Van deze post begreep ik dat daarvoor toestemming gevraagd moet worden bij de kantonrechter: Huurder betaalt niet #4quote:Op maandag 13 februari 2012 18:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Laatste post merkt iemand op dat ze gewoon gaan blijven zitten, maar dat kan toch niet bij een ontruiming. Dan breken ze toch het slot en slaan ze de spullen op enzo? Of is er nog iets wat er moet gebeuren?
De rechter heeft toestemming gegeven te ontruimen. Dat moet op een bepaalde dag gebeurd zijn.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Laatste post merkt iemand op dat ze gewoon gaan blijven zitten, maar dat kan toch niet bij een ontruiming. Dan breken ze toch het slot en slaan ze de spullen op enzo? Of is er nog iets wat er moet gebeuren?
Dat kan ik me voorstellen. Het einde van een vreselijk lange nachtmerrie.quote:
Als ze zich zouden schamen, dan hadden ze wel eerder en eerlijk aan de bel getrokken. En gezien JDx al eerder te horen heeft gekregen dat 'meneer liever vastzit, dan betaalt voor de huur' (zoiets) zal het ze echt geen zak uitmaken.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:12 schreef Isegrim het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze zich zouden schamen in die situatie.
Mensen die misbruik maken van regels die er zijn om zwakkere mensen te beschermen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook hoi !
Ik denk inderdaad dat de waarheid dichter hierbij ligt dan bij een stel dat vol schaamte de biezen pakt. Ik vrees dat je aanwezigheid totaal geen voldoening zal geven...quote:Op maandag 13 februari 2012 22:10 schreef Inlognaam het volgende:
Volgens mij lachen ze JDx dan gewoon triomfantelijk uit. En bedanken ze 'm voor de x maanden gratis wonen, om vervolgens naar het huis van het volgende slachtoffer te trekken.
Hoe kun je nou nietsvermoedend thuiskomen? Ik weet uit (een niet persoonlijke) ervaring dat je eerst bestookt wordt met brieven. Eerst om te betalen, dan incassobureau, dan gerechtsdeurwaarder, dan een brief met datum rechtszitting... Het spijt me, maar als je dan "nietsvermoedend" thuiskomt ben je gewoon zo dom geweest je post niet open te maken.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:32 schreef Inlognaam het volgende:
Mijn onderburen zijn ooit het huis uit gezet na een huurschuld. Vrachtwagen kwam voorrijden met de deurwaarder, alles ging in een container en een paar uur later was het hele huis letterlijk leeg en kwam de heer des huizes nietsvermoedend thuis. Leuke kostenpost extra... die je maar weer moet zien te verhalen.
Ja en kan deze samengevoegd worden met het andere topic.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:53 schreef Leandra het volgende:
Ja dat, wat mij betreft opent JDx nog even een nieuw, en hopelijk laatste deel van de reeks en gaat dit topic dicht.
Vrouwlief die wel volledig op de hoogte was van alles, maar het niet heeft verteld aan de man des huizes. En ik denk dat in dat geval schaamte een heel grote rol speelde.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:04 schreef Messina het volgende:
[..]
Hoe kun je nou nietsvermoedend thuiskomen? Ik weet uit (een niet persoonlijke) ervaring dat je eerst bestookt wordt met brieven. Eerst om te betalen, dan incassobureau, dan gerechtsdeurwaarder, dan een brief met datum rechtszitting... Het spijt me, maar als je dan "nietsvermoedend" thuiskomt ben je gewoon zo dom geweest je post niet open te maken.
Ahhhh! Dan snap ik het inderdaad.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:36 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Vrouwlief die wel volledig op de hoogte was van alles, maar het niet heeft verteld aan de man des huizes. En ik denk dat in dat geval schaamte een heel grote rol speelde.
"regel het maar met de bemiddelaar"quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongejonge... Nou dat weer... Wat een gezeik. Maar als jij op papier hebt dat t goed is, kan hij de borg toch niet inhouden? Wat zegt de verhuurder ervan dat je het zwart op wit hebt?
quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:39 schreef JDx het volgende:
[..]
"regel het maar met de bemiddelaar"
Ik heb gezegd dat ik het zwart op wit heb en voordat ik in woede uitbarst en verkeerde dingen zeg het wel doorstuur naar mijn advocaat, nu ik toch bezig ben, omdat ik niet weet wat ik hiermee moet.
Ik ben wel benieuwd wie die bemiddelaar is. Mijn ervaringen met zowel vastgoed beheer als direct wonen was dat ze niets anders als huizenschuivers zijn en je bij hun niet hoeft aan te komen voor de borg.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:40 schreef bug_me_not2 het volgende:
Ik neem aan dat die bemiddelaar een volmacht heeft om namens de verhuurder op te treden. In dat geval heeft de verhuurder geen poot om op te staan aangezien de bemiddelaar al schriftelijk te kennen heeft gegeven dat alles in goede staat is opgeleverd.
Laat die advocaat van je maar eens een briefje schrijven...
Ik neem aan dat de deurwaarder gewoon zijn werk doet en de mensen op straat zet. Ze gaan maar een plekje zoeken in de opvang of bij familie crashenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:04 schreef Fe2O3 het volgende:
1.5 week eerder had je ze mogelijk er niet uit gekregen met -10 buiten. Deurwaarders zijn ook mensen.
Het niet terugstorten van de borg is zo'n beetje een standaardpraktijk aan het worden bij verhuurders. Wat ik geleerd heb is dat je alles maar dan ook alles tot in detail moet vastleggen voordat je gaat huren. Maak overal foto's en aantekeningen van voordat je het pand betrekt en laat de verhuurder hiervoor tekenen dat dit inderdaad de staat is waarin je het pand aantrof.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:09 schreef JDx het volgende:
Het gaat om een borg van 1095 euro die hij nu dus niet terug wil betalen. Ik heb op papier dat de woning er goed uit zag. WTF#@%!# moet ik hier nou weer mee.
Welk geweldig bemiddelingsbureau is dit?quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:23 schreef JDx het volgende:
Ja heb ik gedaan, die zeggen overleg maar met de verhuurder. En die zegt overleg maar met de bemiddelaar.
Vijfsterrenleiden! (www.vijfsterrenleiden.nl)quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:11 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Welk geweldig bemiddelingsbureau is dit?
Verder heb jij zwart op wit dat het er goed uit zag. Dan is dit volgens mij gewoon de verantwoording van de bemiddelaar. Ik zou zeggen schakel je rechtsbijstand in!
Rot voor je, deze hele situatie maar probeer vooral kalm te blijven. Bekijk het van de positieve kant, je doet in deze fase van je leven een hoop ervaring op, in de toekomst zal je zaken veel grondiger en doortastender aanpakkenquote:Op woensdag 15 februari 2012 12:15 schreef JDx het volgende:
Ook mijn ma trekt het zich heel erg aan, die heeft er echt slapeloze nachten van, van die huurders en alles en mijn pa is eind vorig jaar opgenomen met hartklachten (vroeger ook al eens, is nu terug, zij denkt weer dat het hier mee te maken heeft en alles). Al die extra shit die erbij komt kijken, kan me niet optimaal concentreren op het werk, altijd weer telefoontjes en mailtjes tussendoor, koppijn, etc...
Beter om het uit handen te geven inderdaad. Een mens kan ook maar zoveel hebben en verdorie, het zit je ook echt niet mee allemaal.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:43 schreef JDx het volgende:
Ik heb het al doorgestuurd, ik trek dat echt niet er nog bij, ga er ook niet op reageren meer, eerst maar even vrijdag afwachten hoe het gaat met de huurders, of ze eruit zijn of niet en hoe dan verder.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, wat je leert is dat je van te voren moet afwegen welke risico's je loopt en hoe je daarmee wenst om te gaan. Dit risicobesef vind ik eerder een verrijking van het leven, je kan beter onderscheid maken tussen belangrijke en minder belangrijke zaken. Indien zaken een groot financieel risico met zich meebrengen zal je eerder geneigd zijn je zaken goed te regelen en je in te dekken tegen de mogelijke gevolgen. Er zijn gelukkig ook een hoop zaken in het leven die een heel stuk lichter zijnquote:Op woensdag 15 februari 2012 12:57 schreef JDx het volgende:
True.
Wel jammer dat ik mensen nu helemaal niet meer kan vertrouwen en straks elk contractje wat ik ook maar moet tekenen ergens wil laten controleren door een advocaat oid.
Maarja, lijkt wel ieder voor zich tegenwoordig.
Dat is natuurlijk wel zo. Maar TS heeft hier gewoon een verklaring dat alles in orde is met het huis, zwart op wit nota bene, en de verhuurder wil de borg niet teruggeven. Meer dan dat kan je je niet indekken, denk ik. Er wordt hier gewoon een dikke naaistreek geleverd.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, wat je leert is dat je van te voren moet afwegen welke risico's je loopt en hoe je daarmee wenst om te gaan. Dit risicobesef vind ik eerder een verrijking van het leven, je kan beter onderscheid maken tussen belangrijke en minder belangrijke zaken. Indien zaken een groot financieel risico met zich meebrengen zal je eerder geneigd zijn je zaken goed te regelen en je in te dekken tegen de mogelijke gevolgen. Er zijn gelukkig ook een hoop zaken in het leven die een heel stuk lichter zijn
Helaas... maar dat is onderdeel van het spel. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 heel verschillende zaken. Onderdeel van 'het risico' is dus dat je je gelijk moet gaan laten toetsen/behalen via de gerechtelijke weg. Zo hebben we dat nu eenmaal geregeld in onze maatschappij, leuker kunnen we het niet makenquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat is natuurlijk wel zo. Maar TS heeft hier gewoon een verklaring dat alles in orde is met het huis, zwart op wit nota bene, en de verhuurder wil de borg niet teruggeven. Meer dan dat kan je je niet indekken, denk ik. Er wordt hier gewoon een dikke naaistreek geleverd.
Procederen voor 1095 euro is echt wel de moeite waard. Kostenveroordeling ligt bij sector kanton waar je moet procederen vaak bij de verliezende partij en als JDx een opleverrapport heeft waar staat dat alles netjes was dan lijkt het me heel raar als de tegenpartij de zaak wint.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het niet terugstorten van de borg is zo'n beetje een standaardpraktijk aan het worden bij verhuurders. Wat ik geleerd heb is dat je alles maar dan ook alles tot in detail moet vastleggen voordat je gaat huren. Maak overal foto's en aantekeningen van voordat je het pand betrekt en laat de verhuurder hiervoor tekenen dat dit inderdaad de staat is waarin je het pand aantrof.
Je kunt gaan procederen maar voor 1095 euro is dat amper de moeite waard tenzij je een RBV hebt afgesloten die de juridische kosten dekt, anders vrees ik dat je de borg grotendeels kwijt bent.
Laat de verhuurder specificeren welke kosten hij denkt te moeten maken, stel eventueel voor de werkzaamheden zelf te verrichten etc...
Nota (dus niet: offerte) en betalingsbewijs van het professionele schoonmaakbureau eisen is een gedachte, een tweede gedachte is sowieso weigeren te betalen als afgetekend is voor akkoord oplevering zonder kritiekpunten. Met dat laatste moet je 't bij een incassobureau kunnen neerleggen lijkt me, dat is op zich redelijk klip en klaar (helemaal als bij aanvang geen opnamestaat is gemaakt, want dan wordt één en ander wettelijk vermoed zich bij aanvang van de huur al in die staat te hebben bevonden - al geldt dat meer voor gebreken natuurlijk, bij gebruikt wc-papier aan de plafonnière zou ik niet direct geloven dat je het daar vrolijk een paar jaar hebt laten hangen.)quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:09 schreef JDx het volgende:
Alsof dit allemaal nog niet genoeg gezeik is en er toch al een aantal mensen hier aanwezig zijn die juridische kennis hebben, komt er nog iets bij.
Ik heb samen met de bemiddelaar van mijn gehuurde woning in Leiden de woning bekeken en op papier dat de woning er goed uit ziet. Nu wil de verhuurder van de woning de borg niet terug betalen, hij zegt dat het huis er niet netjes uit zag en een schoonmaakbedrijf heeft moeten inhuren om het schoon te maken. Dikke onzin, want mijn ma die gek is op schoonmaken was zelfs bij de verhuizing van Leiden naar Den Haag en die zou het nooit vies achter durven laten.
Het gaat om een borg van 1095 euro die hij nu dus niet terug wil betalen. Ik heb op papier dat de woning er goed uit zag. WTF#@%!# moet ik hier nou weer mee.
Kostenveroordeling ligt overal (behalve bij sector bestuur en bij familiezaken) in beginsel bij de partij die grotendeels in het ongelijk wordt gesteld. Het probleem is echter dat proceskostenveroordelingen bij lange na niet kostendekkend zijn, dus al krijg je volkomen gelijk en kon elke postduif dat zien, dan ben je nog eigenlijk een beetje de sjaak.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:08 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Procederen voor 1095 euro is echt wel de moeite waard. Kostenveroordeling ligt bij sector kanton waar je moet procederen vaak bij de verliezende partij en als JDx een opleverrapport heeft waar staat dat alles netjes was dan lijkt het me heel raar als de tegenpartij de zaak wint.
Bovendien: 1095 euro aan schoonmaakkosten? Kom op, dat is meer dan 30 uur werk ofzo voor een enkel appartementje? Dat riekt naar oplichting/bedrog. Daar trapt geen rechter in als JDx ook nog eens aankomt met een goedkeuring zwart op wit.
Het is allemaal makkelijk gezegd natuurlijk, maar eigenlijk zou je in dit soort zaken na het kastje-muur verhaal direct een dagvaarding moeten sturen en het dan maar voor de rechter leggen. Ik denk dat heel veel bedrijven dan alsnog zwichten en inzien dat hun plannetje om jouw borg achterhouden mislukt.
Bemiddelaar heeft goedgekeurd. Die is ook in dienst van de verhuurder. Laat die bemiddelaar het dus maar met de verhuurder oplossen zou ik zeggen.
Als ik het me goed herinner hebben zijn huurders de borg nooit (volledig) betaald. Het ging bij wijze van spreken al mis bij het tekenen van het contract.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:32 schreef Mishu het volgende:
Misschien dat TS ook zelf de borg niet moet teruggeven?
Alsnog heeft hij alle recht om het in te houden ivm de huurachterstand.quote:Op donderdag 16 februari 2012 15:28 schreef Sosha het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner hebben zijn huurders de borg nooit (volledig) betaald. Het ging bij wijze van spreken al mis bij het tekenen van het contract.
De huisbaas waar ik hiervoor huurde, liet eerder ook alles regelen via 1sterleiden. Dat beviel hem zo slecht dat hij was overgestapt naar een andere bemiddelaar. Met die bemiddelaar heb ik wel goede ervaringen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:15 schreef JDx het volgende:
[..]
Vijfsterrenleiden! (www.vijfsterrenleiden.nl)
Kun je de advocaat ook nog de deurwaarder laten aanklagen vanwege het niet snel genoeg handelen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:32 schreef JDx het volgende:
Net maar even gebeld, met de deurwaarder en alles.
De deurwaarder is eergisteren(!!!!) pas langsgeweest voor de betekening (persoonlijk) en ze hebben afgesproken dat ze er 8 maart uit moeten.
WTFFF is dit nou weer, waarom moet dit zo lang duren en waarom kan ik er niks aan doen???
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:41 schreef JDx het volgende:
Advocaat is op vakantie...ik haal mezelf een flinke fles wodka vanmiddag.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:32 schreef JDx het volgende:
De deurwaarder is eergisteren(!!!!) pas langsgeweest voor de betekening (persoonlijk) en ze hebben afgesproken dat ze er 8 maart uit moeten.
WTFFF is dit nou weer, waarom moet dit zo lang duren en waarom kan ik er niks aan doen???
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:41 schreef JDx het volgende:
Advocaat is op vakantie...ik haal mezelf een flinke fles wodka vanmiddag.
Dat zei ik ook al, dat is geen 14 dagen. Die mensen houden gewoon geen rekening met je, is gewoon hun baantje en je ligt gewoon op een stapel blijkbaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:44 schreef Lolaatje het volgende:
Wat een gesodemieter zeg. Denk je dat het bijna rond is..
Wat geeft de deurwaarder eigenlijk het recht om 8 maart met hen af te spreken? Daarmee wordt het vonnis toch niet gevolgd, of zie ik dat verkeerd?
Dat zou ik wel even kenbaar maken aan de deurwaarder dan. Dat ze allereerst vrolijk een vonnis van 1 februari pas twee WEKEN later persoonlijk overhandigen (dat is betekenen toch?) en dan vervolgens nog even een week en 1 dag langer de tijd geven dan in het vonnis vermeldt staat is van de zotte. Al met al is dat gewoon drie weken en 1 dag langer...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:46 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al, dat is geen 14 dagen. Die mensen houden gewoon geen rekening met je, is gewoon hun baantje en je ligt gewoon op een stapel blijkbaar.
Slechte advocaat/slechte deurwaarder (een goede advocaat kent namelijk meestal de deurwaarders, zeker in zijn regio, en weet dus ook bij wie hij moet zijn om iets snel te regelen).quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:32 schreef JDx het volgende:
Volgende week is de advocaat terug van vakantie, dan horen we hoe het zit.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:40 schreef bug_me_not2 het volgende:
Heb je je advocaat en die deurwaarder nu al gebeld?
Lijkt me nuttiger dan hier posten
Ik zou niet tot volgende week wachten, maar goed dat moet je zelf weten.quote:Volgende week is de advocaat terug van vakantie, dan horen we hoe het zit.
Het is misschien nog wel erger en krijgt de deurwaarder een percentage over het te vorderen bedrag dus waarom zou de deurwaarder snel in actie komen, als het bedrag oploopt lopen hun inkomsten ook alleen maar op.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Laat me raden, de deurwaarder gaat vast geen 3 weken en 1 dag huur voor jou betalen vanwege hun eigen lakse handelen. Dit kost je gewoon geld omdat er geen nieuwe huurders in kunnen.
Ik denk het niet. Helaas helaas is het inderdaad precies hoe het gaat in Nederland als je je gelijk wilt halen...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:39 schreef amaranta het volgende:
Soms, dan denk ik...dit kan niet anders dan dat dit gewoon een hoax is, en dat TS ons vierkant uitlacht.
Maar helaas zal dat niet zo zijn. Maar idd. Bellen die deurwaarder. Wat een kloteboel zo.,
Ja, het is gewoon niet te geloven.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:42 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Helaas helaas is het inderdaad precies hoe het gaat in Nederland als je je gelijk wilt halen...
Al kon ik hier wel om lachenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:39 schreef amaranta het volgende:
Soms, dan denk ik...dit kan niet anders dan dat dit gewoon een hoax is, en dat TS ons vierkant uitlacht.
Maar helaas zal dat niet zo zijn. Maar idd. Bellen die deurwaarder. Wat een kloteboel zo.,
Jezus man, mag die advocaat geen privé leven hebben of zo?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:53 schreef Inlognaam het volgende:
Die advocaat is op vakantie: ook daar heeft ie vast wel een mobiele telefoon waarop ie te bereiken is.
Onbegrijpelijk dat die deurwaarder pas zolaat betekent en vervolgens heb ook nog eens 3 weken extra de tijd geeft om te vertrekken. Ik zou hier zo pislink om zijn...
Je hebt hopelijk wel de rekeningspecificaties van de energiekosten opgevraagd?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:52 schreef JDx het volgende:
[..]
Al kon ik hier wel om lachen
Even soort van goed nieuws over de ex-huurwoning in Leiden, heb 824 euro van de 1095 euro borg terug gekregen (althans dat is volgens hem overgemaakt) van de verhuurder. Hij reageerde niet meer op mn mailtjes/telefoontjes en opeens had ik een soort van in Excel gemaakte afrekening in de mail.
Schoonmaakkosten 95 euro, reparatiekosten 50 euro en 125 euro afrekening gas/elektra, wat ik ook nog erg raar vind, aangezien ik 5 dagen per week werk en vaak in het weekend ook niet thuis was en de verwarming op 17 graden stond. Maar goed, offtopic, wel mooi dat er iets binnen is, die 250 euro valt in het niet bij de rest van de problemen.
Hoewel ik nog steeds zwart op wit heb dat het huis goed is opgeleverd. Maar laten we daar niet over verder gaan, als het geld binnen is, zie ik wel wat ik daarmee doe, eerst maar ff wachten tot het op mijn rekening staat. Wel even een zorg minder voorlopig.
Bij een lopende zaak draag je zoiets over aan een collega. Doe je dat niet, dan zou ik niet weten waarom je niet gestoord mag worden op vakantie.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:36 schreef Sessy het volgende:
[..]
Jezus man, mag die advocaat geen privé leven hebben of zo?
Als die advocaat een secretaresse heeft, kan die je ook vertellen wanneer het vonnis is doorgestuurd ter betekening. Anders kan de deurwaarder dat. En dan hangt het er ook maar vanaf, welke opdracht er de deurwaarder is gegeven. Ik zou niet direct veronderstellen dat de fout bij de deurwaarder ligt.
Uiteraard mag ie een prive leven hebben. Ik zou dat zelfs gewenst achten, anders krijg je een extra gefrustreerde advocaat die binnen notime compleet overwerkt is.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:36 schreef Sessy het volgende:
[..]
Jezus man, mag die advocaat geen privé leven hebben of zo?
Als die advocaat een secretaresse heeft, kan die je ook vertellen wanneer het vonnis is doorgestuurd ter betekening. Anders kan de deurwaarder dat. En dan hangt het er ook maar vanaf, welke opdracht er de deurwaarder is gegeven. Ik zou niet direct veronderstellen dat de fout bij de deurwaarder ligt.
Het probleem is dat alle 100 dossiers (of hoeveel die er ook heeft) er zo over denken. En vandaar dat je het secretariaat en niet de advocaat belt. En misschien dat de deurwaarder meer informatie voor je heeft als je bij het secretariaat niet verder komt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:49 schreef Inlognaam het volgende:
Maar indien je dwingende vragen hebt, mag je 'm toch wel even 5 minuten bellen ook al is ie op vakantie?
Je bent de oorspronkelijke TS niet en je bent irritant.quote:
Doe normaal, ik ben gewoon benieuwd en wil weten wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 22 februari 2012 02:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Je bent de oorspronkelijke TS niet en je bent irritant.
We hebben het allemaal kunnen lezen. Ben je een domme zoutwagen?
Jah, je bent de enige. Lees je in.quote:Op woensdag 22 februari 2012 03:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Doe normaal, ik ben gewoon benieuwd en wil weten wat er gaat gebeuren.
Heb je jouw advocaat inmiddels gesproken aangezien die als het goed is terug is van vakantie?quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:17 schreef JDx het volgende:
Geen ruzie makenmaar Staal heeft wel gelijk, als er nieuws is, dan post ik het sowieso, geen nieuws, geen post
Ja ze zou het uitzoeken waarom het fout ging bij de deurwaarder en er nu weer 3 weken bij kwam. En mij terugbellen, als ik vandaag niks hoor bel ik morgen er weer achteraan.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:07 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb je jouw advocaat inmiddels gesproken aangezien die als het goed is terug is van vakantie?
En zijn de 3 wkn bijna om ^^quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:22 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja ze zou het uitzoeken waarom het fout ging bij de deurwaarder en er nu weer 3 weken bij kwam. En mij terugbellen, als ik vandaag niks hoor bel ik morgen er weer achteraan.
en inmiddels is het alweer bijna Maart...
Lijkt er idd op dat alleen tot datum ontbinding (toekomstige) huurtermijnen zijn gevorderd. Jammer is dat. Dagvaarding hebben we er natuurlijk niet bij om even te vergelijken, om 't zeker te weten.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:18 schreef Sosha het volgende:
@Sessy, de post met 't vonnis in topic #4:
Huurder betaalt niet #4
Huis in de gaten houden geen optie vanaf morgenochtend?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:42 schreef JDx het volgende:
Godver, mijn ma was er vandaag langsgefietst en daar stond dus hun auto inclusief aanhanger. Zul je zien dat ze morgen verdwenen zijn, auto weg, inboedel weg, niks om in beslag te nemen. De auto die ze dus gekocht hebben terwijl ze daar woonden.
Nu had ik liever gehad dat ze er morgen hardhandig werden uitgeflikkerd. Hoe weten ze nou straks waar die mensen wonen? Godver als ik dit wist was ik ze gaan achtervolgen ofzo.
Ze hebben het dus echt tot op de laatste dag uitgesteld. Misbruik gemaakt tot op de laatst mogelijke dag.
Een deurwaarder kan gewoon een GBA-check doen. Als ze zich ergens in Nederland inschrijven en hun personalia zijn bekend, zijn ze te achterhalen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:42 schreef JDx het volgende:
Godver, mijn ma was er vandaag langsgefietst en daar stond dus hun auto inclusief aanhanger. Zul je zien dat ze morgen verdwenen zijn, auto weg, inboedel weg, niks om in beslag te nemen. De auto die ze dus gekocht hebben terwijl ze daar woonden.
Nu had ik liever gehad dat ze er morgen hardhandig werden uitgeflikkerd. Hoe weten ze nou straks waar die mensen wonen? Godver als ik dit wist was ik ze gaan achtervolgen ofzo.
Ze hebben het dus echt tot op de laatste dag uitgesteld. Misbruik gemaakt tot op de laatst mogelijke dag.
Heb zelf op een deurwaarders kantoor gewerkt en als je de vordering bij hun neerlegt kunnen zij weer via het GBA achterhalen waar die mensen wonen (zitten natuurlijk wel weer kosten aan verbonden)quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:42 schreef JDx het volgende:
Laat het gaanquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:42 schreef JDx het volgende:
Als er geen beroep is ingesteld en het vonnis onherroepelijk is, dan heeft JDx 20 jaar de tijd om z'n centen te halen. In die tijd kan er een hoop gebeuren. De rente loopt gewoon door en de deurwaarderkosten kan ie ook gewoon hen aanrekenen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou ze zelf wel achterna gaan als ik de middelen had. Je hebt een gerechtelijke uitspraak en dus is de kans groot dat het geld (met enige moeite) te verhalen valt. Tenzij je echt denkt dat het kale kippen zijn, maar dat lijkt niet het geval.
hihi ja stiekem vind ik dit ook een fijne gedachte, word altijd zo misselijk van dit soort mensen. Heb het op mijn werk ook zo vaak gezien.. en soms wel t zelfde stel die dat dan 3 of 4x flikt..quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Als er geen beroep is ingesteld en het vonnis onherroepelijk is, dan heeft JDx 20 jaar de tijd om z'n centen te halen. In die tijd kan er een hoop gebeuren. De rente loopt gewoon door en de deurwaarderkosten kan ie ook gewoon hen aanrekenen.
Heerlijke gedachte om te weten dat die twee best eens een keer uit elkaar kunnen gaan en beide een nieuwe relatie vinden. Om vervolgens totaal onverwacht een deurwaarder aan de deur te krijgen die loonbeslag legt, de auto in beslag neemt en meneer of mevrouw z'n nieuwe wederhelft mag uitleggen waarom dat allemaal gebeurt.
Zolang er geen aangifte volgt, komen ze hier mee weg en trekken ze gewoon weer het huis in van hun volgende slachtoffer die ook financieel het schip in gaat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:09 schreef Isegrim het volgende:
Zelfs al zou het niet om zo'n groot bedrag gaan, dit soort volk moet leren dat ze niet overal mee wegkomen.
Je kunt hier nergens aangifte van doen. Is puur civiel, dit.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:19 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Zolang er geen aangifte volgt, komen ze hier mee weg en trekken ze gewoon weer het huis in van hun volgende slachtoffer die ook financieel het schip in gaat.
Vraagje aan JDx: staan deze mensen ingeschreven op jouw adres? Zoja, zorg dat dit na vertrek zo snel mogelijk opgelost wordt. Anders loopt jouw nieuwe huurder dadelijk het gevaar dat er continue deurwaarders op de stoep staan voor ze.
5000?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:23 schreef JDx het volgende:
Maar goed, nu maar eens een plan maken hoe ik die 5000 euro terug ga betalen aan mijn ouders, denk zelf aan 200 euro per maand de komende 2 jaar, pffff zie daar wel tegen op, elke maand 200 euro inleveren.
En dan een plan maken hoe ik er vanaf 1 april nette huurders in krijg.
Ja ik heb inmiddels 7 maanden voor hun betaald. September, Oktober, November, December, Januari, Februari en Maart.quote:
Vandaag!quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:59 schreef Sosha het volgende:
Even de nieuwe datum opnieuw opgezocht, ik was 'm kwijt... 8 maart dus. Nog even volhouden.
Kun je niet een maat optrommelen die bij het huis post en die kerel achtervolgt zodra hij naar zijn nieuwe adres rijdt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:54 schreef JDx het volgende:
Ik kreeg vanmorgen dit smsje: "Dag *JDx* het huis is leeg maar tussen 1 en 4 komt de schade expert langs ik moete daar echt bij zijn ter bewijs ik heb de aanngifte van politie wel gr *naam huurder*"
Nu kunnen ze opeens wel reageren en het huis leeghalen dus, vandaag was de dag, grrr... blijkt dus dat er laatst is ingebroken (wellicht hun zelf gedaan?), en daar komt een schade expert voor langs ofzo.
Maar goed, het huis is leeg en de auto is weg, waar ze heen zijn verhuisd weet ik ook niet. Mijn pa gaat proberen vanmiddag langs te gaan om te kijken hoe het huis eruit ziet, morgenavond ga ik lekker 3 uur in de trein zitten die kant op.
Ik vrees het ergste. Hoop dat ze wel te achterhalen zijn waar ze wonen en alles. Erger me er het meest aan dat ik als autoliefhebber m'n auto heb moeten verkopen voor die klootzakken en in de tijd dat ze in mijn huis zaten zelf een auto hebben gekocht. Ik heb daar niet eerder geld voor dan wanneer de schuld is afbetaald. Wordt dus nog sowieso 2 jaar lopen en fietsen. Gelukkig is het openbaar vervoer in het westen netjes geregeld.
Hij komt toch tussen 1 en 4. Anders krijgt hij zijn spulletjes niet vergoed door de verzekering. (quote:
Je ouders nu per direct een andere cilinder op de deur laten zetten dan mag de verzkeringsexpert naar je ouders toe om een sleutel te halen en kunnen hun even vertellen waarom de exhuurder geen sleutel meer heeft.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:29 schreef Scorpie het volgende:
Dikke kans dat hij de verzekering ook nog probeert op te lichten ja
Zou wel leuk zijn, zeker in combinatie met mogelijke verzekeringsfraude!quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:27 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Wat een anti-climax
Maar inderdaad, tussen 1 en 4 komt de schade-expert, zorg er voor dat de deurwaarder in die tijd aanklopt zodat hij meteen beslag op bijv. de auto kan leggen (indien mogelijk) ?
Handig juist, dan hebben ze geld, de verzekering betaalt waarschijnlijk meer uit dan de goederen zouden opleveren na een inbeslagname.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:38 schreef JDx het volgende:
Als ik nu vrij neem ben ik er pas om 2uur vanmiddag (op het station daar, heb geen auto), is aan de andere kant van Nederland.
Maar ik heb ook geen idee wat de bedoeling is, misschien schade aan deuren of ramen? Of zijn hun lieve spulletjes gejat en moeten ze aantonen dat het inbraak was? Zodat er niks te halen valt en zij geld krijgen van de verzekering?
Snap sowieso niet waarom hij dat nog smst trouwens.
Ik pas nu wel op dat het een beetje normale mensen zijn. Wat wonen er toch veel mensen die niet eens normaal Nederlands kunnen daar... en ja dat associeer ik nu met moeilijke mensen helaas.quote:Hallo *JDx*
Ben zeer geintrseerd in de woning .zou je mij willen bellen . of dat ik jou even
bel . hoor graag snel wat van je ,,,064641****
m.v.g *** .
Geïnteresseerd is gewoon een heel moeilijk woordquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:02 schreef JDx het volgende:
Tien minuten geleden m'n huis op Speurders gezet (aangezien Marktplaats 20 euro voor 28 dagen vraagt). Om even te kijken hoe de huurmarkt er nu bij staat daar. Nu al een reactie:
[..]
Ik pas nu wel op dat het een beetje normale mensen zijn. Wat wonen er toch veel mensen die niet eens normaal Nederlands kunnen daar... en ja dat associeer ik nu met moeilijke mensen helaas.
Je huis aanbieden via speurders.nl of marktplaats.nl , over het algemeen zit daar louche figuren.quote:
In jouw positie had ik voor vandaag vrijgenomen en had ik geregeld dat ik bij m'n huis was.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:38 schreef JDx het volgende:
Als ik nu vrij neem ben ik er pas om 2uur vanmiddag (op het station daar, heb geen auto), is aan de andere kant van Nederland.
Maar ik heb ook geen idee wat de bedoeling is, misschien schade aan deuren of ramen? Of zijn hun lieve spulletjes gejat en moeten ze aantonen dat het inbraak was? Zodat er niks te halen valt en zij geld krijgen van de verzekering?
Snap sowieso niet waarom hij dat nog smst trouwens.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:02 schreef JDx het volgende:
Tien minuten geleden m'n huis op Speurders gezet (aangezien Marktplaats 20 euro voor 28 dagen vraagt). Om even te kijken hoe de huurmarkt er nu bij staat daar. Nu al een reactie:
[..]
Ik pas nu wel op dat het een beetje normale mensen zijn. Wat wonen er toch veel mensen die niet eens normaal Nederlands kunnen daar... en ja dat associeer ik nu met moeilijke mensen helaas.
Wat ga je anders doen dan de vorige keer met verhuren? Hoe voorkom je dat je weer slechte huurders krijgt?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:39 schreef amaranta het volgende:
quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:54 schreef JDx het volgende:
Ik kreeg vanmorgen dit smsje: "Dag *JDx* het huis is leeg maar tussen 1 en 4 komt de schade expert langs ik moete daar echt bij zijn ter bewijs ik heb de aanngifte van politie wel gr *naam huurder*"
Nu kunnen ze opeens wel reageren en het huis leeghalen dus, vandaag was de dag, grrr... blijkt dus dat er laatst is ingebroken (wellicht hun zelf gedaan?), en daar komt een schade expert voor langs ofzo.
Maar goed, het huis is leeg en de auto is weg, waar ze heen zijn verhuisd weet ik ook niet. Mijn pa gaat proberen vanmiddag langs te gaan om te kijken hoe het huis eruit ziet, morgenavond ga ik lekker 3 uur in de trein zitten die kant op.
Ik vrees het ergste. Hoop dat ze wel te achterhalen zijn waar ze wonen en alles. Erger me er het meest aan dat ik als autoliefhebber m'n auto heb moeten verkopen voor die klootzakken en in de tijd dat ze in mijn huis zaten zelf een auto hebben gekocht. Ik heb daar niet eerder geld voor dan wanneer de schuld is afbetaald. Wordt dus nog sowieso 2 jaar lopen en fietsen. Gelukkig is het openbaar vervoer in het westen netjes geregeld.
Daar ben ik nog over aan het nadenken, sowieso de volgende dingen:quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:09 schreef loveli het volgende:
[..]
In jouw positie had ik voor vandaag vrijgenomen en had ik geregeld dat ik bij m'n huis was.
[..]
[..]
Wat ga je anders doen dan de vorige keer met verhuren? Howe voorkom je dat je weer slechte huurders krijgt?
Dat kost me dan een dag vrij nemen, 2x treinkaartje, ben ik er heel even, moet ik vanavond weer terug, moet morgen ook gewoon weer werken.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:12 schreef amaranta het volgende:
Ik snap ook niet dat je geen vrij hebt genomen. Ik zou dit vrij urgent vinden hoor....
Heb het ook aangemaakt om op Facebook te plaatsen, zodat ik een linkje heb, hoop dat ik via via iets kan vinden. Ken wel 1 iemand, maar dat is een alleenstaande moeder in de bijstand met een kindje van 1, is dat zekerheid van inkomen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:13 schreef AnneX het volgende:
Verhuren doe je sowieso aan mensen die je via -via kent.
Het is enige vorm van sociale controle.
Er zijn altijd mensen in de buurt die op zijn naar huurruimte, daar hoef je de markt niet voor te testen.
Alhoewel ik mij kan voorstellen dat je nieuwsgierig bent.
Succes.
Precies, dit dus. Mijn ouders kunnen vanmiddag/vanavond kijken en ik ga morgen heen. Heb genoeg kosten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:14 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Wat kan hij doen daar behalve de schade inspecteren? Hij gaat dit weekend toch al?
Mja, snap ik, maar toch.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:14 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat kost me dan een dag vrij nemen, 2x treinkaartje, ben ik er heel even, moet ik vanavond weer terug, moet morgen ook gewoon weer werken.
Heb niet zoveel vrije dagen meer (vanwege verhuizing naar een goedkoper appartement) en het is nog maar Maart.
Nou, gewoon daar zijn op de dat dat die mensen weg gaan. De sleutel in ontvangst nemen. Direct andere sloten erop zetten... dat soort dingen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:14 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Wat kan hij doen daar behalve de schade inspecteren? Hij gaat dit weekend toch al?
Alles is uit handen gegeven, die dingen gaan via deurwaarder etc.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou, gewoon daar zijn op de dat dat die mensen weg gaan. De sleutel in ontvangst nemen. Direct andere sloten erop zetten... dat soort dingen.
Weet niet. Als ik JDx was, dan had ik vanmorgen de allereerste trein genomen, of gisteravond de laatste al..
Het staat op Facebook/Twitter van mij en bekenden, mijn ouders hebben alle kennissen gevraagd of ze nog kinderen hebben die uit huis willen etc, half de stad weet dat ik huurders zoek inmiddels.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:13 schreef AnneX het volgende:
Verhuren doe je sowieso aan mensen die je via -via kent.
Het is enige vorm van sociale controle.
Er zijn altijd mensen in de buurt die op zijn naar huurruimte, daar hoef je de markt niet voor te testen.
Alhoewel ik mij kan voorstellen dat je nieuwsgierig bent.
Succes.
De werkgever dan ook nabellen of die persoon uberhaubt er wel werkt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:13 schreef JDx het volgende:
[..]
Daar ben ik nog over aan het nadenken, sowieso de volgende dingen:
- werkgeversverklaring
- minimaal inkomen van .... bruto
- 2 maanden borg
- niet inclusief, maar exclusief verhuren (gas/elektra enzo moeten ze zelf regelen)
- bankafschrift misschien?
Zeg het maar...
quote:Wanneer u de woning wenst te accepteren dient u ons ter beoordeling de
>
>>> volgende documenten aan te leveren; origineel ingevuld uitgebreid
>
>>> inschrijfformulier (zie bijgevoegd document), originele
>
>>> werkgeversverklaring, recente jaaropgave, kopie recente loonstrook,
>
>>> kopie
>
>>> bankafschrift met vermelding laatste salarisstorting, origineel
>
>>> uitreksel
>
>>> van het Bevolkingsregister (niet ouder dan 3 maanden),
>
>>> hypotheekhouderverklaring of een originele verhuurderverklaring of
>>> een
>
>>> kopie van de voorlopige verkoopakte en een kopie van een geldig
>
>>> legitimatiebewijs.
>
>>>
>
>>> * alle documenten dienen origineel toegezonden te worden per post. En een redelijke inkomenseis.
Yep, plus de maand februari ook nog proberen te verhalen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:49 schreef Basp1 het volgende:
Je weet nu wat je moet doen met de borg, die wordt vanwege het in redelijke staat van opleveren van de woning ook compleet geconfisceerd door jou. Zo weer 900 euro bij die uitvreters hun rekening erbij.
En de eerste 8 dagen van maart ook niet te vergeten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:56 schreef JDx het volgende:
[..]
Yep, plus de maand februari ook nog proberen te verhalen.
Maar goed, ze zijn eruit.
Ja vlak voor de ontruiming zijn ze vrijwillig vertrokken, ze hebben dus echt tot het laatste uur zitten rekken, ze wisten precies hoe lang ze er konden blijven blijkbaar.
Op FOK! mag het niet maar er zijn talloze oplichtingsites inderdaad.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:47 schreef kovenant het volgende:
nu dat ze eruit zijn en je wer toegang hebt ,
is er dan niet een manier om de naam bekend te maken zodat toekomstige huurders hier nooit mee in zee kunnen gaan ?
Ik weet niet of jij weleens naar Opgelicht kijkt maar daar zie je meestal mensen met een heel vlotte babbel die heel betrouwbaar op mensen overkomen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:02 schreef JDx het volgende:
[..]
Prima, haal hem nu maar weer ervanaf.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:24 schreef JDx het volgende:
Om te kijken of er vraag naar is, wilde even weten of ik veel reactie kreeg, zo ja, dan weet ik dat ik niet teveel vraag, ook om evevntueel te weten wat ik bij een makelaar kan vragen of via via, heb inmiddels al 2 bekenden die interesse hebben via FB.
Waarom, heb daar een mooie verzameling van plaatjes, info en prijs. Daar link ik iedereen naartoe vanaf FB/Twitter etc.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, haal hem nu maar weer ervanaf.
Omdat je louche personen aantrekt op die sites.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:29 schreef JDx het volgende:
[..]
Waarom, heb daar een mooie verzameling van plaatjes, info en prijs. Daar link ik iedereen naartoe vanaf FB/Twitter etc.
Hoeveel van de 5 volle topics heb je gelezen? 0?quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:12 schreef FirefoxNB het volgende:
politie erbij, of anders een knokploeg, sorry wat moet dat moet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook hoi !
quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:29 schreef Inlognaam het volgende:
Twee positieve dingen:
1. Ze zijn eruit!
2. Er komt mogelijk geld van de verzekeraar waar direct beslag op gelegd kan worden.
* weet niet in hoeverre na te gaan is of er ook echt een inbraak is geweest en zoja, wanneer en wat er gejat is? Vind het een beetje dubieus dat ze geen huur betalen, maar kennelijk wel een inboedelverzekering af hebben gesloten.Een inboedelverzekering kost niet zoveel (10tje ofzo), dus waarom het dubieus is dat ze er wellicht een hadden mag je mij uitleggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het trouwens niet zo dat bijkomende kosten (deurwaarders etc) in dit soort gevallen altijd voor de gedaagde zijn?One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
Als je het meeneemt! in de rechtzaak welquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:03 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Een inboedelverzekering kost niet zoveel (10tje ofzo), dus waarom het dubieus is dat ze er wellicht een hadden mag je mij uitleggen.
Is het trouwens niet zo dat bijkomende kosten (deurwaarders etc) in dit soort gevallen altijd voor de gedaagde zijn?
Je had toch een vrouw met bijsrandsuitkering? Die heeft wel een vast inkomen en zal bijv. niet opeens haar baan verliezen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:57 schreef JDx het volgende:
Daar ben ik nu druk mee bezig, maar die hebben allemaal netjes een koopwoning of een woning via de woningstichting. Ben bang dat je toch altijd beland bij mensen die op 1 of andere manier via een omweg willen huren.
Maar ik hou nog hoop. Blijf Facebook spammen!
Nou, ik wil geen paniek zaaien, maar ik ben erg benieuwd met wat voor meterstand de bewoners je woning hebben achtergelaten. Als gas & elektra in de huurprijs zitten, waarom zou je dan hartje winter niet gewoon de woonkamer woning dag en nacht op 24 grd houden?quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:13 schreef JDx het volgende:
[..]
Daar ben ik nog over aan het nadenken, sowieso de volgende dingen:
- werkgeversverklaring
- minimaal inkomen van .... bruto
- 2 maanden borg
- niet inclusief, maar exclusief verhuren (gas/elektra enzo moeten ze zelf regelen)
- bankafschrift misschien?
Zeg het maar...
Iets zegt me dat het feit dat het een 'voorschot' is, de oude bewoners niet zo heul gek veel uitmaakt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:33 schreef JDx het volgende:
Omdat in het contract staat dat het een voorschot is misschien? Zo gaat dat altijd bij inclusief, gas/elektra/water zijn een voorschot.
En op stufi kan geen beslagquote:Op donderdag 8 maart 2012 18:43 schreef JDx het volgende:
Kerel is werkloos en die vrouw zit nog op school met stufi.
In mijn contract was exact gespecificeerd wat voor wat was, maar idd, als ze niet betalen heb je er weinig aan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:37 schreef Sosha het volgende:
Toen ik inclusief huurde, betaalde ik een vast bedrag en had ik geen idee welk deel van mijn huur bestemd was voor gas en elektra. Ik kreeg geen jaarafrekening en hoefde dus niet extra te betalen, maar ik kreeg ook niets terug. Maar hoe legaal dat was weet ik niet
Vrouw heeft dus een toekomst voor zich met een baan. Anders leert ze niet...quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:43 schreef JDx het volgende:
Kerel is werkloos en die vrouw zit nog op school met stufi.
Das wel een heel bijzondere constructiequote:Op donderdag 8 maart 2012 23:40 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Vrouw heeft dus een toekomst voor zich met een baan. Anders leert ze niet...
Als hij werkloos is, dan zal ie toch wel een uitkering aanvragen of ergens hebben lopen? Ergens moet ie van leven. Er moet een inkomensbron zijn.
Qua huur zou ik net onder de max huurtoeslag grens zitten. Mocht er sprake zijn van huurtoeslag dan kun je deze direct op jouw rekening laten storten, als ze daarmee akkoord gaat en dat ook echt regelt.
Meen net te hebben gelezen dat de huur die TS vraagt onder de max. huurtoeslaggrens zit. Dan kan ie wel pretenderen geen sociale huurwoning tewillen, maar met die huurprijs valt ie wel onder woningen waarop huurtoeslag aangevraagd kan worden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:03 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Das wel een heel bijzondere constructieTS faciliteert geen sociale huur, maar een woning in het particuliere segment. Toeslagen op je rekening laten storten waar je zelf geen recht op hebt van een ander persoon... das leuk als ze eens gaan controleren. Het gesprek met de inspecteur zal allicht intressant zijn
Huurtoeslag krijgt hij alleen maar als hij te weinig verdient.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:29 schreef JDx het volgende:
Een zoon van vrienden van m'n ouders zou er ook wel in willen, als ik er 650 voor vraag, kan hij dan zomaar de rest aanvragen via huursubsidie, kan je best misbruik van maken lijkt mij als je dat onderling zo kan regelen.
Krijg je tegenwoordig hra voor een huis waar je zelf niet in woont?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:53 schreef Basp1 het volgende:
En die koper krijgt over die 650 euro weer hra.
Nee maar wat heeft dat ermee te maken? Dan zou je een beheer maatschappij moeten opzetten als je wel je rente lasten wilt aftrekken en vervolgens verhuren.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Krijg je tegenwoordig hra voor een huis waar je zelf niet in woont?
Dat kan volgens mij theoretisch, maar jij als verhuurder loopt risico wanneer je iemand die geen of nauwelijk vast inkomen heeft in een voor hem/haar te duur huis stopt. Dat hebben die debielen aan wie het huis verhuurde wel bewezen. Het is niet voor niets dat er bij verhuur van huizen altijd om inkomensgarantie wordt gevraagd.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:31 schreef JDx het volgende:
Ja idd, ik krijg geen HRA meer hoor. Betaal het volle bedrag gewoon.
Maar ik snap dus niet dat dat huursubsidie systeem zo werkt, je kan toch huren naar wat je verdient. Beetje raar dat je meer kan huren als je minder verdient.
Ben er juist op tegen ipv dat ik er misbruik van wil gaan maken. Dacht dat dit alleen gelde voor minimum inkomens die niks anders kunnen krijgen ofzo.
Dus als een vriend van mij die nog op school zit er in zou willen, zou hij voor 350 euro per maand er kunnen wonen en 300 euro subsidie krijgen. Hij blij, ik blij, lijkt me niet dat dat zo makkelijk werkt.
Ps. volgens het puntensysteem mag ik er maximaal 720 euro voor vragen ofzo.
Als die vriend ouder is dan 21 of 23 jaar, dan kan dat ja. Er is een leeftijdsgrens; onder een bepaalde leeftijd kun je maar tot een bepaald bedrag huren om in aanmerking te komen voor huurtoeslag.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:31 schreef JDx het volgende:
Ja idd, ik krijg geen HRA meer hoor. Betaal het volle bedrag gewoon.
Maar ik snap dus niet dat dat huursubsidie systeem zo werkt, je kan toch huren naar wat je verdient. Beetje raar dat je meer kan huren als je minder verdient.
Ben er juist op tegen ipv dat ik er misbruik van wil gaan maken. Dacht dat dit alleen gelde voor minimum inkomens die niks anders kunnen krijgen ofzo.
Dus als een vriend van mij die nog op school zit er in zou willen, zou hij voor 350 euro per maand er kunnen wonen en 300 euro subsidie krijgen. Hij blij, ik blij, lijkt me niet dat dat zo makkelijk werkt.
Ps. volgens het puntensysteem mag ik er maximaal 720 euro voor vragen ofzo.
Het is de linksheid van de regering die dit soort regeltjes heeft gemaakt waardoor mensen in te dure huurhuizen kunnen wonen. Dat is tenminste mijn idee over die huurtoeslag en andere toeslagen. Pamper de mensen maar, neem motivatie maar weg om hard(er) te werken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:53 schreef Basp1 het volgende:
.
En wat de kleur van een regering en regeling ermee van doen heeft om fraude goed te praten ontgaat me geheel.
Nee. Er zit ook een bovengrens aan wat je mag en kan huren met huurtoeslag. En volgens mij - maar timmer me er niet op vast - is die niet alleen afhankelijk van de vraag of de huur nog onder de liberalisatiegrens blijft, maar ook nog van de vraag of de woning min of meer passend is gezien het inkomen. Volgens mij wordt er bij bepaalde categorieën bepaald dat je alleen huurtoeslag krijgt tot 500 euro nogwat huur. Weet ik overigens niet zeker. Geliberaliseerde huurwoningen komen iig niet voor huurtoeslag in aanmerking.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:49 schreef Inlognaam het volgende:
Als die vriend, die ook nog op school zit, dus boven de 23 is en niet alteveel verdient dan zou ie zelf dus netto rond de 250 euro huur betalen en de rest van de huur wordt gecompenseerd met huurtoeslag.
Wat hier frauduleus aan is is de gedeeltelijke witte huur en een gedeeltelijke zwarte huur om zodoende de bd op te lichtenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:55 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het is de linksheid van de regering die dit soort regeltjes heeft gemaakt waardoor mensen in te dure huurhuizen kunnen wonen. Dat is tenminste mijn idee over die huurtoeslag en andere toeslagen. Pamper de mensen maar, neem motivatie maar weg om hard(er) te werken.
Maar wat hier frauduleus aan is mag jij me uitleggen. Ik zou niet weten wat er frauduleus is aan huurtoeslag ontvangen door hen die daar recht op hebben.
Er zit idd een bovengrens voor huurtoeslag. Die zit iets boven de huurprijs van 650 euro die JDx wilt vragen. Meen ergens rond de 675 euro ongeveer dus als JDx zn huis verhuurt voor 650 euro is huurtoeslag mogelijk voor de nieuwe bewoner.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:34 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee. Er zit ook een bovengrens aan wat je mag en kan huren met huurtoeslag. En volgens mij - maar timmer me er niet op vast - is die niet alleen afhankelijk van de vraag of de huur nog onder de liberalisatiegrens blijft, maar ook nog van de vraag of de woning min of meer passend is gezien het inkomen. Volgens mij wordt er bij bepaalde categorieën bepaald dat je alleen huurtoeslag krijgt tot 500 euro nogwat huur. Weet ik overigens niet zeker. Geliberaliseerde huurwoningen komen iig niet voor huurtoeslag in aanmerking.
Verder een opmerking: als je voor verhuur met huurtoeslag kiest, probeer het dan zo te regelen dat de belastingdienst de huurtoeslag rechtstreeks naar de verhuurder overmaakt. Voordat de huurder het bedrag opsnuift.
Waar zie je zwarte huur dan?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat hier frauduleus aan is is de gedeeltelijke witte huur en een gedeeltelijke zwarte huur om zodoende de bd op te lichten
Er is nog nooit een linkse regering geweest in Nederlandquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:55 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het is de linksheid van de regering die dit soort regeltjes heeft gemaakt waardoor mensen in te dure huurhuizen kunnen wonen. Dat is tenminste mijn idee over die huurtoeslag en andere toeslagen. Pamper de mensen maar, neem motivatie maar weg om hard(er) te werken.
Maar wat hier frauduleus aan is mag jij me uitleggen. Ik zou niet weten wat er frauduleus is aan huurtoeslag ontvangen door hen die daar recht op hebben.
Hoe oud ben jij?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 04:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Er is nog nooit een linkse regering geweest in Nederland
Goed, de linkse partijen dan. Of de te linkse regering.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 04:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Er is nog nooit een linkse regering geweest in Nederland
Er zit een verschil tussen de huurprijs die dan aan de bd wordt doorgegeven voor de huurtoeslag en het huurbedrag wat jullie in deze constructie de huurder willen laten betalen. Dat is toch echt frauduleus.quote:
en als huurder moet je aan de bd ook het werkelijke huurbedrag aangeven als dit boven de liberalisatie grens is krijg je geen cent huurtoeslag dus.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:16 schreef Isegrim het volgende:
Zwarte huur? Huurpenningen zijn onbelast... Je betaalt alleen vermogensbelasting over de eventuele overwaarde van je huis.
Ah, op die manier.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
en als huurder moet je aan de bd ook het werkelijke huurbedrag aangeven als dit boven de liberalisatie grens is krijg je geen cent huurtoeslag dus.
Alles gefotografeerd en vastgelegd? Met getuige en op schrift gezet?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:24 schreef JDx het volgende:
Nou ik ben er gisteren geweest en redelijk my ass, ik vind het een teringbende. 7 deuren kapot, door geweld, waarschijnlijk in woede aanvallen ofzo, 2 ruiten kapot, afzuigkap kapot, geen eigendommen meegenomen gelukkig.
Hoorde van buren dat ze elke dag slaande ruzie hadden, regelmatig groepen buitenlanders voor de deur stonden die hem in elkaar kwamen slaan omdat ze nog geld van hem kregen, was echt een gekkenhuis daar. Lampschakelaars die compleet missen, de muren zijn zo geel van de rook dat het bijna bruin lijkt. Is zeker voor 1000 euro schade.
Vanmorgen nieuwe sloten erin gezet.
Hun 107cm splinternieuwe flatscreen is zogenaamd gestolen, maar er zijn geen sporen van inbraak oid. Buren vermoeden ook dat het hier gaat om verzekerings fraude of waardevolle spullen verwijderen uit het huis voordat er beslag op gelegd kon worden.
Het zou ook eens meezitten he.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:24 schreef JDx het volgende:
Nou ik ben er gisteren geweest en redelijk my ass, ik vind het een teringbende. 7 deuren kapot, door geweld, waarschijnlijk in woede aanvallen ofzo, 2 ruiten kapot, afzuigkap kapot, geen eigendommen meegenomen gelukkig.
Hoorde van buren dat ze elke dag slaande ruzie hadden, regelmatig groepen buitenlanders voor de deur stonden die hem in elkaar kwamen slaan omdat ze nog geld van hem kregen, was echt een gekkenhuis daar. Lampschakelaars die compleet missen, de muren zijn zo geel van de rook dat het bijna bruin lijkt. Is zeker voor 1000 euro schade.
Vanmorgen nieuwe sloten erin gezet.
Hun 107cm splinternieuwe flatscreen is zogenaamd gestolen, maar er zijn geen sporen van inbraak oid. Buren vermoeden ook dat het hier gaat om verzekerings fraude of waardevolle spullen verwijderen uit het huis voordat er beslag op gelegd kon worden.
En de meterstanden al bekeken?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:24 schreef JDx het volgende:
Vele tokkies zijn gewoon net zo hollands als blank, dat er een kleine groep buitenlanders is die het voor de rest verziekt, zo is het ook met die tokkies, valt misschien alleen minder op omdat er een grotere groep tegenover staat.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:22 schreef LazyDave het volgende:
Waren het zelf eigenlijk ook buitenlanders?
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:55 schreef Sessy het volgende:
Heb je op zich nog geluk mee. Ik heb eens gehoord van een stelletje drugsverslaafden in een pand die de CV-ketel en alle koperen buizen verpatst hadden.
Die situaties weet ik ook wel, vooral bij antikraak wonen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:11 schreef Sessy het volgende:
Ja serieus; ik heb 't van de concierge/complexbeheerder van het flatgebouw waarin die huurders dat dus hadden gedaan. Schijnt voor ong. 20.000 euro schade te zijn geweest.
Gelukkig. Vond je vorige post wel heel rot om te lezen weer.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:17 schreef JDx het volgende:
Had ik laatst al gedaan, jaarafrekening net gehad, ik kreeg 1 euro terug, mede doordat het huis ook 3 maanden leeg heeft gestaan voordat ze erin gingen.
In ieder geval een nieuwe 105cm tv.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:03 schreef JDx het volgende:
Ging ook ff door mijn hoofd, die gasten hebben hun geld waarschijnlijk wel
Ik zou het niet als korting vormgeven. Je vervuilt daarmee de discussie over de hoogte van de beginhuur en zo.quote:Op zondag 11 maart 2012 09:42 schreef JDx het volgende:
Thanks man, we zijn inmiddels in overleg met mensen vrienden van een ouder echtpaar wat al iets van 15 jaar daar in de straat woont en die kennen mensen die dringend op zoek zijn naar onderkomen (woonden in een chalet op een park, maar daar moet iedereen weg, mag niet meer).
We proberen iets te regelen dat met korting op de huur de eerste maand, zij zelf voor schilderwerk e.d. zorgen en wij nieuwe deuren bestellen (waarvan de factuur uiteraard naar de oude huurders gaat). En m'n broertje had nog een vriendin die wel interesse had, dus ik heb goede hoop dat we er nu via via iets in kunnen krijgen.
Sowieso iedereen bedankt, die hier meeleefde (en nog steeds doen), soms als ik het ff niet meer zag zitten, kon ik het weer kwijt in een post en kon ik even later weer rationeel naar de situatie kijken, hoe kut het ook is en blijft de komende tijd.
Niet helemaal waar. Er is nu een regeling waarmee je onder de huurbescherming uit kunt. Is speciaal in het leven geroepen voor eigenaars die hun woning niet verkocht krijgen. Je moet dan alleen wel o.a. een vergunning aanvragen bij de gemeente.quote:Op zondag 11 maart 2012 10:14 schreef loveli het volgende:
En een clausule dat de huurders vertrekken als jij het verkoopt is niet bindend.
Joepie, nog meer vage constructies waarmee je flink de boot in kan gaan.quote:Op zondag 11 maart 2012 09:42 schreef JDx het volgende:
Thanks man, we zijn inmiddels in overleg met mensen vrienden van een ouder echtpaar wat al iets van 15 jaar daar in de straat woont en die kennen mensen die dringend op zoek zijn naar onderkomen (woonden in een chalet op een park, maar daar moet iedereen weg, mag niet meer).
We proberen iets te regelen dat met korting op de huur de eerste maand, zij zelf voor schilderwerk e.d. zorgen en wij nieuwe deuren bestellen (waarvan de factuur uiteraard naar de oude huurders gaat). En m'n broertje had nog een vriendin die wel interesse had, dus ik heb goede hoop dat we er nu via via iets in kunnen krijgen.
Sowieso iedereen bedankt, die hier meeleefde (en nog steeds doen), soms als ik het ff niet meer zag zitten, kon ik het weer kwijt in een post en kon ik even later weer rationeel naar de situatie kijken, hoe kut het ook is en blijft de komende tijd.
Facturen van alle materialen om de boel te repareren, zit een complete specificatie bij.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop van harte dat ze zich meteen weer ergens inschrijven en dat ze er flinke problemen mee krijgen.
Hoe heb je het schadebedrag bepaald?
quote:Op maandag 12 maart 2012 17:29 schreef JDx het volgende:
[..]
Facturen van alle materialen om de boel te repareren, zit een complete specificatie bij.
Kun je ook het aantal reparatieuren opgeven met je zelf bedacht uurtarief?quote:Op maandag 12 maart 2012 17:29 schreef JDx het volgende:
[..]
Facturen van alle materialen om de boel te repareren, zit een complete specificatie bij.
Hi-la-risch.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:16 schreef Sessy het volgende:
LOL!
http://www.lc.nl/frieslan(...)etel-weg-bij-inbraak
Waarom mag je het niet op internet zetten? Smaad noch laster is het niet als je het verhaal erbij zet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Hoe Heten die eikels eigenlijk? Publiekelijk aan de schandpaal nagelen die lui. Helaas mag je het niet op internet plempen. Ik persoonlijk was het huis binnen gedrongen en alles zelf gejat wat van waarde was.
Maar vast wel iets met privacy-wetgeving enzo...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:17 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Waarom mag je het niet op internet zetten? Smaad noch laster is het niet als je het verhaal erbij zet.
Zou ik ook graag willen weten. Ook die deurwaarder zou moeten weten dat dat zo snel mogelijk betekend zou moeten worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je ooit nog antwoord gekregen van de deurwaarder waarom hij zo lang heeft gewacht met het overhandigen van de dagvaarding en waarom er zonder overleg verlenging is besproken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |