abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108634464
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hey mensen, even een vraag/opmerking:

ik krijg het idee dat voor veel verlegen mensen (mijzelf incluis) het grootste probleem niet direct het zelfvertrouwen is, maar eerder dat ze niet weten hoe en waar anderen te benaderen. De menselijke interactie is een ingewikkeld geheel van impliciete wetten en regels, waardoor de gewoonten bij een relatief grote stap zoals een meisje benaderen heel verwarrend kunnen zijn, zeker voor iemand die er al moeite mee heeft om zich niet als een autist te gedragen in het bijzijn van bekenden.

Oftewel vragen als "wanneer is het gepast om op een meisje af te stappen?" en "wat voor iets kan ik dan het beste zeggen?" rijzen op.
Om te verduidelijken: bij dat laatste, zeg je dan gewoon: "Hallon, mijn naam is Ser, ik vind je leuk. Mag ik je nummer?" of moet je wel eerst een babbeltje maken? En is het gepast om meteen een nummer te vragen, of moet je eerst een verder afspraakje maken, of kun je beter jouw nummer aan de ander geven, etc?

Nou was de opmerking dat ik het idee heb dat zulke vragen vaak gesteld worden, maar dat ze niet in de OP staan. Wellicht is het een goed idee om enkele richtlijnen toe te voegen? Ik begrijp dat ieder geval en iedere situatie anders is, maar er moeten toch wel grote lijnen uit te stippelen zijn?

grgr Ser C.
Ik heb aardig wat verlegen vrienden en kennissen (normaalgesproken niet mijn types), maar die krijgen genoeg aandacht.

Zorg dat je iets unieks bezit. En dat kan klein zijn.

Bepaalde meisjes vallen op jongens met een gitaar. Je hoeft er niet eens op te kunnen spelen (al helpt dat wel). Dat soort dingen. Daar je eigen weg in vinden, lijkt me een goeie zaak.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_108634543
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:46 schreef kingtoppie het volgende:
Grappig wel...

''Ik wil meisjes kut laten voelen''
''JE BENT EEN KNEUS'' wordt er gereageerd...

I.p.v. dat iemand die kronkels in zijn kop probeert recht te trekken beuken we hem ff verder de grond in zodat hij zich nog eenzamer gaat voelen en nog meer kronkels in zijn kop krijgt.. Lekker bezig.

Achja, dat is mijn view op deze zaak...

Richard, pak jezelf op, en hou jezelf vast... Als je dat niet kunt zoek dan alsjeblieft hulp man, het kan je leven alleen maar verbeteren.
Ja zeg, alle 3255327012 berichten hiervoor heb je gemist?

Die autisten zoeken de schuld buiten zichzelf. Dat terwijl de sleutel tot succes met versieren puur en alleen bij jezelf ligt, bij niemand anders. In individuele gevallen wel, maar over het algemeen genomen, als het je nooit lukt, dan ligt het echt aan jezelf.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 2 maart 2012 @ 18:52:44 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_108634640
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb aardig wat verlegen vrienden en kennissen (normaalgesproken niet mijn types), maar die krijgen genoeg aandacht.

Zorg dat je iets unieks bezit. En dat kan klein zijn.

Bepaalde meisjes vallen op jongens met een gitaar. Je hoeft er niet eens op te kunnen spelen (al helpt dat wel). Dat soort dingen. Daar je eigen weg in vinden, lijkt me een goeie zaak.
Dat is geen antwoord op m'n vraag. Die vraag is simpel: als ik een leuk meisje zie, moet ik dan gewoon op haar af stappen? En wat (voor iets) kan ik dan het beste zeggen? Vraag ik direct om haar nummer, of ga ik eerst een beetje leuk zitten doen?
pi_108634671
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 02:58 schreef Lauzi-1993 het volgende:

[..]

Dat kan. Blijkbaar val ik op klootzakken. Ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in relaties e.d.
Ik vind het apart dat jij eerst... Maar dat is mijn opvatting dit:
Toen ik je maar een arrogant stuk vreten vond kwam het over alsof je erg hard je best deed om het tegendeel te bewijzen... Je deed ergens erg je best voor mij.

En toen vond ik je geen arrogant stuk vreten meer... Er kwam een periode normaal kunnen chatten, je stuurde foto's ik stuurde foto's... Achja dat ging zo zijn gangetje... Ik kreeg complimenten over mijn uiterlijk.

Je blockt iedereen in een of andere periode van je uit je DM lijst. Je zegt uit het niets dat ik ''niet knap'' ben oid en dat was het einde van dit verhaal.

Ik vind het een rare ontwikkeling....

Zou je dat niet kunnen uitleggen? :?
Rustig aan.
pi_108634733
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op m'n vraag. Die vraag is simpel: als ik een leuk meisje zie, moet ik dan gewoon op haar af stappen? En wat (voor iets) kan ik dan het beste zeggen? Vraag ik direct om haar nummer, of ga ik eerst een beetje leuk zitten doen?
Stap niet op haar af, maar zorg dat ze op jou afstapt, dat is veel relaxeder, zeker voor verlegen mensen.

Hoe zorg je daarvoor? Haar aandacht trekken. Het antwoord op je vraag dat ik dus al gaf.

vrijdag 2 maart 2012 @ 18:55:12 #181
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_108634747
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja zeg, alle 3255327012 berichten hiervoor heb je gemist?

Die autisten zoeken de schuld buiten zichzelf. Dat terwijl de sleutel tot succes met versieren puur en alleen bij jezelf ligt, bij niemand anders. In individuele gevallen wel, maar over het algemeen genomen, als het je nooit lukt, dan ligt het echt aan jezelf.
Mee eens :Y
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_108634761
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:55 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mee eens :Y
Een ervaringsdeskundige.

Wat zei de kapper?

pi_108634940
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stap niet op haar af, maar zorg dat ze op jou afstapt, dat is veel relaxeder, zeker voor verlegen mensen.

Hoe zorg je daarvoor? Haar aandacht trekken. Het antwoord op je vraag dat ik dus al gaf.
Doe het allebei....

Aandacht trekken... Leuk idee wel :) Dat ga ik vaker doen, thx.
Rustig aan.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:00:28 #184
238453 hasjman
utter madness
pi_108634951
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 01:16 schreef richard_prf het volgende:
Ik heb vanochtend mijn tweepersoonsbed waar ik 10 jaar lang in sliep gesloopt en ik heb nu een eenpersoonsbed gekocht om wat ruimte te creëren maar vooral ook om aan het permanente single bestaan te wennen.

Ik ben toch blij dat het allemaal wel makkelijk wordt eens je de 26 of zo bent gepasseerd dan voelt het minder pijnlijk om alleen te zijn... in mijn geval dan.

Vroeger was het te pijnlijk om te accepteren maar nu begin ik er steeds blijer mee te worden dat ik kan leven zoals ik zelf wil zonder met iemand rekening te moeten houden.

Maar waarom heeft het zo lang geduurd voordat je tot dat inzicht kwam? Dat kan ik niet begrijpen, je komt toch veel sneller tot een inzicht dat het waarschijnlijk nooit gaat gebeuren? waarom blijft je er dan toch energie in steken?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:00:35 #185
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_108634955
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een ervaringsdeskundige.

Wat zei de kapper?
Daar was ik al een paar weken terug geweest de kapper. Ik heb nu een kapsel dat mij goed staat. Zeker met mijn "nieuwe" bril.

Ik weet zeker als ik wat proactiever geweest was meer dates zou hebben gehad. Ik neem helaas een te afwachtende houding aan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_108634962
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo doe ik het het liefst ook.
pi_108634983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:00 schreef hasjman het volgende:

[..]

Maar waarom heeft het zo lang geduurd voordat je tot dat inzicht kwam? Dat kan ik niet begrijpen, je komt toch veel sneller tot een inzicht dat het waarschijnlijk nooit gaat gebeuren? waarom blijft je er dan toch energie in steken?
Omdat ik een enorme wilskracht heb denk ik of zo.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 19:01:44 #188
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_108635007
Kweenie hoor maar succes in versieren is denk ik (vooral voor mannen) heel erg afhankelijk van hoeveel charisma ze hebben, en hoe ze uitzien speelt ook wel mee natuurlijk.

Maar het uiterlijk is bij veel vrouwen niet prio nr 1 zoals bij pretty much alle mannen dat wel zo is.
Ik heb kerels gezien met een gigantische rotkop, die dan toch prachtig mooie meisjes als vriendin meekregen.... en nee het waren geen rijke stinkerds
Zelfverzekerdheid, een vlotte babbel, goeie humor en je komt al een heel eind denk ik.

Overigens ben ik zelf een ramp in versieren... ik heb ook geen idee waarom ik een vriendin heb :')
pi_108635053
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:01 schreef richard_prf het volgende:

[..]

_O-

Weetje wat jij moet doen?

Je moet al je posts onder elkaar plakken in een word document, dat moet je uitprinten en die moet je door de dokter laten lezen. Die zal je doorsturen naar een psycholoog en die zal je wel kunnen helpen.
Rustig aan.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:02:52 #190
238453 hasjman
utter madness
pi_108635068
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:01 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Haha, dat is denk ik het grote verschil tussen jou en mij. Ik heb heel snel iets van "ok gaat niet vanzelf, dus moet ik er heel veel energie en tijd instoppen, is dat het me waard? nee".

Maar als je nou al die energie in andere dingen zou stoppen die wel lukken.
pi_108635101
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:01 schreef dick_laurent het volgende:
Kweenie hoor maar succes in versieren is denk ik (vooral voor mannen) heel erg afhankelijk van hoeveel charisma ze hebben, en hoe ze uitzien speelt ook wel mee natuurlijk.

Maar het uiterlijk is bij veel vrouwen niet prio nr 1 zoals bij pretty much alle mannen dat wel zo is.
Ik heb kerels gezien met een gigantische rotkop, die dan toch prachtig mooie meisjes als vriendin meekregen.... en nee het waren geen rijke stinkerds
Zelfverzekerdheid, een vlotte babbel, goeie humor en je komt al een heel eind denk ik.

Overigens ben ik zelf een ramp in versieren... ik heb ook geen idee waarom ik een vriendin heb :')
Ik neem aan dat dat laatste "waarom" een "waardoor" moet zijn? ;)

Of is de seks zo slecht en ben je niet verliefd? :o

pi_108635117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

_O-

Weetje wat jij moet doen?

Je moet al je posts onder elkaar plakken in een word document, dat moet je uitprinten en die moet je door de dokter laten lezen. Die zal je doorsturen naar een psycholoog en die zal je wel kunnen helpen.
En 10 minuten geleden vond je nog dat wij "arme richard" te hard aanpakten? :?

pi_108635142
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zo doe ik het het liefst ook.
Ik zou dat ook moeten doen. Ik ben te actief.

Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 19:04:43 #194
Dick Laurent Is Dead
pi_108635149
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat laatste "waarom" een "waardoor" moet zijn? ;)

Of is de seks zo slecht en ben je niet verliefd? :o
nee idd je hebt gelijk...waardoor is beter geplaatst ;)
en nee de seks is awesome :D
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 19:07:22 #195
Dick Laurent Is Dead
pi_108635227

Maar is dit niet zo? Misschien wil er hier een persoon van het vrouwelijk geslacht even op in gaan om het danwel te bevestigen/ontkrachten? :)
pi_108635275
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hey mensen, even een vraag/opmerking:

ik krijg het idee dat voor veel verlegen mensen (mijzelf incluis) het grootste probleem niet direct het zelfvertrouwen is, maar eerder dat ze niet weten hoe en waar anderen te benaderen. De menselijke interactie is een ingewikkeld geheel van impliciete wetten en regels, waardoor de gewoonten bij een relatief grote stap zoals een meisje benaderen heel verwarrend kunnen zijn, zeker voor iemand die er al moeite mee heeft om zich niet als een autist te gedragen in het bijzijn van bekenden.

Oftewel vragen als "wanneer is het gepast om op een meisje af te stappen?" en "wat voor iets kan ik dan het beste zeggen?" rijzen op.
Om te verduidelijken: bij dat laatste, zeg je dan gewoon: "Hallon, mijn naam is Ser, ik vind je leuk. Mag ik je nummer?" of moet je wel eerst een babbeltje maken? En is het gepast om meteen een nummer te vragen, of moet je eerst een verder afspraakje maken, of kun je beter jouw nummer aan de ander geven, etc?

De eerste keer dat ik succes had was in het rokershok toen ik met een dame in gesprek kwam.. toevallig... we rookten beide niet maar onze vrienden wel dus hadden we wat om over te lachen. Tja... zij stapte op mij af. En het versieren ging prima... volgens mij versierde we elkaar of zo. Na een half uur vroeg ik haar nummer en zoende ik haar.

Laatst tijdens carnaval stapte ik uit het niks af op een meid waar ik even mee praatte wat opmerkingen maakte over haar licht knipperende Flügel kettting en een kwartiertje later had ik haar nummer (overigens nooit wat mee gedaan)

Mijn tactiek is... goede houding, semi smile, heel relaxt overkomen, interesse tonen in de ander, zachte korte aanrakingen, complimentjes geven, proberen intelligente geintjes te maken, subtiele hints weggeven.... dat is wat ik probeer en ik ben tot nu toe nog niet afgewezen.
Het belangrijkste is om er goed uit te zien.
pi_108635338
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:50 schreef El_Matador het volgende:

Ik vind dat je jezelf best wat fatsoenlijker mag uiten. Om nou iedereen hier een autist te noemen gaat wat ver he?
pi_108635426
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:07 schreef dick_laurent het volgende:

Maar is dit niet zo? Misschien wil er hier een persoon van het vrouwelijk geslacht even op in gaan om het danwel te bevestigen/ontkrachten? :)
Ik kan me er wel in vinden. Jongens gehad die vooraf totaal niet mijn type waren, maar waar ik toch een zwak voor kreeg door het innerlijk. Wel als vereiste dat ik ze niet afstotelijk vond.
pi_108635449
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik kan me er wel in vinden. Jongens gehad die vooraf totaal niet mijn type waren, maar waar ik toch een zwak voor kreeg door het innerlijk.
Ja maar zoals Schenkstroop ooit zei" word jij geil van een mooi innerlijk?"
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 19:12:45 #200
Dick Laurent Is Dead
pi_108635456
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:08 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Mijn tactiek is... goede houding, semi smile, heel relaxt overkomen, interesse tonen in de ander, zachte korte aanrakingen, complimentjes geven, proberen intelligente geintjes te maken, subtiele hints weggeven.... dat is wat ik probeer en ik ben tot nu toe nog niet afgewezen.
Het belangrijkste is om er goed uit te zien.
Mja sure, een heel knap iemand zal ongetwijfeld meer succes hebben met versieren als een minder aantrekkelijk persoon. Maar toch, zoals ik eerder zei, ik heb kerels gezien (bijv. een vriend van me, rookt als n ketter, heeft gele tanden, is kaal aan t worden en heeft n flinke bierbuik) die dan toch in de kroeg vrouwen bij de vleet meekrijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')