abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:26:10 #76
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107960486
Bitterend wat vervelend zeg :* ! Ik weet ook niet hoe je het op kunt lossen...

Ik wil jullie de stats van Draakje niet onthouden, gisteren naar het CB geweest!
3850gram en 52cm!
Groeispurtje in de lengte gehad en het gewicht gaat ook goed omhoog (175gram per week aangekomen de afgelopen 2 weken).

pi_107960623
Netjes!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:38:19 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107960719
NTS, gaat goed zeg!
pi_107961452
Dank dames :*

ik werk nog niet, in april pas maar ik heb colleges aan de uni...maar als het blijft niet goed gaan dan pik ik het in een latere stadium op
mijn baby is belangrijker
live voeden zal niet gaan terwijl ik werk want de opvang is 30 minuten rijden van werk

heb haar net weer weg gebracht en zat daarna in tranen in de auto :'( ik heb ook gevraagd of ze me wilden bellen als het niet ging want dan kom ik meteen terug
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:10:41 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107961493
Och meisje toch :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_107961568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:09 schreef bitterend het volgende:
Dank dames :*

ik werk nog niet, in april pas maar ik heb colleges aan de uni...maar als het blijft niet goed gaan dan pik ik het in een latere stadium op
mijn baby is belangrijker
live voeden zal niet gaan terwijl ik werk want de opvang is 30 minuten rijden van werk

heb haar net weer weg gebracht en zat daarna in tranen in de auto :'( ik heb ook gevraagd of ze me wilden bellen als het niet ging want dan kom ik meteen terug
Het kan dat het vandaag zomaar weer beter gaat he?

Ik kon het ook niet laten om dan 3x te gaan bellen hoe het ging...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:13:31 #82
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107961580
Ah gossie Bitterend, ik voel met je mee.... :*
Wat enorm vervelend dat het niet wil, hebben ze ook voorzichtig met een bekertje/cupje geprobeerd?
Bij erge honger is dat dan wellicht een optie en geef je in ieder geval wel een speen mee zodat ze het kunnen proberen?

Gewoon bij je kindje weg zijn is al niet leuk, laat staan als ze je zo nodig heeft. -O-
pi_107961684
Tico ja dat hoop ik...ik ga niet bellen denk ik ben bang dat ik het niet trek dan tot 4 uur

Juud ik heb gevraagd of ze inderdaad wat anders wouden proberen dan een fles...maar denk niet dat het echt een honger probleem is meer dat ze lekker bij mama wil...en dat doet me gewoon zo veel pijn :'( :'(
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107961731
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:17 schreef bitterend het volgende:
Tico ja dat hoop ik...ik ga niet bellen denk ik ben bang dat ik het niet trek dan tot 4 uur

Juud ik heb gevraagd of ze inderdaad wat anders wouden proberen dan een fles...maar denk niet dat het echt een honger probleem is meer dat ze lekker bij mama wil...en dat doet me gewoon zo veel pijn :'( :'(
Nou dat probleem dus.. Want dan kreeg ik ze aan de telefoon en dan hoorde ik dat ze inderdaad niet wilde drinken.. Dat ze van alles proberen... Dan zat ik weer... Shitzooi.. Over een uurtje weer bellen... Zelfde verhaal.
pi_107961805
Ik zit ook even te denken... Is een gastouder of oppas aan huis misschien een oplossing. Dus meer individuele aandacht?

Het is ook wel heel erg wennen voor een kleintje van dat je een verzorger hebt die je meteen kan pakken als je huilt naar een groep met kindjes, andere geluiden en dat je soms even moet wachten. Daar kan ze misschien best moeite mee hebben...

Bij Jen heb ik rampzalige ochtenden meegemaakt bij wegbrengen... En nu krijg ik haar bijna niet meer mee naar huis.
pi_107962330
Nou, ik denk dat Pietje gewoon een regeldag had gisteren. Vannacht maar 2 voedingen (*O*), en tot nu toe gaat het vandaag ook prima!

Gisteren trouwens wel een interessante discussie gevolgd op Twitter.

De aanleiding was dit artikel.

Daarop kwam deze reactie.

En ook erg leuk om te lezen vond ik dit artikel (al wat ouder, maar ik kwam het gisteren pas tegen).

Bitterend: hopelijk gaat t vandaag beter.

NTS: netjes hoor van Draakje!
pi_107963848
Knuf voor Bitterend. :*

Ik zit as we speak met stuwing niet te zuinig..Hij drinkt normaal altijd van 22 tot 08:00 elke 2 uur wel.
Maar hij heeft vannacht geslapen van 22:00 tot 07:00 :o
pi_107964468
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ivm werk kolf ik ook veel. En dat gaat best goed, moet ik zeggen. Ik denk dat je op forums vooral mensen tegen komt die er problemen bij ondervinden en dus vragen stellen.
Mijn dochter drinkt nu ongeveer 700cc en daarvan kolf ik er minimaal 600. Alleen haar laatste avond-flesje bestaat uit kv. Maar dat is opzetterlijk (en al lang) zo, omdat ze dan beter doorslaapt. Aan fysiek contact komt ze echt niet te kort bij mij...en daar was ik wel eerst bang voor..als ik geen borstvoeding zou geven maar wel moedermelk.
Ik vind het ook fijn dat papa 's avonds een voeding (lees flesje moedermelk) voor zijn rekening kan nemen. En ik vind het tof om te zien dat zij een hele goede eigen band met elkaar op aan het bouwen zijn.
Kijk gewoon waar jij je prettig bij voelt.
Hoe drinkt je dochter eigenlijk uit een flesje? Lukt dat goed?
Nee, ze weigert. Maar drinken uit een beker gaat nu wel een beetje beter. Kolven gaat trouwens prima en als ik deze baan krijg kan ik tussen de middag live gaan voeden!
pi_107964635
Bitterend knuffie!

Pvoess ik doe met je mee. Links is enorm gestuwd. Vannacht denk ik steeds onbewust rechts gegeven? Of mss heeft ze niet gedronken?
Ze krijgt het niet weggedronken... Zo maar effe de kolf erop.
pi_107964866
Claudia, wat jammer dat je geen bewuste laatste voeding meegemaakt hebt :* Maar wel fijn dat ze zelf op een ontspannen manier gestopt is met drinken.

Wow Pvoesss, auch!! Wel fijn dat hij ineens doorgeslapen heeft, hopelijk wordt het een trend!

Bitterend wat vreselijk! Je arme meisje en je arme moederhart :'(
Wat je nog zou kunnen proberen is een knuffeltje/ doekje met jouw geur meegeven ('s nachts mee tussen je borsten slapen) en vragen of ze dat tegen zich aanhouden tijdens het voeden. En misschien werkt het ook wel als ze haar wat meer in een borstvoedingshouding tegen zich aanhouden?
Desnoods kun je ook nog cupjes meegeven en proberen of ze daar iig een beetje uit wil drinken.

Bleie, wat een tenenkrommend stuk. Ze schrijft dat er voor moeders heel veel hulp is in de vorm van de LLL en lactatiekundigen, maar dat desondanks veel moeders toch niet kunnen voeden. Maar juist aan de hulpverlening rondom het kraambed en daarna schort het en de drempel naar een borstvoedingsorganisatie of een laktatiekundige is voor velen veel te hoog.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_107967310
Bitterend :* Hoe heeft ze het vandaag gedaan?

ik vind dat wel interessante artikelen Bleie, vooral onderstaande tekst uit het laatste artikel is interessant:

quote:
De borst normaal noemen, houdt wel een diplomatisch dilemma in.
Zeg je dan ook dat vrouwen niet minder borstkanker krijgen als ze voeden, maar méér als ze de borst laten of kort voeden? Dat kinderen niet minder kans op leukemie of andere kankers hebben, maar een verhoogd risico bij melkpoedergebruik. Dat hart- en vaatziekten, problemen met de luchtwegen, longontsteking, ziekenhuisopnamen niet statistisch verminderen met, maar vaker voorkomen zonder borstvoeding? Dat borstvoeding geen voordelen heeft, maar melkpoeder risico's?
Verder is het van belang dat men eerlijk is over borstvoeding. Ik wil niet zeggen dat ik me door de folders van de thuiszorgorganisatie voor de gek gehouden voelde, maar het scheelt niet veel. Mijn beeld van borstvoeding was dat het makkelijk zou zijn, en door alle promotie had ik er soort romantisch beeld bij gekregen. Vooropgesteld dat ik eigenlijk nog best een makkelijke borstvoedingsperiode heb gehad tot nu toe, ondanks dat het vijf volle dagen duurde voordat het op gang kwam, daarop weken durende stuwing volgde die vervolgens overging in een flinke dip. Ik heb geen tepelkloven, permanent weigerend kind etcetera gehad en prijs me derhalve best gelukkig.
Maar man man man.. wat heb ik een doorzettingsvermogen moeten tonen om te komen tot op het punt waar ik nu ben. Meerdere malen heb ik op het punt gestaan te stoppen omdat het gewoon niet makkelijk genoeg ging. Want dat is hoe het moet gaan tegenwoordig: makkelijk. En het wordt dan ook als zodanig "verkocht", zodat zoveel mogelijk vrouwen "erin trappen". Maar door deze manier van werken voel je jezelf keihard in je rug geschoten als het niet goed gaat en geef je eerder op dan wanneer je weet wat er allemaal minder makkelijk kan gaan en hoe je het op kan lossen en waar je heen kan gaan..

Er is dus nog veel werk aan de winkel aan de voorkant. Dus niet alleen promotie, maar gewoon eerlijke informatie..
pi_107972130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:38 schreef Bleie het volgende:
Nou, ik denk dat Pietje gewoon een regeldag had gisteren. Vannacht maar 2 voedingen (*O*), en tot nu toe gaat het vandaag ook prima!

Gisteren trouwens wel een interessante discussie gevolgd op Twitter.

De aanleiding was dit artikel.

Daarop kwam deze reactie.

Touché! Jemig, wat is dat eerste stuk slecht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107972300
Ik zou gewoon niet weten waar te beginnen met tegenspreken. Het lijkt een complex en onderbouwd verhaal, maar er staat de ene onwaarheid na de andere in.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:28:11 #94
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_107972589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Nirak het volgende:

ik vind dat wel interessante artikelen Bleie, vooral onderstaande tekst uit het laatste artikel is interessant:

[..]

Verder is het van belang dat men eerlijk is over borstvoeding. Ik wil niet zeggen dat ik me door de folders van de thuiszorgorganisatie voor de gek gehouden voelde, maar het scheelt niet veel. Mijn beeld van borstvoeding was dat het makkelijk zou zijn, en door alle promotie had ik er soort romantisch beeld bij gekregen. Vooropgesteld dat ik eigenlijk nog best een makkelijke borstvoedingsperiode heb gehad tot nu toe, ondanks dat het vijf volle dagen duurde voordat het op gang kwam, daarop weken durende stuwing volgde die vervolgens overging in een flinke dip. Ik heb geen tepelkloven, permanent weigerend kind etcetera gehad en prijs me derhalve best gelukkig.
Maar man man man.. wat heb ik een doorzettingsvermogen moeten tonen om te komen tot op het punt waar ik nu ben. Meerdere malen heb ik op het punt gestaan te stoppen omdat het gewoon niet makkelijk genoeg ging. Want dat is hoe het moet gaan tegenwoordig: makkelijk. En het wordt dan ook als zodanig "verkocht", zodat zoveel mogelijk vrouwen "erin trappen". Maar door deze manier van werken voel je jezelf keihard in je rug geschoten als het niet goed gaat en geef je eerder op dan wanneer je weet wat er allemaal minder makkelijk kan gaan en hoe je het op kan lossen en waar je heen kan gaan..

Er is dus nog veel werk aan de winkel aan de voorkant. Dus niet alleen promotie, maar gewoon eerlijke informatie..
Dit is précies wat ik bedoelde te zeggen laatst!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_107972649
We zijn weer thuis!
Ticootje :* op welke leeftijd begon Jen het kdv zo leuk te vinden dat ze niet meer naar huis wou?

Ik heb gisteren uit een beetje wanhoop een Difax fles gekocht, kleine rode..vond het grappig uitzien en dacht worth a try...en idd wat jij zegt Twinkly, de leidsters vonden dat ze die fles beter pakte omdat hij kleiner is en dus konden ze hem makkelijker tegen ze houden waardoor ze in de borstvoeding houding goed zat! ze dronk hierdoor beter door! een van de meiden zei dat ukkie de geborgenheid van de borst leek te missen. Ik geef haar altijd een deken mee maar het is wel een goed idee om het tussen mijn tetten te leggen snachts of gewoon op mijn kussen. Wie weet helpt het nog beter!
Wat ik fijn vind aan het kdv is dat ik haar wanneer ik wil mag brengen dus eerst rustig wakker worden, borst en als ze voldaan is gaan we rond half 11...ook ophalen mag ik vanaf 15 uur gewoon (of eerder mocht het echt niet gaan) doen. Vandaag kwam ik binnen en was ze net wakker uit een middag slaapje, ik heb haar dus even lekker rustig de borst gegeven daar in de groep terwijl de kinderen aan hun middag fruit bezig waren :D
Er kwam ook kleintjes kijken wat ik aan het doen was en vragen of ze ukkie een kusje mochten geven :D
Elke dag is er gewoon 1, ik heb geleerd dat 1 keer uit een fles drinken geen garantie i dat ze de volgende dag het weer doet. Dus ik pas me aan, pin me aan nergens vast...mocht het nodig zijn dan race is gewoon vanuit werk/uni om haar te voeden/ op te halen!
pi_107972788
Oh... Bij Jenny heb ik wel echt een flinke tijd gehad dat ze het echt niet leuk vond..

MAAR Leyla, als ik die overgeef aan haar leidsters dan gaat ze met open armen hoor..
pi_107972804
quote:

[..]

je zegt het precies zoals het is!!!
ik miste ook die eerlijke informatie...Dat het pijn kan doen, het is veel werk enzovoort...
pi_107972843
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:22 schreef Pvoesss het volgende:
Knuf voor Bitterend. :*

Ik zit as we speak met stuwing niet te zuinig..Hij drinkt normaal altijd van 22 tot 08:00 elke 2 uur wel.
Maar hij heeft vannacht geslapen van 22:00 tot 07:00 :o
ohhh het is ook wat he! of hij slaapt niet en zuipt je leeg of je hebt plof tetten :D
:*
pi_107973204
quote:
Want dat is hoe het moet gaan tegenwoordig: makkelijk. En het wordt dan ook als zodanig "verkocht", zodat zoveel mogelijk vrouwen "erin trappen".
Niet om je aan te vallen oid, maar ik denk dat er heel veel is wat op dit moment 'makkelijk ' moet gaan in de maatschappij. Zowel vanuit de informatiekanalen, maar ook vanuit de mensen zelf.
En dat maakt inderdaad dat je veel sneller opgeeft als blijkt dat dingen niet altijd makkelijk zijn.
Sinds de vorige discussie heb ik steeds de uitdrukking in mijn hoofd zitten: "iets is de moeite waard."
En dat wat de moeite waard is daar moet je ook moeite voor doen. Zo'n instelling vanuit de zorg, maar ook in mensen zelf zou ook al een stuk helpen, denk ik.

Wat fijn Bitterend! *O*
En fijn dat ze meegaand zijn en mee denken daar.
Gewoon gebruik van maken hoor, volgens mij is het alleen maar goed om een iets langere wenperiode in te bouwen als ze er zo naar snakt.
Is ook fijn voor haar lijkt me dat jij er ook bij bent af en toe, zodat ze merkt dat het een veilige plek is.
En T-shirt deed ik hier ook. Sterker nog, Ko heeft er uiteindelijk een uitgezocht, ik deed er altijd 1 in zijn bedje die ik gedragen had en na een paar dagen ging die in de was en gaf ik een 'verse'.
Ko heeft uiteindelijk besloten dat de paarse het lekkerst was en dat is nu zijn 'knuffel'. Ik draag hem niet meer trouwens. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107973399
Ik herken het totaal niet, het idee dat het 'makkelijk' moet gaan en dat het zo verkocht wordt. Wie verkoopt het dan zo? Op voorlichtingssistes zoals borstvoeding.com wordt er realistisch over gedaan, tijdens gratis bijeenkomsten georganiseerd vanuit het ziekenhuis wordt gewoon voorlichting gegeven, en van andere moeders krijg je over het algemeen juist de dramatische verhalen te horen. Ik vond dat er zoveel nadruk lag op alle mogelijke problemen dat ik me juist verre van zowel de voorlichtingsbijeenkomsten als de ervaringsverhalen heb gehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')