hihi zo zijn mijn uitgaves denk ik ook ongeveer verdeeldquote:Op woensdag 18 april 2012 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja 'vroeger' was ik niet zo geld bewust, maar nu merk ik dat ik er toch iets meer op let... dat vind ik wel eens jammer van mijzelf.
En ik kan wel zeggen dat het geen vetpot was zo'n aioschap toch kon ik genoeg sparen om mijzelf een jaar (redelijk) te onderhouden zonder salaris, en ben ik tijdens mijn AiO periode toch jaarlijks gemiddeld 2 keer naar een festival geweest en toch wel 2 keer in de maand (gemiddeld) naar een concert, en heb ik ook nog een reis gemaakt naar de noordkaap. Dus zeggen dat ik het slecht had is zeker overdreven
quote:Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Quoi het volgende:
Hoppa, nog een acceptatie met minor revisions! Inmiddels 4 vd 6 artikelen geaccepteerd & geheel proefschrift manuscript ligt klaar. Nu nog een baan :-S
Oja en natuurlijk die revisions nog even doen
Ik spaar ook als een tierelier om een jaar zonder inkomen op te kunnen vangen, heb studieschuld volledig afgelost, ga op wintersport (2x) en op zomervakantie, en woon in amsterdam in een appartement. Valt wel mee hoe slecht die inkomsten zijn in mijn ogen.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja 'vroeger' was ik niet zo geld bewust, maar nu merk ik dat ik er toch iets meer op let... dat vind ik wel eens jammer van mijzelf.
En ik kan wel zeggen dat het geen vetpot was zo'n aioschap toch kon ik genoeg sparen om mijzelf een jaar (redelijk) te onderhouden zonder salaris, en ben ik tijdens mijn AiO periode toch jaarlijks gemiddeld 2 keer naar een festival geweest en toch wel 2 keer in de maand (gemiddeld) naar een concert, en heb ik ook nog een reis gemaakt naar de noordkaap. Dus zeggen dat ik het slecht had is zeker overdreven
quote:Op woensdag 18 april 2012 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb nooit (studie)schuld gehad dus een beetje prijsbewust ben ik wel
Ik ken vrijwel alleen maar mensen om mij heen (studenten) die maximaal hebben bijgeleend, terwijl ze het niet eens nodig haddenquote:Op woensdag 18 april 2012 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nog nooit geleend ik weet niet of het bangmakerij is maar ik vind het gewoon geen fijn idee om geld te gebruiken dat ik niet heb.... Ik heb ook nog nooit rood gestaan (0 is bij mij gewoon 0) ...zal wel aan mijn opvoeding liggen
Succes!quote:Op woensdag 18 april 2012 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm morgen een presentatie voor het project waar ik nu aan werk toch wel een beetje zenuwachtig helemaal omdat het dus niet mijn project is, het is lastig om andermans werk te presenteren.
Je bent in ieder geval meer gevoelig voor de grillen van de markt en de wereldeconomiequote:Op donderdag 19 april 2012 09:30 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb een studieschuld en een hypotheek, ben ik nu evil?
En nog een hiep hoi het boekhoofdstuk is ook officieel geaccepteerd...quote:Op maandag 16 april 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Hiep hoions biology open artikel is ook geaccepteerd, en er is een boek hoofdstuk bijna klaar (het boek is er in juli) ... 4 van de 5 hoofdstukken van mijn proefschrift gepubliceerd
Helaas 2 contributed equally 1ste auteurs en 2 2de auteurs maar toch mooie score dacht ik zo
Jaquote:Op donderdag 19 april 2012 09:30 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb een studieschuld en een hypotheek, ben ik nu evil?
Ja natuurlijk, het is niet meer dan een spotgoedkope persoonlijke lening. Helpt je ook aan een hypotheek gezien het telt als 'eigen vermogen'. Het slaat natuurlijk nergens op, maar dit aspect is nog een van de minder erge faalacties in het huidige onderwijssysteem imo.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ken vrijwel alleen maar mensen om mij heen (studenten) die maximaal hebben bijgeleend, terwijl ze het niet eens nodig hadden
Ik heb ook maximaal bijgeleend (zo'n 30-40k totaal) en het op een spaarrekening gestort waarvan de rente hoger was dan de aflossingsrente. Verder niet aangekomen en inmiddels is alles afgelost. Veel mensen deden het zo (al is het nu niet meer rendabel).quote:Op woensdag 18 april 2012 16:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ken vrijwel alleen maar mensen om mij heen (studenten) die maximaal hebben bijgeleend, terwijl ze het niet eens nodig hadden
Het meest frustererende ervan is dat het geld helemaal niet op betere plekken terechtkomt. Het is puur een enorme laag bureaucratie.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:04 schreef speknek het volgende:
Ja ik begin het best wel eens te worden met mensen die klagen over het grant-systeem.
Een dure grabbelton heb ik het wel eens horen omschrijven ;pquote:Op maandag 23 april 2012 20:04 schreef thabit het volgende:
[..]
Het meest frustererende ervan is dat het geld helemaal niet op betere plekken terechtkomt. Het is puur een enorme laag bureaucratie.
Is dat jouw gevoel of heb je daar bewijs voor? En wat is het alternatief dan?quote:Op maandag 23 april 2012 20:04 schreef thabit het volgende:
[..]
Het meest frustererende ervan is dat het geld helemaal niet op betere plekken terechtkomt. Het is puur een enorme laag bureaucratie.
Misschien moet iemand eens een onderzoeksproposal schrijven over de effectiviteit van het huidige systeem. Ben benieuwd of dat erdoor komt.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:39 schreef Shivo het volgende:
[..]
Is dat jouw gevoel of heb je daar bewijs voor? En wat is het alternatief dan?
Je staat in de OPquote:Op donderdag 26 april 2012 19:53 schreef Szlie het volgende:
Ha,
Hier ook een kersverse Fokker die promotieonderzoek doet bij de radiologie in Groningen! Kan ik ook bij de club? Wat een activiteiten allemaal! Ook mooie journals waarin jullie gepubliceerd hebben...
Je zal altijd baas boven baas houdenquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet dat ik niet moet vergelijken maar ik zag via linkedin dat een oud klasgenoot van mij van de HBO cum laude gepromoveerd was.... hij had dit lijstje op zijn profiel staan : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=plantinga%20ts30 artikelen in 3 jaar
wtf!!
Iddquote:
Wel allemaal in samenwerking met anderen, soms met wel 20 mensen of zo.....quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet dat ik niet moet vergelijken maar ik zag via linkedin dat een oud klasgenoot van mij van de HBO cum laude gepromoveerd was.... hij had dit lijstje op zijn profiel staan : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=plantinga%20ts30 artikelen in 3 jaar
wtf!!
Ik zou dan toch serieus afvragen wat het niveau / kwaliteit van die publicaties is. Of die persoon moet wel echt heel goed zijn. Maar zoiets zie je denk ik zelden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:25 schreef Norrage het volgende:
Ach bij ons (of bij mijn afstuderen) is er een die zat na 3 maanden stage al op 6 publicaties
Ik niet iig..quote:Op zondag 29 april 2012 18:12 schreef Felagund het volgende:
Ik kreeg gisteren een mail of ik een paper wil reviewen, blijkbaar heb ik in mijn profiel staan dat ik beschikbaar ben als reviewer. Ik ben nog aan het twijfelen of ik het ga doen, het heeft enige raakvlakken met mijn masteronderzoek, maar ook niet meer dan dat. Ik denk dat ik er te weinig vanaf weet om een constructieve recensie over te schrijven. Maar daarnaast is het natuurlijk wel erg leerzaam.
Is het trouwens normaal dat ze PhD's hier al om vragen, hebben jullie al eens een paper gereviewed?
Levert dat nog iets op? Geld, roem, hoger op de index?quote:Op zondag 29 april 2012 18:12 schreef Felagund het volgende:
Ik kreeg gisteren een mail of ik een paper wil reviewen, blijkbaar heb ik in mijn profiel staan dat ik beschikbaar ben als reviewer.
Helemaal niets.quote:Op zondag 29 april 2012 18:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Levert dat nog iets op? Geld, roem, hoger op de index?
Krijg sinds kort (maar dan pas na 4 jr) af en toe een artikel ter review opgestuurd. Ik doe het alleen als het uikomst, interessant is of geld oplevertgne gne Pas kreeg ik er 50 euro voorquote:Op zondag 29 april 2012 18:12 schreef Felagund het volgende:
Ik kreeg gisteren een mail of ik een paper wil reviewen, blijkbaar heb ik in mijn profiel staan dat ik beschikbaar ben als reviewer. Ik ben nog aan het twijfelen of ik het ga doen, het heeft enige raakvlakken met mijn masteronderzoek, maar ook niet meer dan dat. Ik denk dat ik er te weinig vanaf weet om een constructieve recensie over te schrijven. Maar daarnaast is het natuurlijk wel erg leerzaam.
Is het trouwens normaal dat ze PhD's hier al om vragen, hebben jullie al eens een paper gereviewed?
Bijna geheel mee eens. Maar "al andere paper aan het reviewen" en tegelijk dat te druk een waardeloos argument is spreekt elkaar een klein beetje tegen.quote:Op zondag 29 april 2012 23:13 schreef Shivo het volgende:
Aangezien we allemaal papers willen publiceren, en die papers ook gereviewed worden, hoort het bij de job om regelmatig papers te reviewen. Er zijn niet heel veel goede redenen om een review te weigeren IMHO, maar hier zijn er een paar: geen raakvlakken met het onderwerp, auteurs waar je mee hebt samengewerkt, een concurrerende paper onder review, al andere papers aan het reviewen. 'Te druk' is een waardeloos argument.
Alle kritiek op mijn stukken is bizar en slecht.quote:Op zondag 29 april 2012 23:26 schreef Szlie het volgende:
Doen! Altijd leerzaam en je weet nooit of je met een goede review jezelf op de één of andere manier profileert bij de editor(s). Hebben jullie trouwens wel eens bizar slechte reviews terug gehad na submission van jullie stukken?
Welke paper is niet met meer dan 4-5 man geschreven?quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:01 schreef Bosbeetle het volgende:
wtf!!
Dus jij zou nooit een slechte review schrijven? Wat doe je nou als je het onderzoek/paper slecht vindt?quote:Op zondag 29 april 2012 23:26 schreef Szlie het volgende:
Doen! Altijd leerzaam en je weet nooit of je met een goede review jezelf op de één of andere manier profileert bij de editor(s).
Het aantal auteurs doet weinig af aan de kwaliteit - integendeel, meer auteurs betekent eerder een betere afspiegeling van de resultaten aangezien alle auteurs die moeten ondertekenen.quote:Op maandag 30 april 2012 13:17 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Welke paper is niet met meer dan 4-5 man geschreven?
Je kan een hele goede review schrijven en toch een paper rejecten.quote:Op maandag 30 april 2012 14:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus jij zou nooit een slechte review schrijven? Wat doe je nou als je het onderzoek/paper slecht vindt?
Een goede review hoeft natuurlijk niet altijd goed uit te pakken voor de auteurs van het gereviewde.quote:Op maandag 30 april 2012 14:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus jij zou nooit een slechte review schrijven? Wat doe je nou als je het onderzoek/paper slecht vindt?
nou ja, als je in een klein subveld zit kun je vaak wel achterhalen wie je referee is. En zeker als je in de eerste pagina's van je paper veel mensen citeert die je graag wilt als referee is de kans groot dat de editor daar ook de mogelijke referees vandaan haalt...quote:Op maandag 30 april 2012 17:58 schreef Fogel het volgende:
Daar hebben ze double blind reviews voor uitgevonden.
Niet altijd.quote:Op maandag 30 april 2012 20:49 schreef trancethrust het volgende:
De referee is altijd anoniem en een slecht paper een goede review geven heeft echt geen enkel voordeel imo.
tis wel een pokke eind reizen voor een paar dagen!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:12 schreef xienix84 het volgende:
Hier ook zoiets; een reviewer had geschreven "Ik vind de bevindingen dat [zus en zo] heel interessant" terwijl wij die bevindingen helemaal niet hadden gedaan (was het maar zo). We wisten overigens vrijwel zeker wie het was (en die persoon was niet Engels-sprekend). Aan de andere kant was het wel een indicatie dat wij het iets duidelijk moesten opschrijven, en qua commentaar proberen die reviewer happy te houden. Wel gelukt overigens.
Morgen op conferentie naar Australie, dat zijn de mooie plekken om naar af te reizen!
Ook leuk!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
tis wel een pokke eind reizen voor een paar dagen!
Ik vond San Diego voor een week eigenlijk al te gek.
M'n volgende trip is voor een maand naar Michigan, voor een summer school in methods...
partner zoeken die ook in de wetenschap zit. Zo zijn mijn vriend ik samen naar San Diego gegaan, en hebben daar allebei een paper gepresenteerd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:06 schreef speknek het volgende:
Mja afgezien van wellicht de VS hoeft zo ver voor mij niet meer. Bij mijn vorige uni mocht ik ook zeker niet naar Australie toe. Nu wel, maar ik zou het niet eens willen. Eindeloos reizen, jetlag, niet echt tijd om wat te bezichtigen, en als je dat wel heb doe je het zonder je partner, dus is het toch een beetje meh.
Nouja, okay, Australie zou ik nog wel doen want dan plak je er natuurlijk een vakantie met je partner aan vast.
Dan moet die partner wel in dezelfde community zitten, of heel toevallig op dezelfde plaats een congres hebbenquote:Op woensdag 2 mei 2012 07:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
partner zoeken die ook in de wetenschap zit. Zo zijn mijn vriend ik samen naar San Diego gegaan, en hebben daar allebei een paper gepresenteerd.
yes. Partner zit in het globale International Relations veld, ik zit in een klein subveld.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan moet die partner wel in dezelfde community zitten, of heel toevallig op dezelfde plaats een congres hebben
Dit jaar reis ik niet. Ga maar op 1 congres presenteren, en dat organiseer ik zelf. Slechte trade-off eigenlijk, want er gaat veel meer tijd in de voorbereidingen zitten dan ik aan reistijd kwijt zou zijn.
Neem je het dan niet heel erg mee naar huis?quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:10 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
yes. Partner zit in het globale International Relations veld, ik zit in een klein subveld.
Ook wel nadelig soms, want we weten echt alles over elkaars werk!
Ja, soms is het niet ideaal, omdat je altijd wel over het werk kunt blijven praten. Maar het is ook makkelijk, omdat we allebei begrijpen wanneer de ander een periode heel veel moet werken. En de flexibiliteit die de baan heeft maakt het ook dragelijk, want hij woont in Duitsland en ik in Zweden!quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Neem je het dan niet heel erg mee naar huis?
Ah ja dan is het wel handig inderdaad, ik ken ook wel wat aio's met partners die ook promoveren, en ik zie ook wel voordelenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, soms is het niet ideaal, omdat je altijd wel over het werk kunt blijven praten. Maar het is ook makkelijk, omdat we allebei begrijpen wanneer de ander een periode heel veel moet werken. En de flexibiliteit die de baan heeft maakt het ook dragelijk, want hij woont in Duitsland en ik in Zweden!
Ik weet niet waar hij/zij het wil publiceren maar is het niet de voorwaarde dat het nieuw (novel) is, resultaten herhalen zonder ref. in een publicatie lijkt mij not done!quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Over reviews gesproken...
Heeft het zin om nog op de stof in te gaan (methode, resultaten etc) als je al weet dat dezelfde informatie 3x elders gepubliceerd is (door dezelfde persoon)?
(Dit is single blind dus ik heb gewoon naar de publicaties van die persoon gezocht)
Waarom zou je die boycotten (heb ik iets gemist)quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:00 schreef speknek het volgende:
Zijn er trouwens nog mensen die Elsevier en Wiley boycotten? Ik niet.
Er zijn wel instituten die dat hebben cold spring harbor bijvoorbeeld heeft ook journals....quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:42 schreef speknek het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom die universiteitsbibliotheken niet zelf de journals in beheer hebben.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:03 schreef speknek het volgende:
Nee, ik kreeg een kleine vergoeding van de onderzoeksschool, waar ik speciaal bij ben gegaan voor die vergoeding, maar uiteindelijk scheelde dat weinig. Op zich vielen de kosten me ook heel erg mee eigenlijk, het feest was volgens mij duurder.
Die van mij was veel te duur (vanwege drukken via mijn zwager ipv bij een bedrijf die dat veel vaker doen) Maar als je het niet te fancy wilt moet het kunnen tussen de ¤1000 en ¤1500 ook afhankelijk van hoeveel boekjes je wilt en hoe dik hij is en hoeveel kleuren figuren.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:05 schreef Felagund het volgende:
Mag ik vragen hoeveel dat ongeveer kost? HIer wordt het altijd op een vodje geprint, maar dat vind ik toch jammer voor iets waarmee je drie jaar bezig ben geweest, of misschien zelfs langer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |