abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108893938
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:02 schreef A-mineur het volgende:
Als moslims tolerant waren dan hadden ze al lang geweten dat gebedsruimtes niet gewenst zijn in het openbaar in Nederland (anders dan de kerken/moskeeen/synagogen).
Wie zegt dat?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_108893947
Mijn god wat is dat voor triest gedoe :') Bidruimtes op een openbare school, wtf :D Verliest ook meteen al z'n geloofwaardigheid :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:04:41 #103
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893958
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:58 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Iedereen mag eisen stellen, maar als iedereen dat maar gaat doen wordt het een bende.
Dus niet iedereen mag eisen stellen. Zijn er eisen waar je aan moet voldoen voordat je eisen mag stellen? Of zijn er eisen aan de eisen?

En vragen om een gebedsruimte is wat anders dan een gebedsruimte eisen natuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 maart 2012 @ 09:06:11 #104
13368 NiGeLaToR
pi_108893982
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb er geen last van.
En uiteindelijk staat vragen vrij - maar vervolgens mag de school ook gewoon nee zeggen. Volgens mij gaat het mis op het moment dat de vragende partij bij het niet verkrijgen van het gelijk de situatie op de spits drijft en een onwerkbare situatie creëert - waarop de school in dit geval straks gedwongen wordt biddende studenten te gaan weren waarna er weer een rel ontstaat omdat de school zou discrimineren, intolerant is en zo verder. Het is een steeds terugkerend spelletje aan het worden.
pi_108893996
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:03 schreef bijdehand het volgende:
Mijn god wat is dat voor triest gedoe :') Bidruimtes op een openbare school, wtf :D Verliest ook meteen al z'n geloofwaardigheid :D
Ze mogen er gewoon bidden hoor, alleen doen ze dat nu tussen de andere mensen in het trapgat. Mij lijkt dat het in een apart lokaal iets minder zichtbaar is zodat sommige mensen geen reden meer hebben om er aanstoot aan te nemen.
pi_108894014
Vragen mag altijd, maar dan moeten ze niet gaan zeuren als ze hem niet krijgen. Het zou een gunst zijn, die de school niet hoeft te verlenen.
De school belemmert de moslims niet in het uitoefenen van hun geloof, maar biedt er ook geen extra faciliteiten voor. En dat is het goed recht van de school.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:07:49 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108894017
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:06 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

En uiteindelijk staat vragen vrij - maar vervolgens mag de school ook gewoon nee zeggen. Volgens mij gaat het mis op het moment dat de vragende partij bij het niet verkrijgen van het gelijk de situatie op de spits drijft en een onwerkbare situatie creëert - waarop de school in dit geval straks gedwongen wordt biddende studenten te gaan weren waarna er weer een rel ontstaat omdat de school zou discrimineren, intolerant is en zo verder. Het is een steeds terugkerend spelletje aan het worden.
Het is gewoon drammen en dreinen van een klein jengelend kind om een koekje dat het niet mag. En er zijn genoeg ouders die dan uiteindelijk om van het gezeur af te zijn dan maar een koekje geven.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_108894031
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze mogen er gewoon bidden hoor, alleen doen ze dat nu tussen de andere mensen in het trapgat. Mij lijkt dat het in een apart lokaal iets minder zichtbaar is zodat sommige mensen geen reden meer hebben om er aanstoot aan te nemen.
Nou, dan pakken ze toch gewoon een leeg lokaal en nemen ze het matje weer mee naar huis? Vind niet dat de school zoiets hoeft te regelen, dan blijf je bezig.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108894035
quote:

[..]

Ik lees in het artikel in de OP nergens dat er mensen zijn die aanstoot zouden nemen aan hun biddende medescholieren. Ik lees alleen dat de biddende medescholieren graag een eigen gebedsruimte willen zodat ze niet met hun matjes hoeven slepen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:08:57 #110
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108894040
quote:

[..]

Als je eist dat gelovigen geen aanstoot nemen aan twee homo's die dartel hand in hand huppelen dan moet je zelf natuurlijk ook geen aanstoot nemen aan iemand die aan het bidden is. Lijkt mij.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:09:25 #111
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_108894048
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:06 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ik was bezig met een reactie, maar dit vat hem ook wel samen.
To doom or not to doom
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:09:35 #112
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108894053
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nou, dan pakken ze toch gewoon een leeg lokaal en nemen ze het matje weer mee naar huis? Vind niet dat de school zoiets hoeft te regelen, dan blijf je bezig.
Ja, dat willen ze dus niet, want hun tas zit al zo vol.
Het is gewoon gedrein van een zooi gasten die niet met een matje over straat willen.
pi_108894064
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is gewoon drammen en dreinen van een klein jengelend kind om een koekje dat het niet mag. En er zijn genoeg ouders die dan uiteindelijk om van het gezeur af te zijn dan maar een koekje geven.
Ze mogen wel een koekje, maar ze willen graag een stoel om op te zitten terwijl ze die opeten. Ze zien het waarschijnlijk al gebeuren dat mama gaat roepen dat er te veel kruimels op de grond vallen en dat ze daarom in de toekomst geen koekjes meer krijgen.
pi_108894065
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:51 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de motivatie achter het sluiten van de stilteruimte was eigenlijk.
quote:
Collegevoorzitter sluit stilteruimte Collegevoorzitter Karel van der Toorn heeft de stilteruimte in de kelder van de Leeuwenburg laten sluiten. Uit beelden van omroep PowNed blijkt dat de ruimte werd gebruikt als gebedsruimte. Tegenover het programma zei Van der Toorn afgelopen vrijdag dat de HvA niet gelooft dat het ‘haar verantwoordelijkheid is om gebedsruimtes te creëren’. Op beelden die PowNews heeft uitgezonden van de betreffende ruimte, K.-3.24, is te zien dat er gebeden wordt. Van der Toorn: ‘Toen we dat hoorden hebben we maatregelen genomen om daar een eind aan te maken.’ Vorig jaar liet Van der Toorn al weten geen voorstander te zijn een gebedsruimtes op de hogeschool. ‘Wij zijn immers een openbare onderwijsinstelling. Dat betekent dat alle overtuigingen zich bij ons op hun gemak moeten voelen. Daarom wil ik geen aparte religieuze ruimte. Wel een algemeen toegankelijke ruimte voor iedereen, daar heb ik veel minder moeite mee.’ .
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108894094
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, dat willen ze dus niet, want hun tas zit al zo vol.
Het is gewoon gedrein van een zooi gasten die niet met een matje over straat willen.
Nou dan ga je toch gewoon op de grond liggen :D zeikmensen heb je overal.
pi_108894101
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik vind intolerantie anders een heel onbeschaafde eigenschap.
Prima, intolerant zijn voor de intoleranten is echter een eis om die zgn tolerantie van jou te behouden.

Verder vind ik lafheid een veel ergere eigenschap.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:11:39 #117
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108894112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Ja, die had ik 4 minuten later ook gevonden. :P.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:12:07 #118
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108894120
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nou dan ga je toch gewoon op de grond liggen :D zeikmensen heb je overal.
En daarom krijgen ze ook gewoon nee te horen.
pi_108894134
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En daarom krijgen ze ook gewoon nee te horen.
En daarom vind ik het een goed besluit.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:13:37 #120
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_108894168
Waarom eigenlijk het matje, ik snap dat de grond niet de schoonste is maar als je zo van je god houdt dan mag de grond ook wel goed genoeg zijn toch (niet lullig bedoeld) of heeft dat matje ook nog betekenis?
To doom or not to doom
pi_108894181
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als je eist dat gelovigen geen aanstoot nemen aan twee homo's die dartel hand in hand huppelen dan moet je zelf natuurlijk ook geen aanstoot nemen aan iemand die aan het bidden is. Lijkt mij.
Eens ^O^
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_108894221
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:13 schreef A-mineur het volgende:
Waarom eigenlijk het matje, ik snap dat de grond niet de schoonste is maar als je zo van je god houdt dan mag de grond ook wel goed genoeg zijn toch (niet lullig bedoeld) of heeft dat matje ook nog betekenis?
Wikipedia over het matje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebedskleed_(islam)

Er staat o.a. dat het niet verplicht is om op een matje te bidden maar dat het wel helpt om op een schone ondergrond te bidden.
pi_108894233
quote:

[..]

Ach, H woord in een moslim topic. Wacht je op BansheeBoy? Overigens heb je gelijk

Maar mij lijkt het voornamelijk een praktisch probleem. Geen ideologisch zoals de TS meestal van dit soort zaken maakt.

Bidden is nooit verboden, dus dat mogen ze overal doen. Nou, ik kan me voorstellen als over dat hele terrein verspreid moslims gaan liggen bidden dat niet-moslims echt gaan zeiken. Dus als ze dit al voor zijn door een ruimte aan te vragen lijkt me dat een verstandige actie.
pi_108894237
quote:

[..]

Mja. De gretigheid waarmee de homo's zijn geadopteerd door dit soort lui is redelijk beangstigend idd. Soort van de vijand van mijn vijand is toch maar mijn vriend ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:21:57 #125
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108894370
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, H woord in een moslim topic. Wacht je op BansheeBoy?
Neuh, de H's waren al genoemd in combinatie met intolerantie door gelovigen. :+.

quote:
Maar mij lijkt het voornamelijk een praktisch probleem. Geen ideologisch zoals de TS meestal van dit soort zaken maakt.
Niet alleen TS hoor, in Nederland maken we er graag ideologische zaken van en spreken we graag voor anderen.

Dan krijg je van die dingen dat er kerstbomen verboden worden want moslims zouden er wel eens aanstoot aan kunnen nemen waardoor onderbuikend rechts nederland op de achterste benen staat te ageren tegen de moslims en de moslims zelf zitten met een kop van "wtf? what just happened?" omdat ze zelf van niets weten en die hele kerstboom ze niet boeit.

The road to hell is paved with good intentions denk ik altijd maar.

quote:
Bidden is nooit verboden, dus dat mogen ze overal doen. Nou, ik kan me voorstellen als over dat hele terrein verspreid moslims gaan liggen bidden dat niet-moslims echt gaan zeiken. Dus als ze dit al voor zijn door een ruimte aan te vragen lijkt me dat een verstandige actie.
Nah, ze liggen ergens onderaan een trap bij een nooduitgang, ze liggen niemand in de weg zo te zien. Ze willen gewoon een kastje voor de handdoeken omdat die steeds worden weggehaald als handdoeken bij een zwembad in Mallorca. :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')