Psiesquote:
Dat kan ik je niet precies vertellen online, maar wij ondersteunen en adviseren grote retailketens (franchise- en filiaalbedrijven).quote:
Ik mod al 100 jaar niet meer in V&Aquote:Op woensdag 18 april 2012 22:46 schreef YoshiBignose het volgende:
En omdat je het zo druk hebt mod je niet meer in V&A?
Ik mag hopen dat de Belastingdienst wel iets beters te doen heeft dan problemen maken om éénm bonnetje. Je admie moet natuurlijk niet één grote gatenkaas zijn, maar een enkele bon? Het zou me verbazen.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef Anno2012 het volgende:
Even een vraag aan de ondernemers hier. Ik heb vorig jaar iets gekocht bij de mediamarkt. Bon netjes in de administratie geduwd. Tijdje geleden teruggegaan ivm defect apparaat. Bonnetje heb ik moeten inleveren. Nu heb ik met mijn domme kop vergeten om een kopie van de bon te maken.
Gaat de belastingdienst hier een probleem van maken indien ik controle zou krijgen? (moeten ze natuurlijk net in dat jaar,die maand,en die week en die aankoop uitkiezen om te controleren)
Het staat wel op mijn bankafschrift.
Hebben ze dat nog van een paar maandjes geleden?quote:Op donderdag 19 april 2012 14:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de Belastingdienst wel iets beters te doen heeft dan problemen maken om éénm bonnetje. Je admie moet natuurlijk niet één grote gatenkaas zijn, maar een enkele bon? Het zou me verbazen.
Maar waarom vraag je niet even een kopietje bij de Mediamarkt?
Ook de Mediamarkt moet de admie járen en járen bewaren. Zeer grote kans dat ze 'm in het filiaal zo uitdraaienquote:Op donderdag 19 april 2012 14:23 schreef Anno2012 het volgende:
Hebben ze dat nog van een paar maandjes geleden?
Serieus een Markskramer franchise? Je weet dat het met de MKB slecht gaat en het in de komende jaren veel slechter zal gaan?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:20 schreef De-Hamster het volgende:
Na de zomer vakantie moet ik vanuit mijn hbo opleiding Commercieel Management (dan laatste jaar) tien weken stage lopen, dan een blok van tien weken les (strategisch marketing management) en daarna 20 weken afstudeerstage.
Zelf wil ik mezelf steeds verder gaan ontwikkelen in de richting van zelfstandig ondernemer. Dit dan vrijwel zeker in de retail kant. De eerder besproken eigen Marskramer franchise is interessant. Maar ik begin ook steeds meer interesse te krijgen in het overnemen van mijn vaders supermarkt op den duur, hij zal nog wel een jaar of tien doorgaan.
Is er met mijn stage iets mogelijk zodat ik mezelf als ondernemer kan ontwikkelen. Ik kan wel een marketing/sales stage ergens gaan doen, maar als ik nu al weet dat daar mijn toekomst niet ligt, dan vind ik dit zonde. En als twintigjare (op dat moment) heb je op ondernemersvlak nog héél veel te leren. Dus alles wat ik vanuit stage periodes op school kan meepakken moet ik zeker doen denk ik.
Ok,thanks !quote:Op donderdag 19 april 2012 14:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ook de Mediamarkt moet de admie járen en járen bewaren. Zeer grote kans dat ze 'm in het filiaal zo uitdraaien
Ik had hem gebeld en zelfs nog persoonlijk gesproken en heeft helaas niet mogen baten.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:05 schreef nelisb het volgende:
Heb je al gebeld?
Dat doen wij meestal na de eerste herinnering. Werkt prima.
Werkt dat niet, dan stoppen wij per direct de levering van goederen. Werkt ook prima bij ons.
je kunt je factuurtje ook verkopen aan ome dirkquote:Op donderdag 19 april 2012 15:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat doen jullie met klanten die de rekening niet betalen? Wij hebben nu onze eerste raddraaier![]()
Factuur gestuurd 28 dagen tijd om te betalen
5 dagen over tijd
Herinnering gestuurd gelieve binnen 7 dagen te betalen.
Nu is hij 4 dagen overtijd
Ik heb nu zoiets laat hem maar direct administratiekosten betalen en daarna rechtstreeks door naar een incassobureau. Maar mijn vennoten vinden mij iets te hard daarin en vinden dat we eerst in overleg moeten treden.
Wat zouden jullie doen?
Kom ik zo paniekerig over dan? Volgens mij heb ik het netjes afgehandeld tot nu toequote:Op donderdag 19 april 2012 16:43 schreef flipsen het volgende:
Je raakt al in paniek als een klant een paar dagen te laat is met betalenDan moet je nog veel leren, de gemiddelde betalingstermijn in NL ligt geloof ik op een maandje of 2, ongeacht wat jij op je factuur zet.
In mijn branche (internet) word daar veel te makkelijk over gedacht. Omdat ze niet iets tastbaars hebben vinden ze het maar kunnen dan ze na 2 maand daarna pas hoeven te betalen, terwijl ik er uiteindelijk 60 uur voor gewerkt heb.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:43 schreef flipsen het volgende:
Je raakt al in paniek als een klant een paar dagen te laat is met betalenDan moet je nog veel leren, de gemiddelde betalingstermijn in NL ligt geloof ik op een maandje of 2, ongeacht wat jij op je factuur zet.
5 maanden hier.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:48 schreef Anno2012 het volgende:
Mijn record was 3 maanden ongeveer....
Ik zou 3 dagen na de vervaldatum van de herinnering een 'laatste herinnering' sturen met daarop zoiets van 'betaling binnen 5 dagen'. Wordt er dan nog niet betaald, dan een ingebrekestelling met nog één keer de kans om binnen 3 dagen te betalen. Nog geen betaling >> uit handen geven.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Kom ik zo paniekerig over dan? Volgens mij heb ik het netjes afgehandeld tot nu toe![]()
Ik vraag niet voor niks om advies van mensen met wat meer ervaringen voor vervolg stappen. Jij zegt in principe wacht nu maar even af?
Ja en nee. Je verschuift het probleem gewoon door naar de volgende op de ladder. Mijn klanten hebben zonder uitzondering eenzijdig de betalingstermijn opgerekt. En ik doe het zelfde bij mijn leveranciers. Zij weer bij die van hun. Netjes is het niet, maar je moet wel eens watquote:Op donderdag 19 april 2012 17:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Is het niet een verschuivend moraal dan? Organisatie's die maar te laat blijven betalen en ondernemers die het min of meer maar lijken te pikken?
Klopt, en als er in dat rijtje een partij opeens niet wil leveren of het niet eens is heb je gesodemieter. Ik moet ook facturen en kosten betalen, dus waarom de klant dan niet? Die betalingstermijnen zijn er niet voor niets natuurlijk.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja en nee. Je verschuift het probleem gewoon door naar de volgende op de ladder. Mijn klanten hebben zonder uitzondering eenzijdig de betalingstermijn opgerekt. En ik doe het zelfde bij mijn leveranciers. Zij weer bij die van hun. Netjes is het niet, maar je moet wel eens wat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |