Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:02 schreef A-mineur het volgende:
Als moslims tolerant waren dan hadden ze al lang geweten dat gebedsruimtes niet gewenst zijn in het openbaar in Nederland (anders dan de kerken/moskeeen/synagogen).
Dus niet iedereen mag eisen stellen. Zijn er eisen waar je aan moet voldoen voordat je eisen mag stellen? Of zijn er eisen aan de eisen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:58 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Iedereen mag eisen stellen, maar als iedereen dat maar gaat doen wordt het een bende.
En uiteindelijk staat vragen vrij - maar vervolgens mag de school ook gewoon nee zeggen. Volgens mij gaat het mis op het moment dat de vragende partij bij het niet verkrijgen van het gelijk de situatie op de spits drijft en een onwerkbare situatie creëert - waarop de school in dit geval straks gedwongen wordt biddende studenten te gaan weren waarna er weer een rel ontstaat omdat de school zou discrimineren, intolerant is en zo verder. Het is een steeds terugkerend spelletje aan het worden.quote:
Ze mogen er gewoon bidden hoor, alleen doen ze dat nu tussen de andere mensen in het trapgat. Mij lijkt dat het in een apart lokaal iets minder zichtbaar is zodat sommige mensen geen reden meer hebben om er aanstoot aan te nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:03 schreef bijdehand het volgende:
Mijn god wat is dat voor triest gedoeBidruimtes op een openbare school, wtf
Verliest ook meteen al z'n geloofwaardigheid
Het is gewoon drammen en dreinen van een klein jengelend kind om een koekje dat het niet mag. En er zijn genoeg ouders die dan uiteindelijk om van het gezeur af te zijn dan maar een koekje geven.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
En uiteindelijk staat vragen vrij - maar vervolgens mag de school ook gewoon nee zeggen. Volgens mij gaat het mis op het moment dat de vragende partij bij het niet verkrijgen van het gelijk de situatie op de spits drijft en een onwerkbare situatie creëert - waarop de school in dit geval straks gedwongen wordt biddende studenten te gaan weren waarna er weer een rel ontstaat omdat de school zou discrimineren, intolerant is en zo verder. Het is een steeds terugkerend spelletje aan het worden.
Nou, dan pakken ze toch gewoon een leeg lokaal en nemen ze het matje weer mee naar huis? Vind niet dat de school zoiets hoeft te regelen, dan blijf je bezig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze mogen er gewoon bidden hoor, alleen doen ze dat nu tussen de andere mensen in het trapgat. Mij lijkt dat het in een apart lokaal iets minder zichtbaar is zodat sommige mensen geen reden meer hebben om er aanstoot aan te nemen.
Ik lees in het artikel in de OP nergens dat er mensen zijn die aanstoot zouden nemen aan hun biddende medescholieren. Ik lees alleen dat de biddende medescholieren graag een eigen gebedsruimte willen zodat ze niet met hun matjes hoeven slepen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze mogen er gewoon bidden hoor, alleen doen ze dat nu tussen de andere mensen in het trapgat. Mij lijkt dat het in een apart lokaal iets minder zichtbaar is zodat sommige mensen geen reden meer hebben om er aanstoot aan te nemen.
Als je eist dat gelovigen geen aanstoot nemen aan twee homo's die dartel hand in hand huppelen dan moet je zelf natuurlijk ook geen aanstoot nemen aan iemand die aan het bidden is. Lijkt mij.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik was bezig met een reactie, maar dit vat hem ook wel samen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
En uiteindelijk staat vragen vrij - maar vervolgens mag de school ook gewoon nee zeggen. Volgens mij gaat het mis op het moment dat de vragende partij bij het niet verkrijgen van het gelijk de situatie op de spits drijft en een onwerkbare situatie creëert - waarop de school in dit geval straks gedwongen wordt biddende studenten te gaan weren waarna er weer een rel ontstaat omdat de school zou discrimineren, intolerant is en zo verder. Het is een steeds terugkerend spelletje aan het worden.
Ja, dat willen ze dus niet, want hun tas zit al zo vol.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, dan pakken ze toch gewoon een leeg lokaal en nemen ze het matje weer mee naar huis? Vind niet dat de school zoiets hoeft te regelen, dan blijf je bezig.
Ze mogen wel een koekje, maar ze willen graag een stoel om op te zitten terwijl ze die opeten. Ze zien het waarschijnlijk al gebeuren dat mama gaat roepen dat er te veel kruimels op de grond vallen en dat ze daarom in de toekomst geen koekjes meer krijgen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is gewoon drammen en dreinen van een klein jengelend kind om een koekje dat het niet mag. En er zijn genoeg ouders die dan uiteindelijk om van het gezeur af te zijn dan maar een koekje geven.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de motivatie achter het sluiten van de stilteruimte was eigenlijk.
quote:Collegevoorzitter sluit stilteruimte Collegevoorzitter Karel van der Toorn heeft de stilteruimte in de kelder van de Leeuwenburg laten sluiten. Uit beelden van omroep PowNed blijkt dat de ruimte werd gebruikt als gebedsruimte. Tegenover het programma zei Van der Toorn afgelopen vrijdag dat de HvA niet gelooft dat het ‘haar verantwoordelijkheid is om gebedsruimtes te creëren’. Op beelden die PowNews heeft uitgezonden van de betreffende ruimte, K.-3.24, is te zien dat er gebeden wordt. Van der Toorn: ‘Toen we dat hoorden hebben we maatregelen genomen om daar een eind aan te maken.’ Vorig jaar liet Van der Toorn al weten geen voorstander te zijn een gebedsruimtes op de hogeschool. ‘Wij zijn immers een openbare onderwijsinstelling. Dat betekent dat alle overtuigingen zich bij ons op hun gemak moeten voelen. Daarom wil ik geen aparte religieuze ruimte. Wel een algemeen toegankelijke ruimte voor iedereen, daar heb ik veel minder moeite mee.’ .
Nou dan ga je toch gewoon op de grond liggenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, dat willen ze dus niet, want hun tas zit al zo vol.
Het is gewoon gedrein van een zooi gasten die niet met een matje over straat willen.
Prima, intolerant zijn voor de intoleranten is echter een eis om die zgn tolerantie van jou te behouden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:51 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik vind intolerantie anders een heel onbeschaafde eigenschap.
Ja, die had ik 4 minuten later ook gevonden.quote:
En daarom krijgen ze ook gewoon nee te horen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou dan ga je toch gewoon op de grond liggenzeikmensen heb je overal.
En daarom vind ik het een goed besluit.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En daarom krijgen ze ook gewoon nee te horen.
Eensquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je eist dat gelovigen geen aanstoot nemen aan twee homo's die dartel hand in hand huppelen dan moet je zelf natuurlijk ook geen aanstoot nemen aan iemand die aan het bidden is. Lijkt mij.
Wikipedia over het matje:quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:13 schreef A-mineur het volgende:
Waarom eigenlijk het matje, ik snap dat de grond niet de schoonste is maar als je zo van je god houdt dan mag de grond ook wel goed genoeg zijn toch (niet lullig bedoeld) of heeft dat matje ook nog betekenis?
Ach, H woord in een moslim topic. Wacht je op BansheeBoy? Overigens heb je gelijkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je eist dat gelovigen geen aanstoot nemen aan twee homo's die dartel hand in hand huppelen dan moet je zelf natuurlijk ook geen aanstoot nemen aan iemand die aan het bidden is. Lijkt mij.
Mja. De gretigheid waarmee de homo's zijn geadopteerd door dit soort lui is redelijk beangstigend idd. Soort van de vijand van mijn vijand is toch maar mijn vriend ofzo.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Neuh, de H's waren al genoemd in combinatie met intolerantie door gelovigen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, H woord in een moslim topic. Wacht je op BansheeBoy?
Niet alleen TS hoor, in Nederland maken we er graag ideologische zaken van en spreken we graag voor anderen.quote:Maar mij lijkt het voornamelijk een praktisch probleem. Geen ideologisch zoals de TS meestal van dit soort zaken maakt.
Nah, ze liggen ergens onderaan een trap bij een nooduitgang, ze liggen niemand in de weg zo te zien. Ze willen gewoon een kastje voor de handdoeken omdat die steeds worden weggehaald als handdoeken bij een zwembad in Mallorca.quote:Bidden is nooit verboden, dus dat mogen ze overal doen. Nou, ik kan me voorstellen als over dat hele terrein verspreid moslims gaan liggen bidden dat niet-moslims echt gaan zeiken. Dus als ze dit al voor zijn door een ruimte aan te vragen lijkt me dat een verstandige actie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |