quote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef luckass het volgende:
ik ken die vent hij leeft nog doet ie gewoon voor het geld hoor
Dat bedoel ik, dankzij deze fantastische stichting en hun even geweldige campagne worden mensen als jij voortdurend daarmee geconfronteerd. Leuke stichting dat ALSquote:
Dus je bent ook tegen het AIDS fonds?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, dankzij deze fantastische stichting en hun even geweldige campagne worden mensen als jij voortdurend daarmee geconfronteerd. Leuke stichting dat ALS.
Series opnemen op VHSquote:
mooi vrouwke welquote:
Mja, het is een best 'zeldzame' ziekte. Als men hierdoor meer geld gaat storten aan de stichting kunnen ze onderzoeken doen enzo. Dus an sich is het ook weer niet zo slecht.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, dankzij deze fantastische stichting en hun even geweldige campagne worden mensen als jij voortdurend daarmee geconfronteerd. Leuke stichting dat ALS.
Je neemt de woorden uit mijn mond.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Iedereen heeft deze reclame waarschijnlijk eens op de televisie of op een billboard voorbij zien komen. Een man die niet bijzonder vrolijk voor zich uit staart met daaronder de tekst Ik ben inmiddels overleden.
Voor degenen die niet weten waar ik het over heb:
[ afbeelding ]
Naar mijn mening zijn dat soort reclamecampagnes overbodig confronterend (denk aan het effect wat het wellicht op kinderen of mensen die recent een dierbare zijn kwijtgeraakt kan hebben) en zijn dus puur in het leven geroepen om mensen te choqueren.
Klacht: walgelijke, smakeloze reclamecampagnes.
Als het zo zeldzaam is kunnen ze het toch beter besteden aan onderzoek naar ziektes die wel vaak voorkomen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:08 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Mja, het is een best 'zeldzame' ziekte. Als men hierdoor meer geld gaat storten aan de stichting kunnen ze onderzoeken doen enzo. Dus an sich is het ook weer niet zo slecht.
Daar zijn andere stichtingen voor.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:09 schreef JApieman het volgende:
[..]
Als het zo zeldzaam is kunnen ze het toch beter besteden aan onderzoek naar ziektes die wel vaak voorkomen?
Die hebben toch nooit genoeg.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar zijn andere stichtingen voor.
En mensen die een zeldzame ziekte hebben maar gewoon de pijp uit laten gaan, onder het mom van "Ja maar het is zo'n zeldzame ziekte!" ?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:09 schreef JApieman het volgende:
[..]
Als het zo zeldzaam is kunnen ze het toch beter besteden aan onderzoek naar ziektes die wel vaak voorkomen?
Is de waarheid te hard voor je? Zie je liever hoe omo gegarandeerd jouw was stralend wit wast?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:08 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Je neemt de woorden uit mijn mond.
ALS, ik verpleeg ieand ermee en het is een hel.quote:
quote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef luckass het volgende:
Ik hoop écht dat je er nooit mee geconfronteerd wordtquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:09 schreef JApieman het volgende:
[..]
Dit, het is zoals Yvonne al zei een hel. Echt je wenst niemand zo'n ziekte toe.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
En mensen die een zeldzame ziekte hebben maar gewoon de pijp uit laten gaan, onder het mom van "Ja maar het is zo'n zeldzame ziekte!" ?
Ja. Als je daarmee meer mensen van een andere ziekte redt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
En mensen die een zeldzame ziekte hebben maar gewoon de pijp uit laten gaan, onder het mom van "Ja maar het is zo'n zeldzame ziekte!" ?
Gelukkig leven we niet meer in het stenen tijdperk.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:11 schreef JApieman het volgende:
[..]
Ja. Als je daarmee meer mensen van een andere ziekte redt.
Lul niet. Ze hebben een hele campagne opgezet omdat volgens onze regering er te weinig mensen dezequote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef luckass het volgende:
Nou, lekker egoïstisch is dat wel.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:11 schreef JApieman het volgende:
[..]
Zie hier, het uitschot van KLB.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:11 schreef JApieman het volgende:
[..]
Wat een stelling.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dus je bent ook tegen het AIDS fonds?
Of Tena Lady, maanverband, deodorant.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:13 schreef Gary_Oak het volgende:
Nog altijd zinvoller dan die anti-vloek campagnes.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:09 schreef chroestjov het volgende:
terechte klacht, onsmakelijke praktijken van stichting ALS
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:14 schreef Crutch het volgende:
[..]
Of Tena Lady, maanverband, deodorant.__________________!
Kwart over 12 's nachts in KLB, wat had je dan verwacht?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:15 schreef schommelstoel het volgende:
Heb eigenlijk eerder een plaatsvervangende schaamte dankzij TS zijn topic.
Doe eerst eens onderzoek voor je een topic opent.
ALS is niet zomaar iets.
Maar je kunt bepaalde dingen ook anders aan de kaak stellen, je hoeft niet doelbewust mensen te choqueren. Daarbij komt het nog eens dat moreel verwerpelijk is om overledenen te gebruiken om de kas te spekken, al is het een goed doel.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:07 schreef schommelstoel het volgende:
En nu opeens is de waarheid te hard voor een FOK!er?
Sorry hoor, maar deze reclame is gewoon puur realiteit.
Paar weken terug hadden ze al meer dan een ton opgehaald als ik het goed had.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Maar het heeft dus wel effect op mensen, zo'n 'reclame'. Goede zet.
Dat mag, TS wel.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef yvonne het volgende:
Ik vind de reclame nog niet confronterend genoeg.
Mag hopen van niet zeg.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:18 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Al die stichtingen zijn allemaal bedacht om geld in t laadje vd oprichters te stoppen die daarmee lekker naar de maladiven gaan
Jouw moeder heeft ALSquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Maar je kunt bepaalde dingen ook anders aan de kaak stellen, je hoeft niet doelbewust mensen te choqueren. Daarbij komt het nog eens dat moreel verwerpelijk is om overledenen te gebruiken om de kas te spekken, al is het een goed doel.
Bullshitquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:18 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Al die stichtingen zijn allemaal bedacht om geld in t laadje vd oprichters te stoppen die daarmee lekker naar de maladiven gaan
Die overledenen hebben er zelf mee ingestemd en stonden achter de campagne...kijk maar eens naar dat stukje van DWDD.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Maar je kunt bepaalde dingen ook anders aan de kaak stellen, je hoeft niet doelbewust mensen te choqueren. Daarbij komt het nog eens dat moreel verwerpelijk is om overledenen te gebruiken om de kas te spekken, al is het een goed doel.
Broodje Zaad-verhaal.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:18 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Als dit je choqueert ben je echt niets gewendquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk wel een erge ziekte en het lijkt me voor de mensen die het hebben en de directe omgeving wel heel zuur als je wordt beschouwd als "niet belangrijk genoeg". Maar ik kan er aan de andere kant ook wel inkomen dat men op basis van het aantal ziekte gevallen het geld verdeeld.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jouw moeder heeft ALS
Vette pech, er wordt niks aan gedaan, laat maar lekker doodgaan, want het is te zeldzaam, doei mam.
Maar hoe moeten ze ooit een medicijn vinden dat de ziekte stopt? Er zijn nu wel een aantal medicijnen op de markt, maar die vertragen het proces alleen maar.. Meer onderzoeken zou goed zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:20 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk wel een erge ziekte en het lijkt me voor de mensen die het hebben en de directe omgeving wel heel zuur als je wordt beschouwd als "niet belangrijk genoeg". Maar ik kan er aan de andere kant ook wel inkomen dat men op basis van het aantal ziekte gevallen het geld verdeeld.
Waar het mij tevens ook om gaat, en dit viel me bijzonder op omdat ik vanochtend noodgedwongen met het openbaar vervoer moest reizen, dat die billboards overal hangen. Wij als volwassenen zijn misschien wel een hoop gewend maar je vergeet en passant even dat ook kinderen ermee geconfronteerd worden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:17 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ten eerste hebben die mensen zelf toestemming gegeven voor die reclame.
En ten tweede, anders zijn we met zijn alle toch ook alles gewend tegenwoordig.
Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft vinden we overal een medicijn voor. Alleen ik snap wel dat er andere ziektes zijn met een hogere prioriteit.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:22 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Maar hoe moeten ze ooit een medicijn vinden dat de ziekte stopt? Er zijn nu wel een aantal medicijnen op de markt, maar die vertragen het proces alleen maar.. Meer onderzoeken zou goed zijn.
Niet alleen over te praten, er komt ook behoorlijk wat geld in het laatje.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:20 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk wel een erge ziekte en het lijkt me voor de mensen die het hebben en de directe omgeving wel heel zuur als je wordt beschouwd als "niet belangrijk genoeg". Maar ik kan er aan de andere kant ook wel inkomen dat men op basis van het aantal ziekte gevallen het geld verdeeld.
EDIT:
Wat dat betreft is dit ook een zeer goede reclame campagne, want men begint er over te praten, zoals hier op FOK wel duidelijk is.
Dat is helaas wel de mentaliteit van de farmaceutische industrie...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jouw moeder heeft ALS
Vette pech, er wordt niks aan gedaan, laat maar lekker doodgaan, want het is te zeldzaam, doei mam.
En hoe reageren kinderen hier dan op?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Waar het mij tevens ook om gaat, en dit viel me bijzonder op omdat ik vanochtend noodgedwongen met het openbaar vervoer moest reizen, dat die billboards overal hangen. Wij als volwassenen zijn misschien wel een hoop gewend maar je vergeet en passant even dat ook kinderen ermee geconfronteerd worden.
Oeps ben dat hele punt vergeten, maar wat ik ook nog wilde zeggen: Die andere ziektes krijgen al heel veel geld voor onderzoeken e.d. dat is bij ALS niet echt het geval.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:23 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft vinden we overal een medicijn voor. Alleen ik snap wel dat er andere ziektes zijn met een hogere prioriteit.
Ieder jaar sterven er zo’n 500 patiënten aan de ziekte. Dat betekent dat er per jaar in Nederland meer mensen sterven aan ALS dan aan aidsquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:20 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
EDIT:
Wat dat betreft is dit ook een zeer goede reclame campagne, want men begint er over te praten, zoals hier op FOK wel duidelijk is.
Die overledenen hebben daar zelf voor gekozen en ik neem aan dat ze dat ook overlegd hebben met hun nabestaanden voor de opnames gemaakt werden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Er is een fonds om mensen AIDS te geven?! Waar kan ik doneren?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dus je bent ook tegen het AIDS fonds?
Wil je reclame voor ondergoed dan ook verbieden e.d. want daar zijn wel weer andere groepen voor te vinden die hun kinderen niet ermee willen confronteren. Ik denk dat de meeste kinderen niet eens doorhebben waarover dit gaat.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Waar het mij tevens ook om gaat, en dit viel me bijzonder op omdat ik vanochtend noodgedwongen met het openbaar vervoer moest reizen, dat die billboards overal hangen. Wij als volwassenen zijn misschien wel een hoop gewend maar je vergeet en passant even dat ook kinderen ermee geconfronteerd worden.
Ik vind je zó enorm overdrijven. Ze laten toch geen verrot lijk zien?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Hoi:quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:25 schreef trancethrust het volgende:
Cijfers jongens? En graag niet beperken tot Nederland. Ik vermoed dat helaas AIDS toch erger is dan dit, puur kwantitatief gezien, maar ben ook van mening dat naar elke terminale ziekte onderzoek dient te worden gedaan, in wat voor vorm dan ook. Getallen dienen alleen voor prioterisering.
Een klein kind kan 'nog' niet lezen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is voor ieder kind anders. De ene interesseert het misschien geen hol maar ik geloof best dat er een hoop kinderen schrikken van zoiets confronterends. Maar goed dit had je eigenlijk ook zelf kunnen verzinnen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En hoe reageren kinderen hier dan op?
Heb je al een kind zien schrikken dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is voor ieder kind anders. De ene interesseert het misschien geen hol maar ik geloof best dat er een hoop kinderen schrikken van zoiets confronterends. Maar goed dit had je eigenlijk ook zelf kunnen verzinnen.
500 nounouquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoi:
Ieder jaar sterven er zo’n 500 patiënten aan de ziekte. Dat betekent dat er per jaar in Nederland meer mensen sterven aan ALS dan aan aids
WAT is er confronterend aanquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is voor ieder kind anders. De ene interesseert het misschien geen hol maar ik geloof best dat er een hoop kinderen schrikken van zoiets confronterends. Maar goed dit had je eigenlijk ook zelf kunnen verzinnen.
ALS treft vaak jonge mensen...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:26 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Een klein kind kan 'nog' niet lezen.
En de wat oudere kinderen zijn zich meer bewust dat jij denkt.
Het is in mijn inzicht alleen maar beter dat kinderen dit mee krijgen.
Misschien dat het hen kan inspireren voor de toekomst.Er iets tegen doen.
Kinderen gaan het hierover hebben met hun ouders en krijgen een realistischer beeld van het leven.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik zie maar 1 cijfer, beperkt tot Nederland, en geen vergelijking van het aantal patienten. AIDS/HIV kan langzamer gaan en is ook niet echt prettig.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoi:
Ieder jaar sterven er zo’n 500 patiënten aan de ziekte. Dat betekent dat er per jaar in Nederland meer mensen sterven aan ALS dan aan aids
Zeg, wil jij wel even heel erg rap normaal gaan doen?quote:
quote:
Punt is, aan AIDS wordt kapitalen besteed aan onderzoekquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:27 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
500 nounou![]()
Nog een paar honderdduizend slachtoffers meer en dan mogen ze pas klagen, vind ik
Rot op, meest belachelijke comments poster op het moment.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:27 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
500 nounou![]()
Nog een paar honderdduizend slachtoffers meer en dan mogen ze pas klagen, vind ik
Hier kun je inderdaad gelijk hebben. En ik snap ook wel dat het allemaal voor een goed doel is. Ik vraag me dan alleen weleens af (zelfde als bij die vuurwerkcampagne waar je het eerder over had) of het doel altijd wel de middelen heiligd.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
WAT is er confronterend aanEen kop op een billboard, meer niet.
De kinderen van nu zijn iets meer gewend hoor
Nou ja, als ik het vergelijk:quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Punt is, aan AIDS wordt kapitalen besteed aan onderzoek
quote:• The disease is relatively rare; the incidence is roughly 2 people per 100,000 per year.
bron: http://www.alscenter.org/living_with_als/facts_statistics.htmlquote:The incidence of ALS is five times higher than Huntingtons disease and about half that of multiple sclerosis.
bron: http://www.who.int/features/factfiles/hiv/en/index.htmlquote:About 30 million people have died to date. An estimated 1.8 million people die every year from HIV/AIDS.
De ALS campagne beperkt zich tot Nederland, dus baseer daar dan ook je cijfers op.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het vergelijk:
[..]
bron: http://www.alscenter.org/living_with_als/facts_statistics.html
[..]
bron: http://www.who.int/features/factfiles/hiv/en/index.html
Volgens mij heb je last van projectie...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Mee eens. Ik vind het, ondanks de wat confronterende boodschap, één van de betere campagnes van de afgelopen periode.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:07 schreef schommelstoel het volgende:
En nu opeens is de waarheid te hard voor een FOK!er?
Sorry hoor, maar deze reclame is gewoon puur realiteit.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De ALS campagne beperkt zich tot Nederland, dus baseer daar dan ook je cijfers op.
Ja, en?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Punt is, aan AIDS wordt kapitalen besteed aan onderzoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |