Ik heb er ook niets tegen in te brengen.quote:
Echt als ze dit toestaan, Ga ik gewoon mijn eigen legertje fokkenquote:Op zondag 12 februari 2012 22:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik heb er ook niets tegen in te brengen.
Huwelijk was iets traditioneels met bij ons een christelijk sausje.
Dat kunnen we weleens los laten.
Denk er om, als het fout gaat wordt het een hoop kinder en partner alimentatiequote:Op zondag 12 februari 2012 22:08 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Echt als ze dit toestaan, Ga ik gewoon mijn eigen legertje fokken
Risico van het vak...quote:Op zondag 12 februari 2012 22:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Denk er om, als het fout gaat wordt het een hoop kinder en partner alimentatie
Wie moet die dan betalen? En voor welke kinderen?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Denk er om, als het fout gaat wordt het een hoop kinder en partner alimentatie
Dat dit voor jou zo werkt, wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo werkt.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:13 schreef Aliana het volgende:
Slecht idee.
Uit delen ontstaat jaloezie> uit jaloezie ontstaat haat> uit haat ontstaat.. Moord!![]()
Vooral als je ook nog wapens in huis mag hebben.
Dat is deels omdat meerdere partners hebben not done is.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:16 schreef practics het volgende:
over 100 jaar is dit normaal, kost alleen wat tijd..
Dan het huwelijk op zich, dat zou ook nog wel verdwijnen.
Deze wereld switchen mensen gewoon van partner, en dat word alleen maar erger...
Dat is een keus die je zelf maakt. En niet alle schoonmoeders zijn vervelend. Toch ?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Slecht idee.
Polygamie heeft als heel vervelende bijwerking dat je dan ook meerdere schoonmoeders krijgt...
Nee hoor, mensen mogen best een relatie hebben met meerdere mensen, maar dan kan je gewoon niet trouwen.. boeiend?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat dit voor jou zo werkt, wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo werkt.
En omdat dit voor jou misschien zo werkt wil je andere mensen de keuzevrijheid maar weer ontnemen?
Ik gok dat je CDA stemt.
Dat boeit zeker veel, Gewoon vrijheid in de keuze die je maakt!quote:Op zondag 12 februari 2012 22:20 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nee hoor, mensen mogen best een relatie hebben met meerdere mensen, maar dan kan je gewoon niet trouwen.. boeiend?
En nee, ik stem geen CDA.
Nouja dan kan je eigenlijk trouwen met wie je wil.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:21 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Dat boeit zeker veel, Gewoon vrijheid in de keuze die je maakt!
Polygamie houd in dat je samen leeft en getrouwd bent dus een man en drie vrouwen... En het kan gewoon werken.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:23 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nouja dan kan je eigenlijk trouwen met wie je wil.
Dan ben je uiteindelijk getrouwd met bijv. 20 mensen en 17 daarvan zie je nooit meer.
Waarom dan ook scheiden? Maakt niets uit.
Ongeorganiseerde bende zal het dan worden.
Het idee, vrijheid blijheid, is mooi maar in de realiteit zal het niet werken.
quote:
quote:
Ja en wie gaat dat dan constant controleren?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:25 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Polygamie houd in dat je samen leeft en getrouwd bent dus een man en drie vrouwen... En het kan gewoon werken.
Dat valt wel mee hoor, de niet officiele versie heeft een redelijk aantal aanhangers:quote:Op zondag 12 februari 2012 22:26 schreef sthomass het volgende:
[..]Ik vind het wel een mooi idee, maar je moet er wel het geld voor hebben om meerdere vrouwen te onderhouden. Wel een mooi schoon huis zal je hebben.
Waarom zou een overheid iedere keer alles op alles moeten controleren we leven niet in een dictatuur al begint het er langzaam op te lijken.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:27 schreef Aliana het volgende:
[..]
Ja en wie gaat dat dan constant controleren?
Nee maar ik zeg dat het dan uit de hand gaat lopen, aangezien je daar totaal geen controle op kan houden.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Waarom zou een overheid iedere keer alles op alles moeten controleren we leven niet in een dictatuur al begint het er langzaam op te lijken.
Dat heeft dat weer weinig met polygamie te maken.. Bij polygamie is het voor de vrouwen bekend..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef NanaVonB het volgende:
trouwens stel dat je dus getrouwd bent ben een vrouw en dan ga je een affaire aan met nummer 2 en trouw je daar steiekem mee zonder het wteen van vrouw 1...dat soort verhalen hoor je wel vaak...dat zo'n vent 2 vrouwen heeft en dat ze beiden niets van elkaar weten...misselijkmakend vind ik het
Kom op zeg. Hoeveel polygamisten denk je dat er zijn?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:31 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nee maar ik zeg dat het dan uit de hand gaat lopen, aangezien je daar totaal geen controle op kan houden.
Sure...quote:Op zondag 12 februari 2012 22:31 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nee maar ik zeg dat het dan uit de hand gaat lopen, aangezien je daar totaal geen controle op kan houden.
Hmm dat gaat hier in nederland vrij moeizaam hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef NanaVonB het volgende:
trouwens stel dat je dus getrouwd bent ben een vrouw en dan ga je een affaire aan met nummer 2 en trouw je daar steiekem mee zonder het wteen van vrouw 1...dat soort verhalen hoor je wel vaak...dat zo'n vent 2 vrouwen heeft en dat ze beiden niets van elkaar weten...misselijkmakend vind ik het
Nee verschil in mijn versie zou zijn dat drie mensen dan dus ook alle drie met elkaar moeten trouwen. Dus niet eentje die met twee anderen trouwt. Maar drie die met elkaar trouwen. Goed idee?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef NanaVonB het volgende:
Dat komt in de buurt van de originele gedachte van polyamoryquote:Op zondag 12 februari 2012 22:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee verschil in mijn versie zou zijn dat drie mensen dan dus ook alle drie met elkaar moeten trouwen. Dus niet eentje die met twee anderen trouwt. Maar drie die met elkaar trouwen. Goed idee?
"jouw versie"? En dan moet die derde persoon zeker een vrouw zijn...pff ik denk niet dat er veel vrouwen daar mee instemmen..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee verschil in mijn versie zou zijn dat drie mensen dan dus ook alle drie met elkaar moeten trouwen. Dus niet eentje die met twee anderen trouwt. Maar drie die met elkaar trouwen. Goed idee?
Ze zijn er vast wel.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:35 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
"jouw versie"? En dan moet die derde persoon zeker een vrouw zijn...pff ik denk niet dat er veel vrouwen daar mee instemmen..
Wat ik over polyamory vaak hoor is dat toch meestal één van de twee een andere liefde heeft, maar dat dit in alle openheid gebeurt, en in alle liefde... maar origineel is dat dus anders?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat komt in de buurt van de originele gedachte van polyamory
Nou nee dat zeg ik dus helemaal niet.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:35 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
"jouw versie"? En dan moet die derde persoon zeker een vrouw zijn...pff ik denk niet dat er veel vrouwen daar mee instemmen..
Je hoeft ook niet met z'n allen tegelijk sex te hebben.. En ik denk dat er weinig echte mannen zijn die dat zouden doen..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:37 schreef NanaVonB het volgende:
nu moet ik ineens denken aan een 2e man erbij..dat zou ik al helemaal neit willen...gatver ik zie mijn kerel een andere gozer ook echt niet doen...
Ach als mijn vriend ineens op een ander verliefd zou worden dan zou ik dat niet accepteren...ik zou het ronduit egoistisch vinden als hij dan nog bij mij zou willen blijven...quote:Op zondag 12 februari 2012 22:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wat ik over polyamory vaak hoor is dat toch meestal één van de twee een andere liefde heeft, maar dat dit in alle openheid gebeurt, en in alle liefde... maar origineel is dat dus anders?
...en 2 of drie die zitten te zeikenquote:Op zondag 12 februari 2012 22:31 schreef Dven het volgende:
En er is er altijd wel eentje zonder hoofdpijn!
Kan, het kan ook een driehoeksverhouding zijn.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wat ik over polyamory vaak hoor is dat toch meestal één van de twee een andere liefde heeft, maar dat dit in alle openheid gebeurt, en in alle liefde... maar origineel is dat dus anders?
Ah, kijk, iemand die jaloers is.quote:
Waarom eigenlijk niet? Hoe dan ook, dit topic gaat ook niet per se over jou, het gaat over rechten voor mensen die er wél zo over denken. Moeten mensen die wél met 2 mensen willen trouwen niet dat recht krijgen?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:38 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Ach als mijn vriend ineens op een ander verliefd zou worden dan zou ik dat niet accepteren...ik zou het ronduit egoistisch vinden als hij dan nog bij mij zou willen blijven...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |