Klopt. Anders had het nog langer geduurd om de manager open te stellen. Wordt in de komende dagen bijgewerktquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:45 schreef GP500 het volgende:
Alle teaminfo moet nog aangepast worden lijkt het
coureurs van lotus en marrusia kloppen niet.
de rest dan ook niet wss.
Wel een beperkt overzichtquote:En komt er ook info bij elke coureur. ?
Dat is bij deze manager altijd wel.. 4 aardige onderdelen is te zwak.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:29 schreef tedkees2 het volgende:
Ik neem een flinke gok. Wedden op twee paarden! Als ze verrassen ben ik binnen, als ze floppen kan ik beter gelijk stoppen
we willen het niet al te makkelijk maken he. Later in het spel kun jij je team door de aanpassingen die we gemaakt hebben wel sneller verbeteren.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is bij deze manager altijd wel.. 4 aardige onderdelen is te zwak.
Ja dat weet ikquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
we willen het niet al te makkelijk maken he. Later in het spel kun jij je team door de aanpassingen die we gemaakt hebben wel sneller verbeteren.
er zijn meerdere strategieën. De een begint met een gebalanceerd team, terwijl een ander juist inzet op één duur onderdeel en weer een ander kiest hier een middenweg in.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:02 schreef Fopje het volgende:
Ik ga ook eens meedoen. Nog tips? Is een dure motor en chassis belangrijk in het begin?
De eerste paar ronden zullen de toponderdelen nog wel wat stijgen, want het systeem moet de onderdeelprestaties nog "leren". Dit jaar staat het nog scherper afgesteld en daardoor zal het verloop sneller zijn. In combinatie met de aangepaste puntentelling moet het makkelijker zijn om budget op te bouwen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
En trouwens; die verwachtingswaarden vind ik een goede zaak. Vind het echt rampzalig irritant dat de duurdere onderdelen alleen maar meer en meer waard worden en de goedkopere onderdelen steeds goedkoper worden.. dit is echt een mooie verbetering.
Oke thx, ik kies dan maar even de middenweg voor mijn eerste keerquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn meerdere strategieën. De een begint met een gebalanceerd team, terwijl een ander juist inzet op één duur onderdeel en weer een ander kiest hier een middenweg in.
coureurs leveren het meeste punten opquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:02 schreef Fopje het volgende:
Ik ga ook eens meedoen. Nog tips? Is een dure motor en chassis belangrijk in het begin?
Precies.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:21 schreef S_Holmes het volgende:
[..]
coureurs leveren het meeste punten op
Doorgaans zijn goede onderdelen beter als de beide coureurs gelijkwaardig zijn. Wanneer 1 coureur veel beter is is dit niet het geval.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Precies.
Gokken op een goede coureur kan erg veel punten opleveren, maar zodra hij uitvalt ben je ze net zo snel weer kwijt! Een veiligere optie is om een goed chassis/motor te nemen, want als er één uitvalt krijg je nog altijd de punten voor de ander. Nadeel is dat een chassis/motor minder oplevert. Een team waarin je voor elk onderdeel evenveel uitgeeft (categorie 30-40 miljoen) levert doorgaans het minste op.
Zie ook de puntentelling.
Overigens kun je tot aanstaande vrijdag 23:59 experimenteren met je team, dus sla het gerust tussentijds op. Er worden voor de eerste ronde namelijk géén transactiekosten gerekend.
Ah. Heb een team aangemaakt en het is inderdaad allemaal wat duidelijker.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:56 schreef zoem het volgende:
Nee, heeft geen invloed op het verloop van het spel
Hij heeft vorig jaar wisselvallig gepresteerd en kostte toen in het begin 71M. Op basis van zijn wisselvallige prestaties hebben we Hamilton dit jaar een miljoen lager ingeschat op 70M. Button deed het net iets beter en is daardoor wat duurder geworden.quote:
Ik ook.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:30 schreef jdel het volgende:
Tnx Jeroen, meteen even geprobeerd.
Tot nu toe 146 punten
klopt, er zit een klein bugje in. Er wordt vanavond naar gekeken. En dat de teams op nul punten staan kan kloppen, omdat de uitslag van de kwalificatie er nog niet in zitquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:31 schreef ß het volgende:
Bij mij gaat er volgens mij iets fout. Alle teams staan nog op 0 punten. Ik kan ook geen userteams bekijken, ik krijg dan de melding dat er iets mis is.
Sorry dat ik het zeg maar:quote:klopt, er zit een klein bugje in.
Ik nietquote:
De fout is inmiddels boven water en een fix volgt spoedig. Een update voor de achterkant bemoeide zich met de voorkant. Gelukkig gebeurde het ná sluiting van de ronde, dus de hinder valt mee.quote:
Dat komt helemaal goed hoorquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:51 schreef Geralt het volgende:
OK is de verwachting dat met punten en alles wel gewoon goed gaat?
Een paar jaar geleden was het namelijk elk jaar weer een drama![]()
Daar worden geen strafpunten voor uitgedeeld. De HRT-onderdelen zijn niet geklasseerd in de kwalificatie en de race en scoren daardoor allemaal 0 punten deze ronde.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:38 schreef ß het volgende:
Hoeveel strafpunten krijg je voor het niet halen van de 107% regel zoals de HRT? Dat zie ik er niet bij staan.
In je teamgeschiedenis kun je al de voorlopige punten van de kwalificatie zien. In dat overzicht worden de punten helaas (nog) niet realtime bijwerkt, maar in de voorlopige manageruitslag wel.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:40 schreef Fokkingvet het volgende:
Als die calculator klopt 360 puntjes, niet slecht voor de 1e keer.
Kobayashi blijkt een goede koop, maar moet wel zeggen erg veel geluk de laatste ronde
Oh ja je hebt gelijk. Ik heb er gewoon geen budget bij gekregenquote:Op maandag 19 maart 2012 13:58 schreef Meike26 het volgende:
Resultaten staan er toch al ?![]()
Ik sta op plekje 402 met 294 punten. Dat is dus 5,8 miljoen budget erbij
klopt. Dat gebeurt pas vanavond bij het opengaan van de managerquote:Op maandag 19 maart 2012 13:55 schreef Quisho het volgende:
Manager gaat vanavond weer open zie ik, punten zijn wel ingevoerd maar nog niet bijberekend?
Haha ja, hij deed het zo goed, en Grosjean had zo'n goede kwalificatiequote:Op maandag 19 maart 2012 14:01 schreef Meike26 het volgende:
Dat van Maldonado was wel flink balen voor jou dan![]()
Ook voor Williams zelf natuurlijk..
Is er ook nog een poedelprijs?quote:
Grosjean is denk ik wel 1 van de beste die je in je team kan hebben. Natuurlijk erg vervelend als hij uitvalt, maar redelijk goedkoop en veel potentieel. Jij hebt dus Williams, waar ik weer Torro Rosso heb als team waar ik wat punten mee hoop te scoren. In de laatste ronden ook wat mee verloren. Marussia hoop ik snel te kunnen verkopen, ook voor Williams wellicht of nog een race of 2 wachten voor wat beters ?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:07 schreef Quisho het volgende:
[..]
Haha ja, hij deed het zo goed, en Grosjean had zo'n goede kwalificatie
Ik kom op 301 punten. Niet slecht aangezien mijn 1e rijder de finish niet gezien heeftquote:
Dat geldt voor mijn eerste rijder ook.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kom op 301 punten. Niet slecht aangezien mijn 1e rijder de finish niet gezien heeft
Pic heeft de finish van de race niet gehaald. Werd vanwege een probleem met de oliedruk enkele ronden voor het einde binnengehaald door het team. Dat betekent in de manager punten voor de klassering, maar ook strafpunten vanwege de uitvalbeurtquote:Op maandag 19 maart 2012 21:18 schreef ntrx het volgende:
Ik zie dat de strafpunten inmiddels verwerkt zijn, wat is de reden dat de Marussia motor 15 strafpunten heeft gekregen, beide auto's zijn toch gewoon gefinished?
Wat een dikke onzin weer. De ene keer gaan jullie uit van de FIA gegevens, de andere keer weer niet. Het is volstrekte willekeur. Beide Marussia's staan gewoon in de uitslag als gefinisht, klaar.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Pic heeft de finish van de race niet gehaald. Werd vanwege een probleem met de oliedruk enkele ronden voor het einde binnengehaald door het team. Dat betekent in de manager punten voor de klassering, maar ook strafpunten vanwege de uitvalbeurt
Het is zeker geen onzin. Het staat gewoon zo in de officiële uitslagen op zowel de site van de FIA als op Formula1.com en het is in lijn met wat we de vorige jaren hebben gedaan in dit soort gevallen, dus het is zeker geen willekeur.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een dikke onzin weer. De ene keer gaan jullie uit van de FIA gegevens, de andere keer weer niet. Het is volstrekte willekeur. Beide Marussia's staan gewoon in de uitslag als gefinisht, klaar.
hij is uitgevallen, maar wel geklasseerd. Je bent in de Formule 1 uitvaller als je de finishvlag niet gezien hebt, dat was bij Pic het geval.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:46 schreef k_man het volgende:
Het is wel onzin. De strafpunten gelden bij uitval. Daar is geen sprake van. Als dit op een hogere plek gebeurt krijg je zelfs gewoon de WK-punten. Je hoeft niet perse onder de finishvlag door te rijden om geklasseerd te worden.
Is hij door de FIA bestraft? Nee hè?quote:Op maandag 19 maart 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
hij is uitgevallen, maar wel geklasseerd. Je bent in de Formule 1 uitvaller als je de finishvlag niet gezien hebt, dat was bij Pic het geval.
Omdat hij meer dan 90% van de raceafstand reed krijgt hij ook gewoon de punten voor de race.
Zie het als opbouwende kritiek. Vorig jaar zijn ze hier met een paar dingen ook nogal de fout in gegaan. Met name met de waardestijgingen cq -dalingen (of was dat het jaar ervoor?). Die fouten zijn er nu hopelijk uit. Als users dat soort dingen niet signaleren blijft het altijd een drama.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef trance_fan het volgende:
De regel onderop de pagina over de speluitleg
Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel.
Ik ben ook niet blij met de strafpunten. Maar het is de eerste race van de 20. Als het goed gaat kan ik het volgende week weer goedmaken. En zint het je niet zoals je hierboven aangeeft kan je natuurlijk altijd ergens anders een manager spel doen.
welke bedoel je hiermee?quote:Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Overigens wel apart dat Schumacher volgens jouw logica een keer een GP gewonnen heeft waarin ie is uitgevallen...
drie straffen is echt overdreven. We hebben het er deze winter wel over gehad om de straffen te laten vervallen, maar dat betekent in het geval van bijvoorbeeld een gridstraf dat deze zelfs harder aan kan komen dan de straf die je nu krijgt.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:51 schreef k_man het volgende:
Overigens deugt het systeeem met strafpunten natuurlijk sowieso niet. Dat geef ik al geruime tijd aan. Strafpunten betekenen namelijk dat je disproportioneel gestrafd wordt. In het huidige systeem beketent het uitvallen / bestraft worden van een onderdeel feitelijk dat je drie keer gestraft wordt.
Ten eerste scoor je niet - of lager - met dat onderdeel. Ten tweede worden er strafpunten afgetrokken. Ten derde wordt je onderdeel door de voorgaande twee straffen extra weinig waard.
Kortom; een stompzinnig systeem.
Er is geen enkele willekeur, omdat we gewoon de gangbare bronnen er op naslaan en deze allemaal hetzelfde zeggenquote:Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Is hij door de FIA bestraft? Nee hè?
Dus de ene keer gelden die FIA regels kennelijk wel, de andere keer weer niet. Wat ik zei: volstrekte willekeur.
Mocht je doelen op die pitfinish in Groot-Brittannië: Schumacher reed nog een extra ronde en zag de finishvlag alsnog.quote:Overigens wel apart dat Schumacher volgens jouw logica een keer een GP gewonnen heeft waarin ie is uitgevallen...
Ja, dat vind ik ook. Volgend jaar afschaffen dus (nu nog afschaffen voor dit jaar is ook niet echt eerlijk).quote:
dat zullen we voor volgend seizoen opnieuw gaan bekijken. Het kan wel betekenen dat het spel er zelfs lastiger op wordt, omdat dan de puntentelling bijgesteld kan worden of andere factoren, wat de speelbaarheid af kan doen laten nemen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Volgend jaar afschaffen dus (nu nog afschaffen voor dit jaar is ook niet echt eerlijk).
Het gaat er niet om wat de bronnen zeggen. Het gaat er om dat jullie regels soms wel de bronnen volgen en soms niet. In een managerspel is het toch de bedoeling om de waarheid enigszins te simuleren en dan is het wenselijk om zoveel mogelijk de echte regels aan te houden. Waarom moeten er nog extra straffen worden uitgedeeld bovenop de straffen die de FIA geeft?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Er is geen enkele willekeur, omdat we gewoon de gangbare bronnen er op naslaan en deze allemaal hetzelfde zeggen
Schumacher ging over de finish in de pit. Hij is niet afgevlagd op het moment dat zijn race er op zat. Misschien is-ie in z'n uitrijronde nog afgevlagd, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Als dat zo is, is dat wel merkwaardig, want dan is de winnaar pas veel later afgevlagd als de nummer twee en heeft bovendien een ronde te veel gereden.quote:Mocht je doelen op die pitfinish in Groot-Brittannië: Schumacher reed nog een extra ronde en zag de finishvlag alsnog.
Er zit geen willekeur in. De uitslagen zoals ze zijn baseren we op de uitslagen van de races. Hierbij hanteren we voor de klassering van coureurs en het uitdelen van de straffen al jaren dezelfde lijn, wat voor iedereen duidelijk is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat de bronnen zeggen. Het gaat er om dat jullie regels soms wel de bronnen volgen en soms niet. In een managerspel is het toch de bedoeling om de waarheid enigszins te simuleren en dan is het wenselijk om zoveel mogelijk de echte regels aan te houden. Waarom moeten er nog extra straffen worden uitgedeeld bovenop de straffen die de FIA geeft?
Wat ik bedoel wordt misschien duidelijker met een voorbeeld. Bij de HRT's in de kwalificatie volgen jullie wel strikt de FIA: niet geklasseerd, dus nul punten. Je zou ook soepel kunnen zijn en nog een puntje uitdelen voor plek 23 en 24. Maar nee, de FIA wordt hier strikt gevolgd. Bij de race-uitslag wordt de FIA echter opeens niet meer gevolgd. Dan komen er zelf bedachte regels om de hoek kijken, zodat de Marussia in het spel wel gestraft wordt, terwijl dat in werkelijkheid niet is gebeurd.
Dat is wat ik bedoel met willekeur. Geen willekeur in het toepassen van de regels, maar willekeur bij het bedenken van aanvullende regels.
dat was een merkwaardige finish die tegenwoordig door een regelverandering niet meer mogelijk is. Hij reed na de straf de pits uit, werd daarna afgevlagd en kende pas veel later dan de rest zijn uitloopronde.quote:[..]
Schumacher ging over de finish in de pit. Hij is niet afgevlagd op het moment dat zijn race er op zat. Misschien is-ie in z'n uitrijronde nog afgevlagd, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Als dat zo is, is dat wel merkwaardig, want dan is de winnaar pas veel later afgevlagd als de nummer twee en heeft bovendien een ronde te veel gereden.
quote:Puntentelling
Klik voor een uitgebreide puntentelling voor de diverse acties op de puntentelling in het menu-item <managerinformatie>.
Per behaald punt zal je budget met 20.000 euro worden verhoogd.
In de puntentelling staan ook strafpunten genoemd die een onderdeel kan krijgen. Omdat er geen uitgebreide uitleg past in de tabel op de puntentellingpagina, staat hier de uitleg over wanneer in de FOK! Formule 1-manager besloten wordt tot het uitdelen van een straf.
Wat betreft de klassering en mogelijke oorzaken van een uitval of beschadiging van coureur, chassis of motor, houdt de crew de resultaten aan zoals die op de maandagen na een grandprixweekend om 19:00 uur gepubliceerd zijn op de Official F1 Website formula1.com. Wat betreft andere technische en aanverwante aanpassingen die een onderdeel ondergaat worden de scruteneeringrapporten van FIA.com bestudeerd. Eventuele wijzigingen na 19:00 uur tellen niet meer mee voor de puntentelling.
Globaal en kort gezegd houden we dit aan:
Geklasseerd = punten voor behaalde positie.
Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie.
Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los van of iemand geklasseerd is of niet.
Doordat de FIA vervolgens een 90%-regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we rekening moeten houden met zowel de klassering als een eventuele uitval.
Ja, juist in de zin dat de regels toegepast zijn. Die regels deugen echter niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:43 schreef Bayswater het volgende:
Niet ouwehoeren, heb ook Pic maar de Fokjury heeft hier juist gehandeld vind ik.
ik snap deze regel zeker en alhoewel het een beetje vaag klinkt, zit er zeker een logica achter. Maar wat ik mij dan afvraag, is het niet leuk/goed voor de competitie om de laatste 3 teams en laatste 6 coureurs bij deze ene uitzondering geen strafpunten toe te kennen en uitgaan van de klassering ipv het finishen ja of nee.quote:Doordat de FIA vervolgens een 90%-regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we rekening moeten houden met zowel de klassering als een eventuele uitval.
Ja, dat is de discussie toch ook helemaal niet? Zoals gezegd; als niemand de crew wijst op rare dingen in de regels, dan zijn de regels volgend jaar waarschijnlijk weer hetzelfde. En dan wordt je ook volgend jaar driedubbel gestraft als er een onderdeel van je uitvalt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:47 schreef Fiorano het volgende:
Maar je bent toch zelf akkoord gegaan met de regels door mee te doen ?
Kimi krijgt in het spel straf, omdat de FIA er een gridstraf aan gekoppeld heeftquote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:15 schreef ntrx het volgende:
Even een vraag, ik zie dat raikonen een gridstraf krijgt omdat zijn bak na de vrije training is vervangen, houd dat in dat hij nu ook strafpunten krijgt in de manager of geld dat alleen wanneer er een straf wordt uitgedeeld door de FIA tussen de kwalificatie en de race?
punten voor zijn 10e tijd en de gridstraf, alleen is de straf voor de motor he, niet voor de coureurquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:14 schreef ntrx het volgende:
Ok, dan nog een vraagje (kan het niet uit de regels halen namelijk) gezien hij 5 plaatsen straf krijgt.
Stel Kimi rijd de 10de tijd, krijgt hij dan punten voor zijn 10de tijd en strafpunten voor de gridstraf, of krijgt hij punten voor de 15de plek en ook nog strafpunten?
Het klopt dat het door toedoen van de coureur is. Bijvoorbeeld dat hij iemand opzettelijk hindert tijdens de kwalificatie.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:52 schreef ntrx het volgende:
Ah ok, dacht dat dit ook van toepassing was:
coureur
Teruggezet op de grid
-15
Maar dat zal dan alleen gelden wanneer het door toedoen van de coureur is.
Ja.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:49 schreef Geralt het volgende:
Is er dit jaar ook zo een tool wat vroeger iemand gemaakt had waar je zelf kon invullen wat je had en die dan uitrekende hoeveel punten je ging krijgen op de maandag?
En heb je ook een link toevallig?quote:
Thanksquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:09 schreef k_man het volgende:
Nou, vooruit dan maar: http://fokf1calc.online-start.nl/
In jouw teamgeschiedenis staat er 164, en dat is nog zonder enige strafpunten. Kimi zal zelf géén strafpunten krijgen, maar zijn Lotus-motor omdat zijn versnellingsbak vervangen is. Dus die calculatorlink hierboven heeft een foutje.quote:
Ligt niet aan de calculator, maar aan wat je er zelf invult.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:28 schreef zoem het volgende:
[..]
In jouw teamgeschiedenis staat er 164, en dat is nog zonder enige strafpunten. Kimi zal zelf géén strafpunten krijgen, maar zijn Lotus-motor omdat zijn versnellingsbak vervangen is. Dus die calculatorlink hierboven heeft een foutje.
Oh, ik heb er zelf nog niet op geklikt om eerlijk te zijnquote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Ligt niet aan de calculator, maar aan wat je er zelf invult.
quote:Op zondag 25 maart 2012 13:04 schreef ari_zahav het volgende:
Ik ben zo blij dat ik Senna heb gekocht na Australie
Ik ga hem er al uitgooien zodra de manager weer open gaatquote:Op zondag 25 maart 2012 15:04 schreef Meike26 het volgende:
Valt me nog mee, ik had met uitvallen van Grosjean gerekend op een drama-uitslag voor mijn team, maar alsnog (voorlopig) 299 puntjes![]()
Grosjean moet volgende race wel finishen (en een beetje redelijk), want nog een uitval en ik wip hem uit m'n team
Ik heb iets minder dan 3 weken om te beslissen gelukkigquote:Op maandag 26 maart 2012 13:58 schreef Quisho het volgende:
[..]
Ik ga hem er al uitgooien zodra de manager weer open gaat
Het staat er al op: maandags na de race om 20:00 uur gaat de manager weer open. En dan worden je gescoorde punten ook omgezet in budget!quote:Op maandag 26 maart 2012 17:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
OK tnx, en wanneer komt dat geld op de bankrekening van mijn team?
Dat had ik al in de gaten. Als ik mijn HRT motor ga inruilen, dan moet dit echt een verbetering zijn. Ik zou hem al kunnen inruilen voor Caterham of Marussia, maar ik wil minstens Williams of Toro Rosso.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:09 schreef zoem het volgende:
Hmm, Caterham is niet echt een verbetering voor Marussia. Lastige investering als je motor/chassis met Marussia bent begonnen.
Ik begon met Marussia chassis. En een Caterham-motorquote:Op maandag 26 maart 2012 22:09 schreef zoem het volgende:
Hmm, Caterham is niet echt een verbetering voor Marussia. Lastige investering als je motor/chassis met Marussia bent begonnen.
Dat zeker, maar doordat het veld steeds dichter op elkaar zit, mede door DLC en KERS ! Dat was 3 jaar geleden ook wel moeilijker om een team samen te stellen waar je direct goed mee kon scoren.quote:Op zondag 15 april 2012 18:17 schreef Waffle het volgende:
Ik heb helaas gegokt op schumacher aan het begin van het jaar, maar helaas heb ik daarmee net zoveel pech als hij dit jaar heeft. Valt me trouwens wel op dat de manager stukken verbeterd is de laatste jaren. Je kan nu echt manager zijn terwijl je twee jaar geleden pas na 5 wedstrijden genoeg punten en geld had om wat fatsoenlijks te kopen. Mijn complimenten daarvoor.
tot de manager weer open gaat wordt er steeds meer bijgewerkt, op je budget na.quote:Op zondag 15 april 2012 21:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik blijf de uitslagen-interface maar onduidelijk vinden. Omdat niet duidelijk is wat wel of niet is bijgewerkt.
OK, ik snap dat het technisch niet anders kan maar ja.. je wilt zo snel mogelijk weer gaan spelen met je budget.quote:Op zondag 15 april 2012 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tot de manager weer open gaat wordt er steeds meer bijgewerkt, op je budget na.
Op het tabblad uitslagen kun je zien welke resultaten er al ingevoerd zijn. 3x per dag wordt daarnaast de posities van de userteams bijgewerkt. Dit gebeurt in de avond. Het kan verwarrend overkomen omdat niet alles lijkt te kloppen, maar dat is omdat niet elk invoermoment van de resultaten hetzelfde is. Het is een service dat het alvast bijgewerkt wordt, maar geen garantie dat het al kloppend is.
Wel achter boontje hèquote:Op zondag 15 april 2012 20:43 schreef DaMook het volgende:
OMG, zie ik dat nou goed en sta ik TWEEDE in het klassement ?? Cool.
Ja dat wel, maar ik had echt niet verwacht ooit zo hoog te staanquote:
Probleem heb ik ook, de upgrade die ik graag wil gaat me nog lang niet lukken. Gelukkig zit ik nu blijkbaar ook al redelijk goedquote:Op maandag 16 april 2012 21:30 schreef zoem het volgende:
Ik zit nu met het dilemma dat coureurs upgraden vrij weinig zin heeft en dat een upgrade van Marussia naar Caterham niets uithaalt
Same story hier. Ik heb alleen geluk met Raikkonen, aangezien Kobayashi of zijn team zo suf was om op soft uit te rijden. Ik ga nu sparen voor een beter chassis, want qua coureurs zit ik wel redelijk goed.quote:Op zondag 22 april 2012 15:42 schreef franklop het volgende:
laat ik nog eens wisselen naar Williams ipv Caterhamde tering het zit me niet mee dit jaar
Klinkt op zich wel leuk, maar ik betwijfel of het je echt helpt om een betere teamsamenstelling te vinden. Resultaten behaald in het verleden zijn geen garanties voor de toekomst, zeker in dit F1-seizoen. Misschien dat het in een iets anderen vorm wel een handig hulpje kan zijn, maar daar moet nog eens over nagedacht worden.quote:Op zondag 15 april 2012 16:50 schreef Meike26 het volgende:
Bovendien lijkt het mij leuk om over het complete seizoen mijn team-samenstellingen met elkaar te meten. Dus wat als ik vóór aanvang van de GP van Silverstone een top coureur had gekocht. Welke punten had ik gehaald als ik die wijziging niet had doorgevoerd ??
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dat komt waarschijnlijk omdat uitslagen tussentijds al worden ingevoerd om zo de users alvast van een voorlopige score te voorzien. De punten worden om technische redenen niet op alle pagina's realtime doorgevoerd. Hier zal naar gekeken worden.quote:Op zondag 15 april 2012 21:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik blijf de uitslagen-interface maar onduidelijk vinden. Omdat niet duidelijk is wat wel of niet is bijgewerkt.
Als alles van een team het goed doet, dan kun je hoog eindigen, maar het kan ook gigantisch mis gaan. Daarom kies ik liever voor de nodige spreiding in mijn onderdelen.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:13 schreef Beach het volgende:
Alles van Williams was niet zo'n goede keuze
Slechts een moment opname. Vervelend, maar wil niet zeggen dat het volgende race weer 2 uitvallers zijn. Over het algemeen presteren de Williamsen verrassend goed. Het gokje wel waardquote:Op woensdag 25 april 2012 15:13 schreef Beach het volgende:
Alles van Williams was niet zo'n goede keuze
Users die hun profiel op privé hebben gezet kun je sowieso niet bekijken; dat staat los van de marktquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:54 schreef Bayswater het volgende:
Irritant trouwens dat je niet kan kijken in de teams van veel concurrenten als de markt gesloten is.
Gewoon tot 23.59 gisteravond zou je niet moeten kunnen kijken in andermans team en daarna wel. Ook een wens die al vaak in de Fok voetbalmanager naar voren is gebracht. Geen keuze dus.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:58 schreef zoem het volgende:
[..]
Users die hun profiel op privé hebben gezet kun je sowieso niet bekijken; dat staat los van de markt![]()
Of bedoel je iets anders?
Oh, dan heb ik over die suggestie heen gelezenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:01 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Gewoon tot 23.59 gisteravond zou je niet moeten kunnen kijken in andermans team en daarna wel. Ook een wens die al vaak in de Fok voetbalmanager naar voren is gebracht. Geen keuze dus.
was mijn fout. Was enkele strafpunten vergeten uit te delen. Die waren precies genoeg om het te kunnen verklaren.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef dekkered het volgende:
Hoe kan het dat een aantal personen met hun budget in de - zitten?
(dat moet toch niet kunnen of wel?)
neequote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:08 schreef ß het volgende:
Daar hoef ik toch geen rente over te betalen he
Je weet dat je in je teamgeschiedenis je voorlopige score al kunt zien? Zodra de crew de uitslagen heeft ingevuld, wordt dit beschikbaar. Dus ook zodra alleen de kwalificatie in het systeem staat.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:40 schreef Meike26 het volgende:
Het topic sluit over 8 pagina's, dus heb ik de vraag:
Zou de punten-calculator in de volgende OP verwerkt worden ? Ik gebruik hem best vaak, maar heb een probleem bij opslaan van favoriete sites. Plus dat het gewoon handig is natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |