Ik heb er ook niets tegen in te brengen.quote:
Echt als ze dit toestaan, Ga ik gewoon mijn eigen legertje fokkenquote:Op zondag 12 februari 2012 22:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik heb er ook niets tegen in te brengen.
Huwelijk was iets traditioneels met bij ons een christelijk sausje.
Dat kunnen we weleens los laten.
Denk er om, als het fout gaat wordt het een hoop kinder en partner alimentatiequote:Op zondag 12 februari 2012 22:08 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Echt als ze dit toestaan, Ga ik gewoon mijn eigen legertje fokken
Risico van het vak...quote:Op zondag 12 februari 2012 22:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Denk er om, als het fout gaat wordt het een hoop kinder en partner alimentatie
Wie moet die dan betalen? En voor welke kinderen?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Denk er om, als het fout gaat wordt het een hoop kinder en partner alimentatie
Dat dit voor jou zo werkt, wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo werkt.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:13 schreef Aliana het volgende:
Slecht idee.
Uit delen ontstaat jaloezie> uit jaloezie ontstaat haat> uit haat ontstaat.. Moord!![]()
Vooral als je ook nog wapens in huis mag hebben.
Dat is deels omdat meerdere partners hebben not done is.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:16 schreef practics het volgende:
over 100 jaar is dit normaal, kost alleen wat tijd..
Dan het huwelijk op zich, dat zou ook nog wel verdwijnen.
Deze wereld switchen mensen gewoon van partner, en dat word alleen maar erger...
Dat is een keus die je zelf maakt. En niet alle schoonmoeders zijn vervelend. Toch ?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Slecht idee.
Polygamie heeft als heel vervelende bijwerking dat je dan ook meerdere schoonmoeders krijgt...
Nee hoor, mensen mogen best een relatie hebben met meerdere mensen, maar dan kan je gewoon niet trouwen.. boeiend?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat dit voor jou zo werkt, wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo werkt.
En omdat dit voor jou misschien zo werkt wil je andere mensen de keuzevrijheid maar weer ontnemen?
Ik gok dat je CDA stemt.
Dat boeit zeker veel, Gewoon vrijheid in de keuze die je maakt!quote:Op zondag 12 februari 2012 22:20 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nee hoor, mensen mogen best een relatie hebben met meerdere mensen, maar dan kan je gewoon niet trouwen.. boeiend?
En nee, ik stem geen CDA.
Nouja dan kan je eigenlijk trouwen met wie je wil.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:21 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Dat boeit zeker veel, Gewoon vrijheid in de keuze die je maakt!
Polygamie houd in dat je samen leeft en getrouwd bent dus een man en drie vrouwen... En het kan gewoon werken.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:23 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nouja dan kan je eigenlijk trouwen met wie je wil.
Dan ben je uiteindelijk getrouwd met bijv. 20 mensen en 17 daarvan zie je nooit meer.
Waarom dan ook scheiden? Maakt niets uit.
Ongeorganiseerde bende zal het dan worden.
Het idee, vrijheid blijheid, is mooi maar in de realiteit zal het niet werken.
quote:
quote:
Ja en wie gaat dat dan constant controleren?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:25 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Polygamie houd in dat je samen leeft en getrouwd bent dus een man en drie vrouwen... En het kan gewoon werken.
Dat valt wel mee hoor, de niet officiele versie heeft een redelijk aantal aanhangers:quote:Op zondag 12 februari 2012 22:26 schreef sthomass het volgende:
[..]Ik vind het wel een mooi idee, maar je moet er wel het geld voor hebben om meerdere vrouwen te onderhouden. Wel een mooi schoon huis zal je hebben.
Waarom zou een overheid iedere keer alles op alles moeten controleren we leven niet in een dictatuur al begint het er langzaam op te lijken.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:27 schreef Aliana het volgende:
[..]
Ja en wie gaat dat dan constant controleren?
Nee maar ik zeg dat het dan uit de hand gaat lopen, aangezien je daar totaal geen controle op kan houden.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Waarom zou een overheid iedere keer alles op alles moeten controleren we leven niet in een dictatuur al begint het er langzaam op te lijken.
Dat heeft dat weer weinig met polygamie te maken.. Bij polygamie is het voor de vrouwen bekend..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef NanaVonB het volgende:
trouwens stel dat je dus getrouwd bent ben een vrouw en dan ga je een affaire aan met nummer 2 en trouw je daar steiekem mee zonder het wteen van vrouw 1...dat soort verhalen hoor je wel vaak...dat zo'n vent 2 vrouwen heeft en dat ze beiden niets van elkaar weten...misselijkmakend vind ik het
Kom op zeg. Hoeveel polygamisten denk je dat er zijn?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:31 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nee maar ik zeg dat het dan uit de hand gaat lopen, aangezien je daar totaal geen controle op kan houden.
Sure...quote:Op zondag 12 februari 2012 22:31 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nee maar ik zeg dat het dan uit de hand gaat lopen, aangezien je daar totaal geen controle op kan houden.
Hmm dat gaat hier in nederland vrij moeizaam hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef NanaVonB het volgende:
trouwens stel dat je dus getrouwd bent ben een vrouw en dan ga je een affaire aan met nummer 2 en trouw je daar steiekem mee zonder het wteen van vrouw 1...dat soort verhalen hoor je wel vaak...dat zo'n vent 2 vrouwen heeft en dat ze beiden niets van elkaar weten...misselijkmakend vind ik het
Nee verschil in mijn versie zou zijn dat drie mensen dan dus ook alle drie met elkaar moeten trouwen. Dus niet eentje die met twee anderen trouwt. Maar drie die met elkaar trouwen. Goed idee?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef NanaVonB het volgende:
Dat komt in de buurt van de originele gedachte van polyamoryquote:Op zondag 12 februari 2012 22:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee verschil in mijn versie zou zijn dat drie mensen dan dus ook alle drie met elkaar moeten trouwen. Dus niet eentje die met twee anderen trouwt. Maar drie die met elkaar trouwen. Goed idee?
"jouw versie"? En dan moet die derde persoon zeker een vrouw zijn...pff ik denk niet dat er veel vrouwen daar mee instemmen..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee verschil in mijn versie zou zijn dat drie mensen dan dus ook alle drie met elkaar moeten trouwen. Dus niet eentje die met twee anderen trouwt. Maar drie die met elkaar trouwen. Goed idee?
Ze zijn er vast wel.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:35 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
"jouw versie"? En dan moet die derde persoon zeker een vrouw zijn...pff ik denk niet dat er veel vrouwen daar mee instemmen..
Wat ik over polyamory vaak hoor is dat toch meestal één van de twee een andere liefde heeft, maar dat dit in alle openheid gebeurt, en in alle liefde... maar origineel is dat dus anders?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat komt in de buurt van de originele gedachte van polyamory
Nou nee dat zeg ik dus helemaal niet.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:35 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
"jouw versie"? En dan moet die derde persoon zeker een vrouw zijn...pff ik denk niet dat er veel vrouwen daar mee instemmen..
Je hoeft ook niet met z'n allen tegelijk sex te hebben.. En ik denk dat er weinig echte mannen zijn die dat zouden doen..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:37 schreef NanaVonB het volgende:
nu moet ik ineens denken aan een 2e man erbij..dat zou ik al helemaal neit willen...gatver ik zie mijn kerel een andere gozer ook echt niet doen...
Ach als mijn vriend ineens op een ander verliefd zou worden dan zou ik dat niet accepteren...ik zou het ronduit egoistisch vinden als hij dan nog bij mij zou willen blijven...quote:Op zondag 12 februari 2012 22:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wat ik over polyamory vaak hoor is dat toch meestal één van de twee een andere liefde heeft, maar dat dit in alle openheid gebeurt, en in alle liefde... maar origineel is dat dus anders?
...en 2 of drie die zitten te zeikenquote:Op zondag 12 februari 2012 22:31 schreef Dven het volgende:
En er is er altijd wel eentje zonder hoofdpijn!
Kan, het kan ook een driehoeksverhouding zijn.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wat ik over polyamory vaak hoor is dat toch meestal één van de twee een andere liefde heeft, maar dat dit in alle openheid gebeurt, en in alle liefde... maar origineel is dat dus anders?
Ah, kijk, iemand die jaloers is.quote:
Waarom eigenlijk niet? Hoe dan ook, dit topic gaat ook niet per se over jou, het gaat over rechten voor mensen die er wél zo over denken. Moeten mensen die wél met 2 mensen willen trouwen niet dat recht krijgen?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:38 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Ach als mijn vriend ineens op een ander verliefd zou worden dan zou ik dat niet accepteren...ik zou het ronduit egoistisch vinden als hij dan nog bij mij zou willen blijven...
huh?dit is vandaa al het 2e topic wat geopend is over polygamie...ik vind het een beetje achterlijk dat 2 mensen dezelfde vraag stellen over hetzelfde onderwerpquote:
Link svpquote:Op zondag 12 februari 2012 22:45 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
huh?dit is vandaa al het 2e topic wat geopend is over polygamie...ik vind het een beetje achterlijk dat 2 mensen dezelfde vraag stellen over hetzelfde onderwerp
Rechten rechten..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Hoe dan ook, dit topic gaat ook niet per se over jou, het gaat over rechten voor mensen die er wél zo over denken. Moeten mensen die wél met 2 mensen willen trouwen niet dat recht krijgen?
Omdat het gewoon niet kan, soms moet je keuzes maken...je kan niet en en...en waarom kan je niet gewoon genoegen nemen met je partner waar je in je eerste huwlijk al je trouw aan beloofd hebt? Denk je niet dat er een kans is dat degene die instemt met een 2e partner in het huwlijk, dat diegene misschien wel gebukt gaat onder negatieve emoties...alles moet maar kunnen tegenwoordig..overigens is het al sinds jaar en dag dat mensen soms een extra partner erbij nemen, dit is vrijwel nooit gewaardeerd..misschien wel geaccepteerd, maar om je partner je geliefde nummer 2 ook in de armen te moeten laten sluiten bezegdeld met een huwlijk...dat is brainwashing...jouw partner kan nooit verliefd worden op je minnares...ze zal misschien wel instemmen uiteindelijk ..maar nee ik vind dat het verboden moet blijven..sommige dingen zoals een huwlijk met een minderjarige, een huwlijk met meerdere partners of een huwlijk met een familielid (als in incest) moet gewoon verboden blijven...het mag dan wel 2012 zijn maar niet alles moet maar kunnenquote:Op zondag 12 februari 2012 22:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Hoe dan ook, dit topic gaat ook niet per se over jou, het gaat over rechten voor mensen die er wél zo over denken. Moeten mensen die wél met 2 mensen willen trouwen niet dat recht krijgen?
Dit gaat om fundamentele dingen die bij de levensovertuiging van mensen horen en die belangrijk zijn voor mensen en die bovendien geen anderen schaden.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef Aliana het volgende:
[..]
Rechten rechten..
Zo kan iedereen wel beginnen hoor: Ik vind dat ik het recht heb op dit! En dat!
Waarom mag/krijg ik dat niet?!
Waarom ben je er zo op tegen? Heb jij er last van dan als een ander met meerdere mensen getrouwd is?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef Aliana het volgende:
Rechten rechten..
Zo kan iedereen wel beginnen hoor: Ik vind dat ik het recht heb op dit! En dat!
Waarom mag/krijg ik dat niet?!
Als ik uit een gezin kwam met bijv. 1 vader, 3 moeders en 10 (of meer) kinderen, ja ik denk dat dat schadelijk is. Ik vind het geen goed idee en denk niet dat het gaat werken. Dat is mijn mening en daar heb ik recht op hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo op tegen? Heb jij er last van dan als een ander met meerdere mensen getrouwd is?
Aannamequote:Op zondag 12 februari 2012 22:51 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Omdat het gewoon niet kan, soms moet je keuzes maken...je kan niet en en...en waarom kan je niet gewoon genoegen nemen met je partner waar je in je eerste huwlijk al je trouw aan beloofd hebt? Denk je niet dat er een kans is dat degene die instemt met een 2e partner in het huwlijk, dat diegene misschien wel gebukt gaat onder negatieve emoties.
Precies, leven en laten leven, ook de mensen die het anders willen dan jij.quote:..alles moet maar kunnen tegenwoordig.
Onzin, lees je eens wat beter in. Denk je dat die mensen het van de daken schreeuwen?quote:.overigens is het al sinds jaar en dag dat mensen soms een extra partner erbij nemen, dit is vrijwel nooit gewaardeerd..misschien wel geaccepteerd,
Okee dat hoeft niet per se. Maar ik ken gevallen waarin de 2 partners van gelijke seksen hele goede vriendinnen waren.quote:maar om je partner je geliefde nummer 2 ook in de armen te moeten laten sluiten bezegdeld met een huwlijk...dat is brainwashing...jouw partner kan nooit verliefd worden op je minnares.
Uiteindelijk uhu alsof het altijd iets is wat maar één van de twee wilquote:..ze zal misschien wel instemmen uiteindelijk
Altijd lekker he dingen voor andersdenkenden verbieden.quote:..maar nee ik vind dat het verboden moet blijven.
Dat is behoorlijk legaal hoor. En gebruikelijk bij onze christelijke medemensen.quote:.sommige dingen zoals een huwlijk met een minderjarige,
Voor jou niet misschien. Maar moet je dan echt jouw wil op anderen opleggen?!quote:een huwlijk met meerdere partners of een huwlijk met een familielid (als in incest) moet gewoon verboden blijven...het mag dan wel 2012 zijn maar niet alles moet maar kunnen
Gadverdamme, dus jij hebt geen problemen met incest!? Sommige mensen zijn zo ziek dat je ze voor zichzelf moet behoeden ja. Daar heb ik geen problemen mee.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:58 schreef Daniel1976 het volgende:
Voor jou niet misschien. Maar moet je dan echt jouw wil op anderen opleggen?!
Ach het zou mijn ding niet zijn. Maar dit verhaal is me toch altijd bijgebleven als zeer triest:quote:Op zondag 12 februari 2012 23:01 schreef Aliana het volgende:
[..]
Gadverdamme, dus jij hebt geen problemen met incest!? Sommige mensen zijn zo ziek dat je ze voor zichzelf moet behoeden ja. Daar heb ik geen problemen mee.
Wie zegt dat polygamie gelijk staat aan incest?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:01 schreef Aliana het volgende:
[..]
Gadverdamme, dus jij hebt geen problemen met incest!? Sommige mensen zijn zo ziek dat je ze voor zichzelf moet behoeden ja. Daar heb ik geen problemen mee.
Wijze woorden Seven in beide posts.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie zegt dat polygamie gelijk staat aan incest?
Een paar honderd jaar geleden waren huwelijken in de familie geaccepteerd, niemand die daardoor getraumatiseerd was hoor.
Ja en heb je dat artikel gezien? 2 van de 4 kinderen zijn gehandicapt.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie zegt dat polygamie gelijk staat aan incest?
Een paar honderd jaar geleden waren huwelijken in de familie geaccepteerd, niemand die daardoor getraumatiseerd was hoor.
Nee hoor, ik zei duidelijk dat ik mijn mening geef. Jij daarintegen, zegt wel even hoe het echt zit.quote:
Ik ken ook mensen met erfelijke spieraandoening. Man neukte met een vrouw en hoera nu 3 kinderen met exact dezelfde klachten. Wil je mensen met aandoening ook verbieden om te trouwen zo en passant?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:10 schreef Aliana het volgende:
[..]
Ja en heb je dat artikel gezien? 2 van de 4 kinderen zijn gehandicapt.
Als je dat een kind bewust aan wil doen..
quote:Op zondag 12 februari 2012 22:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Puik plan, waarom niet.
Ik zou dan met K3 trouwen
Jij begrijpt het echt niet he? Wie heeft het over vreemd gaan?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:14 schreef NanaVonB het volgende:
Hoezo is het een aanname dat vrouwen het vervelend vinden als hun man het bed een ander deelt? hahah, ik heb nog nooit een vrouw zien juichen omdat hun man vreemd ging, en andersom ook niet.. je kan nog wel zulke utopische ideetjes hebben over met zijn drieen verliefd worden maar dat is in werkelijkheid niet mogelijk. Mensen hebben ook een dierlijk instinct. Territoriaal gedrag heet dat. 3 mensen gaat nu eenmaal niet samen..het kan wel maar ik weet zeker dat er altijd 1 persoon is die zich er af en toe niet goed bij voelt...
ik, ik had het er namelijk over dat het vroeger ook egbeurde dat een man naast zijn wetterlijke vrouw wel eens een minnares had (toen het nog in het geheim gedaan werd). Nu willen jullie het legaliseren om het "liefdevol" te houden... kom op zegquote:Op zondag 12 februari 2012 23:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het echt niet he? Wie heeft het over vreemd gaan?
Oke, als ik wist dat ik (en mijn man) een gen hadden die een verhoogde kans op een-of-andere handicap zou geven. Nee, zou ik geen eigen kinderen willen.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:14 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen met erfelijke spieraandoening. Man neukte met een vrouw en hoera nu 3 kinderen met exact dezelfde klachten. Wil je mensen met aandoening ook verbieden om te trouwen zo en passant?
Dat is niet de vraag, zou je het andere mensen willen verbieden?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:16 schreef Aliana het volgende:
[..]
Oke, als ik wist dat ik (en mijn man) een gen hadden die een verhoogde kans op een-of-andere handicap zou geven. Nee, zou ik geen eigen kinderen willen.
Als je een erfelijke spieraandoening hebt en je neemt het risico om toch kinderen te nemen, wetend wat de uitkomst zou kunnen zijn, ben je gewoon egoïstisch ziek.
Dat artikel heeft niets te maken met polygamie?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:10 schreef Aliana het volgende:
[..]
Ja en heb je dat artikel gezien? 2 van de 4 kinderen zijn gehandicapt.
Als je dat een kind bewust aan wil doen..
jonge ik kijk ook star trek, maar je moet ook weten wat een utopie is en wat de werkelijkheid is...ik weet hoe ideaal die afleveringen soms geschetst worden, en het eindigt altijd goed..but darling thats not realityquote:Op zondag 12 februari 2012 23:16 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat onze maatschappij (de westerse cultuur dan) niet toe is aan polygamie overigens.
Maar in een verre toekomst zou dit zomaar normaal kunnen worden. We zien nu al een verschuiving, mannen nemen al meer zorgtaken op zich en minder mensen geloven nog in absolute monogamie. Polygamie houdt niet automatisch in dat kinderen opgroeien in een instabiele omgeving. Hoe wettelijk alles vast te leggen qua omgang en erfrecht: geen idee want daar heb ik geen kaas van gegeten.
Hoe meer mannen en vrouwen gelijk behandeld worden, hoe reëler polygamie wordt. Als mannen en vrouwen gelijke zorgtaken opnemen, de economie langzamerhand ingericht wordt hierop, dan is dit helemaal geen onmogelijk toekomstbeeld.
Een mooi voorbeeld zie je in Star Trek Enterprise. Denobulans daar hebben allen 3 partners en grote gezinnen.
Ons huidige systeem (huwelijk tussen 1 man en 1 vrouw) is gebaseerd op 2000 jaar oude fictie, de bijbel. Vind ik persoonlijk vreemd, dat we in 2000 jaar die normen en waarden nooit aangepast hebben. Evengoed, ik geloof wel dat monogamie nuttiger is voor de maatschappij dan eenzijdige polygamie, waar de mannen alleen het recht hebben op meerdere partners als statussymbool.
Jij praat echt onzin. Bespeur ik daar een trauma?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:16 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
ik, ik had het er namelijk over dat het vroeger ook egbeurde dat een man naast zijn wetterlijke vrouw wel eens een minnares had (toen het nog in het geheim gedaan werd). Nu willen jullie het legaliseren om het "liefdevol" te houden... kom op zeg
Nee dat ging over incestquote:Op zondag 12 februari 2012 23:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat artikel heeft niets te maken met polygamie?
Absoluut, degenen die dit bewust doen zou ik het liefst neer willen knallen, maar daar heb ik geen recht op hè.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is niet de vraag, zou je het andere mensen willen verbieden?
Want dit soort dingen gebeuren regelmatig namelijk
ik praat onzin? haha weet je wel hoe belachelijk je zelf aan het praten bentquote:Op zondag 12 februari 2012 23:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jij praat echt onzin. Bespeur ik daar een trauma?
Lees eens een site door over polyamory ofzo.
quote:Op zondag 12 februari 2012 23:19 schreef Aliana het volgende:
[..]
Absoluut, degenen die dit bewust doen zou ik het liefst neer willen knallen, maar daar heb ik geen recht op hè.
Dat heet niet territoriaal gedrag. Al dat gedrag is gebaseerd op de bijbel. In Afrika levert het niet zoveel problemen op eigenlijk. Ik ken een nederlandse vrouw die met een Afrikaan getrouwd is. Hij heeft een tweede vrouw, ik hoor haar niet klagen hoor. Ze is niet anders gewend, ze is in die maatschappij opgegroeid en met 2 vrouwen vindt zij het veel makkelijker om voor hun 7 kinderen te zorgen. Ze was het wel met mij eens dat het niet klopt dat zij hetzelfde recht niet heeft, maar ze zei dat ze domweg gelukkig was en dat ze dat nooit op het spel zou zetten voor gelijke rechten. Dat vond ze ondergeschikt aan haar geluk en dat van haar gezin.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:14 schreef NanaVonB het volgende:
Hoezo is het een aanname dat vrouwen het vervelend vinden als hun man het bed een ander deelt? hahah, ik heb nog nooit een vrouw zien juichen omdat hun man vreemd ging, en andersom ook niet.. je kan nog wel zulke utopische ideetjes hebben over met zijn drieen verliefd worden maar dat is in werkelijkheid niet mogelijk. Mensen hebben ook een dierlijk instinct. Territoriaal gedrag heet dat. 3 mensen gaat nu eenmaal niet samen..het kan wel maar ik weet zeker dat er altijd 1 persoon is die zich er af en toe niet goed bij voelt...
Ik ben je darling niet, en ik weet dat het fictie betreft. Maar de makers denken wel heel bewust na over mogelijke andere maatschappijvormen, iets wat de vrouwen in dit topic niet kunnen blijkbaar.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:18 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
jonge ik kijk ook star trek, maar je moet ook weten wat een utopie is en wat de werkelijkheid is...ik weet hoe ideaal die afleveringen soms geschetst worden, en het eindigt altijd goed..but darling thats not reality
Ik stel nergens dat ik dat nastreef. Ik ben van nature een zeer loyaal persoon, hondstrouw. Hoe diep mijn relaties ooit ook in het slop zaten, ik kan niemand bedriegen.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:20 schreef NanaVonB het volgende:
weet je wat, als jullie dan lekker de rest van je leven op zoek gaan naar een partner die met je wilt trouwen en het okay vind dat je anderen neukt dan wens ik je daar veel succes mee
Ach, ik kan tenminste zeggen, been there done that, got the t-shirt.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:19 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
ik praat onzin? haha weet je wel hoe belachelijk je zelf aan het praten bent
Er is niets zo discutabel als moraal.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:27 schreef NanaVonB het volgende:
oke dan is het wellicht iets wat mogelijk is als je blijkbaar niet beter weet, maar als je dit nou ineens wilt voorstellen in een werled waar mensen nu eenmaal niet beter weten? gaat dat dan in niet tegen het moraal van het algehele geheel?
75% van de wereldculturen weet niet beter dan dat mannen meerdere vrouwen mogen hebben!quote:Op zondag 12 februari 2012 23:27 schreef NanaVonB het volgende:
oke dan is het wellicht iets wat mogelijk is als je blijkbaar niet beter weet, maar als je dit nou ineens wilt voorstellen in een werled waar mensen nu eenmaal niet beter weten? gaat dat dan in niet tegen het moraal van het algehele geheel?
Inderdaad, ze weten niet beter. Wij wel.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
75% van de wereldculturen weet niet beter dan dat mannen meerdere vrouwen mogen hebben!
Precies ze is een beetje biased omdat ze hier is opgegroeid en onze moraal moet dan maar meteen als wereldstandaard of als beschaafd verheven worden.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
75% van de wereldculturen weet niet beter dan dat mannen meerdere vrouwen mogen hebben!
Zoals ik al zei: ik denk niet dat onze maatschappij er aan toe is.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:28 schreef NanaVonB het volgende:
ik bedoel als je dat wilt voorstellen in een wereld waar de norm nu eenmaal monogamie is
quote:Op zondag 12 februari 2012 23:30 schreef Aliana het volgende:
[..]
Inderdaad, ze weten niet beter. Wij wel.
ja maar in nederland niet, hoe kan een kleine minderheid nou in godsnaam verwachten dat polygamie hier de norm wordt terwijl men momenteel is opgegroeid met monogamie.. Ik stel voor dat de topicstraters gewoon een stukje gaan verhuizen...als er toch al zo'n groot gedeelte van de aarde het zo normaal vind om meerdere vrouwen te hebben..quote:Op zondag 12 februari 2012 23:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se te betekenen dat twee mensen van elkaar houden en dat één van die twee dan "met een ander neukt". Dat is meer een soort openlijk vreemdgaan. Wat ik ook best vind, maar meestal trouw je niet met je neukertjes.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:20 schreef NanaVonB het volgende:
weet je wat, als jullie dan lekker de rest van je leven op zoek gaan naar een partner die met je wilt trouwen en het okay vind dat je anderen neukt dan wens ik je daar veel succes mee
Er zijn genoeg studies gedaan over gezinsverband. Wat wel en niet bevorderlijk is dus.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:31 schreef Seven. het volgende:
[..]en dan durf jij het over betweters te hebben.
Voor jou is echter maar 1 studie relevant: http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_bias . Lees dat eerst eens, alvorens je je in een serieuze discussie mengt.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:32 schreef Aliana het volgende:
[..]
Er zijn genoeg studies gedaan over gezinsverband. Wat wel en niet bevorderlijk is dus.
Ik liet het woord biased al eens vallenquote:Op zondag 12 februari 2012 23:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voor jou is echter maar 1 studie relevant: http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_bias . Lees dat eerst eens, alvorens je je in een serieuze discussie mengt.
Het zal wel meid.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voor jou is echter maar 1 studie relevant: http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_bias . Lees dat eerst eens, alvorens je je in een serieuze discussie mengt.
Ja.. ik krijg wel wat neigingen nu.quote:
Zolang er bronvermelding bij staat... maar ok, het is lang niet altijd even betrouwbaar, wil ik best toegeven.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:37 schreef NanaVonB het volgende:
wikipedia is niet perse betrouwbaar he...het lijkt me geen logische beredenatie om informatie van informatie als waarheidsgetrouw aan te nemen
quote:Op zondag 12 februari 2012 23:39 schreef Aliana het volgende:
[..]
Ja.. ik krijg wel wat neigingen nu.
Maar ja, dit/zij/jullie is en zijn het niet waard dus ik ben er al overheen.
Makkelijk zat.
Ajuus!
Wikipedia is nu even niet betrouwbaar, waar heb ik dit vaker gehoord oja cognitieve dissonantie bij religieuzen.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:37 schreef NanaVonB het volgende:
wikipedia is niet perse betrouwbaar he...het lijkt me geen logische beredenatie om informatie van informatie als waarheidsgetrouw aan te nemen
Gast, of iemand dat serieus gaat doen.. laat staan NanaVonBquote:Op zondag 12 februari 2012 23:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wikipedia is nu even niet betrouwbaar, waar heb ik dit vaker gehoord oja cognitieve dissonantie bij religieuzen.
Dan leen je even dit boek van Yale University
http://yufind.library.yale.edu/yufind/Record/177050
Goedzo! Altijd op je strepen blijven staan en laten zien wie de baas is!quote:
Tsja of waarom dan serial loving, zoals we hier in het verlichte westen zoveel doen.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:48 schreef Seven. het volgende:
Nog een vraag die zomaar in mij opkomt: als de liefde voor je partner zo speciaal is dat die voorbehouden is aan 1 persoon, waarom dan meerdere kinderen? Of meerdere vrienden?
Want dat is wel stabiel voor de kindjes, om de zoveel jaar een nieuw ouderfiguur. Al die beelden over 'ouderfiguur' zijn in mijn optiek ook een beetje achterhaald. Ja, je biologische ouders fungeren als voorbeeld maar er is geen enkele reden waarom stiefvaders/moeders dat ook niet kunnen zijn. Nu komt dat vaak neer op een 'niet mijn kind dus ik bemoei me zo weinig mogelijk met de opvoeding'.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:49 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja of waarom dan serial loving, zoals we hier in het verlichte westen zoveel doen.
We mogen niet meerdere tegelijk want dat is maatschappelijk gezien not done.
Maar als je heel je leven lang elke 4 jaar een andere partner hebt is daar niets mis mee en is dat wel geaccepteerd.
Dit volg ik ook niet en je ziet het gewoon steeds vaker ach mensen willen steeds beter en beter zit schijnbaar in het beestje.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:49 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar als je heel je leven lang elke 4 jaar een andere partner hebt is daar niets mis mee en is dat wel geaccepteerd.
Sorry hoor maar sta je stil bij de impact van zoiets al ouders uit elkaar vooral bij een jong kind en dat getrek en daar op volgende macht spelletjes?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Want dat is wel stabiel voor de kindjes, om de zoveel jaar een nieuw ouderfiguur. Al die beelden over 'ouderfiguur' zijn in mijn optiek ook een beetje achterhaald. Ja, je biologische ouders fungeren als voorbeeld maar er is geen enkele reden waarom stiefvaders/moeders dat ook niet kunnen zijn. Nu komt dat vaak neer op een 'niet mijn kind dus ik bemoei me zo weinig mogelijk met de opvoeding'.
Ik zal nog maar een keer herhalen dat ik niet vind dat onze maatschappij er aan toe is nu. Maar in de toekomst sluit ik het niet uit dat dit vreedzaam kan verlopen.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:58 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar sta je stil bij de impact van zoiets al ouders uit elkaar vooral bij een jong kind en dat getrek en daar op volgende macht spelletjes?
Natuurlijk kan het maar vaak gaat men wel heel steeds vaker sneller uit elkaar als er een paar dingen niet goed lopen.
En toch zal het niet veranderen geloof me, Er blijven meer facetten aanwezig zoals jaloezie om maar even een puntje aan te halen.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zal nog maar een keer herhalen dat ik niet vind dat onze maatschappij er aan toe is nu. Maar in de toekomst sluit ik het niet uit dat dit vreedzaam kan verlopen.
Hmm en wat dacht je van de christenen die hier in NL altijd wel een dikke vinger in de pap hebben....quote:Op maandag 13 februari 2012 00:03 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
En toch zal het niet veranderen geloof me, Er blijven meer facetten aanwezig zoals jaloezie om maar even een puntje aan te halen.
Zeg nooit nooit. Ik zal het niet meer meemaken waarschijnlijk maar het instituut huwelijk is stervende. En polygamie zou daarvoor best in de plaats kunnen komen uiteindelijk. Al denk ik dat seriele monogamie de volgende stap is, over nog een paar duizend jaar misschien dan wel polygamie.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:03 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
En toch zal het niet veranderen geloof me, Er blijven meer facetten aanwezig zoals jaloezie om maar even een puntje aan te halen.
Dat noemen ze familiequote:Op maandag 13 februari 2012 00:06 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hmm en wat dacht je van de christenen die hier in NL altijd wel een dikke vinger in de pap hebben....
Moslims zul je maar deels horen. Een moslim man mag maximaal 4 vrouwen hebben als hij ze kan onderhouden. Het omgekeerde mag echter niet.
Over relaties met 3 mannen ofzo, daar zullen we het maar helemaal niet over hebben. Dat gaat hem niet worden in de moslim wereld.
Ik acht het evolutionaire systeem niet in staat tot polygamie in de zin van vaste relatie..quote:Op maandag 13 februari 2012 00:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit. Ik zal het niet meer meemaken waarschijnlijk maar het instituut huwelijk is stervende. En polygamie zou daarvoor best in de plaats kunnen komen uiteindelijk. Al denk ik dat seriele monogamie de volgende stap is, over nog een paar duizend jaar misschien dan wel polygamie.
Goed argument. Maar de evolutie is ook dat we steeds verder van onze rauwe natuur af komen te staan. Beheersing, dat is de sleutel tot een vreedzame polygame samenleving. En laat beheersing nu net zijn waar de mens steeds beter in is geworden.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik acht het evolutionaire systeem niet in staat tot polygamie in de zin van vaste relatie..
Het zou prima kunnen in een gemeenschap of iets dergelijks, maar de genetische drang van de man om een vrouw te bevruchten werkt niet samen met een 2e man, dan heeft hij kans dat hij de vrouw niet bevrucht namelijk...
Dat lijkt me ook de reden waarom het wel werkt dat een man meerdere vrouwen heeft, maar een vrouw meerdere mannen niet...
Drugs... Prikkelen de hersenen. Dat blijven we wel fijn vinden denk ik, dus dat blijven we wel gebruiken.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed argument. Maar de evolutie is ook dat we steeds verder van onze rauwe natuur af komen te staan. Beheersing, dat is de sleutel tot een vreedzame polygame samenleving. En laat beheersing nu net zijn waar de mens steeds beter in is geworden.
Zo geloof ik ook dat we ooit vloeken nog eens uit gaan bannen, samen met roken, drugs, drank etc. Niet in de nabije toekomst maar over 1000 jaar doen we dat echt niet meer.
quote:Op maandag 13 februari 2012 00:26 schreef NanaVonB het volgende:
en toen werd er niets meer gezegd..ja een man mag wel meerdere vrouwen want ja dat kan allemaal maar theoretisch gezien is het niet mogelijk om als vrouw meerdere mannen te nemen...jullie weten het wel weer aardig zo te manipuleren dat het jullie het beste uitkomt..ik denk dat als het eeuwig zo door gaat, jezelf voortrekt en ipv er met zijn tweeen iets van maken, collectief een gezin starten in denken in wat het beste voor een stel en hun kinderen is, jezelf op de voorgrond plaatst, als man meerdere vrouwen, dan is het niet gelijkwaardig meer. Het is niet collectief, je gaat er niet als partners voor...het is een man en zijn vrouwen..dat mag je natuurlijk willen maar ik denk dat de westerse vrouw daar geen trek in heeft...beter gaan mannen die zo graag meerdere vrouwen willen verhuizen naar een land waar deze cultuur wel zo in elkaar steekt, als het zo'n issue voor hun is
Kun je dit even uitleggen? Het klinkt zo wazigquote:Op maandag 13 februari 2012 00:29 schreef NanaVonB het volgende:
want wees eerlijk, wat is de fundering voor een gezonde en stabiele relatie? respect en gelijkwaardigheid...je moet samen een balans vormen...dat maakt je samen sterker dan 2 afzonderlijke personen...
De fundering voor een goede relatie wordt gelegd door respect en gelijkwaardigheid.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kun je dit even uitleggen? Het klinkt zo wazig
Ja en waarom zou dat alleen voor 2 personen gelden?quote:Op maandag 13 februari 2012 00:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De fundering voor een goede relatie wordt gelegd door respect en gelijkwaardigheid.
Als je samen gelijkwaardig in een relatie zit dan zul je samen sterker zijn dan 2 mensen afzonderlijk.
1+1=3 Synergie, je weet.
quote:Op maandag 13 februari 2012 00:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en waarom zou dat alleen voor 2 personen gelden?
Als ik overigens de meeste setjes sacherijnig op zaterdag zie winkelen dan heb ik ook wel aardige redenen om te twijfelen aan dat 1 + 1 = 3 bij veel mensen.
Jaloezie.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:48 schreef Seven. het volgende:
Nog een vraag die zomaar in mij opkomt: als de liefde voor je partner zo speciaal is dat die voorbehouden is aan 1 persoon, waarom dan meerdere kinderen? Of meerdere vrienden?
Je mag gewoon je mening over dingen hebben hoor (Ja, zelf al gaat het jou persoonlijk weinig aan!quote:Op maandag 13 februari 2012 01:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je tegen polygamie zou zijn. Het betekent nog niet wanneer jet toegestaan is in Nederland, dat je er dan ook gelijk aan mee moet doen. Het blijft nog altijd een vrij keuze en als een paar mensen gelukkig worden om met z'n alle te gaan trouwen, waarom zou je dat dan als een buitenstaander willen tegenhouden. Het gaat om volwassen mensen en geen kinderen die dit tegen hun zin in doen.
Leuk idee voor de volgende meet. Gewoon met z'n alle gaan trouwen.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:09 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Waarom beginnen we niet gewoon eigen een polygamie gezinnetje zat vrijgezellen hier?![]()
Just tryin...
Let the magic happenquote:Op maandag 13 februari 2012 01:25 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Leuk idee voor de volgende meet. Gewoon met z'n alle gaan trouwen.
Je mag er best tegen zijn, maar waarom moet je zonodig jouw meningen in de vorm van een verbod aan anderen opdringen? Zelfbeschikking is een groot goed.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:21 schreef Aliana het volgende:
[..]
Je mag gewoon je mening over dingen hebben hoor (Ja, zelf al gaat het jou persoonlijk weinig aan!) dat jij dat niet snapt.. tsja. [ afbeelding ]
En waar slaat dit op?quote:Op maandag 13 februari 2012 01:29 schreef Aliana het volgende:
Gaan jullie gelijk maar door naar de kliniek voor enkele sterilisatie's.
Zet er dan in het vervolg even bij dat tegenstanders niet mogen reageren.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je mag er best tegen zijn, maar waarom moet je zonodig jouw meningen in de vorm van een verbod aan anderen opdringen? Zelfbeschikking is een groot goed.
[..]
En waar slaat dit op?
Maar waarom ben je er zo op tegen? Als jouw buurman 4 vrouwen zou hebben en ze zijn hartstikke gelukkig met z'n allen, waarom zou jij dat dan willen verbieden en dus hun geluk willen afnemen?quote:Op maandag 13 februari 2012 01:37 schreef Aliana het volgende:
Zet er dan in het vervolg even bij dat tegenstanders niet mogen reageren.
Ja dit dus. Maarja daarom zijn wij ook een setjequote:Op maandag 13 februari 2012 01:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar waarom ben je er zo op tegen? Als jouw buurman 4 vrouwen zou hebben en ze zijn hartstikke gelukkig met z'n allen, waarom zou jij dat dan willen verbieden en dus hun geluk willen afnemen?
Maar waar slaat dit nu op?quote:Op maandag 13 februari 2012 01:29 schreef Aliana het volgende:
Gaan jullie gelijk maar door naar de kliniek voor enkele sterilisatie's.
En monogaam.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja dit dus. Maarja daarom zijn wij ook een setje
quote:
Kennen jullie zo'n jongen en meisje die dol op elkaar zijn... en dat je dan met een groep op pad bent.... en dat dat ene stelletje dan maar steeds hopeloos aan elkaar blijft plukken, en zoentjes geven, en verliefd doen... wat langzaamaan voor de rest irritanter en irritanter wordt... ??quote:
Je wilt gewoon meedoen hè, vieze vuile polygamist dat je bent!quote:Op maandag 13 februari 2012 12:11 schreef drijfhout het volgende:
Kennen jullie zo'n jongen en meisje die dol op elkaar zijn... en dat je dan met een groep op pad bent.... en dat dat ene stelletje dan maar steeds hopeloos aan elkaar blijft plukken, en zoentjes geven, en verliefd doen... wat langzaamaan voor de rest irritanter en irritanter wordt... ??
Moraal van dit verhaal... kunnen jullie de gedichtjes en de knipogen aan elkaar en de verzuchtingen hoe fijn jullie het hebben niet per pm uitwisselen, in plaats van in talloze topics waarin wij maar mee moeten lezen of we dat nou willen of niet? Ik krijg langzaamaan killneigingen van dat geflirteklier van jullie. Fijn dat jullie een setje zijn. Maar nou weten we het wel.
Pfffrrrrt!quote:Op maandag 13 februari 2012 12:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Je wilt gewoon meedoen hè, jij polygamist!
Maar is dat een reden om als regering besluiten het dan maar verboden te houden? Al dat soort zaken zijn redelijk simpel te regelen, de uitwerking ervan kost misschien wat moeite maar een simpele verdeelsleutel is zo opgesteld.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:43 schreef Panthera1984 het volgende:
Een ander argument, wat ik maar één keer voorbij heb zien komen geloof ik, vind ik meer stand houden. Er zijn allerlei regelingen betreffende partnerpensioen, levensverzekeringen, algemene heffingskorting, partneralimentatie enzovoort... Deze zijn allemaal niet ingericht op huwelijken met 2> vóórdat je zoiets legaliseert moeten al deze regelingen dus nagekeken worden en eventueel opnieuw ingericht. Aangezien er geen noodzaak is, denk ik dat andere posten voorrang hebben.
Goede post, zo denk ik er ook over.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:43 schreef Panthera1984 het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat mensen als tegenargument opgeven dat het moreel niet zou kunnen. Er zijn ook nog zat mensen die vinden het moreel niet kunnen als homo's trouwen, en dat kan ook. Het is niet zo dat omdat het mag, 50% van de maatschappij ineens ook als homo's gaan trouwen.
Het lijkt me dus dat als Polyamoreuze huwelijken worden gelegalizeerd, dit iets van een niche zal blijven, wat misschien de komende 10 of 20 jaar nog niet geaccepteerd wordt als moreel. Maar voor een legalizering maakt het niet uit.
Een ander argument, wat ik maar één keer voorbij heb zien komen geloof ik, vind ik meer stand houden. Er zijn allerlei regelingen betreffende partnerpensioen, levensverzekeringen, algemene heffingskorting, partneralimentatie enzovoort... Deze zijn allemaal niet ingericht op huwelijken met 2> vóórdat je zoiets legaliseert moeten al deze regelingen dus nagekeken worden en eventueel opnieuw ingericht. Aangezien er geen noodzaak is, denk ik dat andere posten voorrang hebben.
Omdat de wet dat zegt!quote:Op maandag 13 februari 2012 13:16 schreef De_Ilias het volgende:
Als ik 2 vrouwen wil hebben (of meer) en ik heb de mogelijkheden ervoor (financieel) dan zie ik niet waarom het niet zou mogen?
2 vrouwen of meer nog wel.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:16 schreef De_Ilias het volgende:
Als ik 2 vrouwen wil hebben (of meer) en ik heb de mogelijkheden ervoor (financieel) dan zie ik niet waarom het niet zou mogen?
Daar gaat dit topic nu net overquote:
Opzich gaat dit topic daar toch wel over. Of er een wetswijziging daarvoor zou moeten komen?quote:Op maandag 13 februari 2012 13:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic nu net overMaarja dan komen er een stelletje moralisten die denken dat hun verheven moraal maar voor iedereen moet gelden.
Wat dat betreft is FOK! net de echte wereld.
Dat zie je wel met dat intense gezeik over het homo huwelijk.
Ik ken persoonlijk iemand die 3 vrouwen heeft, hij is zelf rijk genoeg en zijn vrouwen werken niet. Het is te doen.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
2 vrouwen of meer nog wel.
Dat wordt een dure grap. Tenzij ze allemaal blijven werken natuurlijk.
Dat zeg ik tochquote:Op maandag 13 februari 2012 13:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Opzich gaat dit topic daar toch wel over. Of er een wetswijziging daarvoor zou moeten komen?
Waarom werken zijn vrouwen niet?quote:Op maandag 13 februari 2012 13:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik ken persoonlijk iemand die 3 vrouwen heeft, hij is zelf rijk genoeg en zijn vrouwen werken niet. Het is te doen.
Omdat ze nu leven als prinsessen, die man van hun is rijk zat en ze wonen allemaal in een villa.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom werken zijn vrouwen niet?
Ja, maar daar moesten ze eind januari toch al uit?quote:Op maandag 13 februari 2012 13:32 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Omdat ze nu leven als prinsessen, die man van hun is rijk zat en ze wonen allemaal in een villa.
Die gast woont niet in Nederland, dus waar heb je het over?quote:Op maandag 13 februari 2012 13:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, maar daar moesten ze eind januari toch al uit?
Was een grapje.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:00 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Die gast woont niet in Nederland, dus waar heb je het over?
Nee ik wil alleen danielquote:Op maandag 13 februari 2012 12:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Je wilt gewoon meedoen hè, vieze vuile polygamist dat je bent!![]()
Voor een keertje of om je leven mee te delen?quote:Op maandag 13 februari 2012 22:11 schreef Anyanka het volgende:
Mij lijkt het wel wat, 2-3 mannen, of misschien 2 mannen en een vrouw? Opvallend dat bij polygamie snel aan een man met meerdere vrouwen wordt gedacht, en niet andersom.
Ik heb dat geprobeerd te verklaren:quote:Op maandag 13 februari 2012 22:11 schreef Anyanka het volgende:
Mij lijkt het wel wat, 2-3 mannen, of misschien 2 mannen en een vrouw? Opvallend dat bij polygamie snel aan een man met meerdere vrouwen wordt gedacht, en niet andersom.
Een vrouw is wel zeker van bevruchting van die man, dus zeker van haar nageslacht.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik acht het evolutionaire systeem niet in staat tot polygamie in de zin van vaste relatie..
Het zou prima kunnen in een gemeenschap of iets dergelijks, maar de genetische drang van de man om een vrouw te bevruchten werkt niet samen met een 2e man, dan heeft hij kans dat hij de vrouw niet bevrucht namelijk...
Dat lijkt me ook de reden waarom het wel werkt dat een man meerdere vrouwen heeft, maar een vrouw meerdere mannen niet...
Ik heb nooit zoveel met evolutiepsychologie, onwetenschappelijke rommel.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik heb dat geprobeerd te verklaren:
[..]
Een vrouw is wel zeker van bevruchting van die man, dus zeker van haar nageslacht.
Een man is niet zeker van de bevruchting van van de vrouw, dus niet zeker van zijn nageslacht.
Mannen willen het baasje zijn. Dan gaan de 2 mannen dus met elkaar concurreren. Wellicht eventjes leuk voor de vrouw, maar ik denk dat dat op lange termijn toch wat minder geslaagd is.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:11 schreef Anyanka het volgende:
Maar er wordt ook vaak beweerd dat juist vrouwen onderling zo snel ruzie geeft, terwijl mannen eerlijk en duidelijk en weet ik veel naar elkaar zijn.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:24 schreef 2cv het volgende:
[..]
Mannen willen het baasje zijn. Dan gaan de 2 mannen dus met elkaar concurreren. Wellicht eventjes leuk voor de vrouw, maar ik denk dat dat op lange termijn toch wat minder geslaagd is.
Dat noemen we stront jaloers zijnquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:03 schreef NanaVonB het volgende:
geloof mij maar op mijn woord dat als er een vrouw in de buurt van mijn kerel komt en ook maar iets probeert, ik spuug r in der gezicht en trek r de haren uit der kop...hehehe nou dat misschien niet, maar als ik mijn vent zou betrappen hoef ik m niet meer en haar...misschien dat ik een vinnig gebaar maak. Nee man vrouwen zijn ook territoriaal...ik althans wel
oh mijn vriend vind me helemaal niet jaloers...ik negeer de meeste shit ook...alleen als het te fur gaat gaat t te fur...en dan kan ik wel fel zijnquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:05 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Dat noemen we stront jaloers zijn
Dan nog kiest een vrouw iemand die zij het meest succesvol vindt..quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:05 schreef NanaVonB het volgende:
ik denk datje tegenwoordig niet zo veel meer aan die evolutietheorie hebt...vrouwen kunnen prima voor zichzelf opkomen en zijn niet meer afhankelijk van manne, boevndien hebben de meeste mannen kantoorbanen en hebben fysiek weinig in te brengen, wat eigenlijk ook niet nodig is omdat er tegenwoordig niet meer bruut geweld wordt gebruikt...niet in nederland althans
Zou het juist niet veel beter zijn om dit JUIST wettelijk te regelen indien een drietal personen een familieleven hebben waarvan er twee getrouwd zijn en de derde er, voor de wet, als los zand aanhangt?!quote:Op maandag 13 februari 2012 23:10 schreef Anyanka het volgende:
Overigens zie ik ook grote bezwaren tegen de praktische uitvoering van polygamie wat betreft allerlei wettelijke regelingen, dus van mij hoeft het niet gelegaliseerd te worden.
Ja, misschien wel, maar hoe kun je het regelen op zo'n manier dat het financieel min of meer eerlijk is? En hoeveel officiële partners mag iemand dan hebben?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zou het juist niet veel beter zijn om dit JUIST wettelijk te regelen indien een drietal personen een familieleven hebben waarvan er twee getrouwd zijn en de derde er, voor de wet, als los zand aanhangt?!
Moet je een paar boeken van Heinlein lezen, Friday bijvoorbeeld, daar heeft hij dat soort dingen allemaal in uitgewerkt, financiële constructies, inkopen, aandelen voor de gezinsleden (ook voor kinderen) enz.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:33 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ja, misschien wel, maar hoe kun je het regelen op zo'n manier dat het financieel min of meer eerlijk is? En hoeveel officiële partners mag iemand dan hebben?
Wat ik heb begrepen is een samenlevingscontract met drie personen wettelijk toegestaan, dus het lijkt me dat er nog wel twee bijkunnen, indien dat noodzakelijk is. Het is een contract en contracten hebben m.i. geen beperking in hoeveel mensen gelijktijdig dat contract kunnen afsluiten. Tenzij wij die beperkingen opleggen. En die beperking is er niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:33 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ja, misschien wel, maar hoe kun je het regelen op zo'n manier dat het financieel min of meer eerlijk is? En hoeveel officiële partners mag iemand dan hebben?
samenlevingscontract, shmamenlevingscontract. Dingen als je pensioen, dat kan lastig worden. hypotheek, erfrecht, voogdijschap, belastingen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:39 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is een samenlevingscontract met drie personen wettelijk toegestaan, dus het lijkt me dat er nog wel twee bijkunnen, indien dat noodzakelijk is. Het is een contract en contracten hebben m.i. geen beperking in hoeveel mensen gelijktijdig dat contract kunnen afsluiten. Tenzij wij die beperkingen opleggen. En die beperking is er niet.
All the more reason to fix the glitch. Legalize!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:42 schreef Dagonet het volgende:
samenlevingscontract, shmamenlevingscontract. Dingen als je pensioen, dat kan lastig worden. hypotheek, erfrecht, voogdijschap, belastingen.
Al het andere is maar bijzaak, of je nu zo'n papiertje door twee of tweeëndertig personen laat tekenen. Hoe regel je alleen de financiële zaken zodat er geen verschil is tussen de verschillende samenlevingsvormen, dat is een lastige. Maar ook niet onoverkomelijk en dan is het enige dat in de weg staat de persoonlijke keuze van mensen.
quote:Kabinet pakt polygamie aan
(Novum) - Het erkennen van in het buitenland gesloten polygame huwelijken wordt verder beperkt. Als een van de echtgenoten in Nederland woont, wordt zo'n huwelijk tussen meer dan twee personen niet langer erkend. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten.
Momenteel wordt de erkenning van een polygaam huwelijk geweigerd als een van de gehuwden de Nederlandse nationaliteit heeft. Dit wordt in het wetsvoorstel van staatsecretaris van Justitie en Veiligheid Fred Teeven (VVD) uitgebreid.
Een huwelijk tussen meer dan twee mensen van wie er minstens een in Nederland woont, ongeacht de nationaliteit, is volgens het kabinet 'in strijd met de openbare orde'. Premier Mark Rutte (VVD) zei vrijdag dat een polygaam huwelijk niet past bij de 'joods-christelijke en humanistische traditie van dit land'.
Huwelijken tussen minderjarigen die in het buitenland zijn gesloten worden in Nederland pas erkend als beide echtgenoten 18 jaar oud zijn geworden. Ook huwelijken tussen neven en nichten worden verboden.
Het kabinet wil met het wetsvoorstel huwelijksdwang tegengaan. Rutte sprak vrijdag van een 'serieus probleem', maar kon niet zeggen wat de omvang hiervan is. "Maar ieder gedwongen huwelijk is er een te veel."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |