abonnement Unibet Coolblue
pi_108866329


Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (webshop cosmetica, visagiste)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Jwvdiermen (icter, webapplicaties)
Skv (marketingbureau en spellenwebshop)
Drommolsch85 (videoproducties, ict, mobiele websites)
Mvr.poes (webwinkel woonaccesoires)
Vivi (journalist/tekstschrijver, mobiele espressobar)
Snoepje5 (Webwinkel)
TigerXtrm (webhosting)
Intelligence (IT)
Anno2012 (...)
Impossiebruuu(websites, -winkels, -applicaties)
Glasshouse (glasprojecten, in oprichting)
Stoeltafel (parkeerplaats)
YoshiBignose (administratie, websites)
RBWO (webshop games, consoles, accessoires)
Teeno (webshop motorolie, auto-onderhoud)
Flipsen (reisorganisatie Argentinië)
Audreyoot (schoenenwinkel)
_dirkjan_ (internetdiensten en affiliate marketing)
teamlead (interim management en consultancy in customer care)
_Flash_ (ontwikkelen van websoftware)
Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.

[ Bericht 0% gewijzigd door boem-dikkie op 26-03-2012 09:13:30 ]
pi_108866416
Dat is inmiddels een aardig imposante lijst in de OP :)
pi_108866529
Vandaag de eerste retour gehad voor de webwinkel. (kapot artikel).

Vreemd genoeg stuurt de klant de correcte verpakking terug met een verkeerde inhoud. Morgen komt dit product weer binnen (toch even controleren) en dan maar contact met de klant opnemen.

Wat zouden jullie doen?
VB: Je stuurt een roze artikel op. De klant stuurt de verpakking terug omdat het artikel kapot is met als inhoud, een blauw artikel.

Ik weet 100% zeker ( want ik kijk alle producten na voordat deze verzonden worden ) dat het artikel echt roze was en niet blauw. Wat als de klant aanhoudt dat het blauw was? (tevens geen klacht gehoord van de klant dat de inhoud blauw was ipv roze).

1. Aanhouden dat je het correcte artikel hebt verzonden en de klant geen recht geven op geld terug?
2. De klant gelijk geven en geld terug storten. (20¤).

De klant zou bijv. eerder een blauw artikel gekocht kunnen hebben welke kapot is gegaan. Gedacht hebben ik verzend deze nu naar dit bedrijf en kijk wat ze er mee doen. Zelf het paarse artikel nog gehouden.
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:12:35 #4
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_108866624
Mag ik ook in de lijst van de OP?
Ontwikkelen van websoftware
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:12:41 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_108866628
* volgt topic vanwege plannen eigen bureau
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_108866807
Even volgen. (volg topic knop is kapot bij mij).
pi_108866964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:12 schreef error_404 het volgende:
* volgt topic vanwege plannen eigen bureau
Reclamebureau? Politiebureau?
pi_108867477
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag de eerste retour gehad voor de webwinkel. (kapot artikel).

Vreemd genoeg stuurt de klant de correcte verpakking terug met een verkeerde inhoud. Morgen komt dit product weer binnen (toch even controleren) en dan maar contact met de klant opnemen.

Wat zouden jullie doen?
VB: Je stuurt een roze artikel op. De klant stuurt de verpakking terug omdat het artikel kapot is met als inhoud, een blauw artikel.

Ik weet 100% zeker ( want ik kijk alle producten na voordat deze verzonden worden ) dat het artikel echt roze was en niet blauw. Wat als de klant aanhoudt dat het blauw was? (tevens geen klacht gehoord van de klant dat de inhoud blauw was ipv roze).

1. Aanhouden dat je het correcte artikel hebt verzonden en de klant geen recht geven op geld terug?
2. De klant gelijk geven en geld terug storten. (20¤).

De klant zou bijv. eerder een blauw artikel gekocht kunnen hebben welke kapot is gegaan. Gedacht hebben ik verzend deze nu naar dit bedrijf en kijk wat ze er mee doen. Zelf het paarse artikel nog gehouden.
Eerst contact opnemen dat hij/zij een ander product heeft teruggestuurd dan besteld. Als ie gaat lopen janken en moeilijk doen geld teruggeven :P Je hebt immers je product toch terug, maar wel kapot :P
Facts don't care about your feelings
pi_108868005
Mm ja lijkt me inderdaad ook de beste oplossing.

Wel vreemd dat (uitgaande dat er het juiste artikel in de verpakking zat) de klant een andere terugstuurt.
Overigens klopt de andere inhoud ook niet. Normaliter horen hier twee folies bij. De klant heeft 2 identieke folies verzonden terwijl in de verpakking twee verschillende folies horen te zitten.
pi_108868094
Heeft ie al eerder wat bij je besteld dan? Of zijn er nog veel meer webshops die dat spul verkopen :P
Facts don't care about your feelings
pi_108868123
Ik ben niet de enige webshop die het verkoopt. En nee, eerste bestelling.
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:08:44 #12
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108868741
Mijn eerste echte factuur verstuurd gister.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108868755
Voldoet ie wel aan de eisen? ;)
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:09:09 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_108868756
Ik zou voor ¤20 niet moeilijk doen, maar het moet geen gewoonte worden.
KuikenGuppy
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:12:20 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_108868874
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:20 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Reclamebureau? Politiebureau?
interieurarchitectenbureau
leuk woord voor galgje
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_108869367
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:09 schreef Burdie het volgende:
Ik zou voor ¤20 niet moeilijk doen, maar het moet geen gewoonte worden.
Nee tuurlijk niet. Maar het moet niet zo zijn dat men zomaar een artikel kan retouren wat ik klakkeloos accepteer terwijl het niet voldoet aan de eisen. (overigens zou het niet onder de zichttermijn vallen maar garantie aangezien het artikel (wat ik niet verkocht heb -.-)) kapot is.

Nou ben ik heel royaal en staat klantenservice voorop. Daarom zal de klant ook wel zijn of haar geld terug krijgen. Maar ik wil natuurlijk eerst horen wat de klant erop te zeggen heeft dat het verkeerde artikel is verzonden in de correcte verpakking met andere verkeerde inhoud. Want dit is niet 100% waterdicht.
pi_108882173
Je geeft zelf al het antwoord lijkt mij, niet gelijk geld terug geven maar laat hem eerst zijn verhaal even doen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:52:07 #18
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108897497
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Voldoet ie wel aan de eisen? ;)
Ja hoor. Alle adresgegevens, KvK nummer, BTW nummer, prijs incl. en excl. BTW, beschreven werkzaamheden, factuurdatum, factuurnummer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:57:40 #19
67670 Skv
Cynist.
pi_108897667
Even een vraagje betreffende een vervelende situatie:

Eén van mijn bedrijfjes heeft vier vennoten (firma). Eén van deze vennoten wil er nu uit stappen, omdat hij een fulltime baan heeft. Hij heeft hiervoor een uittredingsvoorstel gedaan en daaraan een vergoeding gekoppeld welke hij realistisch acht voor zijn 25% van het aandeel in het bedrijf.

Echter, hij heeft de waarde van de voorraad in mijn ogen erg hoog aangenomen: nét iets onder onze minimale verkoopprijs en zeer ruim boven de inkoopprijs. In mijn ogen is dat niet realistisch, omdat hij straks een vergoeding krijgt voor zijn deel van de voorraad tegen -bijna- marktprijzen. Ik en de andere twee vennoten lopen straks het risico dat die hele voorraad niet meer verkocht wordt (of dat de prijzen dalen).. Dat is toch niet realistisch?

Daarnaast is hij van mening dat hij ook recht heeft op 25% van de gemaakte investeringen (bijvoorbeeld van de website die 2000 Euro kostte wil hij 500 Euro hebben). Het lijkt me toch ook niet dat dat zomaar kan? Zo'n website met webshop mag dan wel 2000 kosten, maar daar raak je het nooit meer voor kwijt. Zelfde geldt voor de merknaam (met merkrecht).

Tot slot wil hij 25% van de gelden op de rekening, inclusief de openstaande debiteuren. Ook hier kan ik me niet in vinden, gezien de overblijvende vennoten dan het risico van wanbetalers op zich nemen en tevens verantwoordelijk gemaakt worden voor het actief benaderen van deze debiteuren.

Iemand hier ideeën of ik een beetje realistisch denk? En misschien opmerkingen over hoe we hier uit zouden kunnen komen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:12:54 #20
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_108898178
ik snap het niet :?

Waarom niet gewoon afrekenen tegen 25% van de balanswaarde van de voorraad?

edit:
is hier niets over afgesproken bij het oprichten van de VOF?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:32:37 #21
67670 Skv
Cynist.
pi_108898806
Da's nog wel een goeie, zal even het vennootschapscontract er op naslaan. :)
Hoewel ik het niet verwacht, gezien we eigenlijk één batch van ons product wilden maken van 1000 stuks, terwijl we er nu 300 verkocht en 2500 op voorraad hebben. Hadden verwacht dat het minder zou lopen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108907088
Heb super goed nieuws ! Zoals jullie weten exploiteer ik een parkeerterrein in de weekenden Apeldoorn. Nu ga ik een tweede vestiging openen, 5000m2 in het centrum van Apeldoorn. Vijf dagen per week en over 3/4 weken kan ik al open, niet gek.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:31:02 #23
67670 Skv
Cynist.
pi_108907138
Geweldig man, mooie uitbreiding!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108907389
Vraagje aan jou, ben zelf altijd een beetje tegen het idee om samen iets te starten. Hoezo zijn jullie met ze vieren gestart? Is het een vriend die weg gaat?
pi_108907673
Dit zijn dus risico's die je kunt krijgen als je met z'n 4en een VOF begint. Ik hoop dat er e.e.a. in een overeenkomst stond, anders kan het nog leuk worden :)
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')