hmm.. over 2010 heb ik geld terug moeten betalen, toen heb ik de voorlopige aanslag 2011 gewijzigd (lager gezet) en nu scheelt het wéér 500 euro..quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, dat doen ze niet. En de voorlopige aanslag 2012 komt volgens mij al in november/december 2011, dan heb je zelf nog niet eens alle gegevens.
Je moet gewoon zelf de gegevens invullen zoals jij ze over 2012 verwacht. Ik doe dat altijd expres met te weinig inkomen, zodat ik nooit teveel terugkrijg. Met je definitieve aanslag krijg je dan nog wat extra terug.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:21 schreef 314 het volgende:
[..]
hebben ze mijn hypotheekgegevens niet? ik had de data automatisch laten invullen, maar die download dus alleen salaris en data van voorlopige aanslag 2011, had verwacht dat ze inmiddels ook wel automatisch hypotheek en banksaldo mee zouden nemen
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Het is toch altijd als je het voor een bepaalde tijd instuurt dan heb je je geld ook voor een bepaalde tijdquote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb net m'n aangifte opgestuurd en krijg een leuk bedragje terug. Is er enig zicht op wanneer ik blij mag worden als ik mijn bankrekening bekijk?
Dan krijg je voor 1 juli bericht over de teruggave.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Het is toch altijd als je het voor een bepaalde tijd instuurt dan heb je je geld ook voor een bepaalde tijd
Duurt nog langquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan krijg je voor 1 juli bericht over de teruggave.
De vordering hoort op je balans per 31.12.2011 te staan. Als je het bedrag ontvangt in 2012 boek je dit van de balanspost af. Net als bij debiteuren (en crediteuren).quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:39 schreef Tha_Duck het volgende:
Nou ik ben er bijna doorheen door de aangifte
Enige onduidelijkheid die over is in welk boekjaar ik terug ontvangen omzetbelasting moet boeken. Ik heb over Q4 2011 recht op een teruggave omzetbelasting. Die heb ik netjes ingediend en ontvangen in januari 2012. In welk boekjaar dien ik die ontvangen omzetbelasting te boeken? Dit in verband met de balans die er voor 2011 uit rolt.
Weet je hoeveel aangiftes de Belastingdienst moet verwerken?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Duurt nog lang![]()
Waarom kan dat niet sneller? Ik heb een hele simpele dus die zouden ze nu toch ook wel kunnen klaren.
Je hebt de OP gelezen?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Het is toch altijd als je het voor een bepaalde tijd instuurt dan heb je je geld ook voor een bepaalde tijd
Gaan we deze vraag dit jaar weer 2 miljoen keer krijgen dit jaar?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb net m'n aangifte opgestuurd en krijg een leuk bedragje terug. Is er enig zicht op wanneer ik blij mag worden als ik mijn bankrekening bekijk?
Dat klopt inderdaad.quote:Op zondag 4 maart 2012 11:03 schreef Reismeis het volgende:
Vraag: ik ben in januari 2011 begonnen met een opleiding. Nu kan ik het lesgeld als aftrekpost gebruiken, ligt boven de 500 euro. Nu heb ik ook boeken betaald voor die opleiding, maar die heb ik in december 2010 betaald, omdat we de boeken voor de start van het schooljaar moesten hebben (werd geregeld via school, die boeken). Die boeken waren onder de 500 euro, dus die heb ik vorig jaar niet af kunnen trekken. Even voor de zekerheid: het geld voor de boeken kan ik dit jaar niet bij het lesgeld optellen toch?
Nee en nee.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt de OP gelezen?
Of even op de site van de belastingdienst gekeken?
Dit topic is niet bedoeld om fraudeleuze handelingen te promoten.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:07 schreef get_rich het volgende:
zoals ik hier de verhalen lees denk ik dat er teveel mensen bang zijn voor de belastingdienst.
<Tips om de maatschappij te benadelen maar geknipt.>
Vooral doen, frauderen bij de BD. Jij bent zeker ook zo iemand die altijd een kratje pils onder het winkelwagentje heb zitten zonder het te zeggen? Is bijna hetzelfde. Verschil is alleen dat als de BD erachter komt dat je bewust fraudeert de consequenties vele malen groter zijn..quote:Op zondag 4 maart 2012 13:07 schreef get_rich het volgende:
zoals ik hier de verhalen lees denk ik dat er teveel mensen bang zijn voor de belastingdienst.
..
frauderen bij de BDquote:Op zondag 4 maart 2012 13:25 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Vooral doen, frauderen bij de BD. Jij bent zeker ook zo iemand die altijd een kratje pils onder het winkelwagentje heb zitten zonder het te zeggen? Is bijna hetzelfde. Verschil is alleen dat als de BD erachter komt dat je bewust fraudeert de consequenties vele malen groter zijn..
Je kan het invullen.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:29 schreef liefkleinmeisje het volgende:
Als je een voorlopige teruggaaf hebt gehad van je HRA, moet je dan aan het eind van het jaar nog de aangifte zelf invullen of gaan ze dan alles automatisch voor je berekenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |