abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107913402
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:42 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ah, kijk, iemand die jaloers is.
huh?dit is vandaa al het 2e topic wat geopend is over polygamie...ik vind het een beetje achterlijk dat 2 mensen dezelfde vraag stellen over hetzelfde onderwerp
  zondag 12 februari 2012 @ 22:46:37 #52
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107913477
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:45 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

huh?dit is vandaa al het 2e topic wat geopend is over polygamie...ik vind het een beetje achterlijk dat 2 mensen dezelfde vraag stellen over hetzelfde onderwerp
Link svp
pi_107913530
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet? Hoe dan ook, dit topic gaat ook niet per se over jou, het gaat over rechten voor mensen die er wél zo over denken. Moeten mensen die wél met 2 mensen willen trouwen niet dat recht krijgen?
Rechten rechten..
Zo kan iedereen wel beginnen hoor: Ik vind dat ik het recht heb op dit! En dat!
Waarom mag/krijg ik dat niet?! :(
pi_107913768
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet? Hoe dan ook, dit topic gaat ook niet per se over jou, het gaat over rechten voor mensen die er wél zo over denken. Moeten mensen die wél met 2 mensen willen trouwen niet dat recht krijgen?
Omdat het gewoon niet kan, soms moet je keuzes maken...je kan niet en en...en waarom kan je niet gewoon genoegen nemen met je partner waar je in je eerste huwlijk al je trouw aan beloofd hebt? Denk je niet dat er een kans is dat degene die instemt met een 2e partner in het huwlijk, dat diegene misschien wel gebukt gaat onder negatieve emoties...alles moet maar kunnen tegenwoordig..overigens is het al sinds jaar en dag dat mensen soms een extra partner erbij nemen, dit is vrijwel nooit gewaardeerd..misschien wel geaccepteerd, maar om je partner je geliefde nummer 2 ook in de armen te moeten laten sluiten bezegdeld met een huwlijk...dat is brainwashing...jouw partner kan nooit verliefd worden op je minnares...ze zal misschien wel instemmen uiteindelijk ..maar nee ik vind dat het verboden moet blijven..sommige dingen zoals een huwlijk met een minderjarige, een huwlijk met meerdere partners of een huwlijk met een familielid (als in incest) moet gewoon verboden blijven...het mag dan wel 2012 zijn maar niet alles moet maar kunnen
pi_107913794
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef Aliana het volgende:

[..]

Rechten rechten..
Dit gaat om fundamentele dingen die bij de levensovertuiging van mensen horen en die belangrijk zijn voor mensen en die bovendien geen anderen schaden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 12 februari 2012 @ 22:53:07 #56
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_107913833
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef Aliana het volgende:
Rechten rechten..
Waarom ben je er zo op tegen? Heb jij er last van dan als een ander met meerdere mensen getrouwd is?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_107913975
quote:
5s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Waarom ben je er zo op tegen? Heb jij er last van dan als een ander met meerdere mensen getrouwd is?
Als ik uit een gezin kwam met bijv. 1 vader, 3 moeders en 10 (of meer) kinderen, ja ik denk dat dat schadelijk is. Ik vind het geen goed idee en denk niet dat het gaat werken. Dat is mijn mening en daar heb ik recht op hoor. :')
  zondag 12 februari 2012 @ 22:58:25 #58
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107914117
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:51 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Omdat het gewoon niet kan, soms moet je keuzes maken...je kan niet en en...en waarom kan je niet gewoon genoegen nemen met je partner waar je in je eerste huwlijk al je trouw aan beloofd hebt? Denk je niet dat er een kans is dat degene die instemt met een 2e partner in het huwlijk, dat diegene misschien wel gebukt gaat onder negatieve emoties.
Aanname
quote:
..alles moet maar kunnen tegenwoordig.
Precies, leven en laten leven, ook de mensen die het anders willen dan jij.
quote:
.overigens is het al sinds jaar en dag dat mensen soms een extra partner erbij nemen, dit is vrijwel nooit gewaardeerd..misschien wel geaccepteerd,
Onzin, lees je eens wat beter in. Denk je dat die mensen het van de daken schreeuwen?
quote:
maar om je partner je geliefde nummer 2 ook in de armen te moeten laten sluiten bezegdeld met een huwlijk...dat is brainwashing...jouw partner kan nooit verliefd worden op je minnares.
Okee dat hoeft niet per se. Maar ik ken gevallen waarin de 2 partners van gelijke seksen hele goede vriendinnen waren.
quote:
..ze zal misschien wel instemmen uiteindelijk
Uiteindelijk uhu alsof het altijd iets is wat maar één van de twee wil :N
quote:
..maar nee ik vind dat het verboden moet blijven.
Altijd lekker he dingen voor andersdenkenden verbieden.
quote:
.sommige dingen zoals een huwlijk met een minderjarige,
Dat is behoorlijk legaal hoor. En gebruikelijk bij onze christelijke medemensen.
Er wordt nog heel wat toestemming aan de koningin gevraagd jaarlijks.
quote:
een huwlijk met meerdere partners of een huwlijk met een familielid (als in incest) moet gewoon verboden blijven...het mag dan wel 2012 zijn maar niet alles moet maar kunnen
Voor jou niet misschien. Maar moet je dan echt jouw wil op anderen opleggen?!
pi_107914190
Als je niet loyaal aan 1 persoon kunt blijven moet je ook niet trouwen. En waar TS het over heeft is ook geen huwelijk meer maar een onbeheersde neukfestijn. No thanks.
pi_107914257
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:58 schreef Daniel1976 het volgende:

Voor jou niet misschien. Maar moet je dan echt jouw wil op anderen opleggen?!
Gadverdamme, dus jij hebt geen problemen met incest!? Sommige mensen zijn zo ziek dat je ze voor zichzelf moet behoeden ja. Daar heb ik geen problemen mee. :r
  zondag 12 februari 2012 @ 23:05:01 #61
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107914464
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:01 schreef Aliana het volgende:

[..]

Gadverdamme, dus jij hebt geen problemen met incest!? Sommige mensen zijn zo ziek dat je ze voor zichzelf moet behoeden ja. Daar heb ik geen problemen mee. :r
Ach het zou mijn ding niet zijn. Maar dit verhaal is me toch altijd bijgebleven als zeer triest:
http://www.dailymail.co.u(...)-brother-sister.html
  zondag 12 februari 2012 @ 23:06:26 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107914552
Christ, wat een idiote dingen komen hier voorbij.

1. Mannen die hopen op orgies met zichzelf in de hoofdrol omringd door lekkere wijven.
2. Onzekere wijven die zich bedreigd voelen.

Ware polygamie werkt 2 kanten op. Dus zowel mannen als vrouwen mogen meerdere partners. Ik zie best manieren waarop dat kan werken. In onze maatschappij hebben vrouwen de voornaamste zorgtaken, zoiets zou makkelijk kunnen veranderen.

Wat in mijn optiek niet werkt is polygamie waarbij alleen mannen meerdere vrouwen mogen hebben. Het is ook wetenschappelijk bewezen dat dat criminaliteit etc etc in de hand werkt, allemaal toe te schrijven aan rivaliteit tussen mannen die overblijven.

En of dat goed of slecht is: het is ook wetenschappelijk bewezen dat de mate waarin kinderen getraumatiseerd worden door bepaalde gebeurtenissen, bepaald wordt door de mate waarin het veroordeeld wordt door de maatschappij. M.a.w. kindjes die in de tijd van het Romeinse rijk met oudere mannen seks hadden, waren niet getraumatiseerd want het werd geaccepteerd.
Resistance is futile.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:08:39 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107914680
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:01 schreef Aliana het volgende:

[..]

Wie zegt dat polygamie gelijk staat aan incest?

Een paar honderd jaar geleden waren huwelijken in de familie geaccepteerd, niemand die daardoor getraumatiseerd was hoor.
Resistance is futile.
pi_107914719
3. betweters
  zondag 12 februari 2012 @ 23:09:35 #65
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107914744
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een paar honderd jaar geleden waren huwelijken in de familie geaccepteerd, niemand die daardoor getraumatiseerd was hoor.
Wijze woorden Seven in beide posts.

Een farao trouwde bij voorkeur altijd met een zus of halfzus.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:09:45 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107914757
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:09 schreef Aliana het volgende:
3. betweters
Vooral jijzelf.
Resistance is futile.
pi_107914824
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja en heb je dat artikel gezien? 2 van de 4 kinderen zijn gehandicapt.
Als je dat een kind bewust aan wil doen.. :N
pi_107914887
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vooral jijzelf.
Nee hoor, ik zei duidelijk dat ik mijn mening geef. Jij daarintegen, zegt wel even hoe het echt zit. :') Please.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:13:12 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107914975
Er is niets op tegen als iemand met meerdere partners tegelijk een duurzame relatie heeft (als die partners er in ieder geval ook allemaal mee instemmen). Er is geen haan die er naar kraait. Als iemand met een zooi partners in één huis wil wonen is er geen enkele wet die ze dat verbiedt.

Alleen wat niet mag is de relatie formaliseren zodat de personen ook enige rechten hebben in geval van overlijden, pensioensopbouw en meer van die zaken.

De vraag is of dat terecht is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:14:01 #70
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107915026
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:10 schreef Aliana het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen met erfelijke spieraandoening. Man neukte met een vrouw en hoera nu 3 kinderen met exact dezelfde klachten. Wil je mensen met aandoening ook verbieden om te trouwen zo en passant?
pi_107915046
Hoezo is het een aanname dat vrouwen het vervelend vinden als hun man het bed een ander deelt? hahah, ik heb nog nooit een vrouw zien juichen omdat hun man vreemd ging, en andersom ook niet.. je kan nog wel zulke utopische ideetjes hebben over met zijn drieen verliefd worden maar dat is in werkelijkheid niet mogelijk. Mensen hebben ook een dierlijk instinct. Territoriaal gedrag heet dat. 3 mensen gaat nu eenmaal niet samen..het kan wel maar ik weet zeker dat er altijd 1 persoon is die zich er af en toe niet goed bij voelt...
pi_107915077
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Puik plan, waarom niet.
Ik zou dan met K3 trouwen
:D _O-
  zondag 12 februari 2012 @ 23:15:26 #73
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107915096
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:14 schreef NanaVonB het volgende:
Hoezo is het een aanname dat vrouwen het vervelend vinden als hun man het bed een ander deelt? hahah, ik heb nog nooit een vrouw zien juichen omdat hun man vreemd ging, en andersom ook niet.. je kan nog wel zulke utopische ideetjes hebben over met zijn drieen verliefd worden maar dat is in werkelijkheid niet mogelijk. Mensen hebben ook een dierlijk instinct. Territoriaal gedrag heet dat. 3 mensen gaat nu eenmaal niet samen..het kan wel maar ik weet zeker dat er altijd 1 persoon is die zich er af en toe niet goed bij voelt...
Jij begrijpt het echt niet he? Wie heeft het over vreemd gaan?
Vandaar ook al die swingersparties in NL :N
  zondag 12 februari 2012 @ 23:16:38 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107915192
Ik denk dat onze maatschappij (de westerse cultuur dan) niet toe is aan polygamie overigens.

Maar in een verre toekomst zou dit zomaar normaal kunnen worden. We zien nu al een verschuiving, mannen nemen al meer zorgtaken op zich en minder mensen geloven nog in absolute monogamie. Polygamie houdt niet automatisch in dat kinderen opgroeien in een instabiele omgeving. Hoe wettelijk alles vast te leggen qua omgang en erfrecht: geen idee want daar heb ik geen kaas van gegeten.

Hoe meer mannen en vrouwen gelijk behandeld worden, hoe reëler polygamie wordt. Als mannen en vrouwen gelijke zorgtaken opnemen, de economie langzamerhand ingericht wordt hierop, dan is dit helemaal geen onmogelijk toekomstbeeld.

Een mooi voorbeeld zie je in Star Trek Enterprise. Denobulans daar hebben allen 3 partners en grote gezinnen.

Ons huidige systeem (huwelijk tussen 1 man en 1 vrouw) is gebaseerd op 2000 jaar oude fictie, de bijbel. Vind ik persoonlijk vreemd, dat we in 2000 jaar die normen en waarden nooit aangepast hebben. Evengoed, ik geloof wel dat monogamie nuttiger is voor de maatschappij dan eenzijdige polygamie, waar de mannen alleen het recht hebben op meerdere partners als statussymbool.
Resistance is futile.
pi_107915195
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:15 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Jij begrijpt het echt niet he? Wie heeft het over vreemd gaan?
ik, ik had het er namelijk over dat het vroeger ook egbeurde dat een man naast zijn wetterlijke vrouw wel eens een minnares had (toen het nog in het geheim gedaan werd). Nu willen jullie het legaliseren om het "liefdevol" te houden... kom op zeg
pi_107915212
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:14 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen met erfelijke spieraandoening. Man neukte met een vrouw en hoera nu 3 kinderen met exact dezelfde klachten. Wil je mensen met aandoening ook verbieden om te trouwen zo en passant?
Oke, als ik wist dat ik (en mijn man) een gen hadden die een verhoogde kans op een-of-andere handicap zou geven. Nee, zou ik geen eigen kinderen willen.
Als je een erfelijke spieraandoening hebt en je neemt het risico om toch kinderen te nemen, wetend wat de uitkomst zou kunnen zijn, ben je gewoon egoïstisch ziek. :r
  zondag 12 februari 2012 @ 23:18:19 #77
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107915313
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:16 schreef Aliana het volgende:

[..]

Oke, als ik wist dat ik (en mijn man) een gen hadden die een verhoogde kans op een-of-andere handicap zou geven. Nee, zou ik geen eigen kinderen willen.
Als je een erfelijke spieraandoening hebt en je neemt het risico om toch kinderen te nemen, wetend wat de uitkomst zou kunnen zijn, ben je gewoon egoïstisch ziek. :r
Dat is niet de vraag, zou je het andere mensen willen verbieden?
Want dit soort dingen gebeuren regelmatig namelijk
  zondag 12 februari 2012 @ 23:18:23 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107915317
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:10 schreef Aliana het volgende:

[..]

Dat artikel heeft niets te maken met polygamie?
Resistance is futile.
pi_107915343
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:16 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat onze maatschappij (de westerse cultuur dan) niet toe is aan polygamie overigens.

Maar in een verre toekomst zou dit zomaar normaal kunnen worden. We zien nu al een verschuiving, mannen nemen al meer zorgtaken op zich en minder mensen geloven nog in absolute monogamie. Polygamie houdt niet automatisch in dat kinderen opgroeien in een instabiele omgeving. Hoe wettelijk alles vast te leggen qua omgang en erfrecht: geen idee want daar heb ik geen kaas van gegeten.

Hoe meer mannen en vrouwen gelijk behandeld worden, hoe reëler polygamie wordt. Als mannen en vrouwen gelijke zorgtaken opnemen, de economie langzamerhand ingericht wordt hierop, dan is dit helemaal geen onmogelijk toekomstbeeld.

Een mooi voorbeeld zie je in Star Trek Enterprise. Denobulans daar hebben allen 3 partners en grote gezinnen.

Ons huidige systeem (huwelijk tussen 1 man en 1 vrouw) is gebaseerd op 2000 jaar oude fictie, de bijbel. Vind ik persoonlijk vreemd, dat we in 2000 jaar die normen en waarden nooit aangepast hebben. Evengoed, ik geloof wel dat monogamie nuttiger is voor de maatschappij dan eenzijdige polygamie, waar de mannen alleen het recht hebben op meerdere partners als statussymbool.
jonge ik kijk ook star trek, maar je moet ook weten wat een utopie is en wat de werkelijkheid is...ik weet hoe ideaal die afleveringen soms geschetst worden, en het eindigt altijd goed..but darling thats not reality
  zondag 12 februari 2012 @ 23:19:06 #80
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107915363
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:16 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

ik, ik had het er namelijk over dat het vroeger ook egbeurde dat een man naast zijn wetterlijke vrouw wel eens een minnares had (toen het nog in het geheim gedaan werd). Nu willen jullie het legaliseren om het "liefdevol" te houden... kom op zeg
Jij praat echt onzin. Bespeur ik daar een trauma?
Lees eens een site door over polyamory ofzo.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:19:26 #81
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107915388
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat artikel heeft niets te maken met polygamie?
Nee dat ging over incest ;)
pi_107915403
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat is niet de vraag, zou je het andere mensen willen verbieden?
Want dit soort dingen gebeuren regelmatig namelijk
Absoluut, degenen die dit bewust doen zou ik het liefst neer willen knallen, maar daar heb ik geen recht op hè. :)
pi_107915410
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:19 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Jij praat echt onzin. Bespeur ik daar een trauma?
Lees eens een site door over polyamory ofzo.
ik praat onzin? haha weet je wel hoe belachelijk je zelf aan het praten bent
pi_107915462
weet je wat, als jullie dan lekker de rest van je leven op zoek gaan naar een partner die met je wilt trouwen en het okay vind dat je anderen neukt dan wens ik je daar veel succes mee
pi_107915481
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:19 schreef Aliana het volgende:

[..]

Absoluut, degenen die dit bewust doen zou ik het liefst neer willen knallen, maar daar heb ik geen recht op hè. :)
  zondag 12 februari 2012 @ 23:21:39 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107915517
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:14 schreef NanaVonB het volgende:
Dat heet niet territoriaal gedrag. Al dat gedrag is gebaseerd op de bijbel. In Afrika levert het niet zoveel problemen op eigenlijk. Ik ken een nederlandse vrouw die met een Afrikaan getrouwd is. Hij heeft een tweede vrouw, ik hoor haar niet klagen hoor. Ze is niet anders gewend, ze is in die maatschappij opgegroeid en met 2 vrouwen vindt zij het veel makkelijker om voor hun 7 kinderen te zorgen. Ze was het wel met mij eens dat het niet klopt dat zij hetzelfde recht niet heeft, maar ze zei dat ze domweg gelukkig was en dat ze dat nooit op het spel zou zetten voor gelijke rechten. Dat vond ze ondergeschikt aan haar geluk en dat van haar gezin.
Resistance is futile.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:24:04 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107915701
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:18 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

jonge ik kijk ook star trek, maar je moet ook weten wat een utopie is en wat de werkelijkheid is...ik weet hoe ideaal die afleveringen soms geschetst worden, en het eindigt altijd goed..but darling thats not reality
Ik ben je darling niet, en ik weet dat het fictie betreft. Maar de makers denken wel heel bewust na over mogelijke andere maatschappijvormen, iets wat de vrouwen in dit topic niet kunnen blijkbaar.
Resistance is futile.
pi_107915951
oke dan is het wellicht iets wat mogelijk is als je blijkbaar niet beter weet, maar als je dit nou ineens wilt voorstellen in een werled waar mensen nu eenmaal niet beter weten? gaat dat dan in niet tegen het moraal van het algehele geheel?
  zondag 12 februari 2012 @ 23:28:03 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107915979
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:20 schreef NanaVonB het volgende:
weet je wat, als jullie dan lekker de rest van je leven op zoek gaan naar een partner die met je wilt trouwen en het okay vind dat je anderen neukt dan wens ik je daar veel succes mee
Ik stel nergens dat ik dat nastreef. Ik ben van nature een zeer loyaal persoon, hondstrouw. Hoe diep mijn relaties ooit ook in het slop zaten, ik kan niemand bedriegen.

Maar dat is de vraag hier niet. De vraag is hier of polygamie/polyamorie reëel is. Ik denk van wel. Sterker nog: monogamie is in slechts 25% van alle wereldculturen de norm. Al de rest staat hun mannen toe meerdere vrouwen te trouwen en een enkele cultuur staat de vrouwen toe om meerdere mannen te trouwen (een stam ergens in de buurt van Indonesië). Nergens wordt het echter beide geslachten toegestaan.

Wat ik maar wil zeggen, in een polygame samenleving bedrieg je je partner niet door er een tweede of derde partner op na te houden.
Resistance is futile.
pi_107916005
ik bedoel als je dat wilt voorstellen in een wereld waar de norm nu eenmaal monogamie is
  zondag 12 februari 2012 @ 23:28:56 #91
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107916023
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:19 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

ik praat onzin? haha weet je wel hoe belachelijk je zelf aan het praten bent
Ach, ik kan tenminste zeggen, been there done that, got the t-shirt.

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:27 schreef NanaVonB het volgende:
oke dan is het wellicht iets wat mogelijk is als je blijkbaar niet beter weet, maar als je dit nou ineens wilt voorstellen in een werled waar mensen nu eenmaal niet beter weten? gaat dat dan in niet tegen het moraal van het algehele geheel?
Er is niets zo discutabel als moraal.
En er is niets zo aan verandering onder hevig als de moraal, dat wordt ook wel zeitgeist genoemd (niet te verwarren met de filmpjes van zeitgeist)
  zondag 12 februari 2012 @ 23:29:12 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107916042
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:27 schreef NanaVonB het volgende:
75% van de wereldculturen weet niet beter dan dat mannen meerdere vrouwen mogen hebben!
Resistance is futile.
pi_107916089
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

75% van de wereldculturen weet niet beter dan dat mannen meerdere vrouwen mogen hebben!
Inderdaad, ze weten niet beter. Wij wel.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:30:23 #94
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107916103
quote:

[..]

Precies ze is een beetje biased omdat ze hier is opgegroeid en onze moraal moet dan maar meteen als wereldstandaard of als beschaafd verheven worden.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:30:24 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107916106
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:28 schreef NanaVonB het volgende:
ik bedoel als je dat wilt voorstellen in een wereld waar de norm nu eenmaal monogamie is
Zoals ik al zei: ik denk niet dat onze maatschappij er aan toe is.
Resistance is futile.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:31:01 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107916137
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:30 schreef Aliana het volgende:

[..]

Inderdaad, ze weten niet beter. Wij wel.
:') en dan durf jij het over betweters te hebben.
Resistance is futile.
pi_107916157
quote:

[..]

ja maar in nederland niet, hoe kan een kleine minderheid nou in godsnaam verwachten dat polygamie hier de norm wordt terwijl men momenteel is opgegroeid met monogamie.. Ik stel voor dat de topicstraters gewoon een stukje gaan verhuizen...als er toch al zo'n groot gedeelte van de aarde het zo normaal vind om meerdere vrouwen te hebben..
pi_107916209
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:20 schreef NanaVonB het volgende:
Het hoeft niet per se te betekenen dat twee mensen van elkaar houden en dat één van die twee dan "met een ander neukt". Dat is meer een soort openlijk vreemdgaan. Wat ik ook best vind, maar meestal trouw je niet met je neukertjes.

Het gaat mij erom om terug te gaan naar de basis van het trouwen. Wat betekent trouwen? Trouwen betekent dat mensen bepaalde rechten en plichten ten opzichte van elkaar aangaan omdat ze met elkaar willen samenleven. Het betekent dat ze beloven voor elkaar te zorgen. Heel concreet betekent het dat ze samen hun belasting e.d. invullen, voogdij dragen over hun kinderen, het recht hebben over elkaar te beslissen in een situatie waarin de ander dat niet is.

Net zoals velen van ons niet inzien waarom dit niet mogelijk moet zijn voor mensen van het gelijke geslacht, zie ik niet in dat het niet mogelijk moet zijn voor meer dan twee mensen. Stel dat ik twee mensen vind die van elkaar houden en van wie ik houd en die van mij houden; waarom mogen wij dan niet met z'n drietjes trouwen?

Ik vind het trouwens wel een klein beetje een ander verhaal als één persoon met meerderen getrouwd is, maar die anderen niet met hem. Dat vind ik eigenlijk niet logisch.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107916219
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

:') en dan durf jij het over betweters te hebben.
Er zijn genoeg studies gedaan over gezinsverband. Wat wel en niet bevorderlijk is dus.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:34:26 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107916315
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:32 schreef Aliana het volgende:

[..]

Er zijn genoeg studies gedaan over gezinsverband. Wat wel en niet bevorderlijk is dus.
Voor jou is echter maar 1 studie relevant: http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_bias . Lees dat eerst eens, alvorens je je in een serieuze discussie mengt.

:*
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')