Ja, dat weet ik wel, maar ik wist niet in hoeverre het religieus moest kloppen. Margarine zijn vetten, dat maakt het brood zwaarder en volgens mij 'luxer'. Mag je wel eieren gebruiken?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nee, ik moet de PAASbroden maken, niet de palmpaasbroden![]()
Dat zijn twee aparte feesten hè.![]()
Maar sojamelk kan helaas ook niet, want dat mag mijn eigen kind weer niet.
Het valt me nog mee dat ik bloem mag gebruiken (gluten) voor het recept.
Ik heb me ook al een breuk gezocht naar rozijnen die niet uit een fabriek kwamen waar ook noten en pinda's worden verwerkt.
Is er echt geen andere manier om het brood een beetje "luxe" te laten lijken, zonder melk?
Een beetje bruine suiker erdoor of zo? (Ik denk nu even aan het recept voor teabread, waar je de vruchtjes een nacht in sterke thee met bruine suiker laat weken).
Margarine, zoals jij bij de palmpaashaantjes voorstelde? Maakt dat het brood luxer?
Het gaat maar om drie kinderen, dus ik wou het lekker bij één brood houden. Bakken is niet het enige karweitje dat ze me voor pasen in de schoenen hebben geschoven, zie jequote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En waarom dan niet gewoon twee paasbroden bakken? Eentje voor allergie-groep A, de andere voor B.
Dan zou ik voor sojamelk gaan. Rijstemelk is echt waterachtig van structuur namelijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:05 schreef Gwywen het volgende:
Geitenmelk durf ik me niet aan te wagen, maar rijstemelk, kun je daarmee bakken?
edit: ah, je had het zelf al gezienquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar sojamelk kan helaas ook niet, want dat mag mijn eigen kind weer niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |