Ik liet het woord biased al eens vallenquote:Op zondag 12 februari 2012 23:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voor jou is echter maar 1 studie relevant: http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_bias . Lees dat eerst eens, alvorens je je in een serieuze discussie mengt.
Het zal wel meid.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voor jou is echter maar 1 studie relevant: http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_bias . Lees dat eerst eens, alvorens je je in een serieuze discussie mengt.
Ja.. ik krijg wel wat neigingen nu.quote:
Zolang er bronvermelding bij staat... maar ok, het is lang niet altijd even betrouwbaar, wil ik best toegeven.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:37 schreef NanaVonB het volgende:
wikipedia is niet perse betrouwbaar he...het lijkt me geen logische beredenatie om informatie van informatie als waarheidsgetrouw aan te nemen
quote:Op zondag 12 februari 2012 23:39 schreef Aliana het volgende:
[..]
Ja.. ik krijg wel wat neigingen nu.
Maar ja, dit/zij/jullie is en zijn het niet waard dus ik ben er al overheen.
Makkelijk zat.
Ajuus!
Wikipedia is nu even niet betrouwbaar, waar heb ik dit vaker gehoord oja cognitieve dissonantie bij religieuzen.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:37 schreef NanaVonB het volgende:
wikipedia is niet perse betrouwbaar he...het lijkt me geen logische beredenatie om informatie van informatie als waarheidsgetrouw aan te nemen
Gast, of iemand dat serieus gaat doen.. laat staan NanaVonBquote:Op zondag 12 februari 2012 23:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wikipedia is nu even niet betrouwbaar, waar heb ik dit vaker gehoord oja cognitieve dissonantie bij religieuzen.
Dan leen je even dit boek van Yale University
http://yufind.library.yale.edu/yufind/Record/177050
Goedzo! Altijd op je strepen blijven staan en laten zien wie de baas is!quote:
Tsja of waarom dan serial loving, zoals we hier in het verlichte westen zoveel doen.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:48 schreef Seven. het volgende:
Nog een vraag die zomaar in mij opkomt: als de liefde voor je partner zo speciaal is dat die voorbehouden is aan 1 persoon, waarom dan meerdere kinderen? Of meerdere vrienden?
Want dat is wel stabiel voor de kindjes, om de zoveel jaar een nieuw ouderfiguur. Al die beelden over 'ouderfiguur' zijn in mijn optiek ook een beetje achterhaald. Ja, je biologische ouders fungeren als voorbeeld maar er is geen enkele reden waarom stiefvaders/moeders dat ook niet kunnen zijn. Nu komt dat vaak neer op een 'niet mijn kind dus ik bemoei me zo weinig mogelijk met de opvoeding'.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:49 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja of waarom dan serial loving, zoals we hier in het verlichte westen zoveel doen.
We mogen niet meerdere tegelijk want dat is maatschappelijk gezien not done.
Maar als je heel je leven lang elke 4 jaar een andere partner hebt is daar niets mis mee en is dat wel geaccepteerd.
Dit volg ik ook niet en je ziet het gewoon steeds vaker ach mensen willen steeds beter en beter zit schijnbaar in het beestje.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:49 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar als je heel je leven lang elke 4 jaar een andere partner hebt is daar niets mis mee en is dat wel geaccepteerd.
Sorry hoor maar sta je stil bij de impact van zoiets al ouders uit elkaar vooral bij een jong kind en dat getrek en daar op volgende macht spelletjes?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Want dat is wel stabiel voor de kindjes, om de zoveel jaar een nieuw ouderfiguur. Al die beelden over 'ouderfiguur' zijn in mijn optiek ook een beetje achterhaald. Ja, je biologische ouders fungeren als voorbeeld maar er is geen enkele reden waarom stiefvaders/moeders dat ook niet kunnen zijn. Nu komt dat vaak neer op een 'niet mijn kind dus ik bemoei me zo weinig mogelijk met de opvoeding'.
Ik zal nog maar een keer herhalen dat ik niet vind dat onze maatschappij er aan toe is nu. Maar in de toekomst sluit ik het niet uit dat dit vreedzaam kan verlopen.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:58 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar sta je stil bij de impact van zoiets al ouders uit elkaar vooral bij een jong kind en dat getrek en daar op volgende macht spelletjes?
Natuurlijk kan het maar vaak gaat men wel heel steeds vaker sneller uit elkaar als er een paar dingen niet goed lopen.
En toch zal het niet veranderen geloof me, Er blijven meer facetten aanwezig zoals jaloezie om maar even een puntje aan te halen.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zal nog maar een keer herhalen dat ik niet vind dat onze maatschappij er aan toe is nu. Maar in de toekomst sluit ik het niet uit dat dit vreedzaam kan verlopen.
Hmm en wat dacht je van de christenen die hier in NL altijd wel een dikke vinger in de pap hebben....quote:Op maandag 13 februari 2012 00:03 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
En toch zal het niet veranderen geloof me, Er blijven meer facetten aanwezig zoals jaloezie om maar even een puntje aan te halen.
Zeg nooit nooit. Ik zal het niet meer meemaken waarschijnlijk maar het instituut huwelijk is stervende. En polygamie zou daarvoor best in de plaats kunnen komen uiteindelijk. Al denk ik dat seriele monogamie de volgende stap is, over nog een paar duizend jaar misschien dan wel polygamie.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:03 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
En toch zal het niet veranderen geloof me, Er blijven meer facetten aanwezig zoals jaloezie om maar even een puntje aan te halen.
Dat noemen ze familiequote:Op maandag 13 februari 2012 00:06 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hmm en wat dacht je van de christenen die hier in NL altijd wel een dikke vinger in de pap hebben....
Moslims zul je maar deels horen. Een moslim man mag maximaal 4 vrouwen hebben als hij ze kan onderhouden. Het omgekeerde mag echter niet.
Over relaties met 3 mannen ofzo, daar zullen we het maar helemaal niet over hebben. Dat gaat hem niet worden in de moslim wereld.
Ik acht het evolutionaire systeem niet in staat tot polygamie in de zin van vaste relatie..quote:Op maandag 13 februari 2012 00:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit. Ik zal het niet meer meemaken waarschijnlijk maar het instituut huwelijk is stervende. En polygamie zou daarvoor best in de plaats kunnen komen uiteindelijk. Al denk ik dat seriele monogamie de volgende stap is, over nog een paar duizend jaar misschien dan wel polygamie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |