quote:Op maandag 20 februari 2012 08:53 schreef Greys het volgende:
Joan komt dinsdagavond hier kletsen met ons.
Zullen we daar een apart topic voor maken waar jullie dan je vragen kunnen stellen dinsdagavond?
De kans dat wij het beste liedje in een genre hebben, lijkt me bijzonder klein. Van alle nummers die naar de finale gaan zijn er misschien wel 10 uptempo. Daar kun je gerust bij zitten met Raffaela.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef TheVulture het volgende:
De kunst is om het beste liedje in een genre te hebben, anders wordt je weggeblazen door een ander:
Het lied van Raffaela is goed maar het gevaar is dat het wordt overschaduwd door andere uptempo songs van landen die daar veel meer spektakel van kunnen maken dan wij (Oekraine, mogelijk Zweden). Tim zou hetzelfde lot kunnen treffen
Ja, maar dan juist klopt het niet in dit gevalquote:Op maandag 20 februari 2012 14:21 schreef alors het volgende:
ze passen het ook aan aan het geld wat mensen erop zetten.
Dat vrees ik dus ookquote:Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat de jury een statement zal maken (maar ik heb er maar een sprankje hoop op)
De kunst is om het beste liedje in een genre te hebben, anders wordt je weggeblazen door een ander:
Het lied van Raffaela is goed maar het gevaar is dat het wordt overschaduwd door andere uptempo songs van landen die daar veel meer spektakel van kunnen maken dan wij (Oekraine, mogelijk Zweden). Tim zou hetzelfde lot kunnen treffen
De ballads van Kim en Pearl lijken me te zwak om te kunnen concurreren met andere ballads in de competitie... hetzelfde geldt voor het midtempolied van Ivan...
Blijft over Joan, die met haar authentieke presentatie en stemgeluid sowieso al opvalt en dan ook nog eens een liedje heeft waarmee ze uiterst charmant naar voren komt!
Als we echt kans willen maken moeten we dus voor Joan kiezen!
Kweeniequote:Op maandag 20 februari 2012 16:04 schreef grazz het volgende:
Heb het gister bekeken. Zei die producer ook niet iets als dat Joans liedje het meest songfestival is? Wat we dus NIET moeten doen. Maar misschien valt het wel heel erg mee.
Kroatië en Italië zijn alvast vrij traditioneelquote:Op maandag 20 februari 2012 16:40 schreef Greys het volgende:
[..]
KweenieWant hij zei iets over dat het 't meest 'traditioneel' is.
En met alle toestanden en herrie van de laatste jaren heb je ook wel weer kan dat 'traditioneel' dit jaar juist weer WEL gaat scoren, omdat iedereen met hippe toestanden komt
Misschien juist WEL doen, een pompeus, echt Songfestivalliedje. Maar je weet het toch niet, ik heb sowieso elk jaar precies op de verkeerde gegokt.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:04 schreef grazz het volgende:
Heb het gister bekeken. Zei die producer ook niet iets als dat Joans liedje het meest songfestival is? Wat we dus NIET moeten doen. Maar misschien valt het wel heel erg mee.
Cyprus en Noorwegen zitten toch allebei in onze halve finale?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 06:40 schreef BottledNight het volgende:
Tot nu toe zijn er nog maar 2 liedjes die een goede show gaan neerzetten, Cyprus en Noorwegen. De rest is nog vrij ingetogen en er zijn ook vrij veel ballads.
Raffaëla zou er tot nu toe uit kunnen springen!
Zelf vind ik het liedje wat ik gehoord heb van Joan het leukste klinken maar ik denk dat Raffaëla beter gaat scoren omdat het totaal iets anders is dan dat wij ook ingestuurd hebben.
Tsja het blijft ook gokken, maar je kunt op basis van voorgaande jaren (nummers die wel en niet scoorden) wel een inschatting maken, maar dan nog is dat geen garantie. Enige wat we wel weten is dat we zondag voor dat ene moeten gaan dat er uitspringt en dan bedoel ik het totaalplaatje. Tim heeft sowieso al heel wat stemmen voor omdat het die tienertrutjes toch niet kan schelen met wat voor nummer we hem naar Bakoe sturenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Misschien juist WEL doen, een pompeus, echt Songfestivalliedje. Maar je weet het toch niet, ik heb sowieso elk jaar precies op de verkeerde gegokt.
Heb het ff opgezocht, via eurosong.be, en Cyprus zit in de eerste semi. Echt zo'n lied dat het ook ongetwijfeld goed gaat doen, al heb ik wel mn twijfels bij haar live optreden. Ze kan natuurlijk ook net als Ierland en Zweden vorig jaar de backings vooral het werk laten doen...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Cyprus en Noorwegen zitten toch allebei in onze halve finale?
Nee alleen Noorwegen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Cyprus en Noorwegen zitten toch allebei in onze halve finale?
We hebben daar toch een prachtig eigen topic voor?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:27 schreef grazz het volgende:
[..]
Heb het ff opgezocht, via eurosong.be, en Cyprus zit in de eerste semi. Echt zo'n lied dat het ook ongetwijfeld goed gaat doen, al heb ik wel mn twijfels bij haar live optreden. Ze kan natuurlijk ook net als Ierland en Zweden vorig jaar de backings vooral het werk laten doen...
Oh..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
We hebben daar toch een prachtig eigen topic voor?
Loting halve finales Eurovisie: 25 januari
Lijkt me een goed idee. Missch leuker om na zondag te openen want dan kunnen we echt gaan vergelijken, nu is het toch nog maar wat gokken welk lied ons mogelijk gaat vertegenwoordigen en wie van de kandidaten de meeste kansen heeft om van een ander land 'te winnen'..maar ook dat kan leuk zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:52 schreef Greys het volgende:
Wat mss wel leuk is na zondag (of mss nu al?) is een apart topic maken met 'onze' halve finale kandidaten en daar ook de youtubejes bij zetten indien al beschikbaar. Kunnen we inschatten van welke we het wel of niet kunnen winnen
Hoe herken je nou een ESF Fok!ker?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:10 schreef Karina het volgende:
Wie was die ESF FOK!ker net bij man bijt hond? Jaar of 40-45, naam Seka of zoiets en ik dacht Haarlem te herkennen
True!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:19 schreef grazz het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee. Missch leuker om na zondag te openen want dan kunnen we echt gaan vergelijken, nu is het toch nog maar wat gokken welk lied ons mogelijk gaat vertegenwoordigen en wie van de kandidaten de meeste kansen heeft om van een ander land 'te winnen'..maar ook dat kan leuk zijn
Ik vroeg me hetzelfde afquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Hoe herken je nou een ESF Fok!ker?
Inderdaad, blijft altijd gokken. We moeten gewoon voor de beste gaan.. de ''hit'' zeg maar en ik denk dat je juist niet voor het ''typische songfestivalliedje'' moet gaan.. maar ach.. meningenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Tsja het blijft ook gokken, maar je kunt op basis van voorgaande jaren (nummers die wel en niet scoorden) wel een inschatting maken, maar dan nog is dat geen garantie. Enige wat we wel weten is dat we zondag voor dat ene moeten gaan dat er uitspringt en dan bedoel ik het totaalplaatje. Tim heeft sowieso al heel wat stemmen voor omdat het die tienertrutjes toch niet kan schelen met wat voor nummer we hem naar Bakoe sturen
Ja, ik was ook blij te horen toen Carlo Boszhard (jurylid) zei dat we voor een hit moeten gaan. Afrojack zal ook niet voor iets typisch songfestival gaan, gok ikquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:45 schreef Supermen12 het volgende:
[..]
Inderdaad, blijft altijd gokken. We moeten gewoon voor de beste gaan.. de ''hit'' zeg maar en ik denk dat je juist niet voor het ''typische songfestivalliedje'' moet gaan.. maar ach.. meningen
Het enige wat ik hoop is dat de jury niet denkt via de 'goed lied, maar niet voor op het Songfestival'-methode, want volgens die logica waren tientallen goed scorende liedjes van de voorbije jaren nooit gestuurd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:05 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja, ik was ook blij te horen toen Carlo Boszhard (jurylid) zei dat we voor een hit moeten gaan. Afrojack zal ook niet voor iets typisch songfestival gaan, gok ikIk vrees dat ik eigenlijk minder vertrouwen heb in de televoters
Alsof die tienertrutjes uniek voor Nederland zijn, dat is volgens mij gezien de matige nummers het enige wat voor Nederland stemmen kan binnenhalen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Tsja het blijft ook gokken, maar je kunt op basis van voorgaande jaren (nummers die wel en niet scoorden) wel een inschatting maken, maar dan nog is dat geen garantie. Enige wat we wel weten is dat we zondag voor dat ene moeten gaan dat er uitspringt en dan bedoel ik het totaalplaatje. Tim heeft sowieso al heel wat stemmen voor omdat het die tienertrutjes toch niet kan schelen met wat voor nummer we hem naar Bakoe sturen
Zit wat in ja!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:20 schreef alors het volgende:
[..]
Alsof die tienertrutjes uniek voor Nederland zijn, dat is volgens mij gezien de matige nummers het enige wat voor Nederland stemmen kan binnenhalen.
Wees gerust, Raffaela heeft ook veel fans hoor (Gordon en Gerard Joling typesquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:38 schreef grazz het volgende:
Is het niet veel eerlijker om op het beste nummer + act + zang te stemmen? Ook als dat Raffaëla is?Al die sympathie stemmen voor Joan gaan Raffa killen denk ik
Ha ik ben op dit moment iets meer voor Raffaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:53 schreef ThinFinn00000 het volgende:
[..]
Wees gerust, Raffaela heeft ook veel fans hoor (Gordon en Gerard Joling types)
Daar heb je absoluut gelijk in, maar ja, als je iemand niet sympathiek vindt is het lastig dat los te zien van het liedje, tenminste dat heb ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:38 schreef grazz het volgende:
Is het niet veel eerlijker om op het beste nummer + act + zang te stemmen? Ook als dat Raffaëla is?Al die sympathie stemmen voor Joan gaan Raffa killen denk ik
De kans is best wel groot dus dat uit die battle de winnaar naar voren zal komenquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:38 schreef BVO het volgende:
Ik zat gisteren trouwens op internationale fora/sites te kijken, en echt bizar hoe sterk de voorkeur is voor Raffaëla en Joan... moet dus echt wel een van die twee worden.
Dan vraag je het toch af waarop die internationale fora/sites afgaan aangezien er nog niets fatsoenlijks naar buiten is gebracht wat betreft de song, act e.d. Ja kleine fragmenten van circa 20 seconden.quote:quote:
Op woensdag 22 februari 2012 11:38 schreef BVO het volgende:
Ik zat gisteren trouwens op internationale fora/sites te kijken, en echt bizar hoe sterk de voorkeur is voor Raffaëla en Joan... moet dus echt wel een van die twee worden.
Lekker slim dan om die tegen elkaar in de battles te gooienquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:38 schreef BVO het volgende:
twitter:timdouwsma twitterde op woensdag 22-02-2012 om 14:34:58Dans repetities gingen te gek! Wordt wel erg stoer! We gaan er voor mensen! #songfestival reageer retweet
Maar dat kan je toch niet beinvloeden, bij een loting?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Lekker slim dan om die tegen elkaar in de battles te gooien
Heb je linkjes, toevallig?
Kweenie, het is John de Mol, die kan allesquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat kan je toch niet beinvloeden, bij een loting?
Of denk je aan doorgestoken kaart?
Mee eens. Erg jammer dit.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:52 schreef Greys het volgende:
Sowieso is het ruk, die battles, want in de finale van de show, dus de laatste 3 die over blijven, dat horen gewoon de 3 BESTE nummers te zijn. En door die battle vliegt dus of Joan of Raffaela er direct al uit, terwijl ik denk dat ze allebei bij de laatste 3 hadden gehoord.
Ze hebben je Raffaelafkeer eraf geknipt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, dat viel eigenlijk niet eens zo erg tegen.
Sterker nog, je kunt ook wedden wie de battle wint, Joan of Raffaela.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Joan stond in het begin toch ook vrij laag? Nu al derde.
Is dat nieuw? Toen ik van het weekend keek, kon ik alleen op de winnaar wedden. Ik heb ingezet op Raffaelaquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Sterker nog, je kunt ook wedden wie de battle wint, Joan of Raffaela.
En daarin heeft Raffaela de laagste kans, volgens Unibet, daar krijg je dus meer geld voor als zij wint.
Maar goed, bij The Voice stond Charly Luske als beste op Unibet, en die won mooi niet
Ja dat staat er nog niet zo lang, wacht ik pak het er effe bijquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Toen ik van het weekend keek, kon ik alleen op de winnaar wedden. Ik heb ingezet op Raffaela
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap ook niet waarom die opzet gekozen is.
In dat filmpje vind ik trouwens Tim eigenlijk wel de beste indruk maken qua interview. En Ivan verreweg de slechtste (kauwgom in, geen enthousiaste uitstraling).
Mee eens..quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:16 schreef Greys het volgende:
En het idiote is... ik DENK dus serieus dat precies van elke battle die andere wint
Grappig he?quote:
Kan ook best gebeuren hoor, de odds zijn -als je de marge van Unibet erbij betrekt- maar een klikje in het voordeel van Kim en Pearl en bij Joan is het een klein fragmentje meer.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:16 schreef Greys het volgende:
En het idiote is... ik DENK dus serieus dat precies van elke battle die andere wint
Hetzelfde als elk jaar?quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:25 schreef Greys het volgende:
Ik ben zo benieuwd wat er van mijn hyper-hoera-humeur over is na afloop van het NSF
Inderdaadquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Grappig he?Ik denk namelijk echt dat Tim veel meer stemmen krijgt dan 'saaie' Pearl.
En even het optreden van Ivan afwachten, maar een Alain Clark achtig nr krijgt denk ik ook meer stemmen dan dat save the children geneuzel vanKim
Of die stemmen moeten puur geldklopperij zijn en niet meetellen...
The same here..quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:25 schreef Greys het volgende:
Ik ben zo benieuwd wat er van mijn hyper-hoera-humeur over is na afloop van het NSF
Hmz. Got a point therequote:
Maarrrrr het komt hoe dan ook goed, want richting ESF word je toch weer hyper, enthousiast en ga je erin geloven, zelf als wordt het Ivan Dingesquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:25 schreef Greys het volgende:
Zou het?quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maarrrrr het komt hoe dan ook goed, want richting ESF word je toch weer hyper, enthousiast en ga je erin geloven, zelf als wordt het Ivan Dinges
Nou ja, het is wel vrij overzichtelijk. Als Kim, Pearl, Ivan of die Tros-gozer die ik niet kende en nog steeds niet wil kennen wint dan is er geen enkele reden om nog ergens op te hopen voor het ESF, waarmee mijn stemming dezelfde zal zijn als die van de afgelopen 5 jaar.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:25 schreef Greys het volgende:
Zal het waarschijnlijk ook worden gok ikquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:16 schreef Greys het volgende:
Als het niks wordt zoeken we gewoon een ander land om bij te hyperen. Zoals vorig jaar met jedward.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:25 schreef Greys het volgende:
Tuuuurlijkquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou het?
Maar je hebt wel gelijk, het zal wel goed komen.
Behalve als het Raffaela wordt ben ik bangIk geloof niet dat ik daar voor 100% achter zou kunnen staan
![]()
quote:13.54 uur: Nationaal Songfestival gaat door
Het Nationaal Songfestival van komende zondagavond in Hilversum gaat zeker door, ondanks het slechte nieuws over de toestand van prins Friso. Dat heeft een woordvoerder van organisator TROS laten weten. De omroep bekijkt nog of, en zo ja hoe de organisatie stilstaat bij de gezondheidssituatie van Friso.
lol wat is dat toch met NLse artiesten.. Sieneke werd ook ouder geschatquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:54 schreef alors het volgende:
Ik kijk nu even die Telegraaf filmpjes, maar wtf Joan 21? Ik dacht dat ze wel 30 was...
Tenenkrommend zijn die filmpjes af en toequote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:54 schreef alors het volgende:
Ik kijk nu even die Telegraaf filmpjes, maar wtf Joan 21? Ik dacht dat ze wel 30 was...
Verwacht dat ook niet nee. Verwacht ook niet dat het een succes wordt op de ESF.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:29 schreef cptmarco het volgende:
Spannend vanavond...
Ben benieuwd van Johhny de Mol er van gemaakt heeft en of de beste kandidaat ons ook gaat vertegenwoordigen...
Waarschijnlijk niet....![]()
twitter:kimamandam twitterde op zondag 26-02-2012 om 10:46:27Vandaag is de grote dag!!!! Ik heb r zoveel zin in! #nsf reageer retweet
Ik heb er ook zin in, maar ik hoop niet dat die truttige Kim gaat winnenquote:Op zondag 26 februari 2012 11:37 schreef Tha_Erik het volgende:
twitter:kimamandam twitterde op zondag 26-02-2012 om 10:46:27Vandaag is de grote dag!!!! Ik heb r zoveel zin in! #nsf reageer retweet
twitter:pearljozefzoon twitterde op zondag 26-02-2012 om 10:41:28Vanavond 20.20 begint t Songfestival! Het word spannend! Kijken jullie mee? en stemmen natuurlijk he! Hier nog wat info http://t.co/NYvheKrf reageer retweet
Maar zij heeft geen likeability factor..quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:58 schreef TheArt het volgende:
Dat ik dit nog eens zou zeggen, maar op basis van die snippets heeft Raffaela mijns inziens het beste nummer
quote:Kandidaten twijfelen over opzet Songfestival
De kandidaten van het Nationaal Songfestival zetten hun vraagtekens bij de opzet van de finale van zondagavond. De zes finalisten moeten het tegen elkaar opnemen in drie duels, waarna de drie winnaars uiteindelijk onderling bepalen wie namens Nederland naar Bakoe gaat.
"Een rare strijd", vindt Raffaëla Paton. "Maar ik kan niets anders dan me daarbij neerleggen." Ook Tim Douwsma twijfelt over de drie battles. Hij vreest dat bij de loting misschien wel de beste liedjes tegenover elkaar zijn gezet. "Dat is best wel jammer", zegt de zanger die het zelf moet opnemen tegen Pearl Jozefzoon.
Net als haar directe concurrent Raffaëla noemt ook Joan Franka de battles 'raar'. Het doet haar te veel denken aan The Voice of Holland. Toch denkt de voormalige The Voice-zangeres dat de kijkers op deze manier wel meer te kiezen hebben. "Daardoor hebben we in Azerbeidzjan ook meer kans om te winnen."
Ook Douwsma gaat zich niet druk maken om de duels. "Er kan er toch maar eentje winnen. Je moet het toch zelf doen. Als je wilt winnen, moet je van iedereen kunnen winnen. Ik heb de stemming niet in eigen hand."
Oud-deelnemer Ruth Jacott lootte de drie koppels vorige week zondag aan elkaar in het RTL-programma Life 4 You. Het laatste duel gaat tussen Kim de Boer en de nog onbekende Ivan Peroti.
Zondag bepaalt de televisiekijker samen met een vakjury welke kandidaat Nederland in mei vertegenwoordigt op het Eurovisie Songfestival in Azerbeidzjan. De jury bestaat uit Ali B, Afrojack, Stacey Rookhuizen, Jeroen Nieuwenhuize en Carlo Boszhard. Hun stemmen tellen voor vijftig procent mee.
Onzin. Als je goed genoeg bent win je van iedereen. Als je doel is de battle doorkomen kun je beter meteen stoppen.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:48 schreef Tha_Erik het volgende:
http://www.depers.nl/ente(...)er-Songfestival.html
[..]
twitter:MoniqueSmit89 twitterde op zaterdag 25-02-2012 om 13:44:16Net gekeken bij de repetities van het Nationaal Songfestival in studio24. Het ziet er super uit, en @timdouwsma gaat morgen knallen!! GoGoGo reageer retweet
Tim gaat dus dansentwitter:timdouwsma twitterde op woensdag 22-02-2012 om 14:34:58Dans repetities gingen te gek! Wordt wel erg stoer! We gaan er voor mensen! #songfestival reageer retweet
Dat moet toch geen reet uitmaken, wie kent in het buitenland Raffaela nou met haar verleden!quote:Op zondag 26 februari 2012 11:45 schreef roos85 het volgende:
[..]
Maar zij heeft geen likeability factor..
Op het ESF moet je eruit springen in een rij van 25 deelnemers, niet de beste van de 2 of de 3. Wat dat betreft sluit deze opzet daar totaal niet bij aan.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:53 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Onzin. Als je goed genoeg bent win je van iedereen. Als je doel is de battle doorkomen kun je beter meteen stoppen.
quote:De jury bestaat uit Ali B, Afrojack, Stacey Rookhuizen, Jeroen Nieuwenhuize en Carlo Boszhard
Maar van de andere kant...quote:Op zondag 26 februari 2012 11:53 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Onzin. Als je goed genoeg bent win je van iedereen. Als je doel is de battle doorkomen kun je beter meteen stoppen.
Dat weet ik ook wel zeker, eigenlijk.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:14 schreef alors het volgende:
[..]Excuus-trosser en excuus rtl-er
Maar deze jury gaat natuurlijk never nooit een Joan het voordeel van de twijfel geven. Ik denk dat Rafaella allang en breed gewonnen heeft voor er uberhaupt een noot gezongen is...
Angelatwitter:Angelagroothuiz twitterde op zondag 26-02-2012 om 12:11:14@kimamandam Lieve Kim, zet 'm op vanavond bij het Nat. Songfestival. Ik hoop zo dat je gaat winnen. xxxxx reageer retweet
quote:Tros wijzigt startplaatsen Songfestival
van onze redactie
AMSTERDAM - De Tros heeft de volgorde van de vorige week gelote startplaatsen voor het Nationaal Songfestival eigenhandig gewijzigd.
Onder toeziend oog van een notaris werd vorige week zondag, tijdens de wekelijkse tv-uitzending van Life4You bepaald welke artiest op welke startplaats zou komen in de uitzending van vanavond. Maar die startnummers blijken nu geen enkele waarde te vertegenwoordigen.
Naar eigen goeddunken heeft de Tros de volgorde van de duels van het Nationaal Songfestival in een andere volgorde gezet. Tijdens de loting voor het Songfestival werd echter met geen woord gerept over de vrijblijvendheid van de startnummers. Er is geen reden gegeven waarom die informatie werd achtergehouden. Kijk hier naar de loting.
Het gedrag van de omroep neigt naar Oost-Europese toestanden. Daar gebeurt het met enige regelmaat dat de regels tijdens of na het spel worden veranderd. Zo is in Wit Rusland afgelopen week plotseling een nieuwe kandidaat naar voren geschoven ondanks de winst in de nationale finale. In de afgelopen jaren gebeurden in Bulgarije, Servië-Montenegro en de Oekraïne soortgelijke zaken.
,"Het heeft met logistiek te maken", zegt een woordvoerder van de Tros die erkent dat de volgorde voor vanavond veranderd is. ,"Het heeft te maken met de act en de spullen die daarbij komen kijken. Deze volgorde hebben we pas later bedacht. Na afloop van de loting verstuurden we een persbericht waarin werd gesteld dat de duels in willekeurige volgorde zijn geloot", dekt ze zich in.
In ons land werden vorige maand al vraagtekens gezet bij de selectie voor het Nationaal Songfestival. Aan het begin van de zomer werden componisten, tekstschrijvers en artiesten door de Tros opgeroepen om al hun creativiteit aan te wenden voor het Songfestival. Inzendingen konden daarvoor bij de Tros worden bezorgd. Maar vorige maand bleek ineens dat aanmelden weinig zin had. Van de zes artiesten die aan het Nationaal Songfestival meedoen komen er vijf uit de stal van John de Mol, die de show van vanavond produceert. Nummer zes is een medewerker van de Tros.
De startplaatsen voor vanavond zijn veranderd in:
1: Tim Douwsma
2. Pearl Jozefzoon
3. Joan Franka
4. Raffaëla
5. Kim de Boer
6. Ivan Peroti
Oh die was ik vergeten te meldenquote:Op zondag 26 februari 2012 12:32 schreef Greys het volgende:
Waar komt dat bericht vandaan dan? Bron?
En toch gaan we vanavond massaal kijkenquote:Op zondag 26 februari 2012 12:51 schreef Greys het volgende:
Tsjah, het zal allemaal wel meevallen qua doorgestoken kaart, maar de TROS en John de Mol zorgen er echt ZELF voor dat het aan alle kanten lijkt te rammelen.
- Niemand uit de open inzending
- Loting gedaan door tante van een van de kandidaten
- Nu weer zelf volgorde wijzigen
MAAR HET GAAT ALLEMAAL EERLIJK HOOR!
- tante in kwestie blijkt oom te zijn.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:51 schreef Greys het volgende:
Tsjah, het zal allemaal wel meevallen qua doorgestoken kaart, maar de TROS en John de Mol zorgen er echt ZELF voor dat het aan alle kanten lijkt te rammelen.
- Niemand uit de open inzending
- Loting gedaan door tante van een van de kandidaten
- Nu weer zelf volgorde wijzigen
MAAR HET GAAT ALLEMAAL EERLIJK HOOR!
twitter:TVEllef twitterde op zondag 26-02-2012 om 12:59:15@telegraaf spreekt van 'Oost Europese' toestanden! Bel het polenmeldpunt!: Tros wijzigt Songfestival http://t.co/GtzIdoVW reageer retweet
quote:Op zondag 26 februari 2012 13:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
- tante in kwestie blijkt oom te zijn.
quote:Op zondag 26 februari 2012 12:14 schreef alors het volgende:
"De jury bestaat uit Ali B, Afrojack, Stacey Rookhuizen, Jeroen Nieuwenhuize en Carlo Boszhard"
quote:Op zondag 26 februari 2012 13:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
- tante in kwestie blijkt oom te zijn.
Dat wordt lachen.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Tim gaat dus dansentwitter:timdouwsma twitterde op woensdag 22-02-2012 om 14:34:58Dans repetities gingen te gek! Wordt wel erg stoer! We gaan er voor mensen! #songfestival reageer retweet
.
Alsof zang alleen van belang isquote:Op zondag 26 februari 2012 14:45 schreef grazz het volgende:
Tim twitterde gister nog dat ie verkouden was ofzo... ja ja, gewoon een excuus omdat hij weet dat Pearl van hem wint
Daar heb je een punt.. maargoed.. vanavond afwachten!quote:Op zondag 26 februari 2012 14:50 schreef grazz het volgende:
Neuh, maar Tim schijnt al niet zo'n goede zanger te zijn dus dit wordt gewoon een afgangje kunt een goede act hebben, maar er moet ook wel een stem zijn hoor. Ik geloof niet dat wij zo slim zijn om net als de Zweden de backings al het werk te laten doen. Maar we zullen zien. Als hij in het duel de beste is dan stem ik voor hem. Maarja.. Pearl
In het livetopic zitten alle andere losers zonder levenquote:Op zondag 26 februari 2012 20:01 schreef Fascination het volgende:
Ik verheug me echt op de uitzending. Wat ben ik toch een levenloze loser.!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |