abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:35:19 #1
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108490066
Hoogleraar vliegt Rutger naar keel

AMSTERDAM - PowNews-verslaggever Rutger Castricum is maandag naar eigen zeggen aangevallen door Andreas Kinneging, hoogleraar rechtsfilosofie aan de Universiteit Leiden.

Kinneging zou tot twee keer toe hebben geprobeerd Rutgers keel dicht te knijpen. Powned doet aangifte van het incident, zo heeft voorzitter Dominique Weesie laten weten op Twitter.
Rutger was voor een reportage eigenlijk op zoek naar Kinnegings partner, Naema Tahir. Zij is columniste bij het tv-programma Buitenhof. Daarin pleitte ze er zondag voor om onfatsoenlijke tv-journalisten te weren van het Binnenhof. Rutger wilde verhaal halen bij haar, maar stuitte daarbij letterlijk op Kinneging, een oud-Nederlands kampioen gewichtheffen, die hem naar de keel vloog.
,,We kunnen tegen een stootje, maar dit gaat te ver. Ik ben er woedend over'', aldus Weesie.
Volgens hem zou Tahir zwanger zijn en zei Kinneging dat ze niet aan de deur kon komen. Toen Castricum niet weg wilde gaan, werd hij kwaad.

bron

Dat moest een keer gebeuren natuurlijk...
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:35:51 #2
42366 Staal
pi_108490087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je mag gewoon filmen wat eenieder kan zien vanuit de openbare ruimte, tenzij... Dit is gewoon toegestaan.

[..]

Nou, dan zijn we er toch?
Je quote zeer selectief.

Dit is wat ik schreef.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:30 schreef Staal het volgende:

[..]

Iemands stoep en voordeur is niet de openbare weg. En iemand filmen in zijn hal valt niet onder vanaf de openbare ruimte. Ja, in theorie wel natuurlijk. Een rechter ziet dit geheel wrs. toch wel even anders.

Persoon A die niet lastig gevallen wil worden en een persoon B. zet ongewenst aandringen toch door dan is persoon A beschermd tegen dit gedrag. Hier is wel sprake van uitlokking maar geen sprake van letsel.

Dat de actie dom is geweest van die man staat buiten kijf. Hij had de deur dicht moeten houden.

Maar we horen wel hoe het afloopt. :).
Un certain jeune homme
pi_108490093
Ik vond het beeldmateriaal een beetje matig, had een blauw aanlopende Rutger verwacht, helaas.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:36:27 #4
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108490103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:25 schreef nikk het volgende:
Overigens maakt dit hele voorval de column nog treffender. Verpaupering van de samenleving.
Inderdaad, maar op een hele andere manier dan jij het bedoelt. Of je Rutger wel of niet leuk of fatsoenlijk vindt is persoonlijk. De wet is dat niet. Hier was duidelijk dat de hoogleraar het in zijn gedragingen niet zo nauw neemt met de wet.
Een trieste observatie daarbij is, dat er een hele meute mensen is, die dat goedpraat. Puur en alleen vanuit een antipathie jegens Rutger.
In een echte beschaving worden niet alleen sympathieke mensen door de wet beschermd.
Life is what you make it.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 00:37:11 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_108490124
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zijn vrouw kiest voor publiciteit en dan krijg je dit nu eenmaal. Ik mag hopen dat ze het er samen wel eens over hebben gehad...
Wat is dat voor gelul? Omdat je vrouw iets doet mag jij er voor worden aangepakt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_108490129
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:32 schreef Ulx het volgende:

Als ik met een telelens bij mensen naar binnen ga turen krijg ik toch echt een pittig gesprek met enkele instanties, Al doe ik dat vanuit mijn woonkamer.
Dit vind jij hetzelfde?

Apart...

Het is gewoon toegestaan, klaar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:37:25 #7
42366 Staal
pi_108490130
En alsjeblieft, stuur me geen PM's, DS4.
Ik zit niet op je privéberichtjes te wachten namelijk. Kan allemaal gewoon open hier in het topic.
Un certain jeune homme
pi_108490132
Hoezo.. iemand ongevraagd filmen is nog steeds niet toegestaan.
pi_108490135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dreigen is weldegelijk strafbaar. Het zal niet worden vervolgd, maar het is niet toegestaan.
In iemands hal staan zonder toestemming van de bewoner ook niet. (Heb het filmpje niet gezien, dus weet niet of dat waar is.) En wat de bedreiging betreft, om jouw woorden te gebruiken: als je de flinke jongen uithangt moet je hiertegen kunnen. Actie=reactie.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:38:29 #10
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108490159
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:37 schreef InverHouse het volgende:
Bron?!
pi_108490161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:37 schreef Ulx het volgende:

Wat is dat voor gelul? Omdat je vrouw iets doet mag jij er voor worden aangepakt?
Als hij gewoon had gezegd dat hij over 2 uurtjes terug had moeten komen was het niet uitgezonden geweest...

Hij wordt aangepakt vanwege zijn reactie. Castricum komt bij zijn woning vanwege zijn vrouw. En dat laatste... ja, dat hoort erbij.
pi_108490168
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:38 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Bron?!
Logisch nadenken
pi_108490178
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:37 schreef Staal het volgende:
En alsjeblieft, stuur me geen PM's, DS4.
Ik zit niet op je privéberichtjes te wachten namelijk. Kan allemaal gewoon open hier in het topic.
Het draadje was dicht..

Maar ik vroeg me af of je last had van frustraties.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:39:23 #14
356891 Abed
hooggeleid
pi_108490183
Een 2e deel hierover. :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 00:39:30 #15
3928 Ulx
pi_108490187
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:37 schreef InverHouse het volgende:
Soms wel, soms niet. Hangt van de situatie af.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_108490193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:39 schreef Abed het volgende:
Een 2e deel hierover. :')
Dat is inderdaad wat teveel eer...
pi_108490203
Ik kan aan die beelden niet zien dat Castricum 2 keer in zijn strot is geknepen , ik denk dat het ook wel meevalt anders praat je wel anders , in dat opzicht zal het allemaal wel zwaar overtrokken zijn

Toch vind ik het een beetje dubbel
De "fatsoenlijke elite" die propageert dat onfatsoenlijke media niet meer op het binnenhof zouden mogen filmen die vervolgens zo reageert

Koren op de molen van Powned..........hoe zuigerig , jankerig en recalcitrant Rutger ook is , hij heeft gewonnen want wie er met woorden niet meer uitkomt en fysiek zijn gram gaat halen en gaat dreigen heeft ALTIJD verloren.
Van een hoogleraar mag je wat anders verwachten, zijn werkgever gaat hier denk ik consequenties aan verbinden, hij heeft immers een voorbeeld functie.

Veel te makkelijk scoren voor Rutger en CS, ze hebben het precies zoals ze willen.
pi_108490214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet. Hangt van de situatie af.
Wat is de situatie dan? Je hebt tegenwoordig geen keus meer.
pi_108490216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:40 schreef Martinovibes het volgende:

Koren op de molen van Powned..........hoe zuigerig , jankerig en recalcitrant Rutger ook is , hij heeft gewonnen want wie er met woorden niet meer uitkomt en fysiek zijn gram gaat halen en gaat dreigen heeft ALTIJD verloren.
Van een hoogleraar mag je wat anders verwachten, zijn werkgever gaat hier denk ik consequenties aan verbinden, hij heeft immers een voorbeeld functie.

Veel te makkelijk scoren voor Rutger en CS, ze hebben het precies zoals ze willen.
Precies.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 00:40:57 #20
3928 Ulx
pi_108490219
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:36 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Inderdaad, maar op een hele andere manier dan jij het bedoelt. Of je Rutger wel of niet leuk of fatsoenlijk vindt is persoonlijk. De wet is dat niet. Hier was duidelijk dat de hoogleraar het in zijn gedragingen niet zo nauw neemt met de wet.
Een trieste observatie daarbij is, dat er een hele meute mensen is, die dat goedpraat. Puur en alleen vanuit een antipathie jegens Rutger.
In een echte beschaving worden niet alleen sympathieke mensen door de wet beschermd.
Echte beschaving is allang verdwenen in Nederland.
pi_108490250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:40 schreef Ulx het volgende:

Echte beschaving is allang verdwenen in Nederland.
Dan nog hoeven we het niet toe te juichen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:42:14 #22
42366 Staal
pi_108490261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het draadje was dicht..

Maar ik vroeg me af of je last had van frustraties.
Ah, het draadje was dicht. Natuurlijk. :').

Zeg, maar waarom ga jij hier niet op in?

Persoon A die niet lastig gevallen wil worden en een persoon B. zet ongewenst aandringen toch door dan is persoon A beschermd tegen dit gedrag. Hier is wel sprake van uitlokking maar geen sprake van letsel.

En reken maar dat ik je weer opzoek na de uitspraak en nogmaals dat is niet zo moeilijk met die topbaan van je want je zit 24/7 op FOK!
Un certain jeune homme
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:42:31 #23
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108490266
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja. Wel in de hoedanigheid als journalist.
Hij is echter geen journalist.

Een journalist is iemand die het nieuws ongekleurd brengt. De feiten checkt en alle belanghebbenden vraagt om een eventuele toelichting.

Rutgertje is een papparazi. En die mag je wmb verminken.
pi_108490282
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:42 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hij is echter geen journalist.

Een journalist is iemand die het nieuws ongekleurd brengt. De feiten checkt en alle belanghebbenden vraagt om een eventuele toelichting.

Rutgertje is een papparazi. En die mag je wmb verminken.
Juist ja... ^O^
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:44:01 #25
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108490307
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:38 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Bron?!
Kamervragen na arrestatie journalist Apeldoorn
Laatste update: 19 februari 2012 12:53 info
APELDOORN – De politie in Apeldoorn heeft een journalist gearresteerd bij het filmen van een ongeval. Na uren detentie is de cameraman vrij. Het beeldmateriaal en de camera zijn in beslag genomen.

google maar eens rustig.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 00:44:04 #26
3928 Ulx
pi_108490310
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:40 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Wat is de situatie dan? Je hebt tegenwoordig geen keus meer.
ALs iemand nee zegt mag het niet. Maar als iemand toevallig in beeld komt mag het wel. Met uitzondering zus en zo. Openbaar maken valt ook weer onder bepaalde regels. D'r zal in het fotografie forum wel het e.e.a. te vinden zijn. Op GOT staan er zeker topics over.
pi_108490314
verminken is overdereven. 8-)
pi_108490317
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:42 schreef Staal het volgende:

Zeg, maar waarom ga jij hier niet op in?

Omdat het totaal onduidelijk is wat je wil zeggen en het interesseert mij te weinig (lees: niet) om om verduidelijking te vragen.

quote:
En reken maar dat ik je weer opzoek na de uitspraak en nogmaals dat is niet zo moeilijk met die topbaan van je want je zit 24/7 op FOK!
Wat is je punt?

ps ik heb helemaal geen baan...
pi_108490323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou idd. Wat een onzin. :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:44:51 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108490335
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:44 schreef InverHouse het volgende:
verminken is overdereven. 8-)
Wel eens ''Paparazzi'' gezien?
Dan denk je er spontaan anders over :D
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 00:45:38 #31
3928 Ulx
pi_108490349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan nog hoeven we het niet toe te juichen.
Ach, d'r was niks aan de hand dus wat boeit het. Laat Powned en meneer Castricum naar de politie stappen en er een zaak van maken. Maar ik denk dat ze dat niet gaan doen.
pi_108490373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:44 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wel eens ''Paparazzi'' gezien?
Dan denk je er spontaan anders over :D
Hoe bedoel je..
pi_108490377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:45 schreef Ulx het volgende:

Ach, d'r was niks aan de hand dus wat boeit het. Laat Powned en meneer Castricum naar de politie stappen en er een zaak van maken. Maar ik denk dat ze dat niet gaan doen.
Dat vind ik helemaal niet zo interessant.

Ik vind alleen dat die hoogleraar zichzelf heeft laten kennen en zijn werkgever heeft benadeeld. Dat is mijn mening. Dat schijnt nog legaal te zijn.
pi_108490384
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:36 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het gaat niet om Rutger. Dit gaat ook om journalisten die naar een ziekenhuis in Libië bellen om te praten met een kind die net z'n familie is kwijtgeraakt bij een vliegtuigongeluk. En om al die andere journalisten die wettelijk gezien niets fout doen, maar waarbij het fatsoen ver te zoeken is. Rutger en zijn soort hoeven van mij niet te stoppen. Ze houden zich immers aan de wet. Maar ze moeten niet verbaasd reageren dat ze worden behandeld als de personen die ze zijn, namelijk als tuig van de richel.
pi_108490427
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:46 schreef nikk het volgende:

Het gaat niet om Rutger. Dit gaat ook om journalisten die naar een ziekenhuis in Libië bellen om te praten met een kind die net z'n familie is kwijtgeraakt bij een vliegtuigongeluk. En om al die andere journalisten die wettelijk gezien niets fout doen, maar waarbij het fatsoen ver te zoeken is. Rutger en zijn soort hoeven van mij niet te stoppen. Ze houden zich immers aan de wet. Maar ze moeten niet verbaasd reageren dat ze worden behandeld als de personen die ze zijn, namelijk als tuig van de richel.
Toch is het dan vreemd dat de fatsoensrakkers alleen Castricum veroordelen. Als het om fatsoen gaat, dan moet je beide partijen de oren wassen.
pi_108490463
quote:

[..]

hoe ver ga je idd.. met dat jongetje bij die vliegtuigcrash denk ik van .... teringjezus.
Maar goed.. de geile op nieuws wachtende mensen denken daar anders over...
pi_108490475
quote:

[..]

Boehoe hij doet af en toe flauw tegen mij! En maakt mijn blunders belachelijk! Dan mag ik hem wel voor zijn bek rammen als fatsoensrakker! Meneer de rechtsfilosoof zal fast wel eens bij filosofie geleerd hebben dat degene die als eerste geweld gebruikt moreel fout zit. Een cameraman bedreigen enkel en alleen omdat hij meeloopt met Rutger is nog kanslozer.
pi_108490500
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Boehoe hij doet af en toe flauw tegen mij! En maakt mijn blunders belachelijk! Dan mag ik hem wel voor zijn bek rammen als fatsoensrakker! Meneer de rechtsfilosoof zal fast wel eens bij filosofie geleerd hebben dat degene die als eerste geweld gebruikt moreel fout zit. Een cameraman bedreigen enkel en alleen omdat hij meeloopt met Rutger is nog kanslozer.
was weinig te zien in het filmpje
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:52:33 #39
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108490503
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:46 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Hoe bedoel je..
Paparazzi als Rutger belemmeren mensen, hinderen mensen, beledigen mensen en bedreigen mensen. Tot in hun eigen huis. Allemaal onder het mom van journalistieke vrijheid.
Hetzelfde wat nikk ook al zegt over de kakkerlakken familie van Rutger, genaamd De Telegraaf. Die een kind in een ziekenhuis opbellen om te vragen hoe hij omgaat met de dood van zijn ouders en zusje, terwijl hij dat nog niet eens wist.

De dood van dit soort lui zou op de agenda moeten staan van iedereen ter verbetering van de maatschappij.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 00:53:16 #40
3928 Ulx
pi_108490516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat vind ik helemaal niet zo interessant.
Het is juist heel interessant of er een aangifte komt. Dat toont namelijk aan hoe serieus meneer Castricum het zelf allemaal opvat. Bovendien, als er geen klacht komt, wat kan die werkgever waarover jij zo dramt dan maken?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:53:46 #41
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108490521
quote:

[..]

1 stap in mijn huis terwijl ik je verzoek weg te gaan is huisvredebreuk en mag met gepast geweld opgelost worden. Cameraman erbij = 2tegen 1. Dus mag je al meer geweld gebruiken.
pi_108490522
Is er inmiddels beeldmateriaal opgedoken waar die zak gepoogd werd te wurgen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:54:10 #43
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108490528
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:53 schreef vosss het volgende:
Is er inmiddels beeldmateriaal opgedoken waar die zak gepoogd werd te wurgen? :@
Kan niet wachten op een gifje _O_
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 00:55:24 #44
3928 Ulx
pi_108490548
Als die meneer Castricum zoiets hier had geflikt had Danny hem echt een vette permban gegeven.
pi_108490552
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:52 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Paparazzi als Rutger belemmeren mensen, hinderen mensen, beledigen mensen en bedreigen mensen. Tot in hun eigen huis. Allemaal onder het mom van journalistieke vrijheid.
Hetzelfde wat nikk ook al zegt over de kakkerlakken familie van Rutger, genaamd De Telegraaf. Die een kind in een ziekenhuis opbellen om te vragen hoe hij omgaat met de dood van zijn ouders en zusje, terwijl hij dat nog niet eens wist.

De dood van dit soort lui zou op de agenda moeten staan van iedereen ter verbetering van de maatschappij.
Dat was erg, maar ook een volkskrant brengt nederlandse millitairen in gevaar met hun martelhoax, en zo kan ik voor alle kranten wel iets bedenken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_108490556
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:53 schreef vosss het volgende:
nee, ik ben nog steeds wakker voor de beelden, maar nog niets.
KUT 8-)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:55:54 #47
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108490558
quote:

[..]

APELDOORN – De politie in Apeldoorn heeft een journalist gearresteerd bij het filmen van een ongeval. Na uren detentie is de cameraman vrij. Het beeldmateriaal en de camera zijn in beslag genomen.

google maar eens rustig.
Dit noem je een bron? Doe je eigen huiswerk maar, je moet er duidelijk nog wat van leren.
pi_108490587
quote:

[..]

google maar eens rustig.
Nu geef je juist het perfecte voorbeeld waar het dus wel mocht :') :') :')
pi_108490589
quote:

[..]

Het gebruiken van geweld is niet altijd fout. Maar dat is een andere discussie. Er is in dit geval überhaupt geen sprake van geweld.
pi_108490604
Rutger pleegt journalistieke terreur. Gewapend met camera en microfoon kun je mensen vrij gemakkelijk het vuur aan de schenen leggen. Zeker als je mensen gaat overvallen bij hun privédomein die feitelijk niets met je te maken hebben. Als Rutger een keer een paar klappen krijgt, heeft ie ze gewoon verdiend. Hoewel ik geweld niet goedkeur.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:58:44 #51
42366 Staal
pi_108490606
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat het totaal onduidelijk is wat je wil zeggen en het interesseert mij te weinig (lees: niet) om om verduidelijking te vragen.

[..]

Wat is je punt?

ps ik heb helemaal geen baan...
Je hebt wel een mr. titel? En waarin heb je je bul gehaald?
Je bent zo overtuigd in iets dat naar mijn idee toch echt teveel op theorie neerkomt.

Geen rechter zal deze zaak zo opvatten zoals jij doet. Er zijn namelijk nog andere bijkomstigheden. En je vindt wat ik aandraag niet eens de moeite waard om op te reageren terwijl dat een legitieme vraag is.

Het kan ook zijn dat ik je misschien verwar met een andere user. Dat was een DS4 met een ongelooflijk grote mond en een topbaan als advocaat en ja, het geld was niet aan te slepen bij wijze van spreken.
Misschien verwar ik je met een blaaskaak en mocht dat zo zijn, mijn excuses. :).
Un certain jeune homme
pi_108490612
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Het gebruiken van geweld is niet altijd fout. Maar dat is een andere discussie. Er is in dit geval überhaupt geen sprake van geweld.
jawel want Rutger word toch gewurgd?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:59:30 #53
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108490624
quote:

[..]

Een camera pakken, het geduw en de dreigementen. Het fragment laat duidelijk geweld zien. Dat sommige mensen dat willen bedekken met de mantel van het fatsoen doet daar niets aan af.
pi_108490632
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Rutger pleegt journalistieke terreur. Gewapend met camera en microfoon kun je mensen vrij gemakkelijk het vuur aan de schenen leggen. Zeker als je mensen gaat overvallen bij hun privédomein die feitelijk niets met je te maken hebben. Als Rutger een keer een paar klappen krijgt, heeft ie ze gewoon verdiend. Hoewel ik geweld niet goedkeur.
Niets mee te maken? Betreffende dame haalde hem door het slijk zonder dat hij daar weerwoord op kan geven, op de publieke TV nota bene :') :') :')
pi_108490638
Ben benieuwd welke slappe metaforen en holle frasen die rechtsfilosoof gaat gebruiken om dit recht te lullen.

Wel mooi trouwens dat de meest intelligente mensen zich verlagen tot het primitieve niveau van fysiek geweld gebruiken.
I feel kinda Locrian today
pi_108490646
Teringjantje Rutger krijgt geen gelijk, dus.....
pi_108490658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch is het dan vreemd dat de fatsoensrakkers alleen Castricum veroordelen. Als het om fatsoen gaat, dan moet je beide partijen de oren wassen.
Bijzonder sterk is het niet van Kinneging. Dat ben ik met je eens. Alleen verwijt ik Kinneging hierin een stuk minder dan zo'n Rutger.
pi_108490662
tja jammer. niet veel mensen zijn zo adrem dat ze met rutgers manier van "journalistiek" om kunnen gaan, dus dan krijg je dit.

natuurlijk, dit gedrag is niet goed te keuren, maar om eerlijk te zijn kan ik me er geen moment druk om maken.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:02:05 #59
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108490672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nu geef je juist het perfecte voorbeeld waar het dus wel mocht :') :') :')
Na het vertonen van een perskaart, wat de desbetreffende journalist weigerde :W
De reden dat de journalist daarna direct op vrije voeten is gesteld is omdat aangetoond is dat hij een bekende journalist was daar. Hij was opgepakt ivm het niet legitimeren. Het filmen zelf in publieke plaatsen, zonder geldige reden is nog steeds verboden.

Waarom anders denk je dat Camera's op huizen de straat niet mogen filmen :W
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 01:02:12 #60
3928 Ulx
pi_108490674
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mee eens. Ik vind ook het gelul over persvrijheid en vrijheid van meningsuiting wat ik in deze topicreeks voorbij zak vliegen schromelijk overdreven. Die is helemaal niet beknot. Hooguit voor de dame die de column had gemaakt.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:03:40 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108490705
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niets mee te maken? Betreffende dame haalde hem door het slijk zonder dat hij daar weerwoord op kan geven, op de publieke TV nota bene :') :') :')
Betreffende dame heeft anders wel gelijk. Rioolratten hebben niets te zoeken op het Binnenhof. Dat is een plaats voor serieuze journalisten.

Het feit dat NL nog maar verdomd weinig echte journalisten heeft daargelaten.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:03:42 #62
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108490706
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:02 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

De reden dat de journalist daarna direct op vrije voeten is gesteld is omdat aangetoond is dat hij een bekende journalist was daar. Hij was opgepakt ivm het niet legitimeren. Het filmen zelf in publieke plaatsen, zonder geldige reden is nog steeds verboden.

Nogmaals, doe je eigen huiswerk even iets beter, je moet er dringend iets van leren.
pi_108490726
quote:

[..]

Haar man heeft daar niets mee te maken. Wat snap je daar niet aan? Leg mij anders eens uit waarom hij ook maar enige verantwoording aan Rutger verschuldigd is... :') :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:05:26 #64
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_108490735
Naema Tahir leest een belachelijke anti-Rutger column voor.
Rutger gaat bij haar thuis verhaal halen.
Belt aan, man doet open.
Deze geeft aan geen zin in een interview te hebben.
Rutger stelt nog wat vragen.
Man doet deur dicht.
Man gebruikt geweld en bedreigt Rutger en cameraman.
Man is rechtsfilosoof :')

fok vindt het fantastisch :')
Feyenoord!!! * Barça
pi_108490743
quote:

[..]

Als er sprake is van een situatie waarin er geen vrije wil mogelijk is dan kan geweld gerechtvaardigd zijn. Die gozer had ook gewoon de deur dicht kunnen rammen.
pi_108490744
quote:

[..]

Je kent de hele case en regelgeving niet, een journalist mag ten alle tijden filmen op de openbare weg, dit valt onder vrije nieuwsgaring, de agent vroeg hem om zijn ID, waarop de journalist weigerde, de regels geven namelijk gewoon aan, dat een agent niet zomaar om ID mag vragen als daar geen reden toe is. Maar goed je kakelt maar wat in wilde weg, zonder ook maar de wetgeving te kennen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 01:05:35 #67
3928 Ulx
pi_108490745
quote:

[..]

Als Powned daarover gaat janken dan is het echt een club hypocriete huilzwijnen.
pi_108490765
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:03 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Betreffende dame heeft anders wel gelijk. Rioolratten hebben niets te zoeken op het Binnenhof. Dat is een plaats voor serieuze journalisten.

Het feit dat NL nog maar verdomd weinig echte journalisten heeft daargelaten.
Ah, nog zo een elitair mannetje die wel even gaat uitmaken welke journalisten wel ergens verslag van mogen doen, en welke niet, want jij weet natuurlijk wat goede nieuwsgaring is, juist enge mannetjes zoals jou zouden ze hard moeten stalken.
pi_108490774
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Haar man heeft daar niets mee te maken. Wat snap je daar niet aan? Leg mij anders eens uit waarom hij ook maar enige verantwoording aan Rutger verschuldigd is... :') :')
Heb je de beelden gezien? Rutger vraagt of hij haar kan spreken, hij richt zich helemaal niet tot hem.
pi_108490788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als Powned daarover gaat janken dan is het echt een club hypocriete huilzwijnen.
Dat kan best zijn, maar het geeft aan dat Buitenhof net zo laag zakt.
pi_108490798
Rutger moet gewoon oprotten. Nee-nee. Hoe moeilijk is dat!!!
pi_108490804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je de beelden gezien? Rutger vraagt of hij haar kan spreken, hij richt zich helemaal niet tot hem.
ja, dus?.. Het is zijn huis en zijn vrouw en hij zegt dat ze haar daar niet te spreken krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2012 01:09:26 ]
pi_108490811
Nou, dan nog maar even de specifieke regels voor thirdmark: http://www.iusmentis.com/(...)ortretrecht/#politie
pi_108490820
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

ja, dus?.. Het is zijn huis en zijn vrouw en hij zegt dat ze haar daar niet te spreken krijgen.
En vervolgens begint mijnheer te dreigen, waarom doet ie de deur niet gewoon dicht?
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 01:09:54 #75
3928 Ulx
pi_108490821
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat kan best zijn, maar het geeft aan dat Buitenhof net zo laag zakt.
Wat? Door een column? Volgens mij is een column een mening van een persoon. Niet per se van het programma/blad/website/whatever.
Van Powned kan ik dat niet zeggen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 01:10:36 #76
3928 Ulx
pi_108490833
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

En vervolgens begint mijnheer te dreigen, waarom doet ie de deur niet gewoon dicht?
Wil jij iemand voor je deur hebben staan die je daar niet wil?
pi_108490835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat? Door een column? Volgens mij is een column een mening van een persoon. Niet per se van het programma/blad/website/whatever.
Van Powned kan ik dat niet zeggen.
En als powned wat probeert, onder het mom satirische journalistiek, dan zijn het in 1 keer een stel ratten?
pi_108490856
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, dan doe ik me deur dicht en verzoek hem met rust te laten, en ga ik niet als een dolle hond lopen dreigen, aan iemand ze spullen zitten.
pi_108490859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat keur ik ook niet meteen goed, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hij weet natuurlijk ook wel dat Mr. Castricum niet van plan is om het snel op te geven en huiswaards te keren.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:12:05 #80
42366 Staal
pi_108490860
quote:

[..]

Toegankelijke plaatsen voor publiek daar kunnen regels aan hangen. Een gemeentehuis is bijv. toegankelijk voor publiek maar daar mogen mensen niet gefilmd worden.

Iemand op de openbare weg filmen mag altijd. Iemand lastig vallen op de openbare weg mag niet.
Iemand in de hal van zijn voordeur filmen mag niet als het valt onder lastigvallen.
Iemand mag ook geen letsel toebrengen en iemand mag ook niet andermans spullen beschadigen.

Dat laatste is allemaal niet gebeurd. Wel is er een bedreiging geuit.

Ik denk niet dat dit gevolgen heeft voor de man die de bedreiging geuit heeft.
Un certain jeune homme
pi_108490883
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat keur ik ook niet meteen goed, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hij weet natuurlijk ook wel dat Mr. Castricum niet van plan is om het snel op te geven en huiswaards te keren.
Nou laat hem lekker staan, we leven in een vrij land, mits hij dat maar op de openbare weg doet, en wanneer hij niet van je eigendom wilt kun je gewoon de politie bellen.
pi_108490890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan doe ik open en ga een keiharde schop uitdelen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 01:13:36 #83
3928 Ulx
pi_108490893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, dan doe ik me deur dicht en verzoek hem met rust te laten, en ga ik niet als een dolle hond lopen dreigen, aan iemand ze spullen zitten.
ok
pi_108490924
het probleem blijft rutgers idiote manier van doordrammen. de ideale reactie daarop is rustig zeggen "nee dankje, ik vindt u een klootzak", en de deur rustig dicht doen. en als ie dan de voet tussen de deur houd ofzo rustig de politie bellen "deze meneer wilt niet uit mijn huis weg".

echter, meeste mensen zijn niet zo adrem om juist te reageren, raken in paniek en doen domme dingen als deze man. beetje jammer dat ie dat doet, is niet correct, rutger mag hem aanklagen of whatever. maar het kan me geen fuck schelen, eigen schuld rutger, en dat weet je dondersgoed. je hoopt zelf keihard op deze reactie want dan heb je weer wat leuks te vertellen.
pi_108490926
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

ok
Overigens is het sowieso vrij onmogelijk om bij mij voor de deur te komen staan.
pi_108490931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou laat hem lekker staan, we leven in een vrij land, mits hij dat maar op de openbare weg doet, en wanneer hij niet van je eigendom wilt kun je gewoon de politie bellen.
Hij heeft er nu voor gezorgd dat zijn vrouw vandaag gewoon de deur uit kon gaan zonder dat er een Rutger om de hoek stond. Rutger deed nu wel een beetje broekiepoepie en dat wist deze man.
pi_108490939
Gewoon open doen en vervolgens de hersens inslaan
pi_108490952
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij heeft er nu voor gezorgd dat zijn vrouw vandaag gewoon de deur uit kon gaan zonder dat er een Rutger om de hoek stond. Rutger deed nu wel een beetje broekiepoepie en dat wist deze man.
Pardon? Beste man is filosofisch rechtsgeleerde en moest zich bedienen van geweld en bedreiging?
Wie staat er voor lul?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:17:04 #89
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108490960
Rutger :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_108490963
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:16 schreef InverHouse het volgende:
Gewoon open doen en vervolgens de hersens inslaan
Het is hier ONZ niet;.
pi_108490968
Ik begin die column steeds sterker te vinden. In een ander topic en forum kunnen we vervolgens klagen waarom de politiek alleen uit soundbites en de korte termijn bestaat. En waarom de samenleving steeds meer verpaupert.
pi_108490997
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is hier ONZ niet;.
nee is geen onzin..waarom moeten mensen aanbellen. Zinloos
pi_108491006
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Pardon? Beste man is filosofisch rechtsgeleerde en moest zich bedienen van geweld en bedreiging?
Wie staat er voor lul?
Een beetje angst bij figuren als Castricum inboezemen mag best, als dat er voor zorgt dat ze je zwangere vrouw niet meer thuis komen lastigvallen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 februari 2012 @ 01:19:45 #94
3928 Ulx
pi_108491016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Overigens is het sowieso vrij onmogelijk om bij mij voor de deur te komen staan.
Wat is je mening over hangjongeren als ik vragen mag?
pi_108491064
Als Rutger een held is, dan gaat ie niet gewapend met zijn camera en mic de strijd aan met die meid, maar schrijft ie een column die de hare overtreft.
pi_108491083
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat is je mening over hangjongeren als ik vragen mag?
Ik doe mijn ding, maar ik ben niet zo dom om dingen te doen als er een cameraploeg op me snufferd staat.
pi_108491094
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als Rutger een held is, dan gaat ie niet gewapend met zijn camera en mic de strijd aan met die meid, maar schrijft ie een column die de hare overtreft.
Of als haar niet bevalt wat Rutger doet, gaat ze zelf met een camera bij hem voor de deur staan.
pi_108491106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Of als haar niet bevalt wat Rutger doet, gaat ze zelf met een camera bij hem voor de deur staan.
Dat zou ik stoer vinden. Even Rutger en zijn vrouw en kind lastigvallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2012 01:25:52 ]
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:25:44 #99
42366 Staal
pi_108491109
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:17 schreef nikk het volgende:
Ik begin die column steeds sterker te vinden. In een ander topic en forum kunnen we vervolgens klagen waarom de politiek alleen uit soundbites en de korte termijn bestaat. En waarom de samenleving steeds meer verpaupert.
Nee. Alsjeblieft zeg. Hopelijk waren dat de hormonen en voordragen moet ze ook echt nooit meer doen.

Verbieden is sowieso niet goed. Je kunt niet alleen bepaalde journalisten toelaten.
Dat moet je echt niet willen.

Wat je er ook van vindt, persvrijheid is een groot goed. Je moet alleen niet mensen lastig vallen op de drempel van hun voordeur. Pak het dan anders aan.
Un certain jeune homme
pi_108491111
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 01:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als Rutger een held is probeert hij hetzelfde bij politici als Poetin. :P

Een land waar de persvrijheid écht in gevaar is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')