Wat is er mis met één ruimte waar iedereen die daar behoefte aan heeft zijn/haar ding kan doen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
Verder zie ik het probleem niet zo. Kwestie van vraag en aanbod. Je hoeft geen duizenden euro's te besteden aan het inrichten van zo'n gebedsruimte. Trek bij wijze van een bezemkast leeg en doop die om tot gebedsruimte. En als joodse of christelijke leerlingen behoefte hebben aan een eigen ruimte, dan is er vast ook wel iets te regelen.
Als ik werkgever was zou ik wel graag willen weten of m'n toekomstige sollicitanten 5x per dag gingen bidden of nietquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waarom zou een werkgever daar naar moeten vragen? Dat zijn privézaken. Waar de werkgever dan ook sowieso geen rekening mee hoeft te houden.
Als hij het in z'n eigen tijd doet (pauzes), wat boeit het jou dan?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik werkgever was zou ik wel graag willen weten of m'n toekomstige sollicitanten 5x per dag gingen bidden of niet
Als het werk er niet onder lijdt en niemand heeft er last van, waarom zou het je dan boeien?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik werkgever was zou ik wel graag willen weten of m'n toekomstige sollicitanten 5x per dag gingen bidden of niet
Zolang het in z'n eigen tijd gebeurt heb ik er geen last van, maar dat wordt dan wel even zwart op wit vastgelegd. En niet ergens waar iedereen het ziet maar gewoon achter het gebouw ofzo, wil er niks mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als hij het in z'n eigen tijd doet (pauzes), wat boeit het jou dan?
Wat is het grote probleem om zo'n ruimte te faciliteren?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waarom zou een werkgever daar naar moeten vragen? Dat zijn privézaken. Waar de werkgever dan ook sowieso geen rekening mee hoeft te houden.
In pauzes wel, en dat kun je niet verbieden. iets met vrijheid van meningsuiting. Je zou niet willen dat Wlders dan gaat zeiken tenslotte.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:13 schreef Gia het volgende:
Verder is het zo dat bidden onder schooltijd en/of werktijd niet hoeft te worden toegestaan.
Hoezo? Als je je boeken laat slingeren hoef je toch ook niet te verwachten dat die er de volgende dag nog liggen?quote:
Dan mag je nog steeds als werkgever verlangen dat ze dat niet onder werktijd doen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waar zou hij dat moeten doen dan?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als hij het in z'n eigen tijd doet (pauzes), wat boeit het jou dan?
Dan kun je voor elk dingetje wel een aparte ruimte regelen. Een kolf-kamer, een bid-kamer, een masturbeer-kamer.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat is het grote probleem om zo'n ruimte te faciliteren?
Er gaan ook zat tokkies om het uur 10 minuten roken...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Even in contractje zetten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan mag je nog steeds als werkgever verlangen dat ze dat niet onder werktijd doen.
Je loopt wel het risico dat je dan te maken krijgt met een hoop gezeur en beschuldigingen. Daar hebben veel werkgevers geen zin in, dus kiezen ze eieren voor hun geld. En wie is de dupe? Juist.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan mag je nog steeds als werkgever verlangen dat ze dat niet onder werktijd doen.
Of zitten continu op bepaalde internetforums te kutten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Er gaan ook zat tokkies om het uur 10 minuten roken...
Wie zegt dat dat goed is?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Er gaan ook zat tokkies om het uur 10 minuten roken...
Ik heb het over werktijd, niet over pauze.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
In pauzes wel, en dat kun je niet verbieden. iets met vrijheid van meningsuiting. Je zou niet willen dat Wlders dan gaat zeiken tenslotte.
Jij wil naar het geloof van mensen vragen bij een sollicitatiegesprek?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Even in contractje zetten.
Ja, dat denk ik ook!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:19 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Je loopt wel het risico dat je dan te maken krijgt met een hoop gezeur en beschuldigingen. Daar hebben veel werkgevers geen zin in, dus kiezen ze eieren voor hun geld. En wie is de dupe? Juist.
Lopende band?Huh?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het over werktijd, niet over pauze.
Als je aan de lopende band staat, bijvoorbeeld, kun je niet effe pauze nemen omdat het gebedstijd is.
Ik ga ervanuit dat ze dat zelf aan kunnen geven, als ze in werktijd willen bidden in ieder geval. Want dan weet de werkgever waar hij aan toe is enzulks.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij wil naar het geloof van mensen vragen bij een sollicitatiegesprek?
En kolfkamer wordt ook gefaciliteerd. Het argument om elk dingetje gaat niet op. Het meerdere malen bidden per dag hoort nu eenmaal bij een grote groep gelovigen. Wanneer dat in eigen tijd wordt gedaan zie ik het probleem niet om die mensen te voorzien.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:17 schreef CasB het volgende:
[..]
Dan kun je voor elk dingetje wel een aparte ruimte regelen. Een kolf-kamer, een bid-kamer, een masturbeer-kamer.
Bron?quote:
Dat is waar. En die worden dus vooral door hun geloofsgenoten genaaid.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:19 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Je loopt wel het risico dat je dan te maken krijgt met een hoop gezeur en beschuldigingen. Daar hebben veel werkgevers geen zin in, dus kiezen ze eieren voor hun geld. En wie is de dupe? Juist.
Inderdaad, ik bedoel maar.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of zitten continu op bepaalde internetforums te kutten.
Precies en als daar geen ruimte voor is, dan huurt of koopt die werkgever maar gewoon een groter pand, zullen we nu krijgen zeg ....quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:21 schreef Tem het volgende:
[..]
En kolfkamer wordt ook gefaciliteerd. Het argument om elk dingetje gaat niet op. Het meerdere malen bidden per dag hoort nu eenmaal bij een grote groep gelovigen. Wanneer dat in eigen tijd wordt gedaan zie ik het probleem niet om die mensen te voorzien.
Meerdere bedrijven. Vrouwen hebben zelfs het recht zoveel uur per werkdag het kind borstvoeding te geven tijdens het werk. Dat doen ze niet tussen de collega'squote:
Het lijkt me wel vanzelfsprekend dat het aan de instelling/werkgever is om te bepalen of zoiets werkelijk nodig is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:21 schreef Tem het volgende:
[..]
En kolfkamer wordt ook gefaciliteerd. Het argument om elk dingetje gaat niet op. Het meerdere malen bidden per dag hoort nu eenmaal bij een grote groep gelovigen. Wanneer dat in eigen tijd wordt gedaan zie ik het probleem niet om die mensen te voorzien.
Wat iemand in zijn eigen tijd doet bepaald hij zelf. Heb je als werkgever niets mee te maken. We leven niet meer in de jaren 1867quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zolang het in z'n eigen tijd gebeurt heb ik er geen last van, maar dat wordt dan wel even zwart op wit vastgelegd. En niet ergens waar iedereen het ziet maar gewoon achter het gebouw ofzo, wil er niks mee te maken hebben.
Meestal zitten ze dan gewoon thuisquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Meerdere bedrijven. Vrouwen hebben zelfs het recht zoveel uur per werkdag het kind borstvoeding te geven tijdens het werk. Dat doen ze niet tussen de collega's
Mee eens, het is geen verplichting. Meer een service voor je werknemers.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het lijkt me wel vanzelfsprekend dat het aan de instelling/werkgever is om te bepalen of zoiets werkelijk nodig is.
Ik heb het toch over bidden OP HET WERKquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat iemand in zijn eigen tijd doet bepaald hij zelf. Heb je als werkgever niets mee te maken. We leven niet meer in de jaren 1867
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Meestal zitten ze dan gewoon thuisEn kolven kan toch gewoon op de wc of niet?
Een extraatje dus. Waarover je dus niet kunt zeuren als het er niet is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Mee eens, het is geen verplichting. Meer een service voor je werknemers.
Exact, dit hele issue draait volgens mij om verzoeken of eisen!?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een extraatje dus. Waarover je dus niet kunt zeuren als het er niet is.
Ruimte? Ze kunnen misschien in overleg met een werkgever een bepaalde leegstaande ruimte huren?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat is het grote probleem om zo'n ruimte te faciliteren?
Iedereen mag zeuren, zie Fok!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een extraatje dus. Waarover je dus niet kunt zeuren als het er niet is.
Bij ons gebeurt dat op een kantoortje waar op dat moment niemand zit. Wij hebben een schrijnend ruimtegebrek en de verbouwing laat in deze tijden nog even op zich wachten. Er is niet één vaste ruimte voor, de dames kunnen gaan zitten in een kantoor van iemand die op dat moment op vakantie is of een afspraak buiten de deur heeft. Briefje op de deur met: let op, in deze kamer wordt nu gekolfd en klaar is klara.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Meerdere bedrijven. Vrouwen hebben zelfs het recht zoveel uur per werkdag het kind borstvoeding te geven tijdens het werk. Dat doen ze niet tussen de collega's
Productie?quote:
Wij nemen geen Rachids ed aan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij wil naar het geloof van mensen vragen bij een sollicitatiegesprek?
Precies, prima oplossing toch?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij ons gebeurt dat op een kantoortje waar op dat moment niemand zit. Wij hebben een schrijnend ruimtegebrek en de verbouwing laat in deze tijden nog even op zich wachten. Er is niet één vaste ruimte voor, de dames kunnen gaan zitten in een kantoor van iemand die op dat moment op vakantie is of een afspraak buiten de deur heeft. Briefje op de deur met: let op, in deze kamer wordt nu gekolfd en klaar is klara.
Mensen die op hun werk willen bidden, kunnen toch gewoon met hun werkgever overleggen naar de mogelijkheden, net als bovenstaand kolf-verhaal. Als er geen permanente aparte gebeds- (of kolf-)ruimte gecreëerd kan of wil worden, zoek je naar een alternatief. Of dat nu een leegstaand kantoor is, of voor het bidden een trappenhuis, dat moet niet uitmaken.
Dat doet men dan meteen af als EISEN en zeiken zeiken drammen drammen dwarsliggen dwarsliggen, haat kweken, ruzie zoeken etc etc etcquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:31 schreef MaLo het volgende:
kunnen toch gewoon met hun werkgever overleggen naar de mogelijkheden,
Waarom? Omdat ze onder werktijd Fok!ken?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wij nemen geen Rachids ed aan.
In dit topic is al genoemd dat Moslims niet persé op bepaalde tijden hoeven te bidden van hun geloof, je mag wel schuiven met de tijden als het niet uitkomt. Dus dan kunnen ze wachten tot de pauze om te bidden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Productie?
Niet iedereen zit op kantoor.
K, gaat hier over een school, maar ik trek het ook door naar werk.
Maar je hoeft niet te verlangen dat dat gezeur ook wordt gehonoreerd.quote:
Of ze kunnen gewoon thuis bidden. Als ze buschauffeur zijn, zetten ze dan de bus stil, of al het verkeer?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
In dit topic is al genoemd dat Moslims niet persé op bepaalde tijden hoeven te bidden van hun geloof, je mag wel schuiven met de tijden als het niet uitkomt. Dus dan kunnen ze wachten tot de pauze om te bidden.
Ze passen niet in het bierdrinkende team.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze onder werktijd Fok!ken?²
En daarmee valt de noodzaak voor een aparte ruimte daarvoor al helemaal weg.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
In dit topic is al genoemd dat Moslims niet persé op bepaalde tijden hoeven te bidden van hun geloof, je mag wel schuiven met de tijden als het niet uitkomt. Dus dan kunnen ze wachten tot de pauze om te bidden.
En vervolgens gaan ze daar over klagenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dus dan kunnen ze wachten tot de pauze om te bidden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |