Ze klagen ook niet, ze vragen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:43 schreef Cher- het volgende:
Moslims sowieso.Ik heb het niet op die mensen en snap ook niet waarom er altijd weer wordt geklaagd.
Dan bid je lekker 3 keer in de ochtend thuis en vervolgens 2 keer 's avonds, mag ook.
Als het een aanzienlijk gedeelte is van je leerlingen is die een wens uitspreekt moet je dat wel degelijk overwegen ja.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hmm. Maar dan moet je dus ook ruimte bieden aan mensen die willen mediteren?
Die yoga willen beoefenen?
Die nudisme willen beoefenen?
Die boksen willen beoefenen?
Etc
Dat is toch helemaal geen taak van een school? Die school zijn taak is onderwijs te bieden. Niet om faciliteiten voor om het even welke levensovertuiging/religie aan te bieden.
Ze stellen helemaal geen eisen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:44 schreef yyyentle het volgende:
Kan allemaal best waar zijn dat bidden bij hun cultuur hoort maar stellen ze ook zulke eisen aan hun werkgevers als ze gaan werken?
Jup, tig bedrijven die al een gebedsruimte hebben. Ik werkte hiervoor bij een grote krant en die had het ook en dat is alweer een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:44 schreef yyyentle het volgende:
Kan allemaal best waar zijn dat bidden bij hun cultuur hoort maar stellen ze ook zulke eisen aan hun werkgevers als ze gaan werken?
En als je dan tot de conclusie komt dat het niet in het belang van de school als geheel is moet je dat ook zo brengen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:45 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als het een aanzienlijk gedeelte is van je leerlingen is die een wens uitspreekt moet je dat wel degelijk overwegen ja.
Persoonlijk begrijp ik die man niet. Waarom zou een student zich niet op zn gemak voelen als zijn mede-studenten zo nu en dan gaan bidden in een aparte ruimte? Het zou mij in ieder geval een rotzorg zijn.quote:
Ze vragen en het is niet de eerste keer.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze klagen ook niet, ze vragen.
Maar goed, je hebt het sowieso niet op moslims dus je bent ook maar een tikkeltje bevooroordeeld.
Ok, je hebt gelijk, ze gaan op de trap zitten. Zouden ze dat als ze een baan hebben gevonden in de proeftijd ook bij hun werkgever gaan doen denk je?quote:
Helemaal hier mee eens. Op een openbare school ben je vrij om te doen wat je wil. Je kan ook bidden wanneer je dat wil in je vrije uren of pauze. Een openbare school is geen school die je net als Noord-Korea gaat verstoten omdat je gelovig bent. De kleedjes zijn niet zo dik dat je ze niet in je tas op kan bergen. Er zijn ook grotere tassen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als zij daar prima kunnen bidden omdat het uit de route is en ze verder niemand tot last zijn is dat een prima plek. Maar laat ze dan wel de kleedjes meenemen (en dat is eigenlijk het voornaamste probleem, ze willen een plek waar ze de kleedjes kunnen laten liggen).
Jouw standaard-antwoord op alles.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zou mij in ieder geval een rotzorg zijn.
Ditquote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:58 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het is volgens mij een principiële kwestie, gezien het een openbare school betreft. Sowieso, religie in het hoger onderwijs
Dan hadden ze dat vanaf het begin moeten uitspreken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En als je dan tot de conclusie komt dat het niet in het belang van de school als geheel is moet je dat ook zo brengen.
En dan moet je als verzoekende groep niet blijven drammen maar ook accepteren dat je je zin niet altijd krijgt. Maar dát is sowieso een probleem in Nederland.
Sowieso niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:47 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk, ze gaan op de trap zitten. Zouden ze dat als ze een baan hebben gevonden in de proeftijd ook bij hun werkgever gaan doen denk je?
dit dus.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat vanaf het begin moeten uitspreken.
Wat ik lees in het artikel is dat die kleedjes en dat bidden in eerst instantie gedoogd werd, en sinds ze die kleedjes zijn gaan weghalen er gezeik is ontstaan.
Ook redelijk inconsequent van die school.
Hoezo inconsequent? Het probleem is dat ze die kleedjes laten slingeren, dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat ik lees in het artikel is dat die kleedjes en dat bidden in eerst instantie gedoogd werden, en sinds ze die kleedjes zijn gaan weghalen er gezeik is ontstaan.
Ik heb ook gestudeerd, dus ik kan me er wel een voorstelling bij maken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jouw standaard-antwoord op alles.
Nu ja, leuk voor je joh. Niet dat je ooit zo iets meemaakt.
Dat is GEEN taak van een Hogeschool. Je weet wel, Hoge school als in NA het voortgezet onderwijs.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De hoofdtaak van school is onderwijs. Andere taken van school is onder andere socializen en mensen leren zichzelf uit te drukken.
Is ook de keuze van de werkgever. Een aparte ruimte is volledig onnodig. Het gaat om het bidden niet om de ruimte.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:47 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk, ze gaan op de trap zitten. Zouden ze dat als ze een baan hebben gevonden in de proeftijd ook bij hun werkgever gaan doen denk je?
Geen idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:47 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ja de trappen lagen vol met moslims en je kreeg alleen nog halal-vreten bij open dagen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ook gestudeerd, dus ik kan me er wel een voorstelling bij maken.
Op een Hogeschool is het juist de bedoeling om te socializen. Het feit dat je met name op de Hogeschool in groepjes moet werken maakt dit wel duidelijk. Men moet leren goed met elkaar om te gaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is GEEN taak van een Hogeschool. Je weet wel, Hoge school als in NA het voortgezet onderwijs.
Verder is religie faciliteren geen socializen en zichzelf leren uit te drukken. Integendeel zelfs.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:50 schreef CasB het volgende:
[..]
Hoezo inconsequent? Het probleem is dat ze die kleedjes laten slingeren, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
= inconsequent!quote:Nu bidden volgens hem dagelijks 300 tot 500 studenten in het trapgat. Ze laten de matjes die ze nodig hebben voor het gebed liggen, maar sinds een half jaar worden die steeds weggehaald.
Dan ben je een racist hoor ik net hier. Oh en Koos vindt je dan een debiel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:47 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ze vragen en het is niet de eerste keer.
Ik ben niet bevooroordeeld, kom uit een Islamitisch gezin, ben mijn hele leven omringd geweest (nu nog wel trouwens) door moslims.Ik heb het simpelweg niet op het geloof, de cultuur. Mijn ervaringen.
Als de HHS het vermoeden heeft dat ze dezelfde kant op gaan als in de kelder van de HvA dan is het prima dat ze ingrijpen en grenzen stellen aan wat wel en niet mag.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat ik lees in het artikel is dat die kleedjes en dat bidden in eerst instantie gedoogd werden, en sinds ze die kleedjes zijn gaan weghalen er gezeik is ontstaan.
Ik lees niks over halal-vlees en ik begrijp dat deze lui een gebedsruimte willen, niet dat ze massaal de trappen willen gebruiken als bidplaats.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja de trappen lagen vol met moslims en je kreeg alleen nog halal-vreten bij open dagen?
Een beetje goede werkgever faciliteert dit dan ook. Er is altijd wel ergens een kamertje over.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:46 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jup, tig bedrijven die al een gebedsruimte hebben. Ik werkte hiervoor bij een grote krant en die had het ook en dat is alweer een paar jaar geleden.
Wat?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op een Hogeschool is het juist de bedoeling om te socializen. Het feit dat je met name op de Hogeschool in groepjes moet werken maakt dit wel duidelijk. Men moet leren goed met elkaar om te gaan.
Haha onmogelijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan ben je een racist hoor ik net hier. Oh en Koos vindt je dan een debiel.
1992 was datquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:45 schreef simmu het volgende:
wat een krampachtig gedoe zeg. ik kan me nog herinneren, van lang lang lang geleden () dat de faculteit twi op de tudelft gewoon ergens achterafjes een rustruimte had, compleet met van die tapijtjes om te bidden voor wie dat wilde. ik snap niet dat dit opeens een probleem is
Op de Hogeschool in het eerste jaar zitten allemaal van die 16-17 jarige petjes.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat?
Nee man, als je daar op school komt dan ben je al volwassen! Opvoeding gebeurt op de lagere en middelbare school.
Kennelijk bidden ze al zeker een jaar in dat trapgat.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als de HHS het vermoeden heeft dat ze dezelfde kant op gaan als in de kelder van de HvA dan is het prima dat ze ingrijpen en grenzen stellen aan wat wel en niet mag.
Alleen Halal vlees op de HHS was een tijdje een rel, alsmede de Kerstboom die moslims niet mocht kwetsen etcquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lees niks over halal-vlees en ik begrijp dat deze lui een gebedsruimte willen, niet dat ze massaal de trappen willen gebruiken als bidplaats.
Je verontwaardiging is dus volledig gebaseerd op aannames?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Kennelijk bidden ze al zeker een jaar in dat trapgat.
Je maakt mij niet wijs dat als die school daar echt morele bezwaren tegen gehad had ze niet eerder hadden (kunnen) ingrijpen.
En dan niet door kleedjes weg te halen, maar het hele basisprincipe weigeren.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op de Hogeschool in het eerste jaar zitten allemaal van die 16-17 jarige petjes.
Volgens mij zitten daar vooral nepmoslims op die bier drinken enzo, niet bidden maar zichzelf wel moslim noemenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:56 schreef Cher- het volgende:
Hoe zit dat met mbo scholen? Die hebben ook niet vaak gebedsruimtes volgens mij maar daar zitten wel veel moslims vaak.Wordt daar nooit gevraagd om een gebedsruimte, wordt daar nooit de media opgezocht?
en aangezien er ook ruimte is in de hhs voor een kroeg, zie ik niet in waarom er geen ruimte mag zijn voor een rust/gebedsruimtequote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef simmu het volgende:
[..]
1992 was dat![]()
en niemand die dat een probleem vond. god, eigenlijk zou je je toch je ogen uit je kop moeten schamen over wat 'men' tegenwoordig allemaal wel niet een HEEL GROOT PROBLEEM vindt dan allemaal
Nee, even logisch beredeneren, die kleedjes worden sinds een half jaar weggehaald. Dus dan ga je er van uit dat ze al langer daar bidden omdat voorheen die dingen niet werden weggehaald.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je verontwaardiging is dus volledig gebaseerd op aannames?
Dat soort dingen sluipen erin. Eerst zijn het er 2, dan 10 en nu het er 300 zijn is men er klaar mee. Terecht.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Kennelijk bidden ze al zeker een jaar in dat trapgat.
Je maakt mij niet wijs dat als die school daar echt morele bezwaren tegen gehad had ze niet eerder hadden (kunnen) ingrijpen.
En dan niet door kleedjes weg te halen, maar het hele basisprincipe weigeren.
Dat kerstboomgedoe vonden de moslims zelf ook bizar aangezien ze daar niet om gevraagd hadden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alleen Halal vlees op de HHS was een tijdje een rel, alsmede de Kerstboom die moslims niet mocht kwetsen etc
Dat sloeg ook gewoon werkelijk nergens op.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat kerstboomgedoe vonden de moslims zelf ook bizar aangezien ze daar niet om gevraagd hadden..
Hahaha ik weet het niet maar het is toch op z'n minst opmerkelijkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij zitten daar vooral nepmoslims op die bier drinken enzo, niet bidden maar zichzelf wel moslim noemen
Nja, lijkt me wel. Ken wel een paar van die mensen maar die hebben niet op het vmbo gezetenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:59 schreef Cher- het volgende:
Hahaha ik weet het niet maar het is toch op z'n minst opmerkelijk
Is dit vragen dan?quote:
Als er een student zit te bidden is het nog te doen maar als er 500 in een trapgat zitten...........quote:Matjes
Falko Evers voert namens de Haagse islamitische studenten actie voor een speciale gebedsruimte. Nu bidden volgens hem dagelijks 300 tot 500 studenten in het trapgat. Ze laten de matjes die ze nodig hebben voor het gebed liggen, maar sinds een half jaar worden die steeds weggehaald.
Ze mogen gewoon bidden. Mij lijkt het dat ze in dat trapgat mensen eerder tot last zijn dan wanneer ze in een apart lokaal hun ding kunnen doen. Dus de heisa is behoorlijk overdreven.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:01 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Is dit vragen dan?
[..]
Als er een student zit te bidden is het nog te doen maar als er 500 in een trapgat zitten...........
En dan vinden ze het vreemd dat ze niet worden aangenomen als ze gaan solliciteren. Een werkgever selecteert vermoedelijk mensen die andere prioriteiten stellen.
Sneu voor de goedwillende moslims, die worden hier weer de dupe van. Vragen over bidden durft een werkgever niet te stellen want dan krijgt hij een klacht aan zijn broek dus hij neemt het zekere voor het onzekere, kan ik me zo voorstellen.
Waarom zou een werkgever daar naar moeten vragen? Dat zijn privézaken. Waar de werkgever dan ook sowieso geen rekening mee hoeft te houden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:01 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Is dit vragen dan?
[..]
Als er een student zit te bidden is het nog te doen maar als er 500 in een trapgat zitten...........
En dan vinden ze het vreemd dat ze niet worden aangenomen als ze gaan solliciteren. Een werkgever selecteert vermoedelijk mensen die andere prioriteiten stellen.
Sneu voor de goedwillende moslims, die worden hier weer de dupe van. Vragen over bidden durft een werkgever niet te stellen want dan krijgt hij een klacht aan zijn broek dus hij neemt het zekere voor het onzekere, kan ik me zo voorstellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |