quote:Op maandag 20 februari 2012 08:53 schreef Greys het volgende:
Joan komt dinsdagavond hier kletsen met ons.
Zullen we daar een apart topic voor maken waar jullie dan je vragen kunnen stellen dinsdagavond?
De kans dat wij het beste liedje in een genre hebben, lijkt me bijzonder klein. Van alle nummers die naar de finale gaan zijn er misschien wel 10 uptempo. Daar kun je gerust bij zitten met Raffaela.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef TheVulture het volgende:
De kunst is om het beste liedje in een genre te hebben, anders wordt je weggeblazen door een ander:
Het lied van Raffaela is goed maar het gevaar is dat het wordt overschaduwd door andere uptempo songs van landen die daar veel meer spektakel van kunnen maken dan wij (Oekraine, mogelijk Zweden). Tim zou hetzelfde lot kunnen treffen
Ja, maar dan juist klopt het niet in dit gevalquote:Op maandag 20 februari 2012 14:21 schreef alors het volgende:
ze passen het ook aan aan het geld wat mensen erop zetten.
Dat vrees ik dus ookquote:Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat de jury een statement zal maken (maar ik heb er maar een sprankje hoop op)
De kunst is om het beste liedje in een genre te hebben, anders wordt je weggeblazen door een ander:
Het lied van Raffaela is goed maar het gevaar is dat het wordt overschaduwd door andere uptempo songs van landen die daar veel meer spektakel van kunnen maken dan wij (Oekraine, mogelijk Zweden). Tim zou hetzelfde lot kunnen treffen
De ballads van Kim en Pearl lijken me te zwak om te kunnen concurreren met andere ballads in de competitie... hetzelfde geldt voor het midtempolied van Ivan...
Blijft over Joan, die met haar authentieke presentatie en stemgeluid sowieso al opvalt en dan ook nog eens een liedje heeft waarmee ze uiterst charmant naar voren komt!
Als we echt kans willen maken moeten we dus voor Joan kiezen!
Kweeniequote:Op maandag 20 februari 2012 16:04 schreef grazz het volgende:
Heb het gister bekeken. Zei die producer ook niet iets als dat Joans liedje het meest songfestival is? Wat we dus NIET moeten doen. Maar misschien valt het wel heel erg mee.
Kroatië en Italië zijn alvast vrij traditioneelquote:Op maandag 20 februari 2012 16:40 schreef Greys het volgende:
[..]
KweenieWant hij zei iets over dat het 't meest 'traditioneel' is.
En met alle toestanden en herrie van de laatste jaren heb je ook wel weer kan dat 'traditioneel' dit jaar juist weer WEL gaat scoren, omdat iedereen met hippe toestanden komt
Misschien juist WEL doen, een pompeus, echt Songfestivalliedje. Maar je weet het toch niet, ik heb sowieso elk jaar precies op de verkeerde gegokt.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:04 schreef grazz het volgende:
Heb het gister bekeken. Zei die producer ook niet iets als dat Joans liedje het meest songfestival is? Wat we dus NIET moeten doen. Maar misschien valt het wel heel erg mee.
Cyprus en Noorwegen zitten toch allebei in onze halve finale?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 06:40 schreef BottledNight het volgende:
Tot nu toe zijn er nog maar 2 liedjes die een goede show gaan neerzetten, Cyprus en Noorwegen. De rest is nog vrij ingetogen en er zijn ook vrij veel ballads.
Raffaëla zou er tot nu toe uit kunnen springen!
Zelf vind ik het liedje wat ik gehoord heb van Joan het leukste klinken maar ik denk dat Raffaëla beter gaat scoren omdat het totaal iets anders is dan dat wij ook ingestuurd hebben.
Tsja het blijft ook gokken, maar je kunt op basis van voorgaande jaren (nummers die wel en niet scoorden) wel een inschatting maken, maar dan nog is dat geen garantie. Enige wat we wel weten is dat we zondag voor dat ene moeten gaan dat er uitspringt en dan bedoel ik het totaalplaatje. Tim heeft sowieso al heel wat stemmen voor omdat het die tienertrutjes toch niet kan schelen met wat voor nummer we hem naar Bakoe sturenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Misschien juist WEL doen, een pompeus, echt Songfestivalliedje. Maar je weet het toch niet, ik heb sowieso elk jaar precies op de verkeerde gegokt.
Heb het ff opgezocht, via eurosong.be, en Cyprus zit in de eerste semi. Echt zo'n lied dat het ook ongetwijfeld goed gaat doen, al heb ik wel mn twijfels bij haar live optreden. Ze kan natuurlijk ook net als Ierland en Zweden vorig jaar de backings vooral het werk laten doen...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Cyprus en Noorwegen zitten toch allebei in onze halve finale?
Nee alleen Noorwegen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Cyprus en Noorwegen zitten toch allebei in onze halve finale?
We hebben daar toch een prachtig eigen topic voor?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:27 schreef grazz het volgende:
[..]
Heb het ff opgezocht, via eurosong.be, en Cyprus zit in de eerste semi. Echt zo'n lied dat het ook ongetwijfeld goed gaat doen, al heb ik wel mn twijfels bij haar live optreden. Ze kan natuurlijk ook net als Ierland en Zweden vorig jaar de backings vooral het werk laten doen...
Oh..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
We hebben daar toch een prachtig eigen topic voor?
Loting halve finales Eurovisie: 25 januari
Lijkt me een goed idee. Missch leuker om na zondag te openen want dan kunnen we echt gaan vergelijken, nu is het toch nog maar wat gokken welk lied ons mogelijk gaat vertegenwoordigen en wie van de kandidaten de meeste kansen heeft om van een ander land 'te winnen'..maar ook dat kan leuk zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:52 schreef Greys het volgende:
Wat mss wel leuk is na zondag (of mss nu al?) is een apart topic maken met 'onze' halve finale kandidaten en daar ook de youtubejes bij zetten indien al beschikbaar. Kunnen we inschatten van welke we het wel of niet kunnen winnen
Hoe herken je nou een ESF Fok!ker?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:10 schreef Karina het volgende:
Wie was die ESF FOK!ker net bij man bijt hond? Jaar of 40-45, naam Seka of zoiets en ik dacht Haarlem te herkennen
True!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:19 schreef grazz het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee. Missch leuker om na zondag te openen want dan kunnen we echt gaan vergelijken, nu is het toch nog maar wat gokken welk lied ons mogelijk gaat vertegenwoordigen en wie van de kandidaten de meeste kansen heeft om van een ander land 'te winnen'..maar ook dat kan leuk zijn
Ik vroeg me hetzelfde afquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Hoe herken je nou een ESF Fok!ker?
Inderdaad, blijft altijd gokken. We moeten gewoon voor de beste gaan.. de ''hit'' zeg maar en ik denk dat je juist niet voor het ''typische songfestivalliedje'' moet gaan.. maar ach.. meningenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Tsja het blijft ook gokken, maar je kunt op basis van voorgaande jaren (nummers die wel en niet scoorden) wel een inschatting maken, maar dan nog is dat geen garantie. Enige wat we wel weten is dat we zondag voor dat ene moeten gaan dat er uitspringt en dan bedoel ik het totaalplaatje. Tim heeft sowieso al heel wat stemmen voor omdat het die tienertrutjes toch niet kan schelen met wat voor nummer we hem naar Bakoe sturen
Ja, ik was ook blij te horen toen Carlo Boszhard (jurylid) zei dat we voor een hit moeten gaan. Afrojack zal ook niet voor iets typisch songfestival gaan, gok ikquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:45 schreef Supermen12 het volgende:
[..]
Inderdaad, blijft altijd gokken. We moeten gewoon voor de beste gaan.. de ''hit'' zeg maar en ik denk dat je juist niet voor het ''typische songfestivalliedje'' moet gaan.. maar ach.. meningen
Het enige wat ik hoop is dat de jury niet denkt via de 'goed lied, maar niet voor op het Songfestival'-methode, want volgens die logica waren tientallen goed scorende liedjes van de voorbije jaren nooit gestuurd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:05 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja, ik was ook blij te horen toen Carlo Boszhard (jurylid) zei dat we voor een hit moeten gaan. Afrojack zal ook niet voor iets typisch songfestival gaan, gok ikIk vrees dat ik eigenlijk minder vertrouwen heb in de televoters
Alsof die tienertrutjes uniek voor Nederland zijn, dat is volgens mij gezien de matige nummers het enige wat voor Nederland stemmen kan binnenhalen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Tsja het blijft ook gokken, maar je kunt op basis van voorgaande jaren (nummers die wel en niet scoorden) wel een inschatting maken, maar dan nog is dat geen garantie. Enige wat we wel weten is dat we zondag voor dat ene moeten gaan dat er uitspringt en dan bedoel ik het totaalplaatje. Tim heeft sowieso al heel wat stemmen voor omdat het die tienertrutjes toch niet kan schelen met wat voor nummer we hem naar Bakoe sturen
Zit wat in ja!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:20 schreef alors het volgende:
[..]
Alsof die tienertrutjes uniek voor Nederland zijn, dat is volgens mij gezien de matige nummers het enige wat voor Nederland stemmen kan binnenhalen.
Wees gerust, Raffaela heeft ook veel fans hoor (Gordon en Gerard Joling typesquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:38 schreef grazz het volgende:
Is het niet veel eerlijker om op het beste nummer + act + zang te stemmen? Ook als dat Raffaëla is?Al die sympathie stemmen voor Joan gaan Raffa killen denk ik
Ha ik ben op dit moment iets meer voor Raffaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:53 schreef ThinFinn00000 het volgende:
[..]
Wees gerust, Raffaela heeft ook veel fans hoor (Gordon en Gerard Joling types)
Daar heb je absoluut gelijk in, maar ja, als je iemand niet sympathiek vindt is het lastig dat los te zien van het liedje, tenminste dat heb ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:38 schreef grazz het volgende:
Is het niet veel eerlijker om op het beste nummer + act + zang te stemmen? Ook als dat Raffaëla is?Al die sympathie stemmen voor Joan gaan Raffa killen denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |