abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108895333
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:45 schreef simmu het volgende:
wat een krampachtig gedoe zeg. ik kan me nog herinneren, van lang lang lang geleden ( :'( ) dat de faculteit twi op de tudelft gewoon ergens achterafjes een rustruimte had, compleet met van die tapijtjes om te bidden voor wie dat wilde. ik snap niet dat dit opeens een probleem is
1992 was dat ;(
en niemand die dat een probleem vond. god, eigenlijk zou je je toch je ogen uit je kop moeten schamen over wat 'men' tegenwoordig allemaal wel niet een HEEL GROOT PROBLEEM vindt dan allemaal
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:54:59 #182
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_108895337
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat?
Nee man, als je daar op school komt dan ben je al volwassen! Opvoeding gebeurt op de lagere en middelbare school.
Op de Hogeschool in het eerste jaar zitten allemaal van die 16-17 jarige petjes.
pi_108895352
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als de HHS het vermoeden heeft dat ze dezelfde kant op gaan als in de kelder van de HvA dan is het prima dat ze ingrijpen en grenzen stellen aan wat wel en niet mag.
Kennelijk bidden ze al zeker een jaar in dat trapgat.
Je maakt mij niet wijs dat als die school daar echt morele bezwaren tegen gehad had ze niet eerder hadden (kunnen) ingrijpen.

En dan niet door kleedjes weg te halen, maar het hele basisprincipe weigeren.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_108895384
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik lees niks over halal-vlees en ik begrijp dat deze lui een gebedsruimte willen, niet dat ze massaal de trappen willen gebruiken als bidplaats.
Alleen Halal vlees op de HHS was een tijdje een rel, alsmede de Kerstboom die moslims niet mocht kwetsen etc
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108895403
Hoe zit dat met mbo scholen? Die hebben ook niet vaak gebedsruimtes volgens mij maar daar zitten wel veel moslims vaak. :D Wordt daar nooit gevraagd om een gebedsruimte, wordt daar nooit de media opgezocht?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:57:08 #186
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108895413
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:55 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat als die school daar echt morele bezwaren tegen gehad had ze niet eerder hadden (kunnen) ingrijpen.

Je verontwaardiging is dus volledig gebaseerd op aannames?
Life is what you make it.
pi_108895428
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Op de Hogeschool in het eerste jaar zitten allemaal van die 16-17 jarige petjes.
8)7

Nee.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108895429
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:56 schreef Cher- het volgende:
Hoe zit dat met mbo scholen? Die hebben ook niet vaak gebedsruimtes volgens mij maar daar zitten wel veel moslims vaak. :D Wordt daar nooit gevraagd om een gebedsruimte, wordt daar nooit de media opgezocht?
Volgens mij zitten daar vooral nepmoslims op die bier drinken enzo, niet bidden maar zichzelf wel moslim noemen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108895436
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef simmu het volgende:

[..]

1992 was dat ;(
en niemand die dat een probleem vond. god, eigenlijk zou je je toch je ogen uit je kop moeten schamen over wat 'men' tegenwoordig allemaal wel niet een HEEL GROOT PROBLEEM vindt dan allemaal
en aangezien er ook ruimte is in de hhs voor een kroeg, zie ik niet in waarom er geen ruimte mag zijn voor een rust/gebedsruimte
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108895451
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:57 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je verontwaardiging is dus volledig gebaseerd op aannames?
Nee, even logisch beredeneren, die kleedjes worden sinds een half jaar weggehaald. Dus dan ga je er van uit dat ze al langer daar bidden omdat voorheen die dingen niet werden weggehaald.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_108895461
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:55 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat soort dingen sluipen erin. Eerst zijn het er 2, dan 10 en nu het er 300 zijn is men er klaar mee. Terecht.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:58:32 #192
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108895466
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Alleen Halal vlees op de HHS was een tijdje een rel, alsmede de Kerstboom die moslims niet mocht kwetsen etc
Dat kerstboomgedoe vonden de moslims zelf ook bizar aangezien ze daar niet om gevraagd hadden. :').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108895492
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat kerstboomgedoe vonden de moslims zelf ook bizar aangezien ze daar niet om gevraagd hadden. :').
Dat sloeg ook gewoon werkelijk nergens op.

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Volgens mij zitten daar vooral nepmoslims op die bier drinken enzo, niet bidden maar zichzelf wel moslim noemen :')
Hahaha ik weet het niet maar het is toch op z'n minst opmerkelijk
pi_108895564
Ik zie dus ook niet in waarom een dergelijke instelling zich zou moeten schikken naar dit soort privé-geneuzel.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_108895569
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:59 schreef Cher- het volgende:
Hahaha ik weet het niet maar het is toch op z'n minst opmerkelijk
Nja, lijkt me wel. Ken wel een paar van die mensen maar die hebben niet op het vmbo gezeten :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108895572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:51 schreef paddy het volgende:

Niets mis met vragen.
Is dit vragen dan?

quote:
Matjes

Falko Evers voert namens de Haagse islamitische studenten actie voor een speciale gebedsruimte. Nu bidden volgens hem dagelijks 300 tot 500 studenten in het trapgat. Ze laten de matjes die ze nodig hebben voor het gebed liggen, maar sinds een half jaar worden die steeds weggehaald.
Als er een student zit te bidden is het nog te doen maar als er 500 in een trapgat zitten...........

En dan vinden ze het vreemd dat ze niet worden aangenomen als ze gaan solliciteren. Een werkgever selecteert vermoedelijk mensen die andere prioriteiten stellen.

Sneu voor de goedwillende moslims, die worden hier weer de dupe van. Vragen over bidden durft een werkgever niet te stellen want dan krijgt hij een klacht aan zijn broek dus hij neemt het zekere voor het onzekere, kan ik me zo voorstellen. :{
pi_108895768
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:01 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Is dit vragen dan?

[..]

Als er een student zit te bidden is het nog te doen maar als er 500 in een trapgat zitten...........

En dan vinden ze het vreemd dat ze niet worden aangenomen als ze gaan solliciteren. Een werkgever selecteert vermoedelijk mensen die andere prioriteiten stellen.

Sneu voor de goedwillende moslims, die worden hier weer de dupe van. Vragen over bidden durft een werkgever niet te stellen want dan krijgt hij een klacht aan zijn broek dus hij neemt het zekere voor het onzekere, kan ik me zo voorstellen. :{
Ze mogen gewoon bidden. Mij lijkt het dat ze in dat trapgat mensen eerder tot last zijn dan wanneer ze in een apart lokaal hun ding kunnen doen. Dus de heisa is behoorlijk overdreven.
pi_108895881
Overigens... is het niet onveilig om matjes in het trapgat rond te laten slingeren?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:10:07 #199
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108895892
300 tot 500 man pas nooit en te nimmer daar, niet tegelijk, dus meneertje Evers van de vakbond overdrijft volgens mij lichtelijk.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_108895951
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:01 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Is dit vragen dan?

[..]

Waarom zou een werkgever daar naar moeten vragen? Dat zijn privézaken. Waar de werkgever dan ook sowieso geen rekening mee hoeft te houden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:13:44 #201
3542 Gia
User under construction
pi_108896000
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:38 schreef KoosVogels het volgende:

Verder zie ik het probleem niet zo. Kwestie van vraag en aanbod. Je hoeft geen duizenden euro's te besteden aan het inrichten van zo'n gebedsruimte. Trek bij wijze van een bezemkast leeg en doop die om tot gebedsruimte. En als joodse of christelijke leerlingen behoefte hebben aan een eigen ruimte, dan is er vast ook wel iets te regelen.
Wat is er mis met één ruimte waar iedereen die daar behoefte aan heeft zijn/haar ding kan doen?

In ziekenhuizen zie je ook vaak 'stilteruimtes'. Die zijn niet voorbehouden aan welk geloof dan ook.

Maar goed, dan nog is het aan de school/werkgever/whoever om te bepalen of er zo'n ruimte komt of niet. Er bestaat geen 'recht' op het krijgen van zo'n ruimte. Nergens.
Verder is het zo dat bidden onder schooltijd en/of werktijd niet hoeft te worden toegestaan. Zeker niet, omdat dat ook prima ingehaald kan en mag worden door moslims.
pi_108896020
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:11 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Waarom zou een werkgever daar naar moeten vragen? Dat zijn privézaken. Waar de werkgever dan ook sowieso geen rekening mee hoeft te houden.
Als ik werkgever was zou ik wel graag willen weten of m'n toekomstige sollicitanten 5x per dag gingen bidden of niet :')
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:14:34 #203
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_108896035
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als ik werkgever was zou ik wel graag willen weten of m'n toekomstige sollicitanten 5x per dag gingen bidden of niet :')
Als hij het in z'n eigen tijd doet (pauzes), wat boeit het jou dan?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:15:09 #204
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108896060
quote:

[..]

Als het werk er niet onder lijdt en niemand heeft er last van, waarom zou het je dan boeien?
pi_108896082
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zolang het in z'n eigen tijd gebeurt heb ik er geen last van, maar dat wordt dan wel even zwart op wit vastgelegd. En niet ergens waar iedereen het ziet maar gewoon achter het gebouw ofzo, wil er niks mee te maken hebben.
pi_108896098
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:11 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Wat is het grote probleem om zo'n ruimte te faciliteren?
pi_108896101
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:13 schreef Gia het volgende:
Verder is het zo dat bidden onder schooltijd en/of werktijd niet hoeft te worden toegestaan.
In pauzes wel, en dat kun je niet verbieden. iets met vrijheid van meningsuiting. Je zou niet willen dat Wlders dan gaat zeiken tenslotte.
pi_108896111
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:52 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

[..]

= inconsequent!
Hoezo? Als je je boeken laat slingeren hoef je toch ook niet te verwachten dat die er de volgende dag nog liggen?
pi_108896117
quote:

[..]

Dan mag je nog steeds als werkgever verlangen dat ze dat niet onder werktijd doen.
pi_108896118
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Waar zou hij dat moeten doen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')