Ik kom er ook, lekker goedkoop eten scoren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Naar de voedselbank moeten lijkt mij ook wel het toppunt van vernedering.
Maar wat je vaak hoort is dat mensen die dat moeten doen, schulden hebben. Ik weet niet of dat waar is, weet jij dat?
Daar twijfel ik niet aan, maar jouw ervaringen zijn niet voldoende onderbouwing voor landelijk beleid inzake armoede. Als je het in perspectief weet te plaatsen kun je het direct beter begrijpen. Wederom is de vraag welk perspectief je dan kiest.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:11 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik hoef armoede niet te vergelijken als ik huilende moeders bij me krijg, ook niet als ik ze donderdag binnen zie stromen met grote tassen en veelal rode ogen. Het lijkt wel een begrafenis, niemand praat met elkaar, ze zijn allemaal bang. En ik heb hier nog nooit iemand met een auto gezien. Wel met allerlei nepprintjes en nepmerkjes, ja daarmee proberen ze nog niet door de grond te zakken.
je moet toch een kaart hebben, op basis van welke gegevens heb je die kaart gekregen of ben je echt straatarm??quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik kom er ook, lekker goedkoop eten scoren.
Hij was leuker op RTV Rijnmomd.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:12 schreef waht het volgende:
Overigens vond ik Rutger beschamend in dat stukje over de voedselbank. Ook al heeft hij een punt, het is een verdomde kleuter geworden.
Als iemand een bijstandsuitkering wil of in aanmerking wil komen voor de voedselbank, moet hij gewoon zijn middel laten meten en dan bepaald een diëtist of die persoon hongerig genoeg is.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:16 schreef robin007bond het volgende:
Armoede blijft natuurlijk zo subjectief als de pest.
Daarbij, veel zijn ook zo vernuftig dat ze er voorbereidend heen gaan. Auto 3 starten verdrop parkeren b.v.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:14 schreef waht het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan, maar jouw ervaringen zijn niet voldoende onderbouwing voor landelijk beleid inzake armoede. Als je het in perspectief weet te plaatsen kun je het direct beter begrijpen. Wederom is de vraag welk perspectief je dan kiest.
Ik ben straatarm ja.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet toch een kaart hebben, op basis van welke gegevens heb je die kaart gekregen of ben je echt straatarm??
Ach, ik vond 't mooi.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen mensen, die filosofen maken ook wat mee zeg.
Vooral mooi dat die ouderen uitgenodigd worden, zorgt altijd voor een leuke sfeer.quote:
Jup, maar lang niet allemaal. Vaak bij de belasting of huur. Niet bij wehkamp oid.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Naar de voedselbank moeten lijkt mij ook wel het toppunt van vernedering.
Maar wat je vaak hoort is dat mensen die dat moeten doen, schulden hebben. Ik weet niet of dat waar is, weet jij dat?
Zielig voor je, eigen schuld denk ikquote:
Ah oké, dus je kunt niet zonder meer stellen dat het hun eigen schuld is - ook al wordt dat wel vaak beweerd.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:18 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Jup, maar lang niet allemaal. Vaak bij de belasting of huur. Niet bij www.wehkamp.nl oid.
Ach luxeprobleempjes.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zielig
Trouwen voor mij zijn die paar tientjes aan boodschappen de kosten niet, de vakanties kosten me het meest
Klopt, ik was zo slim te gaan studeren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zielig voor je, eigen schuld denk ik
Geworden? Wou je beweren dat hij ooit meer niveau had dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:12 schreef waht het volgende:
Overigens vond ik Rutger beschamend in dat stukje over de voedselbank. Ook al heeft hij een punt, het is een verdomde kleuter geworden.
Ikquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach luxeprobleempjes.
Overigens is een daghap in Enschede toch wel voedselbank waardig qua prijs, hele maaltijd voor euro of 6. Wie gaat er dan in hemelsnaam nog koken.
Geen vlees, geen fruit, geen zuivel?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik
Ik kook voor minder , zak groente van de super voor 1,50 euro met pot tomatenstukjesen echte yoghurt met roosvicee
Ontbij bij de Hema is een euro.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach luxeprobleempjes.
Overigens is een daghap in Enschede toch wel voedselbank waardig qua prijs, hele maaltijd voor euro of 6. Wie gaat er dan in hemelsnaam nog koken.
Nouja, 180.000 gezinnen in Nederland en wachtlijsten. Je moet is dat boek; alle dagen schuld van Mirjam Pool lezen. Robin, raad ik jou ook aan! Super goed boek, ook over de domheid van mensen maar heel confronterend.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:14 schreef waht het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan, maar jouw ervaringen zijn niet voldoende onderbouwing voor landelijk beleid inzake armoede. Als je het in perspectief weet te plaatsen kun je het direct beter begrijpen. Wederom is de vraag welk perspectief je dan kiest.
Een poging om het te definiëren anders dan ' geen auto of tv mogen bezitten ' zit er zeker niet inquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:16 schreef robin007bond het volgende:
Armoede blijft natuurlijk zo subjectief als de pest.
nee geen vlees, nauwelijks , fruit eet ik op het werkquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen vlees, geen fruit, geen zuivel?
Yoghurt is zuivel.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen vlees, geen fruit, geen zuivel?
Maar goed, ik begrijp dus dat jij producten of weet ik veel wat levert aan de Voedselbank maar tegelijkertijd heel boos wordt op diezelfde Voedselbank.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Achgossie, daar heb je die afgunst weer.
[..]
Niet "jouw, maar ons. Al is het maar 0,006%, we betalen ervoor.
Maar goed, verder is je gezeur poepniveau.
Dat beweer ik inderdaad. Toevallig kende ik hem voordat hij op TV verscheen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geworden? Wou je beweren dat hij ooit meer niveau had dan?
Eet je elke dag enkel groente?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik
Ik kook voor minder , zak wokgroente van de super voor 1,50 euro met pot tomatenstukjesen echte yoghurt met roosvicee
En dan krijg je er gratis een goed gesprek met omaatjes bij.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ontbij bij de Hema is een euro.
Onrbijt heb ik geen tijd voor , in de auto drie sinaaasappelsquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ontbij bij de Hema is een euro.
Zie mijn edit na jouw edit.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee geen vlees, nauwelijks , fruit eet ik op het werk
Was ik boos?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, ik begrijp dus dat jij producten of weet ik veel wat levert aan de Voedselbank maar tegelijkertijd heel boos wordt op diezelfde Voedselbank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |