Eensquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je eist dat gelovigen geen aanstoot nemen aan twee homo's die dartel hand in hand huppelen dan moet je zelf natuurlijk ook geen aanstoot nemen aan iemand die aan het bidden is. Lijkt mij.
Wikipedia over het matje:quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:13 schreef A-mineur het volgende:
Waarom eigenlijk het matje, ik snap dat de grond niet de schoonste is maar als je zo van je god houdt dan mag de grond ook wel goed genoeg zijn toch (niet lullig bedoeld) of heeft dat matje ook nog betekenis?
Ach, H woord in een moslim topic. Wacht je op BansheeBoy? Overigens heb je gelijkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je eist dat gelovigen geen aanstoot nemen aan twee homo's die dartel hand in hand huppelen dan moet je zelf natuurlijk ook geen aanstoot nemen aan iemand die aan het bidden is. Lijkt mij.
Mja. De gretigheid waarmee de homo's zijn geadopteerd door dit soort lui is redelijk beangstigend idd. Soort van de vijand van mijn vijand is toch maar mijn vriend ofzo.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Neuh, de H's waren al genoemd in combinatie met intolerantie door gelovigen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, H woord in een moslim topic. Wacht je op BansheeBoy?
Niet alleen TS hoor, in Nederland maken we er graag ideologische zaken van en spreken we graag voor anderen.quote:Maar mij lijkt het voornamelijk een praktisch probleem. Geen ideologisch zoals de TS meestal van dit soort zaken maakt.
Nah, ze liggen ergens onderaan een trap bij een nooduitgang, ze liggen niemand in de weg zo te zien. Ze willen gewoon een kastje voor de handdoeken omdat die steeds worden weggehaald als handdoeken bij een zwembad in Mallorca.quote:Bidden is nooit verboden, dus dat mogen ze overal doen. Nou, ik kan me voorstellen als over dat hele terrein verspreid moslims gaan liggen bidden dat niet-moslims echt gaan zeiken. Dus als ze dit al voor zijn door een ruimte aan te vragen lijkt me dat een verstandige actie.
Wie zoekt er ruzie en hoe wordt precies haat gekweekt? Jij leest een ander bericht dan ik?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zeiken zeiken drammen drammen dwarsliggen dwarsliggen, haat kweken, ruzie zoeken etc etc etc
Lees effe door, we zijn dat stadium allang voorbij.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zoekt er ruzie en hoe wordt precies haat gekweekt? Jij leest een ander bericht dan ik?
Ik ben aan het werk. Heb geen tijd om tig pagina's door te lezen. Kom enkel effe binnenvallen met een one-liner.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lees effe door, we zijn dat stadium allang voorbij.
Ditquote:Ben ik het toch niet helemaal mee eens. De Hogeschool is een openbare school en heeft geen religieuze achtergrond. Als ze hieraan toegeven zouden ze ook voor een synagoge voor Joden moeten zorgen, of een kerk voor Christenen. Ik vind als ze zo graag willen bidden onder schooltijd dan gaan ze maar naar een moskee ergens in de buurt die zal er vast wel zijn.
Je hebt nu ook een volg topicknop he, dan hoef je niet meer te tvp'en.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk. Heb geen tijd om tig pagina's door te lezen. Kom enkel effe binnenvallen met een one-liner.
Wat verwacht je nou zelf met zo'n TT?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lees effe door, we zijn dat stadium allang voorbij.
Dat mensen een topic lezen en niet op de eerste de beste reactie die ze zien er zelf een oneliner uit gaan gooien.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:35 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat verwacht je nou zelf met zo'n TT?
Nieuw op FOK!?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:36 schreef Dagonet het volgende:
Dat mensen een topic lezen en niet op de eerste de beste reactie die ze zien er zelf een oneliner uit gaan gooien.
Niet relevant want je mag in principe altijd en overal bidden. Iets met vrijheid van meningsuiting en zo.quote:
Niet zo intolerant doen tegen mensen die anders zijn hequote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat mensen een topic lezen en niet op de eerste de beste reactie die ze zien er zelf een oneliner uit gaan gooien.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:51 schreef Stokstaart het volgende:
Moslims hebben toch recht op een gebedsruimte?
5 x per dag en dat mogen ze inderdaad ook op een later tijdstip, thuis doen.quote:Je weet dat ze 3x per dag moeten bidden, moeten ze dan thuis gaan bidden?
Er zijn behoeftes die niet op school bevredigd hoeven te worden, als dat ook prima thuis kan.quote:En wat als 30% van je klanten/leerlingen ergens behoefte aan heeft? Negeer je ze dan?
Elke dag weer.quote:
Mensen reageren op het artikel de TT en de OP. Niet op de reacties.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik reageerde op de OP. Ze vreemd is dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dingen verwachten maakt je niet meteen intolerant.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Niet zo intolerant doen tegen mensen die anders zijn he.
Ze mogen toch ook gewoon bidden van de school en zelfs ook in de school? De school houdt ze niet tegen, maar wil alleen geen aanvullende faciliteiten bieden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet relevant want je mag in principe altijd en overal bidden. Iets met vrijheid van meningsuiting en zo.
Allah caramba! Mexeecahn mooslims!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:37 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gewoon een gat in het midden van het kleedje maken en het dan buiten de gebedstijden dragen als een poncho. Probleem opgelost.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik reageerde op de OP. Ze vreemd is dat natuurlijk niet.
Verder zie ik het probleem niet zo. Kwestie van vraag en aanbod. Je hoeft geen duizenden euro's te besteden aan het inrichten van zo'n gebedsruimte. Trek bij wijze van een bezemkast leeg en doop die om tot gebedsruimte. En als joodse of christelijke leerlingen behoefte hebben aan een eigen ruimte, dan is er vast ook wel iets te regelen.
Begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen elkaar zoiets misgunnen. Oh noes, moslims hebben een eigen ruimte. Nou de fuck en. Laat die lui toch.
Sim-pel.quote:Vorig jaar liet Van der Toorn al weten geen voorstander te zijn een gebedsruimtes op de hogeschool. ‘Wij zijn immers een openbare onderwijsinstelling. Dat betekent dat alle overtuigingen zich bij ons op hun gemak moeten voelen. Daarom wil ik geen aparte religieuze ruimte.
Heb jij de ijdele hoop NWS inhoudelijk te maken?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daarover zeg ik toch niks? Mij lijkt het gewoon handiger omdat wel te doen voordat figuren als de TS er helemaal een drama van gaan maken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ze mogen toch ook gewoon bidden van de school en zelfs ook in de school? De school houdt ze niet tegen, maar wil alleen geen aanvullende faciliteiten bieden.
Hmm. Maar dan moet je dus ook ruimte bieden aan mensen die willen mediteren?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarover zeg ik toch niks? Mij lijkt het gewoon handiger omdat wel te doen voordat figuren als de TS er helemaal een drama van gaan maken.
De hoofdtaak van school is onderwijs. Andere taken van school is onder andere socializen en mensen leren zichzelf uit te drukken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hmm. Maar dan moet je dus ook ruimte bieden aan mensen die willen mediteren?
Die yoga willen beoefenen?
Die nudisme willen beoefenen?
Die boksen willen beoefenen?
Etc
Dat is toch helemaal geen taak van een school? Die school zijn taak is onderwijs te bieden. Niet om faciliteiten voor om het even welke levensovertuiging/religie aan te bieden.
Dat soort dingen wordt vaak in één ruimte gedaan samen met de gelovigen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hmm. Maar dan moet je dus ook ruimte bieden aan mensen die willen mediteren?
Die yoga willen beoefenen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |