Nee, pa, ma, en de vrienden en vriendinnen drinken ook cola.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Drinken die pubers 2,5 fles cola per week per persoon....misschien dat even iets minderen, scheelt ook weer geld (en tandartskosten want cola is zuurder dan citroensap).
Gewoon in het bakje waar je normaal je waspoeder of vloeibaar wasmiddel in doet (ongeveer een half koffiekopje of iets minder).quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Als je soda als wasmiddel gebruikt waar doe je het dan in? En is het niet slecht voor de machine?
Lol, zag m ook voorbij komen vandaag.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:33 schreef il_Tonno het volgende:
of bij multi-value als mystery shopper. je hebt er opdrachten dat je in een cafetaria moet shoppen je krijgt er geld voor en wat je eet wordt met een standaard bedrag vergoedt. oftewel free food!
vind de kringloop soms duur.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
Loop vaker een Kringloopwinkel binnen. het is niet allemaal oude en versleten meuk en kunt heel veel geld besparen op allerlei zaken......gepost vanaf van Kringloopcomputer staande in mijn Kringloopcomputerkast.![]()
zonder pubers in huis gingen hier makkelijk 12 flessen erdoorheen in de week... (aldi cola wel)quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het verschil tussen een 1,5 literfles Coco Cola en bijvoorbeeld een fles Euroshopper cola is ongeveer ¤1,15.
In een gezin met 2 pubers zal het verbruik gemiddeld liggen op 5 flessen in de week.
Besparing op jaarbasis: 300 euro
na ruim 25 jaar lang weining gaatjes gehadquote:
Sowieso doorzoeken op het internet kan je veel besparen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 07:22 schreef Prospera het volgende:
Op Marktplaats zoeken op uitgebreid, ¤ tussen 0 en 0 op gratis in je postcodegebied.
Je ouders zullen dat niet echt goed voor hun budget vinden denk ikquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik volg deze even mee!
Mijn grootste budgettip is heul vaak bij mijn ouders eten![]()
HADDEN ZE MAAR GEEN KINDEREN MOETEN NEMEN!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:21 schreef frederik het volgende:
[..]
Je ouders zullen dat niet echt goed voor hun budget vinden denk ik
zijn het pedofielenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
HADDEN ZE MAAR GEEN KINDEREN MOETEN NEMEN!
BAM!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd nog goedkoper als nieuw en dan gewoon niet kopen. Eergisteren nog een gloednieuw (dus nooit de vorige eigenaar gedragen en op gelopen want de zool was onbelopen) paar zwart leren Ecco schoentjes gekocht voor 5 euro....zie dat maar eens nieuw te krijgen voor die prijs.quote:
Aspertaam zit in elke light cola dus dat heeft niets met goedkoop of duur te maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:45 schreef il_Tonno het volgende:
geen euroshopper frisdrank kopen zit aspartaam in! je bespaart je tanden wel meer maar de aspartaam merk je terug in je darmen. je kan er diarree van krijgen, combinatie van zoetstof én caffeíne is meer dorst naar meer cola want beide stoffen onttrekken vocht aan je darmen, en oja meer kans op darmaandoeningen. klinkt extreem maar straks ben je wél die ene procent die ziek wordt van zoetstof!
mijn mening koop AH cola, ja ik werk er maar het is goedkoper dan Coca cola maar net zo lekker en geen zoetstoffen!
trouwens mijn bespaar tip: koop een fles Aldi limonade. is genoeg voor 20 glazen fris, kost evenveel als 2 blikjes Coca cola. ondanks dat het zo goedkoop is zit er gewoon suiker in en net zoveel vruchten (75%) als karvan cevitam.
En wat als je nooit bent begonnen met roken....mis ik weer een besparing.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hebben we het al over stoppen met roken gehad?
Ik zie bij Aldi nog steeds dat er voor een week boodschappen á 45 euro in de kar gaat (7 broden, krat melkpakken, 6-pack cola, 5 pizza's etc.) maar daarnaast ook nog eens 45 euro aan sigaretten, shag en vloei.
Als je rookt gewoon Poolse peuken halenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:39 schreef trovey het volgende:
[..]
En wat als je nooit bent begonnen met roken....mis ik weer een besparing.![]()
nee juist goed. geen zeepresten en kalk meer.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Als je soda als wasmiddel gebruikt waar doe je het dan in? En is het niet slecht voor de machine?
dat wel maar op marktplaats of echte rommelmarkt vind je het vaker veel goedkoper.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Altijd nog goedkoper als nieuw en dan gewoon niet kopen. Eergisteren nog een gloednieuw (dus nooit de vorige eigenaar gedragen en op gelopen want de zool was onbelopen) paar zwart leren Ecco schoentjes gekocht voor 5 euro....zie dat maar eens nieuw te krijgen voor die prijs.
Die kun je toch wel vaker als drie keer gebruiken?quote:Op zondag 18 maart 2012 20:13 schreef livalo het volgende:
Een tip die bij mijn ouders erg goed werkte, al was het voor toekomstige kosten, was één keer per half jaar ergens twee vaatwastabletten meenemen en deze dan in de wasmachinetrommel te leggen en een 'lege' was te draaien. Kost wel water, maar sindsdien hebben ze de wasmachine niet meer hoeven te laten maken. De vaste electriciën van mijn ouders kwam hiermee; de vaatwastabletten verwijderen alle vettige resten in de wasmachine en kan hierdoor sommige problemen met de wasmachine oplossen.
Verder gaat er iemand van ons studentenhuis één keer per maand een rondje action/aldi/zeeman/kruitvat langs voor alle huishoudspullen zoals schoonmaakdoekjes, sponsjes, schoonmaakmiddel, dweilen, knijpers en die dingen (en weten we ondertussen ook waar deze goedkoop zijn). Als ik om me heen kijk is het zeldzaam, maar wij draaien één keer per maand een gele doekjes (en dan droogdoeken enzo) was. Het kost niet veel die doekjes, maar daardoor kun je ze toch een keer of 3 gebruiken, wat vooral in een wat ouder/snel vies huis uiteindelijk wel geld scheelt
.
Verder een fijn topic om te lezen, als ik kijk naar mijn studentenbudget heb ik qua geld heus niet te klagen, maar zijn deze tips wel meer dan welkom, moet af en toe aan het eind van de maand toch even kijken hoe ik rond ga komen.
Voor degenen met een vaatwasser: Vaatdoekjes (ook die gele inderdaad) kun je over het rekje hangen en mee laten wassen. Dan worden die ook weer lekker schoon en fris (en bacterie-vrij).quote:Op zondag 18 maart 2012 21:31 schreef Muks het volgende:
Gele doekjes gebruik ik tot ze uit elkaar vallen....en dan zijn het prima poetsdoeken voor de fietsen
Bij ons vallen ze na ongeveer 3 keer al uit elkaar, dan knippen we ze nog wel eens zo dat het goede deel nog bruikbaar is en het andere deel gebruiken we dan voor andere klusjes zoals fietsen poetsen en dergelijke.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Die kun je toch wel vaker als drie keer gebruiken?
quote:Op zondag 18 maart 2012 21:31 schreef Muks het volgende:
Gele doekjes gebruik ik tot ze uit elkaar vallen....en dan zijn het prima poetsdoeken voor de fietsen
Ik heb die voor het aanrecht, elke dag een schone uiteraard. Gaan inderdaad superlang mee. Verslijten eigenlijk helemaal niet, worden alleen soms groezelig. De gele zijn om echt het huis mee te soppen. Ik heb doekjes in andere kleuren die voor het toilet zijn.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:03 schreef Ireth het volgende:
Ik heb allemaal van dit soort doekjes (stuk of 10 a 12) en speciaal de rode voor toilet soppen gereserveerd. Gaan gewoon elke keer de wasmachine in en heb ze al jaaaaaaaaaaaren!
[ afbeelding ]
Daarop doorgaand, kijk of een auto (of zelfs brommer) nodig is.quote:Op zondag 18 maart 2012 23:39 schreef SwiffMeister het volgende:
Ow nog 1:
Neem de fiets! En voor langere afstanden de brommer.
En je moet er véél hebben. Textiel dat tussen twee klussen in een poosje "rusten" kan, gaat meer werkuren mee. Dus je koopt in de uitverkoop bij en hebt altijd een goede voorraad, kan op elk moment een doekje pakken, kan dus meerdere keren per dag een schone pakken.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:03 schreef Ireth het volgende:
Ik heb allemaal van dit soort doekjes (stuk of 10 a 12) en speciaal de rode voor toilet soppen gereserveerd. Gaan gewoon elke keer de wasmachine in en heb ze al jaaaaaaaaaaaren!
[ afbeelding ]
Warmte=Energiequote:
Verder: Zet spullen die niet in de koelkast hoeven er ook niet in. Eieren, mayonaise, ketchup hoeft er niet in. Gewoon in een koele donkere kast bewaren gaat ook prima. Zet 1 fles (fris) drank in je koelkast, en 2 pilsjes ipv een half krat. Haal je een pilsje uit de koelkast, leg er dan direct een nieuwe in. Hoe minder je koelkast gevuld is, hoe minder energie zo'n ding gebruikt.
terwijl je prima voor 20 pleuri ter waarde van een slof (60 pleuri) kan roken als je je peuken zelf in elkaar knutseltquote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hebben we het al over stoppen met roken gehad?
Ik zie bij Aldi nog steeds dat er voor een week boodschappen á 45 euro in de kar gaat (7 broden, krat melkpakken, 6-pack cola, 5 pizza's etc.) maar daarnaast ook nog eens 45 euro aan sigaretten, shag en vloei.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |