stoere boiquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:33 schreef 2NutZ het volgende:
Ik had je allang op je bek geklapt met je bijdehante gedoe.
oh wel terechte klacht idd ja.
wat wil jij dan kklijequote:
Ik voel me inderdaad goed ja. Gelukkig maar. En inderdaad, wanneer iemand begint met: "Daar staat een scanner", dan voel ik me té goed ja. De reden dat ik door ging drammen gaf ik net al aan.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:31 schreef anusmega het volgende:
TS is een enorme zuurpruim, gast je gaat toch geen discussie in een supermarkt houden met een vakkenvuller. TS voelt zich te goed.
en jij hommoquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:35 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Jij bent wel gekke boy hoor.
Wat denk je nou zelf. Dat die gasten jouw slaven zijn. Ga lekker zelf bekijken hoe duur die koekjes zijn als je zo karig bent en graag op de kleintjes wil letten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:35 schreef supaoshi het volgende:
[..]
Ik voel me inderdaad goed ja. Gelukkig maar. En inderdaad, wanneer iemand begint met: "Daar staat een scanner", dan voel ik me té goed ja. De reden dat ik door ging drammen gaf ik net al aan.
Als hij had gezegd: Sorry geen idee, dan had hij het niet eens hoeven scannen als hij dit aangeboden zou hebben, dan doe ik dat natuurlijk gewoon zelf. Echter als je op deze manier mij indirect gaat vertellen dat ik het zelf uit moet zoeken, dan ga ik inderdaad vervelend doen.
Nee, het is de taak van de winkel te zorgen voor de prijskaartjes. En als die daar niet hangen is het niet zo vreemd om het aan een winkelmedewerker te vragen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:37 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf. Dat die gasten jouw slaven zijn. Ga lekker zelf bekijken hoe duur die koekjes zijn als je zo karig bent en graag op de kleintjes wil letten.
en als ze je niet verstaan is het: 'huuuuuh?'quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:40 schreef Kroc het volgende:
de klantvriendelijkheid van supermarkt personeel is wel treurig inderdaad. In sommige supermarkten is het net een speeltuin met al die klierende vakkenvullers die geen oog voor de klant lijken te hebben.
Het wordt inderdaad met de dag erger, maar het management wordt ook met de dag erger in mijn ervaring.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:40 schreef Kroc het volgende:
de klantvriendelijkheid van supermarkt personeel is wel treurig inderdaad. In sommige supermarkten is het net een speeltuin met al die klierende vakkenvullers die geen oog voor de klant lijken te hebben.
Dat mag iedereen doen als hij/zij dat wilt, geen probleem mee.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:33 schreef 2NutZ het volgende:
Ik had je allang op je bek geklapt met je bijdehante gedoe.
oh wel terechte klacht idd ja.
Goed verhaal.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:43 schreef supaoshi het volgende:
[..]
Dat mag iedereen doen als hij/zij dat wilt, geen probleem mee.
Toch is er een verschil tussen jou en die werknemer. Jij hebt (neem ik aan) door wat het probleem was, hij totaal niet. Hij had ook niet in de gaten dat ik hem met woorden gewoon voor schut zette eigenlijk. Jij zou (wellicht buiten de winkel) geramd hebben, omdat jij dat door zou hebben. Hij gewoon niet.
Ten tweede zou fysiek geweld betekenen dat hij zich verbaal verloren voelt en daarom overgaat op het fysieke gedeelte. Dan raakt hij en zijn baan kwijt en het bevestigd z'n zwakte. Ik zou het totaal niet nodig vinden, want zo ver hoeft het niet te gaan natuurlijk. Het zou mij om die reden alleen niets doen.
Bovendien lig ik daar sws niet echt wakker van.
Gewoon iets totaal niet relevants terug antwoorden danquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:41 schreef 2NutZ het volgende:
Wedden dat Timur je een berichtje stuurt.
Jij mist totaal het punt, bovendien trek jij onjuiste en loze conclusies.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:37 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf. Dat die gasten jouw slaven zijn. Ga lekker zelf bekijken hoe duur die koekjes zijn als je zo karig bent en graag op de kleintjes wil letten.
In lang vervlogen tijden werkten mensen met passie voor hun vak, hadden alle kennis van de wereld.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:50 schreef Lithia het volgende:
Mooi topic! Leuk geschreven.
Mensen die omslachtig reageren doen het vaak om minder bot over te komen, alleen krijg ik het gevoel dat mensen het nu standaard doen voor geen reden.
Zo moeilijk is het niet om 'Nee, want [reden]".
Als je de reden geeft en uiteindelijk toch ja zegt, dan verspil je andermans tijd.
Die klantvriendelijkheid is enorm ver te zoeken merk ik inderdaad.
Waarom zou je dienen te verantwoorden waarom je iets niet weet? Dan kan je toch sowieso alleen met "nee" reageren.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:50 schreef Lithia het volgende:
Mooi topic! Leuk geschreven.
Mensen die omslachtig reageren doen het vaak om minder bot over te komen, alleen krijg ik het gevoel dat mensen het nu standaard doen voor geen reden.
Zo moeilijk is het niet om 'Nee, want [reden]".
Als je de reden geeft en uiteindelijk toch ja zegt, dan verspil je andermans tijd.
Die klantvriendelijkheid is enorm ver te zoeken merk ik inderdaad.
Ik jank en zeur bijna nooit. Ik denk ook hierbij niet, maar ik weet niet precies wat je bedoeld?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:52 schreef CutCake het volgende:
TS zal ook wel lopen janken als die vakkenvuller als antwoord "ja" had gegeven...
Het ging me om het direct zijn. Je hoeft je niet te verantwoorden, alleen dat omslachtig gedoe vind ik zelf niet nodig.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:52 schreef CutCake het volgende:
[..]
Waarom zou je dienen te verantwoorden waarom je iets niet weet? Dan kan je toch sowieso alleen met "nee" reageren.
TS zal ook wel lopen janken als die vakkenvuller als antwoord "ja" had gegeven...
Hoezo autist?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:27 schreef supaoshi het volgende:
Ik: "Dat zie ik, maar hoeveel kost het?"
Werknemer: "Daar staat een scanner."
Ik: "Daar staat een auto, hoeveel kost dit pak koekjes?"
Dat gesprek nog een keer doorlezen a.u.b.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:52 schreef CutCake het volgende:
Waarom zou je dienen te verantwoorden waarom je iets niet weet? Dan kan je toch sowieso alleen met "nee" reageren.
Ik heb een ex, die wist alle prijzen van de speelgoedwinkel waar ze haar bijbaantje had uit haar hoofd.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef Kroc het volgende:
Eigenlijk is het best wel raar om aan te nemen dat hij of zij weet hoe duur iets is in een supermarkt met honderden producten.
Is het daarom ook een ex?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik heb een ex, die wist alle prijzen van de speelgoedwinkel waar ze haar bijbaantje had uit haar hoofd.
Dus het kan
Nee hoor, ik neuk gewoon geen leeghoofdenquote:
In zo'n situatie zie ik inderdaad de kans dat een werknemer dit weet. Als dat niet zo is dan is dat ook niet erg.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef Kroc het volgende:
Eigenlijk is het best wel raar om aan te nemen dat hij of zij weet hoe duur iets is in een supermarkt met honderden producten.
Goed onderbouwde conclusie inderdaad.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:13 schreef Godshand het volgende:
TS is trouwens autistisch, die alles letterlijk wil horen
Herkenbaar man!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:27 schreef supaoshi het volgende:
Hier kan ik me op den duur echt aan ergeren. Dan stel je iemand een vraag, en dan zeggen ze iets wat gewoon niet relevant is.
Voorbeelden
Sms gesprek van mij en een vriend.
Ik: "Moet ik voor jou ook drank halen vanavond?"
Vriend: "Ik moet morgen werken man."
Niet dus?
Ik: "Zou je antwoord willen geven op m'n vraag?"
Vriend: "Ja doe maar sixpack Hertog."?
Op school.
Ik: "Mag ik even naar de wc?"
Docent: "Het is kwart voor 2!"
Ik: "Dat klopt. Mag ik even naar de wc?"
Docent: "De les duurt nog maar 15 minuten!" *Geïrriteerd*
Ik: "Dat klopt. Mag ik naar de wc?"
Docent: "Ja."?
Laatste situatie, in de supermarkt. Schandalig gewoon.
Ik: "Hoeveel kost dit pak koekjes?" (Prijs was nergens te bekennen)
Werknemer: "Die is afgeprijsd."
Ik: "Dat zie ik, maar hoeveel kost het?"
Werknemer: "Daar staat een scanner."
Ik: "Daar staat een auto, hoeveel kost dit pak koekjes?"
Werknemer: "WEET IK VEEL, hoe moet ik dat weten!?"
Ik: "Jij zou het moeten weten, waarom stel je mij die vraag?"
Stilte
Werknemer: "Waarom stel jij MIJ die vraag?"
Ik: "Welke vraag precies?"
Stilte
Werknemer: "Ja, *nt*, *zucht*, hoe duur dat is."
Ik: "Omdat ik het niet weet, jij hier werkt en jij dit pad vult dus dan lijkt het mij logisch om het aan jou te vragen."
Werknemer: "Ja ik zeg toch dat ik het niet weet?"
Ik: "Zeg dat gelijk dan."
Werkgever: "Dat deed ik."
Ik: "Nee je zei dat het afgeprijsd was en dat daar een scanner stond."
Werknemer: "Ja dat is toch hetzelfde!?"![]()
Ik had allang weg moeten lopen inderdaad, maar ik was benieuwd of die persoon echt zo dom was als dat hij eruit zag. Ja dus.
Samengevat
Hier kan ik dus heel slecht tegen, al helemaal als er mensen zijn die een verschil daarin niet eens zien. Overigens is het niet zo dat gelijk al die mensen klootzakken zijn ofzo, maar dat punt is gewoon gruwelijk irriterend.
Klacht: Geen antwoord krijgen op je vraag.
Subklacht 1: Mensen die het verschil niet eens zien.
Subklacht 2: Domme, slecht gehumeurde en niet klantvriendelijke werknemers.
Subklacht 3 * 10^99: Een combinatie daarvan.
Huil, vloek, scheld of zeur hier verder.
Confronterend he, die Fok! diagnoses?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:48 schreef supaoshi het volgende:
[..]
Hihaho.
Lachen gieren brullen met jou.
Ik zie niet wat er zo grappig aan is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:48 schreef supaoshi het volgende:
[..]
Hihaho.
Lachen gieren brullen met jou.
Jazeker, maar ik blijf ontkennen uiteraard.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:48 schreef Godshand het volgende:
[..]
Confronterend he, die Fok! diagnoses?
Ik wel. Dat ik het zo uit kan ik wegens mijn door jouw gestelde diagnose ook niet helpen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:50 schreef ecktebaas het volgende:
Ik zie niet wat er zo grappig aan is.
Als je die kans ooit krijgt moet je dat vooral doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:54 schreef Kroc het volgende:
ik zou best een robbetje met jou willen matten TS, gewoon omdat je me boos maakt.
Jaja, je bent verliefd op een fok!ster die je nog nooit gezien hebt, nu weten we het wel.quote:
Iedereen heeft kenmerken van autisme. Als dit mij autist maakt kan ik er prima mee leven.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
Tussen de regels doorlezen blijft lastig he TS? Is overigens een kenmerk van autisme.
En onze jamsessies dan elke donderdagavond?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:28 schreef Jahr00n het volgende:
ik heb nooit contact met andere mensen. misschien ook een optie voor jou
Ik dacht dat het duidelijk was dat dit zich in mijn hoofd afgespeeld heeft?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:28 schreef Jahr00n het volgende:
ik heb nooit contact met andere mensen. misschien ook een optie voor jou
Huh? Verliefd worden op iemand van internet, die cliché heb ik (gelukkig?) nog niet mogen meemaken, maar bedankt voor je visie op deze zaak.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Jaja, je bent verliefd op een fok!ster die je nog nooit gezien hebt, nu weten we het wel.
Dus het is een verzonnen topic?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:29 schreef supaoshi het volgende:
[..]
Ik dacht dat het duidelijk was dat dit zich in mijn hoofd afgespeeld heeft?
Daar komt nog eens bij dat jij het meest belangrijke vergeet. Zij moeten hun best doen om duidelijk te antwoorden, is het niet duidelijk is dat niet jouw probleem en moet je doen wat jouw goeddunkt. Als de vraag duidelijk is hoort er ook een duidelijk antwoord te komen. Snap dus niet waar je je druk om maakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:27 schreef supaoshi het volgende:
[..]
Iedereen heeft kenmerken van autisme. Als dit mij autist maakt kan ik er prima mee leven.
Blijft het feit dat jij dit niet goed interpreteert.
Bij de eerste 2 voorbeelden zou ik 2 keer de fout in gegaan zijn als ik door middel van door de regels doorlezen een keuze had gemaakt. Voorbeeld 1 namelijk dat ik voor hem niets gekocht zou hebben, terwijl hij dit wel wilt. Voorbeeld 2 dat ik niet naar de wc zou gaan, terwijl dit wel mocht.
Voorbeeld 3 is een ander verhaal, maar ook daarbij heb ik aangegeven dat ik heus wel snap wat hij bedoeld, maar dat mijn irritatiepunt is dat dit niet gewoon gezegd wordt. Ik begrijp het wel.
De conclusie van het hele verhaal is dus (gebaseerd op voorbeeld 1 & 2), dat doordat de vraag niet beantwoord wordt, de kans groot is dat je verkeerde keuzes maakt. Dit lijkt mij niet meer dan logisch.
Die post was niet serieus bedoeld.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:30 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dus het is een verzonnen topic?
Verzonnen topics zijn not done dus derhalve tr gemacht
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat zijn inderdaad twee verschillende dingen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:34 schreef Frank_Drebin het volgende:
Daar komt nog eens bij dat jij het meest belangrijke vergeet. Zij moeten hun best doen om duidelijk te antwoorden, is het niet duidelijk is dat niet jouw probleem en moet je doen wat jouw goeddunkt. Als de vraag duidelijk is hoort er ook een duidelijk antwoord te komen. Snap dus niet waar je je druk om maakt.
Grappig dat je dat nou zó moet zeggen (irriteren foutief als wederkerig werkwoord dus), want op deze manier is het juist precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:12 schreef supaoshi het volgende:
Bovendien zijn je irriteren en je ergens druk om maken niet per definitie twee dezelfde dingen.
Zo bedoel ik het waarschijnlijk niet. Ik begrijp alleen niet precies wat je bedoeld, kun je dit even uitleggen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:16 schreef Garisson72 het volgende:
Grappig dat je dat nou zó moet zeggen (irriteren foutief als wederkerig werkwoord dus), want op deze manier is het juist precies hetzelfde.
Je bent het ook echt hè.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:50 schreef supaoshi het volgende:
[..]
Jazeker, maar ik blijf ontkennen uiteraard.
[..]
Ik wel. Dat ik het zo uit kan ik wegens mijn door jouw gestelde diagnose ook niet helpen.
Als je je irriteert, dan betekent dat dat je jezelf irriteert (want je ergens aan irriteren kan niet --> irriteren is geen wederkering ww) oftewel: dat je je ergens druk om maakt. Die twee zijn dus wel hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:19 schreef supaoshi het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het waarschijnlijk niet. Ik begrijp alleen niet precies wat je bedoeld, kun je dit even uitleggen?
Ik lees namelijk nog steeds dat er bedoeld wordt dat het 2 verschillende dingen zijn...
Leer mij.
Oh op zo'n manier, ik snap hem nu.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als je je irriteert, dan betekent dat dat je jezelf irriteert (want je ergens aan irriteren kan niet --> irriteren is geen wederkering ww) oftewel: dat je je ergens druk om maakt. Die twee zijn dus wel hetzelfde.
Maargoed, dat is dus de taalkundige fout die het grappig maakt. Was eigenlijk enigszins offtopic.
Wat een hoop conclusies op basis van minimale en incomplete informatie, knap wel.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:44 schreef The-National-Hero het volgende:
Je bent gewoon een zeikerd zonder enige vorm van inlevingsvermogen. Hierdoor lijkt situatie 1 me onmogelijk, aangezien jij geen vrienden hebt.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:22 schreef Doekje het volgende:
Mensen willen niet met jou praten/omgaan!
Thuis ook vaak inderdaad, en dan achteraf zijn de vrouwelijke huisgenoten het meest geïrriteerd omdat ze dat wel/niet bedoelden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Terechte klacht!!!
Shittt hoe vaak ik die dingen niet heb.
Vooral thuis ..
Soms dringt het niet altijd door wat iemand zegt. Nadat je vraagt wat je zegt, weet je het weer.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:02 schreef wise het volgende:
ik: wist je dat dit zus en zo zat¿
andere: huh wat zei je¿............................oh ja dat klopt
waarom zeg je "wat zei je" terwijl je het wel gehoord heb wat de ander zei
Whehe, leuk voorbeeld.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Idd je vraagt hoeveel 1+1 is en je krijgt als antwoord dat et best wel is 3 zou kunnen zijn ALS er nog een bij komt.
Tragisch ..
Eens.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zo gaat het vaak bij mij thuis.. Serieus .. Maar dan in een andere context uiteraard ..
Altijd maar die ALS factor ..
Ik doe niet aan als.
Baseer je antwoorden op feiten.
Dit heeft een maat van me altijd zó vaak, maar dat vind ik wel grappig eigenlijk.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:31 schreef Lithia het volgende:
Soms dringt het niet altijd door wat iemand zegt. Nadat je vraagt wat je zegt, weet je het weer.
Yeah, ik ben ook zo type. Ik heb altijd moeite om mensen te verstaan en ben soms traag van begrip.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:52 schreef supaoshi het volgende:
[..]
Dit heeft een maat van me altijd zó vaak, maar dat vind ik wel grappig eigenlijk.
Tegenwoordig als ik iets vraag of zeg, en hij zegt: "Huh wat zei je?", dan wacht ik altijd twee seconden en dan geeft hij al antwoord.
Bij veel mensen is dat ook automatisme volgens mij. Andere mensen zeggen: "Uuuhmmm" en dan denken ze na, anderen zeggen: "Wat zei je?" en denken na in de tijd dat jij het herhaalt.
Tja ach, als dat het enige is mag niemand zeuren toch? Het wordt echt een probleem als je blijft vragen om herhalingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:57 schreef Lithia het volgende:
Yeah, ik ben ook zo type. Ik heb altijd moeite om mensen te verstaan en ben soms traag van begrip.Mijn oortjes zijn goed, dus het niet verstaan zit tussen mijn oren.
Eigenlijk zeg ik het alleen als ik het niet versta, niet automatisch. Soms dringt het me achteraf helemaal niet door, dus ik moet het wel vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |