abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108444825
Waarom dit topic :?

FHF is vooral bedoeld voor mensen met een kleine(re) beurs, dus geldbesparende tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Ik doe graag de kick-off met een aantal tips voor de dagelijkse wasbeurten. Het gebruik van wasmiddelen en wasverzachter kan namelijk vele malen goedkoper. Je hoeft vanaf nu geen wasmiddel en wasverzachter meer te kopen ^O^

Wasmiddel
Gewoon soda. Geschikt voor zowel de witte als de bonte was en te koop in alle supermarkten voor ongeveer 40 cent per 500 gram.
Gebruik: Minder dan een half koffiekopje per wasbeurt.

Wasverzachter
Azijn!
Gewone ordinaire (natuur-)azijn werkt prima als wasverzachter. Sterker nog: Je oude kartonnen handdoeken worden weer heerlijk zacht bij het gebruik van Azijn als wasverzachter.

Om de was een lekker geurtje te geven, heb je bij b.v. Blokker synthetische geur-oliën voor een euro per flesje.
Doe 5 á 6 druppels van deze olie bij de azijn in het wasverzachterbakje en je was ruikt ook nog eens lekker fris.

Extra voordeel van deze tips is dat je wasmachine ook veel langer mee zal gaan, omdat er geen gebruik wordt gemaakt van zeep. En zowel soda als azijn werken beiden ontkalkend ^O^

Welke tip(s) heb jij? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2012 23:52:19 ]
  maandag 27 februari 2012 @ 01:53:26 #2
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_108449835
Studieboeken; kopiëren... inbinden of in een map. Scheelt 35 tot 50% van de kosten.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:44:25 #3
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_108455020
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 01:53 schreef EricOscuro het volgende:
Studieboeken; kopiëren... inbinden of in een map. Scheelt 35 tot 50% van de kosten.
Of gewoon kopen via Marktplaats/Amazon voor een mooi prijsje en wanneer niet meer nodig weer verkopen. :Y

Verder is shoppen voor verzekeringen ook altijd erg lucratief, evenals "zuinig rijden" (altijd schakelen onder de 2500 TPM) met de huidige hoge benzineprijzen.
pi_108459865
-Belegen. :O -

[ Bericht 45% gewijzigd door Cat-astrophe op 27-02-2012 18:54:20 ]
"Stories happen only to those who are able to tell them."
pi_108460239
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:10 schreef bhm het volgende:
-edit-
Sorry, maar wat.

Haren wassen kan ook met zelfrijzend bakmeel of bakpoeder: mix een beetje met wat water zodat je een niet al te stug, maar ook niet slap papje krijgt, en pas toe op de wortels. Tien minuten in laten werken en uitspoelen. Voor conditioner: appelciderazijn op je haar spuiten, even in laten werken en dan uitspoelen. Gezonder voor je haar en goedkoper. Als je je haar niet lekker vindt ruiken door de azijn, spuit je er bijvoorbeeld wat rozenwater overheen en kam je dat uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cat-astrophe op 27-02-2012 18:54:32 ]
Op maandag 27 februari 2012 13:47 schreef Sinosappel het volgende:
Hoezo? Je kan het toch gewoon zeggen als je iemand wil klaarzuigen?
pi_108460428
Die flesjes geurolie zijn echt geen euro ;) ...ik heb ze zelf al is het niet voor de was. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108460470
Loop vaker een Kringloopwinkel binnen. het is niet allemaal oude en versleten meuk en kunt heel veel geld besparen op allerlei zaken......gepost vanaf van Kringloopcomputer staande in mijn Kringloopcomputerkast. :')
Optimist tot in de kist
pi_108471109
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
Loop vaker een Kringloopwinkel binnen. het is niet allemaal oude en versleten meuk en kunt heel veel geld besparen op allerlei zaken......gepost vanaf van Kringloopcomputer staande in mijn Kringloopcomputerkast. :')
En zeer veel tweedehandse meubels zin op te knappen met een beetje schuurpapier en een likje verf.

Ga op maandag vroeg naar de winkel al het overgebleven vlees ligt dan afgeprijsd met 50% korting in de winkel, C1000 heeft vaak nog veel liggen en de Aldi ook. Invriezen en klaar ben je voor heel de week, Was voor deze week met 6 Euro klaar overigens.
pi_108471535
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:04 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

En zeer veel tweedehandse meubels zin op te knappen met een beetje schuurpapier en een likje verf.

Zeker, staan hier ook, was donkerhout met outbollige knopjes, nu wit met "snelle"knoppen. :P Ik heb overigens heel veel nog prima bruikbare gebruiksartikelen van de Kringloop in huis, gewoon even goed opletten en regelmatig langsgaan en je komt ze vanzelf tegen, scheelt toch behoorlijk wat geld als je het niet zo breed hebt. Ik koop er zelfs kleding en schoenen, ook een kwestie van goed je ogen openhouden...nieuwe nooit op gelopen schoenen hebben van normaal 150 euro voor nu 3,50. _O_ Iets met een splinter en winter. :+
Optimist tot in de kist
pi_108472534
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Zeker, staan hier ook, was donkerhout met outbollige knopjes, nu wit met "snelle"knoppen. :P Ik heb overigens heel veel nog prima bruikbare gebruiksartikelen van de Kringloop in huis, gewoon even goed opletten en regelmatig langsgaan en je komt ze vanzelf tegen, scheelt toch behoorlijk wat geld als je het niet zo breed hebt. Ik koop er zelfs kleding en schoenen, ook een kwestie van goed je ogen openhouden...nieuwe nooit op gelopen schoenen hebben van normaal 150 euro voor nu 3,50. _O_ Iets met een splinter en winter. :+
Alles in mijn huis op uitzondering van enkele spullen zijn 2dehands kringloop of via marktplaats aangekocht. Je knapt het een beetje op en het kan weer jaren mee ik heb alles van vol hout en laatst ook 4 teak eetkamerstoelen voor 28 Euro terwijl ze nieuw in de winkel voor 90 Euro per stuk staan :D

En ook kleding ik koop alleen mijn schoenen en ondergoed in de winkel ik kan wel nieuw in de winkel kopen maar wat ik me hiermee bespaar! Sterker nog ik koop ook vaker 2dehands schilderijen op voor een fractie van de waarde... Mij god wat ik me daar al mee verdiend heb _O_
pi_108472893
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:46 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Alles in mijn huis op uitzondering van enkele spullen zijn 2dehands kringloop of via marktplaats aangekocht. Je knapt het een beetje op en het kan weer jaren mee ik heb alles van vol hout en laatst ook 4 teak eetkamerstoelen voor 28 Euro terwijl ze nieuw in de winkel voor 90 Euro per stuk staan :D

En ook kleding ik koop alleen mijn schoenen en ondergoed in de winkel ik kan wel nieuw in de winkel kopen maar wat ik me hiermee bespaar! Sterker nog ik koop ook vaker 2dehands schilderijen op voor een fractie van de waarde... Mij god wat ik me daar al mee verdiend heb _O_
Ondergoed koop ik er niet, dat gaat me te ver, Wibra is daarvoor een goede winkel. Niets mis met Zeeman/Wibra en Action. *O*
Optimist tot in de kist
pi_108473916
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Ondergoed koop ik er niet, dat gaat me te ver, Wibra is daarvoor een goede winkel. Niets mis met Zeeman/Wibra en Action. *O*
Dat doet Ayumu ook niet hoor, als ik dat zo lees..

Ik heb ook heel lang kleding in kringloopwinkels gekocht. Alleen voorwaarde was dan wel altijd dat het er ook nog echt als nieuw uitzag en een beetje recente mode was. Geen ouderwetse ranzige vestjes enzo.. Alleen sinds veel kringloopwinkels waar ik kwam veel duurder zijn geworden kom ik er eigenlijk niet zo vaak meer. Kleding in de opruiming (winkel) is vaak ook erg betaalbaar..

Maargoed, tweedehands kopen is inderdaad een goede tip.
pi_108474885
quote:

[..]

Nee, Ondergoed koop ik ook altijd in de winkel... Al weet ik wel dat ze bij de kringloop beha's verkopen maar die heb ik toch niet nodig :+

En de Zeeman/Wibra zijn juist de goede winkels voor zulke spullen de Action is leuk voor de speelgoed en de decoractie die ze hebben,.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:18 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Dat doet Ayumu ook niet hoor, als ik dat zo lees..

Ik heb ook heel lang kleding in kringloopwinkels gekocht. Alleen voorwaarde was dan wel altijd dat het er ook nog echt als nieuw uitzag en een beetje recente mode was. Geen ouderwetse ranzige vestjes enzo.. Alleen sinds veel kringloopwinkels waar ik kwam veel duurder zijn geworden kom ik er eigenlijk niet zo vaak meer. Kleding in de opruiming (winkel) is vaak ook erg betaalbaar..

Maargoed, tweedehands kopen is inderdaad een goede tip.
De kringloop is op sommige plaatsen behoorlijk in prijs omhoog gegaan daarom ga ik vaker naar België om aldaar door de kringloop heen te gaan en daar scheelt het best wel in prijs _O_

En ze hebben er veel beeldjes die ik juist zoek O+

Oh en koop je groente op de markt net voor dat ze aan het op ruimen zijn dan willen ze nogal weleens wat van de prijs af doen *)
pi_108476783
Ik ben gek op de Action. O+ Ontzettend veel spul voor een kleine prijs en vaak (naar verhouding) best goede kwaliteit. Ik haal er al mijn thuishangstofjes (dekentjes, huispak etc. vandaan). En pas nog een paar winterstappers gekocht. Zal vast niet de beste kwaliteit zijn maar voor die paar dagen sneeuw vind ik het prima.

Hier lees ik ook altijd met veel plezier mee (de laatste tijd is er weinig gepost): Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 27 februari 2012 @ 20:42:15 #15
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_108478328
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:17 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben gek op de Action. O+ Ontzettend veel spul voor een kleine prijs en vaak (naar verhouding) best goede kwaliteit. Ik haal er al mijn thuishangstofjes (dekentjes, huispak etc. vandaan). En pas nog een paar winterstappers gekocht. Zal vast niet de beste kwaliteit zijn maar voor die paar dagen sneeuw vind ik het prima.

Hier lees ik ook altijd met veel plezier mee (de laatste tijd is er weinig gepost): Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
De Laatste tijd. :D
» Er is al 202 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen.

Maar mijn tip (voor de iets luxere spullen) is dat je even door moet zoeken op internet. Dat kan veel geld schelen vooral de prijzen vergelijkings sites.

En deze sites zijn ook wel handig:
http://www.gratisoptehalen.nl/
http://www.allesgratis.nl/
FOK!kers helpen FOK!kers :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:28:36 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_108538356
Vooral een leuke tip voor de gezinnen: meld je aan op Invotes. Daar krijg je doelgerichte enquetes (wat je bijvoorbeeld van een bepaalde reclame van ABN amro vind ofzo) en spaar je punten mee. 1000 punten = kadobon van 10 euro en die kan je besteden bij oa Bart Smit, Bol.com, FRS en Kijkshop. Ik spaar daar dus altijd de punten op voor Bart Smit en die gebruik ik dan in November (verjaardag dochter) en December (sinterklaas en kerst)

De ene keer krijg je 4 enquetes per maand, de andere keer 1.. wisselt. Ik heb daar in iets meer dan 2 jaar tijd voor bijna 200 euro bij elkaar gespaard.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_108538688
http://www.stempunt.nu is ook zo een site ..

daar spaar je punten die je vervolgens in hun webwinkel kan inwisselen.
pi_108554545
Een gelijk puntensysteem heb ik ook eens geprobeerd, ik wacht nog steeds op mijn cadeaubon van 10 euro voor de IKEA. }:| Die 8 weken wachttijd zijn inmiddels bijna 8 maanden geworden. :(
Optimist tot in de kist
pi_108556164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:10 schreef trovey het volgende:
Een gelijk puntensysteem heb ik ook eens geprobeerd, ik wacht nog steeds op mijn cadeaubon van 10 euro voor de IKEA. }:| Die 8 weken wachttijd zijn inmiddels bijna 8 maanden geworden. :(
Ik denk niet dat die bon nog komt _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 februari 2012 @ 19:47:44 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108556301
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:28 schreef Ireth het volgende:
Vooral een leuke tip voor de gezinnen: meld je aan op Invotes. Daar krijg je doelgerichte enquetes (wat je bijvoorbeeld van een bepaalde reclame van ABN amro vind ofzo) en spaar je punten mee. 1000 punten = kadobon van 10 euro en die kan je besteden bij oa Bart Smit, Bol.com, FRS en Kijkshop. Ik spaar daar dus altijd de punten op voor Bart Smit en die gebruik ik dan in November (verjaardag dochter) en December (sinterklaas en kerst)

De ene keer krijg je 4 enquetes per maand, de andere keer 1.. wisselt. Ik heb daar in iets meer dan 2 jaar tijd voor bijna 200 euro bij elkaar gespaard.
eupanel.nl euro per enquete, wisselt hoeveek je uitnodigingen krijgt. is voor bol.com, gaat ook hard :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_108556750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:44 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die bon nog komt _O-
Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden. ;( :') Ze blijven echter wel doorspammen met hun enquetes.
Optimist tot in de kist
pi_108561372
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden. ;( :') Ze blijven echter wel doorspammen met hun enquetes.
Daar moet je dan ook een kloon mailadres voor maken heb ik ook en krijg er wel 50 mailtjes per dag op... :')
pi_108584961
Kennen jullie deze al?

Gratis culinair proeven DEEL 5

En natuurlijk Online Enquetebureau's #16
Spoilers!
pi_108614201
tip: vul een 1,5 literfles met water en leg hem in de stortbak van je wc.
zo gaat er maar 8,5 liter in ipv 10.
met 8 liter kun je prima doortrekken en je bespaart twee liter wat ruim 200 euro scheelt per jaar.
pi_108614296
Ik vind onze handdoeken altijd stinken. :( Hele muffe geur komt er vanaf... Cheap-ass Aldi was verzachter? :X Hoe komt het? :?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 03:49:34 #26
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_108614410
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:44 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Of gewoon kopen via Marktplaats/Amazon voor een mooi prijsje en wanneer niet meer nodig weer verkopen. :Y

Verder is shoppen voor verzekeringen ook altijd erg lucratief, evenals "zuinig rijden" (altijd schakelen onder de 2500 TPM) met de huidige hoge benzineprijzen.
Daarin heb je gelijk BigSmurf... maar dan heb jij het over boeken die ook vorig jaar al voorhanden waren.
Maar de nieuwe studieboeken maken de laatste 15 jaar een enorme evolutie door... steeds vaker moeten de studenten nieuwe boeken aanschaffen (omdat er ergens 5% nieuwe inzichten zijn).
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 03:54:50 #27
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_108614425
quote:

[..]

Met alle respect Trovey.... en dan ging ik zelf nog laat op boxershorts over.... Maar als je uitgaat, zorg dan tenminste dat je een paar goede onderbroeken hebt...
Sure ik draag zelf ook op gewone werkdagen wel eens ondergoed die eigenlijk niet meer kan... maakt niet uit, niemand ziet het...

Maar als je toch je voor een vrouw gaat uitkleden, zorg dan tenminste dat je dan in het weekend net iets meer voorbereid bent dan een dag op school of op werk. Ga nooit zonder een redelijke boxer of onderbroek van huis!
Sterker nog... draag jij goed ondergoed, dan voel je je ook stukken beter in jouw vel!
pi_108614881
Ondergoed van kruidvat (anni Rolfie geloof ik) is trouwens ook niet erg duur.
Kleding zoals rompers, mailots, slabbertjes voor de kids haal ik allemaal bij de zeeman.
Niets mis met de kwaliteit (vaak Disney wat ze in grote partijen opkopen). En ook de big Bazaar is een fijne winkel. Mijn dochter haar kast ligt vol met sokken enz van Hello Kitty en Dora, en ze heeft verschillende dekbed overtrekken van studio 100 maar dan gekocht bij dit soort winkels of bv bij de Aldi voor de helft van de prijs. Als je een beetje oplettend bent kan je dat koste technisch heel veel schelen.

Verder ga ik regelmatig in maart/april en september/oktober naar kinderkledingbeurzen daar vind je vaak heel mooie kleding voor een klein prijsje!
Lees ook eens mijn FOOD and FUNtastic blog:
http://foodandfuntastic.tumblr.com/
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:46:54 #29
244933 trovey
Nachtoele
pi_108621070
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 03:54 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Met alle respect Trovey.... en dan ging ik zelf nog laat op boxershorts over.... Maar als je uitgaat, zorg dan tenminste dat je een paar goede onderbroeken hebt...
Sure ik draag zelf ook op gewone werkdagen wel eens ondergoed die eigenlijk niet meer kan... maakt niet uit, niemand ziet het...

Maar als je toch je voor een vrouw gaat uitkleden, zorg dan tenminste dat je dan in het weekend net iets meer voorbereid bent dan een dag op school of op werk. Ga nooit zonder een redelijke boxer of onderbroek van huis!
Sterker nog... draag jij goed ondergoed, dan voel je je ook stukken beter in jouw vel!
Ik draag goed ondergoed en voel me prima. :* Ik ga me toch niet meteen voor de eerste de beste uitkleden dus dat is ook geen probleem. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:47:56 #30
244933 trovey
Nachtoele
pi_108621112
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 21:16 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Daar moet je dan ook een kloon mailadres voor maken heb ik ook en krijg er wel 50 mailtjes per dag op... :')
Gewoon rechtstreeks de spambox in. :P
Optimist tot in de kist
pi_108622591
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon rechtstreeks de spambox in. :P
Ken ook... Als je trouwens planten wil de Intratuin heeft een aanbiedingenbak schijnbaar van plantjes waar ze niet vanaf komen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:46:43 #32
244933 trovey
Nachtoele
pi_108634379
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:37 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Ken ook... Als je trouwens planten wil de Intratuin heeft een aanbiedingenbak schijnbaar van plantjes waar ze niet vanaf komen.
Ken ik ;) , waar denk je waar het grootste deel van mijn planten op het balkon vandaan komen? O-) Zijn overigens planten die b.v. net gebloeid hebben en dus minder aantrekkelijk om dan te kopen voor de volle prijs.
Optimist tot in de kist
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:55:46 #33
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_108634763
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 03:49 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Daarin heb je gelijk BigSmurf... maar dan heb jij het over boeken die ook vorig jaar al voorhanden waren.
Maar de nieuwe studieboeken maken de laatste 15 jaar een enorme evolutie door... steeds vaker moeten de studenten nieuwe boeken aanschaffen (omdat er ergens 5% nieuwe inzichten zijn).
Misschien verschillend per studie? Ik ben tweedejaars student en heb van de 20 vakken die ik nu gevolgd heb driemaal een gloednieuw boek moeten kopen. Alle andere keren heb ik gewoon tweedehands gezocht en gevonden.

Als een docent zegt "Je hebt écht de 9e druk nodig!" en deze is alleen nieuw te koop voor 80 euro, gewoon schijt hebben en de 8e druk tweedehands kopen voor 15 of 20 euro. :Y
pi_108636525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Ken ik ;) , waar denk je waar het grootste deel van mijn planten op het balkon vandaan komen? O-) Zijn overigens planten die b.v. net gebloeid hebben en dus minder aantrekkelijk om dan te kopen voor de volle prijs.

10 Euro voor de 4... _O_
pi_109085021
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 03:06 schreef markmarkmark het volgende:
tip: vul een 1,5 literfles met water en leg hem in de stortbak van je wc.
zo gaat er maar 8,5 liter in ipv 10.
met 8 liter kun je prima doortrekken en je bespaart twee liter wat ruim 200 euro scheelt per jaar.
Geen idee waar jij je wc mee doortrekt maar je bespaard echt geen 200 euro per jaar wanneer je een gevulde fles water in je stortbak neerlegt. _O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:52:28 #36
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_109085563
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Geen idee waar jij je wc mee doortrekt maar je bespaard echt geen 200 euro per jaar wanneer je een gevulde fles water in je stortbak neerlegt. _O-
Hangt er vanaf hoevaak er doorgetrokken wordt :6

-De vloeibare toiletblokjes (die ook navulverpakkingen hebben) kun je ook uitstekend navullen met bleek/wcreiniger. Gaat hierna net zolang mee en werkt practisch het zelfde.

-Wc rollen plat drukken, hierdoor ben je minder snel geneigd teveel te gebruiken/pakken doordat het niet doorrolt. Laat je overigens niet te snel verleiden tot 'goedkoop' wcpapier, hiervan heb je in de praktijk meer nodig waardoor het alsnog duur wordt.

- En een grote dooddoener, let op waar en hoe je je boodschappen doet. houd daarbij bv ook in gedachten dat Lidl en Aldi al weer een mooi poosje niet meer zo goedkoop zijn als ze lijken met bv. zuivel, vers, en ontbijtproducten. Voor sommige producten betaal je zelfs meer dan voor de A-merken!

- Let op aanbiedingen en combineer.

- Geef jezelf een budget waarvoor je wil leven per week/maand. En richt hier ook alles op. Doe dit altijd voor max 75% van wat je inkomsten zijn incl toeslagen, de rest kun je desgewenst weg zetten op een vrijopneembare spaarrekening voor onvoorziene kosten, dit is ook realiseerbaar voor mensen die al gebudgeteerd worden in de meeste gevallen, Soms zullen dingen moeten verdwijnen, maar als je het volhoud kun je toch met een voldaan gevoel terugkijken op je prestatie.

-Verkoop dingen die je niet meer gebruikt, (ruim dingen die je niet gebruikt op, voorzien van datumsticker, alles waar je langer dan een jaar niet naar omgekeken hebt zul je hoogstwaarschijnlijk ook na dat jaar niet meer naar omkijken)

-Kook grotere hoeveelheden en vries porties in, dit lijkt duurder, maar omgerekend ben je vaak minder kwijt doordat je er meerdere dagen van kunt eten.

-Week boodschappen: de standaard dingen die je wekelijks nodig hebt
-Maandboodschappen: de (houdbare) fruitsappen, frisdranken, chips/koekjes, vriezeraanvulling zoals vlees/groente aanbiedingen.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:03:03 #37
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_109085892
Ja dat van de Lidl en de Aldi is wel waar. Als je pakken drinken zoals Dubbelfriss koopt is het interessanter om de aanbiedingen van de verschillende winkels in de gaten te houden dan het te kopen bij de Lidl of Aldi.. Ik ben meestal goedkoper uit en je hebt vervolgens keuze uit meer smaken. Om de 2 weken is er wel een supermarkt die dergelijke dingen in de aanbieding heeft.

De ijsthee van de Aldi is verhoogt van 45 cent naar 55 cent per pak. Nog steeds niet enorm duur maar wel een stijging van 22%.. En dat is dan wel veel!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_109096690
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:38 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

10 Euro voor de 4... _O_
^O^

Nog een tip: vul je houder voor vloeibare handzeep bij en het liefst met de goedkoopste badschuim die je kunt vinden (50-60 cent de liter van rood/witte basismerk van C1000 hier ^O^), dat werkt net zo goed dan al dat dure spul en de losse kleine flesjes. Uiteraard alleen doen als je handen er tegen kunnen. ;)
Optimist tot in de kist
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:07:38 #39
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_109096939
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:52 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoevaak er doorgetrokken wordt :6

Een liter water kost (incl. transportkosten) gemiddeld 0.0014 euro
bron: financieel.infonu.nl

¤200 / 0.0014 = 142857 liter. :D

Bijna 143 kuub water :D
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_109107851
thuis brood smeren + water meenemen ipv op het station iets kopen.
There are only 151 Pokémon.
pi_109132168
Ook wat tips .
Probeer te handelen als je iets van mp haalt of speurders.
Nooit bij de eerste de beste winkel iets kopen.
Gebruik voor minder dan 5 a 10 km de fiets en anders ipv een auto een scooter voor de langere afstanden .
Ik rij er vaak ook met gemak 160 km in dag op
Een 4 takt scooter loopt vaak 1 op 40 en met wat handigheid zelfs nog zuiniger.
Probeer zoveel mogelijk reparaties zelf te doen .
Ook de verzekering is erg laag vaak (nog geen 30 euro per jaar.)
Koop het liefst in 1 x goede schoenen.,Ik koop meestal nikes die van 100 euro of meer afgeprijst zijn en n u maar 50 a 60 euro kosten en loop hier ong 2 jaar mee.
Besparing kapper ik koop meestal 1x in de 2 jaar een tondeuse van 40 euro .
Supermarkten hebben vaak producten die bijna overdatum zijn heel vaak worden deze 50 % afgeprijst als het het laatste uurtje is dat ze open zijn.Verders slim zijn overal kun je op besparen.
Ik heb bijvoorbeeld een paar middagen gewerkt ion een winkel in ruil voor verf ,behang enz.
En om met een 0 euro budget het huis wel mooi te krijgen heb ik een regeling getroffen om bij 1 tijdelijk te eten in ruil voor wat huishouden en huisklusjes zodat ik het weekgeld ervoor kan gebruiken.
Ook voor verbouwingen moet je gewoon brutaal zijn en eens een bouwterein oplopen of je wat oude materiaal mag hebben uit de bouwcontainer. .
.Me handen wassen doe ik meestal met het goedkoopste afwasmiddel wat ik ook voor de afwas gebruik.
Voor het douchen haal ik vaak een grote fles bij de action weg van 1 ,60 waar ik 2 maanden mee kan .
Dingen weggooien doe ik pas als het echt stuk is ,kan ik het op een simpele manier oplossen dan doe ik dat.
Voorbeeld is de wasmachine die schud rammelt lekt licht enz ,maar zolang die blijft werken vind ik het wel goed
pi_109147626
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:07 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Een liter water kost (incl. transportkosten) gemiddeld 0.0014 euro
bron: financieel.infonu.nl

¤200 / 0.0014 = 142857 liter. :D

Bijna 143 kuub water :D
juist, dat is 39 x doortrekken per dag.
een gezin met 2, 3 of vier kinderen komt er al aardig bij in de buurt.
pi_109148106
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:35 schreef markmarkmark het volgende:

[..]

juist, dat is 39 x doortrekken per dag.
een gezin met 2, 3 of vier kinderen komt er al aardig bij in de buurt.
Jij gaat uit van 10 liter per doortrekking.
Wil je 200 euro met een fles van 1,5l besparen moet je echter uitgaan van een besparing van 1,5 tot 2l per keer. En dan wordt het opeens 195 tot 260 spoelingen per dag.
pi_109148311
oeps rekenfoutje idd.
dan bespaart het rond de 50-60 euro per jaar
pi_109156287
Tip 1) Vraag altijd en overal korting had laatst voor 50e aan Pizza/kipdingen gehaald. Tijdens ophalen gewoon gevraagd waarom ik geen korting kreeg als vaste klant. Kreeg zo even 20% korting (ik kom er 3 keer per jaar)

Vooral bij elektronica, huisraad, etc. kan je altijd korting krijgen! 10-20% heb je makkelijk te pakken.

tip 1.1) Val alles waar je een vaste dienst vanaf neemt lastig. Ik ben X jaar klant ik zie leuke aanbiedingen van jullie en concurenten voor nieuwe klanten. Wat krijg ik van jullie? 15% korting zou ik erg leuk vinden!

tip 2) Voor de ondernemers onder ons of mensen die een ondernemer kennen Sligro/Makro veel dingen zijn daar goedkoper (alleen grotere verpakkingen)

tip 3) Verdien meer geld!Vraag meer salaris bij elk geschikt moment zoals extra verantwoording/behaalde certificaten. Wanneer ze dat niet willen vraag in natura dingen aan zoals opleidingen (verdien je terug).

Maar ook simpele dingen dat oude kastje wat je wilt verkopen!? Ff schuren likje verf erover in hippe kleur en vang het dubbele!

tip 4) Vraag naar 2e hands/licht beschadigde artikelen en/of restjes. Veel gebreken zijn uitstekend te verbergen of makkelijk zelf te repareren.

Mijn meubels hebben mij amper wat gekost of waren zelf gratis en zijn heel wat degelijker dan Ikea-kastjes. Mijn vloerbedekking is bijvoorbeeld verkleurd in een hoek waar een bank boven op staat >:).

tip 5) Wees behulpzaam en accepteer ook hulp (teveel mensen hebben daar moeite mee)! Ik help bij computerproblemen, belastingaangiften, financiële en juridische kwesties. Ik krijg een elektricien, loodgieter, stukadoor ervoor terug.
pi_109156361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:46 schreef markmarkmark het volgende:
oeps rekenfoutje idd.
dan bespaart het rond de 50-60 euro per jaar
En dan nog hebben de meeste spoelbakken ook een kleinere knop voor de kleine behoefte. Dan bespaar je niks.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:01:54 #47
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_109173881
Het verschil tussen een 1,5 literfles Coco Cola en bijvoorbeeld een fles Euroshopper cola is ongeveer ¤1,15.
In een gezin met 2 pubers zal het verbruik gemiddeld liggen op 5 flessen in de week.
Besparing op jaarbasis: 300 euro
Wie dit leest is gek
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:14:21 #48
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109178545
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het verschil tussen een 1,5 literfles Coco Cola en bijvoorbeeld een fles Euroshopper cola is ongeveer ¤1,15.
In een gezin met 2 pubers zal het verbruik gemiddeld liggen op 5 flessen in de week.
Dat ga je terugzien bij de tandarts :X
pi_109178654
quote:
Drinken die pubers 2,5 fles cola per week per persoon....misschien dat even iets minderen, scheelt ook weer geld (en tandartskosten want cola is zuurder dan citroensap).
Optimist tot in de kist
pi_109178698
Als je soda als wasmiddel gebruikt waar doe je het dan in? En is het niet slecht voor de machine?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_109179170
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

coco cola A merk is ook slecht voor je tanden hoor ;)
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 20:40:01 #52
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_109181705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Drinken die pubers 2,5 fles cola per week per persoon....misschien dat even iets minderen, scheelt ook weer geld (en tandartskosten want cola is zuurder dan citroensap).
Nee, pa, ma, en de vrienden en vriendinnen drinken ook cola.

En geloof me, zodra dochter van 15 een vriend van 18 heeft dan is je bier óók nog op voordat ze samen naar boven gaan "om huiswerk te maken".
Wie dit leest is gek
pi_109183725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Als je soda als wasmiddel gebruikt waar doe je het dan in? En is het niet slecht voor de machine?
Gewoon in het bakje waar je normaal je waspoeder of vloeibaar wasmiddel in doet (ongeveer een half koffiekopje of iets minder).
En nee, dat is niet schadelijk. Integendeel zelfs, want het ontkalkt ook :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:33:43 #54
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_109184064
of bij multi-value als mystery shopper. je hebt er opdrachten dat je in een cafetaria moet shoppen je krijgt er geld voor en wat je eet wordt met een standaard bedrag vergoedt. oftewel free food!
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:45:15 #55
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_109184671
geen euroshopper frisdrank kopen zit aspartaam in! je bespaart je tanden wel meer maar de aspartaam merk je terug in je darmen. je kan er diarree van krijgen, combinatie van zoetstof én caffeíne is meer dorst naar meer cola want beide stoffen onttrekken vocht aan je darmen, en oja meer kans op darmaandoeningen. klinkt extreem maar straks ben je wél die ene procent die ziek wordt van zoetstof!
mijn mening koop AH cola, ja ik werk er maar het is goedkoper dan Coca cola maar net zo lekker en geen zoetstoffen!

trouwens mijn bespaar tip: koop een fles Aldi limonade. is genoeg voor 20 glazen fris, kost evenveel als 2 blikjes Coca cola. ondanks dat het zo goedkoop is zit er gewoon suiker in en net zoveel vruchten (75%) als karvan cevitam.
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
pi_109187232
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 21:33 schreef il_Tonno het volgende:
of bij multi-value als mystery shopper. je hebt er opdrachten dat je in een cafetaria moet shoppen je krijgt er geld voor en wat je eet wordt met een standaard bedrag vergoedt. oftewel free food!
Lol, zag m ook voorbij komen vandaag.
Spoilers!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 00:12:32 #57
53151 T42
Pinball Wizard
pi_109191193
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
vind de kringloop soms duur.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 00:15:02 #58
53151 T42
Pinball Wizard
pi_109191287
quote:
zonder pubers in huis gingen hier makkelijk 12 flessen erdoorheen in de week... (aldi cola wel)
kuch en dat deed ik in me 1tje kuch

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

na ruim 25 jaar lang weining gaatjes gehad ;) bodem van zwembad maakte meer schade.

mijn tip hou je gordijnen dicht bij kou en warmte dat isoleerd extra
pi_109195245
Op Marktplaats zoeken op uitgebreid, ¤ tussen 0 en 0 op gratis in je postcodegebied.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 07:30:58 #60
154407 Rucky
pi_109195301
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 07:22 schreef Prospera het volgende:
Op Marktplaats zoeken op uitgebreid, ¤ tussen 0 en 0 op gratis in je postcodegebied.
Sowieso doorzoeken op het internet kan je veel besparen.
Ik had laatst een onderdeel nodig die begon met 30 euro. Even later had ik hem gevonden voor 7,50 euro en dat heb ik vaker meegemaakt.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_109195760
Ik volg deze even mee!

Mijn grootste budgettip is heul vaak bij mijn ouders eten *O* Maar ik heb het net even gevraagd en ze vinden het niet OK als jullie allemaal meekomen :')

En nog eentje die aan 2 kanten snijdt! Afvallen! Ik koop geen chocola meer, geen chips, geen nootjes, geen exorbitante maaltijden, niet "even snel dit kopen in de stad, even snel dat kopen voor de lekker". Scheelt echt bakken vol met geld!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109195815
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 08:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik volg deze even mee!

Mijn grootste budgettip is heul vaak bij mijn ouders eten *O*
Je ouders zullen dat niet echt goed voor hun budget vinden denk ik O-)
pi_109195857
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 08:21 schreef frederik het volgende:

[..]

Je ouders zullen dat niet echt goed voor hun budget vinden denk ik O-)
HADDEN ZE MAAR GEEN KINDEREN MOETEN NEMEN!

BAM!

:D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_109195966
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 08:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

HADDEN ZE MAAR GEEN KINDEREN MOETEN NEMEN!

BAM!

:D
zijn het pedofielen :?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109195970
Omg, slechte woordgrap is slecht. Zeikerige comment is zeikerig :')
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:10:49 #66
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_109198104
Hebben we het al over stoppen met roken gehad?
Ik zie bij Aldi nog steeds dat er voor een week boodschappen á 45 euro in de kar gaat (7 broden, krat melkpakken, 6-pack cola, 5 pizza's etc.) maar daarnaast ook nog eens 45 euro aan sigaretten, shag en vloei.
Wie dit leest is gek
pi_109201238
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:12 schreef T42 het volgende:

[..]

vind de kringloop soms duur.
Altijd nog goedkoper als nieuw en dan gewoon niet kopen. Eergisteren nog een gloednieuw (dus nooit de vorige eigenaar gedragen en op gelopen want de zool was onbelopen) paar zwart leren Ecco schoentjes gekocht voor 5 euro....zie dat maar eens nieuw te krijgen voor die prijs. :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 21:45 schreef il_Tonno het volgende:
geen euroshopper frisdrank kopen zit aspartaam in! je bespaart je tanden wel meer maar de aspartaam merk je terug in je darmen. je kan er diarree van krijgen, combinatie van zoetstof én caffeíne is meer dorst naar meer cola want beide stoffen onttrekken vocht aan je darmen, en oja meer kans op darmaandoeningen. klinkt extreem maar straks ben je wél die ene procent die ziek wordt van zoetstof!
mijn mening koop AH cola, ja ik werk er maar het is goedkoper dan Coca cola maar net zo lekker en geen zoetstoffen!

trouwens mijn bespaar tip: koop een fles Aldi limonade. is genoeg voor 20 glazen fris, kost evenveel als 2 blikjes Coca cola. ondanks dat het zo goedkoop is zit er gewoon suiker in en net zoveel vruchten (75%) als karvan cevitam.
Aspertaam zit in elke light cola dus dat heeft niets met goedkoop of duur te maken. :P
Optimist tot in de kist
pi_109201260
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie bij Aldi nog steeds dat er voor een week boodschappen á 45 euro in de kar gaat (7 broden, krat melkpakken, 6-pack cola, 5 pizza's etc.) maar daarnaast ook nog eens 45 euro aan sigaretten, shag en vloei.
En wat als je nooit bent begonnen met roken....mis ik weer een besparing. }:| :+
Optimist tot in de kist
pi_109201324
Ik kijk op zondag op de websites van de supermarkten (ik heb een AH, Hoogvliet, C1000, Aldi en Lidl op fietsafstand) wat de aanbiedingen zijn. Ik maak dan 2 lijstjes: eentje met spullen die ik echt nodig heb en eentje met de aanbiedingen die ik wil hebben, beiden met de naam van de winkel erboven (ik weet wel zo'n beetje waar mijn standaard aankopen het goedkoopst zijn; ik let er dan ook op of de aanbieding van supermarkt A het produkt wel goedkoper maakt dan de standaardprijs van supermarkt b)

De aanbiedingen gaan op verschillende dagen in, daar let ik dan uiteraard ook op. Ook kijk ik op de sites van de drogisterijen en hema, om te zien wat daar in de aanbieding is. Dan ben ik qua boodschappen voor de hele week klaar, en hoef ik het alleen nog maar te halen.
Ik heb dan ook geen vast weekbudget; de ene week ben ik ¤40 kwijt en de andere week ¤80. Dingen zoals wasmiddel, shampoo koop ik vrijwel nooit voor de normale prijs. Het lijkt veel werk maar dat is het niet, ik ben er misschien een kwartiertje mee bezig.

De dingen die ik vaak nodig heb zijn goedkope frisdrank, koek, chips e.d.
Daarvoor geldt, altijd in het onderste schap kijken, daar staan vrijwel altijd de goedkoopste produkten. En natuurlijk kan ik er ook voor kiezen om dat soort dingen niet te kopen, maar ook ik heb 2 tieners met bijbehorende vrienden :P

En andere tip die wellicht geld kan besparen, is er eentje die ik zelf pas bedacht heb nadat ik een grote zak met spullen weg moest gooien omdat het over de datum was :@
De kastjes inruimen naar datum. Wat het langs houdbaar is achterin zetten, het kortste houdbaar voorin. Voor mij lijkt het nu te werken :Y
pi_109201577
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:39 schreef trovey het volgende:

[..]

En wat als je nooit bent begonnen met roken....mis ik weer een besparing. }:| :+
Als je rookt gewoon Poolse peuken halen :@
pi_109202368
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
nee juist goed. geen zeepresten en kalk meer.
pi_109207460
Goeie tips hier :Y
een hele belangrijke die mij veel geld uitspaart: kijk naar of je recht hebt op bepaalde tegemoetkomingen/kwijtscheldingen zoals voor rioolrechten e.d. het is even een hoop papieren invullen en opsturen, maar het kan soms enorm schelen en daarnaast nog voordelen opleveren zoals een gratis biebpas :)
♥ scars make us who we are ♥
  zaterdag 17 maart 2012 @ 20:52:53 #73
53151 T42
Pinball Wizard
pi_109212878
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Altijd nog goedkoper als nieuw en dan gewoon niet kopen. Eergisteren nog een gloednieuw (dus nooit de vorige eigenaar gedragen en op gelopen want de zool was onbelopen) paar zwart leren Ecco schoentjes gekocht voor 5 euro....zie dat maar eens nieuw te krijgen voor die prijs. :P

dat wel maar op marktplaats of echte rommelmarkt vind je het vaker veel goedkoper. ;)
of een advertentie in plaatselijke krantje. (heeft mij al veel gratis spullen opgelevert)
pi_109213580
Leuk tips allemaal !!

Wat hier ook helpt is de kinderen (10 en 12) inzicht geven in de boodschappen en wat het kost, maakt dat ze ook een stuk bewuster omgaan met voedsel en minder weggooien.
Zo weten ze hier wat mijn budget is We hebben er een sport van gemaakt om zoveel mogelijk over te houden zonder te kort te komen aan voeding etc. Dat sparen we op voor de vakantie !

Nog een tip : voor je vakantie bel op de dag van aankomst zo rond 16.30- 17.00 eens naar een vakantiepark. Vaak staan er wel huisjes leeg, meestal omdat mensen niet op zijn komen dagen. Die huisjes kun je vaak voor een prikkie huren ! (zo hebben wij een lang weekend voor 49,- in een huisje gezeten)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zondag 18 maart 2012 @ 20:13:48 #75
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_109246443
Een tip die bij mijn ouders erg goed werkte, al was het voor toekomstige kosten, was één keer per half jaar ergens twee vaatwastabletten meenemen en deze dan in de wasmachinetrommel te leggen en een 'lege' was te draaien. Kost wel water, maar sindsdien hebben ze de wasmachine niet meer hoeven te laten maken. De vaste electriciën van mijn ouders kwam hiermee; de vaatwastabletten verwijderen alle vettige resten in de wasmachine en kan hierdoor sommige problemen met de wasmachine oplossen.

Verder gaat er iemand van ons studentenhuis één keer per maand een rondje action/aldi/zeeman/kruitvat langs voor alle huishoudspullen zoals schoonmaakdoekjes, sponsjes, schoonmaakmiddel, dweilen, knijpers en die dingen (en weten we ondertussen ook waar deze goedkoop zijn). Als ik om me heen kijk is het zeldzaam, maar wij draaien één keer per maand een gele doekjes (en dan droogdoeken enzo) was :'). Het kost niet veel die doekjes, maar daardoor kun je ze toch een keer of 3 gebruiken, wat vooral in een wat ouder/snel vies huis uiteindelijk wel geld scheelt :).

Verder een fijn topic om te lezen, als ik kijk naar mijn studentenbudget heb ik qua geld heus niet te klagen, maar zijn deze tips wel meer dan welkom, moet af en toe aan het eind van de maand toch even kijken hoe ik rond ga komen :P.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_109250814
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:13 schreef livalo het volgende:
Een tip die bij mijn ouders erg goed werkte, al was het voor toekomstige kosten, was één keer per half jaar ergens twee vaatwastabletten meenemen en deze dan in de wasmachinetrommel te leggen en een 'lege' was te draaien. Kost wel water, maar sindsdien hebben ze de wasmachine niet meer hoeven te laten maken. De vaste electriciën van mijn ouders kwam hiermee; de vaatwastabletten verwijderen alle vettige resten in de wasmachine en kan hierdoor sommige problemen met de wasmachine oplossen.

Verder gaat er iemand van ons studentenhuis één keer per maand een rondje action/aldi/zeeman/kruitvat langs voor alle huishoudspullen zoals schoonmaakdoekjes, sponsjes, schoonmaakmiddel, dweilen, knijpers en die dingen (en weten we ondertussen ook waar deze goedkoop zijn). Als ik om me heen kijk is het zeldzaam, maar wij draaien één keer per maand een gele doekjes (en dan droogdoeken enzo) was :'). Het kost niet veel die doekjes, maar daardoor kun je ze toch een keer of 3 gebruiken, wat vooral in een wat ouder/snel vies huis uiteindelijk wel geld scheelt :).

Verder een fijn topic om te lezen, als ik kijk naar mijn studentenbudget heb ik qua geld heus niet te klagen, maar zijn deze tips wel meer dan welkom, moet af en toe aan het eind van de maand toch even kijken hoe ik rond ga komen :P.
Die kun je toch wel vaker als drie keer gebruiken?
pi_109251125
Gele doekjes gebruik ik tot ze uit elkaar vallen....en dan zijn het prima poetsdoeken voor de fietsen
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_109251701
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:31 schreef Muks het volgende:
Gele doekjes gebruik ik tot ze uit elkaar vallen....en dan zijn het prima poetsdoeken voor de fietsen
Voor degenen met een vaatwasser: Vaatdoekjes (ook die gele inderdaad) kun je over het rekje hangen en mee laten wassen. Dan worden die ook weer lekker schoon en fris (en bacterie-vrij).
pi_109251864
oh handig ! die kende ik nog niet
  zondag 18 maart 2012 @ 21:44:19 #80
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_109251949
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Die kun je toch wel vaker als drie keer gebruiken?
Bij ons vallen ze na ongeveer 3 keer al uit elkaar, dan knippen we ze nog wel eens zo dat het goede deel nog bruikbaar is en het andere deel gebruiken we dan voor andere klusjes zoals fietsen poetsen en dergelijke.

Edit, dat dus:

quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:31 schreef Muks het volgende:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  zondag 18 maart 2012 @ 22:00:22 #81
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109253193
Als je doekjes na 3 keer gebruiken al uit elkaar vallen, lijkt het mij rendabeler om fatsoenlijke doekjes te kopen. Ik koop Sorbo doekjes in de aanbieding en daar doe ik ongeveer 1,5 jaar meer. Ze worden ongeveer eens in de drie weken(samen met andere sopdoeken, dweilen, etc) gewassen op 60 graden.
Spoilers!
  zondag 18 maart 2012 @ 22:03:27 #82
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_109253419
Ik heb allemaal van dit soort doekjes (stuk of 10 a 12) en speciaal de rode voor toilet soppen gereserveerd. Gaan gewoon elke keer de wasmachine in en heb ze al jaaaaaaaaaaaren!

zondag 18 maart 2012 @ 22:28:41 #83
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109255112
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 22:03 schreef Ireth het volgende:
Ik heb allemaal van dit soort doekjes (stuk of 10 a 12) en speciaal de rode voor toilet soppen gereserveerd. Gaan gewoon elke keer de wasmachine in en heb ze al jaaaaaaaaaaaren!

[ afbeelding ]
Ik heb die voor het aanrecht, elke dag een schone uiteraard. Gaan inderdaad superlang mee. Verslijten eigenlijk helemaal niet, worden alleen soms groezelig. De gele zijn om echt het huis mee te soppen. Ik heb doekjes in andere kleuren die voor het toilet zijn.

Ik denk echt dat goedkoop duurkoop is wat doekjes betreft.
Spoilers!
pi_109257996
Ben zuinig met je spullen.

Bijvoorbeeld kleding: Ik heb gisteren toevallig een nieuwe zomerjas gekocht (uitverkoop). Voor mijn doen was het duur (zo'n 40 euro), maar ik doe er waarschijnlijk weer 8 jaar mee, net als met mijn vorige zomerjas.

Spijkerbroeken koop ik in een merkloze winkel hier in de buurt in de uitverkoop. Dan betaal je zo'n 40 euro voor 2 broeken. Ik doe daar makkelijk 3 jaar mee.

Dan bellen: Ik heb een simpele telefoon van de kijkshop van 25 euro met een sim-only abo van 7,50 in de maand. Met mijn vorige telefoon heb ik ruim 7 jaar gedaan, en toen was de accu zo ver op dat ik iedere dag op moest laden dus kocht ik een nieuwe.
Ik ga trouwens iedere maand over mijn belbundel heen, maar zo lang je minder betaald in de maand dan het eerstvolgende sim-only abonnement ben je met het overschrijden van je bundel toch goedkoper uit. Zoek dus een abo waarbij je iedere maand nèt over je bundel heen gaat. Voor veel mensen klinkt dit vreemd, maar het is wel het goedkoopste.

Lang met je spullen doen en er zuinig op zijn, dan bespaar je pas echt.

Dingen voor de leuk koop ik niet zo snel, die maak ik zelf. Zo printte ik op school diverse A0-posters voor aan de muur voor een paar euro, terwijl je daar in de winkel meerdere tientjes voor betaald.

Meubels maak je zelf van afvalmateriaal. Zo bouwde ik onder andere een pianokruk van wat ijzerdraad en een oude pallet, een nachtkastje van een paar stukken afvalhout die de buren overhadden na het verbouwen. Om het wat mooier te maken gebruikte ik een pot oude verf die mijn vader nog ergens in een vergeten hoekje had staan
Verder zijn meubels goed te scoren op rommelmarkten. Vooral de mei markt in Tilburg is daarvoor ideaal.
Voor grote meubelstukken (bankstellen!) die men graag snel kwijt wil omdat ze in de weg staan zie www.gratisaftehalen.nl

Koelkasten en vriezers koop je niet 2e hands. Nieuw zijn ze niet heel duur meer als je kijkt hoe lang je er mee doet. En oude modellen verbruiken zoveel energie dat ze na een paar jaar al duurder zijn dan een nieuw apparaat.
Verder: Zet spullen die niet in de koelkast hoeven er ook niet in. Eieren, mayonaise, ketchup hoeft er niet in. Gewoon in een koele donkere kast bewaren gaat ook prima. Zet 1 fles (fris) drank in je koelkast, en 2 pilsjes ipv een half krat. Haal je een pilsje uit de koelkast, leg er dan direct een nieuwe in. Hoe minder je koelkast gevuld is, hoe minder energie zo'n ding gebruikt.

De WC: Leg een klinker/baksteen in je stortbak, dat scheelt je bij iedere keer doorspoelen al snel een liter water.

De verwarming: Draai radiatoren dicht als je ze niet gebruikt. Zet je thermostaat een uur voor je naar bed gaat alvast op 15 graden. Als je overdag thuis bent is 18 graden warm genoeg. Heb je het koud? Doe dan eerst een trui aan voor dat je de verwarming hoger zet.

Misschien een hele vreemde, maar zet de TV uit als je niet kijkt. Er zijn mensen die een TV aan hebben staan omdat ze die uit automatisme aan doen als ze thuis komen. Kijk je niet en is het stil in huys zet dan de radio aan.
Zet dat soort apparaten ook echt uit ipv op stand-by. Dat scheelt je best veel.

Voor studenten met een laptop: Laadt dat ding op school op, en werk thuis eerst de accu leeg voor je hem aan de stroom hangt.
  zondag 18 maart 2012 @ 23:18:10 #85
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_109258119
Oja, nog 1! Haal overal in huis de opladers van mobieltje uit het stopcontact! Die verbruiken namelijk ook stroom als je mobiel er niet aan hangt! Oke, welliswaar geen honderden euro's per jaar, maar alle beetjes helpen!
pi_109259073
Ow nog 1:
Neem de fiets! En voor langere afstanden de brommer.

Ik fiets alles tot ongeveer 10km en tot 40km neem ik de brommer.
Mijn brommer loopt 1:33 (met een andere rijstel moet ik 1:35 makkelijk kunnen halen) en is oldtimer waardoor hij voor 30 euro per jaar verzekerd is.

2 takt olie koop ik bij de action en meng je zelf door de benzine, is prima spul voor brommers die niet tot in het extreme zijn opgevoerd en is een stuk goedkoper dan 2taktbenzine aan de pomp of een fles 2taktolie aan de pomp.

Een 4takt brommer is nog zuiniger. Het is dat ik er op het moment geen geld voor heb, maar sinds ik dagelijks 60km brommer rijdt heb ik overwogen een oldtimer Honda 4takt brommer aan te schaffen. Die rijden makkelijk 1:60. Ik ken zelfs mensen die 1:70 rijden met zo'n ding.

Scooters zijn zwaar, log en veel minder zuinig dan een brommer.
pi_109259699
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 23:39 schreef SwiffMeister het volgende:
Ow nog 1:
Neem de fiets! En voor langere afstanden de brommer.
Daarop doorgaand, kijk of een auto (of zelfs brommer) nodig is.
Zelf heb ik eigenlijk de meeste dingen wel op fietsafstand. Het is voor mij goedkoper om zo nu en dan een auto te huren, dan er 1 voor de deur te zetten (ik heb er dan ook geen).
Moet je wel het hollandse weer voor lief nemen natuurlijk.
pi_109260522
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 22:03 schreef Ireth het volgende:

[ afbeelding ]
En je moet er véél hebben. Textiel dat tussen twee klussen in een poosje "rusten" kan, gaat meer werkuren mee. Dus je koopt in de uitverkoop bij en hebt altijd een goede voorraad, kan op elk moment een doekje pakken, kan dus meerdere keren per dag een schone pakken.
pi_109260686
Soda is niet voor dagelijks gebruik, omdat het voor opstoppingen kan zorgen. Het is wel goed om 1x per maand een kookwas met soda te doen, Dat doe ik met witte katoen of met thee- en keukendoeken. Of zoals iemand anders schreef een machinepoetsbeurt met een vaatwasblokje.

Die vaatlap in de vaatwasser meewassen, is een raar idee. Waarom niet in de wasmachine meewassen? Daar is een ander droogsysteem. In de vaatwasmachine duurt het langer en drupt het langer dan de rest, dus het stoort het vaatwerk.
pi_109262708
quote:
0s.gif
Verder: Zet spullen die niet in de koelkast hoeven er ook niet in. Eieren, mayonaise, ketchup hoeft er niet in. Gewoon in een koele donkere kast bewaren gaat ook prima. Zet 1 fles (fris) drank in je koelkast, en 2 pilsjes ipv een half krat. Haal je een pilsje uit de koelkast, leg er dan direct een nieuwe in. Hoe minder je koelkast gevuld is, hoe minder energie zo'n ding gebruikt.
Warmte=Energie

Het afvoeren van deze energie (warmte) kost veel energie. Vaste massa/vloeistoffen kunnen vele malen meer energie bevatten dan lucht. In eerste instantie kost het dus meer energie om vaste massa/ vloeistoffen af te koelen dan lucht.

Als vaste stoffen/vloeistof eenmaal op temperatuur zijn hebben ze dezelfde hoeveelheid energie weer nodig om op warmen. Aangezien dit veel meer energie dan lucht is. En de koelkast toch regelmatig open gaat en warmte word verloren door invloeden van buiten af. Is het energie-efficiënter je koelkast zo vol mogelijk te houden.

Wanneer je koelkast niet altijd vol zit kan het zelf verstandig zijn je koelkast te vullen met statiegeld flessen met water. Wanneer je dit zelf gaat testen/googelen zal je tot dezelfde conclusie komen als ik.

[Nerd modus uit]

*Gratis tip: Plaats koelkast in koudste ruimte van je huis en meer van 10cm van de muur af zodat de warmte niet achter de koelkast blijft hange.

[ Bericht 15% gewijzigd door Kandijfijn op 19-03-2012 05:19:20 ]
pi_109265695
^^ Dat dus. Hoe minder spul in je koelkast en vriezer, hoe hoger het verbruik.
Spoilers!
pi_109276478
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
terwijl je prima voor 20 pleuri ter waarde van een slof (60 pleuri) kan roken als je je peuken zelf in elkaar knutselt :P

enfin. nog een tip: wees niet bevreesd om een ruildienst aan te bieden. vragen mag altijd en zo mogen nu allebei mijn kinders gratiz op yogales (2 x 6 lessen dus) in ruil voor het maken van een website :)

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 19-03-2012 19:20:00 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 19 maart 2012 @ 18:29:02 #93
154407 Rucky
pi_109281302
De site van het Nibud geeft ook veel goede tips.
http://www.nibud.nl/uitgaven/budgettips.html
pi_109286624
als je een nieuwe stofzuigerzak erin doet zuig dan een beetje waspoeder op.
de lucht die de stofzuiger uitblaast ruik lekker fris, zo ruikt je hele huis weer fris voor weinig.
pi_109309397
kijk eens op de site folderz.nl en spit de folders even door voor aanbiedingen van dingen die je toch nodig hebt, scheelt een hoop geld. Zo hebben wij laatst een hele lading flessen bodylotion bij de etos gehaald. Normaal 2.29 euro per stuk, toen 1 euro per fles. En wij gebruiken het dagelijks dus scheelt een hoop geld. Scheergel is behoorlijk aan de prijs, ook de goedkope huismerken, Dirk van den Broek heeft ongeveer 3 keer per jaar een aanbieding van Gilette scheergel met 3 flacons voor 5 euro.
pi_109310626
begin een spaarpot met kleingeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')