Het kan dat het vandaag zomaar weer beter gaat he?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:09 schreef bitterend het volgende:
Dank dames![]()
ik werk nog niet, in april pas maar ik heb colleges aan de uni...maar als het blijft niet goed gaan dan pik ik het in een latere stadium op
mijn baby is belangrijker
live voeden zal niet gaan terwijl ik werk want de opvang is 30 minuten rijden van werk
heb haar net weer weg gebracht en zat daarna in tranen in de autoik heb ook gevraagd of ze me wilden bellen als het niet ging want dan kom ik meteen terug
Nou dat probleem dus.. Want dan kreeg ik ze aan de telefoon en dan hoorde ik dat ze inderdaad niet wilde drinken.. Dat ze van alles proberen... Dan zat ik weer... Shitzooi.. Over een uurtje weer bellen... Zelfde verhaal.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:17 schreef bitterend het volgende:
Tico ja dat hoop ik...ik ga niet bellen denk ik ben bang dat ik het niet trek dan tot 4 uur
Juud ik heb gevraagd of ze inderdaad wat anders wouden proberen dan een fles...maar denk niet dat het echt een honger probleem is meer dat ze lekker bij mama wil...en dat doet me gewoon zo veel pijn![]()
Nee, ze weigert. Maar drinken uit een beker gaat nu wel een beetje beter. Kolven gaat trouwens prima en als ik deze baan krijg kan ik tussen de middag live gaan voeden!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ivm werk kolf ik ook veel. En dat gaat best goed, moet ik zeggen. Ik denk dat je op forums vooral mensen tegen komt die er problemen bij ondervinden en dus vragen stellen.
Mijn dochter drinkt nu ongeveer 700cc en daarvan kolf ik er minimaal 600. Alleen haar laatste avond-flesje bestaat uit kv. Maar dat is opzetterlijk (en al lang) zo, omdat ze dan beter doorslaapt. Aan fysiek contact komt ze echt niet te kort bij mij...en daar was ik wel eerst bang voor..als ik geen borstvoeding zou geven maar wel moedermelk.
Ik vind het ook fijn dat papa 's avonds een voeding (lees flesje moedermelk) voor zijn rekening kan nemen. En ik vind het tof om te zien dat zij een hele goede eigen band met elkaar op aan het bouwen zijn.
Kijk gewoon waar jij je prettig bij voelt.
Hoe drinkt je dochter eigenlijk uit een flesje? Lukt dat goed?
Verder is het van belang dat men eerlijk is over borstvoeding. Ik wil niet zeggen dat ik me door de folders van de thuiszorgorganisatie voor de gek gehouden voelde, maar het scheelt niet veel. Mijn beeld van borstvoeding was dat het makkelijk zou zijn, en door alle promotie had ik er soort romantisch beeld bij gekregen. Vooropgesteld dat ik eigenlijk nog best een makkelijke borstvoedingsperiode heb gehad tot nu toe, ondanks dat het vijf volle dagen duurde voordat het op gang kwam, daarop weken durende stuwing volgde die vervolgens overging in een flinke dip. Ik heb geen tepelkloven, permanent weigerend kind etcetera gehad en prijs me derhalve best gelukkig.quote:De borst normaal noemen, houdt wel een diplomatisch dilemma in.
Zeg je dan ook dat vrouwen niet minder borstkanker krijgen als ze voeden, maar méér als ze de borst laten of kort voeden? Dat kinderen niet minder kans op leukemie of andere kankers hebben, maar een verhoogd risico bij melkpoedergebruik. Dat hart- en vaatziekten, problemen met de luchtwegen, longontsteking, ziekenhuisopnamen niet statistisch verminderen met, maar vaker voorkomen zonder borstvoeding? Dat borstvoeding geen voordelen heeft, maar melkpoeder risico's?
Touché! Jemig, wat is dat eerste stuk slecht.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:38 schreef Bleie het volgende:
Nou, ik denk dat Pietje gewoon een regeldag had gisteren. Vannacht maar 2 voedingen (*O*), en tot nu toe gaat het vandaag ook prima!
Gisteren trouwens wel een interessante discussie gevolgd op Twitter.
De aanleiding was dit artikel.
Daarop kwam deze reactie.
Dit is précies wat ik bedoelde te zeggen laatst!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Nirak het volgende:
BitterendHoe heeft ze het vandaag gedaan?
ik vind dat wel interessante artikelen Bleie, vooral onderstaande tekst uit het laatste artikel is interessant:
[..]
Verder is het van belang dat men eerlijk is over borstvoeding. Ik wil niet zeggen dat ik me door de folders van de thuiszorgorganisatie voor de gek gehouden voelde, maar het scheelt niet veel. Mijn beeld van borstvoeding was dat het makkelijk zou zijn, en door alle promotie had ik er soort romantisch beeld bij gekregen. Vooropgesteld dat ik eigenlijk nog best een makkelijke borstvoedingsperiode heb gehad tot nu toe, ondanks dat het vijf volle dagen duurde voordat het op gang kwam, daarop weken durende stuwing volgde die vervolgens overging in een flinke dip. Ik heb geen tepelkloven, permanent weigerend kind etcetera gehad en prijs me derhalve best gelukkig.
Maar man man man.. wat heb ik een doorzettingsvermogen moeten tonen om te komen tot op het punt waar ik nu ben. Meerdere malen heb ik op het punt gestaan te stoppen omdat het gewoon niet makkelijk genoeg ging. Want dat is hoe het moet gaan tegenwoordig: makkelijk. En het wordt dan ook als zodanig "verkocht", zodat zoveel mogelijk vrouwen "erin trappen". Maar door deze manier van werken voel je jezelf keihard in je rug geschoten als het niet goed gaat en geef je eerder op dan wanneer je weet wat er allemaal minder makkelijk kan gaan en hoe je het op kan lossen en waar je heen kan gaan..
Er is dus nog veel werk aan de winkel aan de voorkant. Dus niet alleen promotie, maar gewoon eerlijke informatie..
je zegt het precies zoals het is!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Nirak het volgende:
ik vind dat wel interessante artikelen Bleie, vooral onderstaande tekst uit het laatste artikel is interessant:
[..]
Verder is het van belang dat men eerlijk is over borstvoeding. Ik wil niet zeggen dat ik me door de folders van de thuiszorgorganisatie voor de gek gehouden voelde, maar het scheelt niet veel. Mijn beeld van borstvoeding was dat het makkelijk zou zijn, en door alle promotie had ik er soort romantisch beeld bij gekregen. Vooropgesteld dat ik eigenlijk nog best een makkelijke borstvoedingsperiode heb gehad tot nu toe, ondanks dat het vijf volle dagen duurde voordat het op gang kwam, daarop weken durende stuwing volgde die vervolgens overging in een flinke dip. Ik heb geen tepelkloven, permanent weigerend kind etcetera gehad en prijs me derhalve best gelukkig.
Maar man man man.. wat heb ik een doorzettingsvermogen moeten tonen om te komen tot op het punt waar ik nu ben. Meerdere malen heb ik op het punt gestaan te stoppen omdat het gewoon niet makkelijk genoeg ging. Want dat is hoe het moet gaan tegenwoordig: makkelijk. En het wordt dan ook als zodanig "verkocht", zodat zoveel mogelijk vrouwen "erin trappen". Maar door deze manier van werken voel je jezelf keihard in je rug geschoten als het niet goed gaat en geef je eerder op dan wanneer je weet wat er allemaal minder makkelijk kan gaan en hoe je het op kan lossen en waar je heen kan gaan..
Er is dus nog veel werk aan de winkel aan de voorkant. Dus niet alleen promotie, maar gewoon eerlijke informatie..
ohhh het is ook wat he! of hij slaapt niet en zuipt je leeg of je hebt plof tettenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:22 schreef Pvoesss het volgende:
Knuf voor Bitterend.![]()
Ik zit as we speak met stuwing niet te zuinig..Hij drinkt normaal altijd van 22 tot 08:00 elke 2 uur wel.
Maar hij heeft vannacht geslapen van 22:00 tot 07:00
Niet om je aan te vallen oid, maar ik denk dat er heel veel is wat op dit moment 'makkelijk ' moet gaan in de maatschappij. Zowel vanuit de informatiekanalen, maar ook vanuit de mensen zelf.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Nirak het volgende:
Want dat is hoe het moet gaan tegenwoordig: makkelijk. En het wordt dan ook als zodanig "verkocht", zodat zoveel mogelijk vrouwen "erin trappen".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |