Reclamebureau? Politiebureau?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:12 schreef error_404 het volgende:
* volgt topic vanwege plannen eigen bureau
Eerst contact opnemen dat hij/zij een ander product heeft teruggestuurd dan besteld. Als ie gaat lopen janken en moeilijk doen geld teruggevenquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag de eerste retour gehad voor de webwinkel. (kapot artikel).
Vreemd genoeg stuurt de klant de correcte verpakking terug met een verkeerde inhoud. Morgen komt dit product weer binnen (toch even controleren) en dan maar contact met de klant opnemen.
Wat zouden jullie doen?
VB: Je stuurt een roze artikel op. De klant stuurt de verpakking terug omdat het artikel kapot is met als inhoud, een blauw artikel.
Ik weet 100% zeker ( want ik kijk alle producten na voordat deze verzonden worden ) dat het artikel echt roze was en niet blauw. Wat als de klant aanhoudt dat het blauw was? (tevens geen klacht gehoord van de klant dat de inhoud blauw was ipv roze).
1. Aanhouden dat je het correcte artikel hebt verzonden en de klant geen recht geven op geld terug?
2. De klant gelijk geven en geld terug storten. (20¤).
De klant zou bijv. eerder een blauw artikel gekocht kunnen hebben welke kapot is gegaan. Gedacht hebben ik verzend deze nu naar dit bedrijf en kijk wat ze er mee doen. Zelf het paarse artikel nog gehouden.
interieurarchitectenbureauquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Reclamebureau? Politiebureau?
Nee tuurlijk niet. Maar het moet niet zo zijn dat men zomaar een artikel kan retouren wat ik klakkeloos accepteer terwijl het niet voldoet aan de eisen. (overigens zou het niet onder de zichttermijn vallen maar garantie aangezien het artikel (wat ik niet verkocht heb -.-)) kapot is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:09 schreef Burdie het volgende:
Ik zou voor ¤20 niet moeilijk doen, maar het moet geen gewoonte worden.
Ja hoor. Alle adresgegevens, KvK nummer, BTW nummer, prijs incl. en excl. BTW, beschreven werkzaamheden, factuurdatum, factuurnummer.quote:
Yes. het zal echt geen halszaak worden (hij stuurde bovenstaande als voorstel voor zijn uittreding, we hebben het er nog niet eens over gediscussieerd), maar ik wilde even kijken of mijn denkwijze correct is of niet. We zijn begonnen met vier (vanwege de achterlijke hoeveelheid en werkzaamheden en beperkte tijd) en hij stapt er nu als eerste uit. Dit geintje gaan we dus nog een paar keer krijgen misschien.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:38 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje aan jou, ben zelf altijd een beetje tegen het idee om samen iets te starten. Hoezo zijn jullie met ze vieren gestart? Is het een vriend die weg gaat?
Het aandeel van de uittredende vennoot staat toch op de balans als het aandeel in het kapitaal van de vof? Dit is het deel waar de uittredende vennoot recht op heeft. Eventueel nog meetellen/afrekenen over het aandeel in de stille reserves (goodwill in de vorm van een merknaam, opgebouwde klantenkring, inventaris e.d.).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:57 schreef Skv het volgende:
Even een vraagje betreffende een vervelende situatie:
Eén van mijn bedrijfjes heeft vier vennoten (firma). Eén van deze vennoten wil er nu uit stappen, omdat hij een fulltime baan heeft. Hij heeft hiervoor een uittredingsvoorstel gedaan en daaraan een vergoeding gekoppeld welke hij realistisch acht voor zijn 25% van het aandeel in het bedrijf.
Echter, hij heeft de waarde van de voorraad in mijn ogen erg hoog aangenomen: nét iets onder onze minimale verkoopprijs en zeer ruim boven de inkoopprijs. In mijn ogen is dat niet realistisch, omdat hij straks een vergoeding krijgt voor zijn deel van de voorraad tegen -bijna- marktprijzen. Ik en de andere twee vennoten lopen straks het risico dat die hele voorraad niet meer verkocht wordt (of dat de prijzen dalen).. Dat is toch niet realistisch?
Daarnaast is hij van mening dat hij ook recht heeft op 25% van de gemaakte investeringen (bijvoorbeeld van de website die 2000 Euro kostte wil hij 500 Euro hebben). Het lijkt me toch ook niet dat dat zomaar kan? Zo'n website met webshop mag dan wel 2000 kosten, maar daar raak je het nooit meer voor kwijt. Zelfde geldt voor de merknaam (met merkrecht).
Tot slot wil hij 25% van de gelden op de rekening, inclusief de openstaande debiteuren. Ook hier kan ik me niet in vinden, gezien de overblijvende vennoten dan het risico van wanbetalers op zich nemen en tevens verantwoordelijk gemaakt worden voor het actief benaderen van deze debiteuren.
Iemand hier ideeën of ik een beetje realistisch denk? En misschien opmerkingen over hoe we hier uit zouden kunnen komen?
Nee, ik had zelfs meer op mijn bankrekening als 19 jarige student. En dan had ik slechts bij de AH gewerkt voor 4 uurtjes per week.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:22 schreef Thrilled het volgende:
Want elke student heeft 4000 euro op zn bankrekening, vrij om te investeren? Je woont/woonde vast bij je ouders tot je 30e, opleiding betaald door pap en mam en hoefde verder nergens naar om te kijken?
Ik niet hoorquote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb ook nog 3 erfenissen gekregen en een aantal keren de loterij gewonnen. Maar misschien als je wat minder in de soos had gezeten, kon je ook al 4000 bij elkaar sparen.
Waar gaat het om? Waarom samen en niet alleen? De bank gaat dit natuurlijk nooit betalen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:03 schreef Thrilled het volgende:
Hallo allen
I.v.m. de crisis in de bouwsector ook aan het overwegen om voor mijzelf te beginnen dus kijk ik hier even mee
Nu speelt de gedachte om met z'n tweeen een bedrijfje op te richten en hebben we even gekeken wat daarvan de kosten ongeveer zouden zijn om dat op te starten. Dit gaat om een bedrag van circa 8.000 euro en ik vroeg mij af of dit bedragen zijn die je beter zelf eerst kan sparen (als student/part time baan) of dat je hiermee naar de bank kan stappen met een business plan, in de hoop dat zij het willen investeren. Of lachen ze je dan vierkant uit? Ik heb geen idee hoe dit tegenwoordig gaat.. Meer mensen die deze sprong in het diepe direct vanuit school gewaagd hebben?
Je laat jezelf wel heel erg kennen, Yoshi vertelt je ietwat tactloos dat een bank je niet heel snel serieus zal nemen als je met 2 personen zelf niet 8000euro in het laatje kan brengen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:22 schreef Thrilled het volgende:
Want elke student heeft 4000 euro op zn bankrekening, vrij om te investeren? Je woont/woonde vast bij je ouders tot je 30e, opleiding betaald door pap en mam en hoefde verder nergens naar om te kijken?
dat dusquote:Op zondag 11 maart 2012 20:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Misschien vind je zelfs hier investeerders als je een mooi plan hebtIk sta altijd open voor goeie ideeën.
Is nog van toepassing!quote:Op maandag 12 maart 2012 00:34 schreef flipsen het volgende:
Ik weet niet of de Tante Agaath regeling nog van toepassing in NL, maar dat heeft mij bij mijn eerste bedrijfje geholpen. En ik had ook zeker geen EUR 8000 toen ik 20 was en voor mezelf begon, ofwel toen nog zo´n 16000 gulden.
Is fiscaal alleen niet zo interessant meer voor de investeerder.quote:Op maandag 12 maart 2012 05:03 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is nog van toepassing!
De regeling telt trouwens niet eens alleen voor familie en vrienden maar voor elke investeerder.
Ach, de heffingskorting wordt afgebouwd, maar de vrijstelling in box 3 geldt nog steeds.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:50 schreef ManAtWork het volgende:
Is fiscaal alleen niet zo interessant meer voor de investeerder.
Het meest belangrijke (aftrek in box 1) is ook geschrapt!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:11 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Ach, de heffingskorting wordt afgebouwd, maar de vrijstelling in box 3 geldt nog steeds.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar de link die je plaatst gaat erover dat jij via je website producten van Bol.com verkoopt. Je koopt dus zelf niets in, maar krijgt wel de commissie.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:46 schreef Snoepje5 het volgende:
http://www.bol.com/nl/m/partner/veelgestelde-vragen/index.html
Je ontvangt afhankelijk van categorie 3-8% van de netto omzet(omzet - btw en - verz. ksten) als je verkoopt via bol.com
Omdat ik het niet echt begreep hier een situatie met vraag.
Je verkoopt via Bol.com je producten. Je verkoopt bijvoorbeeld een barbie pop.
De barbie pop kost je 10¤ incl om in te kopen. De pop wordt voor 22¤ incl verkocht op bol.com incl. verz. kosten.
22/119*100 = 18,49¤ excl btw.
Jij ontvangt van bol.com een 3% commissie. Je ontvangt dus 3% van 18,49¤ = 0,55¤.
Ben ik nu achterlijk of maak je hierdoor gewoon 10¤ - 0,55¤ = 9,45¤ verlies?
Bedrijfsmiddelen die ten minste ¤ 450 exclusief BTW in aanschaf hebben gekost.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
• Wat moet je bij materiele vaste activa opvoeren? Alleen die activa waar je op afschrijft? Of alle bezittingen van de onderneming?
De nieuwwaarde is ook de aanschafwaarde? Wanneer dit het geval en je schrijft de fiets in 5 jaar af tot een restwaarde van 10 % (= ¤ 100) en de fiets aangeschaft wordt op 1 juli 2011 wordt het: ¤ 1.000 (kosten aanschaf), ¤ 0 (boekwaarde begin boekjaar), ¤ 910 (boekwaarde einde boekjaar) en ¤ 100 (restwaarde).quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
• Dan zijn er vier kolommen, te weten "kosten van aanschaf", "boekwaarde begin boekjaar", "boekwaarde einde boekjaar" en "restwaarde". Het is me niet duidelijk wat ik waar in moet vullen. Er is een bedrijfsfiets aangeschaft met een nieuwwaarde van 1000 euro. Wat moet waar komen te staan?
100% zakelijk. Wel moet je aan het einde van het jaar een privé correctie toepassen. Lees dit maar eens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
• Diezelfde bedrijfsfiets wordt 50% privé gebruikt. Moet 100% op de balans?
Hartelijk dankquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:28 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Bedrijfsmiddelen die ten minste ¤ 450 exclusief BTW in aanschaf hebben gekost.
[..]
De nieuwwaarde is ook de aanschafwaarde? Wanneer dit het geval en je schrijft de fiets in 5 jaar af tot een restwaarde van 10 % (= ¤ 100) en de fiets aangeschaft wordt op 1 juli 2011 wordt het: ¤ 1.000 (kosten aanschaf), ¤ 0 (boekwaarde begin boekjaar), ¤ 910 (boekwaarde einde boekjaar) en ¤ 100 (restwaarde).
[..]
100% zakelijk. Wel moet je aan het einde van het jaar een privé correctie toepassen. Lees dit maar eens.
Je kapitaal is met 2600 toegenomen, waarvan 1600 komt door privestortingen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:21 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Hartelijk dankBeter dus die fiets privé houden, dat maakt het ook wat minder gecompliceerd.
Nog een vraagje, want volgens mij maak ik ergens een denkfout. Ik heb 4000 omzet en 1350 kosten, is 2650 winst. Die winst wordt belast. Als ik nu bij het einde van de aangifte kijk bij "saldo fiscalewinstberekening", staan daar andere getallen.
Mijn balans is heel simpel, op 1-1-11 had ik niks en op 31-12-11 had ik aan liquide middelen 2600 euro. Door het jaar heen heb ik 1600 euro gestort.
• Mijn ondernemingsvermogen bestaat dus aan het einde van het jaar in z'n geheel uit liquide middelen dwz geld op de rekening?
• Belastbaar is dus volgens de belastingdienst ondernemingsvermogen minus privéstorting. Maar dat is een stuk minder dan de winst... Klopt dat?
Waarom die fiets eruit halen? Je winst beperken is altijd goed (=minder belasting).quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:21 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Hartelijk dankBeter dus die fiets privé houden, dat maakt het ook wat minder gecompliceerd.
Nog een vraagje, want volgens mij maak ik ergens een denkfout. Ik heb 4000 omzet en 1350 kosten, is 2650 winst. Die winst wordt belast. Als ik nu bij het einde van de aangifte kijk bij "saldo fiscalewinstberekening", staan daar andere getallen.
Mijn balans is heel simpel, op 1-1-11 had ik niks en op 31-12-11 had ik aan liquide middelen 2600 euro. Door het jaar heen heb ik 1600 euro gestort.
• Mijn ondernemingsvermogen bestaat dus aan het einde van het jaar in z'n geheel uit liquide middelen dwz geld op de rekening?
• Belastbaar is dus volgens de belastingdienst ondernemingsvermogen minus privéstorting. Maar dat is een stuk minder dan de winst... Klopt dat?
Die heb je 1.5 maand geleden al moeten ontvangen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:29 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb nog steeds geen brief voor aangifte gekregen?
Dan hoef je over vorig jaar geen aangifte te doen, en pas voor het eerst als Q1 is afgelopenquote:Op donderdag 15 maart 2012 08:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Oh.. Nou ik ging vorige week proberen in te loggen als ondernemer bij de belastingdienst en toen ik was ingelogd stond dat ik nog geen aangifte kon doen...
Morgen maar even bellen, ik weet wel zeker dat ik geen brief heb gekregen. Sta overigens ook nog geen anderhalf maand ingeschreven bij de KvK.
Wat voor bedrijfsvorm heb je, hi_flyer?!quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben bezig met de eerste belastingaangifte en dat valt toch een beetje tegenVooral de balans vind ik een ellende. Ik wil het zelf onder de knie krijgen omdat het me interesseert. Een paar vraagjes:
• Wat moet je bij materiele vaste activa opvoeren? Alleen die activa waar je op afschrijft? Of alle bezittingen van de onderneming?
• Dan zijn er vier kolommen, te weten "kosten van aanschaf", "boekwaarde begin boekjaar", "boekwaarde einde boekjaar" en "restwaarde". Het is me niet duidelijk wat ik waar in moet vullen. Er is een bedrijfsfiets aangeschaft met een nieuwwaarde van 1000 euro. Wat moet waar komen te staan?
• Diezelfde bedrijfsfiets wordt 50% privé gebruikt. Moet 100% op de balans?
Ook als eenmanszaak moet je een balans hebben voor wanneer de belastingdienst je komt opzoeken voor een controle. Ik heb zelf eerlijk gezegt ook nog niet gekeken maar opzich is het niet zo moeilijk en mag je daar best wat in gokken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat voor bedrijfsvorm heb je, hi_flyer?!
Als eenmanszaak hoef ik dit niet allemaal in te vullen toch?
Oh ik denk al. Dus ik hoef pas aangifte te doen na Q1, en dat is 31 maart toch?quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan hoef je over vorig jaar geen aangifte te doen, en pas voor het eerst als Q1 is afgelopen.
Met het idee dat je jezelf geen 19cent/km mag toekennen als je van de fiets gebruik maakt. Ben er nog niet helemaal uit hoor.quote:Op donderdag 15 maart 2012 05:34 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom die fiets eruit halen? Je winst beperken is altijd goed (=minder belasting).
Maar ik begreep van een post hierboven dat op een balans alleen activa staan waar je op afschrijft en waar de aanschafwaarde dus minimaal 450 euro ex BTW is. Die printer hoeft er dus niet op?quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:08 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ook als eenmanszaak moet je een balans hebben voor wanneer de belastingdienst je komt opzoeken voor een controle. Ik heb zelf eerlijk gezegt ook nog niet gekeken maar opzich is het niet zo moeilijk en mag je daar best wat in gokken.
Bijv. als je een printer aan hebt geschaft voor 200¤ zet je gewoon kosten aanschaf 200¤. boekwaarde begin boekjaar 150¤ bijv. en eindjaar zal die mss nog 50¤ waard zijn. Restwaarde is 50¤ en dan pleur je 'm weg. Moet me er ook nog in verdiepen..
Ben je nu nog bezig? Ik dacht dat je al klaar was.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben bezig met de eerste belastingaangifte en dat valt toch een beetje tegenVooral de balans vind ik een ellende. Ik wil het zelf onder de knie krijgen omdat het me interesseert. Een paar vraagjes:
• Wat moet je bij materiele vaste activa opvoeren? Alleen die activa waar je op afschrijft? Of alle bezittingen van de onderneming?
• Dan zijn er vier kolommen, te weten "kosten van aanschaf", "boekwaarde begin boekjaar", "boekwaarde einde boekjaar" en "restwaarde". Het is me niet duidelijk wat ik waar in moet vullen. Er is een bedrijfsfiets aangeschaft met een nieuwwaarde van 1000 euro. Wat moet waar komen te staan?
• Diezelfde bedrijfsfiets wordt 50% privé gebruikt. Moet 100% op de balans?
Welke aangifte bedoel je? De inkomstenbelasting of de omzetbelasting?quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:07 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Oh ik denk al. Dus ik hoef pas aangifte te doen na Q1, en dat is 31 maart toch?
Dat mag dus wel.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:07 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Met het idee dat je jezelf geen 19cent/km mag toekennen als je van de fiets gebruik maakt. Ben er nog niet helemaal uit hoor.
Geen idee. Wanneer moet welke? Ik ben compleet nieuw hierin maar wil het graag leren dus excuses als ik als noob overkom.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Welke aangifte bedoel je? De inkomstenbelasting of de omzetbelasting?
Aangifte inkomstenbelasting is jaarlijks. In principe voor 1 april.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Geen idee. Wanneer moet welke? Ik ben compleet nieuw hierin maar wil het graag leren dus excuses als ik als noob overkom.
Ah. Ik hoef tot nu toe alleen omzetbelasting te doen omdat ik pas vanaf het eerste kwartaal van 2012 ben ingeschreven als ondernemer.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:04 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Aangifte inkomstenbelasting is jaarlijks. In principe voor 1 april.
Aangifte omzetbelasting is per kwartaal (of per maand). Als je een kwartaalaangifte hebt, is het indienen en betalen, april, juli, oktober en januari.
Als je met je NL-nummer inlogt, zie je vanzelf welke aangifte er voor je klaar staat.
Ik dacht dat ik er mee klaar was jaquote:Op donderdag 15 maart 2012 13:01 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ben je nu nog bezig? Ik dacht dat je al klaar was.
(Of ben ik met een andere Fok!ker in de war?)
In april dan nog maar eens inloggen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:11 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ah. Ik hoef tot nu toe alleen omzetbelasting te doen omdat ik pas vanaf het eerste kwartaal van 2012 ben ingeschreven als ondernemer.![]()
Er stond vorige week nog niks klaar toen ik inlogte.
Eindelijk een ondernemer die aan den lijve ondervindt dat het toch niet even een kwestie is van drie cijfertjes invullen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:16 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik er mee klaar was ja
Maargoed, had ook wel een beetje verwacht dat ik de eerste keer tegen allerlei shit aan zou lopen. Zoals die 1600 euro die ik nu kwijt blijk te zijn
Ach, je leert ervan he en de curve is stijl... Er waren nog wat facturen die nog niet voldaan waren a 2200 euroquote:Op donderdag 15 maart 2012 21:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Eindelijk een ondernemer die aan den lijve ondervindt dat het toch niet even een kwestie is van drie cijfertjes invullen.
Nja, het is uiteindelijk de toko van mijn vrouw en die mist soms wat discipline op het gebied van administratie. Dus doe ik het maarquote:Op vrijdag 16 maart 2012 05:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan gebeuren. Is ook maar een klein bedrag voor n zzp'er.
Zo doe ik het wel met mijn accountantquote:Op donderdag 15 maart 2012 21:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Eindelijk een ondernemer die aan den lijve ondervindt dat het toch niet even een kwestie is van drie cijfertjes invullen.
Volgens mij moet je voor dat soort punten een Businessplan opstellen waarmee jij de bank kunt overtuigen om jou geld te lenen voor bijvoorbeeld zo'n investering. In principe gaat de bank natuurlijk niet akkoord als jij niet duidelijk op papier hebt staan wat je wilt gaan doen en hoe jij denkt dat je daarmee geld kunt verdienen. Leningen kosten geld en om dat terug te betalen moet je natuurlijk winst maken met je bedrijf.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:06 schreef Guidetti het volgende:
Ik kom mezelf hier ook even melden.
Ik loop al jaren met het idee om als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan. Ik ben rond september klaar met afstuderen dus dat heeft momenteel mijn volle aandacht. Toch ben ik mezelf al een beetje aan het oriënteren wat er allemaal bij komt kijken als je voor jezelf begint. Nu heb ik enkele ideeën in mijn hoofd die ik het zeker in zie zitten. Eén van die ideeën vergt een groter investering omdat er een dure machine aangeschaft dient te worden. Hiervoor is ook nog een redelijk grote passende hal/overkapping nodig. Met voorraden zal ik niet echt te maken krijgen.
Nu vraag ik mezelf af hoe ver de bank met je mee gaat in geval van een grote investering? Ik heb zelf weinig geld gespaard omdat ik nog student ben.
Kunnen jullie mij daar wat meer over vertellen?
Klopt. Dat is voor mij ook allemaal bekend en dat zit ook nog in de pijpleiding om een ondernemersplan op te stellen. Ik vroeg me alleen af of het niet bij voorbaat kansloos is omdat ik een starter ben maar wel een groot bedrag nodig heb om een pand te realiseren. Een bestaand pand huren is erg lastig want het heeft een specifiek formaat nodig.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Volgens mij moet je voor dat soort punten een Businessplan opstellen waarmee jij de bank kunt overtuigen om jou geld te lenen voor bijvoorbeeld zo'n investering. In principe gaat de bank natuurlijk niet akkoord als jij niet duidelijk op papier hebt staan wat je wilt gaan doen en hoe jij denkt dat je daarmee geld kunt verdienen. Leningen kosten geld en om dat terug te betalen moet je natuurlijk winst maken met je bedrijf.
Een financiering van 100% van je investering in deze tijden zijn zeer zeldzaam. Hoe waardevaster je investering is hoe meer je kan krijgen trouwens.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:00 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Klopt. Dat is voor mij ook allemaal bekend en dat zit ook nog in de pijpleiding om een ondernemersplan op te stellen. Ik vroeg me alleen af of het niet bij voorbaat kansloos is omdat ik een starter ben maar wel een groot bedrag nodig heb om een pand te realiseren. Een bestaand pand huren is erg lastig want het heeft een specifiek formaat nodig.
Ik kan me voorstellen dat een bank daar erg lastig over gaat doen als ik als starter bij ze aan de bel trek om voor mij een pand te financieren. Aan de andere kant hebben ze dan wel meteen een onderpand.
Als je een eenmanszaak hebt wel.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:11 schreef Snoepje5 het volgende:
Kun je zomaar je telefoon factuur opgeven voor de belastingdienst als ondernemer en hier de btw op terugvorderen?
Maw: een tmobile factuur met 4¤ btw, kan je dit opgeven bij de elastingdienst als je gewoon een particulier abbo hebt? Gebruik 'm namelijk wel zakelijk.
Aanhouder wint, vriend.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:23 schreef Hi_flyer het volgende:
Na het uitpluizen van mijn belastingaangifte ben ik nog 37 euro 'kwijt'. Kan ik dit gewoon corrigeren door het op te nemen in de privéopname?
Richting de 6 ton. Ligt er natuurlijk een beetje aan wat de grondprijs gaat doen en met welke opties de machine aangeschaft gaat worden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 02:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een financiering van 100% van je investering in deze tijden zijn zeer zeldzaam. Hoe waardevaster je investering is hoe meer je kan krijgen trouwens.
Hoeveel geld denk je eigenlijk nodig te hebben?
Ik wil het ook absoluut uitzoeken, maar het is gewoon allemaal een beetje rommelig :$. Uiteindelijk is het een foutje van mij in het voordeel van de belastingdienst, dus ze zullen er niet moeilijk over doen denk ik.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:43 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Aanhouder wint, vriend.
Ik zou het inderdaad in de kapitaalopname/storting oplossing.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:45 schreef Guidetti het volgende:
[..]
De investering is gelukkig wel waardevast omdat er geinvesteerd wordt in grond en in een pand.
Klopt, maar wat kan de bank van mij verlangen als student die bijna klaar is met zijn school? Ik wil mijn plan gaan verwezenlijken. En dat wil ik niet pas over 10 jaar als ik veel gespaard heb. Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk een gezin gesticht en ben daardoor minder flexibel als dat ik nu ben. Deze periode in mijn leven lijkt mij het perfecte moment om een onderneming te starten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 02:17 schreef stoeltafel het volgende:
Punt is ook als je helemaal niks aan de bank kan bieden gaan ze echt geen grote bedragen lenen, helaas maar vrij logisch. Wat als de bank je 2 ton leent en het gaat mis?
Waardevaster dan voorraadquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:45 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik wil het ook absoluut uitzoeken, maar het is gewoon allemaal een beetje rommelig :$. Uiteindelijk is het een foutje van mij in het voordeel van de belastingdienst, dus ze zullen er niet moeilijk over doen denk ik.
[..]![]()
Ga er maar vanuit dat de bank een dekking wil van 175% van de lening en dat machines, debiteuren en voorraden op 50-60% van de nominale waarde worden verpand.quote:
Oke dankje. Weet je ook hoe dat zit met een pand?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat de bank een dekking wil van 175% van de lening en dat machines, debiteuren en voorraden op 50-60% van de nominale waarde worden verpand.
Een machine van 100.000 euro telt als onderpand dus voor ongeveer 50.000 euro mee.
De bank heeft geen verwachtingen richting jou als student die bijna klaar is met studeren. De bank heeft verwachtingen van ondernemers die startkapitaal komen lenen om een bedrijf op te starten. Het is niet dat ze het geld uit móeten lenen ofzo, je moet zorgen dat jij met een solide verhaal op de stoep staat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:49 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Klopt, maar wat kan de bank van mij verlangen als student die bijna klaar is met zijn school? Ik wil mijn plan gaan verwezenlijken. En dat wil ik niet pas over 10 jaar als ik veel gespaard heb. Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk een gezin gesticht en ben daardoor minder flexibel als dat ik nu ben. Deze periode in mijn leven lijkt mij het perfecte moment om een onderneming te starten.
Helderquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:05 schreef Skv het volgende:
[..]
De bank heeft geen verwachtingen richting jou als student die bijna klaar is met studeren. De bank heeft verwachtingen van ondernemers die startkapitaal komen lenen om een bedrijf op te starten. Het is niet dat ze het geld uit móeten lenen ofzo, je moet zorgen dat jij met een solide verhaal op de stoep staat.
Ik heb zelf nooit een investering nodig gehad, maar volgens mij is het wel gebruikelijk dat je wel zelf met wat geld aan komt zetten en niet ál het geld dat je nodig hebt bij de bank komt halen. Maar niet geschoten is altijd misquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:08 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Helder![]()
Maar ze staan er dus niet gek van te kijken als ik als afgestudeerder met een goed ondernemersplan aan kom kloppen om best wel een groot bedrag van ze te lenen zonder dat ik zelf geld heb?
Ik denk dat ze er wel even van staan te kijken, maar je moet zorgen dat je zelf kan onderbouwen waarom je dat geld zou moeten krijgen. Heb je verdere ondernemerservaring? Licht dat uit. Schrijf een sterk bedrijfsplan. Laat zien dat het geld op korte termijn terugverdiend wordt. Kom met een goede marktanalyse (incl concurrentie) waardoor je kan laten zien dat je plan daadwerkelijk gaat werken.. Wordt niet makkelijk als je gewoon student bent zonder verdere ervaring en om een ton aanklopt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:08 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Helder![]()
Maar ze staan er dus niet gek van te kijken als ik als afgestudeerder met een goed ondernemersplan aan kom kloppen om best wel een groot bedrag van ze te lenen zonder dat ik zelf geld heb?
Mijn vader heeft een goed lopend bedrijf maar de contacten met hem heb ik nadat mijn ouders op niet zo’n prettige manier zijn gescheiden beëindigt. Bij hem zou ik wel aan kunnen kloppen maar dat wil ik uit eigen principes niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:35 schreef vincm het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit een investering nodig gehad, maar volgens mij is het wel gebruikelijk dat je wel zelf met wat geld aan komt zetten en niet ál het geld dat je nodig hebt bij de bank komt halen. Maar niet geschoten is altijd misGeen welvarende familie waar je wat van zou kunnen lenen zodat je niet alles van de bank nodig hebt? Geen optie om grond te huren i.p.v. aan te schaffen?
Als hij goed werk levert lijkt mij niet, laat hem gewoon een factuurtje opstellen voor jouw adminstratie. En hoe dit zelf voor zijn eigen adminstratie+belasting verwerkt is zijn pakkie aan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Een beetje gekke vraag maar hoe doen jullie het met uitbesteden van werk? Ik heb namelijk een klasgenoot waaraan ik wel eens wat werk verschaf maar die is verder niet ingeschreven bij de KvK. Moet ik hier mee kappen of kan het wel op een goede manier?
Ik ben erg benieuwd naar wat je neer wilt gaan zetten. Als je zware grote machines nodig hebt en een groot pand maar niet op een industrieterrein wil gaan zitten.. Gaat niet goedkoop worden om een groot pand op een A-lokatie te regelen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:46 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een goed lopend bedrijf maar de contacten met hem heb ik nadat mijn ouders op niet zo’n prettige manier zijn gescheiden beëindigt. Bij hem zou ik wel aan kunnen kloppen maar dat wil ik uit eigen principes niet.
Een pand huren is wel een optie maar het gebouw moet vrij specifieke afmetingen hebben. Ik moet dan toevallig wat tegen het lijf lopen wat bij mijn bedrijfsvoering past. Het is ook belangrijk dat mensen zien waar ik zit. Ergens achterin weggestopt zitten op een industrieterrein is geen optie.
Ligt eraan of je volledig gefinancierd bent of niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:05 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Oke dankje. Weet je ook hoe dat zit met een pand?
Op een industrieterrein is niet erg. Buiten een industrietterein zal lastig worden ivm geluidsoverlast. Op een A lokatie op een industrieterrein is wel een pré.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar wat je neer wilt gaan zetten. Als je zware grote machines nodig hebt en een groot pand maar niet op een industrieterrein wil gaan zitten.. Gaat niet goedkoop worden om een groot pand op een A-lokatie te regelen.
Nee precies. Maar dit is op het moment ook niet van toepassing. Mijn offerte is afgewezen omdat de klant slechts het budget heeft van 4 keer zo weinig als mijn offerte. Dan verdien ik 100 euro.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als hij goed werk levert lijkt mij niet, laat hem gewoon een factuurtje opstellen voor jouw adminstratie. En hoe dit zelf voor zijn eigen adminstratie+belasting verwerkt is zijn pakkie aan.
Het enige waar je op moet letten is dat je geen arbeidsrelatie met hem krijgt. Omdat je dan verplichtingen krijgt waar jezelf denk ik geen zin in hebt.
Ik ben wel heul nieuwsgierig wat je allemaal wilt gaan doen met grote machine's en 600.00quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:05 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Op een industrieterrein is niet erg. Buiten een industrietterein zal lastig worden ivm geluidsoverlast. Op een A lokatie op een industrieterrein is wel een pré.
Zeven tips voor een zzp'er.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:42 schreef Duderd het volgende:
ook ik meld me maar eens. Mijn toekomstplannen zitten in een eigen onderneming.. echter niet bepaald gedetailleerd nog
Dat mag. Als jij dan vervolgens je administratie maar zodanig weet te splitsen dat zakelijk en prive weer gescheiden zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:28 schreef Skv het volgende:
Ontwikkeling: bedrijfje met twee partners wat ik nu heb wordt wellicht voor mij alleen. Als zzp'er mag je je inkomsten toch gewoon op je privérekening binnen laten komen?
Ik zou Sjeen of FH even vragen. Een TR doet soms wonderen.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:59 schreef datisstom het volgende:
Nu is het mooi geweest, nu wil ik uit de OP. Er staat onder dat je het maar even hoeft te vragen, en dat heb ik al eerder gedaan.
Ik heb je er uit gehaald. 'Even vragen' kun je het beste doormiddel van een TR doen of een moderator aanschieten. Over het algemeen zijn de mods hier niet elk topic aan het scannen tot ze iemand tegenkomen die graag uit de OP wil.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:59 schreef datisstom het volgende:
Nu is het mooi geweest, nu wil ik uit de OP. Er staat onder dat je het maar even hoeft te vragen, en dat heb ik al eerder gedaan.
Bedankt, ik was even vergeten dat de TS na x tijd niet meer zelf de OP kan veranderen.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:14 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik heb je er uit gehaald. 'Even vragen' kun je het beste doormiddel van een TR doen of een moderator aanschieten. Over het algemeen zijn de mods hier niet elk topic aan het scannen tot ze iemand tegenkomen die graag uit de OP wil.
Ik ben dan ook zeer verrastquote:Op maandag 26 maart 2012 16:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Nummer 5 zonder en 3 met is best netjes voor een redelijk 'algemene' zoekterm.
Blijkbaar werkt het dan best goed. Deze moet ik onthouden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 02:11 schreef flipsen het volgende:
Internet Business Promoter (www.axandra.com) aangeschaft en dat doorgeworsteld/aanwijzingen gevolgd
Goede tip!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 02:11 schreef flipsen het volgende:
Internet Business Promoter (www.axandra.com) aangeschaft en dat doorgeworsteld/aanwijzingen gevolgd
Hangt er wel heel veel vanaf wat voor bedrijf je hebt. Ik zou voor een bouwvakker hele andere verzekeringen afsluiten dan voor iemand die een kantoorfunctie vervult.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:23 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier mensen met medewerkers? Zo ja, welke verzekeringen hebben jullie hiervoor afgesloten?
Zit zelf te denken aan een aansprakelijkheidsverzekering. Een verzuimverzekering lijkt mij in mijn situatie wat overdreven.
I know, daarom vroeg ik het ookquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:30 schreef Hi_flyer het volgende:
BD->zakelijk>inloggen voor ondernemers>downloaden
En ik zou maar opschieten, want het is bijna 1 april
Dat schijnt op de brief te staan die je van de belastingdienst krijgt. Ik heb gewoon gebeld en heb het gevraagd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:44 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe kun je dat dan zien of je als particulier of als ondernemer aangifte moet doen?
Als je voor de IB als ondernemer bent aangemerkt, staat het aangifteprogramma op je persoonlijke pagina na het inloggen met je NLxxx-nummer.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:44 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe kun je dat dan zien of je als particulier of als ondernemer aangifte moet doen?
Duidelijk en concreet omschrijven waarom jouw wijk een Marskramer belangrijk vindt lijkt me een goed punt om mee te beginnen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:00 schreef De-Hamster het volgende:
Zelf speel ik met het idee om een franchise formule van Marskramer in een wijkcentrum hier in de buurt te beginnen. Het pand staat leeg, het is een mooie omgeving ver van het stadscentrum en het lijkt me een leuke formule.
Iemand tips voor het starten met een franchiseformule? Ik ga natuurlijk een ondernemingsplan schrijven.
Een groot verzorgingsgebied, een wijkcentrum dat enkel een supermarkt, een etos, bloemist en eetgelegenheden biedt. Een type Blokker, Action, Marskramer lijkt me enorm aanvullend in het centrum. Action vond de huurprijs te hoog, naar mijn mening onterecht. Blokker wilde geen uitbreidingen doen. Marskramer was wel geïnteresseerd.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:03 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Duidelijk en concreet omschrijven waarom jouw wijk een Marskramer belangrijk vindt lijkt me een goed punt om mee te beginnen.
Dan moet je uitzoeken waarom de KOR niet van toepassing is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:49 schreef Skv het volgende:
Godver, over 2010 wordt de kleine ondernemersregeling niet meegenomen om de een of andere reden. 600 E naheffing.
Tsja, ik kan je ook geen uitleg geven. Daarvoor heb ik geen gegevens genoeg.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:57 schreef Skv het volgende:
Dat laatste ja, maar ik snap er geen hol van.
Ligt in Drenthe.quote:
Bij mij 8ste plekquote:Op maandag 26 maart 2012 15:47 schreef flipsen het volgende:
Momenteel ben ik bezig om de website te optimaliseren voor google. De oude site (al 5 jaar ongewijzigd in die vorm) voldoet gewoon niet meer, de tekst is niet indexeerbaar door google en dat kost dus klauwen met geld (adwords). De nieuwe layout, waar ik nog mee bezig ben, wordt geheel indexeerbaar.
Het probleem is, ik zit zelf in Argentinie en krijg dus waarschijnlijk heel andere zoekresultaten op de eerste pagina van google dan jullie. Nu wil ik graag weten of alle moeite (zelfs een "Internet Business Promotor" pakket aangeschaft waar ik me nu doorheen aan het worstelen ben) ook daadwerkelijk resulteert in betere resultaten op google.
Zonder te willen spammen, wie zou er even willen googlen op "argentinie reizen" en mij melden waar ergens (ongeveer) Tipica Reizen terechtkomt? Ik zie hem hier wel op de eerste pagina komen, rond plek 10 ongeveer en dat zou mooi zijn, maar ik wil dat graag bevestigd hebben van anderen ;-) Alvast dank!
1) afhankelijk wat in je branche gebruikelijk isquote:Op zondag 1 april 2012 14:55 schreef Glasshouse het volgende:
Ha allemaal,
tijdje geleden dat ik iets gepost heb! Even een paar vragen:
- wat is de gemiddelde betalingstermijn die je aan kunt houden?
- zijn er bepaalde verzekeringen die je als bedrijf moet nemen als je een VOF opstart?
- wat is een goede hosting provider om je website bij te registreren?
We gaan binnenkort registreren denk ik, spannend!
Belangrijke vraag: wat ga je verkopen?quote:Op maandag 9 april 2012 18:31 schreef Goodstuff het volgende:
Ik heb een vraag aan de mensen die hun eigen webshop hebben; hoe hebben jullie je eerste voorraad ingekocht? Op basis waarvan?
Hebben jullie meteen een professionele website ertegenaan gegooid of goedkoop gehouden?
En ik vraag me ook af; hoeveel verdien /verkoop je gem per maand als beginner?
Gewoon gelijk professioneel, waarom voor het halve werk gaan. Tegenwoordig is het doodeenvoudig om een goede webshop neer te zetten. Ik spreek uit ervaring.quote:Op maandag 9 april 2012 18:31 schreef Goodstuff het volgende:
Ik heb een vraag aan de mensen die hun eigen webshop hebben; hoe hebben jullie je eerste voorraad ingekocht? Op basis waarvan?
Hebben jullie meteen een professionele website ertegenaan gegooid of goedkoop gehouden?
En ik vraag me ook af; hoeveel verdien /verkoop je gem per maand als beginner?
Kleding, bestaande merken.quote:Op maandag 9 april 2012 19:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Belangrijke vraag: wat ga je verkopen?
Ik wil ook meteen een professionele website starten, maar vroeg me af of daar op het begin qua verkoop/bezoekers cijfers heel veel verschil in zit.quote:Op maandag 9 april 2012 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gewoon gelijk professioneel, waarom voor het halve werk gaan. Tegenwoordig is het doodeenvoudig om een goede webshop neer te zetten. Ik spreek uit ervaring.
Ik heb voor mijn webshop ingekocht wat ik zelf graag zou willen kopen bij een webwinkel, maar nergens kon vinden. En heb de opzet van de shop meteen professioneel aangepakt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:31 schreef Goodstuff het volgende:
Ik heb een vraag aan de mensen die hun eigen webshop hebben; hoe hebben jullie je eerste voorraad ingekocht? Op basis waarvan?
Hebben jullie meteen een professionele website ertegenaan gegooid of goedkoop gehouden?
En ik vraag me ook af; hoeveel verdien /verkoop je gem per maand als beginner?
Dank je wel! Jouw webshop ziet er super uit!quote:Op maandag 9 april 2012 21:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn webshop ingekocht wat ik zelf graag zou willen kopen bij een webwinkel, maar nergens kon vinden. En heb de opzet van de shop meteen professioneel aangepakt.
Met en webwinkel moet je er van uit gaan dat je ongeveer na 2,5 jaar je investering hebt terugverdiend, en daarna ga je pas winst maken. Afhankelijk van je markt/branche/klanten en je aanpak kan dit natuurlijk anders zijn, maar dit zijn de gemiddelde cijfers van de webwinkelbranche. Ga er dus vanuit dat je in elk geval het eerste jaar geen cent verdient.
Succes met opstarten.
Dank jequote:Op maandag 9 april 2012 22:04 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Dank je wel! Jouw webshop ziet er super uit!
Ik bedoelde meer; als je eenmaal hebt gekozen wat je gaat verkopen, hoe heb je toen bepaald hoeveel je van elk moest inkopen?
er is keuze te over.. veel hang ook af van wat je wilt gaan verkopen en wat de marges zijn..quote:Op maandag 9 april 2012 22:51 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb al 2 jaar een eigen bedrijf, alleen daar doe ik niet veel mee.
Nu wil ik 2 webshops op gaan zetten voor totaal verschillende producten.
Ik ben een tijdje bezig geweest met Oscommerce wat een vriend voor me geïnstalleerd heeft.
Daar ben ik niet zo handig mee en zeker bij wijzigingen in de layout e.d. moet ik hem dan steeds voor benaderen.
Ik wil een niet al te grote investering doen dus een website bouwen is niet echt een optie.
Hoe denken jullie over partijen als http://www.mijnwebwinkel.nl/ e.d.?
Word je dan goed gevonden in Google?
Mocht het goed gaan lopen kan uiteraard nog overstappen op een eigen webshop.
Tips en/of ervaring?
Ik ben net een aantal weken geleden begonnen met MWW en ik moet zeggen dat je het echt zonder enige kennis van programmeren te maken is, als je met Word kan werken kun je ook je webshop maken zelfde idee: afbeelding toevoegen, link toevoegen beetje tekst en je pagina is klaar... dat vind ik ook gelijk wel het nadeel want echt creatieve webwinkels vind je er niet tenzij deze gebruik hebben gemaakt van een MWW designer a la ¤799.quote:Op maandag 9 april 2012 22:51 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb al 2 jaar een eigen bedrijf, alleen daar doe ik niet veel mee.
Nu wil ik 2 webshops op gaan zetten voor totaal verschillende producten.
Ik ben een tijdje bezig geweest met Oscommerce wat een vriend voor me geïnstalleerd heeft.
Daar ben ik niet zo handig mee en zeker bij wijzigingen in de layout e.d. moet ik hem dan steeds voor benaderen.
Ik wil een niet al te grote investering doen dus een website bouwen is niet echt een optie.
Hoe denken jullie over partijen als http://www.mijnwebwinkel.nl/ e.d.?
Word je dan goed gevonden in Google?
Mocht het goed gaan lopen kan uiteraard nog overstappen op een eigen webshop.
Tips en/of ervaring?
Bedankt dat je het zegt, op mijn laptop zie ik dat zelf nauwelijks. Ik zal er van de week even op de pc naar kijken en het aanpassenquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik stoor me wel heel erg aan de slechte kwaliteit van het logo op je webshop Burdie.
Ik heb het logo aangepast, hij zou nu van veel betere kwaliteit moeten zijnquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik stoor me wel heel erg aan de slechte kwaliteit van het logo op je webshop Burdie.
Goed zo.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb het logo aangepast, hij zou nu van veel betere kwaliteit moeten zijn.
Zijn de facebook- en twitterknopjes ook zo slecht, of was het alleen het logo?
Eerste wat in me opkwam, hoe garandeer je een parkeerplaats voor mensen met een abbo? Houdt je een aantal vakken vrij ofzo?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
Hallo
Zoals jullie weten gaat mijn parkeerplaats binnenkort open. Nu ga ik voor het eerst abonnementen aanbieden. Het abonnement is 55 euro per maand, hiervoor kan de klant onbeperkt parkeren.
Nu zit ik een beetje te brainstormen hoe ik het ga aanpakken. Het geld kan ik contant in ontvangst nemen of laten afschrijven.
Het eerste punt is dat als een klant betaald op 1 maart voor de gehele maand en hij komt pas weer op 15 april en betaald dan voor de gehele maand dan mis ik twee weken geld. Met automatische incasso heb ik dit probleem niet. Zelf facturen sturen heb ik helemaal geen zin in. Dan betalen klanten te laat en willen ze wel parkeren enzo, nee dat lijkt me echt niks.
Heb deze week een pinautomaat besteld dus dat is ook een optie. Dan krijgt de klant direct een bon van het bedrag.
Moet ik bij automatische incasso ook maandelijks werken met facturen? Het lijkt mij dat ik de klant een klein contractje moet laten tekenen, inclusief algemene voorwaarden (welke ik niet heb).
Twijfel een beetje hoe ik het ga aanpakken. Hoe de parkeerplaats nu werkt is als volgt, ik ontvang het geld, doe de slagboom open en de klant parkeer. Beetje zelfde principe als de markt, daarom hoef ik van de belastingdienst ook geen facturen uit te schrijven.
Het abonnement kan ik ook contant ontvangen zodat ik geen administratie erbij krijg alleen het risico is dat ik dan wel geld mis loop. Omdat de nieuwe parkeerplaats nog geen automatische slagboom heeft wil ik het nummerbord opschrijven en zo noteer ik welke klant een abonnement heeft en dus gratis naar binnen mag.
Heeft iemand hier nog iets zinnings op te zeggen
Waar ga je deze kleding inkopen? Merken zijn niet zo happig op "kleine" webwinkels.quote:
Kan je niet stage lopen bij je vader?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:20 schreef De-Hamster het volgende:
Na de zomer vakantie moet ik vanuit mijn hbo opleiding Commercieel Management (dan laatste jaar) tien weken stage lopen, dan een blok van tien weken les (strategisch marketing management) en daarna 20 weken afstudeerstage.
Zelf wil ik mezelf steeds verder gaan ontwikkelen in de richting van zelfstandig ondernemer. Dit dan vrijwel zeker in de retail kant. De eerder besproken eigen Marskramer franchise is interessant. Maar ik begin ook steeds meer interesse te krijgen in het overnemen van mijn vaders supermarkt op den duur, hij zal nog wel een jaar of tien doorgaan.
Is er met mijn stage iets mogelijk zodat ik mezelf als ondernemer kan ontwikkelen. Ik kan wel een marketing/sales stage ergens gaan doen, maar als ik nu al weet dat daar mijn toekomst niet ligt, dan vind ik dit zonde. En als twintigjare (op dat moment) heb je op ondernemersvlak nog héél veel te leren. Dus alles wat ik vanuit stage periodes op school kan meepakken moet ik zeker doen denk ik.
Hangt er van af of dat je de oude onderneming voortzet of dat je een compleet nieuwe onderneming begint. Wanneer de oude VOF wordt beëindigd en jij je als nieuwe eenmanszaak inschrijft krijgt de VOF een gedeelte van de heffing gerestitueerd (en moet jij natuurlijk een gedeelte weer betalen).quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:39 schreef Skv het volgende:
Vraag me alleen af of ik nu ook opnieuw de KVK-bijdrage moet betalen als ik zzp'ers word, of dat dat niet meer hoeft omdat de vof dat al heeft gedaan voor het hele jaar..
Dat restitutie verhaal staat overigens ook in het formulier voor uitschrijving van de VOF. (sub 9)quote:Ieder bedrijf dat begin 2012 nog staat ingeschreven ontvangt een factuur voor de bijdrage aan de KvK voor 2012. Ondernemingen die in de loop van een jaar worden uitgeschreven, hebben wel recht op restitutie van een deel van de betaalde bijdrage voor de kwartalen dat ze niet meer ingeschreven staan.
Dat zou wel kunnen maar ik heb mijn toekomst nog niet zò duidelijk dat ik me vader al de hoop wil geven dat ik overneeminteresse heb. Bij de kamer van koophandel heb ik aan gedacht maar is het werken/stage lopen daar niet net als bij een gemeente, veel kantoor en weinig op ondernemen gericht.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kan je niet stage lopen bij je vader?
Of misschien bij de Kamer van Koophandel?
Als dit je enige uitzondering is vermeld je dat toch gewoon in dat specifieke lid?quote:Op woensdag 18 april 2012 19:35 schreef Snoepje5 het volgende:
Wanneer je voornamelijk b2c levert, maar een uitzondering mogelijk is (b2b). Hoe vermeld je dan dat er voor b2b andere voorwaarden gelden? Want voor b2b geldt de zwarte lijst bijvoorbeeld niet.
Is dit vanzelfsprekend of moet je bij de algemene voorwaarden een link hebben voor b2b voorwaarden oid?
Laat je die website maken? Zo ja, gewoon aan hen overlaten lijkt me?quote:Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef error_404 het volgende:
He allemaal, binnenkort ga ik me inschrijven bij de KvK en vanaf dat moment wil ik ook een website online hebben, of iig een pagina met mijn contactgegevens.
Ik heb alleen geen flauw idee wat een goede provider/ webhost is en waar ik rekening mee moet houden. Iemand tips voor mij?
Ik ga overigens een soort adviesbureau starten, dus dataverkeer zal niet zo hoog zijn bijvoorbeeld een webshop oid...
Dat is niet het enige. Maar je kan in principe gewoon in één soort algemene voorwaarden onderscheidt maken tussen b2b en b2c? Dus je kan bijvoorbeeld bij het retourneren van producten onderscheidt maken in de av tussen b2c en b2b? Nl b2b: geen retouren muv doa's e.d.. b2c: wel retouren.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als dit je enige uitzondering is vermeld je dat toch gewoon in dat specifieke lid?
Mijndomein of Hosting2go zijn wel oke.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef error_404 het volgende:
He allemaal, binnenkort ga ik me inschrijven bij de KvK en vanaf dat moment wil ik ook een website online hebben, of iig een pagina met mijn contactgegevens.
Ik heb alleen geen flauw idee wat een goede provider/ webhost is en waar ik rekening mee moet houden. Iemand tips voor mij?
Ik ga overigens een soort adviesbureau starten, dus dataverkeer zal niet zo hoog zijn bijvoorbeeld een webshop oid...
Ja, op zich waar, alleen wil ik snappen hoe en wat (beetje beroepsdeformatie). Ik wil in ieder geval de essentie / basisprincipes begrijpen.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Laat je die website maken? Zo ja, gewoon aan hen overlaten lijkt me?
Ik doe dat eigenlijk nooit nu je het zegtquote:Op woensdag 18 april 2012 21:17 schreef stoeltafel het volgende:
Sparren jullie veel met ondernemers of mensen die er verstand van hebben?? Normaal spar ik vrij veel met me vader maar die is nu helaas op vakantie en ik ga net een nieuwe vestiging openen.
Vraag me af hoe jullie dit doen??
Je mag hier wel sparren als je wilt hoorquote:Op woensdag 18 april 2012 21:32 schreef stoeltafel het volgende:
Hmmmm merk altijd ik spar met iemand dat ik vaak helemaal andere vragen of inrichtingen krijg en soms zoek ik gewoon de bevestiging.
À.s. Open ik een tweede vestiging van de parkeerplaats, ben heel benieuwd hoe het gaat lopen.
We hebben een half jaar intensief geinvesteerd in acquisitie en alsof de duvel ermee speelt, komen ineens van allerlei kanten de offerte-aanvragen op me af. Normaal zo'n 5 serieuze per jaar. De afgelopen drie weken gewoon 3 per week. Dus ik heb het ontzettend druk. Maar ik klaag nietquote:Op woensdag 18 april 2012 21:40 schreef stoeltafel het volgende:
Thnx! Maar digitaal is toch wat lastiger dan in een gesprek:) laat wel weten hoe het gaat. Morgen wordt mijn kantoor geleverd en de slagboom. Ben echt benieuwd hoe het maandag gaat lopen.
Hoe gaat jou business?
Psiesquote:
Dat kan ik je niet precies vertellen online, maar wij ondersteunen en adviseren grote retailketens (franchise- en filiaalbedrijven).quote:
Ik mod al 100 jaar niet meer in V&Aquote:Op woensdag 18 april 2012 22:46 schreef YoshiBignose het volgende:
En omdat je het zo druk hebt mod je niet meer in V&A?
Ik mag hopen dat de Belastingdienst wel iets beters te doen heeft dan problemen maken om éénm bonnetje. Je admie moet natuurlijk niet één grote gatenkaas zijn, maar een enkele bon? Het zou me verbazen.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef Anno2012 het volgende:
Even een vraag aan de ondernemers hier. Ik heb vorig jaar iets gekocht bij de mediamarkt. Bon netjes in de administratie geduwd. Tijdje geleden teruggegaan ivm defect apparaat. Bonnetje heb ik moeten inleveren. Nu heb ik met mijn domme kop vergeten om een kopie van de bon te maken.
Gaat de belastingdienst hier een probleem van maken indien ik controle zou krijgen? (moeten ze natuurlijk net in dat jaar,die maand,en die week en die aankoop uitkiezen om te controleren)
Het staat wel op mijn bankafschrift.
Hebben ze dat nog van een paar maandjes geleden?quote:Op donderdag 19 april 2012 14:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de Belastingdienst wel iets beters te doen heeft dan problemen maken om éénm bonnetje. Je admie moet natuurlijk niet één grote gatenkaas zijn, maar een enkele bon? Het zou me verbazen.
Maar waarom vraag je niet even een kopietje bij de Mediamarkt?
Ook de Mediamarkt moet de admie járen en járen bewaren. Zeer grote kans dat ze 'm in het filiaal zo uitdraaienquote:Op donderdag 19 april 2012 14:23 schreef Anno2012 het volgende:
Hebben ze dat nog van een paar maandjes geleden?
Serieus een Markskramer franchise? Je weet dat het met de MKB slecht gaat en het in de komende jaren veel slechter zal gaan?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:20 schreef De-Hamster het volgende:
Na de zomer vakantie moet ik vanuit mijn hbo opleiding Commercieel Management (dan laatste jaar) tien weken stage lopen, dan een blok van tien weken les (strategisch marketing management) en daarna 20 weken afstudeerstage.
Zelf wil ik mezelf steeds verder gaan ontwikkelen in de richting van zelfstandig ondernemer. Dit dan vrijwel zeker in de retail kant. De eerder besproken eigen Marskramer franchise is interessant. Maar ik begin ook steeds meer interesse te krijgen in het overnemen van mijn vaders supermarkt op den duur, hij zal nog wel een jaar of tien doorgaan.
Is er met mijn stage iets mogelijk zodat ik mezelf als ondernemer kan ontwikkelen. Ik kan wel een marketing/sales stage ergens gaan doen, maar als ik nu al weet dat daar mijn toekomst niet ligt, dan vind ik dit zonde. En als twintigjare (op dat moment) heb je op ondernemersvlak nog héél veel te leren. Dus alles wat ik vanuit stage periodes op school kan meepakken moet ik zeker doen denk ik.
Ok,thanks !quote:Op donderdag 19 april 2012 14:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ook de Mediamarkt moet de admie járen en járen bewaren. Zeer grote kans dat ze 'm in het filiaal zo uitdraaien
Ik had hem gebeld en zelfs nog persoonlijk gesproken en heeft helaas niet mogen baten.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:05 schreef nelisb het volgende:
Heb je al gebeld?
Dat doen wij meestal na de eerste herinnering. Werkt prima.
Werkt dat niet, dan stoppen wij per direct de levering van goederen. Werkt ook prima bij ons.
je kunt je factuurtje ook verkopen aan ome dirkquote:Op donderdag 19 april 2012 15:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat doen jullie met klanten die de rekening niet betalen? Wij hebben nu onze eerste raddraaier![]()
Factuur gestuurd 28 dagen tijd om te betalen
5 dagen over tijd
Herinnering gestuurd gelieve binnen 7 dagen te betalen.
Nu is hij 4 dagen overtijd
Ik heb nu zoiets laat hem maar direct administratiekosten betalen en daarna rechtstreeks door naar een incassobureau. Maar mijn vennoten vinden mij iets te hard daarin en vinden dat we eerst in overleg moeten treden.
Wat zouden jullie doen?
Kom ik zo paniekerig over dan? Volgens mij heb ik het netjes afgehandeld tot nu toequote:Op donderdag 19 april 2012 16:43 schreef flipsen het volgende:
Je raakt al in paniek als een klant een paar dagen te laat is met betalenDan moet je nog veel leren, de gemiddelde betalingstermijn in NL ligt geloof ik op een maandje of 2, ongeacht wat jij op je factuur zet.
In mijn branche (internet) word daar veel te makkelijk over gedacht. Omdat ze niet iets tastbaars hebben vinden ze het maar kunnen dan ze na 2 maand daarna pas hoeven te betalen, terwijl ik er uiteindelijk 60 uur voor gewerkt heb.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:43 schreef flipsen het volgende:
Je raakt al in paniek als een klant een paar dagen te laat is met betalenDan moet je nog veel leren, de gemiddelde betalingstermijn in NL ligt geloof ik op een maandje of 2, ongeacht wat jij op je factuur zet.
5 maanden hier.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:48 schreef Anno2012 het volgende:
Mijn record was 3 maanden ongeveer....
Ik zou 3 dagen na de vervaldatum van de herinnering een 'laatste herinnering' sturen met daarop zoiets van 'betaling binnen 5 dagen'. Wordt er dan nog niet betaald, dan een ingebrekestelling met nog één keer de kans om binnen 3 dagen te betalen. Nog geen betaling >> uit handen geven.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Kom ik zo paniekerig over dan? Volgens mij heb ik het netjes afgehandeld tot nu toe![]()
Ik vraag niet voor niks om advies van mensen met wat meer ervaringen voor vervolg stappen. Jij zegt in principe wacht nu maar even af?
Ja en nee. Je verschuift het probleem gewoon door naar de volgende op de ladder. Mijn klanten hebben zonder uitzondering eenzijdig de betalingstermijn opgerekt. En ik doe het zelfde bij mijn leveranciers. Zij weer bij die van hun. Netjes is het niet, maar je moet wel eens watquote:Op donderdag 19 april 2012 17:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Is het niet een verschuivend moraal dan? Organisatie's die maar te laat blijven betalen en ondernemers die het min of meer maar lijken te pikken?
Klopt, en als er in dat rijtje een partij opeens niet wil leveren of het niet eens is heb je gesodemieter. Ik moet ook facturen en kosten betalen, dus waarom de klant dan niet? Die betalingstermijnen zijn er niet voor niets natuurlijk.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja en nee. Je verschuift het probleem gewoon door naar de volgende op de ladder. Mijn klanten hebben zonder uitzondering eenzijdig de betalingstermijn opgerekt. En ik doe het zelfde bij mijn leveranciers. Zij weer bij die van hun. Netjes is het niet, maar je moet wel eens wat
Ik niet hoor. Ik ga vaak uit eten en als ik dan moet betalen zeg ik: "Dat komt over twee maand wel, ik heb nu geen geld."quote:Op donderdag 19 april 2012 17:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Blij dat ik dan de restaurant-branche in zal gaan op langere termijn. Daar betalen de meeste klanten direct na levering
Steek je me nu de gek aan of ben heb je een vast restaurant?quote:Op donderdag 19 april 2012 17:42 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik niet hoor. Ik ga vaak uit eten en als ik dan moet betalen zeg ik: "Dat komt over twee maand wel, ik heb nu geen geld."
Nee. Ik vind het grappig dat er in mijn branche zo luchtig wordt gedaan over betalingen van facturen terwijl je dat in principe in een restaurant of supermarkt ook niet doet. Ik snap dat niet.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Steek je me nu de gek aan of ben heb je een vast restaurant?
Ik vind het ook vreemd. Al mijn klanten hebben klanten die direct betalen. No way dat iemand een doorsnee winkel uitloopt en dan 60 dagen de tijd krijgt om zijn [insert willekeurige consumentenaanschaf] af te rekenen. Dus ik snap niet heel goed waarom ze zich in de positie voelen om bij mij 60 of 90 af te dwingen. Maar ze doen het en ze kunnen het.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Nee. Ik vind het grappig dat er in mijn branche zo luchtig wordt gedaan over betalingen van facturen terwijl je dat in principe in een restaurant of supermarkt ook niet doet. Ik snap dat niet.
Omdat hete en goede opdrachtgever was, een bedrijf waar ik zelf had gewerkt en waar ik de mensen persoonlijk kende. Kende ook andere freelancers. Er zat gewoon iets niet goed en daar is nu verandering in gekomen. Nu betalen ze netjes op tijd.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Had jij het trouwens al uit handen gegeven? Zo nee, waarom niet?
Als de betalingstermijn verstreken is en je stuurt na 5 dagen al een herinnering, dan zullen er genoeg bedrijven zijn die denken: "Mooi, jij kan nog wel een maandje wachten". Ik zou dus zeker wat langer gewacht hebben.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Kom ik zo paniekerig over dan? Volgens mij heb ik het netjes afgehandeld tot nu toe![]()
Ik vraag niet voor niks om advies van mensen met wat meer ervaringen voor vervolg stappen. Jij zegt in principe wacht nu maar even af?
Een betalingstermijn van 2 maanden?quote:Op donderdag 19 april 2012 16:43 schreef flipsen het volgende:
Je raakt al in paniek als een klant een paar dagen te laat is met betalenDan moet je nog veel leren, de gemiddelde betalingstermijn in NL ligt geloof ik op een maandje of 2, ongeacht wat jij op je factuur zet.
Ik zou de weddenschap niet aangaan als ik jou wasquote:Op donderdag 19 april 2012 18:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Een betalingstermijn van 2 maanden?
Waar kom jij vandaan..
Ik durf te wedden dat zelfs Bol.com niet zo'n riante betalingstermijn bij zijn leveranciers heeft.
Ik weet dat Amazon de meest riante betalingstermijn bij haar leveranciers heeft. Dat is 25 (?) dagen na betaling van de consument.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou de weddenschap niet aangaan als ik jou was
Grote bedrijven dwingen dat soort termijnen gewoon af. Een termijn van 45 dagen is iets om van in je handjes te knijpen. Bij 60 dagen zit je redelijk oke. Maar ook 75, 90 of 120 dagen is heel normaal als je wilt leveren aan de grote bedrijven.
Vraag het zequote:Op donderdag 19 april 2012 18:42 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ik weet dat Amazon de meest riante betalingstermijn bij haar leveranciers heeft. Dat is 25 (?) dagen na betaling van de consument.
Dat zou dus in principe kunnen oplopen tot 200 dagen. Maar dat Bol.com een betalingstermijn van 60 dagen of meer heeft betwijfel ik, kan natuurlijk wel, ik ga ook maar uit van mijn gevoel.
Zo erg ken ik ze nietquote:Op donderdag 19 april 2012 23:46 schreef RanTheMan het volgende:
Ik ken een groot nederlands bedrijf dat bij jaarcontracten een betalingstermijn van 18 maanden hanteert, en leveranciers moeten dat wel accepteren anders gaan ze naar een ander, vaak zijn dat voor de leverancier enorme orders, maar voor dit bedrijf als losse inkooporder peanuts is....
Omdat je bewijs moet tonen. Een factuur + betaling van de persoon uit het buitenland is niet voldoende om geldig de btw verleggingsregel toe te passen. Zegt de belastingdienst.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat bedoel je nou precies. Je hebt het hier over een intracommunautaire levering. Je geeft dus 0% BTW aan op de factuur en ook het BTW nummer van de ondernemer. Bij je omzetbelasting aangifte geef je dit aan onder 3. en moet je ook nog een aparte ICP formulier invullen.
Ik snap niet wat het verder te maken heeft met verzenden via pakketpost?
Om wat voor bedragen gaat het?Ik zie het al; order van ¤ 11,00.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:39 schreef Snoepje5 het volgende:
Omdat je bewijs moet tonen. Een factuur + betaling van de persoon uit het buitenland is niet voldoende om geldig de btw verleggingsregel toe te passen. Zegt de belastingdienst.
Een verzendbewijs van pakketpost toont aan dat je inderdaad geleverd hebt aan deze persoon aan het buitenland en dat het is aangekomen. Met een brievenbuszending kan dit niet en zou je met slechts een factuur + geldige betaling van het bedrijf geen btw mogen verleggen.
Geen idee of deze reactie veeel te laat is (ik denk 't eigenlijk wel..)quote:Op maandag 9 april 2012 23:58 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier mensen die een contract hebben bij de bank om geld automatisch af te schrijven? Hoorde van de bank dat je hiervoor een contract moet afsluiten. En zijn er mensen die een contract hebben voor een mobiel pinautomaat?
Was een verwijzing naar Flipsenquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:34 schreef nelisb het volgende:
Argentinië. Daar wil ik heen in September.
Maar dat is niet voor hier.
Haha de verhuurder heeft het terrein op deze manier geegaliserd:) de prijs is ook iets goedkoper dus dikke prima.quote:Op zondag 22 april 2012 22:21 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Foto's van het andere parkeerterrein ?
Misschien is het wel leuk om het wat minder op een woestijn te laten lijken
@stoeltafel, waar kan ik die parkeerplaats vinden? Ik moet daar een keer geparkeerd hebben omdat het een tof idee isquote:Op maandag 23 april 2012 15:13 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik moet er eerlijk niet aan denken daar te parkeren wanneer het zoals vannacht heeft geregend. Kan je auto erna direct door naar de wasstraat..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kost alleen iets meer dan wat ik verwacht had, maar was m'n eerste hit, dus ik denk zomaar dat het ook veel goedkoper kan
Als mijn auto na een paar dagen zo veranderd is, ga ik er nú nog parkeren. Uitgraven doe ik zelf welquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
En na een paar dagen vinden mensen hun auto zo terug
[ afbeelding ]
Goed dat je het zegt, moet ik ook nog doen!quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Deze week maar eens mijn eerste BTW-aangifte doen. Spannend.
Vijf facturen verstuurd en één binnengekregen.
Wake-up-call.... btw verdien je niet, dat in je slechtsquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:43 schreef Burdie het volgende:
Goed dat je het zegt, moet ik ook nog doen!
Mijn zuur verdiende centjes betalen aan de belastingdienst
Ik zet het altijd apart, het is mijn geld niet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, moet ik ook nog doen!
Mijn zuur verdiende centjes betalen aan de belastingdienst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |