Ja, dat weet ik wel, maar ik wist niet in hoeverre het religieus moest kloppen. Margarine zijn vetten, dat maakt het brood zwaarder en volgens mij 'luxer'. Mag je wel eieren gebruiken?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nee, ik moet de PAASbroden maken, niet de palmpaasbroden![]()
Dat zijn twee aparte feesten hč.![]()
Maar sojamelk kan helaas ook niet, want dat mag mijn eigen kind weer niet.
Het valt me nog mee dat ik bloem mag gebruiken (gluten) voor het recept.
Ik heb me ook al een breuk gezocht naar rozijnen die niet uit een fabriek kwamen waar ook noten en pinda's worden verwerkt.
Is er echt geen andere manier om het brood een beetje "luxe" te laten lijken, zonder melk?
Een beetje bruine suiker erdoor of zo? (Ik denk nu even aan het recept voor teabread, waar je de vruchtjes een nacht in sterke thee met bruine suiker laat weken).
Margarine, zoals jij bij de palmpaashaantjes voorstelde? Maakt dat het brood luxer?
Het gaat maar om drie kinderen, dus ik wou het lekker bij één brood houden. Bakken is niet het enige karweitje dat ze me voor pasen in de schoenen hebben geschoven, zie jequote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En waarom dan niet gewoon twee paasbroden bakken? Eentje voor allergie-groep A, de andere voor B.
Dan zou ik voor sojamelk gaan. Rijstemelk is echt waterachtig van structuur namelijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:05 schreef Gwywen het volgende:
Geitenmelk durf ik me niet aan te wagen, maar rijstemelk, kun je daarmee bakken?
edit: ah, je had het zelf al gezienquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar sojamelk kan helaas ook niet, want dat mag mijn eigen kind weer niet.
Deze vind je in de grotere steden bij de Turkse/Marokkaanse winkeltjes eigenlijk altijd welquote:Op donderdag 22 maart 2012 16:51 schreef MaximusTG het volgende:
Kan ja, of bij de Boerenbond/Welkoop. Bruggemans gist
[ afbeelding ]
ik haal vaak grotere pakken bij die winkeltjes zoals hierboven ik aangaf of bij de makro, gebruik zoveel bloemquote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:34 schreef XL het volgende:
Kopen jullie gewoon heel vaak 1 kilo bloem? Of haal je ergens grotere verpakkingen? Zo ja, waar?
Kan ik de eerste rijs al vanavond doen en het dan in de koelkast zetten? Is er een andere manier om morgenvroeg tijd te besparen?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:16 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ingrediënten:
1 pak wit broodmix
300 ml handwarm water
25 g boter
50 g gepelde pistachenoten
2 eetl. verse peterselie
150 g feta
bloem om te bestuiven
versgemalen peper
1 losgeklopt ei/melk
2 eetl. sesam- of maanzaad
keukenmachine
Voorbereiding:
Maak het brooddeeg volgens de aanwijzingen op de verpakking. Laat het afgedekt 30 minuten rijzen. Maal de pistachenoten, peterselie en feta even in de keukenmachine tot een grof mengsel en breng op smaak met peper.
Bereiding:
Kneed het deeg nog een keer goed rol uit tot 1/2 cm.Snij rondjes uit het deeg, als mal kun je een mok gebruiken. Beleg de helft van de deeglapjes in het midden met een lepeltje van het kaas-notenmengsel en leg er een ander lapje op, druk stevig aan. Leg ze op een bakplaat bekleed met bakpapier en laat ze afgedekt nog 30 minuten rijzen. Verwarm de oven voor op 200°C. Bestrijk de broodjes met een beetje ei of melk en bestrooi ze met sesamzaad. 15 minuten in de oven.
Ging pas laat naar bed en wilde niet anderhalf uur eerder opstaanquote:Op zondag 8 april 2012 23:08 schreef MaximusTG het volgende:
Nog meer tijd besparen?
Tis ook nogal afhankelijk van de hoeveelheid gist in die broodmix.. Maar als je nou gewoon koud kraanwater gebruikt, en dan niet na 30 minuten nog een keer kneden, maar opbollen, uitrollen, vullen en op bakpapier op een bakplaat leggen.
Dat afdekken met ingevet folie, nachtje koelkast.
Dan volgende ochtend eruit. Oven voorverwarmen en bakken. Dat zal wel goed gaan denk ik..
Platte plak van het deeg maken, rozijnen erop strooien, oprollen--> rozijnen overal!quote:Op maandag 9 april 2012 09:40 schreef Bleie het volgende:
Ik had ook de paasstol gemaakt, maar hij was toch wat droog. Kan ook komen doordat ik hem vrijdag al had gemaakt en zondag pas at (maar wel in plastic bewaard). En de rozijnen bevonden zich toch weer voornamelijk aan de buitenkant van het brood. Maar de smaak was verder inderdaad prima!
Wát een bazenrecept, heerlijk!quote:Op woensdag 11 april 2012 11:07 schreef MaximusTG het volgende:
@motorbloempje; Dat heb ik nog nooit gemaakt; Maar dit leek me wel een goede:
http://www.thefreshloaf.com/node/4317/ramadan-pide
Leuk! Ga ik em ook eens maken! Was wel nat deeg begreep ik he? Maar juist daarom zo lekker waarschijnlijk!quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wát een bazenrecept, heerlijk!
Ligt nu nog één zo'n brood in de vriezer![]()
Fijn! Dan ga ik wel weerquote:Op zondag 15 april 2012 14:25 schreef motorbloempje het volgende:
Het heet brood bakken IN DE OVEN
Broodbakmachine deel 7
Hier gaan de broodbakmachinebaksels!
Nesquick is geen cacaopoeder maar een laf chocoladedrank-mixje, ik zou om te beginnen echte cacaopoeder kopen zonder toevoegingen.quote:Op zondag 15 april 2012 23:56 schreef LTCY18 het volgende:
beste bakkers,
ik heb eerder van die pineapple bun geprobeerd een chocolade versie van te maken, door nesquick cacaopoeder door mn deeg te mengen. Deze rook wel enigzins naar chocolade, maar smaakte totaal niet naar chocolade.
Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik chocolade brood moet maken, welke ingredienten ik moet toevoegen en waar ik deze kan kopen?
BVD.
Je hebt ook vaatwassers zo groot als een combimagnetronquote:Op donderdag 12 april 2012 09:53 schreef Goudvis87 het volgende:
Plek was het grootste probleem nu jaen ik denk dat m'n vent liever een afwasmachine wilt dan een echt fornuis hahahaha
Ach, vorige deed het echt naar wens, dus ik hoop deze ook. Vanavond hartige taart maken om te testen, morgen brood.
Volgens mij bedoelde hij de bovenste...quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:02 schreef heaven7 het volgende:
Pietverdriet! Vraagje over dat broodmessengedoe, welke nou beter is.. Heb in de winkel 3 soorten gezien, wil je ff uitleggen welke je nou bedoelt en wat het beste is en waarom?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 april 2012 11:20 schreef Gwywen het volgende:
Brood te lang laten rijzen in de vorm...![]()
Ik dacht, dat kan wel terwijl ik boodschappen doe.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(sorry voor de lamme kwaliteit van de foto's , ik heb ze met mijn foon gemaakt)
Klinkt er naar dat je gist dood is.quote:Op maandag 16 april 2012 14:42 schreef Goudvis87 het volgende:
ook geen bellen, meel op bodem gezakt, waterlaagje bovenin. 100 gr meel op 100 gr water is normaal toch? Probeerde ik vanochtend met het maismix maar dat wordt zo'n droge kledder...
ik wil zeg maar beetje result krijgen zoals bij chocolade cake.quote:Op maandag 16 april 2012 09:40 schreef MaximusTG het volgende:
Volgens mij wordt het ook niet zo vaak gedaan, daadwerkelijk brood met chocoladesmaak. Je ziet veel vaker zoete witte broodjes met chocoladestukjes erin..
oh dat ziet er leuk uit!quote:Op maandag 16 april 2012 16:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb van het weekend deze gemaakt:
[ afbeelding ]
Zie hier het recept. Lekker, met chocolade smaak. En fijn deeg om mee te werken!
Ziet er zeker lekker uit iddquote:Op maandag 16 april 2012 16:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb van het weekend deze gemaakt:
[ afbeelding ]
Zie hier het recept. Lekker, met chocolade smaak. En fijn deeg om mee te werken!
oh, niet mijn foto! Van de blog waar hij vandaan komt. En ze waren inderdaad erg lekker!quote:Op maandag 16 april 2012 18:08 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ziet er zeker lekker uit iddmooie foto ook!
Was al jaloers op je vorkjesquote:oh, niet mijn foto! Van de blog waar hij vandaan komt. En ze waren inderdaad erg lekker!
Dus ff cacaopoeder kopen bij appiequote:Op maandag 16 april 2012 16:11 schreef MaximusTG het volgende:
Probeer deze eens, lijkt me een winnaar:
http://www.davidlebovitz.com/2010/04/chocolate-bread-recipe/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |