abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:27:18 #51
112251 314
gimme pie!
pi_108675070
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, dat doen ze niet. En de voorlopige aanslag 2012 komt volgens mij al in november/december 2011, dan heb je zelf nog niet eens alle gegevens.
hmm.. over 2010 heb ik geld terug moeten betalen, toen heb ik de voorlopige aanslag 2011 gewijzigd (lager gezet) en nu scheelt het wéér 500 euro..

maakt niet uit, want het zal allemaal wel kloppen, maar handig is anders, kan ik de voorlopige voor 2012 ook weer gaan wijzigen
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:30:20 #52
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_108675188
Volgens mij is de voorlopige aanslag 2012 gewoon gebaseerd op de gevens die je voor 2011 hebt opgegeven (voorlopige aanslag 2011 dus, niet aangifte IB 2011, die is pas later). Eventueel aangepast aan gewijzigde wetgeving/tarieven voor 2012, neem ik aan.

Maar ik heb er als huurder weinig ervaring mee. :)
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_108675940
Ik heb net m'n aangifte opgestuurd en krijg een leuk bedragje terug. Is er enig zicht op wanneer ik blij mag worden als ik mijn bankrekening bekijk?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108675973
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:21 schreef 314 het volgende:

[..]

hebben ze mijn hypotheekgegevens niet? ik had de data automatisch laten invullen, maar die download dus alleen salaris en data van voorlopige aanslag 2011, had verwacht dat ze inmiddels ook wel automatisch hypotheek en banksaldo mee zouden nemen
Je moet gewoon zelf de gegevens invullen zoals jij ze over 2012 verwacht. Ik doe dat altijd expres met te weinig inkomen, zodat ik nooit teveel terugkrijg. Met je definitieve aanslag krijg je dan nog wat extra terug.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:00:29 #55
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_108676344
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb net m'n aangifte opgestuurd en krijg een leuk bedragje terug. Is er enig zicht op wanneer ik blij mag worden als ik mijn bankrekening bekijk?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Het is toch altijd als je het voor een bepaalde tijd instuurt dan heb je je geld ook voor een bepaalde tijd
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:03:27 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108676448
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:00 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Het is toch altijd als je het voor een bepaalde tijd instuurt dan heb je je geld ook voor een bepaalde tijd
Dan krijg je voor 1 juli bericht over de teruggave.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:07:09 #57
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_108676613
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan krijg je voor 1 juli bericht over de teruggave.
Duurt nog lang ;(

Waarom kan dat niet sneller? Ik heb een hele simpele dus die zouden ze nu toch ook wel kunnen klaren.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:12:57 #58
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108676857
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:39 schreef Tha_Duck het volgende:
Nou ik ben er bijna doorheen door de aangifte :D

Enige onduidelijkheid die over is in welk boekjaar ik terug ontvangen omzetbelasting moet boeken. Ik heb over Q4 2011 recht op een teruggave omzetbelasting. Die heb ik netjes ingediend en ontvangen in januari 2012. In welk boekjaar dien ik die ontvangen omzetbelasting te boeken? Dit in verband met de balans die er voor 2011 uit rolt.
De vordering hoort op je balans per 31.12.2011 te staan. Als je het bedrag ontvangt in 2012 boek je dit van de balanspost af. Net als bij debiteuren (en crediteuren).
Aangezien het een balanspost is, heeft het geen invloed op het resultaat.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:14:17 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108676903
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Duurt nog lang ;(

Waarom kan dat niet sneller? Ik heb een hele simpele dus die zouden ze nu toch ook wel kunnen klaren.
Weet je hoeveel aangiftes de Belastingdienst moet verwerken?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:15:04 #60
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_108676936
Heb ook net onze IB aangiften gedaan en ook meteen de zorgtoeslag 2011 aangevraagd (doe ik altijd achteraf, in 1 keer/bedrag). Afgelopen jaar was wat knijpen voor ons qua inkomsten, maar dat blijkt nu leuk uit te pakken.
We krijgen een zeer aanzienlijk bedrag 'terug' plus ook een hoop aan zorgtoeslag. Ik heb echt alles nagelopen en ik snap ook wel waar het 'em in zit, maar had het desondanks niet verwacht.
Voor 2012 zal dat wel anders zijn, mijn inkomen is aanzienlijk gestegen en mijn wederhelft is dan ondernemer af, maar goed op dit moment zijn onze maandelijkse inkomsten weer hoger, da's ook weer prettig. Ik kan nu al bijna niet wachten op het geld *O* , best erg eigenlijk :@ .
klerkje
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:16:59 #61
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108677030
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:00 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je hebt de OP gelezen?
Of even op de site van de belastingdienst gekeken?
pi_108690029
Vraag: ik ben in januari 2011 begonnen met een opleiding. Nu kan ik het lesgeld als aftrekpost gebruiken, ligt boven de 500 euro. Nu heb ik ook boeken betaald voor die opleiding, maar die heb ik in december 2010 betaald, omdat we de boeken voor de start van het schooljaar moesten hebben (werd geregeld via school, die boeken). Die boeken waren onder de 500 euro, dus die heb ik vorig jaar niet af kunnen trekken. Even voor de zekerheid: het geld voor de boeken kan ik dit jaar niet bij het lesgeld optellen toch?
pi_108690069
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Gaan we deze vraag dit jaar weer 2 miljoen keer krijgen dit jaar?

Ik heb mijn signature al een paar weken terug aangepast :')
pi_108690117
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:03 schreef Reismeis het volgende:
Vraag: ik ben in januari 2011 begonnen met een opleiding. Nu kan ik het lesgeld als aftrekpost gebruiken, ligt boven de 500 euro. Nu heb ik ook boeken betaald voor die opleiding, maar die heb ik in december 2010 betaald, omdat we de boeken voor de start van het schooljaar moesten hebben (werd geregeld via school, die boeken). Die boeken waren onder de 500 euro, dus die heb ik vorig jaar niet af kunnen trekken. Even voor de zekerheid: het geld voor de boeken kan ik dit jaar niet bij het lesgeld optellen toch?
Dat klopt inderdaad.
'And I called your name,
  zondag 4 maart 2012 @ 11:28:54 #65
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_108690481
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:16 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je hebt de OP gelezen?
Of even op de site van de belastingdienst gekeken?
Nee en nee.

Sorry!

Dat voor 1 juli zegt ook niets eigenlijk maar goed we wachten maar af.
pi_108691801
Ik heb in januari mijn aangifte al naar de Belastingdienst gestuurd. Vorige week heb ik een brief van de bd ontvangen dat ik aangifte moet doen over 2011, kan ik deze gewoon als niet verstuurd beschouwen aangezien ik al aangifte heb gedaan of zou er iets fout zijn gegaan?
  zondag 4 maart 2012 @ 12:43:51 #67
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_108692322
Iedereen die verplicht aangifte moet doen ontvangt een dergelijke uitnodiging (meestal ergens in februari). Maar iedereen kan vanaf januari al aangifte doen. Deze uitnodiging is alleen een melding van het feit dat je verplicht aangifte moet doen. En dat heb je inmiddels dus al gedaan. :)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_108692963
zoals ik hier de verhalen lees denk ik dat er teveel mensen bang zijn voor de belastingdienst.

Ik zou eerder bijv. meer studie kosten vermelden als te weinig, de belastingdienst moet hem immers zelf nakijken.
En er zijn/gaan heel veel mensen weg bij de belastingdienst en hun kunnen nu nog minder handmatig controleren.

Kijk met loongegevens/bankzaken e.d. hoef je niet veel te proberen, daar hebben ze alle gegevens van.
Maar zoals giften, studiekosten en zelfs levensonderhoud kinderen onder 30 jaar, daar heeft de belastingdienst echt niet alle cijfers van.

En er is een grotere kans dat ie zo door de controle heengaat als dat ze hem zelf nog even gaan aanpassen.

Enigste nadeel dat als hun je aangifte dus eruit halen en handmatig gaan controleren is dat de definitieve aanslag wat langer duurt :') .
  zondag 4 maart 2012 @ 13:14:55 #69
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_108693219
Het eerlijk invullen van de aangifte heeft niets te maken met bang zijn voor de Belastingdienst. Nogal vreemde conclusie. Er zijn mensen die andere redenen hebben om niet te frauderen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zondag 4 maart 2012 @ 13:15:12 #70
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108693227
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:07 schreef get_rich het volgende:
zoals ik hier de verhalen lees denk ik dat er teveel mensen bang zijn voor de belastingdienst.

<Tips om de maatschappij te benadelen maar geknipt.>
Dit topic is niet bedoeld om fraudeleuze handelingen te promoten.
Het zou ook mooi zijn als je het zou houden bij de opmerking dat er geen reden is om bang te zijn voor de belastingdienst.
pi_108693575
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:07 schreef get_rich het volgende:
..
Vooral doen, frauderen bij de BD. Jij bent zeker ook zo iemand die altijd een kratje pils onder het winkelwagentje heb zitten zonder het te zeggen? Is bijna hetzelfde. Verschil is alleen dat als de BD erachter komt dat je bewust fraudeert de consequenties vele malen groter zijn..
pi_108693673
Nou als de site van de belastingdienst alles HEEL duidelijk uitlegt over het hoe en wat van de belastingaangifte 2011.
En er zijn hier mensen op fok die vragen of ze bepaalde kosten wel moeten gaan aftrekken, als de site van de belastingdienst aangeeft dat het gewoon mogelijk is.

Nou dan weet ik al precies hoe bang mensen voor de belastingdienst zijn.

En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die de blauwe enveloppen dicht laten, tot ze bij hun boekhouder zijn. :')

Misschien was het een slecht voorbeeld, maar ik wou alleen aangeven dat de belastingdienst alleen nu in 2011/2012 al zoveel duizende mensen heeft/gaat ontslaan, en dat er meerdere kantoren al gesloten zijn of gaan sluiten.

En dat er laatst nog bekend werd gemaakt dat ze zover achter zijn met de btw-suppletie's dat de meeste gewoon goed gekeurd zullen gaan worden. 8)7

Ik ben van mening dat de overheid de grootste dieven zijn met hun 52% belasting in schijf 4. Dus plukken wat je plukken kan, want je komt er toch het slechtste uit.
pi_108693722
Als je een voorlopige teruggaaf hebt gehad van je HRA, moet je dan aan het eind van het jaar nog de aangifte zelf invullen of gaan ze dan alles automatisch voor je berekenen?
pi_108693882
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Vooral doen, frauderen bij de BD. Jij bent zeker ook zo iemand die altijd een kratje pils onder het winkelwagentje heb zitten zonder het te zeggen? Is bijna hetzelfde. Verschil is alleen dat als de BD erachter komt dat je bewust fraudeert de consequenties vele malen groter zijn..
frauderen bij de BD :') .

Als jij eens zou weten hoe het werkelijk in praktijk ging met de belastingdienst bij grotere bedrijven, dan praatte je nu wel anders.

Bij de belastingdienst werken ook maar mensen, hier worden ook (veel) fouten gemaakt.

Bijv. dubbele uitbetalingen van omzetbelasting :') denk je echt dat als het zelfs om tien duizenden euro's gaat de bedrijven gaan aankloppen bij de belastingdienst?
  zondag 4 maart 2012 @ 13:35:41 #75
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108693931
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:29 schreef liefkleinmeisje het volgende:
Als je een voorlopige teruggaaf hebt gehad van je HRA, moet je dan aan het eind van het jaar nog de aangifte zelf invullen of gaan ze dan alles automatisch voor je berekenen?
Je kan het invullen.
Uiteindelijk controleert de belastingdienst automatisch of je al een voorlopige teruggave hebt gehad. Of je iets hebt ingevuld of niet.
  zondag 4 maart 2012 @ 13:37:48 #76
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108693986
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:28 schreef get_rich het volgende:
Ik ben van mening dat de overheid de grootste dieven zijn met hun 52% belasting in schijf 4. Dus plukken wat je plukken kan, want je komt er toch het slechtste uit.
En omdat er mensen zoals jij zijn, moeten de belastingpercentages wel omhoog worden bijgesteld omdat er ten onrechte geld aan mensen wordt betaald die er geen recht op hebben.
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:34 schreef get_rich het volgende:
Bij de belastingdienst werken ook maar mensen, hier worden ook (veel) fouten gemaakt.
En omdat er mensen werken die fouten maken, moet je er zoveel mogelijk misbruik van maken? :?

Zullen we deze discussie buiten dit topic houden?
pi_108694083
Ik zal jullie nog een voorbeeld geven van de eerlijkheid van de belastingdienst.

Dit heeft vooral betrekking op 65+ plussers, die dus in de afgelopen jaren dus elk jaar nog enkele honderden euro's konden terug krijgen van hun pensioenen.

De belastingdienst stuurd dus gewoon brieven dat hun geen aangifte hoeven te doen. :') (dit zijn standaard brieven)

En toch als hun hun aangifte wel gaan invullen blijkt dat ze nog gewoon een paar honderd te goed hebben van de belastingdienst.

Dat zijn jullie vrienden?
  zondag 4 maart 2012 @ 13:43:47 #78
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108694210
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:40 schreef get_rich het volgende:
Ik zal jullie nog een voorbeeld geven van de eerlijkheid van de belastingdienst.

Dit heeft vooral betrekking op 65+ plussers, die dus in de afgelopen jaren dus elk jaar nog enkele honderden euro's konden terug krijgen van hun pensioenen.

De belastingdienst stuurd dus gewoon brieven dat hun geen aangifte hoeven te doen. :') (dit zijn standaard brieven)

En toch als hun hun aangifte wel gaan invullen blijkt dat ze nog gewoon een paar honderd te goed hebben van de belastingdienst.

Dat zijn jullie vrienden?
Er zijn genoeg media die de mensen op deze brieven hebben gewezen. En de belastingdienst heeft erkend dat mensen ten onrechte deze brief hebben ontvangen.
Dit heeft niets met frauderen te maken.

Nogmaals: dit heeft niets met dit topic te maken. Ga mensen dan ook niet verkeerd voorlichten of (on)bewust in problemen brengen.
pi_108694263
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:35 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je kan het invullen.
Uiteindelijk controleert de belastingdienst automatisch of je al een voorlopige teruggave hebt gehad. Of je iets hebt ingevuld of niet.
Maar je moet wel sowieso aangifte doen? Iemand die ik ken heeft een huis gekocht vorig jaar, maandelijks HRA gehad, aanvraag HRA zo ingevuld dat met lage aftrekposten zodat hij veilig zat en niet teveel zou krijgen. Als het goed is zou hij nu nog een paar honderd euro terug moeten krijgen. De notaris beweerde dat je geen aangifte meer hoeft te doen als je al een voorlopige teruggaaf hebt gehad. Dat er automatisch zou worden worden berekend hoeveel geld hij nog terug krijgt er hij er dus verder helemaal niks voor hoeft te doen, alleen ik heb er zo m'n twijfels bij... Klopt dat wel of moet hij gewoon aangifte doen?
pi_108694358
Ik heb afgelopen jaar een huis gekocht en momenteel ben ik bezig met het invullen van mijn aangifte. Op een nota van afrekening die ik van de notaris heb ontvangen staan de volgende kadastrale tarieven:
kadastraal tarief akte van levering
kadastraal tarief akte van hypotheek
opslag kadastraal tarief belast levering
opslag kadastraal tarief belast hypotheek

Is dit aftrekbaar?
  zondag 4 maart 2012 @ 13:49:07 #81
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108694412
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:45 schreef liefkleinmeisje het volgende:

[..]

Maar je moet wel sowieso aangifte doen? Iemand die ik ken heeft een huis gekocht vorig jaar, maandelijks HRA gehad, aanvraag HRA zo ingevuld dat met lage aftrekposten zodat hij veilig zat en niet teveel zou krijgen. Als het goed is zou hij nu nog een paar honderd euro terug moeten krijgen. De notaris beweerde dat je geen aangifte meer hoeft te doen als je al een voorlopige teruggaaf hebt gehad. Dat er automatisch zou worden worden berekend hoeveel geld hij nog terug krijgt er hij er dus verder helemaal niks voor hoeft te doen, alleen ik heb er zo m'n twijfels bij... Klopt dat wel of moet hij gewoon aangifte doen?
Gewoon aangifte doen.
En die notaris kan beter niet meer dat soort fiscale uitspraken doen.
  zondag 4 maart 2012 @ 13:49:52 #82
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108694438
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:47 schreef Wiehoe het volgende:
Ik heb afgelopen jaar een huis gekocht en momenteel ben ik bezig met het invullen van mijn aangifte. Op een nota van afrekening die ik van de notaris heb ontvangen staan de volgende kadastrale tarieven:
kadastraal tarief akte van levering
Nee.
quote:
kadastraal tarief akte van hypotheek
Ja.
quote:
opslag kadastraal tarief belast levering
Nee.
quote:
opslag kadastraal tarief belast hypotheek
Ja.
quote:
Is dit aftrekbaar?
Deels dus. :)
pi_108694555
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:34 schreef get_rich het volgende:

[..]

frauderen bij de BD :') .

Als jij eens zou weten hoe het werkelijk in praktijk ging met de belastingdienst bij grotere bedrijven, dan praatte je nu wel anders.

Bijv. dubbele uitbetalingen van omzetbelasting :') denk je echt dat als het zelfs om tien duizenden euro's gaat de bedrijven gaan aankloppen bij de belastingdienst?
Iedereen maakt fouten ook de Belastingdienst. Maar als je aftrekposten hoger invult dan ze werkelijk zijn, en dat weet je, dan is dat geen fout maar fraude. En dat is het echt niet waard hoor voor die kleine bedragen, ondanks dat de kans heel klein is dat ze je ooit controleren.
Facts don't care about your feelings
pi_108694739
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Ja.

[..]

Nee.

[..]

Ja.

[..]

Deels dus. :)
Oke bedankt. Dan had ik het dus al verkeerd ingevuld. Ik had het dus net andersom gedaan. Levering wel, hypotheek niet. Even wijzigen dus.

Dat betekent dus ook dat tarief akte hypotheek niet aftrekbaar is?
  zondag 4 maart 2012 @ 14:01:46 #85
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108694917
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:57 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Oke bedankt. Dan had ik het dus al verkeerd ingevuld. Ik had het dus net andersom gedaan. Levering wel, hypotheek niet. Even wijzigen dus.

Dat betekent dus ook dat tarief akte hypotheek niet aftrekbaar is?
Die is wel aftrekbaar.
Kosten met betrekking tot de financiering zijn aftrekbaar. Kosten met betrekking tot levering niet.
pi_108695128
Oke bedankt. Aangifte 2011 is weer een aardige meevaller door het kopen van een huis :)
pi_108695208
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Iedereen maakt fouten ook de Belastingdienst. Maar als je aftrekposten hoger invult dan ze werkelijk zijn, en dat weet je, dan is dat geen fout maar fraude. En dat is het echt niet waard hoor voor die kleine bedragen, ondanks dat de kans heel klein is dat ze je ooit controleren.
Ben het met je eens dat het soort van frauderen is, en dat ik beter alles voor mezelf kan houden.
Maar wanneer jij een jaaropgave van loondienst vergeet te vermelden, dan hoor je de belastingdienst er ook niet over en corrigeren hun hem handmatig en dan komt alleen de defenitieve aanslag iets later.

Volgensmij zitten jij (yoshibignose) en menatwork in het fiscale gebeuren, en dan weten jullie DONDERS goed wat er allemaal speelt in werkelijkheid.
Ik bedoel als jullie op een administratiekantoor werken of voor een belastingadviseur, dan hebben jullie klanten waar ongetwijfeld zulke gevallen bekend van zijn.
En voor jullie klanten willen jullie toch ook het onderste uit de kan eruit halen?

Klinkt een beetje of er hier een beetje een taboe heerst. (net of jullie de holocaust aan het ontkennen zijn :') )
  zondag 4 maart 2012 @ 14:15:02 #88
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108695330
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:11 schreef get_rich het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat het soort van frauderen is, en dat ik beter alles voor mezelf kan houden.
Maar wanneer jij een jaaropgave van loondienst vergeet te vermelden, dan hoor je de belastingdienst er ook niet over en corrigeren hun hem handmatig en dan komt alleen de defenitieve aanslag iets later.

Volgensmij zitten jij (yoshibignose) en menatwork in het fiscale gebeuren, en dan weten jullie DONDERS goed wat er allemaal speelt in werkelijkheid.
Ik bedoel als jullie op een administratiekantoor werken of voor een belastingadviseur, dan hebben jullie klanten waar ongetwijfeld zulke gevallen bekend van zijn.
En voor jullie klanten willen jullie toch ook het onderste uit de kan eruit halen?
Uiteraard halen we het onderste uit de kan. Maar wel volgens de regels. Maar bewust frauderen werk ik niet aan mee.
quote:
Klinkt een beetje of er hier een beetje een taboe heerst. (net of jullie de holocaust aan het ontkennen zijn :') )
Een taboe heerst hier niet. Sterker nog: we denken graag mee om een voordeel uit de aangifte te halen. Maar dat doen we niet door bewust de boel te flessen.
pi_108695624
Ik wou alleen mijn punt duidelijk maken, dat mensen bang zijn voor de belastingdienst terwijl het niet nodig is. (er valt veel te regelen)

Tuurlijk werk ik ook niet mee aan frauderen, de klant kan immers de kosten/boete verhalen op zijn adviseur en die bedragen zijn niet mals.

Maar aangezien dit een open forum is, en ik dus niet aansprakelijk gesteld kan worden durf ik dat hier te vermelden.

En jij weet ook dat het ''frauderen'' nu allemaal verleden tijd is, met de nieuwe regels die per 2012 zijn ingegaan. á ¤ 4920 boete oid.

En dat je niet of nauwelijks nog kan creatief boekhouden ivm met het inleveren van een kopie van de gehele administratie bij de belastingdienst.

(er zullen ongetwijfeld mkb-ers op fok! zitten die hiermee te maken gaan krijgen)
  zondag 4 maart 2012 @ 15:01:47 #90
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108696858
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:24 schreef get_rich het volgende:
Tuurlijk werk ik ook niet mee aan frauderen, de klant kan immers de kosten/boete verhalen op zijn adviseur en die bedragen zijn niet mals.

Maar aangezien dit een open forum is, en ik dus niet aansprakelijk gesteld kan worden durf ik dat hier te vermelden.

Beetje (boel) tegenstrijdig,...
pi_108697450
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:24 schreef get_rich het volgende:
Ik wou alleen mijn punt duidelijk maken, dat mensen bang zijn voor de belastingdienst terwijl het niet nodig is. (er valt veel te regelen)
Bang zijn is ook niet nodig :P maar ben wel blij dat mensen bang zijn want daardoor komen ze bij mij. Ik heb geen idee waar deze hele discussie heen gaat, maar bij de IB aangifte bedragen neerzetten die niet waar zijn is in de meeste gevallen zinloos. Ik denk ook niet dat klanten daarop zitten te wachten.
Facts don't care about your feelings
pi_108697773
quote:
13s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:01 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Beetje (boel) tegenstrijdig,...
Mensen die in hun aangifte bij reiskosten ziekenhuis ¤ 0,19 per kilometer aftrekken frauderen ook?
pi_108698413
Hallo allemaal, ik heb een vraagje voor jullie waar ik totaal niet mee uitkom, we hebben in juli 2011 een woning gekocht, woz is 140.000 eur en totale hypotheekschuld is 141.500, dit is inclusief een bouwdepot van 7000 euro, wat moet ik nou van het bouwdepot aangeven bij de aangifte? en wat is aftrekbaar? Van de 7000 euro is er 4500 in het huis gestopt, de rest is uitgekeerd en zit op een spaarrekening, ik snap er weinig van met dat bouwdepot..
  zondag 4 maart 2012 @ 16:13:17 #94
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108699833
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:24 schreef get_rich het volgende:

[..]

Mensen die in hun aangifte bij reiskosten ziekenhuis ¤ 0,19 per kilometer aftrekken frauderen ook?
Als ze voldoen aan de voorwaarden, nee.
(En als dat de enige post is die ze opvoeren, zal het wel weinig uitmaken.)

Maar gaan we nu alle posten in de aangifte stuk voor stuk bij langs om te kijken wanneer er wel of niet gefraudeerd kan/mag worden? :?
  zondag 4 maart 2012 @ 16:17:42 #95
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108700026
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:39 schreef vuvuzela_bukakke het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje voor jullie waar ik totaal niet mee uitkom, we hebben in juli 2011 een woning gekocht, woz is 140.000 eur en totale hypotheekschuld is 141.500, dit is inclusief een bouwdepot van 7000 euro, wat moet ik nou van het bouwdepot aangeven bij de aangifte?
Zolang het geld nog in het bouwdepot zit, moet je de ontvangen rente op het bouwdepot in mindering brengen op de betaalde hypotheekrente.
quote:
en wat is aftrekbaar? Van de 7000 euro is er 4500 in het huis gestopt, de rest is uitgekeerd en zit op een spaarrekening, ik snap er weinig van met dat bouwdepot..
Dus je hebt geen bouwdepot meer?
In dat geval geef je het geld dat op de spaarrekening staat op in box 3. Tevens geef je een deel van de hypothecaire schuld (¤ 2.500) op in box 3 onder de schulden.
Van de rente is aftrekbaar (139.000/141.500) x (de betaalde rente minus ontvangen rente bouwdepot).

(En get_rich zou adviseren: de belastingdienst controleert het toch niet dus kun je ook alle rente opvoeren en de rente op het bouwdepot 'vergeten'.)
  Licht Ontvlambaar zondag 4 maart 2012 @ 17:06:50 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108702578
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:11 schreef get_rich het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom ik dan nu een brief heb gehad waarbij ik mijn aftrekposten van 2010 mag verantwoorden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_108704101
Ik moest mijn aftrekposten vorig jaar ook verantwoorden trouwens.
Wierp mijn keurig nette administratie eindelijk een keer vruchten af.
'And I called your name,
  zondag 4 maart 2012 @ 18:32:02 #98
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_108707689
Aah notoire fraudeurs zie ik al ! :P
klerkje
pi_108708070
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:43 schreef MyTiredFeet het volgende:
Iedereen die verplicht aangifte moet doen ontvangt een dergelijke uitnodiging (meestal ergens in februari). Maar iedereen kan vanaf januari al aangifte doen. Deze uitnodiging is alleen een melding van het feit dat je verplicht aangifte moet doen. En dat heb je inmiddels dus al gedaan. :)
Bedankt! ^O^
pi_108710446
Vraagje, ik heb vier jaaropgaven. Op 3 daarvan wordt de heffing 'ingehouden loonbelasting / premie volksverzekering' genoemd, bij de andere staat er 'loonbelasting / premie volksverzekering'. Is dit hetzelfde, ook al staat er bij de laatste niet 'ingehouden' bij? :P

Edit: oke pa zei dat dat hetzelfde is :') Ik ben echt een ramp wat dit betreft, snap er niets van :@

[ Bericht 29% gewijzigd door SLP_ op 04-03-2012 19:47:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')