Ja, dat ja! Sterker nog, ik vond het in de context van het stuk zo ongelooflijk stuitend dat ik nog boos achter de laptop zit. Het stuk gaat onder andere over schuldgevoelens die aangewakkerd worden bij jonge moeders, die toch al zo kwetsbaar zijn. En dan zet de hoogleraar techniek-ethiek zoiets in haar stuk. Dát is pas inspelen op bepaalde gevoelens van jonge ouders. Damn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:57 schreef oeke het volgende:
Dat vond ik ook, dat stukje waarin stond dat de moeder en de zorgverleners zo bezig zijn met de bv, dat het kind ondertussen zowat stierf van de ondervoeding en de uitdroging.
Een raar en onwaar beeld vond ik dat.
Het maakte wel dat ik meteen klaar was met het stuk.
Heel stuitend inderdaad. Ik kan niet anders dan het met je eens zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat ja! Sterker nog, ik vond het in de context van het stuk zo ongelooflijk stuitend dat ik nog boos achter de laptop zit. Het stuk gaat onder andere over schuldgevoelens die aangewakkerd worden bij jonge moeders, die toch al zo kwetsbaar zijn. En dan zetten ze zoiets in hun stuk. Dát is pas inspelen op bepaalde gevoelens van jonge ouders. Damn.
Ik kan me vooral maar moeilijk voorstellen dat dit komt van iemand die onderzoek ernaar heeft gedaan. Misschien ga ik het wetenschappelijke artikel vanavond even opzoeken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:01 schreef oeke het volgende:
[..]
Heel stuitend inderdaad. Ik kan niet anders dan het met je eens zijn.
Het gekke was, dat ik het artikel las en even niet wist in welke tijdsgeest ik dit moest plaatsen, het voelde zo vreemd aan. Of klinkt dat erg raar. Ik wist gewoon niet of het echt van nu was.
Ik heb geen bv cursus gevolgd maar mijn buurvrouw wel. En ze vertelde dat er niks was verteld over kloven, clusteren en de vermoeidheid dat het met zich mee brengt de eerste dagen. De nadruk lag volgens haar over hoe de borst is opgebouwd en hoe de melk wordt aangemaakt en over het juiste aanhappen van het kindje...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken het totaal niet, het idee dat het 'makkelijk' moet gaan en dat het zo verkocht wordt. Wie verkoopt het dan zo? Op voorlichtingssistes zoals borstvoeding.com wordt er realistisch over gedaan, tijdens gratis bijeenkomsten georganiseerd vanuit het ziekenhuis wordt gewoon voorlichting gegeven, en van andere moeders krijg je over het algemeen juist de dramatische verhalen te horen. Ik vond dat er zoveel nadruk lag op alle mogelijke problemen dat ik me juist verre van zowel de voorlichtingsbijeenkomsten als de ervaringsverhalen heb gehouden.
Wat een lieve warme beeld krijg ik hierbijquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:45 schreef oeke het volgende:
[..]
Wat fijn Bitterend!![]()
En fijn dat ze meegaand zijn en mee denken daar.
Gewoon gebruik van maken hoor, volgens mij is het alleen maar goed om een iets langere wenperiode in te bouwen als ze er zo naar snakt.
Is ook fijn voor haar lijkt me dat jij er ook bij bent af en toe, zodat ze merkt dat het een veilige plek is.
En T-shirt deed ik hier ook. Sterker nog, Ko heeft er uiteindelijk een uitgezocht, ik deed er altijd 1 in zijn bedje die ik gedragen had en na een paar dagen ging die in de was en gaf ik een 'verse'.
Ko heeft uiteindelijk besloten dat de paarse het lekkerst was en dat is nu zijn 'knuffel'. Ik draag hem niet meer trouwens.
Wat ik echt gemist heb is informatie over hoe lang het kan duren voordat je melkproductie op gang is. Pijn had ik me op voorbereid, maar het feit dat ik gewoon drie volle dagen heb moeten kolven voor ik de eerste druppel zag, ik had er geen idee van. En de machteloosheid die je voelt als je je kind honger ziet hebben en af ziet vallen, dat frustreerde kindje bij het aanleggen en het gevoel dat je lijft je gigantisch in de steek laat terwijl je nog na ligt te stuiteren van de bevalling. Ik voel me echt gezegend met een kraamhulp die me op dag 2 al aan de kolf zetten en een moeder die me ervan overtuigde er gewoon een flesje kv in te stopppen. Zonder hen twee had ik de handdoek misschien ook wel voortijdig in de ring gegooid.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken het totaal niet, het idee dat het 'makkelijk' moet gaan en dat het zo verkocht wordt. Wie verkoopt het dan zo? Op voorlichtingssistes zoals borstvoeding.com wordt er realistisch over gedaan, tijdens gratis bijeenkomsten georganiseerd vanuit het ziekenhuis wordt gewoon voorlichting gegeven, en van andere moeders krijg je over het algemeen juist de dramatische verhalen te horen. Ik vond dat er zoveel nadruk lag op alle mogelijke problemen dat ik me juist verre van zowel de voorlichtingsbijeenkomsten als de ervaringsverhalen heb gehouden.
Dat!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat ik echt gemist heb is informatie over hoe lang het kan duren voordat je melkproductie op gang is. Pijn had ik me op voorbereid, maar het feit dat ik gewoon drie volle dagen heb moeten kolven voor ik de eerste druppel zag, ik had er geen idee van. En de machteloosheid die je voelt als je je kind honger ziet hebben en af ziet vallen, dat frustreerde kindje bij het aanleggen en het gevoel dat je lijft je gigantisch in de steek laat terwijl je nog na ligt te stuiteren van de bevalling. Ik voel me echt gezegend met een kraamhulp die me op dag 2 al aan de kolf zetten en een moeder die me ervan overtuigde er gewoon een flesje kv in te stopppen. Zonder hen twee had ik de handdoek misschien ook wel voortijdig in de ring gegooid.
Het kolftopic deel 3quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:03 schreef Bleie het volgende:
Is er ook een kolftopic? Ik zie t zo gauw miet, en weet niet hoe ik moet zoeken oo mn ipad.
Thuis bevallen, onmiddelijk aan de borst (eerste borstvoeding na ...uur staat doorstreept in het verslag.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:45 schreef WupWup het volgende:
Het kan nog makkelijker
Thuis bevallen, binnen een half uur lag ze aan, even een overproductie gehad die opgelost kon worden met blokvoeden en nu met 2 jaar en 3 maanden drinkt ze nog. Kunstvoeding heeft ze in totaal nog geen 20 keer gehad, tussen 7 en 11 maanden als ik het niet meer bij elkaar gekolfd kreeg.
En ik weet heel erg zeker dat mijn uitgebreide voorbereiding hier in grote mate aan bij heeft gedragen.
Dan had hij eerder af moeten buigen.. Hij groeide nl in het begin mooi op de lijn mee..!quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:49 schreef DaviniaHR het volgende:
Evenstar Aviva begon op +2 en zit nu op -1 lijn.
Mss was zijn gewicht eigenlijk te hoog, omdat je zoveel rust hebt moeten houden?
maar maar maar het is jouw derdequote:Op woensdag 15 februari 2012 08:55 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Thuis bevallen, onmiddelijk aan de borst (eerste borstvoeding na ...uur staat doorstreept in het verslag.) Nog maar 4 maanden nu, maar ik zou het vreemd vinden moesten er problemen komen.
Hier ook hoor. Meteen aan de borst en toen ik na anderhalf terug kwam van de O.K. meteen weer.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:34 schreef Bleie het volgende:
Mijn kinderen zijn beide in het zh geboren (poliklinisch), en lagen ook direct aan de borst.
Ja ik ben een watjequote:Op woensdag 15 februari 2012 13:56 schreef bitterend het volgende:
Het is mij ook niet verteld maar ik heb wel doorgezet.
Nee, je bent absoluut geen watje! Het lijkt me dat je sowieso al voldoende in de kreukels lag.quote:
Het is goed Pessiequote:Op woensdag 15 februari 2012 16:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Nee, je bent absoluut geen watje! Het lijkt me dat je sowieso al voldoende in de kreukels lag.
Mijn eerste dronk ook meteen en was vervolgens 4,5 jaar niet meer te stoppen.quote:
Dan vraag ik mij af, waarom heb je daar zelf niet naar gevraagd, bijvoorbeeld hier?quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Meteen aan de borst en toen ik na anderhalf terug kwam van de O.K. meteen weer.
Ook geen last van stuwing en de bv kwam meteen op gang.
Als mij was verteld over de zuigkracht en dat het nare gevoel van een kleintje die aan je tepel zuigt gewenning kost en tijdelijk is, dan had ik waarschijnlijk wel doorgezet.
Omdat ik hier al jaren meelas en een kennis bij ons thuis nog een privé voorlichting heeft gegeven en niemand het noemde. Ik dacht serieus dat het aan mij lag, lage pijngrens, watje of zo en durfde het gewoon weg niet te vragen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:47 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af, waarom heb je daar zelf niet naar gevraagd, bijvoorbeeld hier?
Jij hebt serieus geen gram tact in je zitten he?! Je zegt even in andere bewoording dat men Dom is dat ze dat niet ff zelf bedenken..quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:26 schreef Juud79 het volgende:
Maar je hoeft toch geen intellectueel te zijn om te bedenken dat je tepels moeten wennen als er opeens een baby 10/12 keer per dag gedurende 10/15 minuten per borst aan drinkt.
Dat lijkt me nogal logisch....
Wennen is iets anders dan elke keer met tranen in je ogen en stampende voeten jezelf te moeten verbijten omdat het zo verrekte pijn doet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:26 schreef Juud79 het volgende:
Maar je hoeft toch geen intellectueel te zijn om te bedenken dat je tepels moeten wennen als er opeens een baby 10/12 keer per dag gedurende 10/15 minuten per borst aan drinkt.
Dat lijkt me nogal logisch....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |