Of gewoon kopen via Marktplaats/Amazon voor een mooi prijsje en wanneer niet meer nodig weer verkopen.quote:Op maandag 27 februari 2012 01:53 schreef EricOscuro het volgende:
Studieboeken; kopiëren... inbinden of in een map. Scheelt 35 tot 50% van de kosten.
Sorry, maar wat.quote:
En zeer veel tweedehandse meubels zin op te knappen met een beetje schuurpapier en een likje verf.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
Loop vaker een Kringloopwinkel binnen. het is niet allemaal oude en versleten meuk en kunt heel veel geld besparen op allerlei zaken......gepost vanaf van Kringloopcomputer staande in mijn Kringloopcomputerkast.![]()
Zeker, staan hier ook, was donkerhout met outbollige knopjes, nu wit met "snelle"knoppen.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:04 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
En zeer veel tweedehandse meubels zin op te knappen met een beetje schuurpapier en een likje verf.
Alles in mijn huis op uitzondering van enkele spullen zijn 2dehands kringloop of via marktplaats aangekocht. Je knapt het een beetje op en het kan weer jaren mee ik heb alles van vol hout en laatst ook 4 teak eetkamerstoelen voor 28 Euro terwijl ze nieuw in de winkel voor 90 Euro per stuk staanquote:Op maandag 27 februari 2012 18:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Zeker, staan hier ook, was donkerhout met outbollige knopjes, nu wit met "snelle"knoppen.Ik heb overigens heel veel nog prima bruikbare gebruiksartikelen van de Kringloop in huis, gewoon even goed opletten en regelmatig langsgaan en je komt ze vanzelf tegen, scheelt toch behoorlijk wat geld als je het niet zo breed hebt. Ik koop er zelfs kleding en schoenen, ook een kwestie van goed je ogen openhouden...nieuwe nooit op gelopen schoenen hebben van normaal 150 euro voor nu 3,50.
Iets met een splinter en winter.
Ondergoed koop ik er niet, dat gaat me te ver, Wibra is daarvoor een goede winkel. Niets mis met Zeeman/Wibra en Action.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:46 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Alles in mijn huis op uitzondering van enkele spullen zijn 2dehands kringloop of via marktplaats aangekocht. Je knapt het een beetje op en het kan weer jaren mee ik heb alles van vol hout en laatst ook 4 teak eetkamerstoelen voor 28 Euro terwijl ze nieuw in de winkel voor 90 Euro per stuk staan![]()
En ook kleding ik koop alleen mijn schoenen en ondergoed in de winkel ik kan wel nieuw in de winkel kopen maar wat ik me hiermee bespaar! Sterker nog ik koop ook vaker 2dehands schilderijen op voor een fractie van de waarde... Mij god wat ik me daar al mee verdiend heb
Dat doet Ayumu ook niet hoor, als ik dat zo lees..quote:Op maandag 27 februari 2012 18:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ondergoed koop ik er niet, dat gaat me te ver, Wibra is daarvoor een goede winkel. Niets mis met Zeeman/Wibra en Action.
Nee, Ondergoed koop ik ook altijd in de winkel... Al weet ik wel dat ze bij de kringloop beha's verkopen maar die heb ik toch niet nodigquote:Op maandag 27 februari 2012 18:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ondergoed koop ik er niet, dat gaat me te ver, Wibra is daarvoor een goede winkel. Niets mis met Zeeman/Wibra en Action.
De kringloop is op sommige plaatsen behoorlijk in prijs omhoog gegaan daarom ga ik vaker naar België om aldaar door de kringloop heen te gaan en daar scheelt het best wel in prijsquote:Op maandag 27 februari 2012 19:18 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Dat doet Ayumu ook niet hoor, als ik dat zo lees..
Ik heb ook heel lang kleding in kringloopwinkels gekocht. Alleen voorwaarde was dan wel altijd dat het er ook nog echt als nieuw uitzag en een beetje recente mode was. Geen ouderwetse ranzige vestjes enzo.. Alleen sinds veel kringloopwinkels waar ik kwam veel duurder zijn geworden kom ik er eigenlijk niet zo vaak meer. Kleding in de opruiming (winkel) is vaak ook erg betaalbaar..
Maargoed, tweedehands kopen is inderdaad een goede tip.
De Laatste tijd.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:17 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben gek op de Action.Ontzettend veel spul voor een kleine prijs en vaak (naar verhouding) best goede kwaliteit. Ik haal er al mijn thuishangstofjes (dekentjes, huispak etc. vandaan). En pas nog een paar winterstappers gekocht. Zal vast niet de beste kwaliteit zijn maar voor die paar dagen sneeuw vind ik het prima.
Hier lees ik ook altijd met veel plezier mee (de laatste tijd is er weinig gepost): Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
Ik denk niet dat die bon nog komtquote:Op woensdag 29 februari 2012 19:10 schreef trovey het volgende:
Een gelijk puntensysteem heb ik ook eens geprobeerd, ik wacht nog steeds op mijn cadeaubon van 10 euro voor de IKEA.Die 8 weken wachttijd zijn inmiddels bijna 8 maanden geworden.
eupanel.nl euro per enquete, wisselt hoeveek je uitnodigingen krijgt. is voor bol.com, gaat ook hardquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:28 schreef Ireth het volgende:
Vooral een leuke tip voor de gezinnen: meld je aan op Invotes. Daar krijg je doelgerichte enquetes (wat je bijvoorbeeld van een bepaalde reclame van ABN amro vind ofzo) en spaar je punten mee. 1000 punten = kadobon van 10 euro en die kan je besteden bij oa Bart Smit, Bol.com, FRS en Kijkshop. Ik spaar daar dus altijd de punten op voor Bart Smit en die gebruik ik dan in November (verjaardag dochter) en December (sinterklaas en kerst)
De ene keer krijg je 4 enquetes per maand, de andere keer 1.. wisselt. Ik heb daar in iets meer dan 2 jaar tijd voor bijna 200 euro bij elkaar gespaard.
Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:44 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die bon nog komt
Daar moet je dan ook een kloon mailadres voor maken heb ik ook en krijg er wel 50 mailtjes per dag op...quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden.![]()
Ze blijven echter wel doorspammen met hun enquetes.
Daarin heb je gelijk BigSmurf... maar dan heb jij het over boeken die ook vorig jaar al voorhanden waren.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:44 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Of gewoon kopen via Marktplaats/Amazon voor een mooi prijsje en wanneer niet meer nodig weer verkopen.
Verder is shoppen voor verzekeringen ook altijd erg lucratief, evenals "zuinig rijden" (altijd schakelen onder de 2500 TPM) met de huidige hoge benzineprijzen.
Met alle respect Trovey.... en dan ging ik zelf nog laat op boxershorts over.... Maar als je uitgaat, zorg dan tenminste dat je een paar goede onderbroeken hebt...quote:Op maandag 27 februari 2012 18:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik draag goed ondergoed en voel me prima.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 03:54 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Met alle respect Trovey.... en dan ging ik zelf nog laat op boxershorts over.... Maar als je uitgaat, zorg dan tenminste dat je een paar goede onderbroeken hebt...
Sure ik draag zelf ook op gewone werkdagen wel eens ondergoed die eigenlijk niet meer kan... maakt niet uit, niemand ziet het...
Maar als je toch je voor een vrouw gaat uitkleden, zorg dan tenminste dat je dan in het weekend net iets meer voorbereid bent dan een dag op school of op werk. Ga nooit zonder een redelijke boxer of onderbroek van huis!
Sterker nog... draag jij goed ondergoed, dan voel je je ook stukken beter in jouw vel!
Gewoon rechtstreeks de spambox in.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:16 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Daar moet je dan ook een kloon mailadres voor maken heb ik ook en krijg er wel 50 mailtjes per dag op...
Ken ook... Als je trouwens planten wil de Intratuin heeft een aanbiedingenbak schijnbaar van plantjes waar ze niet vanaf komen.quote:
Ken ikquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:37 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Ken ook... Als je trouwens planten wil de Intratuin heeft een aanbiedingenbak schijnbaar van plantjes waar ze niet vanaf komen.
Misschien verschillend per studie? Ik ben tweedejaars student en heb van de 20 vakken die ik nu gevolgd heb driemaal een gloednieuw boek moeten kopen. Alle andere keren heb ik gewoon tweedehands gezocht en gevonden.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 03:49 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Daarin heb je gelijk BigSmurf... maar dan heb jij het over boeken die ook vorig jaar al voorhanden waren.
Maar de nieuwe studieboeken maken de laatste 15 jaar een enorme evolutie door... steeds vaker moeten de studenten nieuwe boeken aanschaffen (omdat er ergens 5% nieuwe inzichten zijn).
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Ken ik, waar denk je waar het grootste deel van mijn planten op het balkon vandaan komen?
Zijn overigens planten die b.v. net gebloeid hebben en dus minder aantrekkelijk om dan te kopen voor de volle prijs.
Geen idee waar jij je wc mee doortrekt maar je bespaard echt geen 200 euro per jaar wanneer je een gevulde fles water in je stortbak neerlegt.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 03:06 schreef markmarkmark het volgende:
tip: vul een 1,5 literfles met water en leg hem in de stortbak van je wc.
zo gaat er maar 8,5 liter in ipv 10.
met 8 liter kun je prima doortrekken en je bespaart twee liter wat ruim 200 euro scheelt per jaar.
Hangt er vanaf hoevaak er doorgetrokken wordtquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Geen idee waar jij je wc mee doortrekt maar je bespaard echt geen 200 euro per jaar wanneer je een gevulde fles water in je stortbak neerlegt.
quote:
Een liter water kost (incl. transportkosten) gemiddeld 0.0014 euroquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:52 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoevaak er doorgetrokken wordt![]()
juist, dat is 39 x doortrekken per dag.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:07 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Een liter water kost (incl. transportkosten) gemiddeld 0.0014 euro
bron: financieel.infonu.nl
¤200 / 0.0014 = 142857 liter.
Bijna 143 kuub water
Jij gaat uit van 10 liter per doortrekking.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:35 schreef markmarkmark het volgende:
[..]
juist, dat is 39 x doortrekken per dag.
een gezin met 2, 3 of vier kinderen komt er al aardig bij in de buurt.
En dan nog hebben de meeste spoelbakken ook een kleinere knop voor de kleine behoefte. Dan bespaar je niks.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:46 schreef markmarkmark het volgende:
oeps rekenfoutje idd.
dan bespaart het rond de 50-60 euro per jaar
Dat ga je terugzien bij de tandartsquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het verschil tussen een 1,5 literfles Coco Cola en bijvoorbeeld een fles Euroshopper cola is ongeveer ¤1,15.
In een gezin met 2 pubers zal het verbruik gemiddeld liggen op 5 flessen in de week.
Besparing op jaarbasis: 300 euro
Drinken die pubers 2,5 fles cola per week per persoon....misschien dat even iets minderen, scheelt ook weer geld (en tandartskosten want cola is zuurder dan citroensap).quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het verschil tussen een 1,5 literfles Coco Cola en bijvoorbeeld een fles Euroshopper cola is ongeveer ¤1,15.
In een gezin met 2 pubers zal het verbruik gemiddeld liggen op 5 flessen in de week.
Nee, pa, ma, en de vrienden en vriendinnen drinken ook cola.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Drinken die pubers 2,5 fles cola per week per persoon....misschien dat even iets minderen, scheelt ook weer geld (en tandartskosten want cola is zuurder dan citroensap).
Gewoon in het bakje waar je normaal je waspoeder of vloeibaar wasmiddel in doet (ongeveer een half koffiekopje of iets minder).quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Als je soda als wasmiddel gebruikt waar doe je het dan in? En is het niet slecht voor de machine?
Lol, zag m ook voorbij komen vandaag.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:33 schreef il_Tonno het volgende:
of bij multi-value als mystery shopper. je hebt er opdrachten dat je in een cafetaria moet shoppen je krijgt er geld voor en wat je eet wordt met een standaard bedrag vergoedt. oftewel free food!
vind de kringloop soms duur.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
Loop vaker een Kringloopwinkel binnen. het is niet allemaal oude en versleten meuk en kunt heel veel geld besparen op allerlei zaken......gepost vanaf van Kringloopcomputer staande in mijn Kringloopcomputerkast.![]()
zonder pubers in huis gingen hier makkelijk 12 flessen erdoorheen in de week... (aldi cola wel)quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
na ruim 25 jaar lang weining gaatjes gehadquote:
Sowieso doorzoeken op het internet kan je veel besparen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 07:22 schreef Prospera het volgende:
Op Marktplaats zoeken op uitgebreid, ¤ tussen 0 en 0 op gratis in je postcodegebied.
Je ouders zullen dat niet echt goed voor hun budget vinden denk ikquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik volg deze even mee!
Mijn grootste budgettip is heul vaak bij mijn ouders eten![]()
HADDEN ZE MAAR GEEN KINDEREN MOETEN NEMEN!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:21 schreef frederik het volgende:
[..]
Je ouders zullen dat niet echt goed voor hun budget vinden denk ik
zijn het pedofielenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
HADDEN ZE MAAR GEEN KINDEREN MOETEN NEMEN!
BAM!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd nog goedkoper als nieuw en dan gewoon niet kopen. Eergisteren nog een gloednieuw (dus nooit de vorige eigenaar gedragen en op gelopen want de zool was onbelopen) paar zwart leren Ecco schoentjes gekocht voor 5 euro....zie dat maar eens nieuw te krijgen voor die prijs.quote:
Aspertaam zit in elke light cola dus dat heeft niets met goedkoop of duur te maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:45 schreef il_Tonno het volgende:
geen euroshopper frisdrank kopen zit aspartaam in! je bespaart je tanden wel meer maar de aspartaam merk je terug in je darmen. je kan er diarree van krijgen, combinatie van zoetstof én caffeíne is meer dorst naar meer cola want beide stoffen onttrekken vocht aan je darmen, en oja meer kans op darmaandoeningen. klinkt extreem maar straks ben je wél die ene procent die ziek wordt van zoetstof!
mijn mening koop AH cola, ja ik werk er maar het is goedkoper dan Coca cola maar net zo lekker en geen zoetstoffen!
trouwens mijn bespaar tip: koop een fles Aldi limonade. is genoeg voor 20 glazen fris, kost evenveel als 2 blikjes Coca cola. ondanks dat het zo goedkoop is zit er gewoon suiker in en net zoveel vruchten (75%) als karvan cevitam.
En wat als je nooit bent begonnen met roken....mis ik weer een besparing.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hebben we het al over stoppen met roken gehad?
Ik zie bij Aldi nog steeds dat er voor een week boodschappen á 45 euro in de kar gaat (7 broden, krat melkpakken, 6-pack cola, 5 pizza's etc.) maar daarnaast ook nog eens 45 euro aan sigaretten, shag en vloei.
Als je rookt gewoon Poolse peuken halenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:39 schreef trovey het volgende:
[..]
En wat als je nooit bent begonnen met roken....mis ik weer een besparing.![]()
nee juist goed. geen zeepresten en kalk meer.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Als je soda als wasmiddel gebruikt waar doe je het dan in? En is het niet slecht voor de machine?
dat wel maar op marktplaats of echte rommelmarkt vind je het vaker veel goedkoper.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Altijd nog goedkoper als nieuw en dan gewoon niet kopen. Eergisteren nog een gloednieuw (dus nooit de vorige eigenaar gedragen en op gelopen want de zool was onbelopen) paar zwart leren Ecco schoentjes gekocht voor 5 euro....zie dat maar eens nieuw te krijgen voor die prijs.
Die kun je toch wel vaker als drie keer gebruiken?quote:Op zondag 18 maart 2012 20:13 schreef livalo het volgende:
Een tip die bij mijn ouders erg goed werkte, al was het voor toekomstige kosten, was één keer per half jaar ergens twee vaatwastabletten meenemen en deze dan in de wasmachinetrommel te leggen en een 'lege' was te draaien. Kost wel water, maar sindsdien hebben ze de wasmachine niet meer hoeven te laten maken. De vaste electriciën van mijn ouders kwam hiermee; de vaatwastabletten verwijderen alle vettige resten in de wasmachine en kan hierdoor sommige problemen met de wasmachine oplossen.
Verder gaat er iemand van ons studentenhuis één keer per maand een rondje action/aldi/zeeman/kruitvat langs voor alle huishoudspullen zoals schoonmaakdoekjes, sponsjes, schoonmaakmiddel, dweilen, knijpers en die dingen (en weten we ondertussen ook waar deze goedkoop zijn). Als ik om me heen kijk is het zeldzaam, maar wij draaien één keer per maand een gele doekjes (en dan droogdoeken enzo) was. Het kost niet veel die doekjes, maar daardoor kun je ze toch een keer of 3 gebruiken, wat vooral in een wat ouder/snel vies huis uiteindelijk wel geld scheelt
.
Verder een fijn topic om te lezen, als ik kijk naar mijn studentenbudget heb ik qua geld heus niet te klagen, maar zijn deze tips wel meer dan welkom, moet af en toe aan het eind van de maand toch even kijken hoe ik rond ga komen.
Voor degenen met een vaatwasser: Vaatdoekjes (ook die gele inderdaad) kun je over het rekje hangen en mee laten wassen. Dan worden die ook weer lekker schoon en fris (en bacterie-vrij).quote:Op zondag 18 maart 2012 21:31 schreef Muks het volgende:
Gele doekjes gebruik ik tot ze uit elkaar vallen....en dan zijn het prima poetsdoeken voor de fietsen
Bij ons vallen ze na ongeveer 3 keer al uit elkaar, dan knippen we ze nog wel eens zo dat het goede deel nog bruikbaar is en het andere deel gebruiken we dan voor andere klusjes zoals fietsen poetsen en dergelijke.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Die kun je toch wel vaker als drie keer gebruiken?
quote:Op zondag 18 maart 2012 21:31 schreef Muks het volgende:
Gele doekjes gebruik ik tot ze uit elkaar vallen....en dan zijn het prima poetsdoeken voor de fietsen
Ik heb die voor het aanrecht, elke dag een schone uiteraard. Gaan inderdaad superlang mee. Verslijten eigenlijk helemaal niet, worden alleen soms groezelig. De gele zijn om echt het huis mee te soppen. Ik heb doekjes in andere kleuren die voor het toilet zijn.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:03 schreef Ireth het volgende:
Ik heb allemaal van dit soort doekjes (stuk of 10 a 12) en speciaal de rode voor toilet soppen gereserveerd. Gaan gewoon elke keer de wasmachine in en heb ze al jaaaaaaaaaaaren!
[ afbeelding ]
Daarop doorgaand, kijk of een auto (of zelfs brommer) nodig is.quote:Op zondag 18 maart 2012 23:39 schreef SwiffMeister het volgende:
Ow nog 1:
Neem de fiets! En voor langere afstanden de brommer.
En je moet er véél hebben. Textiel dat tussen twee klussen in een poosje "rusten" kan, gaat meer werkuren mee. Dus je koopt in de uitverkoop bij en hebt altijd een goede voorraad, kan op elk moment een doekje pakken, kan dus meerdere keren per dag een schone pakken.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:03 schreef Ireth het volgende:
Ik heb allemaal van dit soort doekjes (stuk of 10 a 12) en speciaal de rode voor toilet soppen gereserveerd. Gaan gewoon elke keer de wasmachine in en heb ze al jaaaaaaaaaaaren!
[ afbeelding ]
Warmte=Energiequote:
Verder: Zet spullen die niet in de koelkast hoeven er ook niet in. Eieren, mayonaise, ketchup hoeft er niet in. Gewoon in een koele donkere kast bewaren gaat ook prima. Zet 1 fles (fris) drank in je koelkast, en 2 pilsjes ipv een half krat. Haal je een pilsje uit de koelkast, leg er dan direct een nieuwe in. Hoe minder je koelkast gevuld is, hoe minder energie zo'n ding gebruikt.
terwijl je prima voor 20 pleuri ter waarde van een slof (60 pleuri) kan roken als je je peuken zelf in elkaar knutseltquote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hebben we het al over stoppen met roken gehad?
Ik zie bij Aldi nog steeds dat er voor een week boodschappen á 45 euro in de kar gaat (7 broden, krat melkpakken, 6-pack cola, 5 pizza's etc.) maar daarnaast ook nog eens 45 euro aan sigaretten, shag en vloei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |