Liet hij ook, samen met bijv. Van Winden die vlak voor hem finishte. Die reden echt met handjes bovenop het stuur naar binnen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:05 schreef knep het volgende:
Zou Mollema trouwens bezig zijn met ruimte creeëren voor een aanval?
Volgens mij liet hij echt lopen op het laatst.
Die mannen hebben dan ook niets te bewijzenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Liet hij ook, samen met bijv. Van Winden die vlak voor hem finishte. Die reden echt met handjes bovenop het stuur naar binnen.
Kroon kopman bij Saxobank dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:53 schreef marcodej het volgende:
Nick Nuyens onzeker voor RVV. Heupfractuur.
Duurt nog wel een paar weken hoor. Denk dat er tegen die tijd wel meer in bloedvorm zullen zijn dus zeker geen uitgemaakte zaak.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:20 schreef Coos het volgende:
Ik denk dat de winnaar van de Ronde van Vlaanderen inmiddels ook bekend is.
Wat is die Boonen aan het rijden zeg en dat al vanaf de 1e koersjes. Gisteren winnen en vandaag zijn kloten eraf gereden als knecht.
Cancellara was vrij matig in de Strade Bianche inderdaad.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:20 schreef Coos het volgende:
Wat is die Boonen aan het rijden zeg en dat al vanaf de 1e koersjes. Gisteren winnen en vandaag zijn kloten eraf gereden als knecht.
Je vergeet er eentje. Uit Zwitserland.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:20 schreef Coos het volgende:
Daar heeft Boonen wel het voordeel dat zijn team echt veel en veel sterker is dan dat van Cancellara. In het Vlaamse werk wordt een topper als Cancellara gewoon ondermaats ondersteund. Roulston en Rast voor Roubaix en dan hebben we 't wel min of meer gehad.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je vergeet er eentje. Uit Zwitserland.
Mja, dan moet je wel verder eindigen dan 40 seconden, lijkt me..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:05 schreef knep het volgende:
Zou Mollema trouwens bezig zijn met ruimte creeëren voor een aanval?
Volgens mij liet hij echt lopen op het laatst.
Daar zit wat in. En volgens de rabosite was Mollema schijnbaar niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, dan moet je wel verder eindigen dan 40 seconden, lijkt me..
Ik hoop ook dat Cancellara favoriet zal zijn en nog tien anderen. Zoveel temeer brengt Boonen bij Unibet op.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je vergeet er eentje. Uit Zwitserland.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:16 schreef knep het volgende:
[..]
Daar zit wat in. En volgens de rabosite was Mollema schijnbaar niet goed genoeg.
quote:Mollema liet het lopen
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Bauke Mollema, kopman van de Rabobankploeg in Parijs - Nice, verloor in de derde etappe op de laatste heuvel 40 seconden op ritwinnaar Alejandro Valverde. De klimmer had gekozen voor de aanval, maar toen hij zag dat het niet lukte, liet Mollema het bewust lopen.
"Mijn positie in het algemeen klassement is toch al verkeken", aldus Mollema. "Ik kan me dan beter concentreren op de komende twee ritten", voegde hij er nog aan toe.
Telesport
Ik hoop dat Knebel de laatste alinea leest..quote:"In geen enkele grote koers als favoriet van start
"Stof tot nadenken bij Rabo-ploeg door Hans Ruggenberg / Telegraaf
LE-LAC-DE-VASSIVIÈRE - Rabo-ploegleiders Adri van Houwelingen en Nico Verhoeven hebben 'nog niet echt' uitleg gekregen hoe het mogelijk was dat de voltallige ploeg de slag in de tweede rit van Parijs-Nice had gemist. "Antwoord hebben we nog niet echt gekregen. Een ding is duidelijk. Als je met z’n allen afspreekt dat dit de eerste belangrijke afspraak van het seizoen is, mag je niet zo falen”, zei Van Houwelingen na de derde etappe.
Waar de bankiersploeg er een handje van heeft om slechte prestaties met de mantel der liefde te bedekken, is Van Houwelingen juist iemand die wél met de vuist op tafel slaat. „We pretenderen één van de grootste ploegen te zijn, dan moet je dat ook laten zien.”
Het is overigens niet zozeer Bauke Mollema die zich de kritiek moet aantrekken. Natuurlijk had hij met zijn klassementsambities alerter moeten zijn, maar het 25-jarige talent heeft kwaliteit, getuige ook zijn vierde plaats vorig jaar in de Vuelta a Espana. Gisteren deed Mollema in de derde rit nog een aanval op de klim naar Le-Lac-de-Vassivière, maar werd teruggehaald.
Mollema als kopman
„Bauke moet leren zich als een kopman te gedragen en op de momenten dat het er om gaat, eisen dat zijn ploegmaten hem voor aan de koers houden. Dat heeft tijd nodig”, weet Van Houwelingen. Dat gegeven is ook bekend bij zijn ploegmaten, dus hadden zij de taak zich om de Groninger te bekommeren.
Kwaliteit
Van Houwelingen: „We hebben wel kwaliteit in de ploeg, maar dan praat je meer over talent. Jongens als Gesink, Mollema, Boom en Kruijswijk kunnen top worden, maar zijn dat nog niet. Momenteel is het zo dat wij in geen enkele grote koers als favoriet van start gaan. Dat betekent niet dat we niet kunnen winnen, maar we moeten het wel laten zien. Dat bedoel ik met kwaliteit.” En dat is iets waar het management van één van de duurste ploegen van het peloton best eens over mag nadenken.
Mollema is niet in vorm dus dat klassement was sowieso weg. Of het had van Luisle, Barredo of Ten Dam moeten komen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat er nogal veel gedoe is terwijl het uiteindelijk "maar" over Parijs - Nice gaat, terwijl de koers nog niet eens is afgelopen.
Veel meer dan een ritzege zit er hier voor Rabo toch niet in en dat kan nog altijd gebeuren. Dat Mollema hier een 8e plek misloopt (veel meer zou het toch niet zijn geworden met dit parcours), is jammer, maar lijkt me meteen niet het grootste drama.
http://rabosport.nl/wielr(...)rkt_kater_beetje_wegquote:” Sombertjes was wel de conclusie, dat Bauke Mollema nu nog niet in goede doen is. “Maar gelukkig is het nog vroeg in het seizoen. Daarover maak ik me nu geen zorgen.”
De Tour begint over 1 maand al? Kom op zeg, P-N is de opening van het rondewerk en niet RvZ kort voor de Tour. Neemt niet weg dat ik me wel kan vinden in de kritiek op Rabo zoals dat door verschillenden hierboven beschreven is.quote:” Sombertjes was wel de conclusie, dat Bauke Mollema nu nog niet in goede doen is. “Maar gelukkig is het nog vroeg in het seizoen. Daarover maak ik me nu geen zorgen.”
Ik was het topic al kwijt! De oldbee Flash doet het gewoon verkeerd.quote:
En Mollema heeft vaak veel koersen nodig om in vorm te raken. Die vond de Tour een goede voorbereiding op de Vueltaquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De Tour begint over 1 maand al? Kom op zeg, P-N is de opening van het rondewerk en niet RvZ kort voor de Tour. Neemt niet weg dat ik me wel kan vinden in de kritiek op Rabo zoals dat door verschillenden hierboven beschreven is.
Lijkt me echt strafkamp wat Wuyts net zei. Ze zijn niet mee in de kopgroep, dus dan maar gaan rijden om zo met L.L. nog een kans te hebben vandaag.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:20 schreef Drebbelman het volgende:
Rabo is op kop van het peloton aan het hengsten.. die gaan Valverde zeker weer aan een overwinning helpen vandaag
in de kopgroep
Peraud, de Clercq, Fedrigo, Howard en Mardones
Verschil is wel dat hij vorig jaar overal de enige favoriet was, het was echt met zn allen tegen Fabian (en terecht). Met Boonen terug in vorm zal dat nu wel iets meevallen, en is het 'slechts' Fabian vs QuickStep.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar heeft Boonen wel het voordeel dat zijn team echt veel en veel sterker is dan dat van Cancellara. In het Vlaamse werk wordt een topper als Cancellara gewoon ondermaats ondersteund. Roulston en Rast voor Roubaix en dan hebben we 't wel min of meer gehad.
Nu zou je kunnen stellen dat Cancellara geen hulp nodig heeft, maar vorig jaar was hij even zwak omringd en won hij als sterkste man in koers zowel niet in Vlaanderen als in Roubaix, dus helemaal alleen lukt het toch ook niet echt. Met wat meer hulp moet hij in Vlaanderen niet zo vroeg vertrekken en kakt hij waarschijnlijk niet in elkaar, met wat meer hulp moet hij geen spelletjes spelen met Hushovd en rijdt hij samen met een ploegmaat gewoon naar Vansummeren en Tjallingii toe.
Boonen is dan ook de enige die met Cancellara meedurft te rijden. De rest rijd met een ei in hun broek.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:45 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Verschil is wel dat hij vorig jaar overal de enige favoriet was, het was echt met zn allen tegen Fabian (en terecht). Met Boonen terug in vorm zal dat nu wel iets meevallen, en is het 'slechts' Fabian vs QuickStep.
quote:1 - Meersman
2 - Bole
3 - Westra
4 - Florencio
5 - Hivert
6 - Geschke
7 - Roche
8 - Valvelde
9 - Gavazzi
10 - Wiggins
Hij probeerde wel, maar ze zaten bij Rabo echt dramatisch gepositioneerdquote:Op woensdag 7 maart 2012 16:23 schreef Szura het volgende:
Sanchez sprint niet eens mee
Meersman wint
Same shit, different day?quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:32 schreef Reya het volgende:
Bij Rabobank was de strategie vandaag wel om te huilen.
Jep. Maar ik had niet anders verwacht deze Parijs-Nice. Als het eenmaal slecht gaat, kom je daar vaak ook niet meer uit.quote:
Jup, meestal lurk ik wat maar bij deze koersen post ik ook mee.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:29 schreef beverstraat het volgende:
tof, dat er nog andere van wielrennen houden
leuk! wist ik nietquote:Op woensdag 7 maart 2012 16:37 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Jup, meestal lurk ik wat maar bij deze koersen post ik ook mee.
Fok! heeft ongeveer bij elke grotere koers een topic en bij de tour zelfs een subforum.
Amstel Gold flashback.. Hele dag op kop en in de finale nergens te bekennen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:32 schreef Reya het volgende:
Bij Rabobank was de strategie vandaag wel om te huilen.
Ik vraag me soms toch af wat sommige ploegleiders en trainers denkende zijn tijdens een wedstrijd. De tactiek van Rabobank de afgelopen dagen, de opstellingen van Frank de Boer. Wat is dat toch dat een paar mensen op een forum het toch beter lijken te weten?quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:58 schreef TheArt het volgende:
Overigens een onbegrijpelijke tactiek van Rabo om Van Winden zo hard te laten werken. Die jongen heeft nou juist wel een beetje vorm, is steeds beter aan het rijden, is rap en kan een heuvelachtig parcours aan. 1+1=2 en die laat je dus niet rijden. Desnoods hou je die achter de hand voor de laatste paar kilometers, als je toch L.L. wilt uitspelen. Maar nee. Die jongen heeft kilometers lang op kop van het peloton moeten sleuren
Dat er wel wat mag veranderen ben ik met je eens. Maar dat er veel renners beter gaan rijden bij een andere ploeg blijft nog steeds zeer overtrokken. Zoveel renners zijn dat er helemaal niet eens. Voor een aantal gaat dat wel op. En ik ben zeker van mening dat niet iedere Nederlander bij Rabo moet zitten (al was het maar omdat je dan juist minder Nederlanders aan de start van een koers hebt), maar altijd dat gezeur dat renners zoveel beter gaan rijden bij een andere ploeg is grotendeels onzin.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:04 schreef bjarki het volgende:
Misschien moeten ze bij Rabo eens de boel op stelten zetten. Ze rijden nu al zo lang mee in het peloton.. en iedere renner wordt al vanaf z'n 18e voor de rest van z'n loopbaan zo'n beetje vastgelegd. Veel renners rijden daarentegen des te beter wanneer ze voor een nieuwe ploeg mogen uitkomen, met een nieuwe missie en nieuwe doelen. Een ploeg moet 'fris' en 'nieuw' blijven: ze moet de renners kunnen inspireren het beste in zich naar boven te halen.
Ze mogen er wat mij betreft volgend jaar dan ook best eens de bezem doorhalen. Schop de helft van de ploeg en de helft van het management eruit en vervang ze door nieuwe gezichten. Doe een nieuw kleurtje tricot aan en doe eens gek door alle kaarten op de Giro of de Vuelta te zetten.
Het zal zeker niet door iedereen op prijs worden gesteld binnen het team, maar momenteel rijden ze rond met de uitstraling van een dode mus.
Niet té serieus nemen, ik fantaseer maar wat.
Toch is dat min of meer voorspelbaar. Om het bij Belgen te houden: dat een Van Avermaet zou openbloeien bij BMC was best voorspelbaar, dat Devolder het veel moeilijker zou hebben bij Vacansoleil ook.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat er wel wat mag veranderen ben ik met je eens. Maar dat er veel renners beter gaan rijden bij een andere ploeg blijft nog steeds zeer overtrokken. Zoveel renners zijn dat er helemaal niet eens. Voor een aantal gaat dat wel op. En ik ben zeker van mening dat niet iedere Nederlander bij Rabo moet zitten (al was het maar omdat je dan juist minder Nederlanders aan de start van een koers hebt), maar altijd dat gezeur dat renners zoveel beter gaan rijden bij een andere ploeg is grotendeels onzin.
Het verschilt inderdaad per renner. Kroon is bij CSC beter gaan rijden omdat hij de ruimte krijgt, terwijl Posthuma wat rondrijd als grijze muis en moet er vaak eerder in de bergen af dan bij Rabo.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Toch is dat min of meer voorspelbaar. Om het bij Belgen te houden: dat een Van Avermaet zou openbloeien bij BMC was best voorspelbaar, dat Devolder het veel moeilijker zou hebben bij Vacansoleil ook.
Zo verwacht ik dat een Gesink er baat bij zou hebben om elders te gaan rijden en dat het bij Mollema voorlopig misschien minder opportuun is.
Het ligt er ook aan wat voor een ploeg. Een ploeg moet iets nieuws bieden. Evans vond dat nieuwe bij BMC. Gilbert, Hushovd en al dat volk ging er schijnbaar alleen heen voor de poen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat er wel wat mag veranderen ben ik met je eens. Maar dat er veel renners beter gaan rijden bij een andere ploeg blijft nog steeds zeer overtrokken. Zoveel renners zijn dat er helemaal niet eens. Voor een aantal gaat dat wel op. En ik ben zeker van mening dat niet iedere Nederlander bij Rabo moet zitten (al was het maar omdat je dan juist minder Nederlanders aan de start van een koers hebt), maar altijd dat gezeur dat renners zoveel beter gaan rijden bij een andere ploeg is grotendeels onzin.
Als Gesink of een andere Nederlander in de Giro voor het podium rijdt dan komt die aandacht vanzelf wel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:52 schreef Redefine het volgende:
Het probleem is dat de Tour voor Rabo eigenlijk het enige echt commercieel interessante is. Met dan nog wat klassiekers. Er kijken te weinig Nederlanders, de doelgroep grotendeels, naar ander koersen. Daardoor blijven ze teveel op de tour focussen.
Ik vind het jammer, want in de giro zou Gesink voor de overwinning kunnen strijden. Wat uiteindelijk alleen maar beter zou zijn voor het vertrouwen en het Nederlandse wielrennen in het algemeen.
Dat is ook mijn punt. Als ze daar goed rijden, gaan er juist meer mensen kijken. Maar dat is voor een sponsor/exposure van de ploeg zelf, vaak niet de manier hoe zij erover denken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als Gesink of een andere Nederlander in de Giro voor het podium rijdt dan komt die aandacht vanzelf wel.
Gesink, Kruiswijk en Mollema naar de Tour, zeker als dat een tijdrit Tour is heeft ook geen zin.
Dat is het ook niet. De Tour blijft hoe dan ook altijd het interessants. Altijd zal de meerderheid van de mensen in Nederland zich afvragen waarom iemand als Gesink niet naar de Tour gaat. Altijd, maar dan ook echt altijd. Nog altijd hebben de meeste mensen hun vakantie tijdens de Tour, dat gewoon op een verdomd goede tijd in de kalender staat. Alleen daarom is de Tour zo groot geworden en ook in Nederland. Dit zal nooit en te nimmer veranderen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is ook mijn punt. Als ze daar goed rijden, gaan er juist meer mensen kijken. Maar dat is voor een sponsor/exposure van de ploeg zelf, vaak niet de manier hoe zij erover denken.
En toch, hoe graag ik dat ook zou willen, is dat niet wat verreweg het merendeel van Nederland wil en dus wat Rabo ook wil. Kijk straks als je met Kelderman en eventueel Slagter als ze zich nog verder ontwikkelen nog wat topklimmers bij Rabo erbij hebt (als één van die gasten niet eens naar een andere ploeg gaat), dan krijg je spreiding, maar nu.....Het liefst zou Nederland willen dat Rabo met een ploeg van 9 Nederlandse klimmers naar de Tour gaat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:42 schreef Redefine het volgende:
Uiteraard zal de Tour altijd het grootst blijven, i.i.g. zolang de wieleragenda hetzelfde blijft. En de historie, naam en faam is ook nooit af te nemen, dus dat blijft wel zo. Over de vrijbuiters heb ik zelf niets gezegd, dat is ook niet nodig omdat je nu gewoon meerdere goede klimmers bij de ploeg hebt zitten. Echter zou ik wel wat meer spreiding willen zien (waarbij er wel nog van het drietal de Vuelta zullen rijden), maar ik denk wel dat er uiteindelijk ook meer mensen gaan kijken naar de andere rondes als ze daar goed presteren. Dat zal nooit zoveel zijn als bij de Tour, maar soms moet je een behoefte om te kijken ook zelf creëren.
Niet eens. Stel dat een Theo Bos serieus gaat wedijveren met Cavendish, en hij wint twee ritjes of hij strijdt serieus om de groene trui, dan gaat dat ook genoeg aandacht en exposure opleveren. Een echt goeie Nederlandse massasprinter, een Nederlandse Freire, spreekt het publiek ook wel aan denk ik.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
En toch, hoe graag ik dat ook zou willen, is dat niet wat verreweg het merendeel van Nederland wil en dus wat Rabo ook wil. Kijk straks als je met Kelderman en eventueel Slagter als ze zich nog verder ontwikkelen nog wat topklimmers bij Rabo erbij hebt (als één van die gasten niet eens naar een andere ploeg gaat), dan krijg je spreiding, maar nu.....Het liefst zou Nederland willen dat Rabo met een ploeg van 9 Nederlandse klimmers naar de Tour gaat.
Natuurlijk, maar alleen dan. Ze zitten er niet allemaal om te schreeuwen, terwijl we elk jaar de vraag kregen wanneer er eindelijk weer eens een Nederlandse klimmer op zou staan. Ik zag echt geen lokroep om eindelijk weer eens een topsprinter (bij het campingTDF-publiek dan, kortom het gros van de Nederlanders).quote:Op donderdag 8 maart 2012 00:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niet eens. Stel dat een Theo Bos serieus gaat wedijveren met Cavendish, en hij wint twee ritjes of hij strijdt serieus om de groene trui, dan gaat dat ook genoeg aandacht en exposure opleveren. Een echt goeie Nederlandse massasprinter, een Nederlandse Freire, spreekt het publiek ook wel aan denk ik.
Op de belg zometeenquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wordt het nog nergens uitgezonden? Volgens mij zijn dit klimmetjes uit "de Renner", zou wel leuk zijn om een stukje van te zien
Wat deden ze?quote:
Dit wordt er 1tje voor Moncoutie.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:45 schreef Blik het volgende:
Valverde gelooft in ieder geval in de overwinning
Ik heb hier geen beelden, ik wil wel random namen gaan noemen, dat simuleert wel aardig het commentaar van de NOS.quote:
Westra is de nieuwe Devolder.quote:
Als ie twee keer RVV gaat winnen, vind ik het best.quote:
Die is toch echt dramatisch in vorm dan.. Als ie nog iets wou laten zien deze hele P-N dan moest het nu.quote:
twitter:andremeganck twitterde op donderdag 08-03-2012 om 16:17:22#sporza #parisnice - etappe winst voor LIEWE WESTRA reageer retweet
Ik ben zo blij dat dit de eerste finish is die ik kan zien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:17 schreef franklop het volgende:
ben zo blij dat ik nu op me werk zit en niks kan zien
Ja, ik ook.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:17 schreef franklop het volgende:
ben zo blij dat ik nu op me werk zit en niks kan zien
Klom vorig jaar ook niet onaardig in PN. En is nu naar eigen zeggen beter dan ooit.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:18 schreef thettes het volgende:
Dit is echt een van de meest onwaarschijnlijke zeges ooit
Zeker nu het allemaal nog heel dicht bij elkaar zit.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:20 schreef Blik het volgende:
Wel jammer dat die stopt met fietsen, had zomaar paar secondes extra kunnen pakken
Inderdaad, helemaal niet zo'n slechte situatie.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:21 schreef marcodej het volgende:
Ach, nu hoeven ze ook nog niet het gewicht van de koers te dragen.
Als die niet had gejuicht had die ook geen geel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:21 schreef marcodej het volgende:
Ach, nu hoeven ze ook nog niet het gewicht van de koers te dragen.
quote:Mollema gokt op laatste klim
door Van onze Telesportredactie
Onet-le-Chkteau - Bauke Mollema probeert vandaag in de vijfde etappe van Parijs -
Nice alsnog succes te boeken. De Raborenner miste in de tweede etappe de slag en
zag een goed klassement verloren gaan. Toch wil Mollema nog niets van zichzelf laten
zien in de etappekoers.
Raborenner Bauke Mollema gaat tijdens
de koninginnerit van Parijs - Nice voor de
dagzege.
"Ik voel me goed, dus ik wil vandaag iets proberen", zei Mollema voor de start van de
vijfde etappe, die wordt gezien als de koninginnerit van Parijs - Nice. "De reden dat ik
niet kort in het klassement rijd heeft alles te maken met de dag dat we de slag misten
en niets met mijn huidige vorm. Er liggen nog wel wat kansen voor me, bijvoorbeeld
een keer de dagzege pakken. Als ik dat wil dan maak ik de meeste kans op de
slotklim naar Mende, dus ik ga vandaag iets proberen.
Erg hè! Had zomaar twee seconden meer kunnen pakken. Als hij de afsluitende tijdrit twee seconden tekort komt zal hij zichzelf vervloeken.quote:
Bijvoorbeeld een Mollema heeft volgens mij veel meer koerskilometers nodig om echt in topvorm te raken. Dat en het kwaliteitstekort natuurlijk.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:45 schreef Zelva het volgende:
Ik kan wel huilen om Rabobank eigenlijk. Dan ga je eigenlijk als klimmersploeg het nieuwe seizoen in, en word je klimmersselectie er in Parijs-Nice op alle fronten afgereden.
Wat is er aan de hand?
Nou ja, als je zelf zegt dat je je goed voelt en het de laaste kans is, maar dan op 4 minuten wordt gereden.. Dan is er toch wel iets mis lijkt me..quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:50 schreef marcodej het volgende:
Vraag me af waar ze in de winter mee bezig zijn geweest. Ook in Tirreno nergens. Piek laat in het seizoen gelegd?
Ik denk totaal verkeerd getraind, totaal de verkeerde trainingsschema's. Maar goed, we moeten wachten. Als ze in april nog niet in supervorm zijn, kan je dat inderdaad concluderen. Tot dan moeten we wachten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:45 schreef Zelva het volgende:
Ik kan wel huilen om Rabobank eigenlijk. Dan ga je eigenlijk als klimmersploeg het nieuwe seizoen in, en word je klimmersselectie er in Parijs-Nice op alle fronten afgereden.
Wat is er aan de hand?
Stel dat dit zo zou zijn, hoe zou dat dan kunnen? Je zou toch iets meer professionaliteit verwachten van een van de grootste ploegen...quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk totaal verkeerd getraind, totaal de verkeerde trainingsschema's. Maar goed, we moeten wachten. Als ze in april nog niet in supervorm zijn, kan je dat inderdaad concluderen. Tot dan moeten we wachten.
Tsja geen idee, maar als dit zo zou zijn, dan moet Delahaye er natuurlijk ASAP uit. Maar goed, ik zit ook weer allerlei vroege conclusies te trekken. Laten we daarvoor maar even wachten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Stel dat dit zo zou zijn, hoe zou dat dan kunnen? Je zou toch iets meer professionaliteit verwachten van een van de grootste ploegen...
Nou hebben ze daarvoor weer niet echt de ploeg, maar goed wie weet inderdaad.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:06 schreef Reya het volgende:
Mjah, wellicht rijdt Rabo in april de kasseien uit het wegdek en hoor je niemand meer klagen.
Breschel, Boom, Tjallingi?quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou hebben ze daarvoor weer niet echt de ploeg, maar goed wie weet inderdaad.
Breschel is afgevallen en rich zich op de Ardennen, wat ik nog maar moet zien gebeuren. Boom hoop ik in Parijs Roubaix en moet ik Vlaanderen nog maar zien. Tjallingi was toch grotendeels een toevalstreffer natuurlijk.quote:
Dat dit een klim was waar L.L. niet zou uitblinken, was duidelijk, maar Mollema wilde hier gewoon een goede prestatie neerzetten. Verder zijn ze bijna allemaal niet in vorm. Ook Barredo eindigt hier op een plek wat gewoon beneden zijn mogelijkheden is. Meestal heb je in een team wel een paar renners die al redelijk goed in vorm zijn zo vroeg, maar bij Rabo is gewoon bijna niemand dat.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:07 schreef DutchSL het volgende:
Er wordt gewoon overdreven dramatisch gedaan.
Dit is een te steile klim voor Luis Leon, nu 24e en paar jaar terug ook 24e op ongeveer dezelfde achterstand. Ten Dam had zijn krachten verspeeld toen die van het peloton naar kopgroep reed.
Mollema valt tegen, punt.
Breschel rijdt geen PR, en voor de RVV moeten ze het echt puur hebben van de breedte. Want ze hebben een heel breed middenveld (Wynants, Tankink, Tjallingii, Van Winden), maar of ze een echte spits hebben, is nog maar de vraag.quote:
En als je dan bijvoorbeeld weer naar Ten Dam kijkt, die werd er gewoon bergop weer compleet afgereden door de zeker ook al uitgewoonde Veuchelen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:07 schreef DutchSL het volgende:
Dit is een te steile klim voor Luis Leon, nu 24e en paar jaar terug ook 24e op ongeveer dezelfde achterstand. Ten Dam had zijn krachten verspeeld toen die van het peloton naar kopgroep reed.
Eens, je kan op dit moment gewoon nog weinig zeggen. Gilbert rijdt ook bagger, maar kritiek daarop is zwaar voorbarig, om maar een voorbeeld te geven.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:07 schreef DutchSL het volgende:
Kasseien in april is méér dan alleen PR hequote:Op donderdag 8 maart 2012 17:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Breschel rijdt geen PR, en voor de RVV moeten ze het echt puur hebben van de breedte. Want ze hebben een heel breed middenveld (Wynants, Tankink, Tjallingii, Van Winden), maar of ze een echte spits hebben, is nog maar de vraag.
Ik zeg toch ook RVV en PRquote:Op donderdag 8 maart 2012 17:16 schreef thettes het volgende:
[..]
Kasseien in april is méér dan alleen PR he
Er zijn trouwens maar twee spitsen in het hele veld wat mij betreft (Boonen en Cancellara) en in mindere mate misschien Ballan en de ook dramatisch rijdende Hushovd + Gilbert. Dus het gebrek aan een echte spits kun je ze gewoon niet verwijten.
Ik zal ook niet zeggen dat het nu goed is hoor, maar zo dramatisch is het echt niet. En als een van de weinige ploegen die overal voor een zege mee kan doen, moet je ook accepteren dat je er dan vaak net naast zult grijpen.
Wel mist inderdaad een type Freire die altijd wel wat pakt. Misschien wordt Matthews dat binnen enkele jaren wel.
Ik vond Boom een even grote toevalstreffer als Tjallingii of Vansummeren.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Breschel is afgevallen en rich zich op de Ardennen, wat ik nog maar moet zien gebeuren. Boom hoop ik in Parijs Roubaix en moet ik Vlaanderen nog maar zien. Tjallingi was toch grotendeels een toevalstreffer natuurlijk.
Oneens, wat betreft het eerste dan. Boom verbetert elk jaar in het klassiekerwerk, dat zie je gewoon. Daarnaast is er nog wel een gigantisch verschil tussen die laatste twee renners die je noemt, die al een tijd meerijden in dit soort koersen, en Boom die pas een paar jaar meedoet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond Boom een even grote toevalstreffer als Tjallingii of Vansummeren.
Als het Cancellara vs. Hushovd vs. Boonen was geweest, dan liggen die er allemaal af, punt.
Ik denk dat die vanaf volgend jaar voor Greenedge rijdt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:16 schreef thettes het volgende:
[..]
Wel mist inderdaad een type Freire die altijd wel wat pakt. Misschien wordt Matthews dat binnen enkele jaren wel.
Ja kilo's maken echt zoveel uitquote:Op donderdag 8 maart 2012 18:11 schreef Slobeend het volgende:
Ut BeestMaar waarom kan Westra het nu wel en afgelopen jaren niet? Heeft dat alleen maar te maken met verloren kilo's, maakt dat zóveel uit?
Wiggins probeerde wel even hoor. Niet kunnen is niet meteen laf.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:36 schreef Ericr het volgende:
Fantastische overwinning, ook mooi dat hij die laffe kliek er volledig afrijdt.
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij...quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:18 schreef thettes het volgende:
Dit is echt een van de meest onwaarschijnlijke zeges ooit
Valverde, Leipheimer doelde ik vooral op. Wiggins verdedigde zijn trui en reed op zich nog redelijk offensief.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:53 schreef thettes het volgende:
[..]
Wiggins probeerde wel even hoor. Niet kunnen is niet meteen laf.
Hoe kijk je dan tegen Wiggins aan?quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij...
Dat bedoeldr ik eigenlijk niet. Tis 'maar' parijs nice, vroeg in het seizoen. En westra absoluut top en een paar kilo lichter.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij...
Wiggins is een aanklamper die dankzij z'n motor bergop prima mee kan, maar die heb ik nog nooit op een Gilbert-achtige manier omhoog zien vliegen...quote:
Hij heeft én kilo's verloren én is in Spanje gaan wonen én is in de bergen gaan trainen op het klimmen én is een lichter verzet gaan trappen. Dat zijn 4 factoren die zijn vooruitgang mede bepaald hebben. Daarnaast betekent dit nu echt niet dat hij het ook meteen op klimmen van 10 kilometer kan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:11 schreef Slobeend het volgende:
Ut BeestMaar waarom kan Westra het nu wel en afgelopen jaren niet? Heeft dat alleen maar te maken met verloren kilo's, maakt dat zóveel uit?
Leipheimer wordt nog door Wiggins uit het wiel gereden en Valverde had de grootste moeite om nog over Wiggins te komen. Wat moesten die anders gedaan hebben dan?quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Valverde, Leipheimer doelde ik vooral op. Wiggins verdedigde zijn trui en reed op zich nog redelijk offensief.
Klopt helemaal. 1 toevoeging. Hij piekt op dit moment, Niet voor niets gaat Anton er af die daar geen belang bij heeft.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij heeft én kilo's verloren én is in Spanje gaan wonen én is in de bergen gaan trainen op het klimmen én is een lichter verzet gaan trappen. Dat zijn 4 factoren die zijn vooruitgang mede bepaald hebben. Daarnaast betekent dit nu echt niet dat hij het ook meteen op klimmen van 10 kilometer kan.
Ik gaf het al eerder aan, maar hij lijkt een kopie van de transformatie van Wiggins te doen.
Nog wat topklimtijden uit vooral de Tour:quote:2007 9:39 Alberto Contador 19.27 km/h
2007 9:41 Davide Rebellin 19.21 km/h
2010 9:43 Alberto Contador 19.14 km/h
2007 9:51 David López García 18.88 km/h
2007 9:52 Cadel Evans 18.85 km/h
2012 9:52 Lieuwe Westra 18.85 km/h
2010 9:53 Alejandro Valverde 18.82 km/h
2010 9:53 Samuel Sanchez 18.82 km/h
2007 9:56 Tadej Valjavec 18.72 km/h
2012 9:58 Alejandro Valverde 18.66 km/h
Ik mis nog wel wat tijden, maar dit is het grote plaatje.quote:Tour de France 1995: Pantani, Indurain, Riis : 8:40 (record time)
Tour de France 2005: Armstrong, Basso, Ullrich, Evans: 9:33
Tour de France 2010: Contador, Rodriguez: 9:33
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:59 schreef DeeBee het volgende:
1995: 8:40...![]()
![]()
![]()
Met Indurain als 'cleane' man ertussen...
Nee joh, toen konden ze tenminste nog zo'n hele klim staand op de pedalen naar boven rammenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:40 schreef Gillingham het volgende:
Ik neem aan dat de klim destijds iets korter was? Anders is die tijd wel erg bizar.
Fucking hell moet je Pantani zien gaan vanaf 16:20quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:59 schreef DeeBee het volgende:
1995: 8:40...![]()
![]()
![]()
Met Indurain als 'cleane' man ertussen...
Als je die nu in het peleton zou zetten zou ie op een skelter nog eerder boven zijnquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Fucking hell moet je Pantani zien gaan vanaf 16:20
Buiten dat rechts meer in inspanning is dan links, is het duidelijk te zien dat hij een stuk scherper staat. Daarvoor hoef je niet te kijken naar de spieren, maar kijk alleen al naar de omvang van de enkels. Het is wel duidelijk dat er een paar kilo's af zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Links trapt rustig mee in het peloton en rechts is vol aan het demarreren.
Dus naast de grootte van de bilpartij is het niet echt veelzeggend.
Sommigen doen gewoon de hele klim staandquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Fucking hell moet je Pantani zien gaan vanaf 16:20
Niet liegen hè, in sommige bochten gingen ze even zitten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee joh, toen konden ze tenminste nog zo'n hele klim staand op de pedalen naar boven rammen![]()
Hijs stuk.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:53 schreef borisz het volgende:
Westra 2011 vs Westra 2012
[ afbeelding ]
Martijn Hendriks NOS.
Om af te remmen ja.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niet liegen hè, in sommige bochten gingen ze even zitten.
quote:Boonen, De Weert, Leipheimer, Vandenbergh (OPQ), Kloeden, Voigt (RNT), Wiggins, Thomas, Zandio (SKY), Albasini (GEC), Luis-Leon Sanchez, Renshaw (RAB), Feillu, Lagutin, Leukemans, Veuchelen, Westra (VCD), Jorgensen, Morkov (SAX), Geslin (FDJ), Klier (GRM), Hushovd, Burghardt, Van Garderen (BMC), Degenkolb, Geschke (PRO)
Denk het niet nee, maar nu bij voorbaat al niet (nog voor de slottijdrit bedoel ik)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:37 schreef Zelva het volgende:
Net alsof Valverde Parijs-Nice zou kunnen winnen met dat laffe koersgedrag.
Met Renshaw ook een rappe man erbij.quote:
Ja idd, je ziet ze steeds meer en gaan steeds beter rijdenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:58 schreef Reya het volgende:
Vacansoleil met vijf mensen mee; het blijft indrukwekkend wat die ploeg weet neer te zetten.
Ja, misschien zelfs te indrukwekkend. [/cynisme]quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:58 schreef Reya het volgende:
Vacansoleil met vijf mensen mee; het blijft indrukwekkend wat die ploeg weet neer te zetten.
twitter:andremeganck twitterde op vrijdag 09-03-2012 om 14:39:05#sporza #parisnice - na 103 km blijft de voorsprong 3'35" - opgave gemeld van Bauke Mollema RAB reageer retweet
Jep, bevestigd. Ook opgave Basso.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:40 schreef Pino112 het volgende:
Opgave gemeld van Mollema.twitter:andremeganck twitterde op vrijdag 09-03-2012 om 14:39:05#sporza #parisnice - na 103 km blijft de voorsprong 3'35" - opgave gemeld van Bauke Mollema RAB reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |