Daar worden geen strafpunten voor uitgedeeld. De HRT-onderdelen zijn niet geklasseerd in de kwalificatie en de race en scoren daardoor allemaal 0 punten deze ronde.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:38 schreef ß het volgende:
Hoeveel strafpunten krijg je voor het niet halen van de 107% regel zoals de HRT? Dat zie ik er niet bij staan.
In je teamgeschiedenis kun je al de voorlopige punten van de kwalificatie zien. In dat overzicht worden de punten helaas (nog) niet realtime bijwerkt, maar in de voorlopige manageruitslag wel.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:40 schreef Fokkingvet het volgende:
Als die calculator klopt 360 puntjes, niet slecht voor de 1e keer.
Kobayashi blijkt een goede koop, maar moet wel zeggen erg veel geluk de laatste ronde
Oh ja je hebt gelijk. Ik heb er gewoon geen budget bij gekregenquote:Op maandag 19 maart 2012 13:58 schreef Meike26 het volgende:
Resultaten staan er toch al ?
Ik sta op plekje 402 met 294 punten. Dat is dus 5,8 miljoen budget erbij
klopt. Dat gebeurt pas vanavond bij het opengaan van de managerquote:Op maandag 19 maart 2012 13:55 schreef Quisho het volgende:
Manager gaat vanavond weer open zie ik, punten zijn wel ingevoerd maar nog niet bijberekend?
Haha ja, hij deed het zo goed, en Grosjean had zo'n goede kwalificatiequote:Op maandag 19 maart 2012 14:01 schreef Meike26 het volgende:
Dat van Maldonado was wel flink balen voor jou dan
Ook voor Williams zelf natuurlijk..
Is er ook nog een poedelprijs?quote:
Grosjean is denk ik wel 1 van de beste die je in je team kan hebben. Natuurlijk erg vervelend als hij uitvalt, maar redelijk goedkoop en veel potentieel. Jij hebt dus Williams, waar ik weer Torro Rosso heb als team waar ik wat punten mee hoop te scoren. In de laatste ronden ook wat mee verloren. Marussia hoop ik snel te kunnen verkopen, ook voor Williams wellicht of nog een race of 2 wachten voor wat beters ?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:07 schreef Quisho het volgende:
[..]
Haha ja, hij deed het zo goed, en Grosjean had zo'n goede kwalificatie
Ik kom op 301 punten. Niet slecht aangezien mijn 1e rijder de finish niet gezien heeftquote:
Dat geldt voor mijn eerste rijder ook.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kom op 301 punten. Niet slecht aangezien mijn 1e rijder de finish niet gezien heeft
Pic heeft de finish van de race niet gehaald. Werd vanwege een probleem met de oliedruk enkele ronden voor het einde binnengehaald door het team. Dat betekent in de manager punten voor de klassering, maar ook strafpunten vanwege de uitvalbeurtquote:Op maandag 19 maart 2012 21:18 schreef ntrx het volgende:
Ik zie dat de strafpunten inmiddels verwerkt zijn, wat is de reden dat de Marussia motor 15 strafpunten heeft gekregen, beide auto's zijn toch gewoon gefinished?
Wat een dikke onzin weer. De ene keer gaan jullie uit van de FIA gegevens, de andere keer weer niet. Het is volstrekte willekeur. Beide Marussia's staan gewoon in de uitslag als gefinisht, klaar.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Pic heeft de finish van de race niet gehaald. Werd vanwege een probleem met de oliedruk enkele ronden voor het einde binnengehaald door het team. Dat betekent in de manager punten voor de klassering, maar ook strafpunten vanwege de uitvalbeurt
Het is zeker geen onzin. Het staat gewoon zo in de officiële uitslagen op zowel de site van de FIA als op Formula1.com en het is in lijn met wat we de vorige jaren hebben gedaan in dit soort gevallen, dus het is zeker geen willekeur.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een dikke onzin weer. De ene keer gaan jullie uit van de FIA gegevens, de andere keer weer niet. Het is volstrekte willekeur. Beide Marussia's staan gewoon in de uitslag als gefinisht, klaar.
hij is uitgevallen, maar wel geklasseerd. Je bent in de Formule 1 uitvaller als je de finishvlag niet gezien hebt, dat was bij Pic het geval.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:46 schreef k_man het volgende:
Het is wel onzin. De strafpunten gelden bij uitval. Daar is geen sprake van. Als dit op een hogere plek gebeurt krijg je zelfs gewoon de WK-punten. Je hoeft niet perse onder de finishvlag door te rijden om geklasseerd te worden.
Is hij door de FIA bestraft? Nee hè?quote:Op maandag 19 maart 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
hij is uitgevallen, maar wel geklasseerd. Je bent in de Formule 1 uitvaller als je de finishvlag niet gezien hebt, dat was bij Pic het geval.
Omdat hij meer dan 90% van de raceafstand reed krijgt hij ook gewoon de punten voor de race.
Zie het als opbouwende kritiek. Vorig jaar zijn ze hier met een paar dingen ook nogal de fout in gegaan. Met name met de waardestijgingen cq -dalingen (of was dat het jaar ervoor?). Die fouten zijn er nu hopelijk uit. Als users dat soort dingen niet signaleren blijft het altijd een drama.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef trance_fan het volgende:
De regel onderop de pagina over de speluitleg
Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel.
Ik ben ook niet blij met de strafpunten. Maar het is de eerste race van de 20. Als het goed gaat kan ik het volgende week weer goedmaken. En zint het je niet zoals je hierboven aangeeft kan je natuurlijk altijd ergens anders een manager spel doen.
welke bedoel je hiermee?quote:Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Overigens wel apart dat Schumacher volgens jouw logica een keer een GP gewonnen heeft waarin ie is uitgevallen...
drie straffen is echt overdreven. We hebben het er deze winter wel over gehad om de straffen te laten vervallen, maar dat betekent in het geval van bijvoorbeeld een gridstraf dat deze zelfs harder aan kan komen dan de straf die je nu krijgt.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:51 schreef k_man het volgende:
Overigens deugt het systeeem met strafpunten natuurlijk sowieso niet. Dat geef ik al geruime tijd aan. Strafpunten betekenen namelijk dat je disproportioneel gestrafd wordt. In het huidige systeem beketent het uitvallen / bestraft worden van een onderdeel feitelijk dat je drie keer gestraft wordt.
Ten eerste scoor je niet - of lager - met dat onderdeel. Ten tweede worden er strafpunten afgetrokken. Ten derde wordt je onderdeel door de voorgaande twee straffen extra weinig waard.
Kortom; een stompzinnig systeem.
Er is geen enkele willekeur, omdat we gewoon de gangbare bronnen er op naslaan en deze allemaal hetzelfde zeggenquote:Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Is hij door de FIA bestraft? Nee hè?
Dus de ene keer gelden die FIA regels kennelijk wel, de andere keer weer niet. Wat ik zei: volstrekte willekeur.
Mocht je doelen op die pitfinish in Groot-Brittannië: Schumacher reed nog een extra ronde en zag de finishvlag alsnog.quote:Overigens wel apart dat Schumacher volgens jouw logica een keer een GP gewonnen heeft waarin ie is uitgevallen...
Ja, dat vind ik ook. Volgend jaar afschaffen dus (nu nog afschaffen voor dit jaar is ook niet echt eerlijk).quote:
dat zullen we voor volgend seizoen opnieuw gaan bekijken. Het kan wel betekenen dat het spel er zelfs lastiger op wordt, omdat dan de puntentelling bijgesteld kan worden of andere factoren, wat de speelbaarheid af kan doen laten nemen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Volgend jaar afschaffen dus (nu nog afschaffen voor dit jaar is ook niet echt eerlijk).
Het gaat er niet om wat de bronnen zeggen. Het gaat er om dat jullie regels soms wel de bronnen volgen en soms niet. In een managerspel is het toch de bedoeling om de waarheid enigszins te simuleren en dan is het wenselijk om zoveel mogelijk de echte regels aan te houden. Waarom moeten er nog extra straffen worden uitgedeeld bovenop de straffen die de FIA geeft?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Er is geen enkele willekeur, omdat we gewoon de gangbare bronnen er op naslaan en deze allemaal hetzelfde zeggen
Schumacher ging over de finish in de pit. Hij is niet afgevlagd op het moment dat zijn race er op zat. Misschien is-ie in z'n uitrijronde nog afgevlagd, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Als dat zo is, is dat wel merkwaardig, want dan is de winnaar pas veel later afgevlagd als de nummer twee en heeft bovendien een ronde te veel gereden.quote:Mocht je doelen op die pitfinish in Groot-Brittannië: Schumacher reed nog een extra ronde en zag de finishvlag alsnog.
Er zit geen willekeur in. De uitslagen zoals ze zijn baseren we op de uitslagen van de races. Hierbij hanteren we voor de klassering van coureurs en het uitdelen van de straffen al jaren dezelfde lijn, wat voor iedereen duidelijk is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat de bronnen zeggen. Het gaat er om dat jullie regels soms wel de bronnen volgen en soms niet. In een managerspel is het toch de bedoeling om de waarheid enigszins te simuleren en dan is het wenselijk om zoveel mogelijk de echte regels aan te houden. Waarom moeten er nog extra straffen worden uitgedeeld bovenop de straffen die de FIA geeft?
Wat ik bedoel wordt misschien duidelijker met een voorbeeld. Bij de HRT's in de kwalificatie volgen jullie wel strikt de FIA: niet geklasseerd, dus nul punten. Je zou ook soepel kunnen zijn en nog een puntje uitdelen voor plek 23 en 24. Maar nee, de FIA wordt hier strikt gevolgd. Bij de race-uitslag wordt de FIA echter opeens niet meer gevolgd. Dan komen er zelf bedachte regels om de hoek kijken, zodat de Marussia in het spel wel gestraft wordt, terwijl dat in werkelijkheid niet is gebeurd.
Dat is wat ik bedoel met willekeur. Geen willekeur in het toepassen van de regels, maar willekeur bij het bedenken van aanvullende regels.
dat was een merkwaardige finish die tegenwoordig door een regelverandering niet meer mogelijk is. Hij reed na de straf de pits uit, werd daarna afgevlagd en kende pas veel later dan de rest zijn uitloopronde.quote:[..]
Schumacher ging over de finish in de pit. Hij is niet afgevlagd op het moment dat zijn race er op zat. Misschien is-ie in z'n uitrijronde nog afgevlagd, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Als dat zo is, is dat wel merkwaardig, want dan is de winnaar pas veel later afgevlagd als de nummer twee en heeft bovendien een ronde te veel gereden.
quote:Puntentelling
Klik voor een uitgebreide puntentelling voor de diverse acties op de puntentelling in het menu-item <managerinformatie>.
Per behaald punt zal je budget met 20.000 euro worden verhoogd.
In de puntentelling staan ook strafpunten genoemd die een onderdeel kan krijgen. Omdat er geen uitgebreide uitleg past in de tabel op de puntentellingpagina, staat hier de uitleg over wanneer in de FOK! Formule 1-manager besloten wordt tot het uitdelen van een straf.
Wat betreft de klassering en mogelijke oorzaken van een uitval of beschadiging van coureur, chassis of motor, houdt de crew de resultaten aan zoals die op de maandagen na een grandprixweekend om 19:00 uur gepubliceerd zijn op de Official F1 Website formula1.com. Wat betreft andere technische en aanverwante aanpassingen die een onderdeel ondergaat worden de scruteneeringrapporten van FIA.com bestudeerd. Eventuele wijzigingen na 19:00 uur tellen niet meer mee voor de puntentelling.
Globaal en kort gezegd houden we dit aan:
Geklasseerd = punten voor behaalde positie.
Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie.
Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los van of iemand geklasseerd is of niet.
Doordat de FIA vervolgens een 90%-regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we rekening moeten houden met zowel de klassering als een eventuele uitval.
Ja, juist in de zin dat de regels toegepast zijn. Die regels deugen echter niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:43 schreef Bayswater het volgende:
Niet ouwehoeren, heb ook Pic maar de Fokjury heeft hier juist gehandeld vind ik.
ik snap deze regel zeker en alhoewel het een beetje vaag klinkt, zit er zeker een logica achter. Maar wat ik mij dan afvraag, is het niet leuk/goed voor de competitie om de laatste 3 teams en laatste 6 coureurs bij deze ene uitzondering geen strafpunten toe te kennen en uitgaan van de klassering ipv het finishen ja of nee.quote:Doordat de FIA vervolgens een 90%-regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we rekening moeten houden met zowel de klassering als een eventuele uitval.
Ja, dat is de discussie toch ook helemaal niet? Zoals gezegd; als niemand de crew wijst op rare dingen in de regels, dan zijn de regels volgend jaar waarschijnlijk weer hetzelfde. En dan wordt je ook volgend jaar driedubbel gestraft als er een onderdeel van je uitvalt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:47 schreef Fiorano het volgende:
Maar je bent toch zelf akkoord gegaan met de regels door mee te doen ?
Kimi krijgt in het spel straf, omdat de FIA er een gridstraf aan gekoppeld heeftquote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:15 schreef ntrx het volgende:
Even een vraag, ik zie dat raikonen een gridstraf krijgt omdat zijn bak na de vrije training is vervangen, houd dat in dat hij nu ook strafpunten krijgt in de manager of geld dat alleen wanneer er een straf wordt uitgedeeld door de FIA tussen de kwalificatie en de race?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |