
Dit vond ik wel het meest verwerpelijke..
Terechte uitspraak. Bovendien kan het ook een link hebben met zijn eigen aanhang van het protestantisme.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach het is gewoon opportunisme.
Om de steun van de SGP te houden zal Rutte eens in de zoveel tijd even zijn broek moeten laten zakken.
Ik geloof er (no pun intended) trouwens helemaal niets van dat Rutte daadwerkelijk gelovig is.quote:Verder zei Rutte dat hij gelovig is en dat het geloof voor hem persoonlijk een belangrijke drijfveer is.
Argumenten?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik geloof er (no pun intended) trouwens helemaal niets van dat Rutte daadwerkelijk gelovig is.
Nee. Het is mijn geloof. Kan het me gewoon moeilijk voorstellen met zijn opvattingen over koopzondagen, weigerambtenaren en algemene manier van doen.quote:
Des te meer reden om dan ook niks met die enge SGP te maken willen hebben.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef TNA het volgende:
Ik geloof er (no pun intended) trouwens helemaal niets van dat Rutte daadwerkelijk gelovig is.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Des te meer reden om dan ook niks met die enge SGP te maken willen hebben.
Hij zegt niet expliciet welk geloof. Misschien offert hij wel iedere zondag een sappige maagd aan een godheid van de Azteken.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Rutte is gewoon lid van de Protestantse Kerk.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:55 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hij zegt niet expliciet welk geloof. Misschien offert hij wel iedere zondag een sappige maagd aan een godheid van de Azteken.
Hij bidt waarschijnlijk even tot Apollo als hij piano speelt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:55 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hij zegt niet expliciet welk geloof. Misschien offert hij wel iedere zondag een sappige maagd aan een godheid van de Azteken.
Officieel is hij hervormd protestants.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:55 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Lid zijn van en daadwerkelijk geloven in zijn 2 totaal verschillende dingen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rutte is gewoon lid van de Protestantse Kerk.
eek protestanten dat zijn toch van die enge mensenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rutte is gewoon lid van de Protestantse Kerk.
Alsof katholieken minder eng zijn. Kijk maar eens wat zij in het verleden gedaan hebben. Massamoorden op grond van religie.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:57 schreef Evertjan het volgende:
[..]
eek protestanten dat zijn toch van die enge mensen
http://www.refdag.nl/nieu(...)ng_voor_mij_1_507747quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Lid zijn van en daadwerkelijk geloven in zijn 2 totaal verschillende dingen.
Dat laatste is pertinent niet waar. Als de PVV al inschikkelijk is geweest, dan is dat alleen politiek gemotiveerd, niet omdat Nederland daar iets mee opschiet.quote:Rutte sprak lovende woorden over gedoogpartner PVV. "De PVV is een stoere club", stelde hij.
"Hoewel de partij ook maatregelen moest accepteren die ingaan tegen het eigen verkiezingsprogramma, heeft de PVV wel laten zien verantwoordelijkheid te nemen."
Neehoor, dat zijn de gereformeerden, wij protestanten zijn zeer aaibaar en beminnelijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:57 schreef Evertjan het volgende:
[..]
eek protestanten dat zijn toch van die enge mensen
Heb weinig kaas gegeten van die stromingen in het geloof. Maar weet wel dat gereformeerden heel preuts zijn. Geen TV op de zondag, verplichte kerkbezoek en vrouwen die niet in de politiek mogen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Neehoor, dat zijn de gereformeerden, wij protestanten zijn zeer aaibaar en beminnelijk.
Hervormden zijn nog toffer.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Neehoor, dat zijn de gereformeerden, wij protestanten zijn zeer aaibaar en beminnelijk.
Zalm ging er een paar jaar terug nog fel tegenin om ook maar op een of andere manier met de SGP samen te werken, iets wat toen breed gedragen werd binnen de partij. Het is puur Rutte zelf die dit aan het doen is volgens mij. Lijkt me dat dit intern problemen kan opleveren.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
Voor macht wijken bij de VVD alle principes.
Pechtold blaast hoog van de toren, maar op economisch gebied laat ook zijn partij het afweten als het om liberalisme gaat. Het is dus de pot die de ketel verwijt dat deze zwart ziet. Economische vrijheid is een essentieel en integraal onderdeel van het liberalisme en die is ook bij D66 niet in goede handen.quote:
quote:Als negerkiesrecht voortkomt “uit een revolutionair emancipatiestreven” is het strijdig met de roeping van de neger.
Het zitting nemen van de neger in politieke organen strijdt met de roeping van de neger.
Laetitia Griffith is niet voor niets weg.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:20 schreef Monolith het volgende:
Hoe zou Rutte denken over een partij die onderstaande in haar partijprogramma had staan?
[..]
Och in het gegoogakkoord staat dat Rutte periodiek een bruine arm moet halen bij de SGPquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:19 schreef remlof het volgende:
De Minister-President die een jongerendag van een christenfundamentalistsich splinterpartijtje bezoekt.
Het moet niet gekker worden
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Laetitia Griffith is niet voor niets weg.
THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIE THEOCRATIEquote:
Moeders zijn heilig.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Qua partijprogramma zitten de SGP en VVD wel erg dicht bij elkaar, maar het is erg typerend voor Rutte dat hij geen afstand neemt van het vrouwenstandpunt van de SGP. Hij moet toch wel wat doen om de SGP te paaien.
Kleur bekennen noemen we dat, een positieve ontwikkeling wmb.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:19 schreef remlof het volgende:
De Minister-President die een jongerendag van een christenfundamentalistsich splinterpartijtje bezoekt.
Het moet niet gekker worden
Het ergste van alles: de meeste Nederlanders volgen het nieuws te slecht om dit te weten met als gevolg dat deze hypocrisie van de VVD niet electoraal wordt afgestraft. Je zou van minder cynisch kunnen worden.quote:Och in het gegoogakkoord staat dat Rutte periodiek een bruine arm moet halen bij de SGP
leg je erbij neer, de meeste Nederlanders lopen niet warm voor progressief beleid.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Hexagon
[..]
Het ergste van alles: de meeste Nederlanders volgen het nieuws te slecht om dit te weten met als gevolg dat deze hypocrisie van de VVD niet electoraal wordt afgestraft. Je zou van minder cynisch kunnen worden.
Tot ze massaal minder dan minimumloon verdienen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:53 schreef Debenijde het volgende:
[..]
leg je erbij neer, de meeste Nederlanders lopen niet warm voor progressief beleid.
Daarvoor zit de PVV in de bijwagen :-)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tot ze massaal minder dan minimumloon verdienen.
Nee inderdaad, welke vrouw maalt nu om zaken als stemrecht.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:53 schreef Debenijde het volgende:
[..]
leg je erbij neer, de meeste Nederlanders lopen niet warm voor progressief beleid.
Is het stemrecht voor vrouwen in't geding?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee inderdaad, welke vrouw maalt nu om zaken als stemrecht.
Dan moeten mensen er eerst wel zwaar aan tillen, he.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Hexagon
[..]
Het ergste van alles: de meeste Nederlanders volgen het nieuws te slecht om dit te weten met als gevolg dat deze hypocrisie van de VVD niet electoraal wordt afgestraft. Je zou van minder cynisch kunnen worden.
Dit verwoordt ook wel mijn gevoel bij de VVD van de laatste tijd.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:45 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ard van der Steur 'Wat hebben we toch een geweldige premier. Eerlijk en oprecht.'
Hij is duidelijk, of dat dat betekent dat Rutte altijd eerlijk en oprecht is is een ander verhaal.quote:Dit verwoordt ook wel mijn gevoel bij de VVD van de laatste tijd.
Dit is inderdaad waar hij op doelt. Alleen de uitspraak dat het liberalisme joods-christelijke wortels heeft is niets anders dan de SGP paaien. Het liberalisme heeft geen joods-christelijke wortels, het liberalisme draait om de vrijheid (van het individu). De kern van die gedachte is dat de vrijheid van de mens niet te koppelen is aan een bepaalde traditie, cultuur of religie, maar daar juist bovenuit stijgt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Niet zo'n gekke gedachte van Rutte, de SGP en de VVD delen op economisch gebied dezelfde thema's. Solide overheidsfinanciën, voorkeur voor bezuinigen boven belastingen verhogen, terughoudend met grote economische stimuleringsprogramma's en is voorstander van het inperken van het subsidiepark. Ik vind het goed om te zien dat Rutte lijkt te kiezen voor de verbondenheid op economische thema's in plaats van de verschillen te benadrukken op sociaal-ethische vraagstukken en de gedachten over de verhouding overheid/kerk.
Waarom zou het niet horen?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als de modale Nederlander wat intelligenter zou zijn (zodat die de juiste conclusie kan trekken) en wat beter het nieuws zou volgen (zodat die de informatie heeft om de juiste conclusie uit te trekken) dan zou het electoraal worden afgestraft dat de VVD een christenfundamentalistische partij paait om een extra stem van een SGP-senator te krijgen. Je moet dan ook even nagaan waarom de VVD dat doet en de conclusie trekken dat het niet echt past in een democratie. Het mag maar het hoort niet.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-ben-ik-links.dhtmlquote:Mark Rutte: Op heel veel punten ben ik links
De nieuwjaarswens van Mark Rutte aan de lezers van de Volkskrant: 'Een goed, gezond jaar. Laten we ons realiseren dat het in het leven niet draait om banen, posities en ego's maar om familie, vrienden, persoonlijke groei en gezondheid.
'Voor wat betreft het land: er komt een moeilijk jaar aan, met veel tegenwind. De economie krijgt klappen en dat gaan we merken. Ik begrijp de zorgen van de mensen. Maar laten we ons wel realiseren dat we in een van de sterkste economieën wonen. In een van de leukste landen ter wereld! We hebben het goed. En als we koers houden, hard blijven werken, komen we hier sterker uit.'
In het Torentje aan de Hofvijver blikt Mark Rutte terug op zijn eerste jaar als de eerste man van het land. Erg veranderd is het niet, zijn leven, zegt hij. Koken voor zichzelf doet hij nauwelijks, maar dat was al zo. Eten is 'eigenlijk altijd buitenshuis' en liefst 'gewoon Indisch in Den Haag'. En elk weekeinde probeert hij met zijn moeder te eten. Een vrouw is er nog steeds niet in zijn leven. Zijn immer zonnige humeur begint nog niet te lijden onder het moordende werkritme. 'Dat hoort erbij. Ik ga daar niet over lopen zeuren.' Hij ontspant 's avonds braaf met boeken en muziek.
Over zijn eerste jaar is Rutte zeer tevreden: 'We liggen volledig op koers. We opereren effectief in de Kamer, ook met de partijen waarmee we geen gedoogakkoord hebben.'
In het kabinet is het prettig werken. Daar let hij nogal op. 'Dat is de taak van een leider: weten wat je wilt, een team samenstellen en de cultuur in dat team bepalen. Openheid. Alles uitspreken. Iedere vrijdag in de ministerraad moet alles op tafel, meteen alles uitwisselen, zodat er geen gesmoes ontstaat bij de koffieautomaat.' Of het moeilijk is, premier zijn? 'Het is niet makkelijk. Wel heel motiverend.'
Het eerste jaar is gekenmerkt door een bepaalde toon.
'Nee, dat vind ik echt niet. Die toon zit vooral in de reacties. Het zijn etiketten die op het kabinet worden geplakt door tegenstanders. Zij zeggen dat wij een hekel hebben aan cultuur of de natuur. Wij moeten gewoon heel rustig blijven uitleggen waarom we het wél doen, al wordt dat in de kakofonie van het protest vaak niet gehoord.'
Nog niet zo heel lang geleden was u een behoorlijk linkse jongen die vond dat ook de minima zich aangetrokken zouden moeten voelen door de VVD...
'Dat vind ik nog steeds. Iemand met een bijstandsuitkering zou VVD of CDA moeten stemmen. Want tegen de mensen die echt in de ellende zitten zegt het kabinet: u krijgt een uitkering. Daar wordt voor gezorgd. En tegen de rest zeggen we: u gaat aan het werk omdat dat beter is voor u. Dat is een diepe overtuiging.'
...en nu bent u de aanvoerder van een rechts kabinet.
'Centrum-rechts! Kijk, ik weet hoe het werkt. Als je de mensen 's nachts wakker maakt en vraagt of Rutte links of rechts is, zegt 99 procent: rechts natuurlijk. Maar ik vind die begrippen zo lastig. Ik ben rechts als het gaat om de beperkte rol van de overheid, om de staatsschuld die onder controle moet blijven, om de banen die we moeten scheppen. Maar op heel veel andere punten ben ik links. Ik sta voor alles dat mede dankzij de VVD is bereikt in de abortuswetgeving, de euthanasie, het homohuwelijk, de gelijke behandeling. Dat zijn allemaal linkse, liberale onderwerpen. Daar ben ik ontzettend trots op.'
Maar die liberale erfenis staat wel onder druk. Geen extra koopzondagen, geen maatregelen tegen trouwambtenaren die homo's weigeren, geen vooruitgang bij de medisch-ethische vraagstukken. U geeft veel weg in ruil voor de macht.
'We kunnen minder voortgang boeken dan ik zou willen. Dat heeft te maken met PVV, CDA en SGP. Die hebben we nodig. Maar er is meer in het leven. Dit is een typisch liberaal/christendemocratisch kabinet omdat we drie dingen doen. Eén: we willen een kleine overheid die niet als een geluksmachine over de mensen heen rolt, maar die bescheiden is en zegt: wát we doen om te zorgen dat de mensen zelf iets van hun leven kunnen maken, doen we dan ook echt op topniveau. onderwijs, gezondheidszorg, sociale zekerheid, de wegen.
Twee: we zetten de banenmachine aan. En drie: we zorgen voor meer veiligheid. Zodat die mevrouw van 75 's avonds gewoon haar hondje kan uitlaten, ook in Amsterdam, ook in de Haagse Schilderswijk. Dat zijn allemaal punten die in de kern van de VVD zitten.'
De eurocrisis bedreigt inmiddels de schatkist. Van Geert Wilders mag het niet, maar steeds luider klinkt het koor van politici en economen die vinden dat u het nu niet mag laten bij een paar kale bezuinigingen. Echte hervormingen zijn nodig. Het IMF, de OESO, De Nederlandsche Bank en vele anderen dringen aan op het aanpakken van de hypotheekrenteaftrek. Nederlanders hebben veel te veel schulden opgebouwd. Is het niet gewoon onbehoorlijk bestuur om al die waarschuwingen te blijven negeren?
'Nee. De aftrek is een heel goed instrument. Eén: het corrigeert de veel te hoge belastingen in Nederland. Twee: het stimuleert de bezitsvorming. En over die vermeende schulden: ja, wacht eens even, het gaat niet om vakanties. Onder die schulden liggen stenen, grond - een huis dat gewoon waarde heeft... Bovendien staan tegenover die schulden onze pensioenpotten met 700 miljard. Er is geen land ter wereld met zoveel spaargeld.'
http://www.bbrussen.nl/20(...)et-de-poldertaliban/quote:Het is uiteraard de (doorgaans niet zo heel erg) “liberale” verbods- en deportatiepartij VVD waar de eerste vrijheidslievende kreten vandaan komen. Charlie Aptroot, een liberaal fossiel, noemt dit kabinet heel terecht “de poldertaliban”. In wederom een artikel van het kwaliteitsblad Sp!ts trekt hij van leer tegen de reformatorische vertrutting en het hedendaagse fatsoenfascisme van gladgekamde spruitjeskokers en grijze angstaanjagers in borstrok met een teveel aan Bijbelkennis.
Omdat je NL uitlevert aan een extremistische minderheid.quote:
'Rutte loog tijdens Nova College Tour, kreeg wél mediatraining'quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:43 schreef De_Guidance het volgende:
In de Volkskrant is hij links , bij de SGP is hij gelovig en bij de PVV is hij rechts.
Geloofwaardige man!
Je liegt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat je NL uitlevert aan een extremistische minderheid.
Schandalig, je zou bijna denken dat hij politicus is.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:43 schreef De_Guidance het volgende:
In de Volkskrant is hij links , bij de SGP is hij gelovig en bij de PVV is hij rechts.
Geloofwaardige man!
Bewijs dat maar.quote:
Mensen stemmen eerder op de VVD voor basale zaken als veiligheid en hun huis. Maar het doet wel afbreuk aan zijn persoon en dat wordt onthouden. Op het moment dat hij het verprutst komen al deze dingen weer boven water en gaat hij uitgekotst worden, mogelijk door de eigen partij.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als de modale Nederlander wat intelligenter zou zijn (zodat die de juiste conclusie kan trekken) en wat beter het nieuws zou volgen (zodat die de informatie heeft om de juiste conclusie uit te trekken) dan zou het electoraal worden afgestraft dat de VVD een christenfundamentalistische partij paait om een extra stem van een SGP-senator te krijgen. Je moet dan ook even nagaan waarom de VVD dat doet en de conclusie trekken dat het niet echt past in een democratie. Het mag maar het hoort niet.
In ieder geval kennelijk niet omdat ze liberaal zijn.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Mensen stemmen eerder op de VVD voor basale zaken als veiligheid en hun huis. Maar het doet wel afbreuk aan zijn persoon en dat wordt onthouden. Op het moment dat hij het verprutst komen al deze dingen weer boven water en gaat hij uitgekotst worden, mogelijk door de eigen partij.
Precies. Deze uitlevering van de VVD aan de gristenfundamentalisten ondergraaft iedere ontkenning van een gedoogconstructie met klein-rechts die CDA/VVD altijd al hebben gehad.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Mensen stemmen eerder op de VVD voor basale zaken als veiligheid en hun huis. Maar het doet wel afbreuk aan zijn persoon en dat wordt onthouden. Op het moment dat hij het verprutst komen al deze dingen weer boven water en gaat hij uitgekotst worden, mogelijk door de eigen partij.
Hoe wordt je vrijheid momenteel ingeperkt door de VVD?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:05 schreef trekhengel het volgende:
Weer iets waarvoor je niet bij de VVD hoeft te zijn: vrijheid.
Drugsverbod, winkelsluitingstijdenwet en alle enge ideeën van Teeven.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Hoe wordt je vrijheid momenteel ingeperkt door de VVD?
OmF!..Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen maanden???..quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:13 schreef Reya het volgende:
[..]
drugsverboden enzo die stap voor stap worden ingevoerd...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat ze nu illegaal doen. Net als in Amerika je foute gedrag achteraf legaliseren.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Opslaan datagegevens. Ik hoorde vanmiddag Opstelten overigens ook al melden dat men nadenkt over het legaliseren van het inbreken op computers door de overheid, dus zonder toestemming van de rechtbank of wie dan ook.
Dat was ook de reden voor het interview met Opstelten....quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat ze nu illegaal doen. Net als in Amerika je foute gedrag achteraf legaliseren.
Justitie kijkt illegaal in buitenlandse computers
Dat was diezelfde kerel die ik hoorde mompelen dat na de wietpas er geen buitenlanders meer naar NL zouden komen voor drugs.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat was ook de reden voor het interview met Opstelten....
Owjah die partij die dacht dat als je iets verbied het niet meer nederland in kan worden gesmokkeldquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was diezelfde kerel die ik hoorde mompelen dat na de wietpas er geen buitenlanders meer naar NL zouden komen voor drugs.
dat is liberaal zijn volgens rutte blijkbaar.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:22 schreef remlof het volgende:
Inperking van de winkelopeningstijden in Nederland waar ze overal elders in Europa worden verruimd.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat was ook de reden voor het interview met Opstelten....
DAT IS EEN GOUDMIJN DAN!quote:Ook voor rechters is cybercrime volgens hem relatief onbekend. 'Zij denken nog wel eens bij een cybercrimineel: dat is een 16-jarig puistenkoppie dat met computers heeft lopen klooien. Maar die puistenkop verdient soms veel meer dan de topman van een nationale bank.'
Is pedofilie nu opeens strafbaar? Slijpschijven schieten te kort als je het bord voor zn kop weg wilt halenquote:De wet schiet volgens hem tekort als het gaat om de online jacht op bijvoorbeeld pedofielen
Oplichting en fascisme.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:00 schreef gomi het volgende:
[..]
dat is liberaal zijn volgens rutte blijkbaar.
rutte moet mss maar eens kijken waar zijn partij ook alweer voor staat.
Je vrijheid op lagere btw wordt beperktquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
drugsverboden enzo die stap voor stap worden ingevoerd...
verplicht identiteitsbewijs meenemen
chauffeurs dwingen 130 km met de grote stroom meegaan en dus meer risico op ongelukken en dood
hogere btw op theaterkaaartjes, kunstmogelijkheden voor het publiek vernielen
mwah, t zijn de kiezers die hem wel of niet op die positie laten zitten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:48 schreef kingmob het volgende:
Naar mate de tijd vordert neemt Rutte steeds meer van Verhagen over
Nog even en hij gaat over lijken om te regeren.
hoger btw=meer betalen= minder poen voor andere dingen= minder vrijheid voor de consumentquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:57 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Je vrijheid op lagere btw wordt beperkt
Goeien man. Maar je houd je in. Het is gewoon fascisme. Belasting is fascisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |