abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2012 @ 00:40:36 #1
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108448478
Prins Johan Friso heeft tijdens zijn ski-ongeluk vorige week vrijdag een zeer ernstige hersenbeschadiging opgelopen. Het is onzeker of hij ooit nog bij bewustzijn komt. Mogelijke revalidatie kan maanden of jaren duren.

Zeer ernstig hersenletsel Friso

Laatste update: 24 februari 2012 20:38

AMSTERDAM - Prins Johan Friso heeft tijdens zijn ski-ongeluk vorige week vrijdag een zeer ernstige hersenbeschadiging opgelopen. Het is onzeker of hij ooit nog bij bewustzijn komt.

Als de prins wakker wordt, kan het maanden of zelfs jaren duren voordat hij herstelt. Dat zegt het hoofd van het artsenteam dat de prins behandelt in het academisch ziekenhuis van Innsbruck vrijdag tijdens een korte persconferentie.

Friso heeft 25 minuten onder de sneeuw gelegen, waardoor zijn hersenen zuurstoftekort hebben opgelopen. Dit heeft een hartstilstand veroorzaakt die ongeveer 50 minuten duurde.
Gedurende deze hele periode moest de prins worden gereanimeerd. ''50 minuten reanimatietijd is lang. Je kan zeggen te lang'', aldus Wolfgang Koller.

Friso, de tweede zoon van koningin Beatrix, raakte een week geleden tijdens skiën in het Oostenrijkse Lech bedolven onder een lawine.

Artsen hoopten aanvankelijk dat de schade aan de hersenen beperkt zou kunnen blijven door Friso's lage lichaamstemperatuur onder het pak sneeuw en later in het ziekenhuis. Dat bleek niet het geval.

MRI-scan
De medici konden donderdag voor het eerst veilig een MRI-scan uitvoeren. Daaruit bleek de ernstige hersenbeschadiging.

De arts zei dat de koninklijke familie nu op zoek kan naar een andere instelling, waar prins Friso verder kan worden verpleegd.

Kans
Volgens neuroloog-intensivist Michaël Kuiper is de kans dat Prins Friso herstelt zonder blijvende schade zeer klein. Dat zei hij vrijdagmiddag tegenover de NOS.

Kuiper vermoedt dat de artsen in Innsbruck wel verbetering zullen verwachten, maar dat gezien de duur van de hartstilstand en het gebrek aan zuurstof het herstel jaren kan duren.

Kuiper zei verder dat als een patiënt blijft verkeren in een zogenoemde vegetatieve toestand, waarbij een patiënt uit een coma komt maar niet reageert op prikkels uit de omgeving, in Nederland over het algemeen de behandeling wordt stopgezet. Hij benadrukt dat in enkele gevallen anders wordt besloten.

Friso, de tweede zoon van koningin Beatrix, raakte een week geleden levensgevaarlijk gewond toen hij tijdens het skiën in het Oostenrijkse Lech bedolven raakte onder een lawine.

Nederlandse vertaling van de prognose van de Oostenrijkse artsen

------

Laatste nieuws

Prins Friso via Nu.nl
Nos nieuws; Friso
Telegraaf: Friso

---

Wat is er gebeurd?

Prins Friso en Florian Moosbrugger waren rond het middaguur afgelopen vrijdag vertrokken voor een skitocht. Er was een lawine-alarm van 4 op de schaal van 5 afgegeven. Toch kozen ze er voor om van een niet-geprepareerde piste te skiën.

"Er liepen sporen door de sneeuw. Waar ze skieden was een duidelijk ingesleten spoor naar de volgende helling. Ze voelden zich dus zeker van hun zaak", aldus moeder Moosbrugger later. Ook zagen de twee sporen van lawinepijlen, die in de sneeuw waren geschoten om preventief lawines te veroorzaken. "Ze hebben de krater van de ontploffing gezien. Er was geen lawine geweest." Toch sloeg het noodlot toe en werden ze overvallen door een lawine van zo'n 30 meter breed en 200 meter lang.

De 43-jarige Oostenrijker kon zichzelf bevrijden uit de lawine omdat hij een speciale airbag droeg. Zodra hij zichzelf bevrijd had, is hij gaan graven in de sneeuw, op zoek naar Friso.

De prins lag begraven onder een laag van zo'n 40 centimeter sneeuw. Na zo'n twintig minuten graven lukte het Florian en het reddingsteam om Friso uit het sneeuwdek te bevrijden. Prins Friso had geen airbag bij zich, maar wel een zendertje. Het signaal van het zendertje gaf zijn positie onder het sneeuwdek aan. Na de redding werd de prins gereanimeerd en met een traumahelicopter naar het ziekenhuis in Innsbruck gebracht.

Video - 'Koningin heeft Florian als eigen zoon behandeld'
http://nos.nl/koningshuis(...)-zoon-behandeld.html

Video - 'Friso voelde zich veilig'
http://nos.nl/koningshuis(...)lde-zich-veilig.html

---

Hoe werd hij behandeld?

Nadat hij uit de sneeuw is gehaald, is hij gereanimeerd. Zijn hart stond stil. 'Dat komt door zuurstofgebrek of door onderkoeling', zegt intensive care-arts Rik Gerritsen van het Medisch Centrum Leeuwarden.

De eerste uren na het ongeluk zijn cruciaal. De toxische stoffen die door het zuurstofgebrek vrijkomen, kunnen een eventuele hersenschade verergeren. Het lichaam van de patiënt wordt in Oostenrijk 3 á 4 dagen gekoeld op 33 graden. Dan vertraagt de stofwisseling en hiermee wordt de schade zo veel mogelijk beperkt. 'Patiënten worden hierbij in slaap gehouden', zegt cardioloog Ruud Koster van de Hartstichting en het Amsterdamse AMC. 'Anders is het rillen ondraaglijk.' Vaak krijgen patiënten daarom spierverslappers.

Hierna volgen er spannende momenten. 'Dan laten we iemand weer warm worden en stoppen we de slaapmiddelen', zegt Gerritsen. 'Vervolgens kijken we of een patiënt zelf wakker wordt. Als dat zo is, dan zit je goed.' Koster: 'Het duurt wel even voordat het lichaam is opgewarmd. Je bent dan minimaal 12 uur verder.'

'Als iemand dan nog niet wakker is, doen we neurologisch onderzoek', aldus Gerritsen. 'Dan geven we een elektrische puls op de pols, en kijken we of we reactie zien in de hersenschors. Als we geen reactie zien, is het zeker dat iemand nooit meer wakker wordt. In Nederland staken we dan de behandeling, waarna de patiënt overlijdt. In het buitenland is dat minder gebruikelijk.' In Oostenrijk duren de verschillende neurologische onderzoeken naar verluidt 3 á 4 dagen, waarna men een prognose vaststelt.

---

Wat nu?

Volgens de berichtgeving gaat de koninklijke familie op zoek naar een revalidatiecentrum om Friso verder te laten behandelen.

Uitleg over coma

---

Bio prins

Prins Friso
Johan Friso Bernhard Christiaan David is op 25 september 1968 geboren in Utrecht.
De Prins heeft twee broers, Prins Willem-Alexander (1967) en Prins Constantijn (1969). Friso is geboren als Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, jonkheer van Amsberg.

Studie
Prins Friso slaagde in 1986 voor het vwo-examen op het Eerste Vrijzinnig Christelijk Lyceum in Den Haag. Van 1986 tot 1988 studeerde Prins Friso Mechanical Engineering aan het College of Engineering van de University of California te Berkeley (VS). Aansluitend studeerde hij vanaf 1988 luchtvaart- en ruimtevaarttechniek aan de Technische Universiteit Delft. Hij behaalde zijn ingenieursdiploma in 1994.

Vanaf 1990 studeerde Prins Friso ook bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In 1995 slaagde hij voor zijn doctoraal examen. In 1997 studeerde de Prins aan het European Institute of Business Administration (INSEAD) te Fontainebleau (Frankrijk) waar hij zijn MBA behaalde.

Huwelijk en gezin
Prins Friso trad op 24 april in het huwelijk met Mabel Wisse Smit. Het huwelijk werd ingezegend in de Oude Kerk te Delft. Prins Friso en Prinses Mabel hebben twee kinderen. Op 26 maart 2005 werd Luana geboren en op 18 juni 2006 Zaria. Het gezin woont in Londen.

Friso, Mabel en de kinderen, tijdens het fotomoment in 2011

Werkzaamheden
Sinds 2011 is Prins Friso werkzaam als CFO (Chief Financial Officer) bij URENCO in Stoke Poges, Buckinghamshire, Engeland. Daarvoor was de Prins achtereenvolgens werkzaam bij de firma McKinsey & Company en bij de investeringsbank Goldman Sachs International in Londen waar hij werkzaam was in de investment banking divisie. Vervolgens was de Prins mededirecteur bij TNO Space in Delft en managing director voor Wolfensohn & Company in Londen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 27 februari 2012 @ 00:42:47 #2
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108448542
Ik heb de vrijheid genomen een nieuw deel te openen, ik denk dat de LaPo niet doorhad dat hij de LaPo was.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:35 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik denk dat een oude sneer van Koningin Elizabeth hier best wel een rol in speelt. Die vond het zwak dat Wilhelmina en Juliana een stap terugdeden. In Engeland ga je gewoon dood op de troon.

En in alles is Beatrix meer een traditionele vorstin geweest. Ze heeft het Hof weer allure en meer aanzien gegeven, nadat we Juliana zagen breien en aardappels schillen. Er was ook weer meer afstand. Denk dat Beatrix toch meer voelt voor de lijn Elizabeth, die zichzelf de vorstin aller vorstinnen vindt, dan om gewoon omdat wij dat vinden af te treden.

Van mij mag ze tot haar dood koningin blijven.
Echt, wat die zoutpilaren in Engeland zeggen over ons koningshuis zal me een zorg zijn. Elizabeth was niet eens aanwezig op de bruiloft van WA en Máxima maar stuurde haar zoon. De andere koningshuizen waren wel op hun sterkst vertegenwoordigd.
  maandag 27 februari 2012 @ 01:07:54 #3
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108449138
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:42 schreef Strani het volgende:
Ik heb de vrijheid genomen een nieuw deel te openen, ik denk dat de LaPo niet doorhad dat hij de LaPo was.
:D Oke,dat is wel grappig
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  maandag 27 februari 2012 @ 01:10:50 #4
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108449182
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:35 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik denk dat een oude sneer van Koningin Elizabeth hier best wel een rol in speelt. Die vond het zwak dat Wilhelmina en Juliana een stap terugdeden. In Engeland ga je gewoon dood op de troon.

En in alles is Beatrix meer een traditionele vorstin geweest. Ze heeft het Hof weer allure en meer aanzien gegeven, nadat we Juliana zagen breien en aardappels schillen. Er was ook weer meer afstand. Denk dat Beatrix toch meer voelt voor de lijn Elizabeth, die zichzelf de vorstin aller vorstinnen vindt, dan om gewoon omdat wij dat vinden af te treden.

Van mij mag ze tot haar dood koningin blijven.
Zoals het engelse gezegde gaat: The King (Queen) is dead, long live the King (Queen)

http://en.wikipedia.org/wiki/The_King_is_dead._Long_live_the_King.
Uit Eindhoven
pi_108449372
Volgens mij was dat een frans gezegde: Le Roi est mort, vive le Roi!

En dan even uit mijn hoofd na de dood van Charles de zesde in 1400 ergens in begin 20. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108449384
Ow. Dat staat ook in die link van je. 1422. Close enough :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108449445
wat moet je nou
And remember, respect is everything!
  maandag 27 februari 2012 @ 01:29:29 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108449457
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 01:28 schreef killfrenzy het volgende:
wat moet je nou
Net dronken thuis?
  maandag 27 februari 2012 @ 02:30:21 #9
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_108450174
Eerst lag hij 20 minuten onder de sneeuw, toen 15 minuten en nu is het opeens 25 minuten?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 27 februari 2012 @ 02:32:36 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108450211
quote:
5s.gif Op maandag 27 februari 2012 02:30 schreef Madame_Paon het volgende:
Eerst lag hij 20 minuten onder de sneeuw, toen 15 minuten en nu is het opeens 25 minuten?
Ze hebben er niet met een stopwatch bij gestaan meid :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 27 februari 2012 @ 02:43:09 #11
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108450308
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 01:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Net dronken thuis?
denk t. Hij haalt facebook chat en fok door elkaar denk ik ;)
Uit Eindhoven
  maandag 27 februari 2012 @ 03:48:27 #12
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_108451049
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:42 schreef Strani het volgende:
Nee had ik niet door, zo was er nog ruimte voor 3 bijdrages, zo ben je de laatste. Dank voor het openen. :)
pi_108452547
Prins Friso naar revalidatie-centrum...In de hoop dat men hem daar aan de praat kan krijgen ?
Of omdat hij 'uitbehandeld' is en niet meer in een ziekenhuis thuis hoort. Prognose: somber dus. ;(
pi_108452891
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:43 schreef Watchingyou het volgende:
Prins Friso naar revalidatie-centrum...In de hoop dat men hem daar aan de praat kan krijgen ?
Of omdat hij 'uitbehandeld' is en niet meer in een ziekenhuis thuis hoort. Prognose: somber dus. ;(
Het is maar de vraag tot hoeverre ze hem aan de praat kunnen krijgen, aangezien er massieve hersenschade is opgetreden.
Zover ik begrepen heb, verkeerd Friso nu in vegetatieve toestand.waarin hij kan blijven, of in het stadium minimaal bewustzijn komen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108452943
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:43 schreef Watchingyou het volgende:
Meer dat laatste dan het eerste. De vooruitzichten zijn zeer somber, het is denk ik redelijk te vergelijken met Ariel Sharon; met goede behandelingen kun je het leven nog heel lang rekken, maar het is wel de meeste basale vorm van leven die er bestaat.
pi_108453005
Komt ook nog eens bij kijken dat euthanasie geen optie is, de familie is zeer gelofig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 27 februari 2012 @ 09:20:42 #17
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_108453054
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:17 schreef raptorix het volgende:
Komt ook nog eens bij kijken dat euthanasie geen optie is, de familie is zeer gelofig.
en de familie moet ook rekening houden met gelovige bevolkingsgroepen in het land
Godsvrezend en oranjegezind gaat vaak hand in hand
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_108453056
quote:
Het kan best zijn dat ze in deze situatie voor passieve euthanasie kiezen, bijvoorbeeld een longontsteking niet meer behandelen.

De tijd zal moeten uitwijzen hoe het nu verder gaat.
pi_108453059
quote:
Behoor je dan niet het lot in de handen van de Heer te leggen,dan zelf voor god te spelen ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_108453089
quote:
Zeer gelovig weet ik niet, ze hangen wel een religie aan, maar ik weet niet wat hun persoonlijke visie op euthanasie is (en ik denk dat maar weinig mensen dat weten). Maar ik betwijfel of actieve euthanasie in dit soort gevallen überhaupt wel toegestaan is. Hij leeft gewoon (is niet hersendood) en als hij niks op papier heeft staan over wat de nabestaanden moeten doen, dan mag je naar mijn weten hem niet zomaar een spuitje geven. Niet verder behandelen (niet ingrijpen bij een hartaanval, longinfecties of mogelijk voeding stopzetten) is wel een optie, maar dan kan hij nog wel een tijdje vooruit.
pi_108453146
quote:
Euthanasie is sowieso geen optie aangezien een patient daar zelf voor moet kiezen. Dat is geen keuze die de familie voor je kan of mag maken.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 27 februari 2012 @ 09:30:25 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108453186
Je weet natuurlijk niet of er van alle oranjes wilsbeschikkingen liggen. Ik neem namelijk aan dat dit wel het geval zal zijn. Stel je dat het Bea overkomt bijvoorbeeld, ik weet niet of de wet daar wel in voorziet... Wellicht dat ze daarom naar huis moest, even wat papieren uit d'r persoonlijke kluis halen om te bezien wat de wensen bij Friso ook alweer waren?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 27 februari 2012 @ 10:18:26 #23
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_108454299
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:27 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Euthanasie is sowieso geen optie aangezien een patient daar zelf voor moet kiezen. Dat is geen keuze die de familie voor je kan of mag maken.
Als de patiënt zelf niet meer in staat is om die keus te maken (zoals bij een coma), ligt deze beslissing bij de familie.

Tenzij Friso inderdaad expliciet ergens heeft laten vast leggen dit niet te willen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_108454670
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:30 schreef flugeltje het volgende:
Wellicht dat ze daarom naar huis moest, even wat papieren uit d'r persoonlijke kluis halen om te bezien wat de wensen bij Friso ook alweer waren?
misschien neemt ze een bataljon nederlandse neurologen mee voor een second opinion
  maandag 27 februari 2012 @ 10:52:49 #25
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108455477
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zeer gelovig weet ik niet, ze hangen wel een religie aan, maar ik weet niet wat hun persoonlijke visie op euthanasie is (en ik denk dat maar weinig mensen dat weten). Maar ik betwijfel of actieve euthanasie in dit soort gevallen überhaupt wel toegestaan is. Hij leeft gewoon (is niet hersendood) en als hij niks op papier heeft staan over wat de nabestaanden moeten doen, dan mag je naar mijn weten hem niet zomaar een spuitje geven. Niet verder behandelen (niet ingrijpen bij een hartaanval, longinfecties of mogelijk voeding stopzetten) is wel een optie, maar dan kan hij nog wel een tijdje vooruit.
Als je mensen op machines moet aansluiten om alles te laten functioneren hun met sondes voeding moet geven omdat ze niet meer zelfstandig in staat zijn om te eten vind ik dit niet echt leven zoals wij het kennen. It's life jim but not as we know it.
pi_108455531
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:01:29 #28
104871 remlof
Europees federalist
  maandag 27 februari 2012 @ 11:03:04 #29
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_108455592
Ik geloof die arts meteen, journalisten zijn nu eenmaal hopeloos onbetrouwbaar en verzinnen maar wat is mijn ervaring.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_108455633
Vreemd allemaal.
pi_108455640
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof die arts meteen, journalisten zijn nu eenmaal hopeloos onbetrouwbaar en verzinnen maar wat is mijn ervaring.
Jaaa, maar artsen niet en haar man Tulleken was erbij!
  maandag 27 februari 2012 @ 11:06:44 #33
78780 deedeetee
pi_108455712
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jaaa, maar artsen niet en haar man Tulleken was erbij!
Nou en ? Het was haar verhaal.
pi_108455717
Wat heeft die Thome het ver geschopt zeg. Je bent wel een gezegende mens zo.
pi_108455844
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou en ? Het was haar verhaal.
Ja maar hij heeft meerdere malen gezegd dat die scan er goed uitzag, en die andere arts ontkent dus dat hij dat tegen Tulleken heeft gezegd.
pi_108455914
Een MRI scan maken terwijl patiënt aan de beademing ligt lijkt me toch echt onwaarschijnlijk. Dus ik kan mij niet indenken dat binnen 24 uur zo'n scan is gemaakt.
pi_108456000
quote:
15s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Een MRI scan maken terwijl patiënt aan de beademing ligt lijkt me toch echt onwaarschijnlijk. Dus ik kan mij niet indenken dat binnen 24 uur zo'n scan is gemaakt.
dat is toch geen punt van discussie meer? tijdens de persconferentie van vrijdag is door de behandeled arts verteld wanneer de enige scan gemaakt
  maandag 27 februari 2012 @ 11:30:08 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108456441
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hmmmmmm, wie liegt!
Met de uitspraak van Tulleken dat iedere arts in dat ziekenhuis met een druk op de knop de status van een patiënt kan inzien, heb ik wel een vermoeden...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 februari 2012 @ 11:41:34 #39
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_108456808
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:30 schreef flugeltje het volgende:
Je weet natuurlijk niet of er van alle oranjes wilsbeschikkingen liggen. Ik neem namelijk aan dat dit wel het geval zal zijn. Stel je dat het Bea overkomt bijvoorbeeld, ik weet niet of de wet daar wel in voorziet...
Het parlement kan besluiten dat de koningin niet in staat is om haar gezag uit te voeren en een regent benoemen.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_108457705
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is toch geen punt van discussie meer? tijdens de persconferentie van vrijdag is door de behandeled arts verteld wanneer de enige scan gemaakt
Daarom vind ik het raar dat Koelewijn de suggestie zaterdag wel deed...Een neuroloog zal toch hopelijk kwel weten dat je niet met allerlei elektirsch apparaten om een patient in leven te houden, zomaar daarmee een MRI ruimte in kan gaan? :X
  maandag 27 februari 2012 @ 12:14:47 #41
3542 Gia
User under construction
pi_108457992
Een CT-scan van de hersenen zou wel kunnen. Zelfs met infusen en beademing.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:15:50 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108458034
Niet alleen Koelewijn deed de suggestie, Tulleken zei het ook gewoon in P&W.
Daar vertelde hij ook dat er geen primaire hersenschade zou zijn... conclusie: Tulleken en z'n vrouw zaten uit hun nek te kletsen, en Tulleken moet als geen ander geweten hebben hoe erg hij zat te zwetsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108458050
De CT-scan was direct na binnenkomst in het ziekenhuis gemaakt.

De MRI-scan -als ik me niet vergis- een dag voor de persconferentie, dus 6 dagen later.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:15 schreef Leandra het volgende:
Daar vertelde hij ook dat er geen primaire hersenschade zou zijn... conclusie: Tulleken en z'n vrouw zaten uit hun nek te kletsen, en Tulleken moet als geen ander geweten hebben hoe erg hij zat te zwetsen.
Hoezo? Hij liegt toch niet als hij zegt dat er geen primair hersenletsel te zien was?
I feel kinda Locrian today
pi_108458063
maar wat ik me afvroeg was...ademd hij zelf of wordt hij beademd?
pi_108458111
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:14 schreef Gia het volgende:
Een CT-scan van de hersenen zou wel kunnen. Zelfs met infusen en beademing.
Volgens mij is kan een CT scan inderdaad onder dergelijke omstandigheden uitgevoerd uitgevoerd.
pi_108458165
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:16 schreef Zweeffie het volgende:
Kwam niet duidelijk naar voren uit perso ziekenhuis. Maar dat ze het hadden over revalidatie, lijkt het erop dat Friso inmiddels wel zelf ademt. Het schijnt nl. niet gebruikelijk te zijn dat patiënten in revalidatiecentra worden beademd.
pi_108458184
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:16 schreef Zweeffie het volgende:
Waarschijnlijk wordt hij geholpen met ademen. Dus wel een eigen ademhalingsprikkel en eventueel patroon, maar aan bijvoorbeeld de PEEP.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:22:06 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108458247
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:16 schreef starla het volgende:
De CT-scan was direct na binnenkomst in het ziekenhuis gemaakt.

De MRI-scan -als ik me niet vergis- een dag voor de persconferentie, dus 6 dagen later.

[..]

Hoezo? Hij liegt toch niet als hij zegt dat er geen primair hersenletsel te zien was?
Tulleken moet als geen ander geweten hebben dat je over de ernst van de hersenschade op dat moment nog niets zinnigs kon zeggen, zeker niet alleen op basis van een CT-scan.

Als hij het überhaupt al van Thomé gehoord heeft, en dat betwijfel ik na de ontkenning van Thomé.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108458537
quote:
NRC laat aan NU.nl weten niet meer te willen reageren op de berichtgeving rondom Friso en de werkwijze van journaliste Jannetje Koelewijn.
pi_108458568
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:22 schreef Leandra het volgende:
Tulleken moet als geen ander geweten hebben dat je over de ernst van de hersenschade op dat moment nog niets zinnigs kon zeggen, zeker niet alleen op basis van een CT-scan.
Volgens mij heeft Tulleken nergens gezegd dat er géén hersenschade is of dat het wel mee zou vallen.
Hij zei alleen dat het goed is dat er geen primair hersenletsel was, anders ben je nóg verder van huis.
Daar heeft hij helemaal gelijk in. Je kunt beter post-anoxisch zijn bij een normaal set hersenen, dan post-anoxisch bij een gezwollen brein door allemaal contusiehaarden.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:32:34 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108458617
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:16 schreef starla het volgende:

ligt eraan, denk niet dat er een scan bezichtigd was of dat daarover gecommuniceerd was naar hen toe.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_108458670
Tja, het zijne woord tegen het hare...altijd lastig.
pi_108458720
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:32 schreef Re het volgende:

[..]

ligt eraan, denk niet dat er een scan bezichtigd was of dat daarover gecommuniceerd was naar hen toe.
Ik baseer mijn mening op hetgeen dat mij ter ore is gekomen; dat is dat hij informatie kreeg over de scan van de behandelend arts.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 12:38:03 #54
43556 miss_dynastie
pi_108458772
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:30 schreef Ketchupcurry het volgende:

[..]

Ah ja, de doofpot. Hoe cliché. Maar het werkt wel helaas...
  maandag 27 februari 2012 @ 12:42:08 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108458898
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:36 schreef starla het volgende:

[..]

Ik baseer mijn mening op hetgeen dat mij ter ore is gekomen; dat is dat hij informatie kreeg over de scan van de behandelend arts.
In eerste instantie dacht ik dat ze het zelfs over een MRI hadden. Dat had natuurlijk al helemaal niet gekund.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin maandag 27 februari 2012 @ 12:45:38 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_108458999
quote:
Hoe triest verder alles ook is, dit is toch wel smullen. Ik mag lijen dat Tulleken en vrouw een behoorlijke douw krijgen.
Tulleken heeft al gezegd dat het hem niets uitmaakte als ie voor de Tuchtraad moet verschijnen, hij is al 71 en met pensioen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 12:47:01 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108459048
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoe triest verder alles ook is, dit is toch wel smullen. Ik mag lijen dat Tulleken en vrouw een behoorlijke douw krijgen.
Tulleken heeft al gezegd dat het hem niets uitmaakte als ie voor de Tuchtraad moet verschijnen, hij is al 71 en met pensioen.
Lekkere instelling :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 27 februari 2012 @ 12:49:10 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108459133
:o Nou idd! Wat een flapdrol zeg! :{
pi_108459289
en hij heeft zelf 12 jaar in de tuchtraad gezeten dus we moeten hem er op vertrouwen dat hij heel goed kan beoordelen wanneer je wel en niet naar buiten mag klappen.

Gewoon een arrogante mafkees die hopelijk een klap in zijn gezicht krijgt

Dat stuk van die Oostenrijkse arts is matig en weinig inhoudt, lastig iets van te vinden
  maandag 27 februari 2012 @ 13:19:35 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108460229
Het origineel uit de Sp!ts dan nog maar even:

quote:
Neuroloog: NRC misbruikt naam

Neurochirurg prof. dr. Claudius Thomé, directeur en voorzitter van de afdeling neurologie van het academisch ziekenhuis in Innsbruck, zegt geen vertrouwelijke medische informatie over prins Friso naar buiten te hebben gebracht. Hij vindt dat zijn naam is misbruikt, laat hij Sp!ts weten. Het ziekenhuis staat vierkant achter hem.

Via de Nederlandse neurochirurg prof. Kees Tulleken en zijn vrouw, NRC-journaliste Jannetje Koelewijn, kwam meteen na Friso’s ongeval zijn patiënteninformatie naar buiten. Tulleken vond het nodig ‘goed nieuws’ te brengen; Koelewijn schreef mee en meldde dat met Thomé, als behandelend arts, als bron. Thomé was echter geen behandelend arts en stelt daarnaast ook niet de bron te zijn geweest.

Misbruikt
„Ik zal niet opsommen hoe mevrouw Koelewijn en prof. Tulleken meer informatie probeerden te krijgen (...) Er is een verhaal gemaakt waarin mijn naam werd misbruikt als een soort bewijs dat ze inside informatie hadden.” Thomé stelt alleen in algemene zin te hebben verteld hoe lawineslachtoffers worden behandeld. “I did not disclose any confidential information.”

Ziekenhuiswoordvoerder Johannes Schwamberger steekt zijn hand voor hem in het vuur. „Professor Thomé geeft nooit informatie over een patiënt aan iemand die niet bij de behandeling betrokken is.” Het verbaast Schwamberger dat in Nederland überhaupt gedacht werd dat een arts van een ziekenhuis dat zou kunnen doen. „Dat kan reden zijn voor ontslag.”NRC-journaliste Koelewijn blijft bij haar lezing dat Thomé haar bron was. „Dat hij geen behandelend arts was, betekent dat hij vrijmoedig kon praten. Hij was argeloos.” Dat het ziekenhuis hem steunt, verbaast haar niet. „Ik zou om redenen van goed werkgeverschap achter mijn werknemer staan.”

Imagoschade
Op enige „collateral damage” na is Thomé niet bang voor imagoschade onder collega’s omdat andere, ook Nederlandse specialisten op de conferentie waarvan Tulleken deelnemer was op de hoogte zouden zijn van de precieze toedracht. Daar wil hij voorlopig evenwel niet verder op ingaan.

In de mail die Thomé zaterdagnacht stuurde meldt hij verder dat zijn ergernis in het niet valt bij het slechte nieuws over Friso. Niet omdat het een lid van het Koninklijk Huis betreft, maar een vader met dochters in dezelfde leeftijd zijn als die van Thomé.
Eerst claimt Koelewijn dus de behandelend arts Thomé te hebben gesproken, en nu hij geen behandelend arts blijkt te zijn gebruikt ze dat als excuus voor zijn vrijheid om te kunnen spreken |:(
Echt.... het duo Tulleken-Koelewijn weet van gekkigheid niet meer hoe ze hun geblaat recht moeten breien.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 13:23:32 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108460369
Het NRC weigert overigens te reageren op de verklaring van Thomé, in afwachting van hun eigen externe onderzoek naar de berichtgeving.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 13:24:53 #62
78780 deedeetee
pi_108460412
quote:
„Dat kan reden zijn voor ontslag.”NRC-journaliste Koelewijn blijft bij haar lezing dat Thomé haar bron was. „Dat hij geen behandelend arts was, betekent dat hij vrijmoedig kon praten. Hij was argeloos.”
OMG je moet maar durven, mja een journalist heeft daar nu eenmaal weinig moeite mee. :|W
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 13:25:19 #63
43556 miss_dynastie
pi_108460420
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:23 schreef Leandra het volgende:
Het NRC weigert overigens te reageren op de verklaring van Thomé, in afwachting van hun eigen externe onderzoek naar de berichtgeving.
Het NRC doet gewoon een Groenlinks/Marikootje, in de hoop dat het allemaal in de doofpot verdwijnt. Meestal vrij effectief. Nu misschien niet, omdat het om het koningshuis gaat én privacy van patienten, toch wel een hot item, mede dankzij Eyeworks.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:32:08 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108460669
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

OMG je moet maar durven, mja een journalist heeft daar nu eenmaal weinig moeite mee. :|W
Nou ja, laten we het er op houden dat inmiddels vaststaat dat het duo Tulleken/Koelewijn de informatie niet van de behandelend arts had, en dat kennelijk ook wist.... ongeacht wat ze in de krant en op TV claimden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108460716
Ik moest na de persconferentie weg en heb daarna ook geen nieuws meer gezien. Heb ik nog iets gemist behalve de ophef over Tulleken en Koelewijn?
Is de hele koninklijke familie nog in Lech? Is er al iets bekend over waar Friso naartoe gaat? Zijn er nog amateurbeelden opgedoken van de lawine dan wel de redding? Heeft de pers Insbruck en Lech verlaten en laten ze de familie met rust?
  maandag 27 februari 2012 @ 13:37:05 #66
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108460847
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:24 schreef deedeetee het volgende:

Jannetje durft zoiets wel te zeggen..triest zeg 8)7
  maandag 27 februari 2012 @ 13:41:27 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108461014
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik moest na de persconferentie weg en heb daarna ook geen nieuws meer gezien. Heb ik nog iets gemist behalve de ophef over Tulleken en Koelewijn?
Is de hele koninklijke familie nog in Lech? Is er al iets bekend over waar Friso naartoe gaat? Zijn er nog amateurbeelden opgedoken van de lawine dan wel de redding? Heeft de pers Insbruck en Lech verlaten en laten ze de familie met rust?
De koninklijke familie is nog in Lech, maar Beatrix is zaterdag even naar NL gevlogen en zondagmorgen weer teruggegaan.
Waar Friso naartoe gaat is nog niet bekend.
Ik heb nog geen amateurbeelden gezien, maar dat ik ze niet gezien heb wil niet zeggen dat ze er niet zijn en/of niet openbaar zijn gemaakt.
In principe heeft de pers Innsbruck en Lech verlaten, maar het schijnt dat er nog wel een paar journalisten rondhangen, en dan gelijk ook van het kaliber dat maar even in de kerk in Lech ging kijken waar gisteren voor Friso gebeden werd en waar de Oranjes naar de dienst gingen (behalve Beatrix, want die deed een retourtje NL).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108461595
quote:
Pfff.. hou daar nou eens mee op. Een foto is een momentopname.... :')
  maandag 27 februari 2012 @ 13:56:14 #70
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_108461613
quote:
Vind hem er altijd "slecht" uitzien maar door de situatie ga je nu ook denken te zien dat hij er slecht uit ziet volgens mij... wat ook wel logisch is! Maar ik vind hem er niet anders uitzien dan anders...
pi_108461666
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:56 schreef Starlie het volgende:

[..]

Vind hem er altijd "slecht" uitzien maar door de situatie ga je nu ook denken te zien dat hij er slecht uit ziet volgens mij... wat ook wel logisch is! Maar ik vind hem er niet anders uitzien dan anders...
Inderdaad. Als er niks was gebeurd en dezelfde foto zou zijn gemaakt, dan werd er niks achter gezocht.
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 13:57:44 #72
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108461670
Wat lief, die mensen met dat bloemetje O+
pi_108461675
Ik ben zeer erg geneigd het verhaal van Thomé als waarheid aan te nemen, een dergelijke vooraanstaande arts lijkt mij zeker iemand die zich aan zich aan de beroepscode houdt, en niet patiënteninformatie met een arts die beweerd "bekende van de familie" te zijn en zijn vrouw die journaliste is.

Hij weet ook dat bij dergelijke uitspraken zijn baan op het spel staat, dat gaat hij toch niet op het spel zetten,

Tulleken en Koelewijn hebben op een goedkope manier willen scoren :r
Walgelijk dat zij dit over de rug van de Koninklijke familie en deze chirurg gedaan hebben.
pi_108461721
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Inderdaad. Als er niks was gebeurd en dezelfde foto zou zijn gemaakt, dan werd er niks achter gezocht.
Nee, maar het is ook zo zinloos. Vorige week kwam Mabel enigszins lachend het ziekenhuis uit en toen trok men hier meteen de conclusie dat het goed ging met Friso. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2012 13:59:11 ]
  maandag 27 februari 2012 @ 13:59:44 #75
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108461764

Op deze foto lijkt hij zelfs te lachen. Overigens heel lief van de dames. O+
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_108461791
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:59 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, dus het moet wel goed gaan met Friso.
pi_108461797
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:57 schreef senesta het volgende:
Wat lief, die mensen met dat bloemetje O+
Inderdaad erg lief O+
pi_108461823
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Pfff.. hou daar nou eens mee op. Een foto is een momentopname.... :')
kan jij niet gewoon beter wegblijven uit dit topic als het je zo stoort?
  maandag 27 februari 2012 @ 14:01:43 #79
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_108461838
quote:
[ afbeelding ]

Hij moet boos kijken naar ze natuurlijk... Want ze geven bloemen... hoe halen ze het in hun hoofd... Dat hij lacht... echt belachelijk!!!

Maar idd, wel lief van ze!
pi_108461866
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

kan jij niet gewoon beter wegblijven uit dit topic als je het zo stoort?
Ik wil je er alleen op wijzen dat het nogal debiel is om bij iedere foto te gaan analyseren hoe goed iemand er uit ziet en daar dan conclusies aan te verbinden. Meer niet :)
pi_108461868
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

kan jij niet gewoon beter wegblijven uit dit topic als je het zo stoort?
Ow ik ben het met hem eens, nou have fun dan maar hè
pi_108461992
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik wil je er alleen op wijzen dat het nogal debiel is om bij iedere foto te gaan analyseren hoe goed iemand er uit ziet en daar dan conclusies aan te verbinden. Meer niet :)
ik trek geen conclusie over deze foto. Ik heb alleen een mening gegeven over hoe ik vind dat hij er uit ziet.
pi_108462017
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ow ik ben het met hem eens, nou have fun dan maar hè
:W
pi_108462039
quote:
Vind ik niet eigenlijk. Er zijn slechtere foto's.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:06:03 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108462048
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, maar het is ook zo zinloos. Vorige week kwam Mabel enigszins lachend het ziekenhuis uit en toen trok men hier meteen de conclusie dat het goed ging met Friso. :')
Het blijft dubbel natuurlijk; je verwacht iig niet dat ze net een slecht nieuws bericht heeft gehad toen ze lachend het ziekenhuis uitliep.
Dat filmpje van Maxima, Mabel en WA was wat dat betreft ook hoopgevend.... maar als je achteraf weet dat die MRI waaruit bleek dat de zaak vrijwel hopeloos was, diezelfde avond gemaakt is dan is het wel wrang.

Ik blijf nog steeds het gevoel hebben dat ze toen blij waren omdat het opwarmen en het beëindigen van de kunstmatige coma relatief goed gegaan was, als in: dat hij dat overleefd had en dat ze hoop hadden dat hij ook wakker zou worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108462060
Een foto van commentaar gaan voorzien :') sad.
pi_108462166
Echt triest ja om conclusies aan de gezichten te verbinden. Ik weet niet of je wel eens van dichtbij een sterfgeval hebt meegemaakt, maar op de dag van het slechte nieuws, hoe oud of jong iemand ook is, wordt er veel gehuild, maar ook gelachen. Die emoties liggen nu eenmaal heel dicht bij elkaar.
pi_108462197
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het blijft dubbel natuurlijk; je verwacht iig niet dat ze net een slecht nieuws bericht heeft gehad toen ze lachend het ziekenhuis uitliep.
Dat filmpje van Maxima, Mabel en WA was wat dat betreft ook hoopgevend.... maar als je achteraf weet dat die MRI waaruit bleek dat de zaak vrijwel hopeloos was, diezelfde avond gemaakt is dan is het wel wrang.

Ik blijf nog steeds het gevoel hebben dat ze toen blij waren omdat het opwarmen en het beëindigen van de kunstmatige coma relatief goed gegaan was, als in: dat hij dat overleefd had en dat ze hoop hadden dat hij ook wakker zou worden.
Hoezo niet... het leven gaat door en ook op zulke momenten wordt er gelachen. Ik vind het gewoon raar dat mensen hier conclusies verbinden aan het feit of iemand lacht, sip kijkt, een beetje bleekjes oogt, of een zwarte jas draagt.
pi_108462212
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:56 schreef Starlie het volgende:

[..]

Ik vind WA er altijd uitzien alsof er nodig eens wat groente en fruit in moet. Hij ziet er altijd een beetje ongezond uit vind ik. :@
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 14:11:22 #90
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108462244
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Echt triest ja om conclusies aan de gezichten te verbinden. Ik weet niet of je wel eens van dichtbij een sterfgeval hebt meegemaakt, maar op de dag van het slechte nieuws, hoe oud of jong iemand ook is, wordt er veel gehuild, maar ook gelachen. Die emoties liggen nu eenmaal heel dicht bij elkaar.
Nou, ik vind dat er wel meteen weer zwaar aan getild word hoor.
Ik denk dat het erg menselijk is.

Als ik nieuws van iemand verwacht dan kijk ik ook als eerste naar de gezichtsuitdrukking van mensen die mij nieuws komen brengen of de uitslagen al weten. En dan kan een blije uitdrukking ook hoop wekken ja.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:11:48 #91
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108462265
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:10 schreef MinderMutsig het volgende:

Ik vind WA er altijd uitzien alsof er nodig eens wat groente en fruit in moet. Hij ziet er altijd een beetje ongezond uit vind ik. :@
Ja vind ik ook!
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 14:12:09 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108462281
Oh en ik ben het wel eens dat een lach en een traan in situaties als deze erg dicht bij elkaar liggen en dat het niet erg betrouwbaar is.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:16:28 #93
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108462440
Hij vervult nu een functie en ik denk dat hij in de eerste foto een serieus gesprek had. Bij de dames een leuk gesprek.
En hier ook.

Zit ik ook conclusies te verbinden aan foto's :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 14:17:36 #94
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108462484
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:16 schreef jcdragon het volgende:
Hij vervult nu een functie en ik denk dat hij in de eerste foto een serieus gesprek had. Bij de dames een leuk gesprek.
En hier ook.
[ afbeelding ]

Is ook gewoon menselijk denk ik hoor ;)
pi_108462558
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:16 schreef jcdragon het volgende:
En hier ook.
[ afbeelding ]

awh my gawd, ziet hem lachen? Omg ik open een BNW topic
pi_108462662
quote:
Maar goed, ik vind dus niet dat hij er slechter uitziet dan anders. Het valt me bij deze foto overigens wel op dat hij ontzettend op zijn oma lijkt. O+
pi_108462663
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:10 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

De bleke Hollandse look, met strohaar met misschien een rossige ondertoon O+
Ja, dat heb ik ook, ik zie er vaak ook heel ongezond en bleek uit :')
Tap tap tap
pi_108462795
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De bleke Hollandse look, met strohaar met misschien een rossige ondertoon O+
Ja, dat heb ik ook, ik zie er vaak ook heel ongezond en bleek uit :')
* MinderMutsig voert CherryLips een bos wortels...
pi_108462920
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

De koninklijke familie is nog in Lech, maar Beatrix is zaterdag even naar NL gevlogen en zondagmorgen weer teruggegaan.
Waar Friso naartoe gaat is nog niet bekend.
Ik heb nog geen amateurbeelden gezien, maar dat ik ze niet gezien heb wil niet zeggen dat ze er niet zijn en/of niet openbaar zijn gemaakt.
In principe heeft de pers Innsbruck en Lech verlaten, maar het schijnt dat er nog wel een paar journalisten rondhangen, en dan gelijk ook van het kaliber dat maar even in de kerk in Lech ging kijken waar gisteren voor Friso gebeden werd en waar de Oranjes naar de dienst gingen (behalve Beatrix, want die deed een retourtje NL).
Ah, van die leuke jongens.

Dankje!
  maandag 27 februari 2012 @ 14:55:13 #100
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108463797
quote:
[ afbeelding ]

Toch vind ik het mooi dat dat hier in NL nog steeds kan, je leeft mee met het koningshuis en biedt een bloemetje aan. Een bloemetje dat met een oprechte warme lach in ontvangst wordt genomen. En dat is nu precies waarom ze van mij ook gewoon mogen blijven.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')