abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:21:21 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108496190
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Sorbootje:
Draagmoeder to be voor schoonzus. Embryootjes in de vriezer. Eén poging mislukt, bezig met tweede poging. Met heeeel goed nieuws in #110!!

Cathmar
Door PCOS helemaal geen cyclus. In 2006 na lang voortraject bij 2e IUI poging zwanger geworden en in 2007 moeder geworden van een meisje. Nu bezig met IUI. De vierde roooondeee.

Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. Zodra de bloeduitslagen voor het onderzoek van eventuele stollingsfactor binnen is opnieuw beginnen met Puregon.

Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.

LadyBlack
In juli 2010 mirena verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Nu in het orienterend fertiliteitsonderzoek.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF

Incantrix
Volgens de officiële teller van de gyneacoloog nu zes keer zwanger geweest, zevende zwangerschap is een twijfelgeval. Eén zwangerschap resulteerde in de geboorte van zoon Stef, 4 zwangerschappen eindigden in een vroege miskraam (langste zwangerschap ca. 9 weken, doch al wel met kloppend hartje op de echo). De laatste zwangerschap haalde de 13 weken, maar na voorzichtige blijdschap werd er bij de nekplooimeting een nekplooi gemeten van 11 mm (3,5 mm is te veel, 6 mm is extreem, 8 mm is bijna ongehoord). Vlokkentest wees uit dat de baby trisomie 18 (Edwards syndroom) had, een syndroom dat niet verenigbaar is met het leven. Besloten het lijden van onze zoon voor zijn zekere overlijden zoveel mogelijk te beperkenen dus de zwangerschap af te breken. Met nagenoeg 15 weken zwangerschap, op 13 december 2011, is onze zoon Gabriël geboren en overleden.
Medisch onderzoek naar de oorzaak van de miskramen heeft niets opgeleverd; in principe is er groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Ascal (bloedverdunner) is in huis voor wanneer er opnieuw een positieve test is ter bevordering van de innesteling.

[ Bericht 7% gewijzigd door droomvrouwtje op 28-02-2012 11:29:41 ]
Be happy with the little things in life
pi_108496225
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef droomvrouwtje het volgende:
hij gaf aan dat als het goed is via het ziekenhuis speciaal maatschappelijkwerkster moeten zijn die je kunnen begeleiden bij dit soort trajecten.
Klopt, die wordt hier ook genoemd in alle papieren. Als ik jou was zou ik ze gewoon even bellen met die vraag :Y
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:23:48 #3
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108496243
vorige post voordat ik hem sloot:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:47 schreef Cathmar het volgende:
LB, je gaat nu toch geen oproep meer krijgen voor donderdag? Ik ben benieuwd wat ze zeggen als je belt. Even wat duidelijkheid geeft weer rust.

Ik heb een thuiswerk dagje. Kids op school/bij opvang en ik ben alleen thuis. Dat is langgggg geleden en ik vind het even heerlijk! Even rust en energie opdoen om t ei te laten groeien en vrijdag super positief klaar te zijn voor mijn laatste iui :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dat wordt vast een superei ^O^ ;)

[ afbeelding ]

[..]

Ze willen het prikken van de hormonen preciezer timen dan de vorige keer toch? Dan lijkt het me inderdaad dat ze ook weer echo's gaan maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef droomvrouwtje het volgende:
@Cathmar is ook wel ff lekker energie op doen voor wat komen gaat, geniet er lekker van :*

@LB ik denk net zoals poezebeest idd niet dat je nu voor donderdag een oproep krijgt, lijkt me ook niet echt handig plannen als je met je werk zit enzo.. Maar bellen kan idd geen kwaad

Hier gister bij de huisarts geweest, die vond het goed dat ik aangaf dat het niet zo goed met me gaat, hij gaf aan dat als het goed is via het ziekenhuis speciaal maatschappelijkwerkster moeten zijn die je kunnen begeleiden bij dit soort trajecten. begin april moet ik terug op controle, dus dan maar meteen aankaarten, dat hou ik gelukkig nog wel vol.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:24:48 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108496266
dan ga ik deze week toch nog ff bellen
pi_108496294
DV lijkt me goed om niet te wachten tot april. Wellicht duurt het ook even voordat je een afspraak kunt plannen met ze. Bel ze zo maar even :*
Met een meidenkwartet
pi_108496362
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
dan ga ik deze week toch nog ff bellen
^O^
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:33:47 #7
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108496521
ik heb ff mijn verhaaltje aangepast, zijn er nog meer aanpassingen nodig voor de OP??

Idd niet gedacht aan eventueel wachttijden/lijsten, dan lijkt het me idd niet handig om te wachten tot april. De huisarts vond het wel goed dat ik aangaf dat het niet helemaal toppie met me gaat, ik kan ook gewoon bellen als er wat is, is ook wel fijn. Het luchte al eens op om eerlijk toe te geven dat het best zwaar is allemaal. En ja je doet het wel gewoon, ik bedoel daarmee dat zonder dat je het in de gaten hebt dus gewoon al maanden verder bent, geopereerd en voor ik het weet met ivf bezig ben, ik heb het gevoel alsof je door dit traject een beetje geleefd word en geen tijd hebt om even op adem te komen en te beseffen wat er gebeurd, en nu ik die rust een beetje heb, besef ik ineen wat er allemaal al gebeurd is en nog gaat gebeuren
pi_108496704
DV ik vind het al knap dat je het hier zo duidelijk neer kunt zetten. Dat is al heel wat.
Het is allemaal nogal wat. En wat je zegt, er komt ook nog heel wat op je af. Heel goed om nu al een stap in de goede richting te doen. Want straks als je zwanger bent en met een mini, dan heb je daar helemaal geen energie meer voor en moet er alleen nog maar genoten worden O+
Met een meidenkwartet
pi_108499574
DV; wat je schrijft is ontzettende herkenbaar! Het gevoel dat je geleefd word. Daarnaast heb ik het ervaren als een periode waarin heel veel gebeurd, daarnaast leef je van afspraak naar afspraak, je verlegt je eigen grenzen door jezelf te spuiten, overal met je benen wijd te gaan liggen, hormonen die door je lichaam vliegen en dan nog de spanning en wens voor een kindje. Je krijgt bijna niet de tijd om na te denken en stil te staan bij datgene wat er eigenlijk gebeurd. Ik zette vaak mijn gedachten op 0 en gaan met die banaan.
Aangezien ik gelijk zwanger was en dat ook allemaal niet van een leien dakje ging en ik de laatste weken vd zwangerschap weer werd geleefd en me bij de situatie neer moest leggen heb ik pas na de bevalling stil kunnen staan wat er allemaal was gebeurd. De blauwe wolk was ook ver te zoeken de eerste weken.

Wat ik ermee wil zeggen, het is zwaar, een kinderwens die vervuld moet worden mbv medische handelingen, loodzwaar zelfs! En er worden verdorie niet eens garanties gegeven, wat het nog zwaarder maakt.

DV; volgens mij weer je precies waar de schoen wringt en is het goed dat je hulp zoekt. Is er in het z'huis geen mw'er of psycholoog bij de fertiliteitspoli betrokken? Bij ons wel en daar kan indien nodig gewoon een afspraak gemaakt worden.
Ik ben een half jaar na het slechte nieuws ook thuis komen te zitten, ik was echt helemaal op, als ik boodschappen ging doen dwaalde ik door de winkel, zonder te weten wat ik nu nodig had. Ik heb toen twee keer een afspraak gehad bij een psycholoog, best fijn je verhaal te doen maar ze wist verder erg weinig over het traject en achteraf had ik beter contact op kunnen nemen met het z'huis, denk dat ze me dan beter hadden kunnen helpen.
Mocht je willen pm'en mag dat altijd!

LB; heb je nog wat van het z'huis gehoord?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:34:55 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108500437
@poezebeest in heel veel vind ik het zo herkenbaar, het verleggen van je grenzen, van afspraak naar afspraak leven. En idd zo'n zwaar traject en dan nog niet eens de garantie dat het gaat lukken maken het niet makkelijker.
En idd ik weet heel goed wat er speelt en mij dwars zit, ik merk vooral dat ik het moeilijk vind om toe te geven dat mijn lijf nou niet niet functioneerd zoals ik dat graag zou hebben, het voelt als een falen en als ik dan ook nog eens zie dat mijn man mij graag wilt helpen maar hij dat niet kan dan voel ik me ontzettend schuldig. Ik merk namelijk ook aan hem dat de laatste 2 jaar toch wel heftig zijn geweest, tot 2x toe ziet hij zijn vrouw op de EHBO lijk wit, creperen van de pijn niet wetende wat er aan de hand is, afscheid moeten nemen in de hoop dat alles maar goed komt.Gelukkig lijdt onze relatie er nog niet onder, maar toch voel ik me schuldig dat hij in deze situatie zit. En daar wil ik vanaf, dat schuld gevoel, rationeel gezien is het ook stom dat ik me zo voel, we zijn getrouwd in voor en tegenspoed, maar gevoelsmatig wil ik hem dit niet aandoen. Ik heb daar dus gewoon hulp bij nodig

*sorry voor het egoposten :@
pi_108500531
Droomvrouwtje :*

Vandaag een echo gehad, maar nog niks te zien...
Ik moet dezelfde dosis blijven spuiten en dan maandag opnieuw een echo.
( lijkt mij dat als na een week spuiten er niks te zien was dat die 2e week dan niet ineens wel wonderen gaat doen, maar goed we zullen zien )
Als maandag nog steeds niks te zien is dan gaan we ophogen naar 75 eenheden :)

Zo weinig last als ik de vorige keer had van de hormonen zoveel last heb ik nu, gelukkig voel ik me vandaag wat beter, maar de afgelopen week was ik echt niet gezellig en enorm down...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:46:24 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108500882
Klumsy :* stomme hormonen ook. Ik hoop dat er volgende week wel wat te zien is op de echo
pi_108511011
Klums: het kan! En vreselijk he, die hormonen!

Had ik hier eigenlijk al gezegd dat er landelijke leveringsproblemen zijn met Pregnyl? Vertelde ze in het zh en mijn apotheek heeft er een week over gedaan om te proberen om het te krijgen en uiteindelijk heb ik het bij een andere apotheek moeten halen. En dan heeft mijn apotheek heel wat rondgebeld. In het zh hebben ze een recept voor een vervanged middel gegeven (mocht ik er niet aan kunnen komen) maar daar zit een eigen bijdrage op. Anyway... zorg er voor dat je je Pregnyl op tijd in huis hebt.
Met een meidenkwartet
pi_108512059
Ow dat wist ik niet, pregnyl heb ik gelukkig al in huis :)
pi_108512575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
@poezebeest in heel veel vind ik het zo herkenbaar, het verleggen van je grenzen, van afspraak naar afspraak leven. En idd zo'n zwaar traject en dan nog niet eens de garantie dat het gaat lukken maken het niet makkelijker.
En idd ik weet heel goed wat er speelt en mij dwars zit, ik merk vooral dat ik het moeilijk vind om toe te geven dat mijn lijf nou niet niet functioneerd zoals ik dat graag zou hebben, het voelt als een falen en als ik dan ook nog eens zie dat mijn man mij graag wilt helpen maar hij dat niet kan dan voel ik me ontzettend schuldig. Ik merk namelijk ook aan hem dat de laatste 2 jaar toch wel heftig zijn geweest, tot 2x toe ziet hij zijn vrouw op de EHBO lijk wit, creperen van de pijn niet wetende wat er aan de hand is, afscheid moeten nemen in de hoop dat alles maar goed komt.Gelukkig lijdt onze relatie er nog niet onder, maar toch voel ik me schuldig dat hij in deze situatie zit. En daar wil ik vanaf, dat schuld gevoel, rationeel gezien is het ook stom dat ik me zo voel, we zijn getrouwd in voor en tegenspoed, maar gevoelsmatig wil ik hem dit niet aandoen. Ik heb daar dus gewoon hulp bij nodig

*sorry voor het egoposten :@
Heel herkenbaar! En dat is niet egoposten :*

Hoe vaak ik wel niet geroepen heb dat ie maar op zoek moest naar een vrouw die wel zwanger kon worden...

Heel goed dat je beseft dat jij daar hulp bij nodig hebt, om die knop te gaan omzetten! :* want als hij het niet had getrokken of het niet zo had gewild, was ie allang weggeweest ;)

Klums :* kut dat je er nu zoveel last van hebt... hopelijk wordt je verrast bij de volgende meting!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:35:08 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108519234
DV :* nogmaals: heel goed dat je naar de huisarts bent geweest. En ik zou inderdaad gewoon zelf actie blijven ondernemen. Hier is ook een maatschappelijk werker bij het team van voorplantingsgeneeskunde :Y Werd tijdens de voorlichtingsavond ook nadrukkelijk aandacht aan besteed dat het een enorme wissel kan trekken op je emotionele gesteldheid, en ook op je relatie als je niet uitkijkt. Daar hebben we hier natuurlijk ook een voorbeeld van gezien afgelopen jaar ;(

Klumsy, wat irritant dat je nu zoveel last hebt van de hormonen joh :X Wel voor een goed doel hopelijk, wie weet wat er volgende week plaatsvindt :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:38:21 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108519424
Ik had een mooie bak vanmiddag :') had een voicemail van de secretaresse van de poli, of ik morgenochtend even terug wilde bellen, want het was haar niet duidelijk of ik op mijn HSG-formuliertje in had gevuld of ik op 22 of 27 februari ongesteld was geworden...

Wat denk je zelf doos?!? 8)7 Als ik dat formuliertje vorige week heb opgestuurd zal het wel de 22e zijn geweest he? :')

Ik hoop niet dat iemand dit eerder op een stapel voor volgende week heeft gegooid en dat het nu te laat is voor de HSG :{w Morgenochtend wou ik gelukkig toch al bellen om na te vragen of ik weer echo's moet laten maken en zoja wanneer ik me dan moet melden.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:51:37 #18
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108520131
Argh hele tekst getypt, gooi ik de verkeerde pagina dicht 8)7

Dankjewel lieve meiden voor jullie reacties :*

Oef LB is maar goed dat je ff gebeld hebt dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:47:40 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108523127
*O*
pi_108526290
Dat van het van afspraak naar afspraak leven herken ik heel erg. Ik leef nu ook onzettend toe naar 1 juni, terwijl er toch echt geen f*ck aan is dat echo,prikken, echo, prikken punctie verhaal, maar goed.

Klumsy wat vervelend dat je nu zon last hebt van de hormonen. Hopelijk ga je snel resultaat zien, dan weet je teminste dat het iets doet.

LB wat goed!!! Gefeliciteerd!

Hier goed nieuws, de soa tests zijn al binnen. Man had ze geopend en hij zegt: ja bij mij is alles negatief maar bij jou staat er dat er iets positief is. :X Ik dacht echt WTF hoe kan dat dan. Was het de rubella (rode hond) antistoffen test. Ondanks dat ik wist dat er niets kon zijn schrok ik toch even. Nouja, dit is weer een hobbeltjedie we genomen hebben op weg naar het ultieme einddoel. :)
pi_108533583
Nikki, wat fijn dat de testen negatief waren, hopelijk vliegt de tijd en is het snel 1 juni!

Droomvrouwtje, zag de foto op FB, wat een leuk huis O+ 15 maart is gewoon al bijna :D

Ladyblack, soms snap ik echt niet dat mensen met zulke vragen kunnen komen, zelf logisch nadenken zit er tegenwoordig vaak niet meer bij... Hopelijk vertraagd het de boel nu niet!

Zelf heb ik even een lijstje gemaakt met vragen die ik maandag wil gaan stellen...
Ik vind dat ik echt weinig tot geen info krijg en een beetje in het diepe gegooit word!
kunnen ze wel zeggen dat ik pas die behandeling al gehad heb, maar dat is inmiddels ook alweer bijna een jaar geleden en in een ander ziekenhuis waar ze anders werken....
Ik krijg nu steeds maar 1 keer per week een echo, in het weekend doen ze alleen echo's als het echt niet anders kan. Anders tillen ze het over het weekend heen en mag je op maandag.
Vraag me af of je daardoor niet veel sneller je eisprong zal missen :? of als de dosis te hoog blijkt te zijn dat je dan overstimulatie krijgt... en als dat zo is mag ik dan uberhaupt wel seks hebben nu ik met die hormonen bezig ben, want als maandag zou blijken dat er ineens 4 eitjes zijn die elk moment kunnen springen en zondag hebben we seks gehad, dan zitten we toch wel met een soort van "probleem" . Geen idee of dit dingen zijn waar ik me "druk" om moet maken, maar info krijg ik in ieder geval niet, bij de echo zeggen ze ook niet wat de status is van het baarmoederslijmvlies, alleen dat er veel blaasjes te zien zijn... daarna dat het protocol is dta je 2 weken dezelfde dosis moet spuiten voor je mag ophogen en dan mag je weer gaan... maarja is dat alleen de eerste 2 weken of moet je elke ophoging 2 weken gaan proberen?
Naja in ieder geval een hoop vragen! leg ze maandag gewoon bij de arts neer met de mededeling dat ik het erg slecht vind dat ze zo weinig aandacht aan de "patient" geven en er maar vanuit gaan dat alles bekend is!
In nieuwegein werd ik doodgegooid met info boekjes en namen ze echt de tijd voor je, maar hier lijkt het wel of het budget op is! het enige waar ze hier niet moeilijk over doen is met recepten uitschrijven, als ik wil krijg ik elke keer weer een hele dosis Puregon mee, dat houden ze echt niet bij...
pi_108537324
Klums: ik snap je helemaal. Ik heb vaak het gevoel dat ze maar een dotje doen. Snap je? Alsof we allemaal proefkippen zijn. Bij mij in het zh (Breda) kijken ze bij een echo naar de eitjes en meten ze altijd het slijmvlies. Als je behoeft hebt aan vragen moet je een andere afspraak maken, want tijdens het echo spreekuur hebben ze geen tijd.

Ik zit even thuis zielig te zijn. Mijn super ei is dus maar 1 mm gegroeid de afgelopen dagen. En dus niet groot genoeg voor een iui op vrijdag. En dus aan de cetrotide (waar ik enorm veel last van heb). En vrijdag ga ik dan voor de 6e keer deze cyclus terug voor een echo. En dan met een beetje mazzel maandag de iui. En ik heb er gewoon helemaal geen vertrouwen meer in. ;(
/einde. Nu ga ik eens proberen om nog een beetje gezellig te doen met m'n meiden.
Met een meidenkwartet
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:08:48 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108539478
Cathmar :* wat een gedoe zo...

En klumsy, klinkt wel als diepe poel waar je zomaar in bent gegooid ja :? Gewoon bellen en vragen stellen!

Ik moet helaas wel een maand wachten voor de HSG, mijn briefje was gisteren pas bij ze aangekomen. -O-
Bloedprikken kan wel gewoon op dag 21, en ik hoef dus geen echo's meer :?
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:21:08 #24
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108539831
Klumsy :* dat gevoel aan je lot overgelaten te worden is geen fijn gevoel zeker in zo'n traject als dit. Hoe moeilijk is het om tijd vrij te maken om een paar vragen te kunnen beantwoorden?! Zelfs tijdens een echo, hoe moeilijk kan het zijn. Ik heb soms het gevoel dat sommige artsen het maar een gedoe vinden om alles uit te leggen, zo van ja dat ga je niet snappen / moet ik weer gaan uitleggen hoe en wat of ik niks beters te doen heb. Hoogst irritant dus en maakt je ook onzeker. Goed dat je een vragen lijstje maakt!

Cathmar :* wat een ****zooi snap best dat je het ff niet meer ziet zitten. Toch blijf ik nog stug door duimen voor je :*

LB schiet niet op zo. Hopen dat ze volgende ronde dan niet het briefje kwijt raken. :*
pi_108554104
Ladyblack en Cathmar :*
pi_108554549
LB wat een enorm geklungel zeg :( :*

Cathmar :* maken we er gewoon een Kindersurprise-ei van, het ei dat ineens aan het groeien sloeg :Y

Klums, goed dat je alles op een rijtje gezet hebt :Y :*
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:50:12 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108559756
Geklungel, ja inderdaad... ik weet niet of ik daarvoor de TNT of de interne post van het ziekenhuis moet aankijken. Maar wel irritant :{

Dan maar hopen dat het volgende maand niet nodig is nietwaar oO<
pi_108576304
Nou ja LB, wat stom.

Hoe tegenstrijdig: 's avonds twee ampullen Menopur je buik inspuiten en dan in de ochtend Cetrotide om je eisprong vooral uit te stellen. En ik heb trouwens ontzettend last van die Cetrotide, hele zere plekken op mijn buik.

Is het eigenlijk overal zo dat ze in het weekeind geen behandelingen doen?
Ik heb soms echt het gevoel dat ze maar een dotje doen en orienteer voorzichtig op andere (grotere, meer specialistische) ziekenhuizen.
Met een meidenkwartet
pi_108576331
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:28 schreef Cathmar het volgende:
Nou ja LB, wat stom.

Hoe tegenstrijdig: 's avonds twee ampullen Menopur je buik inspuiten en dan in de ochtend Cetrotide om je eisprong vooral uit te stellen. En ik heb trouwens ontzettend last van die Cetrotide, hele zere plekken op mijn buik.

Ik heb soms echt het gevoel dat ze maar een dotje doen en orienteer voorzichtig op andere (grotere, meer specialistische) ziekenhuizen.
In Nieuwegein heb ik in het weekend wel eens een behandeling gehad. Maar dit doen ze als ze het niet over het weekend heen kunnen tillen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_108576360
Bloeduitslag was trouwens ook negatief. Wat ik dan niet gek vind :P
Wel een verhoogde bezinking en een verhoogd leverwaarde.
Ik vermoed zelf Pfeiffer (ken ik van mijn moeder en herken de klachten) maar ik kon niet voorbij de assistente :')
Maar even langs morgen om haar duidelijk te maken dat ik hier vanaf wil.
En dan bedoel ik niet van de Pfeiffer maar de onzekerheid: Wat is het nou??!?!?!?!
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:37:57 #31
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108576487
@cathmar geen idee eigenlijk of ze hier in de weekenden een behandeling doen, wie weet kom ik daar de komende maanden nog achter

@Tally ''gelukkig'' wat dat betreft duidelijkheid, maar idd wat is het dan wel??

Hier zijn eindelijk de hechtingen eruit, het zou oplosbaar zijn maar ze zaten er nog in, dus voor gisteren een afspraak gemaakt bij de assistente van de dokter, voor te verwijderen, maar eerst ff douchen, sta ik onder de douche zie ik dat 1 hechting al weg was, ik denk nou trek er eens zachtjes aan, toen kon ik ze zo verwijderen zonder pijn en wrijven over de hechting was al genoeg, het oplossen duurde blijkbaar ff.. Ik merk wel dat het allemaal nog erg trek, bij te lang lopen en staan krijg ik echt zo'n zeurderig trekkerig gevoel in mijn buik, beetje te vergelijken met spierpijn. Oh en ik vind dat ik een mijlpaal heb bereikt *O* , sinds de operatie heb ik geen pijnstillers meer hoeven slikken. Dik 2 wkn gewoon, is lang geleden dat ik zo lang pijnvrij ben geweest. Heb wel last van darmkrampen maar dat zakt gelukkig meestal heel snel weer weg, het is te merken dat ze daar ook aan gezeten heeft
pi_108576499
Tally hopelijk heb je snel duidelijkheid, Pfeiffer is niet tof :{

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:28 schreef Cathmar het volgende:

Hier in Tilburg gaat het in het weekend gewoon door (Jij zat in Breda toch?), hoewel ze een echo indien mogelijk natuurlijk wel over het weekend heentillen. Maar ik heb ook echo's gehad op zaterdag en zondag, als ze denken dat het nodig is doen ze het gewoon.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:46:15 #33
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108576640
Toch raar eigenlijk dat ieder ziekenhuis daar anders mee omgaat en vooral ook omdat er niets zo delicaat is als een eisprong en ook zo onvoorspelbaar.. Je zou toch denken dat ieder ziekenhuis hier wel uitzonderingen voor maakt
pi_108576675
Tally, hopelijk heb je snel duidelijkheid. Als ze prikken op Pfeiffer, heb je dan binnen een dag ofzo de uitslag?

Ik moet morgenochtend nog terug voor een echo de 6e(!). Dan kunnen ze zeggen of ik zaterdag de Pregnyl kan prikken en dan maandag de iui. De artsen in Breda deden heel erg relaxed over de eisprong uitstellen dan het zal ook allemaal wel 'normaal' zijn maar het voelt zo tegenstrijdig.

Tilburg he... zet ik op de lijst. Is logistiek ook redelijk goed te doen.
Voorlopig staat de UZA bovenaan.
Ik hoop natuurlijk dat ik er na deze ronde niet over na hoef te denken...

[ Bericht 13% gewijzigd door Cathmar op 01-03-2012 09:55:11 ]
Met een meidenkwartet
pi_108579777
Nou heb net even het ziekenhuis in Nieuwegein gebeld, m'n verhaal gedaan
en uitgelegt waarom ik een volgende ronde graag weer zou overstappen naar hen om
daar dan de nieuwe behandeling te doen, maar dat is schijnbaar nog niet zo makkelijk.
Dan zou ik weer helemaal vanaf het begin moeten gaan beginnen en ze was ook niet echt duidelijk over wachttijden... Wat ik nog wel kon doen is mijn behandelend arts laten bellen met de arts die mijn toendertijd behandelde om het een en ander af te stemmen en mij op die manier over te plaatsen. Vraag me alleen af hoe meewerkend het Meander daar in zal zijn!

Hopelijk is het allemaal niet nodig en doen ze wat met mijn "eisen" maandag, zodat ik er zelf een prettiger gevoel bij heb en de kans op een zwangerschap groter is...
pi_108579802
even een *O* voor jou Droomvrouwtje
pi_108579836
Tally misschien Pfeiffer -O- Hoop het niet voor je, want dat gaat wel even duren toch voor dat je daar beter van bent?
pi_108580040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:46 schreef droomvrouwtje het volgende:
Toch raar eigenlijk dat ieder ziekenhuis daar anders mee omgaat en vooral ook omdat er niets zo delicaat is als een eisprong en ook zo onvoorspelbaar.. Je zou toch denken dat ieder ziekenhuis hier wel uitzonderingen voor maakt
Daar kan ik dus ook echt niet bij dat daar zo makkelijk over word gedaan...
Ik heb nu maar 1 keer in de week een echo, terwijl vorige keer met de juiste dosis
na 3 dagen spuiten een ei van 13 mm had, 2 dagen later al 2 eitjes 1 van 16mm en een van 14mm
en daarna hoefte ik nog maar 1 dag te spuiten en toen eisprong!
een heleboel actie dus binnen een week... maar in die week wel 3 keer een echo gehad om het allemaal goed in de gaten te houden ( in nieuwegein had ik sowieso minimaal elke 3 dagen wel een echo )
pi_108580079
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:45 schreef klumsy het volgende:
Nou heb net even het ziekenhuis in Nieuwegein gebeld, m'n verhaal gedaan
en uitgelegt waarom ik een volgende ronde graag weer zou overstappen naar hen om
daar dan de nieuwe behandeling te doen, maar dat is schijnbaar nog niet zo makkelijk.

Echt? Oh mmm... wachttijden okee, maar lijkt me dat je dan wel gewoon verder kunt gaan. Ik hoop dat je maandag een goed gesprek hebt en er met een positief gevoel verder kan gaan. En anders maak je alvast een afspraak voor een intake in Ngein, ook al duurt dat dan even. Kun je altijd nog afzeggen.
Maar goed, laten we hopen dat dat allemaal niet nodig is.

Maar 1 keer in de week een echo, als regel, vind ik echt heel raar. Ze moeten je toch monitoren? Ik ga echt heel vaak voor een echo en bij mij hebben ze 1 keer een eisprong gemist, 1 keer te vroeg laten Pregnyl prikken en al 2 keer laten bloed prikken tussendoor om te kijken of er al een eisprong geweest was. Belangrijk dingetje op je lijstje voor maandag.
Met een meidenkwartet
pi_108580332
Is er iemand hier die positieve ervaringen heeft gehad met het verbeteren van de zaadkwaliteit met vitamines of preparaten zoals Fertilaid?

Wij kunnen geen kind krijgen door een verminderd aantal zaadcellen en beginnen na verschillende keren inseminatie en een ivf/icsi poging het inmiddels behoorlijk somber in te zien. We hopen dat er toch nog iets gedaan kan worden om de zaadkwaliteit te verbeteren.
pi_108583073
@drr, hier geen ervaring, misschien dat iemand anders je kan helpen, succes in ieder geval!
pi_108583231
drr, ook ik kan je hier niet meer over vertellen. Veel succes!
Met een meidenkwartet
pi_108605497
Hai drr,
Mijn man heeft ook slechte zaadkwaliteit. Bij ons in het zh hebben ze het niet gehad over het kunnen verbeteren. Wij starten gelijk met icsi over een paar maanden. Ik maak op uit het feit dat het zh geen poging doet de kwaliteit te verbeteren, dat dat (bij ons) niet mogelijk is. Ik weet niet of het helemaal niet kan dus kan je helaas geen tips geven... Sterkte! Hopelijk komt jullie wens toch snel uit.

Ook veel sterkte voor de rest hier!
pi_108616939
Ik weet dat er FOKusers waren die het wel hebben gedaan. Ik weet alleen de namen niet meer.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:45:48 #45
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108619322
Hmm was dat niet Isla??
pi_108631030
Hier stond wel eea over vitaminegebruik: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #103
pi_108646502
@dananana Ons is ook door de uroloog verteld dat er niets gedaan kan worden aan een verminderd aantal zaadcellen. Het heeft ons nogal verbaasd dat de medische wetenschap het op dit gebied zo af laat weten. Er werd gewoon letterlijk gezegd dat er niets aan te doen is. En ook dat er meteen naar een voor de vrouw ingrijpende procedure als ivf verwezen wordt terwijl het probleem bij de man ligt.

We lezen tegenstrijdige berichten of vitaminen zoals die in Fertilaid helpen maar we blijven het in ieder geval proberen.

@alle anderen Bedankt voor jullie reacties.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 23:06:36 #48
5428 crew  miss_sly
pi_108646761
Mijn vriendinnetje heeft destijds een hele mix aan vitamines bij elkaar gezocht die de kwaliteit van de zaadcellen moest verbeteren, zij hebben wel IUI moeten doen, maar daar hebben ze dan ook twee zoontjes mee gekregen, ik weet alleen zo niet meer wat hij precies innam. Ik kan het nog we eens navragen, maar weet niet of ze dat allemaal nog zo kan oplepelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:27:27 #49
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108647636
Zink meen ik, dat belangrijk is. Maar dat is in het rijtje stoppen met roken, geen alcohol, boxers om het spul op de juiste temperatuur te houden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 23:35:29 #50
5428 crew  miss_sly
pi_108647966
Ja, sowieso een gezonde leefstijl en gezond eten! Maar daarnaast waren er wat preparaten die gewoon bij de drogist te koop zijn, die tezamen een goede invloed op het sperma zouden hebben. Bij hun lijkt het geholpen te hebben, in ieder geval.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:49:43 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108656305
Foliumzuur in flinke hoeveelheden helpt dacht ik ook.
in de haak.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:35:22 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108675383
Dag dames, en welkom hier drr, ik hoop dat een van bovenstaande tips leidt tot iets dat voor jullie werkt :Y

Hier is een nieuwe periode aangebroken hopelijk :) Afgelopen donderdag heeft mijn vriend zijn proefschrift met succes verdedigd, dus alle stress die dit jaar is opgebouwd is nu verdwenen! Ik hoop dat dat een positieve invloed heeft op onze vruchtbaarheid :) Ik denk dat dit voor mijn vriend minstens zo allesoverheersend is geweest als mijn kinderwens voor mij.

Dinsdag over een week moet ik als het goed is weer laten bloedprikken, dus tot die tijd is het nog even rustig hier.
pi_108677007
LB wat fijn dat de stress van je vriend (en waarsch ook van jou) nu weg is.
Zoals je zegt, hopelijk is het goed voor jullie vruchtbaarheid. :)

Hier ben ik sinds 2 dagen gestart met de pil. Daar moet ik dan precies op dag x, ergens eind mei, mee stoppen en dan 5 dagen later bloed prikken. Manlief vind het wel leuk, want nu mag ie weer van bil zonder condoom. Ik vind het niets, want als ik de pil slik lig ik altijd 3 dagen te creperen als ik ongesteld ben. Nouja, t is voor een goed doel.
pi_108689741
Wat fijn LB, dat je vriend zijn proefschrift goed heeft afgerond! Hopelijk binnenkort nog meer goed nieuws van jullie kant :*

Vandaag cd 15, ben benieuwd of er morgen wat te zien is op de echo...
heb vandaag al wel de hele ochtend last van m'n onderrug en lichte kramp,
net ook wat oud bloed toen ik naar de wc moest... Snap af en toe echt niks van m'n lichaam!
Geen idee wat ik hier nu weer van moet denken :? Morgen hopelijk meer duidelijkheid :)
pi_108715066
Klums, succes morgen!
pi_108717207
LB, gefeliciteerd!
En Klumsy, succes morgen. Ik hoop dat je met vertrouwen naar buiten komt daar.

Is het mogelijk met een bloedtest te laten checken wanneer je je eisprong hebt gehad. Aan hand van bepaalde waardes ofzo?
Ik heb nl morgen iui poging, maar ze hebben me de eisprong uit laten stellen dmv Cetrotide en ik heb echt het gevoel dat het vandaag toch echt gebeurd is.
Of, kan dat niet binnen 12 uur na het prikken van Pregnyl? Is het dan altijd pas na 36-40 uur?

Na 23 dagen Menopur prikken is mijn buik enorm pijnlijk en opgezwollen.
Ik ben er ZO klaar mee :{
Met een meidenkwartet
pi_108732855
Hoi allemaal,

Ik ben in november gestopt met de pil, helemaal zin om daarna te gaan proberen om zwanger te worden! Helaas... eind november ben ik ongesteld geworden door de pil en daarna niks meer :{
De huisarts zegt dat ik over een paar maanden, als ik een half jaar niet ongesteld ben, maar weer moet langskomen. Zo naar...voel me echt enorm onzeker. Ik had zeker niet verwacht om meteen zwanger te worden, maar had me er ook totaal niet op ingesteld dat het uberhaupt al een hele tijd zou duren voordat we zouden kunnen beginnen met proberen...Nu ben ik ook op internet aan het lezen en lees de meest nare verhalen...bah...hoop dat het snel gaat doorzetten...
pi_108734239
@ Cathmar, kunnen ze niet op een echo zien of je al je eisprong hebt gehad, en dan dat in combinatie met een bloedtest? Lijkt me dat ze dat dan wel moeten kunnen zien...
En snap dt je er klaar mee bent :* vorige keer zelf 30 dagen moeten prikken....

@ Marijevdh, ik denk ( hoe vervelend het ook is om te horen ) dat je je lichaam even de tijd moet geven om te ontpillen, bij de eens is dat in een week bij de ander kan het een paar maanden duren voor ze weer een normale cyclus hebben! Misschien dat je een kuur provera zou kunnen vragen aan je huisarts om zo een bloeding op te wekken en hopen dat je lichaam het daarna zelf weer op gaat pakken, maar vooral nog even geduld hebben denk ik... Misschien is het wachten op het 2e streepjes topic meer een topic voor jou, daar zijn vast meer meiden die ndat ze gestopt zijn met de pil niet gelijk een regelmatige cyclus hebben, vooralsnog lijkt het me een beetje voorbarig om te denken dat er wat "mis" zou zijn, je lichaam heeft gewoon even de tijd nodig om een normale cyclus te krijgen na pil gebruik.
pi_108734386
Vanmorgen echo gehad en er was nog niks te zien!
dosis vanaf vandaag ophogen naar 75 en dan vrijdag weer terug komen voor een echo :)
ze keek me een beetje raar aan toen ik aangaf dat ik toch eigenlijk zeker wel 2 keer per week een echo wilde, want dat was ook normaal om te doen zei ze.... Naja ik vond het allang best! en als vrijdag niks te zien is dan waarschijnlijk ook gelijk weer ophogen en dan maandag opnieuw een echo :) Het bloedverlies zou volgens haar kunnen komen omdat de dosis te laag was, dus nu met een hogere dosis zou het bloeden af moeten nemen. baarmoederslijmvlies was ook iets dunner ten opzichte van vorige echo ( was toen 7 mm en nu 5 mm ) Ben benieuwd of deze dosis zorgt dat het weer wat gaat groeien.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:56:04 #60
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108736342
Cathmar :* ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.

Klumsy hopelijk helpt het ophogen. Ik ga voor je duimen :*

@marije ik kan me alleen maar aansluiten bij klumsy, hopelijk word je gauw ongesteld, die onzekerheid is niet leuk
pi_108739670
mjah misschien ben ik inderdaad wat voorbarig. Ik wil gewoon zeker weten dat alles werkt. Ik ben altijd enorm bang geweest om niet zwanger te kunnen worden. Mijn moeder heeft er namelijk ook erg veel problemen mee gehad, mijn tante ook. Ik ben daardoor altijd heel bang geweest dat dat bij mij ook zo gaat. Nou ja, ik moet maar afwachten inderdaad. Straks lekker een paar weekjes op vakantie, proberen er afstand van te nemen en dan ga ik daarna wel weer naar de dokter als dat nodig is
pi_108743184
Klums ik hoop dat het verhogen van de dosis werkt voor je ^O^

O+ Ik heb zojuist een klein boontje met een knipperend hartje gezien O+
  maandag 5 maart 2012 @ 15:35:07 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108743546
*O* HOERA!! *O*
  maandag 5 maart 2012 @ 15:41:01 #64
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108743752
*O* voor het knipperlichtje *O*
pi_108743899
*O* Wat fijn Ophelia O+ *O*
pi_108745652
Joepie!! *O*
Met een meidenkwartet
  maandag 5 maart 2012 @ 16:35:50 #67
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108745689
Cathmar hoe is het gegaan vandaag??
pi_108745694
Ophelia *O* Lekker verder broeden nu ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 5 maart 2012 @ 16:39:16 #69
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108745807
Ophelia! Gefeliciteerd! O+ *O* *O* *O*
A grand adventure has begun.
pi_108746096
Ophelia; wat goed! Geniet er van.

Klumsy; hoop dat de hogere dosis wel voor een ei gaat zorgen.
pi_108747651
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:35 schreef droomvrouwtje het volgende:
Cathmar hoe is het gegaan vandaag??
Het ging prima. Ik was heel relaxed en ben toen ik thuis kwam lekker onder mijn warme dekens gaan liggen. Ik heb nog wel veel kramp, maar doe rustig aan. Mijn man houdt de kids bezig en ik ga zo mijn lievelingskostje eten. Morgen weer back to normal. En dat wachten hè...
Met een meidenkwartet
  maandag 5 maart 2012 @ 17:30:01 #72
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108747701
Fijn dat het prima ging, lekker rustig aan doen. Ja dat wachten, ik hoop voor je dat die 2 wkn snel omvliegen met een heel mooi resultaat :*
pi_108747810
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Klums ik hoop dat het verhogen van de dosis werkt voor je ^O^

O+ Ik heb zojuist een klein boontje met een knipperend hartje gezien O+
*O* O+
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_108748890
Ophelia gefeliciteerd! O+
pi_108749503
Cathmar spannend! Ik ga duimen voor een mooie positieve test over 2 weken, we kunnen hier wel wat meiden missen ;)
pi_108751402
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand waarom je eigenlijk op cyclusdag 3 moet beginnen met hormoon injecties en niet al op dag 1?
pi_108754307
Ophelia wat fijn O+ van harte!

Klums goede vraag, denk dat het is zodat je menstruatie echt goed is doorgebroken. Zou best kunnen dat je in een natuurlijke cyclus de groei van de eitjes ook pas op dag 3 begint?? Geen idee ti's maar een gok :) hopelijk werkt het verhogen! :*
pi_108765356
jeeeej! Ophelia gefeliciteerd! *O*
pi_108772243
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:28 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Het ging prima. Ik was heel relaxed en ben toen ik thuis kwam lekker onder mijn warme dekens gaan liggen. Ik heb nog wel veel kramp, maar doe rustig aan. Mijn man houdt de kids bezig en ik ga zo mijn lievelingskostje eten. Morgen weer back to normal. En dat wachten hè...
Op naar een mooi resultaat ^O^ :*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:16:05 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108775222
wat een heerlijk nieuws, ophelia! *O*

nu op naar net zulke mooie berichten van de rest van de mensen hier! zet 'm op weer allen!
in de haak.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:57:14 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108780779
Cathmar, in de wachtweken dus, ik duim hoor!
Klumsy, de hogere dosis moet zn werk dus gaan doen? Ik hoop dat de volgende echo beter is!

Ophelia, heb je er nu goed vertrouwen in? :*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:17:37 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108781669
oh en ladyblack, nog gefeliciteerd met je gedoctoriseerde vriend! :) wat fijn dat 't klaar is en goed ging. nu samen een nieuwe fase in...!
in de haak.
pi_108782243
Ik verwacht niet al teveel van de hogere dosis, vorige keer begon er pas een eitje te groeien
met dosis 100 ( zit sinds gisteren op 75 )
maar hopelijk heb ik snel de juiste dosis, heb er in ieder geval een beter gevoel bij nu ik 2 keer per week een echo heb en ze per keer gaan kijken of ze de dosis op moeten gaan hogen :)
Ik heb besloten dat 12-12-12 een hele mooie datum is om uitgerekend te zijn, dus daar gaan we voor! ( zou ik 21 maart m'n eisprong moeten hebben, dus het zou kunnen )
pi_108782288
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:31 schreef klumsy het volgende:

Ik heb besloten dat 12-12-12 een hele mooie datum is om uitgerekend te zijn, dus daar gaan we voor! ( zou ik 21 maart m'n eisprong moeten hebben, dus het zou kunnen )
^O^ ^O^
Met een meidenkwartet
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:34:37 #85
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108782373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:31 schreef klumsy het volgende:
Ik verwacht niet al teveel van de hogere dosis, vorige keer begon er pas een eitje te groeien
met dosis 100 ( zit sinds gisteren op 75 )
maar hopelijk heb ik snel de juiste dosis, heb er in ieder geval een beter gevoel bij nu ik 2 keer per week een echo heb en ze per keer gaan kijken of ze de dosis op moeten gaan hogen :)
^O^ ^O^ vind ik een strak plan ^O^ ^O^ mijn duimen draaien :*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:34:56 #86
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108782384
Bianca, hoe gaat het nu met jou??
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:01:41 #87
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_108785350
Ophelia... bijzonder, he O+ ? Geniet ervan ^O^ ! Gefeliciteerd! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_108858684
@ Cathmar, was benieuwd hoe het met je gaat, hou je het wachten een beetje uit?
pi_108859351
Zooo, Dames, ik ben weer terug van vakantie en ben weer even terug aan het lezen. Mijn zus gaat vrijdag voor de echo en als alles er goed uit ziet (geen bloedcystes) dan gaan ze voor ronde 2 IVF. Wel even paniek, want Pregnyl is nog steeds niet goed leverbaar. Hoop dat ze in Belgie meer suc6 hebben.

DV, wat een klappen, ben je inmiddels wat bekomen? Ik vind je zo sterk. Dikke virtuele knuffel.

Klumsy, heel veel succes in het nieuwe traject. Wel fijn dat je 2x mag komen en hopen dat er nu wat met een hogere dosis al wat groei te zien is. *duimduimduim* en ik weet het antwoord op de spuitvraag niet. Sorry.

Cathmar, suc6 in de wachtweek *duimduim*

Ophelia, gefeliciteerd *O*

LB, gefeliciteerd met je man! Doctor! *O* Nou hopen dat de extra rust gauw wat gaat opleveren.

Ben ik iemand vergeten? Sorrry! :*
pi_108860055
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:05 schreef klumsy het volgende:
@ Cathmar, was benieuwd hoe het met je gaat, hou je het wachten een beetje uit?
Ik ben eigenlijk niet helemaal mezelf van die hormonen. Stel allerlei beslissingen uit tot "als het ooit lukt".
Ik kijk de klok vooruit naar maandag de 18e....

Verder gaat het wel hoor :+
Met een meidenkwartet
pi_108860322
ik zit met dat ik ander werk wil, ik zou eigenlijk nadat ik bevallen was een heel stuk gaan minderen en opzoek gaan naar ander werk, maar dat is allemaal iets anders gelopen en nu opzoek gaan naar iets is gewoon niet handig...
Heb voor mezelf wel een datum geprikt, mocht ik dan nog niet zwanger zijn dan ga ik gewoon verder kijken voor ander werk, anders komt het er misschien wel nooit van...
Misschien handig om voor sommige beslissingen ook een datum te prikken? dat je het niet blijft uitstellen? Al ga ik gewoon heel hard duimen dat het raakt is!

Ow en waarom worden mensen die niet zwanger willen worden zonder moeite zwanger en mensen die er alles voor over hebben kost het heel veel moeite...echt soms...
pi_108860729
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:58 schreef klumsy het volgende:
ik zit met dat ik ander werk wil, ik zou eigenlijk nadat ik bevallen was een heel stuk gaan minderen en opzoek gaan naar ander werk, maar dat is allemaal iets anders gelopen en nu opzoek gaan naar iets is gewoon niet handig...
Heb voor mezelf wel een datum geprikt, mocht ik dan nog niet zwanger zijn dan ga ik gewoon verder kijken voor ander werk, anders komt het er misschien wel nooit van...
Misschien handig om voor sommige beslissingen ook een datum te prikken? dat je het niet blijft uitstellen? Al ga ik gewoon heel hard duimen dat het raakt is!

Ow en waarom worden mensen die niet zwanger willen worden zonder moeite zwanger en mensen die er alles voor over hebben kost het heel veel moeite...echt soms...
Oja, check. Andere baan. Maar ja.. solliciteren als je zes keer in de twee weken naar het zh gaat. Maar ik ben wel aan het kijken. Dat vond ik al heel wat.
Met een meidenkwartet
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:16:17 #93
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108860908
quote:

Klums :* herkenbaar, ik wil ook graag wat anders, maar gezien het traject waar we strak in stappen vind ik het ook niet handig, heb mezelf daarom ook een einddatum gegeven, een soort van stil staan tot die tijd. Het is ook moeilijk aan de ene kant wil je niet alles af laten hangen van die wens en kan het nog jaren duren als je pech hebt, anderzijds weet je ook dat het zomaar snel kan gebeuren.

Cathmar dikke knuffel :* stomme hormonen ook, ik hoop dat je de wachtweken gewoon goed doorkomt :*
pi_108866171
Maandag was mijn iui. En nu heb ik enorme buikpijn. Alsof ik ongesteld moet worden. Zo stom.
Met een meidenkwartet
pi_108867001
buikpijn is stom! :( Het maakt je dan gelijk zo onzeker, terwijl het helemaal niks zegt...
voor ik een streepje had, had ik ook mega buikpijn
pi_108867039
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:21 schreef klumsy het volgende:
buikpijn is stom! :( Het maakt je dan gelijk zo onzeker, terwijl het helemaal niks zegt...
voor ik een streepje had, had ik ook mega buikpijn
Ik ook, niet mega maar wel vaak, en ik heb normaal niet vaak buikpijn.

Het kwartje begint hier nu pas een beetje te vallen gevolgd door wazige 'help ik krijg een kind, wil ik dat eigenlijk wel' en 'help nu moet dat kind er ook weer een keer uit' momenten. Hele rare gewaarwording als je er zo lang mee bezig bent geweest.
pi_108868515
Ophelia; zo herkenbaar dat help gevoel! Maar het komt allemaal goed hoor :)

Cathmar; buikpijn is ook stom. Lekker op de bank duiken met B&J werkt hier altijd goed :*

Solliciteren is hier ook wel een issue, ik ben wel een beetje klaar met mijn baan, maar goed salaris en vast contract maakt een overstap niet heel aantrekkelijk. Daarnaast het vooruitzicht om in augustus voor poging brusje te gaan is mogelijk ook niet zo handig. Desondanks toch gister een brief de deur uit gedaan, ben heel benieuwd. Eerst maar eens kijken of ze me op gesprek uitnodigen, ga ik daarna wel kijken of het praktisch haalbaar is.

En ik dacht weer iets van een cyclus te hebben, zit inmiddels al een week op mijn menstruatie te wachten, zucht. Ik houd daar niet van, dat het dan weer anders gaat dan anders. Gelukkig hoef je voor ivf geen cyclus te hebben, scheelt weer :')
pi_108868998
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:22 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik ook, niet mega maar wel vaak, en ik heb normaal niet vaak buikpijn.

Het kwartje begint hier nu pas een beetje te vallen gevolgd door wazige 'help ik krijg een kind, wil ik dat eigenlijk wel' en 'help nu moet dat kind er ook weer een keer uit' momenten. Hele rare gewaarwording als je er zo lang mee bezig bent geweest.
Dat houd je 9 maanden lang.
Daar komt straks nog bij 'help heb ik alles wel' en 'help kan ik dit wel'. ;)
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 maart 2012 @ 17:18:26 #99
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108869137
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat houd je 9 maanden lang.
Daar komt straks nog bij 'help heb ik alles wel' en 'help kan ik dit wel'. ;)
En het wordt niet minder helaas...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:21:57 #100
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108869282
Ophelia :* ik ga de meiden op hun woord geloven die uitervaring praten.. Komt goed schatje :*

Cathmar :*
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:27:30 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108894496
Cathmar, brrr het duurt zo lang he, en dan ook nog met buikpijn... nog ff doorduimen tot de 18e :Y

Ik heb gisteren nog maar even het ziekenhuis gebeld om te vragen wanneer ik nou bloed moet laten prikken. Volgens mij stond dat nog niet in het systeem :') maargoed, ik moet er dinsdag heen, op dag 21. Lekker vaag, want nu weten ze helemaal niet wanneer ik een eisprong heb gehad, maargoed...
pi_108896881
quote:

:*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_108898441
Ladyblack, lekker vaag weer... snap soms echt niks van die dagen die ze plannen, lijkt ook wel per ziekenhuis te verschillen...

Net echo gehad, 1 eitje leek iets groter ten opzichte van de rest, maar nog steeds te klein.
8 mm... voor de zekerheid deze dosis blijven gebruiken in de hoop dat dit eitje zich toch verder gaat ontwikkelen en dan dinsdag terug komen voor een echo :)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:26:17 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108898572
Nou klums, het is in elk geval groei! Zelfs met een dosis waarvan je dacht dat het niks zou doen ^O^
Ik hoop het voor je :Y

Ohja, en de quote die skoap hierboven geeft, is herkenbaar inderdaad... En ook wat Cathmar zei over dingen uitstellen :X

De mevrouw die op de informatieavond een praatje hield over Freya, zei dat zij en haar vriend elk jaar dat het nog niet gelukt was, een vakantie planden die met kind niet meer handig zou zijn :) Of een andere leuke 'beloning'. Vond ik wel een mooie :Y
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:32:09 #105
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108898793
Oh LB lekker vaag, gaat goed daar in het ziekenhuis :{

Klumsy ik ga voor je duimen dat het eitje zich verder ontwikkeld :*
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:33:22 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108898835
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:32 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oh LB lekker vaag, gaat goed daar in het ziekenhuis :{
Tja, ik weet nu gewoon dat ik alles beter even dubbel kan checken, en gewoon zelf achter afspraken aanbellen. Ook prima, als het dan allemaal goed gaat :)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:54:35 #107
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108899510
Is dat het enige ziekenhuis bij jullie in de buurt?? Ik zou daar dus echt klaar mee zijn, eigenlijk is het namelijk van de zotten dat je er zelf achteraan moet bellen..
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:58:35 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108899647
Neuh, zo snel ben ik niet gepikeerd, ik vind het verder namelijk een heel prettige afdeling :Y
En ze zijn met de fertiliteitspoli verhuisd naar een verdieping boven de poli verloskunde _O_ dat scheelt wel!

Er zit nog een ziekenhuis in de stad, maar da's een heel eind verder fietsen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:03:06 #109
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108899798
ah oke, als je verder wel op je gemak voelt scheelt dat al een hoop
pi_108961838
Meiden, het valt me zwaar. Het wachten. Ik heb enorme buikpijn en het voelt gewoon niet goed. Ik word er ook niet vrolijker van. Een rondje rennen is dan meestal een goede methode om weer fit te worden, maar mijn buik doet gewoon te zeer. Wat mij betreft mag ik vandaag nog ongesteld worden, iedere uur of dag dat het langer duurt is gewoon vervelend. /einde

Klums: hopelijk is je ei goed aan het groeien!
Met een meidenkwartet
pi_108961869
Cathmar :* Hoe lang moet je nog wachten?
  zondag 11 maart 2012 @ 10:27:58 #112
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108961873
Cathmar :* ff een dikke knuffel voor jou
pi_108961948
Morgen zit de eerste wachtweek er op. Maar aan mijn buik en rug te voelen hoef ik niet nog een week te wachten. Wel heel snel toch, om na een week al ongesteld te worden? Ik krijg meteen weer ideeen dat ze gewoon niet goed gekeken hebben op de echo en dat ik al eerder een eisprong heb gehad dan ze dachten. Dat is nl al twee keer eerder gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 11-03-2012 10:44:14 ]
Met een meidenkwartet
pi_108962309
Cathmar :* niks zo vervelend om te moeten wachten als je zelf al het idee hebt dat het niet goed zit!
Hoop zo voor je dat je gevoel ernaast zit, maar je kent je eigen lichaam het beste, dus denk dat als je zelf al zo het gevoel hebt dat het niet goed zit, dat dat niet voor niks is :*
Ik hoop dat je heel snel meer duidelijkheid heb, dikke knuffel voor jou!
  zondag 11 maart 2012 @ 14:46:26 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108969628
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:33 schreef Cathmar het volgende:
Morgen zit de eerste wachtweek er op. Maar aan mijn buik en rug te voelen hoef ik niet nog een week te wachten. Wel heel snel toch, om na een week al ongesteld te worden? Ik krijg meteen weer ideeen dat ze gewoon niet goed gekeken hebben op de echo en dat ik al eerder een eisprong heb gehad dan ze dachten. Dat is nl al twee keer eerder gebeurd.
-O- Vooral het vermoeden dat er misschien weer verkeerd getimed is lijkt me ontzettend vervelend :{
pi_108973724
Cathmar, wat vervelend joh. Ik wist ook steeds al na een week dat het niet goed was. Hopelijk heb je het mis!
pi_108977147
Dank allen!! Ik heb vanmiddag mijn afleiding buiten gezocht, dat was fijn. Ik ben ook ongelooflijk rijk met mijn twee prachtige meiden, maar ja... Die wens hè.

Maar vanavond worden er hier vakantie plannen gemaakt. Ik luister echt wel naar jullie :)
Met een meidenkwartet
  maandag 12 maart 2012 @ 13:02:00 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109007199
Haha, goedzo! Zijn het mooie vakantieplannen geworden?
pi_109007831
Cathmar; Wachten is stom en vooral als je vanalles voelt en het idee hebt dat het niet raak is, zoals de rest ook al zei, lekker wat afleiding zoeken, jezelf verwennen en afwachten maar, hoe lastig dat laatste ook is, zolang er geen bloed is, kan het nog alle kanten op :*

Klumsy; hopelijk groeit je ei nu goed door! Ik duim voor je.

LB; gelukkig blijf je positief, maar wat een geklungel in jouw ziekenhuis.

PZE; hoe is het met jou?
pi_109014908
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 17:48 schreef Cathmar het volgende:
Dank allen!! Ik heb vanmiddag mijn afleiding buiten gezocht, dat was fijn. Ik ben ook ongelooflijk rijk met mijn twee prachtige meiden, maar ja... Die wens hè.

Maar vanavond worden er hier vakantie plannen gemaakt. Ik luister echt wel naar jullie :)
Al had je al 10 kinderen, als het niet lukt is dat gewoonweg kut!
pi_109014931
Ik lijk iets van een cyclus te hebben :')
Normaal word ik 2 keer per jaar ongesteld nu al 2 keer dit jaar! :')
pi_109045634
Nou vanmorgen echo gehad, was nog niks van een eitje te zien...
Baarmoederslijmvlies is wel mooi dik :)
De dosis mag verhoogd gaan worden naar 100 ( had ik totaal niet verwacht ) en vrijdag weer terug voor een echo. Ze wilde eigenlijk dat ik maandag pas terug zou komen voor een echo, maar heb maar even duidelijk gemaakt dat ik dat dus echt niet wilde... Vorige keer had ik na 3 dagen deze dosis een ei van 13 mm en 2 dagen later 1 van 16mm en 1 van 14mm en 2 dagen later alweer eisprong. Ze was het dus wel met me eens dat het niet zo slim is om dan pas na 6 dagen weer de volgende echo te doen :)
Ben benieuwd vrijdag, heb er in ieder geval wel een goed gevoel bij en hopelijk zorgt deze dosis net als vorige keer voor een mooi ei!
pi_109045682
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:27 schreef Tally het volgende:
Ik lijk iets van een cyclus te hebben :')
Normaal word ik 2 keer per jaar ongesteld nu al 2 keer dit jaar! :')
Wie weet krijg je straks nog wel een "normale" cyclus :o

Ik ben dit jaar ook al 2 keer ongesteld geweest... en dat terwijl er normaal ook wel 6-8 maanden tussen kon zitten... er is nog hoop :P
pi_109045734
Cathmar trek je het allemaal nog een beetje?
pi_109045736
Op naar een mooi ei Klums ^O^

Een soort van cyclus is goed Tally :Y

Cathmar :*

Ik heb morgen de tweede echo O+ Ik vind het knap spannend, al hoop ik maar dat die godvergeten pijn in mijn onderrug/ bekken ;( een 'goed' teken is.
pi_109046122
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb morgen de tweede echo O+ Ik vind het knap spannend, al hoop ik maar dat die godvergeten pijn in mijn onderrug/ bekken ;( een 'goed' teken is.
Je baarmoeder gaat groeien! Dat voel je echt wel in je onderrug en bekken!
pi_109046342
En een soort van cyclus mag van mij wel omslaan in een cyclus ja.
Ik rammel de pan uit ;( Zo hard dat het gewoon zeer doet :')
pi_109046407
*schopt haar eigen regelmatige cyclus heel hard richting Tally :*
Ik wil hem voorlopig niet...
pi_109046483
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
*schopt haar eigen regelmatige cyclus heel hard richting Tally :*
Ik wil hem voorlopig niet...
Ik voel me een beetje hebberig :@
Er zijn er hier meer die hem kunnen gebruiken.
Maar erg lief van je O+ Jij krijgt hem voorlopig ook niet terug ;)
pi_109046767
Veel plezier met het kijkje in je buik morgen Ophelia!!

Wat een gedoe Klums. Echt, die ziekenhuizen doen allemaal maar een dotje.

Ik ben nog steeds aan het wachten. Nog geen vakantie geboekt, maar dat gaat deze week nog wel gebeuren. En ik heb een bulk vakantiedagen en die ga ik van de zomer allemaal opmaken. En dan zien we weer wel als er ooit een zwangerschapsverlof ofzo komt.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:43:47 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109050733
Hm, los van ziekenhuisgeneuzel, fijn dat je dosis verhoogd is klumsy; actie!! *O*

Tally, zou wel mooi zijn als het ineens uit zichzelf regelmatig wordt :D keep up the good work!

Cathmar, nog even voorpret dus, en dan wel wat leuks boeken he! En nog eventjes geduld hebben dus, hoe is het inmiddels met de buikpijn?

Ik krijg hopelijk vanmiddag de uitslag van het bloedprikken, ben zeee benieuwd. Anders hopelijk morgen.

Ophelia, 2e echo alweer? :o Hoeveel weken zit je nu dan? Of krijg je extra echo's?
pi_109055688
Heb je de uitslagen nog gekregen LB?

Morgen 9 weken, ik heb steeds het gevoel dat de mevrouw bij de balie niet goed op de kalender heeft gekeken en dat het pas volgende week zou moeten zijn :D De 'wat als' angst slaat wel weer toe moet ik zeggen, maar dat zal nog wel even zo blijven.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:58:31 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109058191
Hm nee over uitslagen moet je blijkbaar gebeld worden nadat de uitslagen zijn besproken. Nog even geduld dus...

En succes nog met wachten tot morgen!
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:03:36 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109127229
Ennnn zeg maar dag met je handje tegen een 2012-kindje ;(

Ik mag toch lijen dat ze wat uit dat bloedonderzoek halen, als ik op 9 dpo alweer bruinverlies heb... En ik denk nu dat ik ook wel weet waar die kneiter van een hoofdpijn van gisteren door kwam :X
pi_109127740
LB :( :{
Met een meidenkwartet
pi_109128208
Bummer LB :(
pi_109128315
Sjit LB. :(
pi_109128613
Meh LB :*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109128781
LB :* Bah!
SPOILER
  donderdag 15 maart 2012 @ 14:15:18 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109129600
Nou laiverds toch O+

En Lijnloos, ik weet dat het kan inderdaad (hell, mijn vrienden zouden pas 11 februari ouders worden, en dat kindje werd al op 31-12 geboren), maar toch... met het vaak voorkomende overtijd gaan is 2012 er niet meer bij. En dat is maar een getalletje, maar daar ben ik nou eenmaal vaak mee bezig :')

Het zal me verder ook roesten wanneer het precies gebeurt, áls ik verdorie maar een keer zwanger word!

Koloon, hoe is het met jou? Al een beetje rust in het hoofd?
pi_109130401
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 14:15 schreef LadyBlack het volgende:

Het zal me verder ook roesten wanneer het precies gebeurt, áls ik verdorie maar een keer zwanger word!

Ik stel voor dat we hier in april allemaal vertrekken!!! Of eerder.

Nog niets te melden verder. Toch gek dat ik blijf hopen terwijl mijn lijf aan alle kanten laat merken dat ik zo ongesteld ga worden.
Met een meidenkwartet
pi_109131003
LBtje -O- :*

Cathmar, ik duim nog even voor je door :*

Klumsy hoe is het bij jou?
pi_109131210
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Nou laiverds toch O+

En Lijnloos, ik weet dat het kan inderdaad (hell, mijn vrienden zouden pas 11 februari ouders worden, en dat kindje werd al op 31-12 geboren), maar toch... met het vaak voorkomende overtijd gaan is 2012 er niet meer bij. En dat is maar een getalletje, maar daar ben ik nou eenmaal vaak mee bezig :')

Koloon, hoe is het met jou? Al een beetje rust in het hoofd?
Mee eens... :* Dit topic moet leeg en weg! Allemaal dikke buiken krijgen!
pi_109134452
Ik heb morgen weer een echo :)

Maar ik en mijn vruchtbaar slijm zijn er klaar voor, dus kom maar op met dat ei! *)
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:10:36 #145
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109135532
LB :( :*

*O* Klumsy *O* Jompels voor vruchtbaar slijm
pi_109135588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 14:40 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we hier in april allemaal vertrekken!!! Of eerder.

Nog niets te melden verder. Toch gek dat ik blijf hopen terwijl mijn lijf aan alle kanten laat merken dat ik zo ongesteld ga worden.
Met dat gevoel heb ik 9 maanden rond gelopen ;)
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:08:56 #147
57497 happyme28
I'm so happy
pi_109137272
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 14:40 schreef Cathmar het volgende:

[..]

dat schreef je zondag ook en inmiddels is het 4 dagen verder. Dat vind ik een goed teken. En verder wat Tally zegt.

Lb, :*

Verder alle meiden dikke kus. leeg dit topic. Nu :Y
pi_109159016
net weer een echo gehad. Eitje wat vorige keer 8,5 mm was is nu 11,5 mm zoals het er nu uitziet gaat deze mooi verder groeien *O* dinsdag weer echo :)
pi_109160389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:58 schreef klumsy het volgende:
net weer een echo gehad. Eitje wat vorige keer 8,5 mm was is nu 11,5 mm zoals het er nu uitziet gaat deze mooi verder groeien *O* dinsdag weer echo :)
Goed zo!! Fijn bericht om het weekend te beginnen.
Met een meidenkwartet
pi_109160797
Ja zeker fijn :Y

Hoe gaat het nu met jou?
pi_109162024
Dag twaalf na de iui. Ik heb nog een kv testje liggen.... Zou dat al kunnen? Het is nog te vroeg, toch?
Mmmmm..morgen.
Met een meidenkwartet
pi_109162563
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:09 schreef Cathmar het volgende:
Dag twaalf na de iui. Ik heb nog een kv testje liggen.... Zou dat al kunnen? Het is nog te vroeg, toch?
Mmmmm..morgen.
Wie niet waagt.....
Dag 10 was hij bij mij toen al knalpositief.
Dus....... Doe es..... Ik ben ook benieuwd :D
Aan de andere kant. Als hij negatief is wel hoop blijven houden want het kan inderdaad te vroeg zijn :)
pi_109165658
ik had ook al vroeg een streepje, dacht ook op dag 10 of 11 :)
Gewoon doen waar je je goed bij voelt!
( ik zou testen, maar ik ben dan ook ongeduldig :P )
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:07:42 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109176162
Tja Cathmar, wachten tot morgen is vast verstandiger, maar wie weet he... het is zo vervelend dat je heus wel genoeg weet als je niet ongesteld wordt, maar dat je toch die streepjes wilt zien, en wel nu!! :')

Kun je je nog beheersen?
pi_109176316
Succes met wachten Cathmar :* Ik duim gewoon even door voor goed nieuws, ik was er deze ronde zó van overtuigd dat het niet raak was...

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:58 schreef klumsy het volgende:
Klums ^O^
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:24:12 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109176751
Oh ik vergeet klumsy helemaal, had het vanmiddag al gelezen namelijk. Wat fijn dat er nu toch iets goed doorgroeit!
pi_109180155
Ik hou me in met testen. Ik ben bang voor de teleurstelling (slaat dat ergens op?)
Met een meidenkwartet
pi_109181000
Cathmar, gewoon doen waar jij je goed bij voelt :*
Ik vond het vroeg testen juist fijn, ga het zodra het kan zeker weer doen :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:12:35 #159
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_109183117
Cathmar, dat is echt niet gek hoor... ik testte liever een week over tijd dan een paar dagen eerder ;) en ook dat om maar niet teleurgesteld te worden.. Inderdaad waar jij je goed bij voelt! :*
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:55:30 #160
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109185154
Klumsy wat fijn dat je ei goed door groeit

Cathmar :* doe dat waar je goed bij voelt.
pi_109195900
Cathmar, trek je het nog een beetje? ga je morgen testen, of wacht je tot je "overtijd" bent?
hoe snel werd je vorige keren ongesteld, toen de IUI niet gelukt was?

pi_109198030
OMG OMG paniek peeuw

SPOILER
SPOILER
Met een meidenkwartet
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:11:26 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109198116
Cathmar!!!! :o *O* *O*

Dus toch wel :D Gefeliciteerd!!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:11:55 #164
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109198127
*O* *O* *O* *O*
pi_109198131
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:06 schreef Cathmar het volgende:
OMG OMG paniek peeuw

SPOILER
SPOILER
O+ *O* *O*
pi_109198234
Echt serieus. Het is toch niet te geloven!
Ik had en heb echt alle tekenen dat ik ongesteld ga worden. Maar toen zei Tally dat ze zicht negen maanden zo had gevoeld. En toen dacht ik o ja...
Mijn man is nu weg met de meiden. We hebben het er nog niet eens echt over kunnen hebben. Zeg wanneer kan er nou ook al weer een echo? Zeven of acht weken? En en en en en.... whhhaaaaa
Met een meidenkwartet
pi_109198292
*O* Cathmar! *O*

Een 8 of 12 weken echo is 'normaal', maar volgens mij doen ze bij mensen in het traject eerder 6 of 7! Bij mijn zus telkens wel i.v.m. risico buitenbaarmoederlijke zwangerschap!

Klumsy, wat mooi dat je ei doorgroeit! *O*

Zus is begonnen met menopur, dus wij hopen op meerdere mooie gelijkmatige eitjes. Vorige keer waren er 5 goed genoeg, want ze had er wel meer, maar helaas bleken die niet de juiste afmetingen.
Ik zocht een mooie metafoor voor gelijkmatigheid, dus ik zei tegen d'r dat ik voor 7-dwergen-eitjes duimde, omdat in de verhalen de dwergen allemaal even groot zijn. (Bij disney trouwens niet)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:09:16 #168
57497 happyme28
I'm so happy
pi_109199266
Cathmar, geweldig! Toen je schreef dat je al een week voelde alsof je ongesteld zou worden, had ik al het vermoeden, maar wat een mooie streep al! Gefeliciteerd!
pi_109199604
Cathmar wat geweldig O+ *O*
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:32:28 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109199726
Cathmar! *O* gefeliciteerd! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_109200072
Cathmar wat geweldig O+ *O*
pi_109201304
Cathmar gefeliciteerd *O* *O*
The way you rock'n'roll
pi_109201986
Cathmar! Proficiat! Wat een super mooi streepje +O+
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:09:36 #174
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109202006
Cathmar O+

Van harte!! *O* *O*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:35:19 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109202569
Cathmar, van harte gefeliciteerd! *O*
  zaterdag 17 maart 2012 @ 15:47:53 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109204350
Wat een mooie duidelijke streepjes Cathmar! Gefeliciteerd *O*
pi_109205585
Van harte!
pi_109207859
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa O+
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr nieuws O+ *O*
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:13:33 #179
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  zaterdag 17 maart 2012 @ 19:03:00 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109209396
:o Deze had ik nog helemaal niet mee gekregen! *O*
Gefeliciteerd!
pi_109209533
Cathmar wat goeeeehoeeeed! Van harte!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 19:27:33 #182
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_109210293
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:17 schreef Cathmar het volgende:
Ik had en heb echt alle tekenen dat ik ongesteld ga worden. Maar toen zei Tally dat ze zicht negen maanden zo had gevoeld. En toen dacht ik o ja...
Mijn man is nu weg met de meiden. We hebben het er nog niet eens echt over kunnen hebben. Zeg wanneer kan er nou ook al weer een echo? Zeven of acht weken? En en en en en.... whhhaaaaa
Toen we hier een positieve test hadden in 2009 werd er na telefonisch contact met de gyn voor dezelfde week nog een echo gepland, kortom Maandag gelijk bellen en je weet meer.
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
*edit, dat was bij 5 a 6 weken zwangerschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door maffemuts op 17-03-2012 19:28:54 (aanvulling) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_109210361
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:17 schreef Cathmar het volgende:
Ik kreeg de eerste met 7,5 :Y
  zaterdag 17 maart 2012 @ 21:04:25 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_109213216
gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_109217168
Van harte Cathmar!!! Geweldig nieuws! *O*
pi_109222493
Gefeliciteerd!!!! Wat super!
pi_109223740
Wow! Gefeliciteerd Cathmar!
pi_109227046
Wow Cathmar! :o
Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
pi_109227142
:D gefeliciteerd cathmar!!! *O* O+ *O*
pi_109227356
Cathmar :o wat goed!! *O* van harte!!
  zondag 18 maart 2012 @ 13:30:18 #191
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_109229809
Gefeliciteerd Cathmar! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_109231761
jaaaa cathmar! gefeliciteerd!
  zondag 18 maart 2012 @ 14:27:15 #193
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_109232312
Ik hoorde hier gejuich en moest toen natuurlijk snel even kijken: *O* Cathmar! Gefeliciteerd!!! *O*
pi_109235723
Ooooooh Cathmar geweldig!!!! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*

Dames ik ben niet zo vaak meer op het forum maar ik denk vaak aan jullie en hoop zo erg dat dit topic een keer leegloopt....

Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  zondag 18 maart 2012 @ 21:58:32 #195
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109253058
Cathmar gefeliciteerd! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 18 maart 2012 @ 22:02:21 #196
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109253331
Gefeliciteeerd! *O*
  maandag 19 maart 2012 @ 15:28:30 #197
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_109274908
Gefeliciteerd Cathmar! :D
  maandag 19 maart 2012 @ 15:30:40 #198
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_109274969
Cathmar! Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
A grand adventure has begun.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:33:37 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109275068
Is het al een beetje doorgedrongen Cathmar? ;)

Ik heb de afspraak voor de HSG gemaakt, 26 maart kan ik terecht. Godzijdank al om 08:00, want hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik m knijp :') Het is vast in een vloek en een zucht voorbij, maar brrrr...
Of er iets uit het bloedonderzoek komt zal nu wel niet meer uitmaken he? oO<
  maandag 19 maart 2012 @ 15:42:18 #200
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109275386
:* spannend LB ik duim voor je dat het allemaal meevalt
pi_109275595
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:33 schreef LadyBlack het volgende:

Ik heb de afspraak voor de HSG gemaakt, 26 maart kan ik terecht. Godzijdank al om 08:00, want hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik m knijp :') Het is vast in een vloek en een zucht voorbij, maar brrrr...
Nog zeven daagjes. Ik kan me voorstellen dat je er onwijs nerveus voor kan worden LB. Ik heb het nooit gehad, dat hebben ze bij mij tijdens de kijkoperatie gedaan. Ik hoop gewoon voor je dat het goed gaat. En op goed nieuws!

Klums, hoe gaat het met de eitjes?!
Met een meidenkwartet
pi_109282264
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:33 schreef LadyBlack het volgende:

Fijn dat je snel terecht kunt ^O^
Gaat je vriend mee?
pi_109283954
26 maart is al snel zeg... Heb er geen ervaring mee, maar hoop dat het allemaal erg mee gaat vallen voor je :*

Ik heb morgen weer een echo, ben erg benieuwd!
Vrijdag op de echo was er een eitje van 11,5 mm te zien, zaterdag en zondag had ik best last van ( ik denk ) m'n eierstokken, vooral links was erg gevoelig... Ben benieuwd of dat betekend dat er morgen een mooi ei te zien zal zijn ( of misschien 2 )
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:42:22 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109304334
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:53 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Fijn dat je snel terecht kunt ^O^
Gaat je vriend mee?
Ja die gaat mee hoor :Y en ik heb mn thuiszorgwerk voor die dag ook afgezegd.

Klumsy, ik ben benieuwd!
pi_109304445
*O* 2 eitjes *O*
een van 14 mm en een van 15 mm
Morgen weer een echo, om het juiste moment te bepalen voor de Pregnyll...
Kans op een tweeling is dus wel weer groot, zeker gezien het feit dat vorige keer ook beide eitjes bevrucht waren.. ( toen was het een eitje links en een recht, nu zitten ze beide aan de rechter kant )
pi_109304510
*O* Ik ben zo blij voor je. Gogogo!
Met een meidenkwartet
pi_109304617
ik ben ook blij voor mij :D
stuiter de stuiter *O*
pi_109304662
Klumsy *O* O+ *O*
pi_109304714
Klums!! *O*
pi_109304851
Klums , wat fijn!! :*
*poef* nu is het weg
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:05:10 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109304868
Wauw! :D
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:06:07 #212
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_109304892
LadyBlack, heel veel succes volgende week maandag!!!

Klumsy *O* *O* *O* ! Mijn duimen gaan overuren draaien voor je!
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:09:41 #213
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109308492
*O* waar is het ei emoticon als je hem zoekt

gevonden *O* *O* *O*
pi_109308818
Klums, lente-eitjes zijn vast extra lekker :Y *O* *O*
pi_109345447
Kerstkindjes voor Klumsy! Hoewel 40 weken met een tweeling natuurlijk niet snel gehaald wordt, maar het gaat om het idee én ik heel hard duim dat jij de 40 weken wel gaat halen!
pi_109345647
*O* *O* Goed nieuws!

Vanavond intake gesprek bij de fysio voor het fitness clubje. En ik heb mezelf een grens gesteld.
Zodra ik 10 kilo kwijt ben ga ik me weer aanmelden bij het ziekenhuis. Dan gaan we voor liefje nummer 2!
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:49:50 #217
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_109346198
Klumsy, spannend zeg! Ik ga heel hard voor je duimen! Ik gun het jullie zo! :* :Y *O*
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:50:24 #218
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109346221
Oeh spannend tally, die kg's ga jij echt makkelijk redden hoor

Wel fijn om te lezen als er positief gepost word..
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:02:55 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109348756
Nou inderdaad DV!

Succes Tally ^O^ wel goeie motivatie lijkt me O+
pi_109349826
Hier geen positief nieuws... Ik mag niet doorgaan en moet deze cyclys afbreken ;(
pi_109349868
Huh, waarom niet? :(
pi_109349873
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:31 schreef klumsy het volgende:
Hier geen positief nieuws... Ik mag niet doorgaan en moet deze cyclys afbreken ;(
Waarom?
Omdat het er 2 zijn?
pi_109349919
ja omdat het er 2 zijn....
pi_109350011
En is er dan teveel risico dat het weer mis zou gaan dan? Vind het echt heel erg k*t voor jullie :*
pi_109350015
Oh klums -O- :*
Maar loop je niet het risico dat je volgende keren ook weer twee eitjes hebt dan?
The way you rock'n'roll
pi_109350023
quote:
Hotver..... :(
pi_109350073
Klums wat stom! :* :(
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:38:17 #228
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109350083
quote:
he potverdorie :* :(
pi_109350320
Men wat was ( nouja ben ) ik kwaad! Vanaf het begin is verteld dat we streven naar 1 eitje,
2 zou ook nog kunnen en vanaf 3 zouden we het gaan afbreken...
Tot gisteren was dat nog steeds het geval, ik zou vandaag terug komen om zo precies te gaan kijken wanneer ik de Pregnyll zou kunnen gaan zetten.
Kom ik daar vanmorgen binnen, is het eerste wat ik hoor: Ja mevrouw we hebben het er gisteren nog eens over gehad in het artsen overleg en gezien uw historie gaan we niet verder met 2 eitjes!
WTF... gezien mijn historie??? en die is sinds gisteren ineens heel anders??
Nee maar u snapt toch zelf ook wel dat een meerlingzwangerschap meer risico met zich meebrengt?
Nou dan hadden jullie van te voren een ander behandelplan moeten maken!! en dan te horen krijgen... Sorry dat u dit zo ervaart :')... Nou als er door verschillende mensen verteld word dat 2 eitjes nog prima kan, maar 1 het streven en achteraf blijkt dat 2 nooit een optie geweest zou zijn, dan is het niet iets wat ik verkeerd ervaar, maar wat jullie verkeerd doen!
Naja ben heel kwaad geweest, gehuild en veel geroepen... maar schiet er geen F*ck mee op!

Vanavond dus aan de provera en op dag 1,2 of 3 voor een uitgangs echo en dan weer opnieuw gaan beginnen...

Ow en nu gaan ze ineens wel heel voorzichtig doen met het ophogen van de dosis...
Dat vonden ze dan niet belangrijk genoeg om te bespreken vooraf, want gezien mijn verleden hadden ze kunnen zien dat ik op deze dosis vorige keer ook 2 eitjes had....
( ben nu van 75 ineens naar 100 gegaan ) als ik geweten had dat 2 sowieso geen optie zou zijn, had ik nooit akkoord gegaan met ineens 2 stappen overlaan en gelijk naar 100 te gaan!!

en nog zoiets, als het niet gaan lukken om 1 eitje te rijpen dan gaan ze kijken of ik over moet gaan stappen op een andere behandeling.... ( IVF misschien ??? anders zou ik het niet weten ) allemaal dingen die ze van te voren hadden moeten bespreken!

Tot zo ver mijn frustraties! ik kruip weer lekker m'n bedje in...
pi_109350796
zonder heel veel bij te lezen even een kort berichtje...
ik had vorige week een afsluitend gesprek in het ziekenhuis, de embryo's in de vriezer gaan daarmee vernietigd worden. ik heb meteen een mirena laten plaatsen, om het geheel nu echt af te sluiten.
nu een week later merk ik dat afsluiten niet makkelijk gaat. ik heb er heel veel verdriet van dat er geen kindje komt hier, en het voelt heel zwaar dat ik dat verdriet alleen moet dragen.
ik wens iedereen hier het beste, en op FOK ben ik af en toe nog wel te vinden, maar ik denk niet meer in dit topic voorlopig...
een :* voor jullie, ik hoop dat het bij jullie wel gaat lukken...
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:07:26 #231
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109351158
Ach klumsy toch :* ik snap echt heel goed dat je kwaad bent hoor. Ze hadden toch wel duidelijker mogen communiseren zeg :N Ik vind het alleen stom dat ze daar nu pas mee komen, de kans op meerlingzwangerschap is volgens mij sowieso hoger met vruchtbaarheidsbehandelingen. Dan hadden ze zich dat idd eerder mogen bedenken. Nu is het weer een weg gegooide maand :* dikke knuf

Mijsje wat een verdriet zeg ;( Geef jezelf de tijd hoor meis en als je ei kwijt wilt je weet me te vinden he :* Het is ook best heftig, je neemt niet alleen afscheid van een wens, maar ook het leven dat je leidde in combinatie met die wens. Je neemt afscheid van meerdere dingen. En dat heeft tijd nodig. En je bent niet alleen, ook al voelt dat nu wel zo, je hebt nog steeds lieve mensen om je heen. Ik denk aan je :*
pi_109351365
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:56 schreef mijsje het volgende:
zonder heel veel bij te lezen even een kort berichtje...
ik had vorige week een afsluitend gesprek in het ziekenhuis, de embryo's in de vriezer gaan daarmee vernietigd worden. ik heb meteen een mirena laten plaatsen, om het geheel nu echt af te sluiten.
nu een week later merk ik dat afsluiten niet makkelijk gaat. ik heb er heel veel verdriet van dat er geen kindje komt hier, en het voelt heel zwaar dat ik dat verdriet alleen moet dragen.
ik wens iedereen hier het beste, en op FOK ben ik af en toe nog wel te vinden, maar ik denk niet meer in dit topic voorlopig...
een :* voor jullie, ik hoop dat het bij jullie wel gaat lukken...
:* O+
pi_109351404
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:44 schreef klumsy het volgende:
Men wat was ( nouja ben ) ik kwaad! Vanaf het begin is verteld dat we streven naar 1 eitje,
2 zou ook nog kunnen en vanaf 3 zouden we het gaan afbreken...
Tot gisteren was dat nog steeds het geval, ik zou vandaag terug komen om zo precies te gaan kijken wanneer ik de Pregnyll zou kunnen gaan zetten.
Kom ik daar vanmorgen binnen, is het eerste wat ik hoor: Ja mevrouw we hebben het er gisteren nog eens over gehad in het artsen overleg en gezien uw historie gaan we niet verder met 2 eitjes!
WTF... gezien mijn historie??? en die is sinds gisteren ineens heel anders??
Nee maar u snapt toch zelf ook wel dat een meerlingzwangerschap meer risico met zich meebrengt?
Nou dan hadden jullie van te voren een ander behandelplan moeten maken!! en dan te horen krijgen... Sorry dat u dit zo ervaart :')... Nou als er door verschillende mensen verteld word dat 2 eitjes nog prima kan, maar 1 het streven en achteraf blijkt dat 2 nooit een optie geweest zou zijn, dan is het niet iets wat ik verkeerd ervaar, maar wat jullie verkeerd doen!
Naja ben heel kwaad geweest, gehuild en veel geroepen... maar schiet er geen F*ck mee op!

Vanavond dus aan de provera en op dag 1,2 of 3 voor een uitgangs echo en dan weer opnieuw gaan beginnen...

Ow en nu gaan ze ineens wel heel voorzichtig doen met het ophogen van de dosis...
Dat vonden ze dan niet belangrijk genoeg om te bespreken vooraf, want gezien mijn verleden hadden ze kunnen zien dat ik op deze dosis vorige keer ook 2 eitjes had....
( ben nu van 75 ineens naar 100 gegaan ) als ik geweten had dat 2 sowieso geen optie zou zijn, had ik nooit akkoord gegaan met ineens 2 stappen overlaan en gelijk naar 100 te gaan!!

en nog zoiets, als het niet gaan lukken om 1 eitje te rijpen dan gaan ze kijken of ik over moet gaan stappen op een andere behandeling.... ( IVF misschien ??? anders zou ik het niet weten ) allemaal dingen die ze van te voren hadden moeten bespreken!

Tot zo ver mijn frustraties! ik kruip weer lekker m'n bedje in...
Heel herkenbaar :')
Bij mij wilde ze zelfde nog gaan tot 5! Want de linkerkant werkte niet mee en daar had ik meestal de gerijpte eitjes.
Zolang er niet meer dan 2 rechts zaten was het goed.
Tot dat het zo ver was :') Toen gingen ze tegenwerken en moest ik er ook mee kappen.
Om de maand er na met minder hormonen aan de gang te gaan en er toen 32 had :')
pi_109351417
Mijsje :* het is nogal niet wat waar je de afgelopen tijd afscheid van heb moeten nemen...
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:32:35 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109351991
mijsje... :* :* :* dat zijn me ook nogal geen kleinigheidjes.... heel veel sterkte! :*
in de haak.
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:48:27 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109352643
Klums, wat stom! Kan me voorstellen dat je boos bent en je had al je twijfels bij dat ziekenhuis geloof ik :*

Mijsje, sterkte..... :*

LadyBlack, veel succes de 26e, hoop dat het mee valt. :*
pi_109359196
Ja klopt, was al niet tevreden over de communicatie hier in dit ziekenhuis...
Ga een dubbel consult vragen als ik voor die uitgangsecho moet om dat alles van te voren goed door te nemen en ze nog eens haarfijn te vertellen wat ik van de gang van zaken vind.

Vanavond fijn aan de provera en dan over zo een week of 2 weer opnieuw beginnen en dan hopen dat er 1 eitje gaat groeien :)
pi_109359301
Ow en natuurlijk een *O* voor Tally *O* wat super leuk dat jullie er weer voor willen gaan straks!
Hopelijk gaat het afvallen voorspoedig en kunnen jullie binnenkort weer gaan beginnen :*
pi_109359837
Klums wat een geklooi zeg! :{ -O-

Mijsje, wat een enorm verdrietig afscheid moet dat zijn ;( :*
pi_109360113
Nou zeker geklooi...
Net m'n eerste provera op.... En dat terwijl ik toen ik vanmorgen wakker werd nog in de veronderstelling was dat ik vandaag Pregnyll zou krijgen... -O-

Maargoed ik heb m'n baaldag gehad, morgen is een nieuwe dag en gaan we gewoon een nieuwe ronde met hopelijk een nieuwe kans tegemoed :)
pi_109362926
Klumsy; pffff, wat een gedoe en wat een slechte communicatie! Maar het blijft toch altijd een risico dat er twee eitjes rijpen als het op deze manier wordt gedaan en daarnaast is er bij 1 eitje ook altijd nog een kans op een tweeling, ookal is die kans klein. Ik kan je frustraties helemaal begrijpen, desondanks kom je ook wel weer positief en krachtig over. Ik hoop dat er goede afspraken gemaakt worden bij de volgende poging!

Mijsje; weet niet wat ik moet schrijven, ik had je zo ontzettend een kindje gegund. Dat het niet is gelukt is echt heel naar. En met het vernietigen van de embryo's is het ook zo definitief. Ik wil je in ieder geval een hele dikke knuffel geven :*

Tally; veel succes met afvallen! Maar met zo'n doel moet het toch wel lukken!
pi_109363798
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:29 schreef klumsy het volgende:
Nou zeker geklooi...
Net m'n eerste provera op.... En dat terwijl ik toen ik vanmorgen wakker werd nog in de veronderstelling was dat ik vandaag Pregnyll zou krijgen... -O-

Maargoed ik heb m'n baaldag gehad, morgen is een nieuwe dag en gaan we gewoon een nieuwe ronde met hopelijk een nieuwe kans tegemoed :)
sterke vrouw :*
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:42:31 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109369565
Ow mijsje.... -O- :* Wat een definitief afscheid ;(
Ik las het vanmiddag op mijn werk al, kreeg het er koud van...

En ook klumsy, wat hard dat je dit gewoon af moet breken :{ Communicatie is echt niet hun sterkste punt... :N
pi_109376621
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:29 schreef klumsy het volgende:
Nou zeker geklooi...

Wat is dat nou allemaal?? :{ Jemig Klums. Ik hoopte zo goede berichten van je te lezen. Hopelijk kun je van deze zonnige dag een mooie dag maken en de kracht (ergens uit je tenen) putten om heel diep adem te halen en verder te gaan. En wat afspraken plannen voor een serieus gesprek. Ik stuur je mijn positieve vibes :*
Met een meidenkwartet
pi_109376712
En Tally, planning gemaakt?! Met dat vooruitzicht heb je wel echt een stok achter de deur om lekker aan de slag te gaan!

Ik heb gisteren mijn buurvrouw gecharterd om een avond te week te gaan wandelen samen. Beetje kletsen en in beweging blijven.
Met een meidenkwartet
pi_109376809
Gister intake gehad bij de sportschool. En vanavond de eerste keer er naar toe *O*
pi_109376876
Mijsje... Jeetje, heel heftig om zo die actie te moeten ondernemen. Ik hoop dat je het gemis van een kindje goed kan maken.... :*

Klums, :( Wat een stom gedoe zeg... Nou ja, hopelijk volgende ronde 1 heel mooi groot ei voor jou! :*

LB, succes komende week!
pi_109377603
KLums, stomme actie en waardeloze communicatie. Balen!

Mijsje, ik hoop met heel mijn hart dat jouw kans op een kindje hiermee niet definitief over is. Ik gun het je zo!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:53:15 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109384186
Tja mefke, daar zeg je wel wat, het kan misschien nog wel. Ook een goede gedachte :Y

Ik had vanochtend een gemiste oproep van onbekend nummer, dus ik dacht 'ah, eindelijk het ziekenhuis met de bloeduitslag!' Teruggebeld, maar nee, zij waren het niet geweest, de bloeduitslag was er namelijk ook nog niet... Ik heb dat vórige week maandag laten prikken! Call me stupid, maar dan is het nu toch wel bekend??

Toen maar gevraagd of ik dan gebeld werd als de uitslag er was, en toen klonk het wat verbaasd 'Ja, als u dat wilt...:? '
8)7

[/rant]
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:55:01 #250
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109384236
Communicatie is ver te zoeken zeg. En wat een rare reactie, logisch dat je toch wilt weten wat uit de bloeduitslagen komt
pi_109388750
LB... jemig, je zou inderdaad wel denken dat de bloeduitslag er nu zo onderhand wel een keer zou zijn ja!

Klumsy, wat slòrdig zeg! Kan me voorstellen dat je er knettergek van wordt zo!

Tally, wat goed dat je de stap naar de sportschool hebt gezet... enne... succes vanavond ;)

En verder voor iedereen hier: ^O^ :* ^O^ :*
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:49:19 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109423244
Hm, nou na even lezen in het ziekenhuisfoldertje blijkt dat je dus alleen een afsluitend gesprek met de uitslagen van alle onderzoeken krijgt, 4-6 weken na het laatste onderzoek... :@

Dat wordt dus eind april / begin mei -O-

Klumsy, hoe is het daar? :*
En droomvrouwtje, hoe gaat het met jou nu?

Bianca heb ik trouwens ook al een tijd niets meer van gehoord, gaat het nog?
pi_109436349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:49 schreef LadyBlack het volgende:
Hm, nou na even lezen in het ziekenhuisfoldertje blijkt dat je dus alleen een afsluitend gesprek met de uitslagen van alle onderzoeken krijgt, 4-6 weken na het laatste onderzoek... :@

Daar is niets :@ aan hoor, ik vind het vooral erg "patiënt"onvriendelijk. Uiteraard wil je gewoon tussentijds op de hoogte gehouden worden. Ieder stukje is hier kort besproken na het onderzoek en op het eind is alles uitgebreid samengevat, vond ik heel prettig en ik denk ook dat het het hele onderzoek emotioneel een stuk beter te behapstukken maakt.
  zondag 25 maart 2012 @ 11:18:18 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109484889
Ik ben ook zo'n kneus, en volledig afhankelijk van de 24-uurs-economie :')

Morgen is de HSG. Ik heb wel het voorgeschreven antibioticum bij de apotheek opgehaald, maar vergeten mn Aleve-voorraad te checken 8)7 Godzijdank is de ziekenhuisapotheek 24/7 open want ik moest er aardig wat slikken...
pi_109484921
:D
Hoeveel 'mag' je er slikken?
pi_109484937
Morgen je HSG, spannend! Kijk je er zelf tegenop? Ik heb het (gelukkig) nog nooit gehad, zou ook niet weten wat ik kwa pijnlijkheid zou moeten verwachten, succes in ieder geval :* hopelijk valt het mee
pi_109485002
Na vanavond op de helft van m'n Provera kuur! Gelukkig valt het nog mee met de bijwerkingen, vorige keer was ik echt zwaar depressief...
Hopelijk ga ik snel ongesteld worden zodat ik dan weer verder kan :)
Heb al wel sinds gisteren buikpijn en last van m'n rug, hopelijk hoef ik de kuur niet af te maken en kan ik al eerder gaan beginnen!
pi_109485079
Zat even terug te lezen en vorige keer had ik ook al vrij snel buikpijn.
Toen werd ik de dag na de laatste pil ongesteld, dus hopelijk komende week weer!
dan zou ik over een week alweer kunnen beginnen, ik hoop het zo :)
  zondag 25 maart 2012 @ 11:25:26 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109485094
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
:D
Hoeveel 'mag' je er slikken?
2 vanavond, 2 morgenochtend, en dan 'facultatief' 2 na de HSG :%

Klums, ik stel me maar gewoon in op pijnlijk, dan kan het maar meevallen :')
Ik hoop dat je kuurtje al genoeg gedaan heeft :*
  zondag 25 maart 2012 @ 11:26:49 #260
61183 leonieke
Dan toch?
pi_109485141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:49 schreef LadyBlack het volgende:

Dat was bij mij ook zo, maar direct na de HSG wist de dokter mij wel te vertellen dat alles er OK uit zag.
pi_109485150
Ik hoop dat het mee gaat vallen, hoe laat moet je?
pi_109485164
Ik hoop dat je snel door mag Klums :*

Ik kreeg inderdaad wel gelijk een 'samenvatting' na de HSG, alleen was bij mij mogelijk niet alles oké dus heb ik later nog een hysteroscopie gehad.
  zondag 25 maart 2012 @ 11:29:00 #263
61183 leonieke
Dan toch?
pi_109485202
klumsy ik heb je verhaal gelezen en vind het echt rot voor jou. Hopelijk kun je snel door naar de volgende ronde.
  zondag 25 maart 2012 @ 11:31:01 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109485264
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat was bij mij ook zo, maar direct na de HSG wist de dokter mij wel te vertellen dat alles er OK uit zag.
Mja, daar hoop ik ook op. Ik verwacht namelijk meer van de uitslag van mn bloedonderzoek, maarja... :')

Ik doe morgen gewoon of ik gek ben en vraag de arts die ik morgen zie ernaar. Die uitslag is namelijk heus al wel bekend, en ze overleggen in elk geval wekelijks over alle patiënten.
  zondag 25 maart 2012 @ 11:32:36 #265
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109485316
Ik vind het trouwens echt heel fijn om dit soort ervaringen te horen, dan weet ik een beetje beter wat ik kan verwachten qua snelheid, communicatie en dergelijke :Y
pi_109485346
Ja ik hoop het ook.
Wat ik vooral erg vervelend vind, is het feit dat ze met 2 eitjes sowieso niet door willen gaan,
en ik dus misschien wel weer een hele tijd hormonen moet spuiten voor niks...
Als het niet lukt om 1 eitje te laten groeien, dan willen ze kijken of er een ander optie is om zwanger te gaan worden.... Dat zie ik nog niet echt zitten, maargoed we zien wel hoe het gaat lopen.

Deze ronde loop ik trouwens bijna gelijk als met de zwangerschap van Roan en Senna, toen begon ik anderhalve week later met de Provera
  zondag 25 maart 2012 @ 11:34:36 #267
61183 leonieke
Dan toch?
pi_109485378
Mja, communicatie en een ziekenhuis... Ik heb zelf ook nog gebeld om een uitslag te weten. Zo deden ze een onderzoek en als er niets mis was, ging je niets horen. Maar de periode dat ze konden bellen was 2 à 3 dagen. Begin dag 3 dan toch maar gebeld met de mededeling dat het nu niet meer helemaal duidelijk was of ik moest bellen of niet ;) En dan zeiden ze ook wel dat alles OK was.
  zondag 25 maart 2012 @ 11:36:24 #268
61183 leonieke
Dan toch?
pi_109485424
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:33 schreef klumsy het volgende:
Ja ik hoop het ook.
Wat ik vooral erg vervelend vind, is het feit dat ze met 2 eitjes sowieso niet door willen gaan,
en ik dus misschien wel weer een hele tijd hormonen moet spuiten voor niks...
Als het niet lukt om 1 eitje te laten groeien, dan willen ze kijken of er een ander optie is om zwanger te gaan worden.... Dat zie ik nog niet echt zitten, maargoed we zien wel hoe het gaat lopen.

Deze ronde loop ik trouwens bijna gelijk als met de zwangerschap van Roan en Senna, toen begon ik anderhalve week later met de Provera
Maar ik snap niet dat ze er niet eentje kunnen "wegprikken". Het is natuurlijk al enige tijd geleden, maar ik dacht toch dat ze mij ooit hadden gezegd dat als er 3 eitjes even groot waren ze er eentje gingen wegprikken omdat ze anders geen IUI uitvoeren. Maar misschien heb ik het wel verkeerd voor :@
pi_109485509
Ja daar heb ik ook wel een keer over gelezen, dat ga ik de volgende keer ook voorleggen, wil ook een dubbel consult als ik voor de uitgangs echo moet komen. Wil van te voren alles goed besproken hebben! Niet dat dat wat uitmaakt, want ze veranderen adn gerust alsnog een heel behandelplan :')
pi_109485641
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:36 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar ik snap niet dat ze er niet eentje kunnen "wegprikken". Het is natuurlijk al enige tijd geleden, maar ik dacht toch dat ze mij ooit hadden gezegd dat als er 3 eitjes even groot waren ze er eentje gingen wegprikken omdat ze anders geen IUI uitvoeren. Maar misschien heb ik het wel verkeerd voor :@
Ik zat tussen het wachten op de echo en afspraak bij gyn. mijn dossier door te lezen en daar stond het wegprikken van een eicel ook als optie op de formulieren inderdaad.
pi_109485739
Misschien dat ze het de eerste ronde nog niet willen aankaarten als optie, maar dat ze eerst nog willen kijken of het ook gaat lukken met een andere dosis.

Ik ga het in ieder geval vragen, doen ze het niet, dan ga ik bij een ander ziekenhuis in de buurt informeren of ze het daar wel doen :)
  zondag 25 maart 2012 @ 11:58:19 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109485958
Nou precies, je weet nu tenminste welke opties er zijn :Y

Als dit het dichtstbijzijnde ziekenhuis is, is dat natuurlijk fijn, maar dit wil je niet nog een keer lijkt me...
  zondag 25 maart 2012 @ 12:10:07 #273
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_109486265
LB, de HSG is hier al vaker besproken in de afgelopen jaren... gelukkig is ieders ervaring erg anders... ik wil je helemaal niet bang maken, maar ik vond het ERG pijnlijk. Neem van te voren pijnstilling... ons werd aangeraden om twee paracetamol of ibuprofen te nemen. Ik ben nooit een pillenslikker geweest en dacht 'ach, het zal allemaal wel meevallen', dus ik nam niks.. nou... had ik het maar wel gedaan... :')

Succes in ieder geval en hopelijk valt het jou erg mee en heb je er weinig last van! :*
  zondag 25 maart 2012 @ 12:22:04 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109486651
Ik neem zeker weten alle Aleve die ik vantevoren mag nemen hoor :Y oO< Zometeen dus even naar de apotheek.

Bij het plaatsen van mijn spiraaltje dacht ik dat ontspannen ook heel veel zou doen, en had ik de pijnstiller vrij laat ingenomen. Dat viel dus vies tegen :')

Maarja, toen zat ik ook met een zak van een exvriendje dat niet mee wou, en nu heb ik een lieverd die speciaal de auto weer eerder bij de garage heeft opgehaald zodat ie me met de auto kan brengen O+ (het is 10 min fietsen) En hij gaat sowieso ook mee naar binnen zodat ik zn hand fijn kan knijpen :')
pi_109486694
Als je het mijn vriend vraagt zou hij dat laatste heel erg afraden, hij had er iig erg veel spijt van ;)
  zondag 25 maart 2012 @ 12:24:11 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109486709
_O-
  zondag 25 maart 2012 @ 12:29:25 #277
61183 leonieke
Dan toch?
pi_109486859
Hier mocht P. er niet bij tijdens de HSG :N
pi_109489595
Ik denk dat ik mijn verhaal toch het beste hier kwijt kan. Vorig jaar april heb ik voor de laatste keer de prikpil gehaald, dus sinds juli zijn Lief en ik begonnen met voorzichtig aan klussen met de insteek dat het sowieso nog wel een jaar ging duren maar waarschijnlijk ook nog wel langer. Nu heb ik afgelopen maandag te horen gekregen dat ik een zeldzame immuunstoornis heb en dat er 50% kans is dat ik dat doorgeef aan mijn kinderen. Mijn toekomst is (omdat er nog maar erg weinig bekend is over deze ziekte) een beetje een raadsel.
Na een boel informatie gezocht te hebben over dat wat er wel bekend is, heb ik besloten dat ik sowieso niet op 'natuurlijke wijze' zwanger wil raken. De 50% is me een te grote kans om het door te geven, vooral ook omdat er zo weinig nog bekend is. Ik heb sowieso een afspraak met mijn arts weer volgende maand om te kijken of hij inmiddels al wat meer informatie heeft, en ik krijg een oproep voor een gesprek met een klinisch geneticus die ons kan vertellen wat er allemaal mogelijk is. Helaas zal dit wel betekenen dat de 'zwangerschapsmissie' voorlopig on hold komt te staan, ik studeer zelf nog en ik denk dat de heftigheid van een medisch traject niet te combineren is met mijn studie op dit moment.
Mijn Lief wil over dit alles pas gaan praten op het moment dat we het gesprek gehad hebben met mijn arts, hij hoopt dat het uiteindelijk toch nog op natuurlijke wijze kan. Hierdoor kan ik nu mijn angsten niet goed met hem delen, en vandaar dat ik dan toch gekozen heb om het hier te delen. Het is namelijk zo dat ik sinds ik gestopt ben met de prikpil ik steeds extreem lange cyclussen gehad heb (en de kans op een eisprong dan natuurlijk klein is). De kans dat ik nu zwanger ben is dan ook klein, maar met de dag dat het langer duurt dat ik ongesteld wordt de angst dat ik toch zwanger ben ook groter (zit nu precies op 8weken en een dag sinds de eerste dag laatste menstruatie). Want ik heb altijd gezegd dat ik nooit een baby zou laten weghalen, dan 'heeft het zo moeten zijn'. Aan de andere kant kan ik voor mezelf ook de kans dat ik het kindje mijn ziekte meegeef niet verantwoorden.. Ik heb sowieso met mezelf afgesproken dat ik het nog een week afwacht voordat ik weer test (heb vorige week woensdag nog een test gedaan en die was negatief), maar ik wilde toch mijn angsten even van me af typen.

(sorry dat ik hier zo binnen kom vallen met zo'n lang verhaal, was ook niet helemaal de bedoeling. :@ )
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 25 maart 2012 @ 13:57:22 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109489871
Jeetje Nanuke wat een heftig verhaal :{ als je zwanger bent is dat natuurlijk een mooi cadeautje, maar ik kan me voorstellen dat je behoorlijk schrikt van een onbekende immuunstoornis die je misschien wel doorgeeft aan je kinderen -O-
pi_109490656
Wat een heftig verhaal Nanuke, je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Dit topic is om van je af te kunnen schrijven, het is nogal net wat :*
pi_109493563
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:32 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind het trouwens echt heel fijn om dit soort ervaringen te horen, dan weet ik een beetje beter wat ik kan verwachten qua snelheid, communicatie en dergelijke :Y
Ik kreeg tijdens de HSG te horen hoe het er voor stond. Alleen deed het bij mij nog al pijn (omdat het verstopt zat) en hebben ze het verhaal aan mijn schoonmoeder verteld die mee was.
Ze mocht er bij zijn maar niet naast me staan. Ze moest achter een scherm met de assistente. Alleen de gynaecoloog was nog bij me.
pi_109493641
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:36 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat doen ze niet zo maar. En die tig keren dat ik een IUI heb gehad (en vaker meer dan 1 ei had) hebben ze dit nog nooit voorgesteld. In Nieuwegein doen ze dit echt niet.
Misschien als je in een academisch ziekenhuis aangesloten ben die zelf ook IVF doen ofzo. :)
Dan is de lijn korter.
pi_109493780
Goed om te weten dat ze het in nieuwegein niet doen, dan hoef ik daar ook niet te informeren...
Volgens mij doen ze in amersfoort ook niet zelf IVF, misschien dat dat de reden is waarom ze het niet hebben voorgesteld.
Hopelijk is het niet nodig, maar ga het wel vragen voor een volgende keer :)
En anders toch aangeven dat ik met 2 eitjes ook door wil gaan... hoe groot is de kans nou dat je van beide zwanger word? volgens mij is de kans op de zwangerschap sowieso maar iets van 10%-20%
pi_109494133
Bij mij was de kans zelfs kleiner omdat ik links geen eileider heb en dus door kruisbestuiving zwanger zou moeten worden van een 2ling en toch deden ze het niet :')
pi_109494203
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:19 schreef Tally het volgende:
Bij mij was de kans zelfs kleiner omdat ik links geen eileider heb en dus door kruisbestuiving zwanger zou moeten worden van een 2ling en toch deden ze het niet :')
Maar als de kans dat het raak is toch al heel klein is is het toch ook onzin om een extra ei weg te prikken? (of begrijp ik je nu verkeerd?)
pi_109494391
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Maar als de kans dat het raak is toch al heel klein is is het toch ook onzin om een extra ei weg te prikken? (of begrijp ik je nu verkeerd?)
Niet elke keer was alleen links gestimuleerd :P

En klumsy had het er nu over om de IUI door te laten gaan met meerdere eitjes ;)
pi_109494539
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:26 schreef Tally het volgende:

[..]

Niet elke keer was alleen links gestimuleerd :P

Ik dacht dat je met 'deden ze het niet' het wegprikken van een ei bedoelde ;)

quote:
En klumsy had het er nu over om de IUI door te laten gaan met meerdere eitjes ;)
Zag ik, maar eerder ging het erover om bij meerdere eitjes een ei weg te prikken.
pi_109495723
vind het toch raar dat ze IUI met 2 eitjes niet door laten gaan en bij OI met 2 eitjes wel...
Is de kans op zwangerschap via IUI groter?
pi_109496101
Welkom (helaas) Nanuke.

Bij mij viel de HSG echt enorm mee.
De vloeistof werd heel rustig ingespoten en ervaarde ik niet als pijnlijk (then again vind ik een punctie ook niet pijnlijk).
Als het wel pijnlijk is gewoon aftellen: het duurt ongeveer een minuut voordat ze de vloeistof weer weg laten stromen.
Ik vond het trouwens prachtig om te zien!
Manlief ook, die naast me stond in een charmante loodschort. :'

Klumsy, ik weet niet of ik al op je gereageerd had, maar sjit zeg.
Hopelijk heb je de volgende ronde maar een eitje. :*
  zondag 25 maart 2012 @ 17:23:46 #290
61183 leonieke
Dan toch?
pi_109496397
De 2e IUI was er bij mij één met twee eitjes.
In Jette doen ze ook IVF, misschien dat ze daarom zeiden dat ze een 3e eitje zouden wegprikken.
  zondag 25 maart 2012 @ 20:03:05 #291
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_109502460
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:04 schreef Tally het volgende:

Ik kreeg tijdens de HSG te horen hoe het er voor stond. Alleen deed het bij mij nog al pijn (omdat het verstopt zat)....
Bij mij deed het nogal pijn, terwijl het niet verstopt zat...
en LB, hou die hand van je mannetje maar goed vast... als ik 'm niet vast had gehad was ik volgens mij op de grond gevallen... ik ging zowat van m'n stokkie... :@ :') Succes!
pi_109519663
LB succes vandaag :*
  maandag 26 maart 2012 @ 07:11:51 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109519734
Thx :*

Opzich maak ik me op het moment meer druk over vreselijke diarree die ik heb gekregen van het antibioticum, waardoor ik de halve nacht op de pot heb doorgebracht ;(
pi_109519740
Hmm, fijn inderdaad.... :{
pi_109519774
LadyBlack, veel succes vandaag :*
pi_109520353
Succes vandaag LB :*
  maandag 26 maart 2012 @ 08:48:09 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109520386
Succes vandaag LadyBlack! :*
pi_109520462
Succes LB!
pi_109520476
Lb; veel succes vandaag!
  maandag 26 maart 2012 @ 08:56:30 #300
348178 NotTheSame
pi_109520489
LadyBlack, succes meissie!
  maandag 26 maart 2012 @ 08:56:53 #301
348178 NotTheSame
pi_109520492
Zal ik em dan ook maar meteen dichtgooien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')