abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 maart 2012 @ 14:00:46 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109272094
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:55 schreef Quisho het volgende:
Manager gaat vanavond weer open zie ik, punten zijn wel ingevoerd maar nog niet bijberekend?
klopt. Dat gebeurt pas vanavond bij het opengaan van de manager
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109272127
Dat van Maldonado was wel flink balen voor jou dan :o

Ook voor Williams zelf natuurlijk..
  maandag 19 maart 2012 @ 14:07:40 #103
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_109272324
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:01 schreef Meike26 het volgende:
Dat van Maldonado was wel flink balen voor jou dan :o

Ook voor Williams zelf natuurlijk..
Haha ja, hij deed het zo goed, en Grosjean had zo'n goede kwalificatie ;(
pi_109272689
Alleen de strafpunten zijn niet verkeerd nog volgens mij.
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 19 maart 2012 @ 14:22:52 #105
176766 crew  zoem
zoemt
pi_109272796
De leidraad voor de strafpunten zijn de FIA-documenten die maandag worden vrijgegeven. Vandaar dat ze er nog niet bijstaan.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:25:41 #106
194695 franklop
Fran knock
pi_109272885
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
De strafpunten komen nog, Frank ~O>
Is er ook nog een poedelprijs?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_109273127
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:07 schreef Quisho het volgende:

[..]

Haha ja, hij deed het zo goed, en Grosjean had zo'n goede kwalificatie ;(
Grosjean is denk ik wel 1 van de beste die je in je team kan hebben. Natuurlijk erg vervelend als hij uitvalt, maar redelijk goedkoop en veel potentieel. Jij hebt dus Williams, waar ik weer Torro Rosso heb als team waar ik wat punten mee hoop te scoren. In de laatste ronden ook wat mee verloren. Marussia hoop ik snel te kunnen verkopen, ook voor Williams wellicht of nog een race of 2 wachten voor wat beters ?

Altijd weer moeilijk :) Maar maakt het ook weer leuk.
  maandag 19 maart 2012 @ 16:42:37 #108
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_109277816
quote:
6s.gif Op maandag 19 maart 2012 00:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ook! :D
Ik kom op 301 punten. Niet slecht aangezien mijn 1e rijder de finish niet gezien heeft :'(
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_109278752
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kom op 301 punten. Niet slecht aangezien mijn 1e rijder de finish niet gezien heeft :'(
Dat geldt voor mijn eerste rijder ook.
pi_109290150
Ik zie dat de strafpunten inmiddels verwerkt zijn, wat is de reden dat de Marussia motor 15 strafpunten heeft gekregen, beide auto's zijn toch gewoon gefinished?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 maart 2012 @ 21:21:41 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109290307
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:18 schreef ntrx het volgende:
Ik zie dat de strafpunten inmiddels verwerkt zijn, wat is de reden dat de Marussia motor 15 strafpunten heeft gekregen, beide auto's zijn toch gewoon gefinished?
Pic heeft de finish van de race niet gehaald. Werd vanwege een probleem met de oliedruk enkele ronden voor het einde binnengehaald door het team. Dat betekent in de manager punten voor de klassering, maar ook strafpunten vanwege de uitvalbeurt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109290690
Dat heb ik dan gemist tijdens de race (was ook erg vroeg :P ), ik dacht dat hij binnenkwam met een olieprobleem paar ronden stil stond en weer verder kon rijden en daarom Senna nog voorbleef, maar bedankt voor de uitleg ;)
pi_109297089
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Pic heeft de finish van de race niet gehaald. Werd vanwege een probleem met de oliedruk enkele ronden voor het einde binnengehaald door het team. Dat betekent in de manager punten voor de klassering, maar ook strafpunten vanwege de uitvalbeurt
Wat een dikke onzin weer. De ene keer gaan jullie uit van de FIA gegevens, de andere keer weer niet. Het is volstrekte willekeur. Beide Marussia's staan gewoon in de uitslag als gefinisht, klaar.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 maart 2012 @ 23:43:00 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109297276
quote:
13s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat een dikke onzin weer. De ene keer gaan jullie uit van de FIA gegevens, de andere keer weer niet. Het is volstrekte willekeur. Beide Marussia's staan gewoon in de uitslag als gefinisht, klaar.
Het is zeker geen onzin. Het staat gewoon zo in de officiële uitslagen op zowel de site van de FIA als op Formula1.com en het is in lijn met wat we de vorige jaren hebben gedaan in dit soort gevallen, dus het is zeker geen willekeur.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109297376
Het is wel onzin. De strafpunten gelden bij uitval. Daar is geen sprake van. Als dit op een hogere plek gebeurt krijg je zelfs gewoon de WK-punten. Je hoeft niet perse onder de finishvlag door te rijden om geklasseerd te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2012 23:46:25 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 maart 2012 @ 23:49:06 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109297483
quote:
13s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:46 schreef k_man het volgende:
Het is wel onzin. De strafpunten gelden bij uitval. Daar is geen sprake van. Als dit op een hogere plek gebeurt krijg je zelfs gewoon de WK-punten. Je hoeft niet perse onder de finishvlag door te rijden om geklasseerd te worden.
hij is uitgevallen, maar wel geklasseerd. Je bent in de Formule 1 uitvaller als je de finishvlag niet gezien hebt, dat was bij Pic het geval.

Omdat hij meer dan 90% van de raceafstand reed krijgt hij ook gewoon de punten voor de race.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109297571
Overigens deugt het systeeem met strafpunten natuurlijk sowieso niet. Dat geef ik al geruime tijd aan. Strafpunten betekenen namelijk dat je disproportioneel gestrafd wordt. In het huidige systeem beketent het uitvallen / bestraft worden van een onderdeel feitelijk dat je drie keer gestraft wordt.

Ten eerste scoor je niet - of lager - met dat onderdeel. Ten tweede worden er strafpunten afgetrokken. Ten derde wordt je onderdeel door de voorgaande twee straffen extra weinig waard.

Kortom; een stompzinnig systeem.
pi_109297619
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
hij is uitgevallen, maar wel geklasseerd. Je bent in de Formule 1 uitvaller als je de finishvlag niet gezien hebt, dat was bij Pic het geval.

Omdat hij meer dan 90% van de raceafstand reed krijgt hij ook gewoon de punten voor de race.
Is hij door de FIA bestraft? Nee hè?

Dus de ene keer gelden die FIA regels kennelijk wel, de andere keer weer niet. Wat ik zei: volstrekte willekeur.

Overigens wel apart dat Schumacher volgens jouw logica een keer een GP gewonnen heeft waarin ie is uitgevallen...

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2012 23:54:05 ]
pi_109297631
De regel onderop de pagina over de speluitleg
Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel.

Ik ben ook niet blij met de strafpunten. Maar het is de eerste race van de 20. Als het goed gaat kan ik het volgende week weer goedmaken. En zint het je niet zoals je hierboven aangeeft kan je natuurlijk altijd ergens anders een manager spel doen.
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_109297750
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef trance_fan het volgende:
De regel onderop de pagina over de speluitleg
Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel.

Ik ben ook niet blij met de strafpunten. Maar het is de eerste race van de 20. Als het goed gaat kan ik het volgende week weer goedmaken. En zint het je niet zoals je hierboven aangeeft kan je natuurlijk altijd ergens anders een manager spel doen.
Zie het als opbouwende kritiek. Vorig jaar zijn ze hier met een paar dingen ook nogal de fout in gegaan. Met name met de waardestijgingen cq -dalingen (of was dat het jaar ervoor?). Die fouten zijn er nu hopelijk uit. Als users dat soort dingen niet signaleren blijft het altijd een drama.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2012 23:57:05 ]
pi_109297828
quote:
3s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef k_man het volgende:

[..]
Overigens wel apart dat Schumacher volgens jouw logica een keer een GP gewonnen heeft waarin ie is uitgevallen...
welke bedoel je hiermee?
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 maart 2012 @ 23:59:44 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109297861
quote:
3s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:51 schreef k_man het volgende:
Overigens deugt het systeeem met strafpunten natuurlijk sowieso niet. Dat geef ik al geruime tijd aan. Strafpunten betekenen namelijk dat je disproportioneel gestrafd wordt. In het huidige systeem beketent het uitvallen / bestraft worden van een onderdeel feitelijk dat je drie keer gestraft wordt.

Ten eerste scoor je niet - of lager - met dat onderdeel. Ten tweede worden er strafpunten afgetrokken. Ten derde wordt je onderdeel door de voorgaande twee straffen extra weinig waard.

Kortom; een stompzinnig systeem.
drie straffen is echt overdreven. We hebben het er deze winter wel over gehad om de straffen te laten vervallen, maar dat betekent in het geval van bijvoorbeeld een gridstraf dat deze zelfs harder aan kan komen dan de straf die je nu krijgt.

We hebben gekozen voor een nieuwe puntentelling voor en beter verloop van het spel, omdat we vonden dat het spel vorig jaar iets te lastig was. Ook krijg je nu per punt 1.000 euro meer, wat positief uitpakt voor je budget. Een waardestijging/daling al naar gelang de resultaten in de vorige races was er vorig jaar al.

Wel hebben we de schommelingen iets groter gemaakt, waardoor op dat punt er een stukje uitdaging in zit. Aan de maximale stijging/daling van een onderdeel hebben we niet getornd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 00:01:08 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109297912
quote:
3s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Is hij door de FIA bestraft? Nee hè?

Dus de ene keer gelden die FIA regels kennelijk wel, de andere keer weer niet. Wat ik zei: volstrekte willekeur.
Er is geen enkele willekeur, omdat we gewoon de gangbare bronnen er op naslaan en deze allemaal hetzelfde zeggen
quote:
Overigens wel apart dat Schumacher volgens jouw logica een keer een GP gewonnen heeft waarin ie is uitgevallen...
Mocht je doelen op die pitfinish in Groot-Brittannië: Schumacher reed nog een extra ronde en zag de finishvlag alsnog.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109297943
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:59 schreef Peterselieman het volgende:
drie straffen is echt overdreven.
Ja, dat vind ik ook. Volgend jaar afschaffen dus (nu nog afschaffen voor dit jaar is ook niet echt eerlijk).
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 00:07:29 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109298126
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Volgend jaar afschaffen dus (nu nog afschaffen voor dit jaar is ook niet echt eerlijk).
dat zullen we voor volgend seizoen opnieuw gaan bekijken. Het kan wel betekenen dat het spel er zelfs lastiger op wordt, omdat dan de puntentelling bijgesteld kan worden of andere factoren, wat de speelbaarheid af kan doen laten nemen.

Op dit moment zul je het moeten doen met de straffen die er zijn en die pakken zeker niet in alle gevallen negatief uit, zoals ik hierboven al schetste.

Voor dit jaar hebben we zoals ik hierboven zei gekozen voor een andere richting die nu al voor veel positieve reacties heeft gezorgd. Aldoende leert men, en dat geldt ook voor ons in het managerspel, omdat er altijd zaken zijn die beter kunnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109298338
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Er is geen enkele willekeur, omdat we gewoon de gangbare bronnen er op naslaan en deze allemaal hetzelfde zeggen
Het gaat er niet om wat de bronnen zeggen. Het gaat er om dat jullie regels soms wel de bronnen volgen en soms niet. In een managerspel is het toch de bedoeling om de waarheid enigszins te simuleren en dan is het wenselijk om zoveel mogelijk de echte regels aan te houden. Waarom moeten er nog extra straffen worden uitgedeeld bovenop de straffen die de FIA geeft?

Wat ik bedoel wordt misschien duidelijker met een voorbeeld. Bij de HRT's in de kwalificatie volgen jullie wel strikt de FIA: niet geklasseerd, dus nul punten. Je zou ook soepel kunnen zijn en nog een puntje uitdelen voor plek 23 en 24. Maar nee, de FIA wordt hier strikt gevolgd. Bij de race-uitslag wordt de FIA echter opeens niet meer gevolgd. Dan komen er zelf bedachte regels om de hoek kijken, zodat de Marussia in het spel wel gestraft wordt, terwijl dat in werkelijkheid niet is gebeurd.

Dat is wat ik bedoel met willekeur. Geen willekeur in het toepassen van de regels, maar willekeur bij het bedenken van aanvullende regels.

quote:
Mocht je doelen op die pitfinish in Groot-Brittannië: Schumacher reed nog een extra ronde en zag de finishvlag alsnog.
Schumacher ging over de finish in de pit. Hij is niet afgevlagd op het moment dat zijn race er op zat. Misschien is-ie in z'n uitrijronde nog afgevlagd, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Als dat zo is, is dat wel merkwaardig, want dan is de winnaar pas veel later afgevlagd als de nummer twee en heeft bovendien een ronde te veel gereden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2012 00:19:02 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 00:32:09 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109298840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat de bronnen zeggen. Het gaat er om dat jullie regels soms wel de bronnen volgen en soms niet. In een managerspel is het toch de bedoeling om de waarheid enigszins te simuleren en dan is het wenselijk om zoveel mogelijk de echte regels aan te houden. Waarom moeten er nog extra straffen worden uitgedeeld bovenop de straffen die de FIA geeft?

Wat ik bedoel wordt misschien duidelijker met een voorbeeld. Bij de HRT's in de kwalificatie volgen jullie wel strikt de FIA: niet geklasseerd, dus nul punten. Je zou ook soepel kunnen zijn en nog een puntje uitdelen voor plek 23 en 24. Maar nee, de FIA wordt hier strikt gevolgd. Bij de race-uitslag wordt de FIA echter opeens niet meer gevolgd. Dan komen er zelf bedachte regels om de hoek kijken, zodat de Marussia in het spel wel gestraft wordt, terwijl dat in werkelijkheid niet is gebeurd.

Dat is wat ik bedoel met willekeur. Geen willekeur in het toepassen van de regels, maar willekeur bij het bedenken van aanvullende regels.
Er zit geen willekeur in. De uitslagen zoals ze zijn baseren we op de uitslagen van de races. Hierbij hanteren we voor de klassering van coureurs en het uitdelen van de straffen al jaren dezelfde lijn, wat voor iedereen duidelijk is.

De enige echte willekeur die je zou kunnen noemen is de puntentelling die wel eens verandert, maar dat doen we om de speelbaarheid van het spel te vergroten.
quote:
[..]

Schumacher ging over de finish in de pit. Hij is niet afgevlagd op het moment dat zijn race er op zat. Misschien is-ie in z'n uitrijronde nog afgevlagd, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Als dat zo is, is dat wel merkwaardig, want dan is de winnaar pas veel later afgevlagd als de nummer twee en heeft bovendien een ronde te veel gereden.
dat was een merkwaardige finish die tegenwoordig door een regelverandering niet meer mogelijk is. Hij reed na de straf de pits uit, werd daarna afgevlagd en kende pas veel later dan de rest zijn uitloopronde.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:43:04 #128
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109303363
Niet ouwehoeren, heb ook Pic maar de Fokjury heeft hier juist gehandeld vind ik.

“I am quite happy with my first race and very pleased for the team to have such a good debut for the car also. Everything was quite positive during the race; I had a few problems in the beginning and then I had to pull in a few laps from the end due to an oil pressure problem and the team wanted to be cautious with the car. It’s a shame I wasn’t able to take the chequered flag but I am happy to end the race in 15th position after the difficulties leading up to the start of the season. There is still so much work for us and more to come from me and the car but we have a lot of information from the weekend to help us prepare for this and for Malaysia next weekend.”

Aldus Pic
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:30:12 #129
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_109305531
Ah toch nog 3 miljoen erbij :D Petrov maar gelijk even vervangen door Vergne. Toch maar ff Grosjean houden.
pi_109308835
@k_man, het staat gewoon in de speluitleg:

quote:
Puntentelling

Klik voor een uitgebreide puntentelling voor de diverse acties op de puntentelling in het menu-item <managerinformatie>.
Per behaald punt zal je budget met 20.000 euro worden verhoogd.

In de puntentelling staan ook strafpunten genoemd die een onderdeel kan krijgen. Omdat er geen uitgebreide uitleg past in de tabel op de puntentellingpagina, staat hier de uitleg over wanneer in de FOK! Formule 1-manager besloten wordt tot het uitdelen van een straf.

Wat betreft de klassering en mogelijke oorzaken van een uitval of beschadiging van coureur, chassis of motor, houdt de crew de resultaten aan zoals die op de maandagen na een grandprixweekend om 19:00 uur gepubliceerd zijn op de Official F1 Website formula1.com. Wat betreft andere technische en aanverwante aanpassingen die een onderdeel ondergaat worden de scruteneeringrapporten van FIA.com bestudeerd. Eventuele wijzigingen na 19:00 uur tellen niet meer mee voor de puntentelling.

Globaal en kort gezegd houden we dit aan:
Geklasseerd = punten voor behaalde positie.
Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie.
Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los van of iemand geklasseerd is of niet.


Doordat de FIA vervolgens een 90%-regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we rekening moeten houden met zowel de klassering als een eventuele uitval.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_109321432
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:43 schreef Bayswater het volgende:
Niet ouwehoeren, heb ook Pic maar de Fokjury heeft hier juist gehandeld vind ik.
Ja, juist in de zin dat de regels toegepast zijn. Die regels deugen echter niet.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:47:46 #132
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109322065
Maar je bent toch zelf akkoord gegaan met de regels door mee te doen ?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:56:42 #133
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109325679
Als ik meer budget heb, dan ga ik die HRT-motor eruit gooien en vervangen voor een betere motor. HRT heeft mij gigantisch teleurgesteld in de kwalificatie.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 20:01:12 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109325989
de eerste puntenpost komt later vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109329064
quote:
Doordat de FIA vervolgens een 90%-regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we rekening moeten houden met zowel de klassering als een eventuele uitval.
ik snap deze regel zeker en alhoewel het een beetje vaag klinkt, zit er zeker een logica achter. Maar wat ik mij dan afvraag, is het niet leuk/goed voor de competitie om de laatste 3 teams en laatste 6 coureurs bij deze ene uitzondering geen strafpunten toe te kennen en uitgaan van de klassering ipv het finishen ja of nee.

Het zijn maar een paar puntjes en je zorgt er op deze manier voor dat er geen grote verschillen komen tussen topteams en mindere teams.
Dan kan je met zo'n uitgevallen Marussia einde van de race toch nog wat puntjes scoren t.o.v. iemand anders met Maldonado in zijn team zoals in laatste ronde gebeurde, want geklasseerd of niet, het was een duidelijke uitvaller !
pi_109329592
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 18:47 schreef Fiorano het volgende:
Maar je bent toch zelf akkoord gegaan met de regels door mee te doen ?
Ja, dat is de discussie toch ook helemaal niet? Zoals gezegd; als niemand de crew wijst op rare dingen in de regels, dan zijn de regels volgend jaar waarschijnlijk weer hetzelfde. En dan wordt je ook volgend jaar driedubbel gestraft als er een onderdeel van je uitvalt.
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 21 maart 2012 @ 00:36:53 #137
176766 crew  zoem
zoemt
pi_109436327
Even een vraag, ik zie dat raikonen een gridstraf krijgt omdat zijn bak na de vrije training is vervangen, houd dat in dat hij nu ook strafpunten krijgt in de manager of geld dat alleen wanneer er een straf wordt uitgedeeld door de FIA tussen de kwalificatie en de race?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 maart 2012 @ 19:59:09 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109439485
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:15 schreef ntrx het volgende:
Even een vraag, ik zie dat raikonen een gridstraf krijgt omdat zijn bak na de vrije training is vervangen, houd dat in dat hij nu ook strafpunten krijgt in de manager of geld dat alleen wanneer er een straf wordt uitgedeeld door de FIA tussen de kwalificatie en de race?
Kimi krijgt in het spel straf, omdat de FIA er een gridstraf aan gekoppeld heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109440175
Ok, dan nog een vraagje (kan het niet uit de regels halen namelijk) gezien hij 5 plaatsen straf krijgt.
Stel Kimi rijd de 10de tijd, krijgt hij dan punten voor zijn 10de tijd en strafpunten voor de gridstraf, of krijgt hij punten voor de 15de plek en ook nog strafpunten?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 maart 2012 @ 20:16:28 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109440270
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:14 schreef ntrx het volgende:
Ok, dan nog een vraagje (kan het niet uit de regels halen namelijk) gezien hij 5 plaatsen straf krijgt.
Stel Kimi rijd de 10de tijd, krijgt hij dan punten voor zijn 10de tijd en strafpunten voor de gridstraf, of krijgt hij punten voor de 15de plek en ook nog strafpunten?
punten voor zijn 10e tijd en de gridstraf, alleen is de straf voor de motor he, niet voor de coureur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109442171
Ah ok, dacht dat dit ook van toepassing was:
coureur

Teruggezet op de grid

-15

Maar dat zal dan alleen gelden wanneer het door toedoen van de coureur is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 maart 2012 @ 20:54:57 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109442305
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:52 schreef ntrx het volgende:
Ah ok, dacht dat dit ook van toepassing was:
coureur

Teruggezet op de grid

-15

Maar dat zal dan alleen gelden wanneer het door toedoen van de coureur is.
Het klopt dat het door toedoen van de coureur is. Bijvoorbeeld dat hij iemand opzettelijk hindert tijdens de kwalificatie.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 24 maart 2012 @ 10:45:21 #144
274204 crew  Mexicanobakker
pi_109456684
Gewoon lekker gescoord met m'n Lotus chassis. Wel jammer van Lewis :r Hamilton :r
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_109456754
Is er dit jaar ook zo een tool wat vroeger iemand gemaakt had waar je zelf kon invullen wat je had en die dan uitrekende hoeveel punten je ging krijgen op de maandag? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109456770
Ik heb Kimi en Grosjean. Toen had ik geen geld meer over voor een degelijke motor en chassis :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109457000
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:49 schreef Geralt het volgende:
Is er dit jaar ook zo een tool wat vroeger iemand gemaakt had waar je zelf kon invullen wat je had en die dan uitrekende hoeveel punten je ging krijgen op de maandag? :@
Ja. :Y

Ik heb er nu 168.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2012 11:03:05 ]
pi_109457013
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja. :Y

Ik heb er nu 168.
En heb je ook een link toevallig? :@ :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109457043
Gewoon het topic lezen is te veel gevraagd? :)
pi_109457120
Dat heb ik gedaan. Ik zien hem niet :@ :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')