abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108831490
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom ze Gesink dit jaar niet eens de Tour een keertje over laten slaan. Gewoon naar de Giro en de Vuelta sturen die jongen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:52:49 #102
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108831737
Het probleem is dat de Tour voor Rabo eigenlijk het enige echt commercieel interessante is. Met dan nog wat klassiekers. Er kijken te weinig Nederlanders, de doelgroep grotendeels, naar ander koersen. Daardoor blijven ze teveel op de tour focussen.

Ik vind het jammer, want in de giro zou Gesink voor de overwinning kunnen strijden. Wat uiteindelijk alleen maar beter zou zijn voor het vertrouwen en het Nederlandse wielrennen in het algemeen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_108831964
Dat bedoel ik. En je hebt dan toch nog Mollema en Kruiswijk in de Tour?
Ik zou sowieso gewoon eens een compleet Nederlandse vrijbuitersploeg naar de Tour sturen. Geen aandacht besteden aan het AK. Ritzeges! En Gesink aan z'n lange termijn laten werken in Giro en Vuelta. En als hij daar in het Roze/Rood rondrijdt gaat dat ook echt wel kijkers trekken lijkt me.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:10:14 #104
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108832467
Ik zou er zelf zeker niet negatief tegenover staan. Ik denk dat daardoor mensen juist wel naar de ander rondes gaan kijken. Maar ik zie het helaas niet gebeuren.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_108836209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:52 schreef Redefine het volgende:
Het probleem is dat de Tour voor Rabo eigenlijk het enige echt commercieel interessante is. Met dan nog wat klassiekers. Er kijken te weinig Nederlanders, de doelgroep grotendeels, naar ander koersen. Daardoor blijven ze teveel op de tour focussen.

Ik vind het jammer, want in de giro zou Gesink voor de overwinning kunnen strijden. Wat uiteindelijk alleen maar beter zou zijn voor het vertrouwen en het Nederlandse wielrennen in het algemeen.
Als Gesink of een andere Nederlander in de Giro voor het podium rijdt dan komt die aandacht vanzelf wel.

Gesink, Kruiswijk en Mollema naar de Tour, zeker als dat een tijdrit Tour is heeft ook geen zin.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:22:11 #106
194695 franklop
Fran knock
pi_108840052
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:12:23 #107
183570 Stage
Tuinder..
pi_108843196
http://nos.nl/video/346600-gesink-denkt-al-aan-gold-race.html

Hierin legt Gesink uit waarom hij wel naar de Tour gaat.
Het is gewoon veel te belangrijk om niet te gaan..
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:22:01 #108
40566 Ericr
Livewrong
pi_108843717
Wonderbaarlijk herstel blijft het, met zulk herstelvermogen van je lichaam moet er toch heel wat moois mogelijk zijn.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:24:32 #109
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108843852
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Als Gesink of een andere Nederlander in de Giro voor het podium rijdt dan komt die aandacht vanzelf wel.

Gesink, Kruiswijk en Mollema naar de Tour, zeker als dat een tijdrit Tour is heeft ook geen zin.
Dat is ook mijn punt. Als ze daar goed rijden, gaan er juist meer mensen kijken. Maar dat is voor een sponsor/exposure van de ploeg zelf, vaak niet de manier hoe zij erover denken.
pi_108844194
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat is ook mijn punt. Als ze daar goed rijden, gaan er juist meer mensen kijken. Maar dat is voor een sponsor/exposure van de ploeg zelf, vaak niet de manier hoe zij erover denken.
Dat is het ook niet. De Tour blijft hoe dan ook altijd het interessants. Altijd zal de meerderheid van de mensen in Nederland zich afvragen waarom iemand als Gesink niet naar de Tour gaat. Altijd, maar dan ook echt altijd. Nog altijd hebben de meeste mensen hun vakantie tijdens de Tour, dat gewoon op een verdomd goede tijd in de kalender staat. Alleen daarom is de Tour zo groot geworden en ook in Nederland. Dit zal nooit en te nimmer veranderen.

En zeggen dat Rabo dan maar 9 Nederlandse vrijbuiters naar de Tour moet sturen, zal al helemaal niet gebeuren. Vacansoleil komt daar mee weg, Rabo allang niet meer. Daarvoor is het Nederlandse Tourbioscooppubliek veel te veel gericht op Nederlandse klimmers die meedoen voor een goed klassement. Dat zal hoe dan ook meer aandacht krijgen. Ik zou ook graag weer eens een Nederlander zien die meedoet voor ritzeges in de massasprint, maar daar komt bijna nooit kritiek op. Gewoon omdat het bioscooppubliek dat niet per se hoeft te zien, maar klassementsrenners en klimmers. En daar moet Rabo helaas ook op inspelen.
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:42:37 #111
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108848087
Uiteraard zal de Tour altijd het grootst blijven, i.i.g. zolang de wieleragenda hetzelfde blijft. En de historie, naam en faam is ook nooit af te nemen, dus dat blijft wel zo. Over de vrijbuiters heb ik zelf niets gezegd, dat is ook niet nodig omdat je nu gewoon meerdere goede klimmers bij de ploeg hebt zitten. Echter zou ik wel wat meer spreiding willen zien (waarbij er wel nog van het drietal de Vuelta zullen rijden), maar ik denk wel dat er uiteindelijk ook meer mensen gaan kijken naar de andere rondes als ze daar goed presteren. Dat zal nooit zoveel zijn als bij de Tour, maar soms moet je een behoefte om te kijken ook zelf creëren.
pi_108848293
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:42 schreef Redefine het volgende:
Uiteraard zal de Tour altijd het grootst blijven, i.i.g. zolang de wieleragenda hetzelfde blijft. En de historie, naam en faam is ook nooit af te nemen, dus dat blijft wel zo. Over de vrijbuiters heb ik zelf niets gezegd, dat is ook niet nodig omdat je nu gewoon meerdere goede klimmers bij de ploeg hebt zitten. Echter zou ik wel wat meer spreiding willen zien (waarbij er wel nog van het drietal de Vuelta zullen rijden), maar ik denk wel dat er uiteindelijk ook meer mensen gaan kijken naar de andere rondes als ze daar goed presteren. Dat zal nooit zoveel zijn als bij de Tour, maar soms moet je een behoefte om te kijken ook zelf creëren.
En toch, hoe graag ik dat ook zou willen, is dat niet wat verreweg het merendeel van Nederland wil en dus wat Rabo ook wil. Kijk straks als je met Kelderman en eventueel Slagter als ze zich nog verder ontwikkelen nog wat topklimmers bij Rabo erbij hebt (als één van die gasten niet eens naar een andere ploeg gaat), dan krijg je spreiding, maar nu.....Het liefst zou Nederland willen dat Rabo met een ploeg van 9 Nederlandse klimmers naar de Tour gaat.
pi_108848698
Mollema reed in de Vuelta toch voor het podium en zelfs iets meer.. daar hoorde je niemand over hoor. Van het Tourgelegenheidspubliek dan. Niet dat dat me veel uitmaakt overigens.
pi_108849135
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:47 schreef TheArt het volgende:

[..]

En toch, hoe graag ik dat ook zou willen, is dat niet wat verreweg het merendeel van Nederland wil en dus wat Rabo ook wil. Kijk straks als je met Kelderman en eventueel Slagter als ze zich nog verder ontwikkelen nog wat topklimmers bij Rabo erbij hebt (als één van die gasten niet eens naar een andere ploeg gaat), dan krijg je spreiding, maar nu.....Het liefst zou Nederland willen dat Rabo met een ploeg van 9 Nederlandse klimmers naar de Tour gaat.
Niet eens. Stel dat een Theo Bos serieus gaat wedijveren met Cavendish, en hij wint twee ritjes of hij strijdt serieus om de groene trui, dan gaat dat ook genoeg aandacht en exposure opleveren. Een echt goeie Nederlandse massasprinter, een Nederlandse Freire, spreekt het publiek ook wel aan denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_108849222
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 00:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

Niet eens. Stel dat een Theo Bos serieus gaat wedijveren met Cavendish, en hij wint twee ritjes of hij strijdt serieus om de groene trui, dan gaat dat ook genoeg aandacht en exposure opleveren. Een echt goeie Nederlandse massasprinter, een Nederlandse Freire, spreekt het publiek ook wel aan denk ik.
Natuurlijk, maar alleen dan. Ze zitten er niet allemaal om te schreeuwen, terwijl we elk jaar de vraag kregen wanneer er eindelijk weer eens een Nederlandse klimmer op zou staan. Ik zag echt geen lokroep om eindelijk weer eens een topsprinter (bij het campingTDF-publiek dan, kortom het gros van de Nederlanders).
pi_108852660
Achterlijk volk toch eigenlijk he, die nederlanders.. :')
pi_108861397
Wordt het nog nergens uitgezonden? Volgens mij zijn dit klimmetjes uit "de Renner", zou wel leuk zijn om een stukje van te zien :)
pi_108861491
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wordt het nog nergens uitgezonden? Volgens mij zijn dit klimmetjes uit "de Renner", zou wel leuk zijn om een stukje van te zien :)
Op de belg zometeen :)
pi_108863626
Nu dus :)
pi_108863812
Poe zeg, lelijke wond voor die Ag2r jongen :{

edit: Kadri dus
pi_108864322
K3 had vorig jaar een goed jaar....
pi_108864335
Ben wel benieuwd naar vandaag
pi_108864550
Rabo w/ w/
pi_108864658
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:07 schreef Tricycle het volgende:
K3 had vorig jaar een goed jaar....
Hoeveel albums hebben ze vorig jaar verkocht? :P

Ten Dam ^O^
pi_108864769
Dat was toch niet al Dekker bij Venmarcke die eraf moest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')