abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108866329


Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (webshop cosmetica, visagiste)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Jwvdiermen (icter, webapplicaties)
Skv (marketingbureau en spellenwebshop)
Drommolsch85 (videoproducties, ict, mobiele websites)
Mvr.poes (webwinkel woonaccesoires)
Vivi (journalist/tekstschrijver, mobiele espressobar)
Snoepje5 (Webwinkel)
TigerXtrm (webhosting)
Intelligence (IT)
Anno2012 (...)
Impossiebruuu(websites, -winkels, -applicaties)
Glasshouse (glasprojecten, in oprichting)
Stoeltafel (parkeerplaats)
YoshiBignose (administratie, websites)
RBWO (webshop games, consoles, accessoires)
Teeno (webshop motorolie, auto-onderhoud)
Flipsen (reisorganisatie Argentinië)
Audreyoot (schoenenwinkel)
_dirkjan_ (internetdiensten en affiliate marketing)
teamlead (interim management en consultancy in customer care)
_Flash_ (ontwikkelen van websoftware)
Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.

[ Bericht 0% gewijzigd door boem-dikkie op 26-03-2012 09:13:30 ]
pi_108866416
Dat is inmiddels een aardig imposante lijst in de OP :)
pi_108866529
Vandaag de eerste retour gehad voor de webwinkel. (kapot artikel).

Vreemd genoeg stuurt de klant de correcte verpakking terug met een verkeerde inhoud. Morgen komt dit product weer binnen (toch even controleren) en dan maar contact met de klant opnemen.

Wat zouden jullie doen?
VB: Je stuurt een roze artikel op. De klant stuurt de verpakking terug omdat het artikel kapot is met als inhoud, een blauw artikel.

Ik weet 100% zeker ( want ik kijk alle producten na voordat deze verzonden worden ) dat het artikel echt roze was en niet blauw. Wat als de klant aanhoudt dat het blauw was? (tevens geen klacht gehoord van de klant dat de inhoud blauw was ipv roze).

1. Aanhouden dat je het correcte artikel hebt verzonden en de klant geen recht geven op geld terug?
2. De klant gelijk geven en geld terug storten. (20¤).

De klant zou bijv. eerder een blauw artikel gekocht kunnen hebben welke kapot is gegaan. Gedacht hebben ik verzend deze nu naar dit bedrijf en kijk wat ze er mee doen. Zelf het paarse artikel nog gehouden.
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:12:35 #4
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_108866624
Mag ik ook in de lijst van de OP?
Ontwikkelen van websoftware
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:12:41 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_108866628
* volgt topic vanwege plannen eigen bureau
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_108866807
Even volgen. (volg topic knop is kapot bij mij).
pi_108866964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:12 schreef error_404 het volgende:
* volgt topic vanwege plannen eigen bureau
Reclamebureau? Politiebureau?
pi_108867477
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag de eerste retour gehad voor de webwinkel. (kapot artikel).

Vreemd genoeg stuurt de klant de correcte verpakking terug met een verkeerde inhoud. Morgen komt dit product weer binnen (toch even controleren) en dan maar contact met de klant opnemen.

Wat zouden jullie doen?
VB: Je stuurt een roze artikel op. De klant stuurt de verpakking terug omdat het artikel kapot is met als inhoud, een blauw artikel.

Ik weet 100% zeker ( want ik kijk alle producten na voordat deze verzonden worden ) dat het artikel echt roze was en niet blauw. Wat als de klant aanhoudt dat het blauw was? (tevens geen klacht gehoord van de klant dat de inhoud blauw was ipv roze).

1. Aanhouden dat je het correcte artikel hebt verzonden en de klant geen recht geven op geld terug?
2. De klant gelijk geven en geld terug storten. (20¤).

De klant zou bijv. eerder een blauw artikel gekocht kunnen hebben welke kapot is gegaan. Gedacht hebben ik verzend deze nu naar dit bedrijf en kijk wat ze er mee doen. Zelf het paarse artikel nog gehouden.
Eerst contact opnemen dat hij/zij een ander product heeft teruggestuurd dan besteld. Als ie gaat lopen janken en moeilijk doen geld teruggeven :P Je hebt immers je product toch terug, maar wel kapot :P
Facts don't care about your feelings
pi_108868005
Mm ja lijkt me inderdaad ook de beste oplossing.

Wel vreemd dat (uitgaande dat er het juiste artikel in de verpakking zat) de klant een andere terugstuurt.
Overigens klopt de andere inhoud ook niet. Normaliter horen hier twee folies bij. De klant heeft 2 identieke folies verzonden terwijl in de verpakking twee verschillende folies horen te zitten.
pi_108868094
Heeft ie al eerder wat bij je besteld dan? Of zijn er nog veel meer webshops die dat spul verkopen :P
Facts don't care about your feelings
pi_108868123
Ik ben niet de enige webshop die het verkoopt. En nee, eerste bestelling.
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:08:44 #12
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108868741
Mijn eerste echte factuur verstuurd gister.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108868755
Voldoet ie wel aan de eisen? ;)
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:09:09 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_108868756
Ik zou voor ¤20 niet moeilijk doen, maar het moet geen gewoonte worden.
KuikenGuppy
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:12:20 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_108868874
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:20 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Reclamebureau? Politiebureau?
interieurarchitectenbureau
leuk woord voor galgje
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_108869367
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:09 schreef Burdie het volgende:
Ik zou voor ¤20 niet moeilijk doen, maar het moet geen gewoonte worden.
Nee tuurlijk niet. Maar het moet niet zo zijn dat men zomaar een artikel kan retouren wat ik klakkeloos accepteer terwijl het niet voldoet aan de eisen. (overigens zou het niet onder de zichttermijn vallen maar garantie aangezien het artikel (wat ik niet verkocht heb -.-)) kapot is.

Nou ben ik heel royaal en staat klantenservice voorop. Daarom zal de klant ook wel zijn of haar geld terug krijgen. Maar ik wil natuurlijk eerst horen wat de klant erop te zeggen heeft dat het verkeerde artikel is verzonden in de correcte verpakking met andere verkeerde inhoud. Want dit is niet 100% waterdicht.
pi_108882173
Je geeft zelf al het antwoord lijkt mij, niet gelijk geld terug geven maar laat hem eerst zijn verhaal even doen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:52:07 #18
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108897497
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Voldoet ie wel aan de eisen? ;)
Ja hoor. Alle adresgegevens, KvK nummer, BTW nummer, prijs incl. en excl. BTW, beschreven werkzaamheden, factuurdatum, factuurnummer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:57:40 #19
67670 Skv
Cynist.
pi_108897667
Even een vraagje betreffende een vervelende situatie:

Eén van mijn bedrijfjes heeft vier vennoten (firma). Eén van deze vennoten wil er nu uit stappen, omdat hij een fulltime baan heeft. Hij heeft hiervoor een uittredingsvoorstel gedaan en daaraan een vergoeding gekoppeld welke hij realistisch acht voor zijn 25% van het aandeel in het bedrijf.

Echter, hij heeft de waarde van de voorraad in mijn ogen erg hoog aangenomen: nét iets onder onze minimale verkoopprijs en zeer ruim boven de inkoopprijs. In mijn ogen is dat niet realistisch, omdat hij straks een vergoeding krijgt voor zijn deel van de voorraad tegen -bijna- marktprijzen. Ik en de andere twee vennoten lopen straks het risico dat die hele voorraad niet meer verkocht wordt (of dat de prijzen dalen).. Dat is toch niet realistisch?

Daarnaast is hij van mening dat hij ook recht heeft op 25% van de gemaakte investeringen (bijvoorbeeld van de website die 2000 Euro kostte wil hij 500 Euro hebben). Het lijkt me toch ook niet dat dat zomaar kan? Zo'n website met webshop mag dan wel 2000 kosten, maar daar raak je het nooit meer voor kwijt. Zelfde geldt voor de merknaam (met merkrecht).

Tot slot wil hij 25% van de gelden op de rekening, inclusief de openstaande debiteuren. Ook hier kan ik me niet in vinden, gezien de overblijvende vennoten dan het risico van wanbetalers op zich nemen en tevens verantwoordelijk gemaakt worden voor het actief benaderen van deze debiteuren.

Iemand hier ideeën of ik een beetje realistisch denk? En misschien opmerkingen over hoe we hier uit zouden kunnen komen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:12:54 #20
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_108898178
ik snap het niet :?

Waarom niet gewoon afrekenen tegen 25% van de balanswaarde van de voorraad?

edit:
is hier niets over afgesproken bij het oprichten van de VOF?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:32:37 #21
67670 Skv
Cynist.
pi_108898806
Da's nog wel een goeie, zal even het vennootschapscontract er op naslaan. :)
Hoewel ik het niet verwacht, gezien we eigenlijk één batch van ons product wilden maken van 1000 stuks, terwijl we er nu 300 verkocht en 2500 op voorraad hebben. Hadden verwacht dat het minder zou lopen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108907088
Heb super goed nieuws ! Zoals jullie weten exploiteer ik een parkeerterrein in de weekenden Apeldoorn. Nu ga ik een tweede vestiging openen, 5000m2 in het centrum van Apeldoorn. Vijf dagen per week en over 3/4 weken kan ik al open, niet gek.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:31:02 #23
67670 Skv
Cynist.
pi_108907138
Geweldig man, mooie uitbreiding!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108907389
Vraagje aan jou, ben zelf altijd een beetje tegen het idee om samen iets te starten. Hoezo zijn jullie met ze vieren gestart? Is het een vriend die weg gaat?
pi_108907673
Dit zijn dus risico's die je kunt krijgen als je met z'n 4en een VOF begint. Ik hoop dat er e.e.a. in een overeenkomst stond, anders kan het nog leuk worden :)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:48:50 #26
67670 Skv
Cynist.
pi_108907746
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:38 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje aan jou, ben zelf altijd een beetje tegen het idee om samen iets te starten. Hoezo zijn jullie met ze vieren gestart? Is het een vriend die weg gaat?
Yes. het zal echt geen halszaak worden (hij stuurde bovenstaande als voorstel voor zijn uittreding, we hebben het er nog niet eens over gediscussieerd), maar ik wilde even kijken of mijn denkwijze correct is of niet. We zijn begonnen met vier (vanwege de achterlijke hoeveelheid en werkzaamheden en beperkte tijd) en hij stapt er nu als eerste uit. Dit geintje gaan we dus nog een paar keer krijgen misschien. :')

Beetje onhandig is het wel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108910132
Update: Ben er zelf achter gekomen ( nadat de mail naar de klant was verzonden ) dat het artikel wel correct was. Zelf een beetje dom geweest, echter is dat artikel ook vaag. Het lijkt er namelijk totaal niet op, maar als je het op de goede wijze 'gebruikt' is het 't wel. Ja, heel vaag. Maar de klant had dus wel degelijk het goede artikel terug gezonden.
pi_108910292
:')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:22:28 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_108912592
Helder :P.
KuikenGuppy
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:20:30 #30
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108914416
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:57 schreef Skv het volgende:
Even een vraagje betreffende een vervelende situatie:

Eén van mijn bedrijfjes heeft vier vennoten (firma). Eén van deze vennoten wil er nu uit stappen, omdat hij een fulltime baan heeft. Hij heeft hiervoor een uittredingsvoorstel gedaan en daaraan een vergoeding gekoppeld welke hij realistisch acht voor zijn 25% van het aandeel in het bedrijf.

Echter, hij heeft de waarde van de voorraad in mijn ogen erg hoog aangenomen: nét iets onder onze minimale verkoopprijs en zeer ruim boven de inkoopprijs. In mijn ogen is dat niet realistisch, omdat hij straks een vergoeding krijgt voor zijn deel van de voorraad tegen -bijna- marktprijzen. Ik en de andere twee vennoten lopen straks het risico dat die hele voorraad niet meer verkocht wordt (of dat de prijzen dalen).. Dat is toch niet realistisch?

Daarnaast is hij van mening dat hij ook recht heeft op 25% van de gemaakte investeringen (bijvoorbeeld van de website die 2000 Euro kostte wil hij 500 Euro hebben). Het lijkt me toch ook niet dat dat zomaar kan? Zo'n website met webshop mag dan wel 2000 kosten, maar daar raak je het nooit meer voor kwijt. Zelfde geldt voor de merknaam (met merkrecht).

Tot slot wil hij 25% van de gelden op de rekening, inclusief de openstaande debiteuren. Ook hier kan ik me niet in vinden, gezien de overblijvende vennoten dan het risico van wanbetalers op zich nemen en tevens verantwoordelijk gemaakt worden voor het actief benaderen van deze debiteuren.

Iemand hier ideeën of ik een beetje realistisch denk? En misschien opmerkingen over hoe we hier uit zouden kunnen komen?
Het aandeel van de uittredende vennoot staat toch op de balans als het aandeel in het kapitaal van de vof? Dit is het deel waar de uittredende vennoot recht op heeft. Eventueel nog meetellen/afrekenen over het aandeel in de stille reserves (goodwill in de vorm van een merknaam, opgebouwde klantenkring, inventaris e.d.).

Aangezien je toch een stakingsbalans moet opmaken, kun je gelijk het aandeel van de uittredende vennoot bepalen. :)

Als het goed is, staat in het vof-contract hoe de winsten verdeeld worden. En aan wie eventuele stille reserves toekomen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_108922639
Hallo allen :)

I.v.m. de crisis in de bouwsector ook aan het overwegen om voor mijzelf te beginnen dus kijk ik hier even mee :)

Nu speelt de gedachte om met z'n tweeen een bedrijfje op te richten en hebben we even gekeken wat daarvan de kosten ongeveer zouden zijn om dat op te starten. Dit gaat om een bedrag van circa 8.000 euro en ik vroeg mij af of dit bedragen zijn die je beter zelf eerst kan sparen (als student/part time baan) of dat je hiermee naar de bank kan stappen met een business plan, in de hoop dat zij het willen investeren. Of lachen ze je dan vierkant uit? Ik heb geen idee hoe dit tegenwoordig gaat.. Meer mensen die deze sprong in het diepe direct vanuit school gewaagd hebben?
pi_108923310
Zelfs ik lach je al uit voor 8.000.. als je dat met 2 man al niet eens op kan hoesten wat wil je dan gaan doen???
Facts don't care about your feelings
pi_108923570
Want elke student heeft 4000 euro op zn bankrekening, vrij om te investeren? Je woont/woonde vast bij je ouders tot je 30e, opleiding betaald door pap en mam en hoefde verder nergens naar om te kijken?
pi_108924428
Heb ook nog 3 erfenissen gekregen en een aantal keren de loterij gewonnen. Maar misschien als je wat minder in de soos had gezeten, kon je ook al 4000 bij elkaar sparen.
Facts don't care about your feelings
pi_108925182
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:22 schreef Thrilled het volgende:
Want elke student heeft 4000 euro op zn bankrekening, vrij om te investeren? Je woont/woonde vast bij je ouders tot je 30e, opleiding betaald door pap en mam en hoefde verder nergens naar om te kijken?
Nee, ik had zelfs meer op mijn bankrekening als 19 jarige student. En dan had ik slechts bij de AH gewerkt voor 4 uurtjes per week.
pi_108925374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb ook nog 3 erfenissen gekregen en een aantal keren de loterij gewonnen. Maar misschien als je wat minder in de soos had gezeten, kon je ook al 4000 bij elkaar sparen.
Ik niet hoor :D
Tap tap tap
pi_108926029
Misschien heb je hier wat aan: http://5000-lenen.com/ :D
Facts don't care about your feelings
pi_108927064
Lenen moet je niet doen.

Als je het niet kan betalen dan kan je het niet betalen. Een lening lost niets op. Ook voor je studie moet je geen lening sluiten. In principe krijg je genoeg studiefinanciering om je schoolgeld te betalen. (afgezien van de verschrikkelijke maatregelen voor langstudeerders)

pi_108930000
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:03 schreef Thrilled het volgende:
Hallo allen :)

I.v.m. de crisis in de bouwsector ook aan het overwegen om voor mijzelf te beginnen dus kijk ik hier even mee :)

Nu speelt de gedachte om met z'n tweeen een bedrijfje op te richten en hebben we even gekeken wat daarvan de kosten ongeveer zouden zijn om dat op te starten. Dit gaat om een bedrag van circa 8.000 euro en ik vroeg mij af of dit bedragen zijn die je beter zelf eerst kan sparen (als student/part time baan) of dat je hiermee naar de bank kan stappen met een business plan, in de hoop dat zij het willen investeren. Of lachen ze je dan vierkant uit? Ik heb geen idee hoe dit tegenwoordig gaat.. Meer mensen die deze sprong in het diepe direct vanuit school gewaagd hebben?
Waar gaat het om? Waarom samen en niet alleen? De bank gaat dit natuurlijk nooit betalen.
pi_108979054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:22 schreef Thrilled het volgende:
Want elke student heeft 4000 euro op zn bankrekening, vrij om te investeren? Je woont/woonde vast bij je ouders tot je 30e, opleiding betaald door pap en mam en hoefde verder nergens naar om te kijken?
Je laat jezelf wel heel erg kennen, Yoshi vertelt je ietwat tactloos dat een bank je niet heel snel serieus zal nemen als je met 2 personen zelf niet 8000euro in het laatje kan brengen.

Eerste reactie die je maakt is een directe persoonlijke aanval zonder inhoudelijk op hem in te gaan. Wanneer je als een student er een beetje bij werkt is het echt niet zo heel erg moeilijk om 4000 euro bij elkaar te sprokkelen. Ik durf zelfs te stellen dat de meeste mensen die zichzelf ondernemer noemen dit bedrag voor hun 20e hadden en genoeg voor hun 18e.
pi_108979600
Ik had het niet hoor. Al helemaal niet op m'n 20e.
Tap tap tap
  zondag 11 maart 2012 @ 19:28:47 #42
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108980850
Ik wel maar daar betaal ik mijn HBO van.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108983323
Ik zou lenen bij een private partij en niet bij een bank.
8000 euro (ik vermoed dat je meer nodig hebt als je iets in de bouw wilt gaan doen, maar goed) is nog wel los te peuteren bij particulieren die financieel lekker zitten, als je een goed verhaal hebt.
  zondag 11 maart 2012 @ 20:21:41 #44
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_108983423
Voor die paar duizend euro kun je misschien beter bij familie of vrienden terecht? Een investeerder zoeken dus, waar je redelijke afspraken mee kan maken. Zal ook goedkoper zijn dan de bank.
Om niet door te zagen dat je die met 2 man gewoon op zou moeten kunnen hoesten
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_108984220
Misschien vind je zelfs hier investeerders als je een mooi plan hebt :) Ik sta altijd open voor goeie ideeën.
Facts don't care about your feelings
  zondag 11 maart 2012 @ 21:50:06 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_108988768
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Misschien vind je zelfs hier investeerders als je een mooi plan hebt :) Ik sta altijd open voor goeie ideeën.
dat dus :Y maar wat ga je nou doen? want dat lees ik nog nergens.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 12 maart 2012 @ 00:34:46 #47
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_108997398
Ik weet niet of de Tante Agaath regeling nog van toepassing in NL, maar dat heeft mij bij mijn eerste bedrijfje geholpen. En ik had ook zeker geen EUR 8000 toen ik 20 was en voor mezelf begon, ofwel toen nog zo´n 16000 gulden.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_109000055
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:34 schreef flipsen het volgende:
Ik weet niet of de Tante Agaath regeling nog van toepassing in NL, maar dat heeft mij bij mijn eerste bedrijfje geholpen. En ik had ook zeker geen EUR 8000 toen ik 20 was en voor mezelf begon, ofwel toen nog zo´n 16000 gulden.
Is nog van toepassing!

De regeling telt trouwens niet eens alleen voor familie en vrienden maar voor elke investeerder.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:50:20 #49
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109022733
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 05:03 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Is nog van toepassing!

De regeling telt trouwens niet eens alleen voor familie en vrienden maar voor elke investeerder.
Is fiscaal alleen niet zo interessant meer voor de investeerder.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:11:31 #50
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_109036974
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:50 schreef ManAtWork het volgende:
Is fiscaal alleen niet zo interessant meer voor de investeerder.
Ach, de heffingskorting wordt afgebouwd, maar de vrijstelling in box 3 geldt nog steeds.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:34:00 #51
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109043753
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:11 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Ach, de heffingskorting wordt afgebouwd, maar de vrijstelling in box 3 geldt nog steeds.
Het meest belangrijke (aftrek in box 1) is ook geschrapt!
Voor de vrijstelling wil ik het risico niet lopen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_109045637
http://www.bol.com/nl/m/partner/veelgestelde-vragen/index.html

Je ontvangt afhankelijk van categorie 3-8% van de netto omzet(omzet - btw en - verz. ksten) als je verkoopt via bol.com
Omdat ik het niet echt begreep hier een situatie met vraag.

Je verkoopt via Bol.com je producten. Je verkoopt bijvoorbeeld een barbie pop.
De barbie pop kost je 10¤ incl om in te kopen. De pop wordt voor 22¤ incl verkocht op bol.com incl. verz. kosten.

22/119*100 = 18,49¤ excl btw.
Jij ontvangt van bol.com een 3% commissie. Je ontvangt dus 3% van 18,49¤ = 0,55¤.

Ben ik nu achterlijk of maak je hierdoor gewoon 10¤ - 0,55¤ = 9,45¤ verlies?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:18:12 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_109046469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:46 schreef Snoepje5 het volgende:
http://www.bol.com/nl/m/partner/veelgestelde-vragen/index.html

Je ontvangt afhankelijk van categorie 3-8% van de netto omzet(omzet - btw en - verz. ksten) als je verkoopt via bol.com
Omdat ik het niet echt begreep hier een situatie met vraag.

Je verkoopt via Bol.com je producten. Je verkoopt bijvoorbeeld een barbie pop.
De barbie pop kost je 10¤ incl om in te kopen. De pop wordt voor 22¤ incl verkocht op bol.com incl. verz. kosten.

22/119*100 = 18,49¤ excl btw.
Jij ontvangt van bol.com een 3% commissie. Je ontvangt dus 3% van 18,49¤ = 0,55¤.

Ben ik nu achterlijk of maak je hierdoor gewoon 10¤ - 0,55¤ = 9,45¤ verlies?
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar de link die je plaatst gaat erover dat jij via je website producten van Bol.com verkoopt. Je koopt dus zelf niets in, maar krijgt wel de commissie.
KuikenGuppy
pi_109046761
Ik dacht dat je je eigen producten op de website van bol.com kon verkopen? :S
't zal wel dan. Ga ik iig niet aan beginnen (:
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:27:23 #55
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109107063
Ik ben bezig met de eerste belastingaangifte en dat valt toch een beetje tegen :P Vooral de balans vind ik een ellende. Ik wil het zelf onder de knie krijgen omdat het me interesseert. Een paar vraagjes:

• Wat moet je bij materiele vaste activa opvoeren? Alleen die activa waar je op afschrijft? Of alle bezittingen van de onderneming?

• Dan zijn er vier kolommen, te weten "kosten van aanschaf", "boekwaarde begin boekjaar", "boekwaarde einde boekjaar" en "restwaarde". Het is me niet duidelijk wat ik waar in moet vullen. Er is een bedrijfsfiets aangeschaft met een nieuwwaarde van 1000 euro. Wat moet waar komen te staan?

• Diezelfde bedrijfsfiets wordt 50% privé gebruikt. Moet 100% op de balans?

[ Bericht 4% gewijzigd door Hi_flyer op 14-03-2012 21:55:39 ]
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:28:09 #56
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_109111127
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
• Wat moet je bij materiele vaste activa opvoeren? Alleen die activa waar je op afschrijft? Of alle bezittingen van de onderneming?
Bedrijfsmiddelen die ten minste ¤ 450 exclusief BTW in aanschaf hebben gekost.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
• Dan zijn er vier kolommen, te weten "kosten van aanschaf", "boekwaarde begin boekjaar", "boekwaarde einde boekjaar" en "restwaarde". Het is me niet duidelijk wat ik waar in moet vullen. Er is een bedrijfsfiets aangeschaft met een nieuwwaarde van 1000 euro. Wat moet waar komen te staan?
De nieuwwaarde is ook de aanschafwaarde? Wanneer dit het geval en je schrijft de fiets in 5 jaar af tot een restwaarde van 10 % (= ¤ 100) en de fiets aangeschaft wordt op 1 juli 2011 wordt het: ¤ 1.000 (kosten aanschaf), ¤ 0 (boekwaarde begin boekjaar), ¤ 910 (boekwaarde einde boekjaar) en ¤ 100 (restwaarde).

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
• Diezelfde bedrijfsfiets wordt 50% privé gebruikt. Moet 100% op de balans?
100% zakelijk. Wel moet je aan het einde van het jaar een privé correctie toepassen. Lees dit maar eens.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:29:04 #57
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_109111186
Ik heb nog steeds geen brief voor aangifte gekregen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 23:21:28 #58
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109114393
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:28 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Bedrijfsmiddelen die ten minste ¤ 450 exclusief BTW in aanschaf hebben gekost.

[..]

De nieuwwaarde is ook de aanschafwaarde? Wanneer dit het geval en je schrijft de fiets in 5 jaar af tot een restwaarde van 10 % (= ¤ 100) en de fiets aangeschaft wordt op 1 juli 2011 wordt het: ¤ 1.000 (kosten aanschaf), ¤ 0 (boekwaarde begin boekjaar), ¤ 910 (boekwaarde einde boekjaar) en ¤ 100 (restwaarde).

[..]

100% zakelijk. Wel moet je aan het einde van het jaar een privé correctie toepassen. Lees dit maar eens.
Hartelijk dank ^O^ Beter dus die fiets privé houden, dat maakt het ook wat minder gecompliceerd.

Nog een vraagje, want volgens mij maak ik ergens een denkfout. Ik heb 4000 omzet en 1350 kosten, is 2650 winst. Die winst wordt belast. Als ik nu bij het einde van de aangifte kijk bij "saldo fiscalewinstberekening", staan daar andere getallen.
Mijn balans is heel simpel, op 1-1-11 had ik niks en op 31-12-11 had ik aan liquide middelen 2600 euro. Door het jaar heen heb ik 1600 euro gestort.

• Mijn ondernemingsvermogen bestaat dus aan het einde van het jaar in z'n geheel uit liquide middelen dwz geld op de rekening?

• Belastbaar is dus volgens de belastingdienst ondernemingsvermogen minus privéstorting. Maar dat is een stuk minder dan de winst... Klopt dat?
pi_109115965
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:21 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Hartelijk dank ^O^ Beter dus die fiets privé houden, dat maakt het ook wat minder gecompliceerd.

Nog een vraagje, want volgens mij maak ik ergens een denkfout. Ik heb 4000 omzet en 1350 kosten, is 2650 winst. Die winst wordt belast. Als ik nu bij het einde van de aangifte kijk bij "saldo fiscalewinstberekening", staan daar andere getallen.
Mijn balans is heel simpel, op 1-1-11 had ik niks en op 31-12-11 had ik aan liquide middelen 2600 euro. Door het jaar heen heb ik 1600 euro gestort.

• Mijn ondernemingsvermogen bestaat dus aan het einde van het jaar in z'n geheel uit liquide middelen dwz geld op de rekening?

• Belastbaar is dus volgens de belastingdienst ondernemingsvermogen minus privéstorting. Maar dat is een stuk minder dan de winst... Klopt dat?
Je kapitaal is met 2600 toegenomen, waarvan 1600 komt door privestortingen.
Dus 1000 zou door winst komen dan.

Je omzet minus kosten is echter hoger.

Ofwel er klopt iets niet in je omzet minus kosten, ofwel je balans is onvolledig (vorderingen, privé opnamen, vaste activa, voorraad?).
pi_109118592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:21 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Hartelijk dank ^O^ Beter dus die fiets privé houden, dat maakt het ook wat minder gecompliceerd.

Nog een vraagje, want volgens mij maak ik ergens een denkfout. Ik heb 4000 omzet en 1350 kosten, is 2650 winst. Die winst wordt belast. Als ik nu bij het einde van de aangifte kijk bij "saldo fiscalewinstberekening", staan daar andere getallen.
Mijn balans is heel simpel, op 1-1-11 had ik niks en op 31-12-11 had ik aan liquide middelen 2600 euro. Door het jaar heen heb ik 1600 euro gestort.

• Mijn ondernemingsvermogen bestaat dus aan het einde van het jaar in z'n geheel uit liquide middelen dwz geld op de rekening?

• Belastbaar is dus volgens de belastingdienst ondernemingsvermogen minus privéstorting. Maar dat is een stuk minder dan de winst... Klopt dat?
Waarom die fiets eruit halen? Je winst beperken is altijd goed (=minder belasting).
pi_109118609
quote:
11s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:29 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb nog steeds geen brief voor aangifte gekregen?
Die heb je 1.5 maand geleden al moeten ontvangen?
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:42:21 #62
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_109119723
Oh.. Nou ik ging vorige week proberen in te loggen als ondernemer bij de belastingdienst en toen ik was ingelogd stond dat ik nog geen aangifte kon doen...

Morgen maar even bellen, ik weet wel zeker dat ik geen brief heb gekregen. Sta overigens ook nog geen anderhalf maand ingeschreven bij de KvK.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 10:35:21 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_109122379
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Oh.. Nou ik ging vorige week proberen in te loggen als ondernemer bij de belastingdienst en toen ik was ingelogd stond dat ik nog geen aangifte kon doen...

Morgen maar even bellen, ik weet wel zeker dat ik geen brief heb gekregen. Sta overigens ook nog geen anderhalf maand ingeschreven bij de KvK.
Dan hoef je over vorig jaar geen aangifte te doen, en pas voor het eerst als Q1 is afgelopen ;).
KuikenGuppy
  donderdag 15 maart 2012 @ 10:36:28 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_109122412
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben bezig met de eerste belastingaangifte en dat valt toch een beetje tegen :P Vooral de balans vind ik een ellende. Ik wil het zelf onder de knie krijgen omdat het me interesseert. Een paar vraagjes:

• Wat moet je bij materiele vaste activa opvoeren? Alleen die activa waar je op afschrijft? Of alle bezittingen van de onderneming?

• Dan zijn er vier kolommen, te weten "kosten van aanschaf", "boekwaarde begin boekjaar", "boekwaarde einde boekjaar" en "restwaarde". Het is me niet duidelijk wat ik waar in moet vullen. Er is een bedrijfsfiets aangeschaft met een nieuwwaarde van 1000 euro. Wat moet waar komen te staan?

• Diezelfde bedrijfsfiets wordt 50% privé gebruikt. Moet 100% op de balans?
Wat voor bedrijfsvorm heb je, hi_flyer?!
Als eenmanszaak hoef ik dit niet allemaal in te vullen toch? :'(
KuikenGuppy
pi_109123457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat voor bedrijfsvorm heb je, hi_flyer?!
Als eenmanszaak hoef ik dit niet allemaal in te vullen toch? :'(
Ook als eenmanszaak moet je een balans hebben voor wanneer de belastingdienst je komt opzoeken voor een controle. Ik heb zelf eerlijk gezegt ook nog niet gekeken maar opzich is het niet zo moeilijk en mag je daar best wat in gokken.

Bijv. als je een printer aan hebt geschaft voor 200¤ zet je gewoon kosten aanschaf 200¤. boekwaarde begin boekjaar 150¤ bijv. en eindjaar zal die mss nog 50¤ waard zijn. Restwaarde is 50¤ en dan pleur je 'm weg. Moet me er ook nog in verdiepen..
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:07:19 #66
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_109125509
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan hoef je over vorig jaar geen aangifte te doen, en pas voor het eerst als Q1 is afgelopen ;).
Oh ik denk al. Dus ik hoef pas aangifte te doen na Q1, en dat is 31 maart toch?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:07:49 #67
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109125523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 05:34 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waarom die fiets eruit halen? Je winst beperken is altijd goed (=minder belasting).
Met het idee dat je jezelf geen 19cent/km mag toekennen als je van de fiets gebruik maakt. Ben er nog niet helemaal uit hoor.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:09:15 #68
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109125571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:08 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ook als eenmanszaak moet je een balans hebben voor wanneer de belastingdienst je komt opzoeken voor een controle. Ik heb zelf eerlijk gezegt ook nog niet gekeken maar opzich is het niet zo moeilijk en mag je daar best wat in gokken.

Bijv. als je een printer aan hebt geschaft voor 200¤ zet je gewoon kosten aanschaf 200¤. boekwaarde begin boekjaar 150¤ bijv. en eindjaar zal die mss nog 50¤ waard zijn. Restwaarde is 50¤ en dan pleur je 'm weg. Moet me er ook nog in verdiepen..
Maar ik begreep van een post hierboven dat op een balans alleen activa staan waar je op afschrijft en waar de aanschafwaarde dus minimaal 450 euro ex BTW is. Die printer hoeft er dus niet op?
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:01:30 #69
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109127186
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben bezig met de eerste belastingaangifte en dat valt toch een beetje tegen :P Vooral de balans vind ik een ellende. Ik wil het zelf onder de knie krijgen omdat het me interesseert. Een paar vraagjes:

• Wat moet je bij materiele vaste activa opvoeren? Alleen die activa waar je op afschrijft? Of alle bezittingen van de onderneming?

• Dan zijn er vier kolommen, te weten "kosten van aanschaf", "boekwaarde begin boekjaar", "boekwaarde einde boekjaar" en "restwaarde". Het is me niet duidelijk wat ik waar in moet vullen. Er is een bedrijfsfiets aangeschaft met een nieuwwaarde van 1000 euro. Wat moet waar komen te staan?

• Diezelfde bedrijfsfiets wordt 50% privé gebruikt. Moet 100% op de balans?
Ben je nu nog bezig? Ik dacht dat je al klaar was.
(Of ben ik met een andere Fok!ker in de war?)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:03:17 #70
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109127220
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:07 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Oh ik denk al. Dus ik hoef pas aangifte te doen na Q1, en dat is 31 maart toch?
Welke aangifte bedoel je? De inkomstenbelasting of de omzetbelasting?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:03:49 #71
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109127233
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:07 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Met het idee dat je jezelf geen 19cent/km mag toekennen als je van de fiets gebruik maakt. Ben er nog niet helemaal uit hoor.
Dat mag dus wel.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:32:54 #72
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_109128100
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:03 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Welke aangifte bedoel je? De inkomstenbelasting of de omzetbelasting?
Geen idee. Wanneer moet welke? Ik ben compleet nieuw hierin maar wil het graag leren dus excuses als ik als noob overkom.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:04:10 #73
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109137134
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:32 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Geen idee. Wanneer moet welke? Ik ben compleet nieuw hierin maar wil het graag leren dus excuses als ik als noob overkom.
Aangifte inkomstenbelasting is jaarlijks. In principe voor 1 april.
Aangifte omzetbelasting is per kwartaal (of per maand). Als je een kwartaalaangifte hebt, is het indienen en betalen, april, juli, oktober en januari.

Als je met je NL-nummer inlogt, zie je vanzelf welke aangifte er voor je klaar staat.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:11:09 #74
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_109137342
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:04 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Aangifte inkomstenbelasting is jaarlijks. In principe voor 1 april.
Aangifte omzetbelasting is per kwartaal (of per maand). Als je een kwartaalaangifte hebt, is het indienen en betalen, april, juli, oktober en januari.

Als je met je NL-nummer inlogt, zie je vanzelf welke aangifte er voor je klaar staat.
Ah. Ik hoef tot nu toe alleen omzetbelasting te doen omdat ik pas vanaf het eerste kwartaal van 2012 ben ingeschreven als ondernemer. :)

Er stond vorige week nog niks klaar toen ik inlogte.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:16:27 #75
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109142428
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:01 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ben je nu nog bezig? Ik dacht dat je al klaar was.
(Of ben ik met een andere Fok!ker in de war?)
Ik dacht dat ik er mee klaar was ja :')
Maargoed, had ook wel een beetje verwacht dat ik de eerste keer tegen allerlei shit aan zou lopen. Zoals die 1600 euro die ik nu kwijt blijk te zijn :D
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:20:26 #76
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109146658
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:11 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ah. Ik hoef tot nu toe alleen omzetbelasting te doen omdat ik pas vanaf het eerste kwartaal van 2012 ben ingeschreven als ondernemer. :)

Er stond vorige week nog niks klaar toen ik inlogte.
In april dan nog maar eens inloggen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:21:45 #77
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109146738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 20:16 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik er mee klaar was ja :')
Maargoed, had ook wel een beetje verwacht dat ik de eerste keer tegen allerlei shit aan zou lopen. Zoals die 1600 euro die ik nu kwijt blijk te zijn :D
Eindelijk een ondernemer die aan den lijve ondervindt dat het toch niet even een kwestie is van drie cijfertjes invullen. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:46:30 #78
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109148323
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:21 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Eindelijk een ondernemer die aan den lijve ondervindt dat het toch niet even een kwestie is van drie cijfertjes invullen. ;)
Ach, je leert ervan he en de curve is stijl... Er waren nog wat facturen die nog niet voldaan waren a 2200 euro :') Even over het hoofd gezien. :o
pi_109157764
Kan gebeuren. Is ook maar een klein bedrag voor n zzp'er.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:39:18 #80
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109158725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 05:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan gebeuren. Is ook maar een klein bedrag voor n zzp'er.
Nja, het is uiteindelijk de toko van mijn vrouw en die mist soms wat discipline op het gebied van administratie. Dus doe ik het maar :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')