abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:04:18 #251
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal prima hoor. Als ik dan ook niet meer hoef te betalen omdat andere mensen willen stoppen met werken (AOW), als andere mensen willen studeren (stufi, OV, subsidie), als andere mensen naar het ziekenhuis willen (sociaal zorgstelsel), als andere mensen een huis willen kopen (HRA), als andere mensen een huis willen huren (huurtoeslag), als andere mensen hun zorgverzekering niet kunnen betalen (zorgtoeslag), als andere mensen niet meer willen werken (bijstand), als andere mensen werkloos raken (WW) en ga zo nog maar even door... Als ik daarvoor allemaal niet meer hoef te betalen, wil ik gerust de kinderopvang helemaal zelf betalen.
Deze gedachtegoed is nu de kanker van de hedendaagse maatschappij.
pi_108534708
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Haha, als mijn kinderen met straf thuis komen krijgen ze nog een preek na. Maar waarom denk je dat?
Dat merk ik om me heen. Ouders die niet gewend zijn aan bijvoorbeeld kinderopvang maar hun kinderen altijd thuis hebben gehouden reageren altijd als een gebeten hond wanneer hun kinderen straf hebben gekregen, omdat ze het zien als een veroordeling van hun opvoeding. Ze zijn het niet gewend dat iemand anders iets zegt over hun kind. Ouders van kinderen die wel op een kinderopvang hebben gezeten (en daar ook al straf hebben gehad) zijn daar veel meer aan gewend.
pi_108534725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:04 schreef betyar het volgende:

[..]

Deze gedachtegoed is nu de kanker van de hedendaagse maatschappij.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben voor ons sociale stelsel. Maar het is alles en iedereen of niets. Als dan sommige mensen zich er willen aan onttrekken omdat ze het bizar vinden dat ze aan de opvoeding van andere kinderen "meebetalen" zou ik natuurlijk wel gek zijn om er dan nog in te blijven zitten.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:06:45 #254
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534729
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat merk ik om me heen. Ouders die niet gewend zijn aan bijvoorbeeld kinderopvang maar hun kinderen altijd thuis hebben gehouden reageren altijd als een gebeten hond wanneer hun kinderen straf hebben gekregen, omdat ze het zien als een veroordeling van hun opvoeding. Ze zijn het niet gewend dat iemand anders iets zegt over hun kind. Ouders van kinderen die wel op een kinderopvang hebben gezeten (en daar ook al straf hebben gehad) zijn daar veel meer aan gewend.
Ik merk het anders........ En daarmee is deze discussie zoals boven al heb aangegeven op persoonlijke ervaringen al meteen dood.
pi_108534751
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik merk het anders........ En daarmee is deze discussie zoals boven al heb aangegeven op persoonlijke ervaringen al meteen dood.
Agreed. Staat ook totaal niet meer in relatie tot het topic zelf.
pi_108534752
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

QFT

Voed je eigen kinderen op, op je eigen kosten. Het is toch te gek voor woorden dat mensen die twee inkomens willen om hun riante leefstijl te handhaven anderen willen opzadelen met de kosten van de opvoeding van hun koters :{w
Geldt voor alle subsidies , kortingen en toelages, allemaal afschaffen. Gewoon weer terug naar 'kun je het niet betalen, dan gaat het niet'.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:07:52 #257
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd; ik ben voor ons sociale stelsel. Maar het is alles en iedereen of niets. Als dan sommige mensen zich er willen aan onttrekken omdat ze het bizar vinden dat ze aan de opvoeding van andere kinderen "meebetalen" zou ik natuurlijk wel gek zijn om er dan nog in te blijven zitten.
Opvoeding staat los van de kinderopvang.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:08:24 #258
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534763
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Agreed. Staat ook totaal niet meer in relatie tot het topic zelf.
^O^ :Y)
pi_108534768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Opvoeding staat los van de kinderopvang.
Voor heel veel mensen niet.
pi_108534803
quote:
99s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Geldt voor alle subsidies , kortingen en toelages, allemaal afschaffen. Gewoon weer terug naar 'kun je het niet betalen, dan gaat het niet'.
Nee joh, dat soort mensen willen natuurlijk niet meebetalen aan de kinderopvang van anderen maar die anderen mogen natuurlijk wel ongebreideld meebetalen aan hun kosten van bijvoorbeeld hun hypotheek en de rente daarop, of aan de universitaire studie van hun zoons en dochters.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 09:10:33 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:10:37 #261
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor heel veel mensen niet.
Jammer is dat. Kinderopvang is in mijn ogen niet noodzakelijk, prioriteiten stellen noemt men dat.
pi_108534840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Jammer is dat. Kinderopvang is in mijn ogen niet noodzakelijk, prioriteiten stellen noemt men dat.
Niets mis met kinderopvang. Ik zie het niet als een substituut voor een opvoeding, maar een soort van aanvulling waarin kinderen leren omgaan met anderen buiten de normale setting van het huis.

Mensen zonder kinderen roepen al vaak dat ze - door middel van de kinderopvangtoeslag - meebetalen aan de opvoeding van andere kinderen.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:12:41 #263
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534852
quote:
99s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ligt eraan, als men niet in staat is zichzelf te onderhouden door ziekte of handicap moet de overheid ze helpen, ofwel financieel steunen. Voor de rest geldt: je gaat maar werken of je gaat soberder leven.
pi_108534897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee joh, dat soort mensen willen natuurlijk niet meebetalen aan de kinderopvang van anderen maar die anderen mogen natuurlijk wel ongebreideld meebetalen aan hun kosten van bijvoorbeeld hun hypotheek en de rente daarop, of aan de universitaire studie van hun zoons en dochters.
Dat zijn echt achterlijke standpunten...ben een 'vent' of niet...dus wat jij al zei; of alles of niets. Maar niet in je straatje lullen en dito zakken vullen :)

Derhalve zou ik groot voorstander zijn van alles afschaffen. Wellicht kan er later nog worden bekeken of mensen die echt hulp nodig hebben, dit kunnen krijgen. Maar dat zouden dan uitzonderingen moeten zijn in mijn ogen en niet de 40 jarige moeder van Sterre met bakfiets die bijslag wil ontvangen omdat ze Sterre zo nodig op de opvang wil dumpen.
pi_108534898
Voor ons is kinderopvang ook geen must qua inkomen. Je kan het asociaal vinden maar mijn vrouw wil gewoon werken. Ik zou trouwens ook geen vrouw willen die elke dag een beetje met haar dikke reet op de bank zit te ruften. Ik vind het fijn om 's avonds met haar te kunnen praten over de kinderen én de conferentie in Rome waar ze een gastspreker is en waar we volgende week naartoe gaan (met de kleine).
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:15:55 #266
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niets mis met kinderopvang. Ik zie het niet als een substituut voor een opvoeding, maar een soort van aanvulling waarin kinderen leren omgaan met anderen buiten de normale setting van het huis.

Mensen zonder kinderen roepen al vaak dat ze - door middel van de kinderopvangtoeslag - meebetalen aan de opvoeding van andere kinderen.
Njah, onze kinderen gingen en gaan naar de crèche, iets wat uit eigen zak betaald moet worden. Voor de rest gaat mama met de kinderen naar speeltuinen en spreekt ze af met andere moeders. Maandagochtend en woensdagochtend past oma op de jongste.
pi_108534930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:12 schreef betyar het volgende:

[..]

Ligt eraan, als men niet in staat is zichzelf te onderhouden door ziekte of handicap moet de overheid ze helpen, ofwel financieel steunen. Voor de rest geldt: je gaat maar werken of je gaat soberder leven.
Eens. Met ziekte en handicap bedoel ik overigens niet die ziektebeelden waar de halve WW momenteel wordt bevolkt. Dus de mannen met 'rugklachten' kunnen gewoon weer onder die Benz van de buurman vandaan en kunnen gewoon aan de slag ;)
pi_108534970
Wat mij betreft mogen de subsidies voor kinderopvang op termijn gerust compleet afgeschaft worden, maar dan dient er tijdens die termijn wel voor gezorgd te worden dat een huishouden met bijv. twee opgroeiende kinderen op één salaris te betalen is. Zoals in de jaren '80 zeg maar, toen Nederland nog een méér dan prima land was om in te wonen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:18:48 #269
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108534982
quote:
99s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Eens. Met ziekte en handicap bedoel ik overigens niet die ziektebeelden waar de halve WW momenteel wordt bevolkt. Dus de mannen met 'rugklachten' kunnen gewoon weer onder die Benz van de buurman vandaan en kunnen gewoon aan de slag ;)
WW'ers zijn niet ziek, die hebben tijdelijk hun baan verloren. Maar inderdaad de fraudeurs moeten ze kei en keihard aanpakken.
pi_108534995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat mij betreft mogen de subsidies voor kinderopvang op termijn gerust compleet afgeschaft worden, maar dan dient er tijdens die termijn wel voor gezorgd te worden dat een huishouden met bijv. twee opgroeiende kinderen op één salaris te betalen is. Zoals in de jaren '80 zeg maar, toen Nederland nog een méér dan prima land was om in te wonen...
Oh, maar dat laatste is simpel te regelen. Als ik geen belasting meer hoef te betalen voor anderen die iets willen (HRA, stufi, AOW, bijstand, WW, zorgtoeslag, huurtoeslag) wil ik best mijn kinderopvang ook zelf betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 09:20:13 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:19:51 #271
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108535002
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Een beetje lastig he, in een kapitalistisch systeem dat gebukt gaat onder het materialisme.
pi_108535034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:18 schreef betyar het volgende:

[..]

WW'ers zijn niet ziek, die hebben tijdelijk hun baan verloren. Maar inderdaad de fraudeurs moeten ze kei en keihard aanpakken.
Hij bedoelt die WIA'ers...
pi_108535082
Dat de consument de rekening niet meer kan betalen komt trouwens vooral door pech en domme keuzes. Ontslag, teruglopende opdrachten voor ZZP'ers, overlijden partner, echt ziek worden, scheiding, huis kopen terwijl oude huis nog niet verkocht is... dat soort dingen. Overkomt zowel mensen die kopen als huren (behalve dat laatste dan) en met én zonder kinderen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 09:24:16 ]
pi_108535190
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Een beetje lastig he, in een kapitalistisch systeem dat gebukt gaat onder het materialisme.
Dat was in de jaren '80 niet anders, yuppen en dinky's waren toen bijv. bekende termen. Het is pas fout gegaan in de jaren '90, toen alles aan gort geprivatiseerd werd en er ineens óveral winst op gemaakt moest worden. Energievoorziening, zorg, verzekeringen; alles is in het teken van maximale kortermijnwinst komen te staan. Maar het is lekker makkelijk om alle schuld op de gewone burger af te schuiven...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_108535276
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:03 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Zoals altijd klink je als een grijsgedraaide langspeelplaat, egoist.

Ik ga niet eens argumenten aanvoeren, dat is paarlen voor de zwijnen werpen...
Kinderen nemen is toch wel de ultieme egoistische daad imo :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')