Rot op, meest belachelijke comments poster op het moment.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:27 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
500 nounou![]()
Nog een paar honderdduizend slachtoffers meer en dan mogen ze pas klagen, vind ik
Hier kun je inderdaad gelijk hebben. En ik snap ook wel dat het allemaal voor een goed doel is. Ik vraag me dan alleen weleens af (zelfde als bij die vuurwerkcampagne waar je het eerder over had) of het doel altijd wel de middelen heiligd.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
WAT is er confronterend aanEen kop op een billboard, meer niet.
De kinderen van nu zijn iets meer gewend hoor
Nou ja, als ik het vergelijk:quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Punt is, aan AIDS wordt kapitalen besteed aan onderzoek
quote:• The disease is relatively rare; the incidence is roughly 2 people per 100,000 per year.
bron: http://www.alscenter.org/living_with_als/facts_statistics.htmlquote:The incidence of ALS is five times higher than Huntingtons disease and about half that of multiple sclerosis.
bron: http://www.who.int/features/factfiles/hiv/en/index.htmlquote:About 30 million people have died to date. An estimated 1.8 million people die every year from HIV/AIDS.
De ALS campagne beperkt zich tot Nederland, dus baseer daar dan ook je cijfers op.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het vergelijk:
[..]
bron: http://www.alscenter.org/living_with_als/facts_statistics.html
[..]
bron: http://www.who.int/features/factfiles/hiv/en/index.html
Volgens mij heb je last van projectie...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is voor ieder kind anders. De ene interesseert het misschien geen hol maar ik geloof best dat er een hoop kinderen schrikken van zoiets confronterends. Maar goed dit had je eigenlijk ook zelf kunnen verzinnen.
Mee eens. Ik vind het, ondanks de wat confronterende boodschap, één van de betere campagnes van de afgelopen periode.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:07 schreef schommelstoel het volgende:
En nu opeens is de waarheid te hard voor een FOK!er?
Sorry hoor, maar deze reclame is gewoon puur realiteit.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De ALS campagne beperkt zich tot Nederland, dus baseer daar dan ook je cijfers op.
Ja, en?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Punt is, aan AIDS wordt kapitalen besteed aan onderzoek
Huh:quote:
Ieder zijn mening uiteraard, ik vind dit een smakeloze manier van campagnevoeren.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:34 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Mee eens. Ik vind het, ondanks de wat confronterende boodschap, één van de betere campagnes van de afgelopen periode.
Ja, ik geloof daar sterk in, alleen met harde confrontatie schud je mensen wakker.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Hier kun je inderdaad gelijk hebben. En ik snap ook wel dat het allemaal voor een goed doel is. Ik vraag me dan alleen weleens af (zelfde als bij die vuurwerkcampagne waar je het eerder over had) of het doel altijd wel de middelen heiligd.
Ok goedzo, zoek maar op welke ziektes er nog meer zijn in Nederland. Als ik al geld aan zulk soort instanties zou geven is dat echt niet aan een of andere stichting waar ik nog nooit van gehoord hebquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:28 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Rot op, meest belachelijke comments poster op het moment.
Als ze hadden meegewerkt en waren uitgezonden voor ze doodgingen was het wel goed geweest?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ieder zijn mening uiteraard, ik vind dit een smakeloze manier van campagnevoeren.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:38 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ok goedzo, zoek maar op welke ziektes er nog meer zijn. Als ik al geld aan zulk soort instanties zou geven is dat echt niet aan een of andere stichting waar ik nog nooit van gehoord heb
Mijn verdere persoonlijke mening voegt bar weinig aan dit topic, dus ik laat deze maar achterwegequote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:38 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Je moet als stichting ergens beginnen toch?
Wat is er dan smakeloos aan?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ieder zijn mening uiteraard, ik vind dit een smakeloze manier van campagnevoeren.
Ah. Zeven miljard mensen maal 2 gedeeld door honderdduizend is 140.000 per jaar aan ALS, versus 1.8 miljoen aan AIDS. 10x zoveel dus. Een 'betere' vergelijking betrekt wel de tendens erbij, maar ik begrijp de gemaakte keuze wel. Ook dat er meer mensen aan MS overlijden zegt iets.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het vergelijk:
[..]
[..]
bron: http://www.alscenter.org/living_with_als/facts_statistics.html
[..]
bron: http://www.who.int/features/factfiles/hiv/en/index.html
En dus is er nu deze stichting die de ziekte onder de aandacht brengt en om geld vraagt. A:s de overheid er niet in wil investeren zullen private partijen dat moeten doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:42 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ah. Zeven miljard mensen maal 2 gedeeld door honderdduizend is 140.000 per jaar aan ALS, versus 1.8 miljoen aan AIDS. 10x zoveel dus. Een 'betere' vergelijking betrekt wel de tendens erbij, maar ik begrijp de gemaakte keuze wel. Ook dat er meer mensen aan MS overlijden zegt iets.
Nogmaals, alle terminale ziektes zijn erg en verdienen onderzoek naar genezing, ook ALS, en beter komt die er ook in Nederland (als dat er echt nog niet is). Maar qua allocatie begrijp ik dat er meer gaat naar HIV (en MS?). Het zijn klote keuzes en die kun je m.i. dan ook alleen maken door naar cijfers te kijken (en naar korte-termijn kans van slagen secundair).
Hoeveel jaar doet men al onderzoek naar HIV/AIDS?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:42 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ah. Zeven miljard mensen maal 2 gedeeld door honderdduizend is 140.000 per jaar aan ALS, versus 1.8 miljoen aan AIDS. 10x zoveel dus. Een 'betere' vergelijking betrekt wel de tendens erbij, maar ik begrijp de gemaakte keuze wel. Ook dat er meer mensen aan MS overlijden zegt iets.
Nogmaals, alle terminale ziektes zijn erg en verdienen onderzoek naar genezing, ook ALS, en beter komt die er ook in Nederland (als dat er echt nog niet is). Maar qua allocatie begrijp ik dat er meer gaat naar HIV (en MS?). Het zijn klote keuzes en die kun je m.i. dan ook alleen maken door naar cijfers te kijken (en naar korte-termijn kans van slagen secundair).
Als je het ad hominem gaat spelen kun je jouw reactie beter achterwege laten.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:45 schreef mschol het volgende:
boehoe, als je dat al te chocerend vind kan je beter je afsluiten van al het nieuws in de wereld..
Ik houd niet zo van die mentaliteit dat alles maar moet kunnen, al is het choquerend voor bepaalde mensen. Wat nuance op zijn tijd is niet zo erg.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:41 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wat is er dan smakeloos aan?
Je weet dat de mensen op die posters en in de reclame's er zelf voor hebben gekozen.
Ik denk dat die mensen juist hopen dat de reclame's effect hebben, zodat anderen niet de zelfde pijnlijke weg hoeven te begaan als dat zij zelf hebben moeten ondergaan.
Maar leg me nou eens uit wat er nou precies shockerend is aan deze billboardquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:48 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als je het ad hominem gaat spelen kun je jouw reactie beter achterwege laten.
Genoeg nuance, ik zie zie geen schokkende beelden alleen een duidelijke zin die duidelijk maakt dat deze ziekte dodelijk is. Ik zie niet in wat daar choquerend aan is? Omdat het te persoonlijk wordt? Dat noem ik dan eerder hypocriet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik houd niet zo van die mentaliteit dat alles maar moet kunnen, al is het choquerend voor bepaalde mensen. Wat nuance op zijn tijd is niet zo erg.
Wat is dat nou weer voor vergelijking?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoeveel jaar doet men al onderzoek naar HIV/AIDS?
Hoeveel geld is daar wereldwijd heen gegaan en hoeveel heeft het geholpen?
Nouja ik kan mij voorstellen dat bepaalde mensen (bijv. iemand die recent een dierbare is verloren aan deze ziekte) door deze billboards best van slag kunnen raken. Daarom vind ik het onnodig om het zo expliciet te brengen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maar leg me nou eens uit wat er nou precies shockerend is aan deze billboard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |