Een van de reden waarom het gitaristen topic niet echt leuk meer is. Het heeft af en toe momentje maar dat is het wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is het niveau van sociale interactie zeker...
Gaat niet over de kwaliteit van die gitaar spelersquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Daar ben je dan zelf debet aan genakt, als je alleen maar geweldige gitaristen in een topic wil dan moet je maar een elitistische gitaristen topic openen.
Ja precies, als braddie met jullie allemaal in een oefenruimte zou staan zouden jullie ook niet allemaal wijzend gaan zeggen moet je hem zien haha wat kut.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:08 schreef genakt het volgende:
[..]
Gaat niet over de kwaliteit van die gitaar spelersBak er zelf ook vrij weinig van. Het ging om
niveau van sociale interactie
Het is andersom. Er is een beginnerstopic.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Daar ben je dan zelf debet aan genakt, als je alleen maar geweldige gitaristen in een topic wil dan moet je maar een elitistische gitaristen topic openen.
Dit is toch een plek waar ook mindere gitaristen hun progressie kunnen laten zien of hun nieuwe aanwinsten. Dat dat dan gepaart gaat met "klinkt nog steeds nergens naar" is begrijpbaar maar dat als braddie het doet worden er gelijk rinussen en allerhande bagger bijgehaald, volkomen onnodig imo.
Ik zeg helemaal niet dat het over braddie gaat. Heb het over iedereen... en als ik iemand kut zie spelen zeg ik dat welquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja precies, als braddie met jullie allemaal in een oefenruimte zou staan zouden jullie ook niet allemaal wijzend gaan zeggen moet je hem zien haha wat kut.
Ik haat de parafrasering maar "doe effe normaal" gaat hier wel op.
Dat geld uiteraard ook voor braddie.
Njah, komt van beide kanten natuurlijk... Als iemand keer op keer bagger loopt te posten en gewoon niet luistert naar wat anderen zeggen houdt het een keer op.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom zou het uberhaubt nodig zijn, is het zo erg om een keer niet op een filmpje te klikken... Als je geen interesse hebt in braddies gitaarkunsten dan luister je het toch lekker niet.
Ja en dat is ook precies braddies punt, als het bashen 'af en toe' gebreurd dan valt het wel mee maar als het met grote regelmaat gebeurt gaat het irriteren.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:35 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Njah, komt van beide kanten natuurlijk... Als iemand keer op keer bagger loopt te posten en gewoon niet luistert naar wat anderen zeggen houdt het een keer op.
Het zou lang niet zo'n punt zijn als het 'eens' of 'af en toe' gebeurt, maar het gebeurt met grote regelmaat en dat gaat irriteren.
Nu moet ik zeggen dat ik de eeuwige reacties van guitarist op Braddie ook wel heel erg kinderachtig vind. Zo nooit een reactie, maar als Braddie heeft gepost, staat hij meteen klaar om hem volledig af te branden met een of andere afbrandende reactie. Als het nu een keer gebeurt, nou goed, laat het maar gebeuren, maar het gebeurt echt elke keer als hij ook weer een filmpje of soundclip heeft gepost. Wat ik in dat geval doe is gewoon niet dat filmpje of die soundclip aanklikken en verder naar de volgende post.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:35 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Njah, komt van beide kanten natuurlijk... Als iemand keer op keer bagger loopt te posten en gewoon niet luistert naar wat anderen zeggen houdt het een keer op.
Het zou lang niet zo'n punt zijn als het 'eens' of 'af en toe' gebeurt, maar het gebeurt met grote regelmaat en dat gaat irriteren.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:03 schreef Cynic het volgende:
Volgende week vakantie, zal proberen ook weer eens iets op te nemen.
Ben sowieso van plan om eindelijk de nummers af te maken, dus zang er op. We hebben afgesproken dat de volgende keer oefenen onze "releaseparty" is.quote:
Haha dat is dan wel een besloten release party zeg...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ben sowieso van plan om eindelijk de nummers af te maken, dus zang er op. We hebben afgesproken dat de volgende keer oefenen onze "releaseparty" is.
Maar heb ook al weer wat ideetjes voor nieuwe dingen.
pfoe, zit het er dan eindelijk op?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ben sowieso van plan om eindelijk de nummers af te maken, dus zang er op. We hebben afgesproken dat de volgende keer oefenen onze "releaseparty" is.
Maar heb ook al weer wat ideetjes voor nieuwe dingen.
Dat is precies wat ik wou postenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nu moet ik zeggen dat ik de eeuwige reacties van guitarist op Braddie ook wel heel erg kinderachtig vind. Zo nooit een reactie, maar als Braddie heeft gepost, staat hij meteen klaar om hem volledig af te branden met een of andere afbrandende reactie. Als het nu een keer gebeurt, nou goed, laat het maar gebeuren, maar het gebeurt echt elke keer als hij ook weer een filmpje of soundclip heeft gepost. Wat ik in dat geval doe is gewoon niet dat filmpje of die soundclip aanklikken en verder naar de volgende post.
White Denim - Street Joyquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:37 schreef The_Dean het volgende:
Wat zijn nou leuke akoestische nummers? Hoe makkelijker hoe beter.
Ligt er een beetje aan in hoeverre we het daadwerkelijk af krijgen van de weekquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Haha dat is dan wel een besloten release party zeg...Wanneer is de openbare?
Als je met top 100 bedoeld wat ze gemiddeld op 538 draaien wordt ik daar niet vrolijk vanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Alles van Nirvana of alles uit de top 100?
Hey Delilah van de Plain White Teesquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:37 schreef The_Dean het volgende:
Als het zover is dan hoor ik het wel, hoe zijn de dingen op het TW front of moet ik daar maar gewoon niet naar vragenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan in hoeverre we het daadwerkelijk af krijgen van de week
Natuurlijk wel een beetje de rock/alternatieve kant op, het liefst. Als ik moet leren coveren, dan wel zooi waar ik zelf graag naar luisterquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hey Delilah van de Plain White Tees
Time of your life van Green Day
Disarm van Smashing Pumpkins
Alles van Nirvana Unplugged
Tsja, je kunt alle kanten op
Cover dan dit : Northernmost antartic freezerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:58 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Natuurlijk wel een beetje de rock/alternatieve kant op, het liefst. Als ik moet leren coveren, dan wel zooi waar ik zelf graag naar luister
Bedankt voor de tips!
Whutquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Cover dan dit : Northernmost antartic freezer
Ik begrijp die site niet echt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vooral deze 2 nummersquote:
Briljantquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan was ik je lekker voorquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik wou posten
True en Kvlt acoustische black metalquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:05 schreef genakt het volgende:
wat is dat voor herriedat vind ik zelfs niks aan
Deze is wel te doenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:37 schreef The_Dean het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is precies wat ik wil zeggen.quote:
Ja en dat is ook al heel vaak tegen braddie gezegd, hij schiet nou eenmaal snel in de verdediging. Het is alleen geen excuus om hem daarna nog verder de grond in te trappen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:22 schreef BoerBert het volgende:
Nouja, ik snap guitarist wel enigszins. Brad post een filmpje, iemand kraakt het af en vervolgens komen er een zooi excuses waarom het inderdaad niet zo goed was (moet nog afstellen, camera kapot, amp opgegeten door de hond van de buurvrouw).
Ik zeg nergens dat hij ze niet mag posten. Ik geef hem alleen een tip. We zijn al meerdere users kwijt door het Braddie gezeik hier zo. De lol is er voor mij ook af.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat is onzin guitarist gewoon vriendjes blijven en Braddie mag gewoon linkjes blijven posten net als ieder ander.
Als jij nou gewoon niet op de linkjes van Braddie klikt, dat lijkt me een betere optie.
Won't somebody - Bad Religionquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:58 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Natuurlijk wel een beetje de rock/alternatieve kant op, het liefst. Als ik moet leren coveren, dan wel zooi waar ik zelf graag naar luister
Bedankt voor de tips!
Maar je doet er ook niets aan om het te verbeteren, je maakt het alleen maar erger dan het al is en daarmee jaag je nog meer mensen weg.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:24 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij ze niet mag posten. Ik geef hem alleen een tip. We zijn al meerdere users kwijt door het Braddie gezeik hier zo. De lol is er voor mij ook af.
Jawel hoor. Add me even op Facebook, ik ben met een gitaristen groep op Facebook bezig!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar je doet er ook niets aan om het te verbeteren, je maakt het alleen maar erger dan het al is en daarmee jaag je nog meer mensen weg.
En hoe moet dat het hier verbeteren?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:26 schreef guitarist het volgende:
[..]
Jawel hoor. Add me even op Facebook, ik ben met een gitaristen groep op Facebook bezig!
Ik zou er eigenlijk niet meer op reageren, maar ik ben het hier wel mee eens inderdaad, guitarist schuift nu leuk wel de schuld volledig op mij, dat ik er voor zorg dat ik mensen weg jaag,.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar je doet er ook niets aan om het te verbeteren, je maakt het alleen maar erger dan het al is en daarmee jaag je nog meer mensen weg.
Heb je al oordopjes uitgedeeld bij je buren?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
![]()
Net even gescheurd met mijn nieuwe versterker klinkt echt VET!!
Nee, ze gaan soms bonken als ze last hebben en ik probeer ze nu in de maat te laten bonken zodat ik er wat percussie bij hebquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je al oordopjes uitgedeeld bij je buren?
En als je last hebt van het gebonk gewoon het volume wat hoger zettenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nee, ze gaan soms bonken als ze last hebben en ik probeer ze nu in de maat te laten bonken zodat ik er wat percussie bij heb
Was dat voor of na de 'verharding van de maatschappij' ?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:09 schreef -Menn0- het volgende:
Whehe deze (hopeloze) discussie wordt al gevoerd sinds ik dit topic uit mn AT heb geflikkerd (en dat is al best een tijd)
Dat was na maanden gezeur van mister Braddie. Klinkt misschien bot en hard maar na zijn komst was het gewoon niet meer leuk.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Was dat voor of na de 'verharding van de maatschappij' ?
Vaak is dat alleen maar een stukje bescherming. Die buis zal waarschijnlijk iets minder stevig in zijn voetjes staan dan de rest.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hoi,
Even een vraagje aan de buizenkenners.
Een van de voorversterkerbuizen heeft een ijzeren kapje met een veer erin over de buis heen.
Het is een 12AX7 van Electro-Harmonix (Al komt de buis waarschijnlijk bij Sovtek vandaan)
Daarnaast staan nog 3 voorversterkerbuizen een 12AX7 van London City (Al..bij Sovtek vandaan)
En twee 12AT7 voorversterkerbuizen.
Als eindbuizen zitten er 4 EL 34 B STR van London City (Al..bij Sovtek vandaan) in.
Nu de vraag wie weet waar het ijzeren omhulsel voor dient en waarom deze alleen om de eerste buis zit?
Aha !quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:50 schreef The_Dean het volgende:
Nee. En ook niet voor extra koeling. Het is puur en alleen voor de afscherming tegen ruis, brom en microfonie. Het is de eerste buis van het signaal, en dus het gevoeligst voor alles.
Dat het soms een ander type buisje is dan de rest van de voortrap is gewoon voor de geluidsvorming.
Ik heb nog steeds geen TNT bezorger hier gezienquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:50 schreef The_Dean het volgende:
Nee. En ook niet voor extra koeling. Het is puur en alleen voor de afscherming tegen ruis, brom en microfonie. Het is de eerste buis van het signaal, en dus het gevoeligst voor alles.
Dat het soms een ander type buisje is dan de rest van de voortrap is gewoon voor de geluidsvorming.
Klinktquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo morgen een zakk wylde setje EMG's binnen. Benieuwd of dat uberhaubt verschil maakt met een 81/85
Godverquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:06 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen TNT bezorger hier gezien
quote:
Gaat niet, heb al wat centjes weggezet voor een Spaansequote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je mag ze overkopen voor 500 euro, krijg je er een gitaar bij
Hij klinkt lekker, ofniet!quote:
Die zijn wel gruwelijk nat jaquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:14 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Gaat niet, heb al wat centjes weggezet voor een Spaanse
quote:
Ja maar hij heeft buizen!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Je moet je niet zo blind staren op dat woordje "buizen"
Leg eens uit dribbel?, persoonlijk vind ik buizen prettiger klinken dan een transistor, dus ja..quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Ziet er best wel strak uit.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Nieuwe look van Marshall, best nice
[ afbeelding ]
Simpel, met welke van beide verkopers heb je al een overeenkomst? Die gaat voor.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:11 schreef Braddie het volgende:
Zit met een dilemma hier, ik kan vanavond die SG ophalen voor 100 euro, ōf morgen een Valve JR voor 150(Die Epiphone).
Ik heb een versterker nodig al een tijd, en zo`n Epi is buizen!, maar... die SG is ook wel črg prettig!.
hčlp please.
EDIT: Die Epi JR is alleen de head, die gast zei dat er een speaker in zat, maar to be honest geloof ik daar niks van.
Met de SG al eerder, maar die hoefde van hem eigenlijk niet zo nodig weg.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Simpel, met welke van beide verkopers heb je al een overeenkomst? Die gaat voor.
Heb je met beide een overeenkomst, dan beide kopen.
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Omdat ik durf te wedden dat jij het verschil niet eens hoort. Tussen je oren dusquote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Leg eens uit dribbel?, persoonlijk vind ik buizen prettiger klinken dan een transistor, dus ja..
Of zit het meer tussen de oren?
Niet shit gaan uitlokken nu, we hebben een normale discussiequote:
Zijn die eigenlijk wel anders? Ik kon destijds geen verschil vinden met uitzondering van de prijs: het Zakk Wylde setje was duurder dan twee losse elementen en bij die twee losse elementen heb je dan ook nog een reserve setje potmeters...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo morgen een zakk wylde setje EMG's binnen. Benieuwd of dat uberhaubt verschil maakt met een 81/85
Wow, dat ziet er echt wel goed en modern uit!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Nieuwe look van Marshall, best nice
[ afbeelding ]
Het is de Head van de Junior, hij leek me best wel gaaf, klonk ook zčker niet slecht.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:22 schreef The_Dean het volgende:
Wel duur ja. En kijk dan even goed of het een head of combo is. En of het een eerste serie is, want die brom is standaard en krijg je er niet uit [niet zonder modificaties aan de printplaat in ieder geval].
Ik zou voor de SG gaan en een beetje doorsparen voor een lekkere versterker, want er is voor dat geld veel beter dan die Junior te koop.
Ik heb helaas geen combo meer voor je.., en als je in de buurt woonde mocht je wel een stackje lenen, maar dat is nu erg lastig, als ik het verkoop moet ik het eerst weer uit Hilversum halen
Of nog beter, laat ook die SG [tenzij het een superkoopje is, voor de handel] en spaar ook dat erbij voor een versterker. Die heb je nodig, en een goede gitaar heb je al.
Meer gitaren is cooler natuurlijkmaar zonder lekker versterkertje heb je weinig aan een collectie gitaren
Ik wil niks bepalen voor je eh, probeer gewoon advies te geven
Ja ik moest gewoon een setje hebben om een gitaar compleet te krijgen. Dat was het enige setje wat te koop stond 2e hands voor 100,- Fijn is wel dat het een solderless setje is scheelt me weer inbouwen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zijn die eigenlijk wel anders? Ik kon destijds geen verschil vinden met uitzondering van de prijs: het Zakk Wylde setje was duurder dan twee losse elementen en bij die twee losse elementen heb je dan ook nog een reserve setje potmeters...
[..]
Wow, dat ziet er echt wel goed en modern uit!
Ja, een versterker uitzoeken is ook lastig, zeker als je budget niet al te groot is, weet er alles vanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is de Head van de Junior, hij leek me best wel gaaf, klonk ook zčker niet slecht.
Die SG is 100 euro (Cherry Epiphone G-400) en die verkopen is ook wel de reden dat ik hem uberhaubt ga kopen, kijken of er winst op ga pakken.
Zit nu met een SX oefen versterker waar ik m`n oude pedaal op heb aangesloten, en dat klinkt best ok, maar boven 30 % van het volume begint hij te kraken en te vervormen (en dāt is jammer).
Vanavond haal ik die gitaar op, en dan kijk ik volgende maand wel voor een leuk versterkertje ja, maar het is zo kut, het moet goed klinken, en het moet minimaal 30 watt zijn, en māximaal 250 euro.... het liefst koop ik een 2ehands Labseries L5/L7/L9 die zijn pčrfect voor blues of rock in mijn ogen(Die zit ook in m`n budget čn is ook super geschikt voor kleine optredens/repetieties) maar die vind je nčrgens, en doorsparen voor een AC-30 lukt me gewoon ničt dat weet ik nu al..
En waarom 30 watt minimaal ? Er even vanuitgaande dat je weet dat wattage niks met je volume te maken heeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is de Head van de Junior, hij leek me best wel gaaf, klonk ook zčker niet slecht.
Die SG is 100 euro (Cherry Epiphone G-400) en die verkopen is ook wel de reden dat ik hem uberhaubt ga kopen, kijken of er winst op ga pakken.
Zit nu met een SX oefen versterker waar ik m`n oude pedaal op heb aangesloten, en dat klinkt best ok, maar boven 30 % van het volume begint hij te kraken en te vervormen (en dāt is jammer).
Vanavond haal ik die gitaar op, en dan kijk ik volgende maand wel voor een leuk versterkertje ja, maar het is zo kut, het moet goed klinken, en het moet minimaal 30 watt zijn, en māximaal 250 euro.... het liefst koop ik een 2ehands Labseries L5/L7/L9 die zijn pčrfect voor blues of rock in mijn ogen(Die zit ook in m`n budget čn is ook super geschikt voor kleine optredens/repetieties) maar die vind je nčrgens, en doorsparen voor een AC-30 lukt me gewoon ničt dat weet ik nu al..
Iemand heeft me ooit gezegd dat gitaristen ontzettende traditionalisten zijn en dat ze erg huiverig voor vernieuwing zijn, volgens mij gaat dat wel op bij jou he?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:45 schreef The_Dean het volgende:
En ik vind die nieuwe look eigenlijk te modern voor Marshall
Voor jou niet dan?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Iemand heeft me ooit gezegd dat gitaristen ontzettende traditionalisten zijn en dat ze erg huiverig voor vernieuwing zijn, volgens mij gaat dat wel op bij jou he?
Weet je zeker dat je het nu niet over autisten hebt?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Iemand heeft me ooit gezegd dat gitaristen ontzettende traditionalisten zijn en dat ze erg huiverig voor vernieuwing zijn, volgens mij gaat dat wel op bij jou he?
Haha, soms wel denk ik ja. Niet altijd, soms hik ik er tegenaan, maar dan na een poosje wennen ben ik om. Nu misschien ook wel. Het is van zwart met goud naar dit ineens wel erg andersquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mwah, ik ben ook wel eens benieuwd naar nieuwe ontwikkelingen in de gitaarwereldquote:
Had ooit een site gevonden waar alle gear op stond wat hij ooit gebruikte, live en op plaat...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:46 schreef brother52 het volgende:
Wat voor tele gebruikt Tom Morello hier nou?
Ik vraag het me al jaren af...
Zou voor geen van beiden gaan en lekker doorsparen totdat je keer echt wat goeds kooptquote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:11 schreef Braddie het volgende:
Zit met een dilemma hier, ik kan vanavond die SG ophalen voor 100 euro, ōf morgen een Valve JR voor 150(Die Epiphone).
Ik heb een versterker nodig al een tijd, en zo`n Epi is buizen!, maar... die SG is ook wel črg prettig!.
hčlp please.
EDIT: Die Epi JR is alleen de head, die gast zei dat er een speaker in zat, maar to be honest geloof ik daar niks van.
Oh, zeker!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mwah, ik ben ook wel eens benieuwd naar nieuwe ontwikkelingen in de gitaarwereld
Zeg ik terwijl ik hier nog een eerste serie Valvestate Marshall versterker heb staan![]()
Is dat zoquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:55 schreef The_Dean het volgende:
Het is de James Trussart Steelcaster
[ afbeelding ]
Deed ie wat met tripod dan,quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:55 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Het werkt goed, maar ik vind het maar een lomp blok ijzer... kan de balans niet echt ten goede komen...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:57 schreef BurnaBoy het volgende:
Over vernieuwingen gesproken. Zon evertune brug ziet er wel interresant uit.
kost wat maar dan hem je ook wat.
Je hebt het wel eens geprobeerd ?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het werkt goed, maar ik vind het maar een lomp blok ijzer... kan de balans niet echt ten goede komen...
Ja, daar was ik ook net achterquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:55 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Nouja, aangezien je met een 10-15 watt cube niet boven een fatsoenlijke band uitkomt denk ik zo, en er wel degelijk verschil zit tussen 10-15 watt en 30 watt(meer headroom en je hebt ook een betere speaker/speakers)quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En waarom 30 watt minimaal ? Er even vanuitgaande dat je weet dat wattage niks met je volume te maken heeft.
Ja, daar speelt BB King ook op, en ik heb daar ook op gespeeld een hele tijd terug, en die sound is hččl erg tof.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, een versterker uitzoeken is ook lastig, zeker als je budget niet al te groot is, weet er alles van
Labseries L5, speelt BB King daar ook niet op?
Je weet dat er een verschil is tussen transistor en buizen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nouja, aangezien je met een 10-15 watt cube niet boven een fatsoenlijke band uitkomt denk ik zo, en er wel degelijk verschil zit tussen 10-15 watt en 30 watt(meer headroom en je hebt ook een betere speaker/speakers)
Ja, dat weet ik, maar als ik geen redelijk volume buizen bak kan betalen (dus) dan zal ik wel een 30 watt transistor moeten kopen,quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je weet dat er een verschil is tussen transistor en buizen?
Dat heb ik ook wel een beetje ja. Ik mis het goud.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:45 schreef The_Dean het volgende:
En ik vind die nieuwe look eigenlijk te modern voor Marshall
Wat is headroom eigenlijk ?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nouja, aangezien je met een 10-15 watt cube niet boven een fatsoenlijke band uitkomt denk ik zo, en er wel degelijk verschil zit tussen 10-15 watt en 30 watt(meer headroom en je hebt ook een betere speaker/speakers)
Waarom speel je daar het intro van Twist en Shout?quote:
Ik zou willen dat ik die intro speelde vriendquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Waarom speel je daar het intro van Twist en Shout?
Hij lijkt er wel heel erg veel opquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:35 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik die intro speelde vriend![]()
Ik doe het je niet na.quote:Dit is toch een meesterlijke cover ofniet?
Dat is toch wanneer je van je stoel opstaat en niet meteen met je kop tegen het plafond knalt?quote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is toch wanneer je van je stoel opstaat en niet meteen met je kop tegen het plafond knalt?
En toch heb je niks gemist.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:34 schreef Aresdreams het volgende:
jezus, wat gaan jullie hard, dagje werken, zo een topic en 3 pagina's verder...
Ja, maar dan dat als je van je amp opstaat!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is toch wanneer je van je stoel opstaat en niet meteen met je kop tegen het plafond knalt?
Ziet er zeker goed uit.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:54 schreef brother52 het volgende:
De lineup van Fortarock begint er ook steeds beter uit te zien
Ik vind het ook erg aardig van ze dat ze er in de programmering rekening mee gehouden hebben dat de mensen ook willen eten.quote:
Goed gedaan toch zo draaien ze ook nog wat horeca omzetquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg aardig van ze dat ze er in de programmering rekening mee gehouden hebben dat de mensen ook willen eten.
Waarom zou je anders Trivium uitnodigen?
Absoluut, ik vind het wat dat betreft ook een ideale festivalband. Net als Coldplay en Keane en zo.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Goed gedaan toch zo draaien ze ook nog wat horeca omzet
Ja, net als Motorheadquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Snowpatrol als afsluiter was ook wel een fijne zodat je mooi de laatste trein nog kan halen
Of Radiohead... Maar Motörhead was niet als laatste. Overigens: als ze als eerste Ace of Spades hadden gespeeld toen op Pinkpop, was er de rest van het optreden niemand blijven staanquote:
Je kunt ook te ver gaanquote:
Motorhead is ook niet echt een band voor Pinkpop.quote:Maar Motörhead was niet als laatste. Overigens: als ze als eerste Ace of Spades hadden gespeeld toen op Pinkpop, was er de rest van het optreden niemand blijven staan
Koop een kaartje voor Fortarockquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:24 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil ook weer eens naar een festival
Meshuggah, Steel Panther, Anthrax....quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:41 schreef The_Dean het volgende:
Zit er wel aan te denken ja, Machine Head en Lamb Of God
Ik ook. Vorig jaar zijn we als troost naar Sonisphere geweest.quote:
Ik ga ook met 3/4 van de band. En misschien gaan de zanger en drummer van mijn andere band ook nog mee.quote:Vandeweek Lien eens vragen of die ook mee wil. En de rest van de band misschien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is meteen weer behoorlijk overkill.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:13 schreef The_Dean het volgende:
Deze wel, Bugera 6262, 120 watt buizen
http://link.marktplaats.nl/532786073
Zijn budget, buizen en minstens 30 watt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar dat is meteen weer behoorlijk overkill.
Ja, dat wel maar hij blaast meteen de ramen bij de buren en 4 huizen verderop er uit wil het een beetje leuk gaan klinken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zijn budget, buizen en minstens 30 watt.
Thanks. Het grote probleem is, als je er eentje ziet, wil je hem testen en daarna wil je hem zelfquote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:03 schreef The_Dean het volgende:
Ik hou mijn ogen voor je open. Niet dat ik veel voorbij zie komen though...
Halenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 01:13 schreef brother52 het volgende:
Zul je net zien, een Mig60
http://link.marktplaats.nl/519162231
Hij vraagt alleen de hoofdprijs. Zo duur waren die dingen nieuw nog niet eens.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:33 schreef Braddie het volgende:
Ik heb de Epiphone SG G-400 binnen!
Versterker moet dus wachten tot volgende maand, maar ergens is dat ook wel gunstig, want dan is m`n budget meteen 400 euro.
Gaaf hoor, wat is de planning? Ga je hem houden of wordt het handel?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:33 schreef Braddie het volgende:
Ik heb de Epiphone SG G-400 binnen!
Versterker moet dus wachten tot volgende maand, maar ergens is dat ook wel gunstig, want dan is m`n budget meteen 400 euro.
Haha ja, dat is vet!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Tja wat ook een optie is (mits geldpest oid)
http://shop.merford.nl/pa(...)tudio-5x4-meter.html
Dat lijkt me echt tof ik zou mijn woonkamer er voor opofferen![]()
Nee, veel te duur. Die dingen horen voor rond de 300 te gaan. Dit is hetzelfde als 2500 vragen voor een jcm800.quote:
Dat merkte ik al na de helft van de eerste paginaquote:
Nu Moonspell er nog bij en ik zou zomaar besluiten er heen te willenquote:
Het is die paar tientjes extra wel waard.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:22 schreef The_Dean het volgende:
Die Koch is goed, maar kijk eens naar de Silencer van de Tube Amp Doctor, die heeft een 'volumeknop' om de output load te regelen. Dat is denk ik relaxter dan telkens stekkers ompluggen
Is wel duurder, maar heeft ook een Bite en Punch functie, wat erg gaaf klinkt.
Ja, maar hier zit een cab bij!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, veel te duur. Die dingen horen voor rond de 300 te gaan. Dit is hetzelfde als 2500 vragen voor een jcm800.
Ja, een 4x10. Daar kan ik niet zo veel mee.quote:
Dat gaat niet lukken denk ik. Voor 200 raak ik die cab al niet eens kwijt en hij vraagt er los al 250 voor.quote:
Ja, maar dan moet die Mig Ī500 kosten. Dat is hij lang niet waard.quote:Maar hij wil het toch ook los verkopen?
lquote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
Mijn ouwe zeikert van een boerman zit weer mee te trommelen![]()
![]()
Helaas heeft hij geen ritmegevoel ander vroeg ik hem om in mijn band te komen spelen
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:06 schreef brother52 het volgende:
Ik heb gister de politie nog gebeld omdat de buren op de muren zaten te bonken. Kwam bijna boven mijn versterker uit.
En de pakketbezorger reed gewoon weer langs zonder pakketjequote:
Toevallig net bij een huis wezen kijkenquote:
Ik moet ineens denken aan: Dag huis, dag tuin, dag opbergschuur.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waar gaat je piano vandaag heen dan, dat je hem groet?.
Goed bezig!quote:Op zondag 26 februari 2012 10:48 schreef Braddie het volgende:
even de sg naar mijn pa brengen die kan hem vast wel maken
Het repetoir van The Ramones?quote:Op zondag 26 februari 2012 10:15 schreef The_Dean het volgende:
Ik kom nog niet verder dan Seven Nation Army en Bro Hymn, maar bassen is toch wel gaaf
Kopenquote:Op zondag 26 februari 2012 11:14 schreef BoerBert het volgende:
http://www.epiphone.com/Products/Archtop/ES-339-PRO.aspx
GAS
Dat heb ik met dezequote:Op zondag 26 februari 2012 11:14 schreef BoerBert het volgende:
http://www.epiphone.com/Products/Archtop/ES-339-PRO.aspx
GAS
Zit er hard aan te denken. Zat een tijdje aan een Dot of een Sheraton te denken, maar vond de iets kleinere Gibson es-339's zo gaaf. Aangezien die veel te duur zijn voor me, was het een hopeloos verhaalquote:
Weet ik. Pas bij Feedback hadden ze alleen de Sheraton hangen, dus geen Dot gespeeldquote:Op zondag 26 februari 2012 11:57 schreef brother52 het volgende:
Niks mis met een Epi dot![]()
Veel gitaar voor weinig geld. Een Sheraton zou ik gewoon lekker laten hangen. Het verschil met een dot is namelijk erg klein. Een dot is misschien nog wel beter... ja, ik ben fan geworden van die dingen.
WTF ! ?quote:Op zondag 26 februari 2012 13:36 schreef The_Dean het volgende:
De Explorer is te kapot, die body is de moeite niet meer ben ik bang.
Maar eens een andere body scoren. Tot die tijd de onderdelen gebruiken om andere gitaren weer speelbaar te maken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hety coolquote:Op zondag 26 februari 2012 12:03 schreef The_Dean het volgende:
En goed nieuws over London City!
LC zelf is niet failliet, alleen JIC Music. LC probeert nu een doorstart te maken en nieuwe investeerders te vinden zodat ze straks weer volgas verder kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
Ongelukje van de vorige eigenaarquote:Op zondag 26 februari 2012 13:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
WTF ! ?
Heb je die als tandenstoker geruikt of zo
You got PM (eerder geprobeerd te versturen, maar was schijnbaar niet gelukt...quote:Op zondag 26 februari 2012 11:25 schreef stefanhaan het volgende:
Oja TK
London City Comet Thinline
Ibanez RGA42BK.
DMs / PMs mogen altijd.
quote:Op zondag 26 februari 2012 14:04 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
You got PM (eerder geprobeerd te versturen, maar was schijnbaar niet gelukt...)
Da's ook geen al te best hout geweest dan lijkt me. Normaal gesproken moet je gitaar toch niet helemaal doormidden breken als hij valt?quote:Op zondag 26 februari 2012 13:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ongelukje van de vorige eigenaar
Met weemoed denken we terug aan betere tijden
[ afbeelding ]
Ja, alles is goed behalve body.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:35 schreef BurnaBoy het volgende:
Die neck is nog gewoon goed toch ?
Gewoon een nieuwe body bestellen.Mooi nieuw project voor je
Nee klopt... was wel een budgetgitaar. Maar had alsnog dit niet verwacht.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's ook geen al te best hout geweest dan lijkt me. Normaal gesproken moet je gitaar toch niet helemaal doormidden breken als hij valt?
Dat is zeker goed nieuwsquote:Op zondag 26 februari 2012 12:03 schreef The_Dean het volgende:
En goed nieuws over London City!
LC zelf is niet failliet, alleen JIC Music. LC probeert nu een doorstart te maken en nieuwe investeerders te vinden zodat ze straks weer volgas verder kunnen.
Ja, had wat mailcontact met een oude werknemer van JIC die overgestapt is naar LC.quote:
Ja. Of beter.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:31 schreef brother52 het volgende:
Het is te hopen dat ze weer in dezelfde prijs/kwaliteit verhouding gaan bouwen.
Ik zit steeds meer op een leuke strat met rosewood toets te azen...
idd free gearquote:
Nou niet gratis hequote:Op zondag 26 februari 2012 17:59 schreef brother52 het volgende:
Waarom meteen gratis?
Een leuke korting is al mooi meegenomen.
Als ik een band zou hebben en met zo'n deal een bulldog stack krijg. Zeg ik ook meteen jaquote:Op zondag 26 februari 2012 18:38 schreef The_Dean het volgende:
Zooi klinkt super, zou zo met een Bulldog stack optreden in plaats van Valveking/Marshall
Lekker laten lullen gast! Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Jij of zij, dat doet er niet toe.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:41 schreef Braddie het volgende:
Net terug van de studio. Was een erg fijne middag (not)
Alleen maar afgezeken op mijn gitaar spel toen we gingen bluesen, ik zou die Ibanez niet waard zijn etc
lekker motiverend
En linkshandige P's, J's, T's en een Flying V!quote:Op zondag 26 februari 2012 18:40 schreef The_Dean het volgende:
Als ze een vergelijkbare V als mijn Dean bouwen, dan heb ik er geen problemen mee
nee dat is het symbool voor nuclear disarmement zie deze post : Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 60quote:Op zondag 26 februari 2012 22:29 schreef BurnaBoy het volgende:
[ afbeelding ]
Was dat symbool niet iets voor wereldvrede ?
Want bij blues is allesgoed? Da's toch bij jazz zo?quote:Op zondag 26 februari 2012 19:16 schreef Braddie het volgende:
Dat is waar... maar kom op, tijdens BLUES zeiken ?....
Punk toch?quote:Op zondag 26 februari 2012 22:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Want bij blues is allesgoed? Da's toch bij jazz zo?
Ja maar staat ook weer later dat ze leentjebuur hebben gespeeld en het nu word gebruikt als vredesteken. Maar interresantquote:Op zondag 26 februari 2012 22:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee dat is het symbool voor nuclear disarmement zie deze post : Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 60
Nee man, punk moet juist weer aan hele strakke regels voldoen.quote:
Ohquote:Op zondag 26 februari 2012 23:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee man, punk moet juist weer aan hele strakke regels voldoen.
Preciesquote:Op zondag 26 februari 2012 23:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee man, punk moet juist weer aan hele strakke regels voldoen.
quote:Op maandag 27 februari 2012 01:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Precies
-niet stemmen
-korte broek aan
-haar niet wassen
-geen deo
-1 pedaal max
-amp op 10
-vuige groupies
-op de brommer naar optredens
enz, punk spelen is niet niks
quote:Op maandag 27 februari 2012 01:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Precies
-niet stemmen
-korte broek aan
-haar niet wassen
-geen deo
-1 pedaal max
-amp op 10
-vuige groupies
enz, punk spelen is niet niks
quote:Op zondag 26 februari 2012 22:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Want bij blues is allesgoed? Da's toch bij jazz zo?
mijn band wil wel opnames, maar ik denk niet dat je de kwaliteit kan waarborgen waarmee wij de drums willen, of wel?quote:Op maandag 27 februari 2012 10:35 schreef savale het volgende:
Thanks! Ik stel ze met de hand in. Het beeld is daardoor wel een beetje saai eigenlijk. Volgende keer maar iemand anders vragen om te filmen.
Ik wil me trouwens meer gaan focussen op produceren, dus als iemand een goed bandje kent die een opname wil...
Ik heb nog geen degelijke drummic set, dus dat wordt inspelen op een midi kitje dan... Ik heb wel goede drumsamples van behoorlijk wat kits. Het is maar net hoe je drummer daar tegenoverstaat. Misschien moet ik me eerst maar even focussen op singer / songwritersquote:Op maandag 27 februari 2012 10:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
mijn band wil wel opnames, maar ik denk niet dat je de kwaliteit kan waarborgen waarmee wij de drums willen, of wel?
Klinkt goed.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:14 schreef savale het volgende:
Haha sorry guys ik heb de afgelopen tijd besloten om minder te gaan lullen en gewoon te gaan spelen:
quote:Op maandag 27 februari 2012 12:35 schreef The_Dean het volgende:
Misschien zou ik ook eens zangles moeten nemen...
Maar aan de andere kant, als ik daar net zoveel van opsteek als met gitaarles
Ik ben heel lastig iets aan te leren, want leer zo vreselijk langzaam... daarom ook al een paar keer gestopt bij verschillende leraren na een aantal lessenquote:Op maandag 27 februari 2012 12:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]Ik zou het ook wel willen kunnen ja, maar denk dat ik een lastig geval ben.
Nooit verwacht dat je zo'n gevoelige jongen wasquote:
Je kent iceage ook neem ik aan?quote:Op maandag 27 februari 2012 09:42 schreef KaMo het volgende:
-niet stemmen
-korte broek aan
-haar niet wassen
-geen deo
-1 pedaal max
-amp op 10
-vuige groupies
Soms geen deo/wassen of een korte broek
Wist niet dat jij keyboard speeldequote:
Forum Opties | |
---|---|