Als die luxe voor iedereen op de wereld zou gelden is het snel over met de pret hier op aarde.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 01:21 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen liever gezond 80 worden dan met 40 jaar lichamelijke ellende 100.
Zo lang mogelijk doorleven is vaak niet eens het doel, maar gezond de AOW-leeftijd halen mag best normaal beschouwd worden.
jij denkt wel heel erg negatief zegquote:Op dinsdag 14 februari 2012 01:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als die luxe voor iedereen op de wereld zou gelden is het snel over met de pret hier op aarde.
Moet jij eens nadenken wat er gebeurt als bijvoorbeeld iedereen in Afrika ineens tot hun 65ste blijft leven.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 01:24 schreef igottagun het volgende:
[..]
jij denkt wel heel erg negatief zeg
TS kan de echte wereld niet aan en wordt daarmee ook liever niet geconfronteerdquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, dankzij deze fantastische stichting en hun even geweldige campagne worden mensen als jij voortdurend daarmee geconfronteerd. Leuke stichting dat ALS.
Moet ik dan ook maar bijzonder geshockeerd raken van elke keer wanneer ik met m'n neus op de feiten word gedrukt bij een plotselinge hartstilstand? Beetje overdreven hoor, kom op. Mensen die met de ziekte te maken hebben gehad (nabestaanden), zijn heus wel sterk genoeg om zo'n reclamefilmpje/poster te handelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nouja ik kan mij voorstellen dat bepaalde mensen (bijv. iemand die recent een dierbare is verloren aan deze ziekte) door deze billboards best van slag kunnen raken. Daarom vind ik het onnodig om het zo expliciet te brengen.
De nabestaanden zijn allang blij dat er eindelijk aandacht voor komt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 01:36 schreef twi het volgende:
[..]
Moet ik dan ook maar bijzonder geshockeerd raken van elke keer wanneer ik met m'n neus op de feiten word gedrukt bij een plotselinge hartstilstand? Beetje overdreven hoor, kom op. Mensen die met de ziekte te maken hebben gehad (nabestaanden), zijn heus wel sterk genoeg om zo'n reclamefilmpje/poster te handelen.
zozo, intressant gaan doen door met dure termen te smijtenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:48 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als je het ad hominem gaat spelen kun je jouw reactie beter achterwege laten.
Dat er te weinig mensen aan dood gaan vind ik dan wel weer een goed argument om er geen onderzoek naar te doen, we leven niet in een utopie waarbij we alles maar kunnen fixen, er moeten keuzes gemaakt worden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
[quote]Op dinsdag 14 februari 2012 00:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lul niet. Ze hebben een hele campagne opgezet omdat volgens onze regering er te weinig mensen deze
ziekte hebben en er DUS geen onderzoek naar gedaan wordt
Wat ben jij voor een mislukte creatie zeg.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:38 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ok goedzo, zoek maar op welke ziektes er nog meer zijn in Nederland. Als ik al geld aan zulk soort instanties zou geven is dat echt niet aan een of andere stichting waar ik nog nooit van gehoord heb
Goed argument man!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:01 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wat ben jij voor een mislukte creatie zeg.
Zeker nog nooit opeens alles moeten regelen als er iemand overleden is...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:21 schreef Mellebast het volgende:
ook zown reclame gaat helemaal nergens over zou verboden moeten worden
gastquote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:21 schreef Mellebast het volgende:
ook zown reclame gaat helemaal nergens over zou verboden moeten worden
Zul je altijd zien.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef luckass het volgende:
ik ken die vent hij leeft nog doet ie gewoon voor het geld hoor
Niet spotten ermee.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:11 schreef Argo het volgende:
Dit is Argo uit de toekomst, geef me duizend euro of ik ga dood! Gr gr.
en hoezo is het confronterend dan¿quote:Op maandag 13 februari 2012 23:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Iedereen heeft deze reclame waarschijnlijk eens op de televisie of op een billboard voorbij zien komen. Een man die niet bijzonder vrolijk voor zich uit staart met daaronder de tekst Ik ben inmiddels overleden.
Voor degenen die niet weten waar ik het over heb:
[ afbeelding ]
Naar mijn mening zijn dat soort reclamecampagnes overbodig confronterend (denk aan het effect wat het wellicht op kinderen of mensen die recent een dierbare zijn kwijtgeraakt kan hebben) en zijn dus puur in het leven geroepen om mensen te choqueren.
Klacht: walgelijke, smakeloze reclamecampagnes.
herkenbaar effect maken om mensen over te halen om bij zo'n dure uitvaart te gaan. Kan het wel in zijn mening vinden eigenlijkquote:
misschien omdat het bij sommige te dicht bij komt¿quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:17 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt dit soort "humor" op fok niet meer gewaardeerd?
Waarom? Ik snap dat niet, dood gaan hoort er gewoon bij hoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:19 schreef Zonnnestraaaltje het volgende:
Brrrr, ik krijg altijd de rillingen als ik die reclame zie..
Maar dat vindt men samen met WC-eend en Ariel weer geen enkel probleem, men wordt kennelijk liever voorgelogen over witter dan wit en vluchtende bacteriën in de WC pot dan dat men geconfronteerd wordt met de pijnlijke dood van iemand die hun vader/moeder/opa/oma zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
Maar die mensen zijn toch ook daadwerkelijk overleden aan die ziekte had ik begrepen. Dat is in ieder geval waarheidsgetrouw en dat is vrij hard, maar een stomme blondine met een paardengebit en daarnaast koolgaat maakt de tanden weer witter dan wit dat is gewoon een dikke leugen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik vind het wel iets hebben dat verborgen leed eindelijk in sommige gevallen een daadwerkelijk gezicht krijgt. Misschien dat het de mensen wel de ogen doet openen.
Dat gaat mijn inlevingsvermogen te boven. Ik snap dat het leed is maar ik kan er werkelijk geen beeld van vormen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:46 schreef wise het volgende:
[..], dus die zielige kinder oogjes uit afrika doet jij wat¿
Dat het een betere situatie word als dat het nu is?... Nogmaals je denkt waanzinnig negatief.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 01:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Moet jij eens nadenken wat er gebeurt als bijvoorbeeld iedereen in Afrika ineens tot hun 65ste blijft leven.
hij is gewoon realistisch. Je krijgt dan nog meer elende dat het nu is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:50 schreef igottagun het volgende:
[..]
Dat het een betere situatie word als dat het nu is?... Nogmaals je denkt waanzinnig negatief.
Heeft niets met negativisme te maken, dat is puur realistisch denken. Er is niet genoeg welvaart/eten op de wereld om 7 miljard mensen met zulke levensverwachtingen in leven te houden. Daarbij als mensen in 3e wereld landen dezelfde levensverwachting hebben als ons zullen ze ook meer kinderen krijgen en zal de wereldbevolking ongekend toenemen, iets wat nu al een probleem is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:50 schreef igottagun het volgende:
[..]
Dat het een betere situatie word als dat het nu is?... Nogmaals je denkt waanzinnig negatief.
Maar op dat moment is dat even confronterend... daarna gaat men weer bezig met hun alledaagse dingetjes.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:59 schreef Natalie het volgende:
Confronterend, maar dat zal juist de bedoeling zijn, als ik die poster zo eens bekijk. Op zich is het niet verkeerd om mensen te confronteren met zoiets. ALS is voor veel nog 'gewoon een ziekte' of ze hebben zelfs nog nooit gehoord van die ziekte. Zo'n poster drukt je met de neus op de feiten: dit is serieus.
Het zou erger zijn als eronder stond: 'Ik ga dood als U nu geen geld overmaakt naar dit gironummer'. Want dan is het meer emotionele chantage en is de boodschap verloren gegaan.
Nav die posters ben ik wel gaan lezen over die ziekte. Dus in dat opzicht is het ze bij mij wel gelukt om wat kennis over te brengen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Maar op dat moment is dat even confronterend... daarna gaat men weer bezig met hun alledaagse dingetjes.
Denk niet dat het echt blijft hangen... net als dat gezeur met dat roken en zwarte longen piccas.
Lees je zelf wel hoe egoïstisch dat klinkt? Hier in het westen hebben we het 'recht' om goed 65 te worden, maar in Afrika mag je blij zijn met 47 jaar? Maakt mij verder niet uit, maar het valt op dat je blijkbaar zo denkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:04 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet de 3de wereld er ineens bijgehaald worden als ik vind dat iemand in NL (waar de levensverwachting ongeveer 80 is) wel op een menswaardige manier 65 mag worden.
Als de levensverwachting in Afrika 54 is dan mag men daar ook best menswaardig 47 worden, daarmee komt de wereld niet ineens in de problemen.
Maar waarom het gekoppeld zou moeten worden aan Afrikanen die daardoor ineens allemaal 65 zouden worden is me niet duidelijk.
Als dat het primaire probleem was zou je per direct moeten ophouden met het behandelen van HIV-positieven, maar dat zou weer onfatsoenlijk zijn, want met de Afrikanen benadeel je daarmee ook gelijk een hele voorraad rijke westerlingen.
Ja serieus? maar hoe meot ik dat zien dan? je doet je ding, bent onderweg... en dan onthoud je zo'n poster? of zoek je het gelijk op, op je iPhone ofso?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nav die posters ben ik wel gaan lezen over die ziekte. Dus in dat opzicht is het ze bij mij wel gelukt om wat kennis over te brengen.
En laten we niet over roken beginnen. Dan zijn we volgend jaar nog niet klaar
Die poster blijft wel hangen, zeker omdat ze momenteel overal te zien zijn en er behoorlijk wat aandacht op TV voor is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:08 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja serieus? maar hoe meot ik dat zien dan? je doet je ding, bent onderweg... en dan onthoud je zo'n poster? of zoek je het gelijk op, op je iPhone ofso?
Dat roken was ook een voorbeeld.
De meesten zullen zich er pas in verdiepen als het dicht bij ze staat.
dit dus. Je kijkt ernaar en na 5 min ben je het al vergeten. En morgen ben je dan alweer bezig met iets anders.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:08 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja serieus? maar hoe meot ik dat zien dan? je doet je ding, bent onderweg... en dan onthoud je zo'n poster? of zoek je het gelijk op, op je iPhone ofso?
Dat roken was ook een voorbeeld.
De meesten zullen zich er pas in verdiepen als het dicht bij ze staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |