abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107996091
Al twee keer heel lang doorgeslapen hier! Laatste voeding gisteren om 19.15 uur, 20.15 ongeveer in bed. Omdat ik de reserves wel kan gebruiken heb ik om 22.30 gekolft en dat staat nu in de koeling voor morgen als pap en mam op komen passen.
Ik kan trouwens inmiddels in 3 keer kolven voldoende binnen halen voor de volgende dag, dus ik hoop dat het zo blijft.

ik heb trouwens alweer netjes mijn 28 dagen cyclus terug :( , dat had van mij nog wel even weg mogen blijven..
pi_107996298
Is er ook een kolftopic? Ik zie t zo gauw miet, en weet niet hoe ik moet zoeken oo mn ipad.
  woensdag 15 februari 2012 @ 08:09:03 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107996339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:03 schreef Bleie het volgende:
Is er ook een kolftopic? Ik zie t zo gauw miet, en weet niet hoe ik moet zoeken oo mn ipad.
Het kolftopic deel 3
Ik hoop dat het de meest recente is ;)
  woensdag 15 februari 2012 @ 08:49:09 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107996761
Evenstar Aviva begon op +2 en zit nu op -1 lijn.
Mss was zijn gewicht eigenlijk te hoog, omdat je zoveel rust hebt moeten houden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_107996844
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:45 schreef WupWup het volgende:
Het kan nog makkelijker ;)
Thuis bevallen, binnen een half uur lag ze aan, even een overproductie gehad die opgelost kon worden met blokvoeden en nu met 2 jaar en 3 maanden drinkt ze nog. Kunstvoeding heeft ze in totaal nog geen 20 keer gehad, tussen 7 en 11 maanden als ik het niet meer bij elkaar gekolfd kreeg.
En ik weet heel erg zeker dat mijn uitgebreide voorbereiding hier in grote mate aan bij heeft gedragen.
Thuis bevallen, onmiddelijk aan de borst (eerste borstvoeding na ...uur staat doorstreept in het verslag. ;)) Nog maar 4 maanden nu, maar ik zou het vreemd vinden moesten er problemen komen.
pi_107996846
Asyniur: dank!
pi_107998928
evenstar :* ik hoop dat de ka wat kan betekenen en dat Ollie lekker zal groeien :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:02:51 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107999670
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:49 schreef DaviniaHR het volgende:
Evenstar Aviva begon op +2 en zit nu op -1 lijn.
Mss was zijn gewicht eigenlijk te hoog, omdat je zoveel rust hebt moeten houden?
Dan had hij eerder af moeten buigen.. Hij groeide nl in het begin mooi op de lijn mee..!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_108004090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:55 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Thuis bevallen, onmiddelijk aan de borst (eerste borstvoeding na ...uur staat doorstreept in het verslag. ;)) Nog maar 4 maanden nu, maar ik zou het vreemd vinden moesten er problemen komen.
maar maar maar het is jouw derde :6 ;)
pi_108004148
Mijn kinderen zijn beide in het zh geboren (poliklinisch), en lagen ook direct aan de borst.
pi_108004682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:34 schreef Bleie het volgende:
Mijn kinderen zijn beide in het zh geboren (poliklinisch), en lagen ook direct aan de borst.
Hier ook hoor. Meteen aan de borst en toen ik na anderhalf terug kwam van de O.K. meteen weer.
Ook geen last van stuwing en de bv kwam meteen op gang.

Als mij was verteld over de zuigkracht en dat het nare gevoel van een kleintje die aan je tepel zuigt gewenning kost en tijdelijk is, dan had ik waarschijnlijk wel doorgezet.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108004934
Het is mij ook niet verteld maar ik heb wel doorgezet.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108005091
Ik heb wel enorme stuwing gehad beide keren. Dat is toch heel gewoon in je kraamweek? Heb het nu wel één keer goed weggekolfd, en nu is het veel minder. Lek ook ietsjes minder dan bij de oudste, maar nog steeds zodanig dat ik er niet blij mee ben :(
pi_108005323
Ik heb nu stuwing ;( En ik moet nog 50 minuten wachten voor ik mag kolven ;(
Normaal heb ik nooit zo een stuwing in de middag, heb vanochtend uit deze borst al zo'n 170 ml gekolfd dus als ik dan om 15.00 uur ga kolven gaat dat helemaal prima. Maar vandaag is het dus stuwing, auw en lekken :')
Tralalalaaa
pi_108007024
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:56 schreef bitterend het volgende:
Het is mij ook niet verteld maar ik heb wel doorgezet.
Ja ik ben een watje :')

TAP, is er echt geen mogelijkheid tot eerder kolven bij dit soort incidenten?
The way you rock'n'roll
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:38:33 #141
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108011221
quote:
15s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja ik ben een watje :')

Nee, je bent absoluut geen watje! Het lijkt me dat je sowieso al voldoende in de kreukels lag.
pi_108011492
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:38 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee, je bent absoluut geen watje! Het lijkt me dat je sowieso al voldoende in de kreukels lag.
Het is goed Pessie :* . Bitterend en ik hebben het er per dm over gehad en ik vatte het schijnbaar te vervelend op.

Kom jij eens gauw vertellen hoe het met Nathan gaat. Ik mis je in het dreumestopic -O-
The way you rock'n'roll
pi_108011649
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:32 schreef WupWup het volgende:

[..]

maar maar maar het is jouw derde :6 ;)
Mijn eerste dronk ook meteen en was vervolgens 4,5 jaar niet meer te stoppen. :P
Nummer twee begon dan weer pas de volgende ochtend echt te drinken.
pi_108011658
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Meteen aan de borst en toen ik na anderhalf terug kwam van de O.K. meteen weer.
Ook geen last van stuwing en de bv kwam meteen op gang.

Als mij was verteld over de zuigkracht en dat het nare gevoel van een kleintje die aan je tepel zuigt gewenning kost en tijdelijk is, dan had ik waarschijnlijk wel doorgezet.
Dan vraag ik mij af, waarom heb je daar zelf niet naar gevraagd, bijvoorbeeld hier?
pi_108011944
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:47 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij af, waarom heb je daar zelf niet naar gevraagd, bijvoorbeeld hier?
Omdat ik hier al jaren meelas en een kennis bij ons thuis nog een privé voorlichting heeft gegeven en niemand het noemde. Ik dacht serieus dat het aan mij lag, lage pijngrens, watje of zo en durfde het gewoon weg niet te vragen.

En zoals ik laatst in een post met dezelfde strekking maar uitgebreider aangaf zat ik lichamelijk en geestelijk op een dieptepunt en speelde dat ook mee.

Ik roep nu wel zo makkelijk dat ik dan had door gezet. Wellicht ook niet door mijn algehele gesteldheid maar desondanks zou het fijn geweest zijn als iemand het me van tevoren verteld had zodat ik me dus niet zo'n alien voelde en er daarom niet over durfde te beginnen.

Zal ook mijn eigen schroom zijn hoor maar hier zitten veel langvoedsters en die lactatiekundige kennis is ook langvoedster en dan voel je je nogal suf als jij denkt OMG wat een kutgevoel dat bv geven :@
The way you rock'n'roll
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:26:46 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108013300
Maar je hoeft toch geen intellectueel te zijn om te bedenken dat je tepels moeten wennen als er opeens een baby 10/12 keer per dag gedurende 10/15 minuten per borst aan drinkt.

Dat lijkt me nogal logisch.... :s)
pi_108013847
Ik snap je wel hoor DML. hier de eerste waar ik wel inderdaad echt het merkte maar dat was nog te doen. Maar bij de 2de deed het gewoon echt heel heel heel veel pijn de eerste weken.
En ik leg heel goed aan, had de oudste ook al langevoed maar ik kreeg van kraamhulp en mijn moeder van alles tegen mij aan gemopperd dat ik zeker wel snap dat je algehele gestel enzo zeker mee werkt.

Ik snap dus het gedeelte van het echt teveel pijn vinden we;l, jammer dat je de vragen niet wilde stellen.
(en dat bedoel ik niet lullig! ) Vragen zijn namelijk nooit dom.. of suf etc.
  woensdag 15 februari 2012 @ 18:06:57 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108014648
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:26 schreef Juud79 het volgende:
Maar je hoeft toch geen intellectueel te zijn om te bedenken dat je tepels moeten wennen als er opeens een baby 10/12 keer per dag gedurende 10/15 minuten per borst aan drinkt.

Jij hebt serieus geen gram tact in je zitten he?! Je zegt even in andere bewoording dat men Dom is dat ze dat niet ff zelf bedenken..
Sommigem zijn zo kapot of verward van de bevalling dat ze daar niet aan denken of zo vol van hormonen.. En een pijngrens is persoonlijk wat voor de een te doen is is voor de ander niet!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_108014652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:26 schreef Juud79 het volgende:

Wennen is iets anders dan elke keer met tranen in je ogen en stampende voeten jezelf te moeten verbijten omdat het zo verrekte pijn doet.

Leuke finishing touch trouwens, die zelfingenomen smiley.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vanyel op 15-02-2012 18:13:02 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_108014770
Njah ik had dus wel idd dat ik met tranen zat te voeden en mij echt moest verbijten om de pijn van het zuigen.. Het is wel een kwestie van wennen, maar ik snap wel dat het voor andere echt heel zwaar is om daar aan te wennen.. Het gaat na een poosje ook weer weg.. Maar dat het pijnlijk is dat is zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')