abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108473530
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:51 schreef Dagonet het volgende:
Er wordt dus makkelijk gewezen naar onverantwoord gedrag, maar ik wilde wel aantekenen dat mensen zich minder verzekeren omdat de premies steeds hoger worden. Als je dan geconfronteerd wordt met een dure rekening (wortelkanaalbehandeling, verstandskiezen, dat soort dingen) dan kan dat rustig natuurlijk je reserves uitputten.
Hoe dom kan men zijn, je niet verzekeringen tegen mogelijke bedragen die je zelf niet in de hand hebt? Daarvoor bestaat juist een verzekering; maak er ook gebruik van. Vind je de premie te hoog? Doen dan eens je HD tv de deur uit. Ik neem aan dat iedereen toch wel aan riskmanagement doet?

quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:01 schreef Dagonet het volgende:

Maar iemand met een minder goed salaris heeft gewoon het geld er niet voor. Die kan dat geld dat hij niet aan de verzekering kan spenderen ook niet opzij leggen om te sparen.
Je kan mij niet vertellen dat als je het minimumloon verdient, met de bijbehorende (zorg)toeslagen, dat je dan je premie niet betalen kan.
pi_108473561
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Jij hebt ook alles goed voor elkaar, bakken met geld verdienen en ook nog tijd om vaak op Fok! rond te hangen. ^O^
Kwestie van de juiste keuzes maken.
pi_108473790
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kwestie van de juiste keuzes maken.
Ah en dat weet je nu al?
pi_108473998
quote:
5s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ah en dat weet je nu al?
Neem persoon A en persoon B, beiden hebben dezelfde capaciteiten.

Persoon A:
- Bekijkt in welke sectoren er schaarste is en waar er innovatie plaats vindt.
- Kiest de studie in die sector.
- Blijft de situatie monitoren, en switcht naar gelang de marktomstandigheden van keuze of volgt extra vakken/curcussen erbij.
- Blijft na studie zichzelf ontwikkelen.
- Ligt niet elke avond voor de TV, maar werkt zo nu en dan risicomodellen uit waar hij zijn financien afzet tegenover mogelijke negatieve scenario's

Persoon B:
- Kiest lukraak een studie, zonder te kijken of er wel vraag naar is. Ik noem een studie Kunstgeschiedenis.
- Verdiept zich niet in de wereldeconomie en de sectoren van innovatie, maar gaat er doodleuk vanuit dat "men toch wel werk vindt".
- Hangt elke avond voor de TV nietszeggende programma's te kijken waar men 0,0 van opsteekt. Ik noem een Paul & Witteman en Bananasplit.
- Weet niet wat riskmanagement is en weigert zich erin te verdiepen.
- Werkt niet in zijn vrije tijd aan zijn skills om zijn positie op de arbeidsmarkt te verbeteren.
- Zet elke maand 300 euro op de spaarrekening, zonder verder na te denken of dat bedrag wel voldoende is bij negatieve scenario's.
- Wordt bij de eerste de beste bezuiniging van de overheid ontslagen en kan derhalve zijn rekeningen niet meer betalen.

Iets zegt me dat persoon A gemiddeld gezien een betere kans heeft succesvol te zijn of te worden dan persoon B.
pi_108474311
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:20 schreef Zienswijze het volgende:

Iets zegt me dat persoon A gemiddeld gezien een betere kans heeft succesvol te zijn of te worden dan persoon B.
Geboortejaar, ouders, buurt zijn variabelen die je zelf niet in de hand hebt.
pi_108474333
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Neem persoon A en persoon B, beiden hebben dezelfde capaciteiten.

Persoon A:
- Bekijkt in welke sectoren er schaarste is en waar er innovatie plaats vindt.
- Kiest de studie in die sector.
- Blijft de situatie monitoren, en switcht naar gelang de marktomstandigheden van keuze of volgt extra vakken/curcussen erbij.
- Blijft na studie zichzelf ontwikkelen.
- Ligt niet elke avond voor de TV, maar werkt zo nu en dan risicomodellen uit waar hij zijn financien afzet tegenover mogelijke negatieve scenario's

Persoon B:
- Kiest lukraak een studie, zonder te kijken of er wel vraag naar is. Ik noem een studie Kunstgeschiedenis.
- Verdiept zich niet in de wereldeconomie en de sectoren van innovatie, maar gaat er doodleuk vanuit dat "men toch wel werk vindt".
- Hangt elke avond voor de TV nietszeggende programma's te kijken waar men 0,0 van opsteekt. Ik noem een Paul & Witteman en Bananasplit.
- Weet niet wat riskmanagement is en weigert zich erin te verdiepen.
- Werkt niet in zijn vrije tijd aan zijn skills om zijn positie op de arbeidsmarkt te verbeteren.
- Zet elke maand 300 euro op de spaarrekening, zonder verder na te denken of dat bedrag wel voldoende is bij negatieve scenario's.
- Wordt bij de eerste de beste bezuiniging van de overheid ontslagen en kan derhalve zijn rekeningen niet meer betalen.

Wacht even, je spendeert iedere vrije seconde van je tijd in 'risicomanagement' (ergo: je lijdt een kutleven) om mógelijk succesvoller te worden?

Dude. :{w
  FOK!fotograaf maandag 27 februari 2012 @ 19:33:49 #211
13368 NiGeLaToR
pi_108474525
Njah, hard werken en een leuk leven hebben gaan prima hand in hand. Vaak helpt het sowieso als je doet waar je goed in bent (mocht je gezegend zijn met een talent wat geld oplevert), das nu eenmaal leuker dan proberen iets goed te doen wat je eigenlijk gewoon niet kan (zo kan ik beter geen zanger worden enzo). Wat ik wel heb gemerkt is dat een gezond gevoel van zelfbeschikking nog belangrijker is - wij Nederlanders kijken nogal vaak richting de overheid als iets niet echt lekker gaat - terwijl het enige wat je dan zou moeten doen is in een spiegel kijken en die persoon die je ziet om hulp vragen.
  maandag 27 februari 2012 @ 19:34:01 #212
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108474536
Ach, wat is risicomanagement voor een huishouden.... Ik zit momenteel lekker mijn financiën bij te werken en weet te allen tijde hoe we er voor staan. Binnenkort raak ik werkeloos, dus dat is wel fijn om te weten....

quote:
wij Nederlanders kijken nogal vaak richting de overheid als iets niet echt lekker gaat
Precies. We laten de overheid uitgroeien tot een monstrueus gedrocht, waarbij we altijd denken het handje te kunnen ophouden. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is voor een maatschappij als we wat zelfredzamer moeten zijn. :)
  FOK!fotograaf maandag 27 februari 2012 @ 19:35:28 #213
13368 NiGeLaToR
pi_108474599
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:34 schreef Hi_flyer het volgende:
Ach, wat is risicomanagement voor een huishouden.... Ik zit momenteel lekker mijn financiën bij te werken en weet te allen tijde hoe we er voor staan. Binnenkort raak ik werkeloos, dus dat is wel fijn om te weten....
Das mooi kut - even oudhollands gezegd. En dan is het inderdaad belangrijk te weten hoe je er voor staat... maargoed, al vooruitzicht op iets anders?
  maandag 27 februari 2012 @ 19:36:51 #214
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108474667
Nee, het is op z'n oud-Hollands gezegd kut met peren.... Ik krijg een (riante) ontslagvergoeding mee, maar heb dan geen recht op ww (overheid).
pi_108474721
quote:
3s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:28 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Geboortejaar, ouders, buurt zijn variabelen die je zelf niet in de hand hebt.
Ook al heb je een verrotte jeugd gehad, na je 18e heb je alle mogelijkheden om je leven (opnieuw) op te bouwen. Denk aan het zelfstandig wonen, je opleidingsachterstand inhalen en andere mensen om je heen te verzamelen.

Ik zie daarbij niet in wat voor invloed je geboortejaar heeft.
pi_108474722
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
Njah, hard werken en een leuk leven hebben gaan prima hand in hand. Vaak helpt het sowieso als je doet waar je goed in bent (mocht je gezegend zijn met een talent wat geld oplevert), das nu eenmaal leuker dan proberen iets goed te doen wat je eigenlijk gewoon niet kan (zo kan ik beter geen zanger worden enzo). Wat ik wel heb gemerkt is dat een gezond gevoel van zelfbeschikking nog belangrijker is - wij Nederlanders kijken nogal vaak richting de overheid als iets niet echt lekker gaat - terwijl het enige wat je dan zou moeten doen is in een spiegel kijken en die persoon die je ziet om hulp vragen.
En zo werkt dat, soms lukken er dingen en vaak betaal je leergeld.
Vallen, weer opstaan en doorgaan.
pi_108474796
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wacht even, je spendeert iedere vrije seconde van je tijd in 'risicomanagement' (ergo: je lijdt een kutleven) om mógelijk succesvoller te worden?

Wacht even, kan jij niet lezen? Sinds wanneer staat "zo nu en dan" gelijk aan "iedere seconde van je tijd spenderen aan..."

Daarbij kan je riskmanagement ook uitbesteden, maar dat zal jij als niet-kapitalist hoogstwaarschijnlijk wel niet snappen.
pi_108475018
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik zie daarbij niet in wat voor invloed je geboortejaar heeft.
Geboortejaar maakt veel uit.
Nu werk zoeken als net afgestudeerde is stuk lastiger dan 5-10 jaar geleden.
  FOK!fotograaf maandag 27 februari 2012 @ 19:47:50 #219
13368 NiGeLaToR
pi_108475188
quote:
3s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nu een huis kopen is dan weer veel voordeliger dan 5-10 jaar geleden. Elke generatie heeft zo de voor- en nadelen - zie ze maar te benutten.
pi_108475205
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Risicomanagement is wellicht een groot woord, maar het kan natuurlijk geen kwaad om gewoon overzicht op je financiën te hebben en eens te bedenken wat je gaat doen als er een gedeelte van je gezinsinkomen wegvalt.
  maandag 27 februari 2012 @ 20:06:03 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108476040
quote:

[..]

Ik denk dat er in principe nog best wel werk is. Het grote verschil is de ongelijkheid in arbeidsrechten voor de 'oudere' generatie en de mensen van nu. Bedrijven doen al het mogelijke om 'flexibel' te blijven. Het zou véél eerlijker zijn wanneer het arbeidsrecht hervormd werd, zodat ze oudere werknemers net zo gemakkelijk konden ontslaan als flexwerkers. Dan zouden bedrijven ook niet zo bang zijn om mensen voor vast aan te nemen.

Wat heel veel dingen betreft pist de generatie uit de jaren 85-95 wel naast de pot. Ze moeten (nog steeds) hele dure huizen kopen die ze niet financieren kunnen, ze hebben de volle mep voor hun studie mogen betalen, ze betalen maximale zorgkosten, ze betalen voor AOW en pensioenen waarvan het onzeker is of ze nog ooit een cent terugzien en ze moeten bloeden bij de belastingen om de staatsschuld terug te brengen terwijl hetgeen de overheid in ruil daarvoor levert minimaal is ivm bezuinigingen.

De klacht van de jeugd is dus wel terecht. Met een beetje pech kun je flexwerken voor zo'n 1800 euro netto per maand gemiddeld, moet je een huis huren (want kan niet kopen) voor 600 euro per maand, betaalt de hoofdprijs met belastingen en accijnzen maar je zorgkosten zijn voor jezelf en legt tenslotte veel geld opzij om de pensioengaten te vullen terwijl dat hele pensioengebeuren voor jou over 30 jaar niet bestaat.
The End Times are wild
  maandag 27 februari 2012 @ 20:12:53 #222
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108476478
Dat dus. Jongeren zijn royal fucked. Vergeet ook niet de gigantische staatsschuld die opgebouwd is door babyboomers en betaald zal worden door de jongeren van nu en je begrijpt dat het probleem praktisch onoplosbaar is.
  FOK!fotograaf maandag 27 februari 2012 @ 20:19:23 #223
13368 NiGeLaToR
pi_108476883
Het is in ieder geval erg makkelijk om jezelf een depressie aan te ouwehoeren, maar helaas, elke generatie heeft z'n ding. Mijn ouders houden maar niet op over de crisis in de jaren 80, toen kochten ze voor 120.000,- FL een redelijk klein huis (=duur) en twee jaar later was het huis in ene nog maar 70.000,- FL waard. Banken gingen brieven sturen dat ze misschien moesten bijbetalen, omdat de rente nu 12% was geworden en het huis veel te weinig waard. Dat op 1 salaris en ook een aantal jaar geen vooruitzicht op verbetering. Ook toen kwam het soort-van goed.

Grootste foutje is niet je (staats)schuld aflossen als het wel een tijdje goed gaat..
  maandag 27 februari 2012 @ 20:21:33 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108476996
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Dat dus. Jongeren zijn royal fucked. Vergeet ook niet de gigantische staatsschuld die opgebouwd is door babyboomers en betaald zal worden door de jongeren van nu en je begrijpt dat het probleem praktisch onoplosbaar is.
Dat ben ik niet vergeten (zie post hierboven). Het probleem is best oplosbaar, want er moet gewoon 30 jaar betaald worden terwijl de overheid zelf bezuinigd (dus voor je geboorteregister, studie, zorg etc betaal je vooral zelf).

Anderzijds, wat Nigelator zegt: iedere generatie heeft wat. Denk aan al die jonge kerels die in de Eerste Wereldoorlog zinloos opgeofferd zijn aan het front. Die zouden best wel willen ruilen!
The End Times are wild
  maandag 27 februari 2012 @ 20:23:06 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108477085
En verder: je kunt wel bij de pakken neerzitten, maar je doet er toch niks aan als je nu van die generatie bent. Dan kun je er maar beter het beste van maken en er nóg een tandje bovenop doen qua werk en gewoon heel erg zuinig leven. Dan red je het heus wel.
The End Times are wild
  FOK!fotograaf maandag 27 februari 2012 @ 20:25:42 #226
13368 NiGeLaToR
pi_108477240
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:23 schreef LXIV het volgende:
En verder: je kunt wel bij de pakken neerzitten, maar je doet er toch niks aan als je nu van die generatie bent. Dan kun je er maar beter het beste van maken en er nóg een tandje bovenop doen qua werk en gewoon heel erg zuinig leven. Dan red je het heus wel.
Vergeet niet hoe goed je het tegenwoordig op 'normaal' niveau hebt. Enige is dat er bovenuit stijgen bijna zinloos is - wij verdienen best goed, maar als we onze netto bestedingen naast die van iemand met een stuk lager salaris met met alle toeslagen leggen ontloopt het bar weinig :)
Beetje vraag tussen enerzijds wat de rooie rakkers solidariteit noemen en anderzijds het gegeven dat er ook een vorm van beloning moet zijn voor jarenlang elke avond studeren om zo met je extra papiertje promotie te maken. Maargoed, het gaat gelukkig niet alleen om geld :)
  maandag 27 februari 2012 @ 20:28:55 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108477413
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:25 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Vergeet niet hoe goed je het tegenwoordig op 'normaal' niveau hebt. Enige is dat er bovenuit stijgen bijna zinloos is - wij verdienen best goed, maar als we onze netto bestedingen naast die van iemand met een stuk lager salaris met met alle toeslagen leggen ontloopt het bar weinig :)
Beetje vraag tussen enerzijds wat de rooie rakkers solidariteit noemen en anderzijds het gegeven dat er ook een vorm van beloning moet zijn voor jarenlang elke avond studeren om zo met je extra papiertje promotie te maken. Maargoed, het gaat gelukkig niet alleen om geld :)
Het is ook gewoon goed.

Maar iets beter je best doen heeft inderdaad weinig zin. Mijn vrouw ging van 27 naar 19 uur werken per week. Dat koste ons netto (inclusief minder kinderopvang) maar 40 euro per maand. Aangezien ze nu ook geen auto meer nodig heeft, levert het zelfs zo'n 100 euro per maand op. Eigenlijk werkte ze dus (minder dan) voor niks die extra dag per week.

Onze buurvrouw werkt 12 uur per week (en doet wat schoonhoud werk ernaast). Haar werkgever wil wegens tekorten in de zorg heel graag dat ze meer gaat werken. Maar dat doet ze niet, want dan raakt ze haar huursubsidie, zorgtoeslag etc allemaal kwijt. Dan gaat ze er gewoon op achteruit. Logisch wel, maar niet goed dat het systeem zo is.
The End Times are wild
  FOK!fotograaf maandag 27 februari 2012 @ 20:31:32 #228
13368 NiGeLaToR
pi_108477589
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is ook gewoon goed.

Maar iets beter je best doen heeft inderdaad weinig zin. Mijn vrouw ging van 27 naar 19 uur werken per week. Dat koste ons netto (inclusief minder kinderopvang) maar 40 euro per maand. Aangezien ze nu ook geen auto meer nodig heeft, levert het zelfs zo'n 100 euro per maand op. Eigenlijk werkte ze dus (minder dan) voor niks die extra dag per week.

Onze buurvrouw werkt 12 uur per week (en doet wat schoonhoud werk ernaast). Haar werkgever wil wegens tekorten in de zorg heel graag dat ze meer gaat werken. Maar dat doet ze niet, want dan raakt ze haar huursubsidie, zorgtoeslag etc allemaal kwijt. Dan gaat ze er gewoon op achteruit. Logisch wel, maar niet goed dat het systeem zo is.
Ik denk dat je daar de essentie wel raakt.. werken zou altijd lonend moeten zijn - rechtom of linksom. Maarja, er moet dan ook wel weer wat te wensen overblijven :+ Wie weet, als die babyboomers straks achter de geraniums zitten kijken of 'wij' het beter kunnen doen ;)
pi_108478559
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:31 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar de essentie wel raakt.. werken zou altijd lonend moeten zijn - rechtom of linksom. Maarja, er moet dan ook wel weer wat te wensen overblijven :+ Wie weet, als die babyboomers straks achter de geraniums zitten kijken of 'wij' het beter kunnen doen ;)
Ach, een troost.. je weet wel nu al zeker dat ze vanachter die geraniums luidkeels commentaar gaan geven :')
pi_108478893
quote:

[..]

Hangt er maar net van af in welke sector je afgestudeerd bent. In de ene sector is meer en sneller werk te vinden dan de andere sector.

Daarnaast ontstaat er om de 7 (?) jaar een crisis, dus je weet vantevoren dat de arbeidsmarkt pieken en dalen kent. Bereid je er dus vantevoren op voor. Nogmaals, je kan beter 2 uur per week je in de innovatiesectoren en de arbeidsmarkt verdiepen dan die tijd aan de Publieke Omroep besteden.
  maandag 27 februari 2012 @ 23:42:16 #231
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108488171
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:25 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Dat is weleens onderzocht en heeft ook in de krant gestaan, dan het rendement van een studie naar Europese maatstaven relatief laag is. Laat staan als studeren bijna onbetaalbaar wordt.

In de praktijk is een gezinsinkomen net onder modaal relatief gunstig als je kijkt naar toeslagen en het recht op een sociale huurwoning. Kinderopvang is bij dat (lage) gezinsinkomen nog steeds goedkoop.

Degene die nog het beste hun rekeningen kunnen betalen, zijn misschien wel de zolderkamerautisten, die nooit de deur uitkomen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_108516744
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hangt er maar net van af in welke sector je afgestudeerd bent. In de ene sector is meer en sneller werk te vinden dan de andere sector.

Daarnaast ontstaat er om de 7 (?) jaar een crisis, dus je weet vantevoren dat de arbeidsmarkt pieken en dalen kent. Bereid je er dus vantevoren op voor. Nogmaals, je kan beter 2 uur per week je in de innovatiesectoren en de arbeidsmarkt verdiepen dan die tijd aan de Publieke Omroep besteden.
Sectoren komen en gaan, wat er over 10 jaar nog voor werk in je sector is dat kun je zeer lastig voorspellen.
Verder verdiep ik me liever in het edele vak van handel drijven. ;)
  FOK!fotograaf woensdag 29 februari 2012 @ 07:21:43 #233
13368 NiGeLaToR
pi_108533488
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:42 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat is weleens onderzocht en heeft ook in de krant gestaan, dan het rendement van een studie naar Europese maatstaven relatief laag is. Laat staan als studeren bijna onbetaalbaar wordt.

In de praktijk is een gezinsinkomen net onder modaal relatief gunstig als je kijkt naar toeslagen en het recht op een sociale huurwoning. Kinderopvang is bij dat (lage) gezinsinkomen nog steeds goedkoop.

Degene die nog het beste hun rekeningen kunnen betalen, zijn misschien wel de zolderkamerautisten, die nooit de deur uitkomen.
Wel jammer hoor, het is namelijk erg leuk om net dat beetje meer te doen. Ik merk dat veel mensen het niet doen omdat ze bang zijn los te raken van het vangnet - als je valt, dan val je langer en harder - al is dat vangnet er dan nog steeds. Zo heb ik van de week 's gekeken wat kinderopvang voor ons zou gaan kosten in het geval we er in slagen kleine * NiGeLaToR 's
te maken - en dan gaat daar de komende vier jaar al het geld heen wat we over houden als we alles betaald hebben aan vaste lasten (er vanuit gaande dat we niet anders oplossen) Volgend jaar voor ons geen subsidie meer daarop. Snap nu wel waarom er van die hoge bonussen uitgekeerd worden - als je dan boven het maaiveld uit komt, kun je maar beter een heel eind erboven uitkomen :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 07:44:04 #234
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108533609
Kinderopvang, wie dat heeft bedacht moeten ze ook kapot slaan.
  FOK!fotograaf woensdag 29 februari 2012 @ 07:45:50 #235
13368 NiGeLaToR
pi_108533624
Lekker he, zo'n oneliner op de vroege morgen!? :+
  woensdag 29 februari 2012 @ 07:54:29 #236
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108533683
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 07:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
Lekker he, zo'n oneliner op de vroege morgen!? :+
Je persoonlijke situaties nemen als maatstaf voor de maatschappij ook. Ooh nee, dat noem ik gewoon egoïstisch en totaal los staand van de maatschappij.
  FOK!fotograaf woensdag 29 februari 2012 @ 07:59:32 #237
13368 NiGeLaToR
pi_108533732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 07:54 schreef betyar het volgende:

[..]

Je persoonlijke situaties nemen als maatstaf voor de maatschappij ook. Ooh nee, dat noem ik gewoon egoïstisch en totaal los staand van de maatschappij.
Alles generaliseren en algemeen houden en daarmee conclusies trekken voor elk individu noem ik opportunistisch en oppervlakkig. Als je je punt wilt maken - heb je voorbeelden nodig. Neem de Mauro's van deze wereld - zonder die voorbeelden zou het niemand iets kunnen schelen... en hou het dan ook nog het liefst bij jezelf - beetje doen alsof je niet uit persoonlijk motief je mening ontwikkelt is echt iets voor mislukte politici.
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:11:29 #238
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108533856
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 07:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Alles generaliseren en algemeen houden en daarmee conclusies trekken voor elk individu noem ik opportunistisch en oppervlakkig. Als je je punt wilt maken - heb je voorbeelden nodig. Neem de Mauro's van deze wereld - zonder die voorbeelden zou het niemand iets kunnen schelen... en hou het dan ook nog het liefst bij jezelf - beetje doen alsof je niet uit persoonlijk motief je mening ontwikkelt is echt iets voor mislukte politici.
Discussiëren en vervolgens met voorbeelden komen die over jezelf gaan slaat elke discussie dood en daarmee is het alleen al compleet waardeloos. De enige die conclusies wil trekken voor elk individu ben jij met je voorbeeld. Voorbeelden geven doe je d.m.v statistieken, in dit geval over een scala van individuen.

Heet jij niet toevallig Lilian Helder? :') :')
pi_108533930
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:42 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ach, als je zulke generalisaties destilleert naar individuele gevallen komt het altijd voor een fors deel neer op persoonlijke keuzes, en lang niet enkel op een X bedrag aan inkomen. Zo zijn er bijstandsmoeders die kunnen sparen, en bijstandsmoeders die een abonnement hebben op de schuldsanering.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  FOK!fotograaf woensdag 29 februari 2012 @ 08:37:36 #240
13368 NiGeLaToR
pi_108534216
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Discussiëren en vervolgens met voorbeelden komen die over jezelf gaan slaat elke discussie dood en daarmee is het alleen al compleet waardeloos. De enige die conclusies wil trekken voor elk individu ben jij met je voorbeeld. Voorbeelden geven doe je d.m.v statistieken, in dit geval over een scala van individuen.

Heet jij niet toevallig Lilian Helder? :') :')
Lol, omdat ik 1 voorbeeld geef over mijn persoonlijke situatie? Heb jij wel een persoonlijke situatie - dat je hier zo over valt?

En speciaal voor obvious-troll betyar, de obvious niet-persoonlijke statistieken die exact en hetzelfde stellen als wat iedereen - behalve jij - al zag:

quote:
Enquête
Van de ouders die een kind op het kinderdagverblijf hebben, geeft 28,5% aan dat de nieuwe regeling nadelig uitpakt voor hen. Van de mensen die nadeel (gaan) ondervinden, geeft 25% aan te overwegen minder te gaan werken, en 14% zegt zelfs te zullen stoppen met werken.
Van de ouders die gebruik maken van een BSO zegt 44,5% nadeel te ondervinden van de nieuwe regeling. Bij hen zegt 20% te overwegen minder te gaan werken, en eveneens 14% zegt te zullen stoppen met werken.

Uit onderzoek door de redactie van Radar blijkt dat ouders honderden tot duizenden euro's extra per jaar kwijt zijn aan hun kinderopvang. Deze cijfers staan haaks op wat minister Kamp eerder in een brief de Tweede Kamer heeft beweerd, toen stelde hij het niet eens te zijn met de conclusie dat ouders fors minder gaan werken. Het CPB gaat aanvullend onderzoek doen.
bron
pi_108534330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 07:44 schreef betyar het volgende:
Kinderopvang, wie dat heeft bedacht moeten ze ook kapot slaan.
QFT

Voed je eigen kinderen op, op je eigen kosten. Het is toch te gek voor woorden dat mensen die twee inkomens willen om hun riante leefstijl te handhaven anderen willen opzadelen met de kosten van de opvoeding van hun koters :{w
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_108534367
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:37 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Lol, omdat ik 1 voorbeeld geef over mijn persoonlijke situatie? Heb jij wel een persoonlijke situatie - dat je hier zo over valt?

En speciaal voor obvious-troll betyar, de obvious niet-persoonlijke statistieken die exact en hetzelfde stellen als wat iedereen - behalve jij - al zag:

[..]

bron
Nou moet ik. als lid van het radar test-panel, wel bekennen dat de mij en andere leden toegestuurde enquêtes soms wel erg suggestief zijn, en eigenlijk altijd zwaar ten nadele van het lijdend voorwerp van die enquêtes zijn. Denk aan energiemaatschappijen, de helpdesks van zowat alle bedrijven, verzekeraars, en willekeurig elke andere club waar ze een uitzending over willen vullen.

Er zijn zelfs een paar enquetes geweest die ik halverwege ben gestopt, zo suggestief als die waren. Ik ben een groot fan van het ter verantwoording roepen van bedrijven en het beschermen van weerloze consumenten, maar soms zijn het regelrechte heksenjachten. :{w
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:50:18 #243
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534428
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:37 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

[..]

bron
Mijn persoonlijke situatie doet er eigenlijk niet toe maar vooruit, van onze kinderen gaat de oudste naar de kleuterschool, de jongste sinds dinsdag twee ochtenden (di en do) naar de crèche.Kost dat geld? Ja dat kost geld. Geef ik er iets om? Nee ik geef er niks om. Mensen die hun kinderen na de geboorte op een kinderdagverblijf droppen omdat ze met zijn tweeën moeten blijven werken zijn in mijn ogen fout bezig, ooh ja en dat zijn in mijn ogen ook nog eens de ouders die beginnen te tieren als hun kind straf heeft gekregen op school maar ze vergeten hoe dat komt, dat is heel simpel omdat ze zelf het kind niet kunnen opvoeden, ze hebben er geen tijd voor want er moet geld binnen komen.......
Maar volgens je statistiek dus een klein deel van de doelgroep zal er nadeel aan ondervinden? De meerderheid wint, maar ja die mensen kiezen carrière voor het gezin als je nog jong bent, totdat moeder natuur het seintje geeft dat je vriendin of vrouw een kinderwens krijgt.
pi_108534463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

QFT

Voed je eigen kinderen op, op je eigen kosten. Het is toch te gek voor woorden dat mensen die twee inkomens willen om hun riante leefstijl te handhaven anderen willen opzadelen met de kosten van de opvoeding van hun koters :{w
Aha, weer een knap staaltje van eenrichting solidariteit van Xenotje; weigeren voor subsidies te betalen maar wel eisen dat kinderopvang eruit gaat. Dun laagje vernis weer, solidariteit.
pi_108534469
Volgens mij zijn het juist de mensen zoals betyar die hun kinderen altijd thuis houden die beginnen te tieren als hun kind straf heeft gekregen. Omdat ze het zien als een veroordeling van hun zogenaamde geweldige opvoeding die het kind jarenlang thuis heeft gekregen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 09:01:40 ]
pi_108534549
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

QFT

Ik vind het allemaal prima hoor. Als ik dan ook niet meer hoef te betalen omdat andere mensen willen stoppen met werken (AOW), als andere mensen willen studeren (stufi, OV, subsidie), als andere mensen naar het ziekenhuis willen (sociaal zorgstelsel), als andere mensen een huis willen kopen (HRA), als andere mensen een huis willen huren (huurtoeslag), als andere mensen hun zorgverzekering niet kunnen betalen (zorgtoeslag), als andere mensen niet meer willen werken (bijstand), als andere mensen werkloos raken (WW) en ga zo nog maar even door... Als ik daarvoor allemaal niet meer hoef te betalen, wil ik gerust de kinderopvang helemaal zelf betalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 08:59:50 ]
pi_108534572
quote:

[..]

QFT

Sowieso, mensen met riante inkomens krijgen amper kinderopvangtoeslag, die krijgen alleen het werkgeversgedeelte en niets van de overheid. Juist mensen met lage inkomens krijgen naast het werkgeversgedeelte ook nog eens een heleboel van de overheid. Oftewel, je stelling gaat niet eens op.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:02:01 #248
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534647
quote:

[..]

QFT

Dat de samenleving een steentje bijdraagt aan de opvoeding van je kind is niks mis mee, kinderen zijn de toekomst. Het gaat mij om het eigenbelang dat men voorop stelt.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:02:47 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534665
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij zijn het juist de mensen zoals betyar die hun kinderen altijd thuis houden die beginnen te tieren als hun kind straf heeft gekregen. Omdat ze het zien als een veroordeling van hun zogenaamde geweldige opvoeding die het kind jarenlang thuis heeft gekregen.
Haha, als mijn kinderen met straf thuis komen krijgen ze nog een preek na. Maar waarom denk je dat?
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:03:19 #250
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108534681
quote:

[..]

QFT

Zoals altijd klink je als een grijsgedraaide langspeelplaat, egoist.

Ik ga niet eens argumenten aanvoeren, dat is paarlen voor de zwijnen werpen...
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:04:18 #251
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal prima hoor. Als ik dan ook niet meer hoef te betalen omdat andere mensen willen stoppen met werken (AOW), als andere mensen willen studeren (stufi, OV, subsidie), als andere mensen naar het ziekenhuis willen (sociaal zorgstelsel), als andere mensen een huis willen kopen (HRA), als andere mensen een huis willen huren (huurtoeslag), als andere mensen hun zorgverzekering niet kunnen betalen (zorgtoeslag), als andere mensen niet meer willen werken (bijstand), als andere mensen werkloos raken (WW) en ga zo nog maar even door... Als ik daarvoor allemaal niet meer hoef te betalen, wil ik gerust de kinderopvang helemaal zelf betalen.
Deze gedachtegoed is nu de kanker van de hedendaagse maatschappij.
pi_108534708
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Haha, als mijn kinderen met straf thuis komen krijgen ze nog een preek na. Maar waarom denk je dat?
Dat merk ik om me heen. Ouders die niet gewend zijn aan bijvoorbeeld kinderopvang maar hun kinderen altijd thuis hebben gehouden reageren altijd als een gebeten hond wanneer hun kinderen straf hebben gekregen, omdat ze het zien als een veroordeling van hun opvoeding. Ze zijn het niet gewend dat iemand anders iets zegt over hun kind. Ouders van kinderen die wel op een kinderopvang hebben gezeten (en daar ook al straf hebben gehad) zijn daar veel meer aan gewend.
pi_108534725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:04 schreef betyar het volgende:

[..]

Deze gedachtegoed is nu de kanker van de hedendaagse maatschappij.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben voor ons sociale stelsel. Maar het is alles en iedereen of niets. Als dan sommige mensen zich er willen aan onttrekken omdat ze het bizar vinden dat ze aan de opvoeding van andere kinderen "meebetalen" zou ik natuurlijk wel gek zijn om er dan nog in te blijven zitten.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:06:45 #254
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534729
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat merk ik om me heen. Ouders die niet gewend zijn aan bijvoorbeeld kinderopvang maar hun kinderen altijd thuis hebben gehouden reageren altijd als een gebeten hond wanneer hun kinderen straf hebben gekregen, omdat ze het zien als een veroordeling van hun opvoeding. Ze zijn het niet gewend dat iemand anders iets zegt over hun kind. Ouders van kinderen die wel op een kinderopvang hebben gezeten (en daar ook al straf hebben gehad) zijn daar veel meer aan gewend.
Ik merk het anders........ En daarmee is deze discussie zoals boven al heb aangegeven op persoonlijke ervaringen al meteen dood.
pi_108534751
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik merk het anders........ En daarmee is deze discussie zoals boven al heb aangegeven op persoonlijke ervaringen al meteen dood.
Agreed. Staat ook totaal niet meer in relatie tot het topic zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')